Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Leia
Vilken otur ni har haft Anita! sad.gif
Men nu ska du se att det vänder! smile.gif

Midsommaren har firats i norra Roslagen med föräldrar, syskon och syskonbarn. Idag är jag på jobbet igen.

Ha det gott alla!
Fialotta
Tittar in och kramar om er lite wub.gif
hoppas ni har en skön sommar med många blommor o uteliv...
det har jag för fullt kan jag säga...härligt med sommar smile.gif

En extra kram till Anita wub.gif
Gillan
Kul och se dig maudan tongue.gif Och den där extrakramen till
Anita hänger jag lätt med på wub.gif

Här är det också i stort sett uteliv som gäller. Men
idag har jag hunnit med både att tvätta flera maskiner
med tvätt, putsat köksfönster och "odlat". Nu ska
jag ut och klippa gräset så inte solbrännan försvinner wub.gif

Ha det gott alla smile.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (Evgeni @ 26-06-2006, 10:48)
Kul och se dig maudan tongue.gif Och den där extrakramen till
Anita hänger jag lätt med på wub.gif

Här är det också i stort sett uteliv som gäller. Men
idag har jag hunnit med både att tvätta flera maskiner
med tvätt, putsat köksfönster och "odlat". Nu ska
jag ut och klippa gräset så inte solbrännan försvinner wub.gif

Ha det gott alla smile.gif wub.gif

Morsning bruden...jag har precis kommit in från att klippa gräsmattan...den va torr som fnöske just nu....ja vårda brännan du, vi behöver alla solvitaminer vi kan få....Kraaaaam till dig wub.gif
Ha det jättebra wub.gif
Leia
CITAT (maudan @ 26-06-2006, 10:51)
..jag har precis kommit in från att klippa gräsmattan...den va torr som fnöske just nu....

Jaha ja, torrt som fnöske... Här i Uppsala har det kommit en ordentlig rotblöta under natten. Presis så som du vill ha det Maudan! För nu på dagen gassar solen! smile.gif
Fialotta
CITAT (Leia @ 26-06-2006, 11:57)
CITAT (maudan @ 26-06-2006, 10:51)
..jag har precis kommit in från att klippa gräsmattan...den va torr som fnöske just nu....

Jaha ja, torrt som fnöske... Här i Uppsala har det kommit en ordentlig rotblöta under natten. Presis så som du vill ha det Maudan! För nu på dagen gassar solen! smile.gif

Halloj...det är ju inte så långt så jag tar emot lite regn under natten tack tongue.gif smile.gif
Gillan
På tal om regn,....och annat....

Igår tröttnade jag på att sitta under tak på altanen
och läsa. Ville så förtvivlat gärna göra nåt ute på gården.

Sagt och gjort, tar på mig makens hellånga regnrock och
mina gummistövlar. Går ett varv och pillar lite här och
där. Men det var allt bra geggigt.

Men så fick jag för mig att gör ullislerums omtalade rabarber-
saft. Går och plockar av rabarbern, rensar på plats och
kanar ikull på blasten och blir lerig från topp till tå. Men,men
jag hade ju regnrock.tongue.gif

Går in, sköljer och skär rabarbern i bitar. Häller över i den
stora grytan.

När jag ändå håller på kan jag ju lika görna hacka lök och
grönsaker till den stundande middagen.

Tar fram två stora lökar. Hackar den första i småbita och häller
över i stekpannan. Hackar lök nr två ocyh ska hälla över den
också. Men Hallå ohmy.gif . Vart är den första löken?

Tja, vart tror ni den var?! Jo, naturligtvis i rabarbergrytan blink.gif
Snacka om terapiarbete wub.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Låter som nåt Pejori skulle kunna ha gjort rolleyes.gif Jag ska också koka sån saft idag, men jag skippar löken tror jag tongue.gif
AnitaO
Tack för extra-kramarna smile.gif wub.gif
Rabarbersoppa med lök ... hmm ... nja, jag håller mig nog till vaniljstången laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 28-06-2006, 08:26)
Tack för extra-kramarna  :)  :wub:
Rabarbersoppa med lök ... hmm ... nja, jag håller mig nog till vaniljstången  :lol:  :lol:

laugh.gif laugh.gif

Det gick inget bra med kanel eller sleep.gif tongue.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 28-06-2006, 08:35)
CITAT (AnitaGg @ 28-06-2006, 08:26)
Tack för extra-kramarna  smile.gif  wub.gif
Rabarbersoppa med lök ... hmm ... nja, jag håller mig nog till vaniljstången  laugh.gif  laugh.gif

laugh.gif laugh.gif

Det gick inget bra med kanel eller sleep.gif tongue.gif

Nej, det var inte så där jättelyckat faktiskt med kanel.
Nästa försök blir nog när jag har fått tag i en vaniljstång smile.gif
Biggan_
CITAT (Evgeni @ 28-06-2006, 08:06)
På tal om regn,....och annat....

