|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
*Felix matte*
04-04-2006, 08:56
CITAT (Betty @ 04-04-2006, 09:54) Lätt som en plätt! Du har ju ett bra grundmaterial att bygga på!  Ok... tar dig på orden  Nu måste jag pysa iväg igen.... tittar in en sväng senare... om jag hinner. Ha så kul allihopa
Hannele
04-04-2006, 09:26
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 21:29) Jag är så gruuuuuvligt sugen på sushi så jag vet inte vad jag gör snart!  Och det finns ingen sushirestaurang i hela norrland såvitt jag vet. Gillar ni sushi? Varje konsum säljer bra sushi nuförtiden, tar som en enkel lunch ibland.
netaave
04-04-2006, 09:48
Själv ska jag nu ta en kopp kaffe, en knäckemacka med en pannbiff och lite rödlöksyoughurt på. Ses om en stund.
CITAT (Betty @ 03-04-2006, 22:51) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 22:29) Jag är så gruuuuuvligt sugen på sushi så jag vet inte vad jag gör snart!  Och det finns ingen sushirestaurang i hela norrland såvitt jag vet. Gillar ni sushi? Närmaste SushiBar för dig Magdis finns fem mil norrut - på Storgatan 10 i Lule! Själv gillar jag inte sushi.  VAAA??? Den där visste jag inte om, inte funnits så länge kanske? Jag som ska till Luleå på torsdag och allt! Då måste jag slinka in där! MUUUMS!!!
Ha en fantstisk dag allihop! Själv kommer jag tilbaka i morgon eller i övermorgon I vilket fall som helst, så har jag fullt upp ändå
*Felix matte*
04-04-2006, 12:28
Nu är tårtan klar och snart kommer födelsedagsbarnen och gästerna:)
Biggan_
04-04-2006, 12:31
Okidoki! Önskar att jag kunde ge dig en bamsekran på riktigt. Ha en fortsatt bra dag
CITAT (Hannele @ 04-04-2006, 10:26) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 21:29) Jag är så gruuuuuvligt sugen på sushi så jag vet inte vad jag gör snart! :lol: Och det finns ingen sushirestaurang i hela norrland såvitt jag vet. Gillar ni sushi? Varje konsum säljer bra sushi nuförtiden, tar som en enkel lunch ibland. Tja bra å bra... det beror på vad man jämför med... det sushin går att äta... men inte är den nått vidare om man jämför att äta den på restaurang... tycker jag i alla fall.
CITAT (Felix matte @ 04-04-2006, 13:28) Nu är tårtan klar och snart kommer födelsedagsbarnen och gästerna:)  Mmmm.. den såg smaskig ut... och jag som försöker gå ner i vikt Grattis ännu en gång Agneta
CITAT (yenny @ 04-04-2006, 16:42) CITAT (Hannele @ 04-04-2006, 10:26) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 21:29) Jag är så gruuuuuvligt sugen på sushi så jag vet inte vad jag gör snart!  Och det finns ingen sushirestaurang i hela norrland såvitt jag vet. Gillar ni sushi? Varje konsum säljer bra sushi nuförtiden, tar som en enkel lunch ibland. Tja bra å bra... det beror på vad man jämför med... det sushin går att äta... men inte är den nått vidare om man jämför att äta den på restaurang... tycker jag i alla fall. Är det den där djupfrysta sushin som är en blanding av olika sushibitar? Jag har hittat sån på Coop Forum en gång men den var inte mycket att hurra för.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-04-2006, 17:48) Är det den där djupfrysta sushin som är en blanding av olika sushibitar? Jag har hittat sån på Coop Forum en gång men den var inte mycket att hurra för. Jag vet inte om konsum har något annat än det...på ica här finns ibland sushi färsk färdigförpackad. (inge vidare det heller)
Fialotta
05-04-2006, 13:03
Hej svejs...jaha...gissa vad det gör här då  ...jo det har snöat hela dagen i sthlm ...".suck" säger jag bara. Ja det är väl bara att gilla läget som vanligt...låter jag depp...ja det känns inte kul direkt....men mitt hopp är ju att det ska bli vår nångång Hoppas ni inte har nåt snöfall...skulle i så fall va en tröst...kramis
CITAT (maudan @ 05-04-2006, 14:03) Hej svejs...jaha...gissa vad det gör här då  ...jo det har snöat hela dagen i sthlm ...".suck" säger jag bara. Ja det är väl bara att gilla läget som vanligt...låter jag depp...ja det känns inte kul direkt....men mitt hopp är ju att det ska bli vår nångång Hoppas ni inte har nåt snöfall...skulle i så fall va en tröst...kramis Ja du maudan, snö fick vi så att det räckte i går i Uppsala. Blir lite orolig när du säger att det snöar i Stockholm, det är ändå relativt nära och jag vill inte ha hit det!!!!! Jag börjar på fullaste allvar känna mig deprimerad.... Men det är väll bara att spotta i nävarna och rycka upp sig antar jag!
Lady Hamilton
05-04-2006, 13:14
 Jag känner mig lite ledsen idag...........det bara snöar o snöar. Börjar tro att det inte kommer att bli någon vår. Och i går när det var + grader ute uppyäckte jag att det är hål i taket någonstans för det droppar in genom taket ute på vinden. Hoppas bara inte att det börjat sprida sig till den delen i huset som vi "bor" i  Och inte är det lönt att klättra upp på taket för att kolla.........det ligger nämligen snö i vägen Visseligen har grannen erbjudit sig att hjälpa oss att "fel-söka" men som sagt var inte medans det ligger snö kvar................... Hoppas att ni andra har bättre väder och bor i hus med helt tak Ledsna o deppiga hälsningar Hamilton P.S. Fortsätt ni att skoja och skämta som ni brukar, kanske jag känner mig bättre då  Om jag får läsa lite "kul" D.S:
CITAT (Hamilton @ 05-04-2006, 14:14) Ledsna o deppiga hälsningar Hamilton P.S. Fortsätt ni att skoja och skämta som ni brukar, kanske jag känner mig bättre då  Om jag får läsa lite "kul" D.S: Klart vi gör! Det är lixom ända sättet att slippa tänka på eländet en stund!
Caprice
05-04-2006, 13:27
CITAT (yenny @ 04-04-2006, 16:51) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-04-2006, 17:48) Är det den där djupfrysta sushin som är en blanding av olika sushibitar? Jag har hittat sån på Coop Forum en gång men den var inte mycket att hurra för. Jag har testat den en gång, och jag kommer aldrig att göra det igen... rent ut sagt vidrig var den... Mitt tips: Gör sushi själv! Det är inte sååå svårt som man kanske tror...
Anki på Öland
05-04-2006, 13:36
CITAT (Hamilton @ 05-04-2006, 14:14) Hoppas att ni andra har bättre väder och bor i hus med helt tak Här på Öland har snön smält helt (ganska mycket översvämmningar dock.....) solen skiner och det är +13,2  och dessutom lät jag lägga på ett nytt plåttak på huset i höstas så tidigare småläckor är äntligen borta!! Våren är på våg upp till dig också!! Håll ut!! Anki
Jag är inge vidare på att svamla idag känns det som... är nog lite off... vädret är grått... inte en sol så långt ögat når. (fast det har i alla fall inte kommit någon snö idag) Fast nu får jag rycka upp mej och gå ut i alla fall...till jobbet...måste ju tjäna mina pengar så jag får mat på bordet.. och hoyor
Vet inte vad jag ska tro... Fyra trådar som handlar om vikt och hur man ska bära sig åt för att minska den på första sidan av Aktiva diskussioner... Är det månne så att våren är på väg och flertalet forumister börjar fundera på hur de ska lyckas klämma in sina kroppar i sommarkläderna? Tycker bantning verkar skittrist...
*Felix matte*
05-04-2006, 14:57
Jag har haft vilodag idag. Solen skiner sen tidigt i morse, några plusgrader på solsidan och nollgradigt på norr. Riktigt fin vårdag har vi.
CITAT (Felix matte @ 05-04-2006, 15:57) Jag har haft vilodag idag. Solen skiner sen tidigt i morse, några plusgrader på solsidan och nollgradigt på norr. Riktigt fin vårdag har vi.  Härligt! Du behövde kanske vila efter allt festande?!
*Felix matte*
05-04-2006, 18:14
CITAT (Betty @ 05-04-2006, 15:25) Tycker bantning verkar skittrist...  :P Skittrist säger jag också Finns ju större storlekar att köpa om dom nu krympt under vintervilan
*Felix matte*
05-04-2006, 18:16
CITAT (Leia @ 05-04-2006, 16:00) CITAT (Felix matte @ 05-04-2006, 15:57) Jag har haft vilodag idag. Solen skiner sen tidigt i morse, några plusgrader på solsidan och nollgradigt på norr. Riktigt fin vårdag har vi.  Härligt! Du behövde kanske vila efter allt festande?!  Jag sov en timma och nu är jag fit for fight igen Hunden din... blir han inte väldigt narig om nosen efter det ständiga slickandet
CITAT (Felix matte @ 05-04-2006, 18:14) Finns ju större storlekar att köpa om dom nu krympt under vintervilan  Jag provade mig igenom mina vår/sommarkläder igår, och knappt något passar längre.... fast det är åt rätt håll. Är ca 10 kg tunnare än förra sommaren nu.  För första gången någonsin köpte jag en vårjacka i storlek 38 förra veckan. Och fråga mig inte om mirakelmetoder, för jag har sannerligen bara börjat äta normalvettigt och promenerar 1 timme om dagen.  Fast idag blev jag bjuden på prinsesstårta.
