Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Snöflinga
Häftig gumma biggrin.gif Tittade även på PLUS där de hade testat värmeljus och det visade sig att de billigaste var bäst wub.gif Vilka ... jo IKEA ljus ...
Magdis
Kanske skulle starta en gissningstävling snart om när Djingis ska komma till världen! biggrin.gif Beräknad förlossning är den 21 november men det är ju sällan de kommer på exakt dag....
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-11-2006, 12:21)
Kanske skulle starta en gissningstävling snart om när Djingis ska komma till världen! biggrin.gif Beräknad förlossning är den 21 november men det är ju sällan de kommer på exakt dag....

Jaaa!! En ny omröstning laugh.gif
Man får ju bara ha 10 alternativ, så du får väl ta 17-26 november.
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 07-11-2006, 13:47)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-11-2006, 12:21)
Kanske skulle starta en gissningstävling snart om när Djingis ska komma till världen!  :D Beräknad förlossning är den 21 november men det är ju sällan de kommer på exakt dag....

Jaaa!! En ny omröstning laugh.gif
Man får ju bara ha 10 alternativ, så du får väl ta 17-26 november.

Just det, tänkte inte så långt som att man kunde göra en omröstning. biggrin.gif Fast då finns ju risken att det inte blir någon av de tio alternativen. Kanske bättre att man får skriva in vilket datum man tror och så får jag fundera ut nåt fint pris åt vinnaren. biggrin.gif
askar
18 nov smile.gif
Magdis
CITAT (askar @ 07-11-2006, 14:05)
18 nov smile.gif

Jag hoppas du vinner Agneta för jag har nämligen själv tippat på den 18:e. biggrin.gif Det var visserligen just när jag fick veta att jag var gravid som jag trodde det...nu börjar jag ju mer o mer tro att jag får gå massor över tiden.
pejori
och så var det

fattar inte vad veckorna tar vägen igentligen....fort går domn ialla fall smile.gif smile.gif
snart är det dags för veckans vägning av vovve...håller tummarna att det blir bra denna gången också wub.gif
Reserv
Klart vägningen går bra, nu ska du juh bara hålla tummarna för att klåparen till veterinär äntligen kommit på va´som va´fel på vovven wub.gif
AnitaO
Oj, oj ... svammeltråden hittade jag på sidan 6 ohmy.gif
Jag fick veta i veckan att jag ska bli mormor.
Mååånga vuxenpoäng blev det laugh.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 18-11-2006, 07:21)
Mååånga vuxenpoäng blev det laugh.gif

biggrin.gif Grattis! wub.gif

Själv diskuterade jag med en jobbarkompis igår om när man egentligen ska känna sig vuxen?

Alltså, jag har ju´hur många vuxenpoäng som helst, men KÄNNER mig inte vuxen. Ibland på föräldramötena kan jag sitta och undra vad jag gör där med alla vuxna människor blink.gif laugh.gif (antagligen tänker de det samma..... tongue.gif )
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 18-11-2006, 08:21)
Oj, oj ... svammeltråden hittade jag på sidan 6  :o
Mååånga vuxenpoäng blev det  :lol:

Jättegrattis till dig Anita! wub.gif

Och vet du vad! För snart tolv år sedan, när jag fick reda på att jag skulle bli mormor, då blev jag alldeles skräckslagen! Jag hade en sån där fantastisk bild på näthinnan, om hur en mormor/farmor skulle vara. Och jag passade inte in där! Jag var alldeles för självständig och modern för den rollen. Men oj,oj,oj, vad jag bedrog mig. Det finns inget härligare än att bli mormor eller farmor. Här kan vi verkligen snacka om " grädde på moset ". Att bli mamma.........är ingenting, jämförelsevis. Och vet du vad, jag både läser, leker, bakar, kramas, pratar............och allt vad du vill. Inga plikter ( i egentlig mening ) finns. Det är bara att njuta wub.gif wub.gif . När ska det bli av?
Leia
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:19)
Det finns inget härligare än att bli mormor eller farmor. Här kan vi verkligen snacka om " grädde på moset ". Att bli mamma.........är ingenting, jämförelsevis. Och vet du vad, jag både läser, leker, bakar, kramas, pratar............och allt vad du vill. Inga plikter ( i egentlig mening ) finns. Det är bara att njuta wub.gif wub.gif .

