Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
pejori
jodå...det gick jättebra smile.gif
handlade två små väggkrukor från en lokal krukmakare här nere, samt en ursnygg vas på maxi... rolleyes.gif
börjar tro att mina affärer härnere tar inträde på fem hundra spänn. sad.gif sad.gif
visst ja...fem liter t-röd bidde det också laugh.gif laugh.gif
Fialotta

Sol o fint väder i dag igen...piggar upp med en mysbild om vad som komma skall smile.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 21-03-2006, 09:58)
handlade två små väggkrukor från en lokal krukmakare här nere, samt en ursnygg vas på maxi... rolleyes.gif
börjar tro att mina affärer härnere tar inträde på fem hundra spänn. sad.gif sad.gif
visst ja...fem liter t-röd bidde det också laugh.gif laugh.gif

Ska du ha fest! ohmy.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 21-03-2006, 10:22)
börjar tro att mina affärer härnere tar inträde på fem hundra spänn. sad.gif  :(
visst ja...fem liter t-röd bidde det också laugh.gif  :lol:

japp... laugh.gif laugh.gif
med påskmust blir det jättegott laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

skämt åsidå...jag sprayar mina blommor med det....ullöss på epiphyllumarna mad.gif mad.gif mad.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 21-03-2006, 10:24)
CITAT (Birgitta P @ 21-03-2006, 10:22)
börjar tro att mina affärer härnere tar inträde på fem hundra spänn. sad.gif  sad.gif
visst ja...fem liter t-röd bidde det också laugh.gif  laugh.gif

japp... laugh.gif laugh.gif
med påskmust blir det jättegott laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

skämt åsidå...jag sprayar mina blommor med det....ullöss på epiphyllumarna mad.gif mad.gif mad.gif

Då var det inte så roligt som jag trodde blink.gif blink.gif
pejori
sad.gif sad.gif sad.gif
dom är för jävliga att få...det gäller att ligga i och jaga dom med blåslampa smile.gif
stennie
Dör dom inte om du använder blåslampa...altså epiphyllumarna!!! tongue.gif
pejori
CITAT (stennie @ 21-03-2006, 12:05)
Dör dom inte om du använder blåslampa...altså epiphyllumarna!!! tongue.gif

risken är stor laugh.gif laugh.gif
med tanke på rödspriten alltså laugh.gif laugh.gif
Snöflinga
Svammel, svammel inåt natten .... Hemkommen efter bridgen som vanligt, i kväll med gott resultat laugh.gif Undrar bara om det inte finns någon odlait med det intresset ... eller är jag alldeles ensammen sad.gif Livet är kort, spela bridge ... JOGGA HJÄRNAN tongue.gif Hoppsan vad jag tog i men tycker det är så kul rolleyes.gif
Gillan
Vare sig jag har tid, eller inte, kommer jag nog att bli
fast här idag wub.gif Jag orkar inget annat wub.gif tongue.gif

Befinner mig mitt emellan årets sista konståknings-
session, läkar/sjukgymnastbesök, omplanteringar.......
.....och så lite sömn då och då blink.gif

Vad jag inte förstår, är vart kramen som jag skickade till
Reserv , i tråden om känslor på nätet, tog vägen.

Men det är inte första gången det händer wub.gif För-
modligen har jag väl tryckt på "förhandsgranska" i stället
för "skicka". Ja, ja, ni börjar väl känna mig vid det här
laget tongue.gif .

Birgitta!: Jag hade inte en aning om att det var på
brevlådan som Odla-knappen skulle vara. Om det är
många som missat det, kan ju pejori svälta ihäl. ohmy.gif
Ska genast sätta dit min knapp. sleep.gif

/Gillan
Biggan_
CITAT (Evgeni @ 22-03-2006, 08:40)
Vare sig jag har tid, eller inte, kommer jag nog att bli
fast här idag wub.gif Jag orkar inget annat wub.gif tongue.gif

Befinner mig mitt emellan årets sista konståknings-
session, läkar/sjukgymnastbesök, omplanteringar.......
.....och så lite sömn då och då blink.gif

Vad jag inte förstår, är vart kramen som jag skickade till
Reserv , i tråden om känslor på nätet, tog vägen.

Men det är inte första gången det händer wub.gif För-
modligen har jag väl tryckt på "förhandsgranska" i stället
för "skicka". Ja, ja, ni börjar väl känna mig vid det här
laget tongue.gif .

Birgitta!: Jag hade inte en aning om att det var på
brevlådan som Odla-knappen skulle vara. Om det är
många som missat det, kan ju pejori svälta ihäl. ohmy.gif
Ska genast sätta dit min knapp. sleep.gif

/Gillan

Nä vi får vara lite egoistiska och inte låta Pejori svälta ihjäl, då missar vi en massa stolligheter här, och det vill vi ju inte!! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
Nä, vi vill inte missa någon av alla hennes
bravader. Hon borde ha hunnit med att upp-
leva nåt nytt sen sist tongue.gif

Kom igen nu pejori, berätta om senaste nytt laugh.gif

/Gillan
pejori
har inte hänt så mycket sedan sist, mer än att jag försökte prata i telefonen för ett par dagar sedan smile.gif smile.gif
säger bara...myndigheter... wink.gif
skulle till en viss avdelning på polishuset här i stan, och efter att antal omkopplingar fick jag svaret...vänta..... sleep.gif sleep.gif
vänta, vänta, det är jag bra på, så jag väntade....
så fick jag kopplingston, men det gjorde inget...bara att ringa igen, jag visste nu vart jag skulle smile.gif
visst....vänta ett ögonblick sa damen i luren smile.gif
har jag berättat att jag har IP-telefoni?
efter tio min....strömavbrott..... blink.gif
suck och stön...försöka igen, när strömmen kommer tillbaka...
pratar en stund med damen, när hon bara försvinner...HALLÅ!!!!!!
borta....
försöker få ton i luren, men icke....
efter mycket letande ser jag att den ena valpen tycker att det är hennes tur med telefonen, så på sitt eget sätt har hon pratat, d.v.s. tuggat av ledningwen wacko.gif wacko.gif
fjärde försöket lyckades!!!!!
jag fick mitt samtal klart...tur att man inte bara har mobilen laugh.gif
Leia
CITAT (pejori @ 22-03-2006, 16:10)
försöker få ton i luren, men icke....
efter mycket letande ser jag att den ena valpen tycker att det är hennes tur med telefonen, så på sitt eget sätt har hon pratat, d.v.s. tuggat av ledningwen wacko.gif wacko.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stennie
laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Stackars Pejori....hoppas att du har drulleförsäkring, för nån dag lär det behövas tongue.gif wub.gif
pejori
CITAT (stennie @ 22-03-2006, 16:17)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Stackars Pejori....hoppas att du har drulleförsäkring, för nån dag lär det behövas tongue.gif wub.gif

japp...det har jag...men den gäller aldrig för mina stolleprov... laugh.gif laugh.gif

idag har jag slipat fötterna med en rondellslip wacko.gif wacko.gif
gick jättebra, men borrmaskinen var steglös, så när jag tog i för hårt försvann både valkar och skinn laugh.gif laugh.gif laugh.gif
tänkte att det skulle gå fortare än med fotfil, och det gjorde det.... laugh.gif laugh.gif
men snart är dom redo för nya utflyckter dom små tossingarna...ska bara läka såren efter slipen först wacko.gif blink.gif wink.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 22-03-2006, 16:20)
CITAT (stennie @ 22-03-2006, 16:17)
laugh.gif  :lol:  :lol:  :wub:
Stackars Pejori....hoppas att du har drulleförsäkring, för nån dag lär det behövas tongue.gif  :wub:

japp...det har jag...men den gäller aldrig för mina stolleprov... laugh.gif laugh.gif

idag har jag slipat fötterna med en rondellslip wacko.gif wacko.gif
gick jättebra, men borrmaskinen var steglös, så när jag tog i för hårt försvann både valkar och skinn laugh.gif laugh.gif laugh.gif
tänkte att det skulle gå fortare än med fotfil, och det gjorde det.... laugh.gif laugh.gif
men snart är dom redo för nya utflyckter dom små tossingarna...ska bara läka såren efter slipen först wacko.gif blink.gif wink.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stennie
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Zazu
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
pejori
nu ska jag ta med mej mina sargade fötter och tassa ut med vovvarna laugh.gif laugh.gif laugh.gif
hoppas dom håller in också, annars får jag gå på händerna in wacko.gif wacko.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 22-03-2006, 19:08)
nu ska jag ta med mej mina sargade fötter och tassa ut med vovvarna laugh.gif laugh.gif laugh.gif
hoppas dom håller in också, annars får jag gå på händerna in wacko.gif wacko.gif

Går du på händerna in så får du inte hundskit på fötterna!! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 22-03-2006, 19:26)
nu ska jag ta med mej mina sargade fötter och tassa ut med vovvarna laugh.gif  :lol:  :lol:
hoppas dom håller in också, annars får jag gå på händerna in wacko.gif  :wacko:

Går du på händerna in så får du inte hundskit på fötterna!! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif

men ruskigt kladdiga tangenter och fingrar laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 22-03-2006, 19:27)
CITAT (Birgitta P @ 22-03-2006, 19:26)
nu ska jag ta med mej mina sargade fötter och tassa ut med vovvarna laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif
hoppas dom håller in också, annars får jag gå på händerna in wacko.gif  wacko.gif

men ruskigt kladdiga tangenter och fingrar laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Finns ju det där nya medlet Shit it Bang eller vad det hette ohmy.gif blink.gif blink.gif
pejori
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif wacko.gif blink.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
Ha en uderbar dag kära vänner wub.gif

Nu skall jag göra mässan osäker... återkommer med raport!

Kram wub.gif
*Felix matte*
Önskar också er alla en fin dag smile.gif

nu återgår jag till att studera och lära mig använda min nya symaskin
(bytte igår)
Biggan_
CITAT (Felix matte @ 24-03-2006, 09:53)

(bytte igår)

Skall du sy till dina små barnbarn?
Castea
CITAT (pejori @ 22-03-2006, 16:20)
idag har jag slipat fötterna med en rondellslip wacko.gif  :wacko:

laugh.gif Vilken grej! Modigt av dig! Själv hyvlade jag fötterna för hårt för ett par år sedan, med Scholls fothyvel. Massivt blodvite uppstod, och hyveln åkte i soptunnan. sad.gif Kanske är det så att de produkter som inte är anpassade till fötterna är de bästa? wacko.gif wink.gif Var det inte någon som tipsade om VIA Sköljmedel till bångstyrigt hår för ett tag sedan? laugh.gif
Fialotta
Hej gänget...härlig läsning ni bjuder på...nu är det äntligen fredag och jag är ledig hela helgen...fy attan va skönt...hoppas solen stannar nudå bara...ska städa lite sen blir vila för mig och promenader i helgen...på söndag ska jag gå på mässan och gotta mig bland blommor och riktigt känna hur våren är på gång...hoppas jag får träffa nån av er ...hoppas, hoppas...knappen ska på wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Birgitta P @ 24-03-2006, 14:33)

(bytte igår)

Planerar att sy påslakansset till småttingarna
men idag tog jag an nya långbyxor som jag inte var nöjd me.

Jesses vad skönt att ha maskin med nålpåträdare... är ju
nästan omöjligt annars att hitta nålsögat. tongue.gif
Förra maskinen var knappt inkörd (5mån) men så uppstod ett litet fel
och jag erbjöds att för 300 kr tillägg byta till bättre dyrare modell. smile.gif
Biggan_
CITAT (Felix matte @ 24-03-2006, 16:14)

(bytte igår)

och jag erbjöds att för 300 kr tillägg byta till bättre dyrare modell. smile.gif

Du får väl lägga upp lite bilder på dina alster här sen. Hoppas att maskinen inte tar all din tid nu då, så att du inte har tid med oss menar jag sad.gif unsure.gif unsure.gif wub.gif
Kathy
Åh...pratar ni sömnad. wub.gif
Jag köpte en symaskin i onsdags och jag är så lycklig över den. wub.gif
Det blev dock inte den modell vi hade tänkt oss från början...utan en mer avancerad.
Jag håller nu på med att sy burskynke till utställningen nästa lördag.
Biggan_
CITAT (Scrollan @ 24-03-2006, 16:21)
Det blev dock inte den modell vi hade tänkt oss från början...utan en mer avancerad.

Då får väl du också visa ditt alster när det är färdigt! tongue.gif biggrin.gif wub.gif
Kathy
CITAT (Birgitta P @ 24-03-2006, 16:23)
Då får väl du också visa ditt alster när det är färdigt! tongue.gif biggrin.gif wub.gif

Jadå...ni kommer inte undan. tongue.gif
Däremot så blir det bild på det först efter utställningen, eftersom det är först då som det kommer vara uppmonterat.

Annars blir det bara en bild på en massa tyg.... unsure.gif
...och det kanske inte är så spännande.
*Felix matte*
CITAT (Birgitta P @ 24-03-2006, 16:20)
CITAT (Felix matte @ 24-03-2006, 16:14)

(bytte igår)

Du får väl lägga upp lite bilder på dina alster här sen. Hoppas att maskinen inte tar all din tid nu då, så att du inte har tid med oss menar jag sad.gif unsure.gif unsure.gif wub.gif

Ingen risk att den tar för mycket av min tid...
tålamod saknas (pga orkbrist) så det blir inget avancerat

Förr sydde kläder till barn och vuxna... men de var då de.
*Felix matte*
CITAT (Scrollan @ 24-03-2006, 16:21)

Köpte du en Pfaff... sån har jag smile.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 24-03-2006, 16:28)

Nej, jag köpte en Husqvarna Interlude 445. smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Scrollan @ 24-03-2006, 16:33)
CITAT (Felix matte @ 24-03-2006, 16:28)

Nej, jag köpte en Husqvarna Interlude 445. smile.gif

Oj... en datastyrd ohmy.gif ... den kan du sy fina mönster me smile.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 24-03-2006, 16:42)

Ähum......jag har inte kommit så långt ännu. wink.gif
Det ingick en sykurs där man får tips om alla användningsmöjligheter, vilket lät bra.
*Felix matte*
CITAT (Scrollan @ 24-03-2006, 16:45)
CITAT (Felix matte @ 24-03-2006, 16:42)

Ähum......jag har inte kommit så långt ännu. wink.gif
Det ingick en sykurs där man får tips om alla användningsmöjligheter, vilket lät bra.

