|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
netaave
03-04-2006, 10:19
CITAT (Leia @ 03-04-2006, 10:04)  Bada innan träning! Fundera på det tokeriet ni! Ha´de´! Snygg PT!!!!
CITAT (Leia @ 03-04-2006, 08:34) Äh Berith , det där var väll inte så farligt med tanke på att Fenja är ganska snabb själv när det gäller att hugga på andra. Jag tyckte det var ganska roande att Fenja "råkat" regga ett nick till.... Och Agneta var väll inte ensam om att skojja om det? OM man kollar vilken tidpunkt Flora är registrerad i föhållande till Fenja och noterar det faktum att Flora INTE vid något tillfälle skrivit ett "eget" inlägg så kanske normalbegåvande till och med kan dra den slutsatsen att det jag skrivit om detta i Floras profil är sant... Att sedan Copycat roat sig med att skriva min födelsedag och min nuvarande bostad i flera av sina troll hoppas jag att folk FATTAR att jag inte skulle göra OM det var mina troll!! Det skulle ju rent av vara lite korkat Men ärligt talat så skiter jag rätt höggradigt i vad Pia och hennes vänner håller på med därvidlag och kommer inte att engagera mig i hennes lögner. Jag står för vad jag tycker och säger och behöver inte en massa troll för att backa upp mina resonemang och åsikter. Mvh Fenja
CITAT (netaave @ 03-04-2006, 11:19) CITAT (Leia @ 03-04-2006, 10:04)  :o :o Bada innan träning! Fundera på det tokeriet ni! Ha´de´! Snygg PT!!!! Om det vore så väl ändå! Nemenoj, har jag inte kommit iväg ännu!!!! Någon som känner igen fenomenet att hänga kvar här längre än vad man tänkt sig?!
CITAT (Leia @ 03-04-2006, 11:22) CITAT (netaave @ 03-04-2006, 11:19) CITAT (Leia @ 03-04-2006, 10:04)  Bada innan träning! Fundera på det tokeriet ni! Ha´de´! Snygg PT!!!! Om det vore så väl ändå! Nemenoj, har jag inte kommit iväg ännu!!!! Någon som känner igen fenomenet att hänga kvar här längre än vad man tänkt sig?!  Japp, det brukar bli så här av någon anledning
ska du bada uppmjukande bubbelbad? leia
CITAT (Leia @ 03-04-2006, 11:22) CITAT (netaave @ 03-04-2006, 11:19) CITAT (Leia @ 03-04-2006, 10:04)  Bada innan träning! Fundera på det tokeriet ni! Ha´de´! Snygg PT!!!! Om det vore så väl ändå! Nemenoj, har jag inte kommit iväg ännu!!!! Någon som känner igen fenomenet att hänga kvar här längre än vad man tänkt sig?!  självklart började så duktigt att packa, men vid andra lådan fastnade jag här igen.
Fialotta
03-04-2006, 12:21
CITAT (Leia @ 03-04-2006, 10:22) CITAT (netaave @ 03-04-2006, 11:19) CITAT (Leia @ 03-04-2006, 10:04)  Bada innan träning! Fundera på det tokeriet ni! Ha´de´! Snygg PT!!!! Om det vore så väl ändå! Nemenoj, har jag inte kommit iväg ännu!!!! Någon som känner igen fenomenet att hänga kvar här längre än vad man tänkt sig?!  Viftar med handen  ibland har jag klister på min stol verkar det som
jag har faktiskt hunnit en sväng till gymmet... men det första jag gjorde när jag kom hem var att slå på datorn och... Odla såklart  (för 3e gången idag  )
netaave
03-04-2006, 13:44
CITAT (pejori @ 03-04-2006, 11:40) Men är du hemma fortfarande det är ju måndag idag!
CITAT (pejori @ 03-04-2006, 12:39) ska du bada uppmjukande bubbelbad? leia  Tyvärr är det faktiskt så tråkigt att jag efter en olycka har vissa muskler som inte riktigt vill som jag vill, och varma bad är bra för dem. Hade önskat att jag badade för att jag skulle träffa en snygging på gymet istället!
CITAT (Fenja @ 03-04-2006, 11:21) CITAT (Leia @ 03-04-2006, 08:34) Äh Berith , det där var väll inte så farligt med tanke på att Fenja är ganska snabb själv när det gäller att hugga på andra. Jag tyckte det var ganska roande att Fenja "råkat" regga ett nick till.... Och Agneta var väll inte ensam om att skojja om det? OM man kollar vilken tidpunkt Flora är registrerad i föhållande till Fenja och noterar det faktum att Flora INTE vid något tillfälle skrivit ett "eget" inlägg så kanske normalbegåvande till och med kan dra den slutsatsen att det jag skrivit om detta i Floras profil är sant... Att sedan Copycat roat sig med att skriva min födelsedag och min nuvarande bostad i flera av sina troll hoppas jag att folk FATTAR att jag inte skulle göra OM det var mina troll!! Det skulle ju rent av vara lite korkat Men ärligt talat så skiter jag rätt höggradigt i vad Pia och hennes vänner håller på med därvidlag och kommer inte att engagera mig i hennes lögner. Jag står för vad jag tycker och säger och behöver inte en massa troll för att backa upp mina resonemang och åsikter. Mvh Fenja Det är lugnt Fenja, jag hade noterat att Flora och Fenja var reggat samtidigt och att du inte hade använt Flora i andra inlägg. Jag tror inte heller att du behöver ett troll, du verkar stå för dina åsikter. Men för det tycker jag att det var roande att du råkat regga en extra nick när du själv spekulerar i om andra är troll. Jag menade inget illa mot dig personligen, jag ville väll mest påpeka att Agneta inte varit ensam om att skojja om troll. Ursäkta ett sent svar, hade missat att du skrivit.
CITAT (netaave @ 03-04-2006, 14:44) CITAT (pejori @ 03-04-2006, 11:40) började så duktigt att packa, men vid andra lådan fastnade jag här igen.  :) :) Men är du hemma fortfarande det är ju måndag idag!  ja..jag sa ju inte vilken måndag ju
*Felix matte*
03-04-2006, 17:48
CITAT (Berith @ 03-04-2006, 08:44) Det var Agnetas medverkan i de här två trådarna - en tråd och en tråd till - jag reagerade på, där det pratades om "ohyra" och "trollmor" bl.a. Jag var väl helt enkelt inte van vid att hon hakade på när det skrevs mindre snälla inlägg. För jag antar att du Agneta visste vem som åsyftades med "trollmor" när du la in texten till sången? Eller bilderna på mössen? Javisst visste jag att det handlade om trollet Fenja. Men faktiskt så tyckte jag inte alls att det var på något sätt elakt att skoja, det tycker jag fortfarande inte. Humor kan få folk till att tänka efter.... Nej inte var din pekpinne så farlig, men kanske förstår du också mej jag har fått ta emot så många elaka PM så jag ledsnar till slut. Och att du försvarade Fenja som aldrig drar sig för att hugga där hon får chans... var väl det som fick mej att "se rött" Inget agg mot dig  ................................................................................ PS. Sent svar pga jag inte har suttit vid datorn sen i morse.
CITAT (Berith @ 03-04-2006, 08:44) Det var Agnetas medverkan i de här två trådarna - en tråd och en tråd till - jag reagerade på, där det pratades om "ohyra" och "trollmor" bl.a. Jag var väl helt enkelt inte van vid att hon hakade på när det skrevs mindre snälla inlägg. För jag antar att du Agneta visste vem som åsyftades med "trollmor" när du la in texten till sången? Eller bilderna på mössen? Nåväl, det var ungefär där jag skickade ett PM med texten: "Hej och gomorron.  Jag tycker faktiskt det börjar blir lite fånigt med alla anspelningar på Floras/Fenjas prat om snabba musen. Att dom andra är elaka mot Fenja och tar tillvara varje tillfälle är ju inget nytt, men synd att också trevliga odlaiter hänger på. Du gör ju såklart som du vill, men som sagt.... jag tycker det är synd. Ser att dom också nu finns i svammeltråden i trädgårdssmåpratet och försöker provocera Fenja.  