Igår tröttnade jag på att sitta under tak på altanen
och läsa. Ville så förtvivlat gärna göra nåt ute på gården.

Sagt och gjort, tar på mig makens hellånga regnrock och
mina gummistövlar. Går ett varv och pillar lite här och
där. Men det var allt bra geggigt.

Men så fick jag för mig att gör ullislerums omtalade rabarber-
saft. Går och plockar av rabarbern, rensar på plats och
kanar ikull på blasten och blir lerig från topp till tå. Men,men
jag hade ju regnrock.tongue.gif

Går in, sköljer och skär rabarbern i bitar. Häller över i den
stora grytan.

När jag ändå håller på kan jag ju lika görna hacka lök och
grönsaker till den stundande middagen.

Tar fram två stora lökar. Hackar den första i småbita och häller
över i stekpannan. Hackar lök nr två ocyh ska hälla över den
också. Men Hallå ohmy.gif . Vart är den första löken?

Tja, vart tror ni den var?! Jo, naturligtvis i rabarbergrytan blink.gif
Snacka om terapiarbete wub.gif laugh.gif laugh.gif

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Men ditt misstag med lök och rabarber kunde ju lätt blivit succé ju! Det är ju precis vad man har i rabarberchutney, som skall vara gott till grillat!
pejori
CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 08:20)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Låter som nåt Pejori skulle kunna ha gjort rolleyes.gif Jag ska också koka sån saft idag, men jag skippar löken tror jag tongue.gif

ett öde helt i min anda ja.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 08:20)
laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif Låter som nåt Pejori skulle kunna ha gjort rolleyes.gif  Jag ska också koka sån saft idag, men jag skippar löken tror jag tongue.gif

Det känns rätt bra det där, att man gjort en pejori alltså wub.gif

Det blir liksom lite mer rumsrent då ( fniss ). Det är ju
ingen som säger ; att nu har hon gjort en Gillan laugh.gif laugh.gif

Men att jag näst intill skrattar ihjäl mig när jag läser om alla
hennes bravader kanske beror på att det känns lite bekant sleep.gif
laugh.gif laugh.gif

Från det ena till det andra , tala gärna om ifall din saft blev god.
Min blev väääldigt god efter terapiarbetet wub.gif tongue.gif

Birgitta! Synd att jag inte tänkte på det smile.gif , Vilken massa
chutney jag skulle fått! Det var 3,5 kilo rabarber ohmy.gif
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Jag glömde juh att köpa citroner.....har bara en sån där plastcitron, undra om det funkar lika bra unsure.gif det är juh ren citronsaft i den, men frågan är då vilken mängd man kan beräkna på en vanlig citron blink.gif wacko.gif Jag vet inte hur många kilo det är....men det va´hela famnen full rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 16:15)
Jag glömde juh att köpa citroner.....har bara en sån där plastcitron, undra om det funkar lika bra unsure.gif det är juh ren citronsaft i den, men frågan är då vilken mängd man kan beräkna på en vanlig citron blink.gif wacko.gif Jag vet inte hur många kilo det är....men det va´hela famnen full rolleyes.gif

Kanske är jag för sent ute, men pressar man en relativt stor citron så blir det väl typ 0.75 dl.
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 28-06-2006, 18:18)
Jag glömde juh att köpa citroner.....har bara en sån där plastcitron, undra om det funkar lika bra unsure.gif det är juh ren citronsaft i den, men frågan är då vilken mängd man kan beräkna på en vanlig citron blink.gif  :wacko: Jag vet inte hur många kilo det är....men det va´hela famnen full rolleyes.gif

Kanske är jag för sent ute, men pressar man en relativt stor citron så blir det väl typ 0.75 dl.

Hmm, då kanske en sån där plastcitron skulle kunna duga.....verkar som jag har tid att koka saften i kväll rolleyes.gif och alla ingredienser har jag juh tongue.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 18:21)
CITAT (AnitaGg @ 28-06-2006, 18:18)
Jag glömde juh att köpa citroner.....har bara en sån där plastcitron, undra om det funkar lika bra unsure.gif det är juh ren citronsaft i den, men frågan är då vilken mängd man kan beräkna på en vanlig citron blink.gif  wacko.gif Jag vet inte hur många kilo det är....men det va´hela famnen full rolleyes.gif

Hmm, då kanske en sån där plastcitron skulle kunna duga.....verkar som jag har tid att koka saften i kväll rolleyes.gif och alla ingredienser har jag juh tongue.gif

Jaha, och jag är ännu senare,men du, kolla ordentligt,
för jag tror att " plastcitronen " är mer koncentrerad
än om du pressar en färsk citron. Jag är inte hundra ,
men det är vad jag har för mig. wink.gif

Hoppas det går bra smile.gif
Reserv
Jag kokar saften i morron bitti, så om det är nån som VET om plastcitroner är koncentrat så tala gärna om det före 7 i morron bitti rolleyes.gif tongue.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 28-06-2006, 19:18)
Jag kokar saften i morron bitti, så om det är nån som VET om plastcitroner är koncentrat så tala gärna om det före 7 i morron bitti rolleyes.gif tongue.gif

Ok, nu har jag tittat efter och en plastcitron som innehåller
200ml , består av ren citronsaft av åtta st pressade citroner.