GAAAAAA!!! Jag orkar inte! Nu VRÄKER snön ner här.  Buskarna är redan helt översnöade och det ser ut som i december! *skriiiiiiiiiiiiiiik*
Biggan_
06-04-2006, 11:52
*Felix matte*
06-04-2006, 11:53
Sätt på lite glad musik så känns det bättre jag sitter och stampar takten (glömmer titta ut) snöar här också men inte sååå mycket.
Biggan_
06-04-2006, 11:54
CITAT (Felix matte @ 06-04-2006, 12:53) Sätt på lite glad musik så känns det bättre jag sitter och stampar takten (glömmer titta ut) snöar här också men inte sååå mycket. Stampar du takten efter hur fort snön faller
*Felix matte*
06-04-2006, 11:55
CITAT (Birgitta P @ 06-04-2006, 12:54) CITAT (Felix matte @ 06-04-2006, 12:53) Sätt på lite glad musik så känns det bättre jag sitter och stampar takten (glömmer titta ut) snöar här också men inte sååå mycket. Stampar du takten efter hur fort snön faller  Till Finsk humppa och eldig tango... är redan lite svettig
Vi som ska köra till Luleå strax. Blir ingen vårshoppingkänsla då precis!  Kanske ska ta med en skiva med julmusik och lyssna på i bilen!
*Felix matte*
06-04-2006, 12:01
Julskiva kan ju vara mysigt när snön faller Kör försiktigt.
Jag sitter och provlyssnar nya låtar med fantastiska irländska körgruppen Anuna, och längtar till Den Gröna Ön.
jag lyssnar jusr nu på "secret garden" helt underbar musik
Och jag lyssnar på Robbie Williams (Intensive care) - och bara vägrar att titta ut genom fönstret! Tur att vi har en traktorkille som kommer och skottar när det snöar hos oss - såna här mängder tung blötsnö är rent livsfarligt att skotta för hand...  Vad är secret garden för sorts musik?
Biggan_
06-04-2006, 12:36
CITAT (Betty @ 06-04-2006, 12:30) Vad är secret garden för sorts musik?  Norsk grupp, vann Melodifestivalen en gång med "Nocturne". Deras musik är "drömliknande" folkmusik åt det irländska hållet, kan man väl säga.
Alla känner apan, men apan känner inte nån Nu har jag bott på vårdcentralen sen jultider känns det som Alla känner igen mig och hälsar så glatt och vänligt, jag behöver inte ens tala om vad jag heter längre  . Men känner jag igen dom? Nähä  Undrar jag, om det finns folk som är mer disträ än mig? Men mina vänner, nu har jag lärt mig nåt nytt om min mus ( min dators mus alltså  ). Om jag trycker in "scroll-knappen" så behöver jag ju inte "scrolla", utan det räcker med att föra musen upp och ner eller i sidled över skärmen. Mycket bekvämt Snön vräker ner och våren är långt bort igen  , så nu åker jag till biblioteket och lånar lite bra läsning. Ha det gott alla vänner. Kram /Gillan
CITAT (Castea @ 06-04-2006, 13:41) CITAT (Betty @ 06-04-2006, 12:30) Vad är secret garden för sorts musik?  Norsk grupp, vann Melodifestivalen en gång med "Nocturne". Deras musik är "drömliknande" folkmusik åt det irländska hållet, kan man väl säga.  Tack för svaret, jag gillar irlänsk folkmusik!
CITAT (Castea @ 06-04-2006, 13:41) CITAT (Betty @ 06-04-2006, 12:30) Vad är secret garden för sorts musik?  Norsk grupp, vann Melodifestivalen en gång med "Nocturne". Deras musik är "drömliknande" folkmusik åt det irländska hållet, kan man väl säga.  stämmer bra det....väldigt rogivande
netaave
06-04-2006, 15:52
Här strålar solen, 6.3 gr och det känns äntligen som våååår! Jag kokar rotmos med mycket morötter i och känner mig sååå duktig! Nu är jag ledig i 4 dagar, sen jobbar jag två och en halv och är ledig 4 dagar igen. Så nu vill jag kunna göra i ordning krukor med pärlhyacinter, minipåskliljor, ranunklar och penséer och få lite vårfint både på altanen och ute. Dom har lovat lite vårvärme till helgen så nu hoppas jag inte att det blir några bakslag.
*Felix matte*
06-04-2006, 16:37
CITAT (Evgeni @ 06-04-2006, 13:46) Men mina vänner, nu har jag lärt mig nåt nytt om min mus ( min dators mus alltså  ). Om jag trycker in "scroll-knappen" så behöver jag ju inte "scrolla", utan det räcker med att föra musen upp och ner eller i sidled över skärmen. Mycket bekvämt Den funktionen har jag haft i alla mina möss men sidan far ju upp o ner i en faslig hastighet... hinner inte läsa så jag fortsätter scrolla... går nog inte ihop med nymodigheter
CITAT (Felix matte @ 06-04-2006, 17:37) CITAT (Evgeni @ 06-04-2006, 13:46) Men mina vänner, nu har jag lärt mig nåt nytt om min mus ( min dators mus alltså  ). Om jag trycker in "scroll-knappen" så behöver jag ju inte "scrolla", utan det räcker med att föra musen upp och ner eller i sidled över skärmen. Mycket bekvämt Den funktionen har jag haft i alla mina möss men sidan far ju upp o ner i en faslig hastighet... hinner inte läsa så jag fortsätter scrolla... går nog inte ihop med nymodigheter  Ha!, det kunde jag också göra!!!  Hade jag ingen aning om! Tänk vad jag får lära mig saker här på odla!!!
*Felix matte*
06-04-2006, 16:54
CITAT (Leia @ 06-04-2006, 17:49) CITAT (Felix matte @ 06-04-2006, 17:37) CITAT (Evgeni @ 06-04-2006, 13:46) Men mina vänner, nu har jag lärt mig nåt nytt om min mus ( min dators mus alltså  ). Om jag trycker in "scroll-knappen" så behöver jag ju inte "scrolla", utan det räcker med att föra musen upp och ner eller i sidled över skärmen. Mycket bekvämt Den funktionen har jag haft i alla mina möss men sidan far ju upp o ner i en faslig hastighet... hinner inte läsa så jag fortsätter scrolla... går nog inte ihop med nymodigheter  Ha!, det kunde jag också göra!!!  Hade jag ingen aning om! Tänk vad jag får lära mig saker här på odla!!!  Fantastiskt forum där man lär sig nytt nästan varje dag Jag hade ännu fler funktioner på min förra mus... men nu har jag glömt bort vad det var
CITAT (Felix matte @ 06-04-2006, 17:37) CITAT (Evgeni @ 06-04-2006, 13:46) Men mina vänner, nu har jag lärt mig nåt nytt om min mus ( min dators mus alltså  ). Om jag trycker in "scroll-knappen" så behöver jag ju inte "scrolla", utan det räcker med att föra musen upp och ner eller i sidled över skärmen. Mycket bekvämt Den funktionen har jag haft i alla mina möss men sidan far ju upp o ner i en faslig hastighet... hinner inte läsa så jag fortsätter scrolla... går nog inte ihop med nymodigheter   Ja det gäller att läsa snabbt Och ja, jag har haft denna funtion länge utan att ens veta om det. " Råkade " som vanligt bara trycka! Och att man lär sig nåt nytt varje dag på Odla!, det är väl bara förordet Kul att jag kunde ge ett tips Leia
CITAT (Evgeni @ 06-04-2006, 18:56) Kul att jag kunde ge ett tips Leia  Ja, det tackar jag för! Skitsmart ju´!
CITAT (Leia @ 06-04-2006, 17:49) CITAT (Felix matte @ 06-04-2006, 17:37) CITAT (Evgeni @ 06-04-2006, 13:46) Men mina vänner, nu har jag lärt mig nåt nytt om min mus ( min dators mus alltså  ). Om jag trycker in "scroll-knappen" så behöver jag ju inte "scrolla", utan det räcker med att föra musen upp och ner eller i sidled över skärmen. Mycket bekvämt Den funktionen har jag haft i alla mina möss men sidan far ju upp o ner i en faslig hastighet... hinner inte läsa så jag fortsätter scrolla... går nog inte ihop med nymodigheter  Ha!, det kunde jag också göra!!!  Hade jag ingen aning om! Tänk vad jag får lära mig saker här på odla!!!  Ja oj! kan man verkligen säga... det kunde tydligen jag med Det hade jag inte en aning om!
*Felix matte*
06-04-2006, 20:03
Gissa vart jag/vi ska imorron Jo... först ska jag till  och sedan lunch på värdshuset i Jukkasjärvi Det är min kära syster som bjuder  (en av mina 7)
Hoppas det går bra hos doktorn och att lunchen smakar gott! Wow, har du sju systrar?
*Felix matte*
06-04-2006, 20:23
CITAT (Betty @ 06-04-2006, 21:19) Hoppas det går bra hos doktorn och att lunchen smakar gott! Wow, har du sju systrar?  Japp.. och fem bröder Tror säkert det går bra hos doktorn... en får ju plocka fram allt det positiva så farbrorn inte tror man är sjuk
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|