mvh :wub: /Berith" Fick svar (som jag inte lägger ut här), och skickade senare ett nytt PM med texten: "Hej. Jag försvarar inte Fenja på något sätt - hon får stå för sitt uppförande själv, liksom alla andra här inne - men när det talades om "ohyra" och "trollmor" samtidigt med "hal mus" så kopplade jag det till denna Flora som tydligen var någon som Fenja reggat för länge sen. Det var inte menat som att rätta dej för något du skrivit, jag tyckte bara att de andra gick lite för långt och att det var synd att du hakade på. Tvärtemot dej, så har jag åsikter om vad andra skriver. Dom skriver det ju för att bl.a. jag ska läsa det. Vissa odlaiters trådar hoppar jag över, men det mesta läser jag - det är ju (nästan) det enda sättet att lära känna dom andra på. Och då tar jag mej också friheten att ha åsikter om det som skrivs. Vill bara påpeka att jag väldigt väldigt sällan skickar PM till andra för det dom skrivit. Så tro inte att jag tillhör gnällspikarna som skickar PM så fort det är nåt, eller försöker få bort medlemmar eller trådar. Ha en bra dag du också. /Berith" På senaste har det pratat om att skratta med andra, i stället för åt - och där tyckte jag det var mer åt och som sagt, det var jag inte van vid när det gällde Agneta. Därför min reaktion. Har "känt" Agneta i flera år nu och tycker det är en toppentjej, så det skulle inte falla mej in att skicka pekpinnar till henne. :) nu har jag läst dent avsnittet där det sjungs barnvisor om troll, och inte någonstans nämns fenjas namn..... kan inte se att det skulle vara så hemskt att sjunga visor om troll? att du tolkade det som att det var fenja det handlade om, det får stå för dej berith. när jag sa att trollmor är vaken, kan det gälla vem som helst här inne. det KAN ju vara mej själv, jag avsåg, då min morgonfrissa skulle få vilket troll som helst att bli grön av avund.  sedan det där med att provocera,så är nog lika duktigt från båda håll skulle jag tro. fenja är rätt så bra på det i denna tråden också
netaave
03-04-2006, 18:35
Kan vi inte svammla lite om våren i stället, här har det varit +-grader hela natten för första gången, om bara en ynka liten en. Men nu börjar det bli lite bara ringar runt träd och buskar och då kom jag på att nu kan jag ju hänga ut tvätten. Är inte det underbart så säg? Att få ta in den friskluftsdoftande rena tvätten, det finns år då jag slitit ut och tvättat om allt i hela linneskåpet bara för att allt därinne ska få samma fräscha doft. Så energisk är jag dock inte längre.
*Felix matte*
03-04-2006, 18:40
Vi bor så nära gruvan så jag vill inte torka något utomhus.. man ser när fönsterblecken torkas, trasan blir svart. Sedan så har vi värmeverket ett stenkast härifrån... och ibland kommer något flygandes därifrån som sätter sig som vita prickar på rutorna. Inget som man märker om man inte vet om... men jag torkar i tumlaren Men visst luktar det ljuvligt gott om tvätt som hängt ute
Vilken gullig avatar du har lagt in Neta
*Felix matte*
03-04-2006, 19:40
Ja så är det då dags igen imorron...ska på fest igen alltså Vad tycker ni... ska jag ta den här  eller ska jag köra Stureplans..
Kör med Stureplans-stuket
*Felix matte*
03-04-2006, 19:45
Tror jag gör det  ... fast gubben han tycker jag ska ta den här  men jag tycker inte att jag passar i rosa, nu sen jag tonade håret... den får stanna i gardroben
*Felix matte*
03-04-2006, 20:32
Ja säg det du.... kanske för att jag har såååå stor garderob... eller är det jag som är stor... eller:rolleyes: Nej usch... inte röka
CITAT (Felix matte @ 03-04-2006, 20:40) eller ska jag köra Stureplans..  :rolleyes: Den här röstar jag för! Tycker alltid att du är så läcker, tänk om en annan kunde få tilldet sådär någongång!
*Felix matte*
03-04-2006, 20:42
netaave
03-04-2006, 20:58
Ja visst är den söt min lilla påskkyckling! Har den på Bendro också!
CITAT (Felix matte @ 03-04-2006, 21:42) med den stassen gäller brasiliansk vaxning...det vet du va?
Jag är så gruuuuuvligt sugen på sushi så jag vet inte vad jag gör snart!  Och det finns ingen sushirestaurang i hela norrland såvitt jag vet. Gillar ni sushi?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 22:29) Jag är så gruuuuuvligt sugen på sushi så jag vet inte vad jag gör snart! :lol: Och det finns ingen sushirestaurang i hela norrland såvitt jag vet. Gillar ni sushi? Nej, usch och fy.  Men vi säljer många på jobbet varje dag, så smaken är som baken!
*Felix matte*
03-04-2006, 21:36
CITAT (Felix matte @ 03-04-2006, 18:40) Vi bor så nära gruvan så jag vill inte torka något utomhus.. man ser när fönsterblecken torkas, trasan blir svart. Sedan så har vi värmeverket ett stenkast härifrån... och ibland kommer något flygandes därifrån som sätter sig som vita prickar på rutorna. Inget som man märker om man inte vet om... men jag torkar i tumlaren Men visst luktar det ljuvligt gott om tvätt som hängt ute  Ojda;vilken tur jag inte bor i Kiruna,här kan man hänger ut tvätten och det luktar sååååååå gott. Ingen gruva och inget värmeverk,bara ett pappersbruk som inte spotta ut svarta moln.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 22:29) Jag är så gruuuuuvligt sugen på sushi så jag vet inte vad jag gör snart! :lol: Och det finns ingen sushirestaurang i hela norrland såvitt jag vet. Gillar ni sushi? Närmaste SushiBar för dig Magdis finns fem mil norrut - på Storgatan 10 i Lule! Själv gillar jag inte sushi.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-04-2006, 22:29) Jag är så gruuuuuvligt sugen på sushi så jag vet inte vad jag gör snart!  Och det finns ingen sushirestaurang i hela norrland såvitt jag vet. Gillar ni sushi? Det år jag senast igår  mummms!
Jag tänkte ju skriva godmorgon i morgontråden.... men inte hitta jag den inte... Så Godmorgon alla glada  Ha en underbar dag! Självskall jag strax iväg till jobbet
CITAT (Felix matte @ 03-04-2006, 18:48) CITAT (Berith @ 03-04-2006, 08:44) Det var Agnetas medverkan i de här två trådarna - en tråd och en tråd till - jag reagerade på, där det pratades om "ohyra" och "trollmor" bl.a. Jag var väl helt enkelt inte van vid att hon hakade på när det skrevs mindre snälla inlägg. För jag antar att du Agneta visste vem som åsyftades med "trollmor" när du la in texten till sången? Eller bilderna på mössen? Javisst visste jag att det handlade om trollet Fenja. Men faktiskt så tyckte jag inte alls att det var på något sätt elakt att skoja, det tycker jag fortfarande inte. Humor kan få folk till att tänka efter.... Nej inte var din pekpinne så farlig, men kanske förstår du också mej jag har fått ta emot så många elaka PM så jag ledsnar till slut. Och att du försvarade Fenja som aldrig drar sig för att hugga där hon får chans... var väl det som fick mej att "se rött" Inget agg mot dig  ................................................................................ PS. Sent svar pga jag inte har suttit vid datorn sen i morse. Jag visste inte att du fått en massa elaka PM - och mitt var inte menat som elakt även om en del tydligen tyder det så. Men för att förtydliga mej igen - jag försvarade absolut inte Fenja! Skulle aldrig falla mej in att göra det, jag har min uppfattning klar om henne sen tidigare, men det är inget jag drar upp här. Mitt PM var inte ett PM för någon och mot någon annan. Det var enbart tonen som jag reagerade på, och det var ju flera som använde den. Men strunt samma  hädanefter ska jag inte bry mej om hur ni tilltalar varandra, vem som säger vad till vem för den här tråden handlar ju om svammel=strunt=obetydligheter.
CITAT (Berith @ 04-04-2006, 07:42) hädanefter ska jag inte bry mej om hur ni tilltalar varandra, vem som säger vad till vem för den här tråden handlar ju om svammel=strunt=obetydligheter. Det är nog en ganska sund inställning Sen är det ju också så att det är så himla lätt med missuppfattningar på nätet. Man saknar ju både kroppsspråk och tonfall. Mottagaren läser in utifrån sin egen sinnesstämmning, och då kan det bli fel som bara tusan. Skönt att ni redde upp missförståndet
CITAT (AnitaGg @ 04-04-2006, 07:46) CITAT (Berith @ 04-04-2006, 07:42) hädanefter ska jag inte bry mej om hur ni tilltalar varandra, vem som säger vad till vem för den här tråden handlar ju om svammel=strunt=obetydligheter. Det är nog en ganska sund inställning Sen är det ju också så att det är så himla lätt med missuppfattningar på nätet. Man saknar ju både kroppsspråk och tonfall. Mottagaren läser in utifrån sin egen sinnesstämmning, och då kan det bli fel som bara tusan. Skönt att ni redde upp missförståndet  Du tog orden ur munnen på mig Anita, och citerade det jag precis skulle citera! Vill bara tillägga att det är väldigt ofta, väldigt roliga obetydligheter i denna tråd! Ibland skrattar jag så att jag håller på att ramla av stolen!
CITAT (Berith @ 04-04-2006, 07:42) Men strunt samma  hädanefter ska jag inte bry mej om hur ni tilltalar varandra, vem som säger vad till vem för den här tråden handlar ju om svammel=strunt=obetydligheter. Tänk att det tycker jag definitivt inte att du ska göra. Jag tror att du reagerade på ungefär likadana premisser som jag gjorde. Jag vet inte hur man citerar flera på en och samma gång. Men jag skulle vilja svara Anita och Leija, med att jag inte alls håller med om att det är sunt att inte bry sig. Och det var det Berith gjorde, och jag med, med min reaktion  Förlåt! jag hoppade över ett ord!
CITAT (Evgeni @ 04-04-2006, 08:11) CITAT (Berith @ 04-04-2006, 07:42) Men strunt samma  hädanefter ska jag inte bry mej om hur ni tilltalar varandra, vem som säger vad till vem för den här tråden handlar ju om svammel=strunt=obetydligheter. Tänk att det tycker jag definitivt att du ska göra. Jag tror att du reagerade på ungefär likadana premisser som jag gjorde. Jag vet inte hur man citerar flera på en och samma gång. Men jag skulle vilja svara Anita och Leija, med att jag inte alls håller med om att det är sunt att inte bry sig. Och det var det Berith gjorde, och jag med, med min reaktion  Ja, kanske att "inte bry sig" är lite i överkant. Kanske man snarare skulle säga "inte ta allt för illa vid sig". Kanske avsändaren inte alls menade det jag tolkade när jag läste.
Äh hörni´vi släpper det här nu och fortsätter att bara svamla istället! Det är mycket roligare! Själv ska jag sjussa iväg sonen till dagis nu så jag återkommer lite senare!
CITAT (AnitaGg @ 04-04-2006, 08:17) [QUOTE=Evgeni,04-04-2006, 08:1104- Ja, kanske att "inte bry sig" är lite i överkant. Kanske man snarare skulle säga "inte ta allt för illa vid sig". Kanske avsändaren inte alls menade det jag tolkade när jag läste. :) Det , däremot, håller jag med om till hundra. Det är hur svårt som helst att förstå alla undertoner. Tyvärr så hjälper inte alla smileys  . Som jag sagt förut, så skulle det inte vara fel med ett röst- styrt forum
CITAT (Evgeni @ 04-04-2006, 08:28) CITAT (AnitaGg @ 04-04-2006, 08:17) [b--> CITAT (Evgeni @ 04-04-2006, 08:1104- Ja, kanske att "inte bry sig" är lite i överkant. Kanske man snarare skulle säga "inte ta allt för illa vid sig". Kanske avsändaren inte alls menade det jag tolkade när jag läste.  [b) Det[/b] , däremot, håller jag med om till hundra. Det är hur svårt som helst att förstå alla undertoner. Tyvärr så hjälper inte alla smileys  . Som jag sagt förut, så skulle det inte vara fel med ett röst- styrt forum  Instämmer, men nu måste jag åka! Hej på en stund!
CITAT (Evgeni @ 04-04-2006, 08:28) Det är hur svårt som helst att förstå alla undertoner. Tyvärr så hjälper inte alla smileys  . Som jag sagt förut, så skulle det inte vara fel med ett röst- styrt forum  :P Kom genast att tänka på 80-talet och "Heta linjen". Det svamlades friskt i telefonerna ute i stugorna, både sanningar och osanningar duggade tätt... Och inte var det alltid så lätt att veta vilket som var vad - man såg ju inte varandra i ögonen - någon sa - "Det skulle inte vara helt fel med en bildtelefon."
CITAT (Betty @ 04-04-2006, 09:16) CITAT (Evgeni @ 04-04-2006, 08:28) Det är hur svårt som helst att förstå alla undertoner. Tyvärr så hjälper inte alla smileys  . Som jag sagt förut, så skulle det inte vara fel med ett röst- styrt forum  Kom genast att tänka på 80-talet och "Heta linjen". Det svamlades friskt i telefonerna ute i stugorna, både sanningar och osanningar duggade tätt... Och inte var det alltid så lätt att veta vilket som var vad - man såg ju inte varandra i ögonen - någon sa - "Det skulle inte vara helt fel med en bildtelefon."  Aldrig blir man riktigt nöjd
IRL är det enda man kan vara säker på - och inte ens det kan man vara riktigt säker på...
CITAT (Betty @ 04-04-2006, 09:24) IRL är det enda man kan vara säker på - och inte ens det kan man vara riktigt säker på...  Så sant, så sant...
*Felix matte*
04-04-2006, 08:49
Halloj alla glada! Tog en liten paus från  meningen är att jag ska se ut så här  när jag är klar Vad tror ni... fixar jag det.
Lätt som en plätt! Du har ju ett bra grundmaterial att bygga på!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|