Tror du har rätt där. smile.gif Som Mormor/Farmor kan man plocka de bästa bitarna! smile.gif wub.gif
Leia
Fniss, förresten vill jag bara påpeka att min avatar inte föreställer mig personligen, utan den riktiga "princess Leia" (hon med hårkringlorna i Star Wars) Det slog mig just att en icke insatt kan tro att jag ser ut sådär! laugh.gif tongue.gif
Gillan
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:26)
Fniss, förresten vill jag bara påpeka att min avatar inte föreställer mig personligen, utan den riktiga "princess Leia" (hon med hårkringlorna i Star Wars) Det slog mig just att en icke insatt kan tro att jag ser ut sådär! laugh.gif tongue.gif

Hur kunde du veta att jag satt och funderade på hur jag skulle ställa frågan? Jag tycker inte att du ser lika snäll ut som man är van vid, om man nu får säga så unsure.gif . Snälla, slå mig inte nu....hukar mig så långt det går wub.gif wub.gif
Leia
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:32)
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:26)
Fniss, förresten vill jag bara påpeka att min avatar inte föreställer mig personligen, utan den riktiga "princess Leia" (hon med hårkringlorna i Star Wars) Det slog mig just att en icke insatt kan tro att jag ser ut sådär! laugh.gif  :P

Hur kunde du veta att jag satt och funderade på hur jag skulle ställa frågan? Jag tycker inte att du ser lika snäll ut som man är van vid, om man nu får säga så unsure.gif . Snälla, slå mig inte nu....hukar mig så långt det går wub.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Jag slåss inte, jag är som Bamse!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag tycker inte heller att hon ser så snäll ut så jag måste nog byta! laugh.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 09:19)
När ska det bli av?

Det är pinfärskt smile.gif Beräknat i slutet av juni.
AnitaO
Den här var väl läcker Leia biggrin.gif
http://www.team-azerty.com/images/news/139/leia.jpg
Gillan
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:34)
laugh.gif  :lol:  :lol: Jag slåss inte, jag är som Bamse!!!! laugh.gif  :lol:  :lol:

Jag tycker inte heller att hon ser så snäll ut så jag måste nog byta! laugh.gif

Skööönt wub.gif , jag gillar Bamse wub.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 18-11-2006, 09:36)
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 09:19)
När ska det bli av?

Det är pinfärskt smile.gif Beräknat i slutet av juni.

Oj,oj, vilken väntan det blir wub.gif En midsommarbaby kanske? smile.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 18-11-2006, 08:40)

Jamen, precis så ser ju jag ut!!!! laugh.gif

Annars kanske bulldoggen ser snällare ut?! rolleyes.gif
Leia
Eller kanske denna? rolleyes.gif

Gillan
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:44)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag tror inte vi har samma uppfattning om " att se snäll ut " rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:47)

Men hör du, det är väl inte meningen att du ska se ut som motsatsen till ett ev....Geni rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:47)

Jag tror inte vi har samma uppfattning om " att se snäll ut " rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

"Man ska inte dömma hunden efter pälsen"

Gillan
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:49)
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:47)

"Man ska inte dömma hunden efter pälsen"

Va!!! Har du päls också ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Klart jag inte gör, jag gillar dig som du är, med eller utan avatar wub.gif
Leia
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:49)
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:47)

Men hör du, det är väl inte meningen att du ska se ut som motsatsen till ett ev....Geni rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

Nej, det har du rätt i! laugh.gif wub.gif

Kanske får tänka om där.... laugh.gif

Anitas bild var dock lite stor som avatar, även om jag preciiiiis har en sådan läcker kropp och ALLTID går i sådana kläder. rolleyes.gif
Leia
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 08:51)
Va!!! Har du päls också ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Klart jag inte gör, jag gillar dig som du är, med eller utan avatar wub.gif

Japp! på vissa ställen så.... rolleyes.gif laugh.gif
Leia
blink.gif unsure.gif Försöker byta avatar igen till en snäll en denna gång, men det går inte unsure.gif

Hjälp är jag fast med en ilsken bulldogg som avatar? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif

(HIhi, där kom den snälla boxern helt plötsligt, favorit i repris smile.gif wub.gif )
Gillan
CITAT (Leia @ 18-11-2006, 09:59)
blink.gif  :unsure:  Försöker byta avatar igen till en snäll en denna gång, men det går inte unsure.gif  

Hjälp är jag fast med en ilsken bulldogg som avatar? ohmy.gif  :o  :o  :lol:

(HIhi, där kom den snälla boxern helt plötsligt, favorit i repris smile.gif  :wub: )

Ibland är favoriter i repris riktigt bra rolleyes.gif laugh.gif

Synd att man inte kan se de andra längre. Det är ju vissa skillnader mellan dem rolleyes.gif tongue.gif

Ha en riktigt bra fortsättning på helgen allihop. Nu ska här snart bakas
" adventsbullar " smile.gif . Med två av barnbarnen wub.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 11:25)
blink.gif  unsure.gif  Försöker byta avatar igen till en snäll en denna gång, men det går inte unsure.gif  

Hjälp är jag fast med en ilsken bulldogg som avatar? ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif  laugh.gif

(HIhi, där kom den snälla boxern helt plötsligt, favorit i repris smile.gif  wub.gif )

Ibland är favoriter i repris riktigt bra rolleyes.gif laugh.gif

Synd att man inte kan se de andra längre. Det är ju vissa skillnader mellan dem rolleyes.gif tongue.gif

Baka redan nu?? Då hinner dom bli torra eller uppätna innan advent rolleyes.gif Jag kör också avatarreprisen, det va´min första här på odla biggrin.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 11:27)
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 11:25)
blink.gif  unsure.gif  Försöker byta avatar igen till en snäll en denna gång, men det går inte unsure.gif  

Hjälp är jag fast med en ilsken bulldogg som avatar?

(HIhi, där kom den snälla boxern helt plötsligt, favorit i repris smile.gif  wub.gif )

Ibland är favoriter i repris riktigt bra

Baka redan nu?? Då hinner dom bli torra eller uppätna innan advent rolleyes.gif Jag kör också avatarreprisen, det va´min första här på odla biggrin.gif

Det blev inget bullbak sad.gif . På vägen hit blev de påkörda av nån analfabet som inte kunde läsa vägskyltarna mad.gif En som försökte köra om fast det 400m tidigare stått tydligt, att den tvåfiliga vägen blir till en. Tack och lov blev ingen av dem allvarligt skadad. Men de fick stanna för observation.

Ibland undrar jag dock vad livet menar egentligen? Hur kan det vara möjligt..............Eller rättare sagt.......är det möjligt, att allting kan hända en och samma familj, om och om igen. Det finns ingenting, och då menar jag absolut ingenting, som förvånar mig längre blink.gif blink.gif wacko.gif

Reserv! Hört talas om frys möjligtvis wink.gif
Reserv
Somliga prövas mer än andra......men måste allt drabba just din familj? unsure.gif sad.gif Skönt att dom inte vart skadade i alla fall, en bil kan man juh ersätta, men inte ett människoliv. Nån gång måste väl solen skina även över dig Gillan wub.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 15:15)
Somliga prövas mer än andra......men måste allt drabba just din  familj? unsure.gif  :( Skönt att dom inte vart skadade i alla fall, en bil kan man juh ersätta, men inte ett människoliv. Nån gång måste väl solen skina även över dig Gillan wub.gif

Det gör den Reserv, titt som tätt.....det gäller bara att hinna med och se den rolleyes.gif . Men nog är det ofta så att man får vara glad att man föddes med ett leende på läpparna, och inte har lång till skrattet även i de mest absurda situatoner wub.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 15:23)
Somliga prövas mer än andra......men måste allt drabba just din  familj? unsure.gif  sad.gif Skönt att dom inte vart skadade i alla fall, en bil kan man juh ersätta, men inte ett människoliv. Nån gång måste väl solen skina även över dig Gillan wub.gif