Sykurs... gick jag en gång på 60-talet...jättekul
och efter den kunde jag t.o.m sy långbyxor biggrin.gif
Snöflinga
Jag sydde det mesta när ungarna var små, deras kläder, mina kläder, ja t.o.m. skjortor till husbonden ... stickade och knåpade rolleyes.gif
Nu åker en gammal röd Husqvarna fram bara när det ska lagas och sys gardiner m.m.

Vet inte, för egentligen är det roligt att sy... fast det finns så mycket annat som fyller dagarna nu och tiden är som sagt begränsad .....

Vet att om jag slängde datorn skulle tiden räcka till både det ena och andra.... så egentligen vore det inte helt fel .... å andra sidan har jag nyss köpt en ny, så det vore ju synd att slänga pengar i sjön sådär wink.gif och ingen karaktär har man ju heller unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 24-03-2006, 21:41)
Jag sydde det mesta när ungarna var små, deras kläder, mina kläder, ja t.o.m. skjortor till husbonden  ... stickade och knåpade  :rolleyes:  
Nu åker en gammal röd Husqvarna fram bara när det ska lagas och sys gardiner m.m.

Vet inte, för egentligen är det roligt att sy... fast det finns så mycket annat som fyller dagarna nu och tiden är som sagt begränsad .....

Vet att om jag slängde datorn skulle tiden räcka till både det ena och andra.... så egentligen vore det inte helt fel .... å andra sidan har jag nyss köpt en ny, så det vore ju synd att slänga pengar i sjön sådär  ;)  och ingen karaktär har man ju heller  :unsure:

Känner igen mej i allt tongue.gif
men... Vem skulle väl slänga ut dyrgrip som dator ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif

Kläder finns ju att köpa i var och varannan butik tongue.gif
Snöflinga
Jovisst helt rätt att man kan köpa det mesta, vilket jag ju gör .... men var köper man tid huh.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 24-03-2006, 22:01)
Jovisst helt rätt att man kan köpa det mesta, vilket jag ju gör .... men var köper man tid huh.gif

Sov ett par timmar på dan så hittar du såååå mycket mera tid... alldeles gratis tongue.gif
Snöflinga
Tar siesta nästan varje dag efter lunch, fast jag inte borde, men det är skönt fast lite segt när man vaknar ..... följden blir att man inte möter kudden igen förns drygt midnatt ... och vad pysslar jag med då, ja inte 17 gör jag vad jag egentligen skulle göra, en kurs i självdiciplin, finns det huh.gif
Kathy
CITAT (Snöflinga @ 24-03-2006, 22:17)
..en kurs i självdiciplin, finns det huh.gif

Du kanske kan köpa en? tongue.gif
Fialotta
Brukar inte svära...men nu måste jag in här i svammeltråden och avreagera mig lite...F...n va folk ska tjafsa om noll och ingenting, jag blir skogstokig på sånt...livet är alldeles för kort för att bråka med nån man aldrig träffat ens...hur kul är det på en skala...noll liksom, så himla kul man kan ha med varann i stället...usch...va skönt det var att skriva av sig...bry er inte om min galla här nu...bara en liten urspårning av mig, men det va det värt smile.gif
Kram till er alla som ser livet från den ljusa sidan wub.gif
Kathy
Vem är det som bråkar? unsure.gif
pejori
CITAT (Scrollan @ 25-03-2006, 19:59)
Vem är det som bråkar? unsure.gif

läs solis nya tråd så ser du sad.gif sad.gif
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 25-03-2006, 19:57)
Brukar inte svära...men nu måste jag in här i svammeltråden och avreagera mig lite...F...n va folk ska tjafsa om noll och ingenting, jag blir skogstokig på sånt...livet är alldeles för kort för att bråka med nån man aldrig träffat ens...hur kul är det på en skala...noll liksom, så himla kul man kan ha med varann i stället...usch...va skönt det var att skriva av sig...bry er inte om min galla här nu...bara en liten urspårning av mig, men det va det värt smile.gif
Kram till er alla som ser livet från den ljusa sidan wub.gif

Tack för att du svor smile.gif ... jag har svårt att bli så där riktigt flyförb...
blir mest ledsen för att tjafset aldrig tar slut. sad.gif sad.gif sad.gif

Många kramar till dig... jo jag ser mest den ljusa wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon