|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Jaså, här springer man omkring och spökar i folks drömmar intet ont anande Appropå nåt helt annat, så är jag stolt (peppar, peppar) eftersom det verkar som om jag lyckades bekämpa svartfläcksjukan på mina gamla fina rosor förra året. Sprutade dom lite och sen plockade jag varenda litet ynka blad som såg smittat ut. Två gånger om dagen gick jag igenom dom efter nya blad. I år är dom hur fina som helst Var lite orolig där ett tag att jag skulle behöva gräva upp allt och börja om från början Sen verkar det också som att det går att bekämpa snårvindan med samma envisa plock-metod. Förra året var det snårvinda i ta-mig-tusan varenda växt. Den hade växt vilt och ohämmat i 6 år. Men skam den som ger sig. Jag är ute 2 gånger och dagen och drar upp varje litet embryo, och det är snart helt borta! Vad gör ni annars i värmen då? Vi jobbar lite på morgonen och lite på kvällen. Mitt på dagen går det inte att få nåt gjort. Hundarna lider av värmen och badar minst 2 gånger om dagen.
CITAT (AnitaGg @ 04-07-2006, 09:26) Jaså, här springer man omkring och spökar i folks drömmar intet ont anande   Ja fast det är ett tag sedan, jag drömde efter att vi "pratat" om ljusa respektive mörka golden, att du hade mörka. Som jag vet att du inte har, då jag sett bilder på dem. Dessutom bodde jag i det huset jag bodde i som barn och du bodde i ett hyreshus på en gata bredvid  Ja, mycket mer än så var det inte.... Jag har iallfall hämtat hem valpen nu!  Men jösses vilket yrväder!!! Han är helt galen!!!!  Biter och sliter i allt. När man säger åt honom på skarpen slutar han bita men skäller tillbaka på en. Och jag som har bytt ras för att jag ville ha en lite lugnare ras än vad mina boxrar har varit!  Så här galen har inte någon av boxrarna varit! Skillnaden är nog att denna rasen lugnar ned sig när de mognar, medans boxern fortsätter att tokleka hela livet!  Valpar är ju alltid valpar. Iallafall kan han redan vid 8 veckors ålder redan fot och så fort jag stannar sätter han sig perfekt bredvid mig.(kan aldrig tänka mig att det har att göra med att han ännu så länge inte är tillräkligt modig för att inte gå bredvid mig.... )Vi får väll se hur det blir med den saken om några veckor och han är hemmastadd i området.
Åh!! Bedårande med en valp. Jag är inte alls avundsjuk *ljuger hejdlöst* Visst får vi se bilder?
Självklart! Men jag är på jobbet just nu och i morgon, sedan är jag ledig 12 dagar. Då kommer det bilder, jag lovar! Sambon är mindre nöjd över att jag lämnar honom med "den där dåren" i två dagar!
CITAT (Leia @ 07-07-2006, 15:47) Sambon är mindre nöjd över att jag lämnar honom med "den där dåren" i två dagar!  :wub:
Fialotta
07-07-2006, 16:28
Vill oxå se bilder...snäääääääälla
CITAT (maudan @ 07-07-2006, 17:28) Vill oxå se bilder...snäääääääälla  Ja,ja lugn och fin jag jobbar fortfarande! Pratade med sambon nyss, som påtalade att jag faktiskt inte kan ringa hur som helst. Jag måste tänka på att "bebisen" kanske sover! "Muppen" som han förmodligen kommer att bli kallad....  ....har missuppfattat lite var man ska göra ifrån sig... Han springer in och kissar och bajsar och sedan ut och leker igen på gräsmattan. Och vi som bara har haft tikar förut tycker att det är så ofta han kissar.
*Felix matte*
07-07-2006, 21:14
CITAT (pejori @ 07-07-2006, 20:11) kollade nyheterna, där dom pratade med en myndighetsperson som uttryckte sig så här, med tanke på deras geografikunskaper  :lol: :lol: "alla oavsett om dom kommer från sverige, skåne eller något annat land...." :huh: :o :rolleyes: :unsure: :) :wacko: :lol: :lol: Såg och hörde det nyss på fyrans nyheter Man undrar... Hur jädrans dum får man vara. Jag menar... Vet man inte att Skåne är en del av Sverige... då tycker jag att man bör sätta sig på skolbänken ett extra varv. missade vad hon representerade för organisation el myndighet.................................... Nu kikade jag på inslaget på webben... Hon är ordförande i Hyresgästföreningen.
CITAT (pejori @ 07-07-2006, 20:11)  Ja, jösses!
sanslöst korkat uttalande av en vuxen mäniska.... undrar om hon gått i skolan alls....
forget-me-not
09-07-2006, 18:48
Nää va dilla ni om tillhör skåne Sverige?
Snöflinga
09-07-2006, 23:00
"Muppen" är söt och har inte riktigt koll på vad som förväntas än, men det kommer
Halloj! Ursäkta att det dröjt lite med bilder, allt har gått i ett! Jag la´upp några bilder i "husdjur" (i tråden "här är han våran Dino") så slipper någon haka upp sig på att jag bombarderar "småprat" med djurbilder.
Biggan_
11-07-2006, 19:52
Den här är väl kul?
Snöflinga
11-07-2006, 20:59
Appropå pingviner ..... OBS! inget för den som blir generad av fula ord Glöm inte ljudet! Pingvinen Pingu
Fialotta
12-07-2006, 08:27
CITAT (forget-me-not @ 09-07-2006, 19:48) Åhhhh...guuuu så söt....
CITAT (AnitaGg @ 12-07-2006, 08:38) Appropå pingviner ..... OBS! inget för den som blir generad av fula ord Glöm inte ljudet! Pingvinen Pingu *skrikskrattar* Nu är jag ensam hemma över helgen igen. Det har blivit allt oftare som övriga familjen åker iväg utan mig. Jag ska jobba lördag och söndag natt men idag är jag hemma och försöker stöka undan lite. Det stora projektet är dotterns lekrum. Det är ingen idé att jag försöker beskriva hur det ser ut där för ingen skulle tro mig!  Jag måste sortera alla miljarders biljarders småprylar och plastiga ratgrejer, pärlor, kulor, lego, småstenar, leksaker från KinderEgg isärplockade i atomer och diverse andra smågrejer som ingen vet vad de ska användas till som ligger i en enda röra på golvet. En stor del ska jag försöka gömma undan. Risken är att hon kommer hem med ännu fler prylar efter helgen, farmor brukar shoppa loss på secondhand-butiker, Dollarstore och andra ställen och ösa prylar över dottern varenda gång de ses. Och det var ingen bekväm ställning att kräla omkring på golvet just nu med jättemagen!
Tjohooo....nu har jag röjt klart i dotterns rum! En hel kasse med saker som ska slängas blev det och smågrejerna ligger sorterade i lådor. Nu gäller det att hitta nåt smartare gömställe än förra gången! Nu ska jag fira med att äta soppa direkt ur kastrullen och sen en stor glass-strut till efterätt!
Det har du säkert gjort dig förtjänt av Magdis  va´bara försiktig med lilla maggen där
*Felix matte*
14-07-2006, 21:34
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-07-2006, 17:41) Det är ingen idé att jag försöker beskriva hur det ser ut där för ingen skulle tro mig!  Jag måste sortera alla miljarders biljarders småprylar och plastiga ratgrejer, pärlor, kulor, lego, småstenar, leksaker från KinderEgg isärplockade i atomer och diverse andra smågrejer som ingen vet vad de ska användas till som ligger i en enda röra på golvet. En stor del ska jag försöka gömma undan. Jag vet precis hur det såg ut där Fyra barn... då har man varit med om det mesta Har du inget vindsförråd att gömma i
CITAT (Felix matte @ 14-07-2006, 23:34) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-07-2006, 17:41) Det är ingen idé att jag försöker beskriva hur det ser ut där för ingen skulle tro mig! :lol: Jag måste sortera alla miljarders biljarders småprylar och plastiga ratgrejer, pärlor, kulor, lego, småstenar, leksaker från KinderEgg isärplockade i atomer och diverse andra smågrejer som ingen vet vad de ska användas till som ligger i en enda röra på golvet. En stor del ska jag försöka gömma undan. Jag vet precis hur det såg ut där Fyra barn... då har man varit med om det mesta Har du inget vindsförråd att gömma i  Förrådet eller garaget går ju att stoppa undan saker i. Jag har varit för "snäll" tidigare och bara stoppat undan dem långt inne i ett av hennes skåp....där hon givetvis hittat dem på nolltid!
*Felix matte*
14-07-2006, 22:04
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-07-2006, 22:43) CITAT (Felix matte @ 14-07-2006, 23:34) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-07-2006, 17:41) Det är ingen idé att jag försöker beskriva hur det ser ut där för ingen skulle tro mig!  Jag måste sortera alla miljarders biljarders småprylar och plastiga ratgrejer, pärlor, kulor, lego, småstenar, leksaker från KinderEgg isärplockade i atomer och diverse andra smågrejer som ingen vet vad de ska användas till som ligger i en enda röra på golvet. En stor del ska jag försöka gömma undan. Jag vet precis hur det såg ut där Fyra barn... då har man varit med om det mesta Har du inget vindsförråd att gömma i  Förrådet eller garaget går ju att stoppa undan saker i. Jag har varit för "snäll" tidigare och bara stoppat undan dem långt inne i ett av hennes skåp....där hon givetvis hittat dem på nolltid!  Vi brukade ta ungefär hälften av "grejerna"... packa i lådor som förvarades i vindsförrådet. Efter ca 3 -4 mån hämtades lådorna ner och det som funnits framme packades ner . På så vis hade de "nya" leksaker flera ggr/år... Barn glömmer fort. å så har ju de flesta alldeles för mycket grejs (vårat fel?  )
så gjorde jag med...fungerade jättebra
*Felix matte*
14-07-2006, 22:09
CITAT (pejori @ 14-07-2006, 23:07) så gjorde jag med...fungerade jättebra  :lol: Trodde jag var ensam om den idén
CITAT (Felix matte @ 15-07-2006, 00:04) Har du inget vindsförråd att gömma i  Förrådet eller garaget går ju att stoppa undan saker i. Jag har varit för "snäll" tidigare och bara stoppat undan dem långt inne i ett av hennes skåp....där hon givetvis hittat dem på nolltid!  Vi brukade ta ungefär hälften av "grejerna"... packa i lådor som förvarades i vindsförrådet. Efter ca 3 -4 mån hämtades lådorna ner och det som funnits framme packades ner . På så vis hade de "nya" leksaker flera ggr/år... Barn glömmer fort. å så har ju de flesta alldeles för mycket grejs (vårat fel?  ) Precis så var min tanke men jag skulle ha gömt dem bättre! Hon blev jätteglad när hon hittade lådan med småsaker...det blev rena julafton!  Ännu roligare blir det säkert om den fått vara gömd längre.
*Felix matte*
14-07-2006, 22:35
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-07-2006, 23:34) CITAT (Felix matte @ 15-07-2006, 00:04) Har du inget vindsförråd att gömma i  Förrådet eller garaget går ju att stoppa undan saker i. Jag har varit för "snäll" tidigare och bara stoppat undan dem långt inne i ett av hennes skåp....där hon givetvis hittat dem på nolltid!  Vi brukade ta ungefär hälften av "grejerna"... packa i lådor som förvarades i vindsförrådet. Efter ca 3 -4 mån hämtades lådorna ner och det som funnits framme packades ner . På så vis hade de "nya" leksaker flera ggr/år... Barn glömmer fort. å så har ju de flesta alldeles för mycket grejs (vårat fel?  ) Precis så var min tanke men jag skulle ha gömt dem bättre! Hon blev jätteglad när hon hittade lådan med småsaker...det blev rena julafton!  Ännu roligare blir det säkert om den fått vara gömd längre. Testa så får du se
*skriiiiik* varför går tiden så fort? Det är ju midnatt och jag hade tänkt städa mer! Nåja...jag jobbar ju de två kommande nätterna så jag kan lika gärna vara uppe inatt också!
*Felix matte*
14-07-2006, 23:04
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-07-2006, 23:55) *skriiiiik* varför går tiden så fort? Det är ju midnatt och jag hade tänkt städa mer! Nåja...jag jobbar ju de två kommande nätterna så jag kan lika gärna vara uppe inatt också!  Visst kan du det... jag sov ett par timmar.. vaknade av barnbarns skratt... då var klockan 18.45  och nu känner jag att det är aaalldeles fööör tidigt att gå i säng
Jag har vänt på dygnet nu sen jag började jobba natt. Blitt så att jag känner att det inte är nån idé att vända tillbaka när jag är ledig heller. Under semestern ska jag iallafall definitivt vända det rätt. tiden går fort när man sitter och jiddrar vid datorn o nu är jag hungrig också! Kasta hit en macka!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-07-2006, 00:07) Kasta hit en macka!  ........ost eller skinka?
CITAT (Scrollan @ 15-07-2006, 01:11) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-07-2006, 00:07) Kasta hit en macka! :P ........ost eller skinka?  Både och! Gärna lite mess-smör också!
*Felix matte*
14-07-2006, 23:13
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-07-2006, 00:07) Jag har vänt på dygnet nu sen jag började jobba natt. Blitt så att jag känner att det inte är nån idé att vända tillbaka när jag är ledig heller. Under semestern ska jag iallafall definitivt vända det rätt. tiden går fort när man sitter och jiddrar vid datorn o nu är jag hungrig också! Kasta hit en macka!  Du kan få en hembakt.. nygräddad med massor av Bregott extrasaltad emellan Varm ännu så smöret smälter och rinner litegrann
CITAT (Felix matte @ 15-07-2006, 01:13) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-07-2006, 00:07) Jag har vänt på dygnet nu sen jag började jobba natt. Blitt så att jag känner att det inte är nån idé att vända tillbaka när jag är ledig heller. Under semestern ska jag iallafall definitivt vända det rätt.
tiden går fort när man sitter och jiddrar vid datorn o nu är jag hungrig också! Kasta hit en macka! :P Du kan få en hembakt.. nygräddad med massor av Bregott extrasaltad emellan Varm ännu så smöret smälter och rinner litegrann  mums! synd att jag är glutenintolerant bara!  *käkar oliver*
Jasså här sitter ni och käkar mackor mitt i natten... får väl erkänna att jag nyss åt en jag med och drack varm choklad till... det var inte helt fel
CITAT (yenny @ 15-07-2006, 00:16) Jasså här sitter ni och käkar mackor mitt i natten... får väl erkänna att jag nyss åt en jag med och drack varm choklad till... det var inte helt fel :D Mmmmmmmmm...varm choklad. Det var länge sen.
CITAT (Scrollan @ 15-07-2006, 01:19) CITAT (yenny @ 15-07-2006, 00:16) Jasså här sitter ni och käkar mackor mitt i natten... får väl erkänna att jag nyss åt en jag med och drack varm choklad till... det var inte helt fel  Mmmmmmmmm...varm choklad. Det var länge sen.  Mmmm...säger detsamma! Det ska jag göra!
*Felix matte*
14-07-2006, 23:29
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-07-2006, 00:15) mums! synd att jag är glutenintolerant bara! :( *käkar oliver* Förlåt  det hade jag glömt
CITAT (Felix matte @ 15-07-2006, 01:29) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-07-2006, 00:15) mums! synd att jag är glutenintolerant bara!  *käkar oliver* Förlåt  det hade jag glömt Klart du inte kan minnas det! Inte alla i min närmaste omgivning som kommer ihåg det alla gånger ens.
Själv får jag leva på alla jordgubbar som mognar i raketfart i det här vädret
Biggan_
15-07-2006, 10:05
CITAT (Reserv @ 15-07-2006, 10:51) Själv får jag leva på alla jordgubbar som mognar i raketfart i det här vädret  Stackars, stackars dig.
CITAT (Scrollan @ 15-07-2006, 11:31) CITAT (Reserv @ 15-07-2006, 10:51) Själv får jag leva på alla jordgubbar som mognar i raketfart i det här vädret  :wub: Stackars, stackars dig.  Jaa, visst är det synd om mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|