Det gör den Reserv, titt som tätt.....det gäller bara att hinna med och se den rolleyes.gif . Men nog är det ofta så att man får vara glad att man föddes med ett leende på läpparna, och inte har lång till skrattet även i de mest absurda situatoner wub.gif

En jättekram till dig vännen wub.gif Den behöver du, och behöver du den inte nu så ta fram den vid behov rolleyes.gif wub.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 15:25)
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 15:23)
Somliga prövas mer än andra......men måste allt drabba just din  familj? unsure.gif  sad.gif Skönt att dom inte vart skadade i alla fall, en bil kan man juh ersätta, men inte ett människoliv. Nån gång måste väl solen skina även över dig Gillan wub.gif

En jättekram till dig vännen wub.gif Den behöver du, och behöver du den inte nu så ta fram den vid behov rolleyes.gif wub.gif

Tack vännnen wub.gif wub.gif wub.gif
askar
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 15:11)
Det blev inget bullbak sad.gif . På vägen hit blev de påkörda av nån analfabet som inte kunde läsa vägskyltarna mad.gif En som försökte köra om fast det 400m tidigare stått tydligt, att den tvåfiliga vägen blir till en. Tack och lov blev ingen av dem allvarligt skadad. Men de fick stanna för observation.

Ibland undrar jag dock vad livet menar egentligen? Hur kan det vara möjligt..............Eller rättare sagt.......är det möjligt, att allting kan hända en och samma familj, om och om igen. Det finns ingenting, och då menar jag absolut ingenting, som förvånar mig längre blink.gif blink.gif wacko.gif

Reserv! Hört talas om frys möjligtvis wink.gif

Åh vad tråkigt sad.gif

Hoppas att alla mår bra nu... så klart är de väl chockade
men så att de inte skadat rygg och nacke som ju inte brukar
synas direkt.

Skickar tröstekramar. wub.gif
askar
Inget svammel, men jag tar det i den här tråden ändå.

Jag har legat på soffan mest hela dan, förutom en sväng
till dotter m fam på em.
Där fick vi med oss en hel hög med filmer på dvd
och vet ni vad... jo vi har redan sett en som var riktigt bra.
Enough heter den, Jennifer Lopez har huvudrollen.

Handlar om en kvinna som misshandlas av maken
när hon konfronterar honom om hans otrohet.
Misshandeln fortsätter och kvinnan blir utsatt för grovt våld
men hon lyckas till slut ta med sig dottern och fly.
En flykt som pågår under lång tid... men slutet gott
som det brukar vara i filmer.

Inte alltid lika gott slut IRL. sad.gif
askar
Imorron tänkte jag se Final Destination och
Final Destination 2.
Snöflinga
laugh.gif Lås dörren wub.gif
askar
CITAT (Snöflinga @ 18-11-2006, 22:27)
laugh.gif Lås dörren wub.gif

Den är alltid låst... men jag undrar...
Galler för fönstren... ska jag kanske gardera mig
Bor ju i markplan. unsure.gif
Reserv
CITAT (askar @ 18-11-2006, 22:30)
laugh.gif  Lås dörren  :wub:

Va´ska du se på för nåt??? blink.gif
askar
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 22:37)
laugh.gif  Lås dörren  wub.gif

Final Destination och
Final Destination 2.

Vet inte mer än att de ska vara riktiga skräckfilmer.
Biggan_

Usch, så trist! Tur att det gick så väl som det gjorde i allafall så att ingen blev skadad. Det är ju huvudsaken, men visst är det förargligt att få bilen fördärvad också, ställer till det när man är beroende av den.
Kram på dej Gillan, hoppas hjärtat har kasat ner från halsgropen nu! wub.gif wub.gif wub.gif
Gillan
CITAT (askar @ 18-11-2006, 20:52)

Ibland undrar jag dock vad livet menar egentligen? Hur kan det vara möjligt..............Eller rättare sagt.......är  det möjligt, att allting kan hända en och samma familj, om och om igen. Det finns ingenting, och då menar jag absolut ingenting, som förvånar mig längre blink.gif  :blink:  :wacko:

Reserv! Hört talas om frys möjligtvis  ;)

Åh vad tråkigt sad.gif

Hoppas att alla mår bra nu... så klart är de väl chockade
men så att de inte skadat rygg och nacke som ju inte brukar
synas direkt.

Skickar tröstekramar. wub.gif

Pratade med sonen för en stund sedan. Och der verkade som om de alla var utom några allvarligare men. Men det var just ryggar och nackar jag själv hade i bakhuvet när jag först hörde att det inte var allvarligare än det var. Samtidigt, så är ju det för tidigt att säga. Det brukar ju inte visa sig förrän senare. Den som i så fall skulle vara mest illa ute är sonen. Det var han som fick ta smällen. Men, som sagt var, det verkar inte vara nån fara just nu. Och jag ber till högre makter att det stämmer. För inte han också. Då fixar jag nog inte mer....neeej, det gör jag inte.........Förlåt till er som inte förstår, men det behöver ni inte heller wub.gif wub.gif
askar
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 23:04)
Pratade med sonen för en stund sedan. Och der verkade som om de alla var utom några allvarligare men. Men det var just ryggar och nackar jag själv hade i bakhuvet när jag först hörde att det inte var allvarligare än det var. Samtidigt, så är ju det för tidigt att säga. Det brukar ju inte visa sig förrän senare. Den som i så fall skulle vara mest illa ute är sonen. Det var han som fick ta smällen. Men, som sagt var, det verkar inte vara nån fara just nu. Och jag ber till högre makter att det stämmer. För inte han också. Då fixar jag nog inte mer....neeej, det gör jag inte.........Förlåt till er som inte förstår, men det behöver ni inte heller wub.gif wub.gif

Allt Ok idag Gillan?
askar
CITAT (askar @ 18-11-2006, 22:46)
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 22:37)
laugh.gif  Lås dörren  wub.gif

Final Destination och
Final Destination 2.

Vet inte mer än att de ska vara riktiga skräckfilmer.

2 filmer sedda...och jag behövde inte blunda mer än ett par-tre ggr tongue.gif

Nu har jag trean kvar att se... glömde ta med den igår. smile.gif
anna_rispan
Hjälp vad trött jag blev efter lite lunch!! Känns om om JOhn Blund susat förbi med sin sand!

Hur ska jag göra? Gå o sova eller hålla mig vaken o göra vettiga saker.... unsure.gif
LadyG
Ta en kort lur nu och gör vettiga saker sen? smile.gif
Gillan
CITAT (askar @ 19-11-2006, 16:43)
CITAT (Evgeni @ 18-11-2006, 23:04)

Pratade med sonen för en stund sedan. Och der verkade som om de alla var utom några allvarligare men. Men det var just ryggar och nackar jag själv hade i bakhuvet när jag först hörde att det inte var allvarligare än det var. Samtidigt, så är ju det för tidigt att säga. Det brukar ju inte visa sig förrän senare. Den som i så fall skulle vara mest illa ute är sonen. Det var han som fick ta smällen. Men, som sagt var, det verkar inte vara nån fara just nu. Och jag ber till högre makter att det stämmer. För inte han också. Då fixar jag nog inte mer....neeej, det gör jag inte.........Förlåt till er som inte förstår, men  det behöver ni inte heller wub.gif  :wub:

Allt Ok idag Gillan?

Ser att du frågade det här igår, men då var vi hos sonen hela dagen och tog hand om Naemi så de fick vila. Lite mörbultade är de allt, men de har blivit väldigt noga undersökta och det verkar fortfarande inte vara nåt större fel på dem. Och det är tur att bilbarnstolarna är så bra som de är i dag. Och att Naemi inte satt bakom förarsätet. De kom nog undan med rena förskräckelsen. Bilen är det inte mycket med, men vem bryr sig om en bil i ett sånt här läge blink.gif

Men nu måste jag få påpeka att det verkar som om jag blivit portad från svammeltråden blink.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif

Jag vet inte hur många gånger som jag försökt komma in i den idag. Det har vart rent omöjligt. Det kanske är dags och börja på ny kula, även om det hade vart kul och vänta tills efter Nyår tongue.gif
pejori
vi får jobba för att det ska fungera fram till dess smile.gif smile.gif
testa med att gå in i starten och välj sista lästa inlägg så går det lättare wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon