|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Vilken otur ni har haft Anita! Men nu ska du se att det vänder! Midsommaren har firats i norra Roslagen med föräldrar, syskon och syskonbarn. Idag är jag på jobbet igen. Ha det gott alla!
Fialotta
26-06-2006, 09:43
Tittar in och kramar om er lite hoppas ni har en skön sommar med många blommor o uteliv... det har jag för fullt kan jag säga...härligt med sommar En extra kram till Anita
Kul och se dig maudan  Och den där extrakramen till Anita hänger jag lätt med på Här är det också i stort sett uteliv som gäller. Men idag har jag hunnit med både att tvätta flera maskiner med tvätt, putsat köksfönster och "odlat". Nu ska jag ut och klippa gräset så inte solbrännan försvinner Ha det gott alla
Fialotta
26-06-2006, 09:51
CITAT (Evgeni @ 26-06-2006, 10:48) Kul och se dig maudan  Och den där extrakramen till Anita hänger jag lätt med på Här är det också i stort sett uteliv som gäller. Men idag har jag hunnit med både att tvätta flera maskiner med tvätt, putsat köksfönster och "odlat". Nu ska jag ut och klippa gräset så inte solbrännan försvinner Ha det gott alla  Morsning bruden...jag har precis kommit in från att klippa gräsmattan...den va torr som fnöske just nu....ja vårda brännan du, vi behöver alla solvitaminer vi kan få....Kraaaaam till dig Ha det jättebra
CITAT (maudan @ 26-06-2006, 10:51) ..jag har precis kommit in från att klippa gräsmattan...den va torr som fnöske just nu.... Jaha ja, torrt som fnöske... Här i Uppsala har det kommit en ordentlig rotblöta under natten. Presis så som du vill ha det Maudan! För nu på dagen gassar solen!
Fialotta
26-06-2006, 11:10
CITAT (Leia @ 26-06-2006, 11:57) CITAT (maudan @ 26-06-2006, 10:51) ..jag har precis kommit in från att klippa gräsmattan...den va torr som fnöske just nu.... Jaha ja, torrt som fnöske... Här i Uppsala har det kommit en ordentlig rotblöta under natten. Presis så som du vill ha det Maudan! För nu på dagen gassar solen!  Halloj...det är ju inte så långt så jag tar emot lite regn under natten tack
På tal om regn,....och annat.... Igår tröttnade jag på att sitta under tak på altanen och läsa. Ville så förtvivlat gärna göra nåt ute på gården. Sagt och gjort, tar på mig makens hellånga regnrock och mina gummistövlar. Går ett varv och pillar lite här och där. Men det var allt bra geggigt. Men så fick jag för mig att gör ullislerums omtalade rabarber- saft. Går och plockar av rabarbern, rensar på plats och kanar ikull på blasten och blir lerig från topp till tå. Men,men jag hade ju regnrock. Går in, sköljer och skär rabarbern i bitar. Häller över i den stora grytan. När jag ändå håller på kan jag ju lika görna hacka lök och grönsaker till den stundande middagen. Tar fram två stora lökar. Hackar den första i småbita och häller över i stekpannan. Hackar lök nr två ocyh ska hälla över den också. Men Hallå  . Vart är den första löken? Tja, vart tror ni den var?! Jo, naturligtvis i rabarbergrytan Snacka om terapiarbete
CITAT (AnitaGg @ 28-06-2006, 08:26) Tack för extra-kramarna :) :wub: Rabarbersoppa med lök ... hmm ... nja, jag håller mig nog till vaniljstången :lol: :lol: Det gick inget bra med kanel eller
CITAT (Evgeni @ 28-06-2006, 08:35) Nej, det var inte så där jättelyckat faktiskt med kanel. Nästa försök blir nog när jag har fått tag i en vaniljstång
Biggan_
28-06-2006, 08:39
CITAT (Evgeni @ 28-06-2006, 08:06) På tal om regn,....och annat.... Igår tröttnade jag på att sitta under tak på altanen och läsa. Ville så förtvivlat gärna göra nåt ute på gården. Sagt och gjort, tar på mig makens hellånga regnrock och mina gummistövlar. Går ett varv och pillar lite här och där. Men det var allt bra geggigt. Men så fick jag för mig att gör ullislerums omtalade rabarber- saft. Går och plockar av rabarbern, rensar på plats och kanar ikull på blasten och blir lerig från topp till tå. Men,men jag hade ju regnrock. Går in, sköljer och skär rabarbern i bitar. Häller över i den stora grytan. När jag ändå håller på kan jag ju lika görna hacka lök och grönsaker till den stundande middagen. Tar fram två stora lökar. Hackar den första i småbita och häller över i stekpannan. Hackar lök nr två ocyh ska hälla över den också. Men Hallå  . Vart är den första löken? Tja, vart tror ni den var?! Jo, naturligtvis i rabarbergrytan Snacka om terapiarbete  Men ditt misstag med lök och rabarber kunde ju lätt blivit succé ju! Det är ju precis vad man har i rabarberchutney, som skall vara gott till grillat!
CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 08:20) ett öde helt i min anda ja....
CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 08:20) Det känns rätt bra det där, att man gjort en pejori alltså Det blir liksom lite mer rumsrent då ( fniss ). Det är ju ingen som säger ; att nu har hon gjort en Gillan Men att jag näst intill skrattar ihjäl mig när jag läser om alla hennes bravader kanske beror på att det känns lite bekant Från det ena till det andra , tala gärna om ifall din saft blev god. Min blev väääldigt god efter terapiarbetet Birgitta! Synd att jag inte tänkte på det  , Vilken massa chutney jag skulle fått! Det var 3,5 kilo rabarber
Jag glömde juh att köpa citroner.....har bara en sån där plastcitron, undra om det funkar lika bra  det är juh ren citronsaft i den, men frågan är då vilken mängd man kan beräkna på en vanlig citron  Jag vet inte hur många kilo det är....men det va´hela famnen full
CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 16:15) Jag glömde juh att köpa citroner.....har bara en sån där plastcitron, undra om det funkar lika bra  det är juh ren citronsaft i den, men frågan är då vilken mängd man kan beräkna på en vanlig citron  Jag vet inte hur många kilo det är....men det va´hela famnen full  Kanske är jag för sent ute, men pressar man en relativt stor citron så blir det väl typ 0.75 dl.
CITAT (AnitaGg @ 28-06-2006, 18:18) CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 16:15) Jag glömde juh att köpa citroner.....har bara en sån där plastcitron, undra om det funkar lika bra  det är juh ren citronsaft i den, men frågan är då vilken mängd man kan beräkna på en vanlig citron  :wacko: Jag vet inte hur många kilo det är....men det va´hela famnen full  Kanske är jag för sent ute, men pressar man en relativt stor citron så blir det väl typ 0.75 dl. Hmm, då kanske en sån där plastcitron skulle kunna duga.....verkar som jag har tid att koka saften i kväll  och alla ingredienser har jag juh
CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 18:21) CITAT (AnitaGg @ 28-06-2006, 18:18) CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 16:15) Jag glömde juh att köpa citroner.....har bara en sån där plastcitron, undra om det funkar lika bra  det är juh ren citronsaft i den, men frågan är då vilken mängd man kan beräkna på en vanlig citron  Jag vet inte hur många kilo det är....men det va´hela famnen full  Kanske är jag för sent ute, men pressar man en relativt stor citron så blir det väl typ 0.75 dl. Hmm, då kanske en sån där plastcitron skulle kunna duga.....verkar som jag har tid att koka saften i kväll  och alla ingredienser har jag juh  Jaha, och jag är ännu senare,men du, kolla ordentligt, för jag tror att " plastcitronen " är mer koncentrerad än om du pressar en färsk citron. Jag är inte hundra , men det är vad jag har för mig. Hoppas det går bra
Jag kokar saften i morron bitti, så om det är nån som VET om plastcitroner är koncentrat så tala gärna om det före 7 i morron bitti
CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 19:18) Jag kokar saften i morron bitti, så om det är nån som VET om plastcitroner är koncentrat så tala gärna om det före 7 i morron bitti  Ok, nu har jag tittat efter och en plastcitron som innehåller 200ml , består av ren citronsaft av åtta st pressade citroner. Hoppas du är bra på att räkna, för resten får du räkna ut själv Lycka till
Jag TROR inte det är koncentrat i plastcitronen, det smakar då likadant som vanlig pressad citron. Har ni sett att medelhavsvärmen ska komma till helgen förresten????
Förlåt stina, men jag hittade lappen som hör till den plastcitronen jag har i mitt kylskåp och på den så står det att den innehåller koncentrat av saften till åtta st citroner
Aj då! Jag böjer mig för din lapp!!!  Fast det är konstigt att det är koncentrat, tycker inte det smakar starkare än vanlig pressad citron....
Ja, värmen ska komma vilket hade varit helt ok om jag inte hade ett barn som helt plötsligt insjuknat i 39.6 graders feber....  Det blir riktigt jobbigt om det dessutom blir jättevarmt. Man får hoppas att det är något snabbt övergående så att han är på benen till helgen.
Usch då!!!  Jag har en bekant vars båda små barn har vattkoppor. Inte heller så kul om det blir smällhett....
CITAT (stina @ 28-06-2006, 19:35) Aj då! Jag böjer mig för din lapp!!!  Fast det är konstigt att det är koncentrat, tycker inte det smakar starkare än vanlig pressad citron.... Jag håller med dig om smaken, så man får väl hoppas att de vet vad de skriver i innehållsdeklarationen. Om inte reserv var förvirrad förut så är han nog det med säkerhet nu Ps. Reserv, om jag vore som du så skulle jag vänta och in- handla riktiga citroner  . Sån där plast du vet, kan man kanske inte riktigt lita på
CITAT (Leia @ 28-06-2006, 19:37) Ja, värmen ska komma vilket hade varit helt ok om jag inte hade ett barn som helt plötsligt insjuknat i 39.6 graders feber....  Det blir riktigt jobbigt om det dessutom blir jättevarmt. Man får hoppas att det är något snabbt övergående så att han är på benen till helgen. Aj, då! Stackars liten. Inte kul att bli sjuk mitt i sommaren. Hoppas det går fort över. Sänder lite " krya-på-dig-stoft".
CITAT (Evgeni @ 28-06-2006, 19:42) Om inte reserv var förvirrad förut så är han nog det med säkerhet nu Ps. Reserv, om jag vore som du så skulle jag vänta och in- handla riktiga citroner  . Sån där plast du vet, kan man kanske inte riktigt lita på  Ni kvinnor kan förvrida huvet på oss män på många olika sätt....  ...och aldrig blir vi klokare på er för det  Jag köper riktiga i morron bitti, det är nog säkrast det
CITAT (pejori @ 28-06-2006, 20:24) Det med
Nämnde det i godmorgontråden, men jag har faktiskt drömt om Reserv inatt! Av någon anledning fanns han med min familj när vi firade midsommar vid någon gamal slottsruin... Jag pratade inte ens med honom, men han fanns med lixom lite i "utkanten" av drömmen, och det stora aset hade han med sig och henne klappade jag! Till alla som undrar så såg han precis ut som på sin avatar! Har faktiskt tidigare drömt om Anita Gg också eller rättare sagt om hennes hundar, men hon fanns också med sådär i bakgrunden...
CITAT (Leia @ 30-06-2006, 08:57) Nämnde det i godmorgontråden, men jag har faktiskt drömt om Reserv inatt! Av någon anledning fanns han med min familj när vi firade midsommar vid någon gamal slottsruin... Jag pratade inte ens med honom, men han fanns med lixom lite i "utkanten" av drömmen, och det stora aset hade han med sig och henne klappade jag! Till alla som undrar så såg han precis ut som på sin avatar! Har faktiskt tidigare drömt om Anita Gg också eller rättare sagt om hennes hundar, men hon fanns också med sådär i bakgrunden...   Inte helt olik kanske  Vissa vet juh hur jag ser ut, så det får dom yttra sig om....men jag tyckte att du va´rätt tarvlig som inte kom fram och prata med mig
CITAT (Reserv @ 30-06-2006, 09:15) ...men jag tyckte att du va´rätt tarvlig som inte kom fram och prata med mig  Ja otroligt oartig, för vi satt nämligen och åt lunch vid samma bord! Nu ska jag åka och ta halsprov på den sjuka sonen. Ha det bra alla!
CITAT (stina @ 28-06-2006, 19:30) Har ni sett att medelhavsvärmen ska komma till helgen förresten???? :rolleyes: Högsommarvärme har vi ju haft i flera dar nu ju...
Ja, fast inte medelhavsvärme....
CITAT (Reserv @ 30-06-2006, 09:15) CITAT (Leia @ 30-06-2006, 08:57) Nämnde det i godmorgontråden, men jag har faktiskt drömt om Reserv inatt!  :lol: Av någon anledning fanns han med min familj när vi firade midsommar vid någon gamal slottsruin... Jag pratade inte ens med honom, men han fanns med lixom lite i "utkanten" av drömmen, och det stora aset hade han med sig och henne klappade jag! Till alla som undrar så såg han precis ut som på sin avatar! Har faktiskt tidigare drömt om Anita Gg också eller rättare sagt om hennes hundar, men hon fanns också med sådär i bakgrunden...   Inte helt olik kanske  Vissa vet juh hur jag ser ut, så det får dom yttra sig om....men jag tyckte att du va´rätt tarvlig som inte kom fram och prata med mig  och du pratade inte heller tydligen lika illa det
CITAT (pejori @ 01-07-2006, 00:27)  Så sant pejjan, så sant!
CITAT (pejori @ 01-07-2006, 12:22) Om jag bara vetat att jag va´med i hennes dröm så hade jag juh pratat med henne, Leia får säga till nästa gång
*Felix matte*
01-07-2006, 20:41
Att Norrlänningar skulle vara tystlåtna är en gammal myt.... finns väl inte fler som är såååå pratsamma och öppenhjärtliga som vi
*Felix matte*
01-07-2006, 21:36
Innan jag loggar ut så vill jag bara berätta att idag har vi haft såååå underbart soligt och varmt. Ute har jag varit från åtta i morse till kvart över åtta ikväll... bara en en timmes lång sovpaus på em... ätit både frukost och lunch på altanen + en extra lunch på festivalområdet (värme kräver kalorier  ) å så middag och kvällsfikat också ute så klart
CITAT (Felix matte @ 01-07-2006, 22:36) Innan jag loggar ut så vill jag bara berätta att idag har vi haft såååå underbart soligt och varmt. Ute har jag varit från åtta i morse till kvart över åtta ikväll... bara en en timmes lång sovpaus på em... ätit både frukost och lunch på altanen + en extra lunch på festivalområdet (värme kräver kalorier  ) å så middag och kvällsfikat också ute så klart  låter som om du haft en helt underbar dag agneta visst är sommaren helt...helt underbar...
Biggan_
02-07-2006, 14:02
Många kor som har namnsdag idag
CITAT (Birgitta P @ 02-07-2006, 15:02) Många kor som har namnsdag idag :D Den var bra! Vet ni nu är det bara ett par dagar kvar till vi får hämta Dino. (tisdag eller onsdag)
Biggan_
02-07-2006, 20:46
CITAT (Leia @ 02-07-2006, 15:11) Spännande! Då hoppas vi att du får tid att gå in på odla med lite gulliga valpbilder då!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|