Hoppas du är bra på att räkna, för resten får du räkna
ut själv tongue.gif

Lycka till smile.gif
stina
Jag TROR inte det är koncentrat i plastcitronen, det smakar då likadant som vanlig pressad citron.

Har ni sett att medelhavsvärmen ska komma till helgen förresten???? rolleyes.gif
Gillan
Förlåt stina, men jag hittade lappen som hör till den plastcitronen
jag har i mitt kylskåp och på den så står det att den innehåller
koncentrat av saften till åtta st citroner tongue.gif laugh.gif
stina
Aj då! Jag böjer mig för din lapp!!! rolleyes.gif Fast det är konstigt att det är koncentrat, tycker inte det smakar starkare än vanlig pressad citron....
Leia
Ja, värmen ska komma vilket hade varit helt ok om jag inte hade ett barn som helt plötsligt insjuknat i 39.6 graders feber.... sad.gif Det blir riktigt jobbigt om det dessutom blir jättevarmt. Man får hoppas att det är något snabbt övergående så att han är på benen till helgen.
stina
Usch då!!! sad.gif Jag har en bekant vars båda små barn har vattkoppor. Inte heller så kul om det blir smällhett....
Gillan
CITAT (stina @ 28-06-2006, 19:35)
Aj då! Jag böjer mig för din lapp!!! rolleyes.gif Fast det är konstigt att det är koncentrat, tycker inte det smakar starkare än vanlig pressad citron....

Jag håller med dig om smaken, så man får väl hoppas
att de vet vad de skriver i innehållsdeklarationen. wink.gif

Om inte reserv var förvirrad förut så är han nog det med
säkerhet nu sleep.gif laugh.gif laugh.gif

Ps. Reserv, om jag vore som du så skulle jag vänta och in-
handla riktiga citroner wub.gif . Sån där plast du vet, kan
man kanske inte riktigt lita på laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (Leia @ 28-06-2006, 19:37)
Ja, värmen ska komma vilket hade varit helt ok om jag inte hade ett barn som helt plötsligt insjuknat i 39.6 graders feber.... sad.gif Det blir riktigt jobbigt om det dessutom blir jättevarmt. Man får hoppas att det är något snabbt övergående så att han är på benen till helgen.

Aj, då! Stackars liten. Inte kul att bli sjuk mitt i
sommaren. Hoppas det går fort över.
Sänder lite " krya-på-dig-stoft". smile.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 28-06-2006, 19:42)
Om inte reserv var förvirrad förut så är han nog det med
säkerhet nu sleep.gif laugh.gif laugh.gif

Ps. Reserv, om jag vore som du så skulle jag vänta och in-
handla riktiga citroner wub.gif . Sån där plast du vet, kan
man kanske inte riktigt lita på laugh.gif laugh.gif

Ni kvinnor kan förvrida huvet på oss män på många olika sätt.... blink.gif ...och aldrig blir vi klokare på er för det wacko.gif Jag köper riktiga i morron bitti, det är nog säkrast det tongue.gif
pejori
och VAD menar du med det???reserv laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 28-06-2006, 20:20)
och VAD menar du med det???reserv laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

Och det frågar hon som är kvinnornas läromästare på förvridningar rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
pejori
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif oj då??? jag trode jag var bäst på att slänga käft jag rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 28-06-2006, 20:24)
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif oj då??? jag trode jag var bäst på att slänga käft jag rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Det med rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
wow...kan mycket jag...men jag har ju övat ett tag nu.... laugh.gif laugh.gif wub.gif
Leia
Nämnde det i godmorgontråden, men jag har faktiskt drömt om Reserv inatt! laugh.gif laugh.gif

Av någon anledning fanns han med min familj när vi firade midsommar vid någon gamal slottsruin... blink.gif

Jag pratade inte ens med honom, men han fanns med lixom lite i "utkanten" av drömmen, och det stora aset hade han med sig och henne klappade jag! wub.gif

Till alla som undrar så såg han precis ut som på sin avatar! laugh.gif

Har faktiskt tidigare drömt om Anita Gg också eller rättare sagt om hennes hundar, men hon fanns också med sådär i bakgrunden... biggrin.gif
Reserv
CITAT (Leia @ 30-06-2006, 08:57)
Nämnde det i godmorgontråden, men jag har faktiskt drömt om Reserv inatt! laugh.gif laugh.gif

Av någon anledning fanns han med min familj när vi firade midsommar vid någon gamal slottsruin... blink.gif

Jag pratade inte ens med honom, men han fanns med lixom lite i "utkanten" av drömmen, och det stora aset hade han med sig och henne klappade jag! wub.gif

Har faktiskt tidigare drömt om Anita Gg också eller rättare sagt om hennes hundar, men hon fanns också med sådär i bakgrunden... biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Inte helt olik kanske rolleyes.gif Vissa vet juh hur jag ser ut, så det får dom yttra sig om....men jag tyckte att du va´rätt tarvlig som inte kom fram och prata med mig tongue.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 30-06-2006, 09:15)
...men jag tyckte att du va´rätt tarvlig som inte kom fram och prata med mig tongue.gif

Ja otroligt oartig, för vi satt nämligen och åt lunch vid samma bord! laugh.gif

Nu ska jag åka och ta halsprov på den sjuka sonen. Ha det bra alla!
Betty
CITAT (stina @ 28-06-2006, 19:30)
Har ni sett att medelhavsvärmen ska komma till helgen förresten????  :rolleyes:

Högsommarvärme har vi ju haft i flera dar nu ju...
stina
Ja, fast inte medelhavsvärme.... rolleyes.gif
pejori
Nämnde det i godmorgontråden, men jag har faktiskt drömt om Reserv inatt! laugh.gif  :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Inte helt olik kanske rolleyes.gif Vissa vet juh hur jag ser ut, så det får dom yttra sig om....men jag tyckte att du va´rätt tarvlig som inte kom fram och prata med mig tongue.gif

och du pratade inte heller tydligen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
lika illa det rolleyes.gif rolleyes.gif
Leia
CITAT (pejori @ 01-07-2006, 00:27)
Nämnde det i godmorgontråden, men jag har faktiskt drömt om Reserv inatt! laugh.gif  laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Så sant pejjan, så sant!
pejori
CITAT (Leia @ 01-07-2006, 08:10)
Nämnde det i godmorgontråden, men jag har faktiskt drömt om Reserv inatt! laugh.gif  laugh.gif

visst har jag hört att norrlänningar är tystlåtna, men det här är ju löjligt ju laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Leia
CITAT (pejori @ 01-07-2006, 12:22)
visst har jag hört att norrlänningar är tystlåtna, men det här är ju löjligt ju laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 01-07-2006, 12:22)
CITAT (Leia @ 01-07-2006, 08:10)

Om jag bara vetat att jag va´med i hennes dröm så hade jag juh pratat med henne, Leia får säga till nästa gång rolleyes.gif
*Felix matte*
Att Norrlänningar skulle vara tystlåtna är en gammal myt....
finns väl inte fler som är såååå pratsamma och öppenhjärtliga som vi rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Innan jag loggar ut så vill jag bara berätta att idag har vi haft såååå underbart soligt och varmt.
Ute har jag varit från åtta i morse till kvart över åtta ikväll...
bara en en timmes lång sovpaus på em... ätit både frukost och lunch på altanen + en extra lunch på festivalområdet (värme kräver kalorier tongue.gif ) å så middag och kvällsfikat också ute så klart tongue.gif smile.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 01-07-2006, 21:34)
Om jag bara vetat att jag va´med i hennes dröm så hade jag juh pratat med henne, Leia får säga till nästa gång rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif kan tänka mej det ja laugh.gif laugh.gif wub.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 01-07-2006, 22:36)
Innan jag loggar ut så vill jag bara berätta att idag har vi haft såååå underbart soligt och varmt.
Ute har jag varit från åtta i morse till kvart över åtta ikväll...
bara en en timmes lång sovpaus på em... ätit både frukost och lunch på altanen + en extra lunch på festivalområdet (värme kräver kalorier tongue.gif ) å så middag och kvällsfikat också ute så klart tongue.gif smile.gif

låter som om du haft en helt underbar dag agneta wub.gif wub.gif wub.gif
visst är sommaren helt...helt underbar... smile.gif
Biggan_
Många kor som har namnsdag idag biggrin.gif
Leia
CITAT (Birgitta P @ 02-07-2006, 15:02)
Många kor som har namnsdag idag  :D

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Den var bra!

Vet ni nu är det bara ett par dagar kvar till vi får hämta Dino. (tisdag eller onsdag) wub.gif
wub.gif
Biggan_
CITAT (Leia @ 02-07-2006, 15:11)
Vet ni nu är det bara ett par dagar kvar till vi får hämta Dino. (tisdag eller onsdag) wub.gif
wub.gif

Spännande! Då hoppas vi att du får tid att gå in på odla med lite gulliga valpbilder då! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon