|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Snöflinga
06-11-2006, 22:42
Häftig gumma  Tittade även på PLUS där de hade testat värmeljus och det visade sig att de billigaste var bäst  Vilka ... jo IKEA ljus ...
Kanske skulle starta en gissningstävling snart om när Djingis ska komma till världen!  Beräknad förlossning är den 21 november men det är ju sällan de kommer på exakt dag....
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-11-2006, 12:21) Kanske skulle starta en gissningstävling snart om när Djingis ska komma till världen!  Beräknad förlossning är den 21 november men det är ju sällan de kommer på exakt dag.... Jaaa!! En ny omröstning Man får ju bara ha 10 alternativ, så du får väl ta 17-26 november.
CITAT (AnitaGg @ 07-11-2006, 13:47) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-11-2006, 12:21) Kanske skulle starta en gissningstävling snart om när Djingis ska komma till världen! :D Beräknad förlossning är den 21 november men det är ju sällan de kommer på exakt dag.... Jaaa!! En ny omröstning Man får ju bara ha 10 alternativ, så du får väl ta 17-26 november. Just det, tänkte inte så långt som att man kunde göra en omröstning.  Fast då finns ju risken att det inte blir någon av de tio alternativen. Kanske bättre att man får skriva in vilket datum man tror och så får jag fundera ut nåt fint pris åt vinnaren.
18 nov
CITAT (askar @ 07-11-2006, 14:05) 18 nov  Jag hoppas du vinner Agneta för jag har nämligen själv tippat på den 18:e.  Det var visserligen just när jag fick veta att jag var gravid som jag trodde det...nu börjar jag ju mer o mer tro att jag får gå massor över tiden.
och så var det  fattar inte vad veckorna tar vägen igentligen....fort går domn ialla fall snart är det dags för veckans vägning av vovve...håller tummarna att det blir bra denna gången också
Klart vägningen går bra, nu ska du juh bara hålla tummarna för att klåparen till veterinär äntligen kommit på va´som va´fel på vovven
Oj, oj ... svammeltråden hittade jag på sidan 6 Jag fick veta i veckan att jag ska bli mormor. Mååånga vuxenpoäng blev det
CITAT (AnitaGg @ 18-11-2006, 07:21) Jag fick veta i veckan att jag ska bli mormor. Mååånga vuxenpoäng blev det   Grattis! Själv diskuterade jag med en jobbarkompis igår om när man egentligen ska känna sig vuxen? Alltså, jag har ju´hur många vuxenpoäng som helst, men KÄNNER mig inte vuxen. Ibland på föräldramötena kan jag sitta och undra vad jag gör där med alla vuxna människor  (antagligen tänker de det samma.....  )
CITAT (AnitaGg @ 18-11-2006, 08:21) Oj, oj ... svammeltråden hittade jag på sidan 6 :o Jag fick veta i veckan att jag ska bli mormor. Mååånga vuxenpoäng blev det :lol: Jättegrattis till dig Anita! Och vet du vad! För snart tolv år sedan, när jag fick reda på att jag skulle bli mormor, då blev jag alldeles skräckslagen! Jag hade en sån där fantastisk bild på näthinnan, om hur en mormor/farmor skulle vara. Och jag passade inte in där! Jag var alldeles för självständig och modern för den rollen. Men oj,oj,oj, vad jag bedrog mig. Det finns inget härligare än att bli mormor eller farmor. Här kan vi verkligen snacka om " grädde på moset ". Att bli mamma.........är ingenting, jämförelsevis. Och vet du vad, jag både läser, leker, bakar, kramas, pratar............och allt vad du vill. Inga plikter ( i egentlig mening ) finns. Det är bara att njuta  . När ska det bli av?
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:19) Det finns inget härligare än att bli mormor eller farmor. Här kan vi verkligen snacka om " grädde på moset ". Att bli mamma.........är ingenting, jämförelsevis. Och vet du vad, jag både läser, leker, bakar, kramas, pratar............och allt vad du vill. Inga plikter ( i egentlig mening ) finns. Det är bara att njuta  . Tror du har rätt där.  Som Mormor/Farmor kan man plocka de bästa bitarna!
Fniss, förresten vill jag bara påpeka att min avatar inte föreställer mig personligen, utan den riktiga "princess Leia" (hon med hårkringlorna i Star Wars) Det slog mig just att en icke insatt kan tro att jag ser ut sådär!
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:26) Fniss, förresten vill jag bara påpeka att min avatar inte föreställer mig personligen, utan den riktiga "princess Leia" (hon med hårkringlorna i Star Wars) Det slog mig just att en icke insatt kan tro att jag ser ut sådär!  Hur kunde du veta att jag satt och funderade på hur jag skulle ställa frågan? Jag tycker inte att du ser lika snäll ut som man är van vid, om man nu får säga så  . Snälla, slå mig inte nu....hukar mig så långt det går
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:32) CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:26) Fniss, förresten vill jag bara påpeka att min avatar inte föreställer mig personligen, utan den riktiga "princess Leia" (hon med hårkringlorna i Star Wars) Det slog mig just att en icke insatt kan tro att jag ser ut sådär!  :P Hur kunde du veta att jag satt och funderade på hur jag skulle ställa frågan? Jag tycker inte att du ser lika snäll ut som man är van vid, om man nu får säga så  . Snälla, slå mig inte nu....hukar mig så långt det går   Jag slåss inte, jag är som Bamse!!!! Jag tycker inte heller att hon ser så snäll ut så jag måste nog byta!
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 09:19) När ska det bli av? Det är pinfärskt  Beräknat i slutet av juni.
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:34)  :lol: :lol: Jag slåss inte, jag är som Bamse!!!!  :lol: :lol: Jag tycker inte heller att hon ser så snäll ut så jag måste nog byta!  Skööönt  , jag gillar Bamse
CITAT (AnitaGg @ 18-11-2006, 09:36) CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 09:19) När ska det bli av? Det är pinfärskt  Beräknat i slutet av juni. Oj,oj, vilken väntan det blir  En midsommarbaby kanske?
CITAT (AnitaGg @ 18-11-2006, 08:40) Jamen, precis så ser ju jag ut!!!! Annars kanske bulldoggen ser snällare ut?!
Eller kanske denna?
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:47) "Man ska inte dömma hunden efter pälsen"
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:49) Nej, det har du rätt i! Kanske får tänka om där.... Anitas bild var dock lite stor som avatar, även om jag preciiiiis har en sådan läcker kropp och ALLTID går i sådana kläder.
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:51) Japp! på vissa ställen så....
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:59)  :unsure: Försöker byta avatar igen till en snäll en denna gång, men det går inte Hjälp är jag fast med en ilsken bulldogg som avatar?  :o :o :lol: (HIhi, där kom den snälla boxern helt plötsligt, favorit i repris  :wub: ) Ibland är favoriter i repris riktigt bra Synd att man inte kan se de andra längre. Det är ju vissa skillnader mellan dem Ha en riktigt bra fortsättning på helgen allihop. Nu ska här snart bakas " adventsbullar "  . Med två av barnbarnen
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 11:25) CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:59) Ibland är favoriter i repris riktigt bra Synd att man inte kan se de andra längre. Det är ju vissa skillnader mellan dem Ha en riktigt bra fortsättning på helgen allihop. Nu ska här snart bakas " adventsbullar "  . Med två av barnbarnen  Baka redan nu?? Då hinner dom bli torra eller uppätna innan advent  Jag kör också avatarreprisen, det va´min första här på odla
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 11:27) CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 11:25) CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:59)  Försöker byta avatar igen till en snäll en denna gång, men det går inte Hjälp är jag fast med en ilsken bulldogg som avatar? (HIhi, där kom den snälla boxern helt plötsligt, favorit i repris  ) Ibland är favoriter i repris riktigt bra Synd att man inte kan se de andra längre. Det är ju vissa skillnader mellan dem Ha en riktigt bra fortsättning på helgen allihop. Nu ska här snart bakas " adventsbullar "  . Med två av barnbarnen  Baka redan nu?? Då hinner dom bli torra eller uppätna innan advent  Jag kör också avatarreprisen, det va´min första här på odla  Det blev inget bullbak  . På vägen hit blev de påkörda av nån analfabet som inte kunde läsa vägskyltarna  En som försökte köra om fast det 400m tidigare stått tydligt, att den tvåfiliga vägen blir till en. Tack och lov blev ingen av dem allvarligt skadad. Men de fick stanna för observation. Ibland undrar jag dock vad livet menar egentligen? Hur kan det vara möjligt..............Eller rättare sagt....... är det möjligt, att allting kan hända en och samma familj, om och om igen. Det finns ingenting, och då menar jag absolut ingenting, som förvånar mig längre  Reserv! Hört talas om frys möjligtvis
Somliga prövas mer än andra......men måste allt drabba just din familj?  Skönt att dom inte vart skadade i alla fall, en bil kan man juh ersätta, men inte ett människoliv. Nån gång måste väl solen skina även över dig Gillan
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 15:15) Somliga prövas mer än andra......men måste allt drabba just din familj?  :( Skönt att dom inte vart skadade i alla fall, en bil kan man juh ersätta, men inte ett människoliv. Nån gång måste väl solen skina även över dig Gillan  Det gör den Reserv, titt som tätt.....det gäller bara att hinna med och se den  . Men nog är det ofta så att man får vara glad att man föddes med ett leende på läpparna, och inte har lång till skrattet även i de mest absurda situatoner
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 15:23) CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 15:15) Somliga prövas mer än andra......men måste allt drabba just din familj?  Skönt att dom inte vart skadade i alla fall, en bil kan man juh ersätta, men inte ett människoliv. Nån gång måste väl solen skina även över dig Gillan  Det gör den Reserv, titt som tätt.....det gäller bara att hinna med och se den  . Men nog är det ofta så att man får vara glad att man föddes med ett leende på läpparna, och inte har lång till skrattet även i de mest absurda situatoner  En jättekram till dig vännen  Den behöver du, och behöver du den inte nu så ta fram den vid behov
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 15:25) CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 15:23) CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 15:15) Somliga prövas mer än andra......men måste allt drabba just din familj?  Skönt att dom inte vart skadade i alla fall, en bil kan man juh ersätta, men inte ett människoliv. Nån gång måste väl solen skina även över dig Gillan  Det gör den Reserv, titt som tätt.....det gäller bara att hinna med och se den  . Men nog är det ofta så att man får vara glad att man föddes med ett leende på läpparna, och inte har lång till skrattet även i de mest absurda situatoner  En jättekram till dig vännen  Den behöver du, och behöver du den inte nu så ta fram den vid behov  Tack vännnen
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 15:11) Det blev inget bullbak  . På vägen hit blev de påkörda av nån analfabet som inte kunde läsa vägskyltarna  En som försökte köra om fast det 400m tidigare stått tydligt, att den tvåfiliga vägen blir till en. Tack och lov blev ingen av dem allvarligt skadad. Men de fick stanna för observation. Ibland undrar jag dock vad livet menar egentligen? Hur kan det vara möjligt..............Eller rättare sagt....... är det möjligt, att allting kan hända en och samma familj, om och om igen. Det finns ingenting, och då menar jag absolut ingenting, som förvånar mig längre  Reserv! Hört talas om frys möjligtvis  Åh vad tråkigt Hoppas att alla mår bra nu... så klart är de väl chockade men så att de inte skadat rygg och nacke som ju inte brukar synas direkt. Skickar tröstekramar.
Inget svammel, men jag tar det i den här tråden ändå. Jag har legat på soffan mest hela dan, förutom en sväng till dotter m fam på em. Där fick vi med oss en hel hög med filmer på dvd och vet ni vad... jo vi har redan sett en som var riktigt bra. Enough heter den, Jennifer Lopez har huvudrollen. Handlar om en kvinna som misshandlas av maken när hon konfronterar honom om hans otrohet. Misshandeln fortsätter och kvinnan blir utsatt för grovt våld men hon lyckas till slut ta med sig dottern och fly. En flykt som pågår under lång tid... men slutet gott som det brukar vara i filmer. Inte alltid lika gott slut IRL.
Imorron tänkte jag se Final Destination och Final Destination 2.
Snöflinga
18-11-2006, 22:27
 Lås dörren
CITAT (Snöflinga @ 18-11-2006, 22:27)  Lås dörren  Den är alltid låst... men jag undrar... Galler för fönstren... ska jag kanske gardera mig Bor ju i markplan.
CITAT (askar @ 18-11-2006, 22:30) CITAT (Snöflinga @ 18-11-2006, 22:27)  Lås dörren :wub: Den är alltid låst... men jag undrar... Galler för fönstren... ska jag kanske gardera mig Bor ju i markplan.  Va´ska du se på för nåt???
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 22:37) CITAT (askar @ 18-11-2006, 22:30) CITAT (Snöflinga @ 18-11-2006, 22:27)  Lås dörren  Den är alltid låst... men jag undrar... Galler för fönstren... ska jag kanske gardera mig Bor ju i markplan.  Va´ska du se på för nåt???  Final Destination och Final Destination 2. Vet inte mer än att de ska vara riktiga skräckfilmer.
Biggan_
18-11-2006, 22:49
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 15:11) Det blev inget bullbak  . På vägen hit blev de påkörda av nån analfabet som inte kunde läsa vägskyltarna  En som försökte köra om fast det 400m tidigare stått tydligt, att den tvåfiliga vägen blir till en. Tack och lov blev ingen av dem allvarligt skadad. Men de fick stanna för observation. Usch, så trist! Tur att det gick så väl som det gjorde i allafall så att ingen blev skadad. Det är ju huvudsaken, men visst är det förargligt att få bilen fördärvad också, ställer till det när man är beroende av den. Kram på dej Gillan, hoppas hjärtat har kasat ner från halsgropen nu!
CITAT (askar @ 18-11-2006, 20:52) CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 15:11) Det blev inget bullbak  . På vägen hit blev de påkörda av nån analfabet som inte kunde läsa vägskyltarna  En som försökte köra om fast det 400m tidigare stått tydligt, att den tvåfiliga vägen blir till en. Tack och lov blev ingen av dem allvarligt skadad. Men de fick stanna för observation. Ibland undrar jag dock vad livet menar egentligen? Hur kan det vara möjligt..............Eller rättare sagt....... är det möjligt, att allting kan hända en och samma familj, om och om igen. Det finns ingenting, och då menar jag absolut ingenting, som förvånar mig längre  :blink: :wacko: Reserv! Hört talas om frys möjligtvis ;) Åh vad tråkigt Hoppas att alla mår bra nu... så klart är de väl chockade men så att de inte skadat rygg och nacke som ju inte brukar synas direkt. Skickar tröstekramar.  Pratade med sonen för en stund sedan. Och der verkade som om de alla var utom några allvarligare men. Men det var just ryggar och nackar jag själv hade i bakhuvet när jag först hörde att det inte var allvarligare än det var. Samtidigt, så är ju det för tidigt att säga. Det brukar ju inte visa sig förrän senare. Den som i så fall skulle vara mest illa ute är sonen. Det var han som fick ta smällen. Men, som sagt var, det verkar inte vara nån fara just nu. Och jag ber till högre makter att det stämmer. För inte han också. Då fixar jag nog inte mer....neeej, det gör jag inte.........Förlåt till er som inte förstår, men det behöver ni inte heller
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 23:04) Pratade med sonen för en stund sedan. Och der verkade som om de alla var utom några allvarligare men. Men det var just ryggar och nackar jag själv hade i bakhuvet när jag först hörde att det inte var allvarligare än det var. Samtidigt, så är ju det för tidigt att säga. Det brukar ju inte visa sig förrän senare. Den som i så fall skulle vara mest illa ute är sonen. Det var han som fick ta smällen. Men, som sagt var, det verkar inte vara nån fara just nu. Och jag ber till högre makter att det stämmer. För inte han också. Då fixar jag nog inte mer....neeej, det gör jag inte.........Förlåt till er som inte förstår, men det behöver ni inte heller  Allt Ok idag Gillan?
CITAT (askar @ 18-11-2006, 22:46) CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 22:37) CITAT (askar @ 18-11-2006, 22:30) CITAT (Snöflinga @ 18-11-2006, 22:27)  Lås dörren  Den är alltid låst... men jag undrar... Galler för fönstren... ska jag kanske gardera mig Bor ju i markplan.  Va´ska du se på för nåt???  Final Destination och Final Destination 2. Vet inte mer än att de ska vara riktiga skräckfilmer.  2 filmer sedda...och jag behövde inte blunda mer än ett par-tre ggr Nu har jag trean kvar att se... glömde ta med den igår.
anna_rispan
20-11-2006, 12:46
Hjälp vad trött jag blev efter lite lunch!! Känns om om JOhn Blund susat förbi med sin sand! Hur ska jag göra? Gå o sova eller hålla mig vaken o göra vettiga saker....
Ta en kort lur nu och gör vettiga saker sen?
CITAT (askar @ 19-11-2006, 16:43) CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 23:04) Pratade med sonen för en stund sedan. Och der verkade som om de alla var utom några allvarligare men. Men det var just ryggar och nackar jag själv hade i bakhuvet när jag först hörde att det inte var allvarligare än det var. Samtidigt, så är ju det för tidigt att säga. Det brukar ju inte visa sig förrän senare. Den som i så fall skulle vara mest illa ute är sonen. Det var han som fick ta smällen. Men, som sagt var, det verkar inte vara nån fara just nu. Och jag ber till högre makter att det stämmer. För inte han också. Då fixar jag nog inte mer....neeej, det gör jag inte.........Förlåt till er som inte förstår, men det behöver ni inte heller  :wub: Allt Ok idag Gillan? Ser att du frågade det här igår, men då var vi hos sonen hela dagen och tog hand om Naemi så de fick vila. Lite mörbultade är de allt, men de har blivit väldigt noga undersökta och det verkar fortfarande inte vara nåt större fel på dem. Och det är tur att bilbarnstolarna är så bra som de är i dag. Och att Naemi inte satt bakom förarsätet. De kom nog undan med rena förskräckelsen. Bilen är det inte mycket med, men vem bryr sig om en bil i ett sånt här läge Men nu måste jag få påpeka att det verkar som om jag blivit portad från svammeltråden Jag vet inte hur många gånger som jag försökt komma in i den idag. Det har vart rent omöjligt. Det kanske är dags och börja på ny kula, även om det hade vart kul och vänta tills efter Nyår
vi får jobba för att det ska fungera fram till dess testa med att gå in i starten och välj sista lästa inlägg så går det lättare
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|