|
Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Chamomille
31-10-2008, 09:48
Prova nästa år att stå tillräckligt länge och titta på en grönskande lönn så ska du se....
CITAT (Chamomille @ 31-10-2008, 09:48)  Prova nästa år att stå tillräckligt länge och titta på en grönskande lönn så ska du se.... Himla bra råd!
CITAT (Berith @ 31-10-2008, 09:45)  Men....! Ja då vet jag inte. Om det inte handlar om tomater förstås, för då är det bara att låta dom gröna mogna till rött.  Jäklar!!!! Huuuur kunde du veta att det var det jag var ute efter  ............... du måste ju vara lika galen som vissa andra i min omgivning CITAT (Chamomille @ 31-10-2008, 09:48)  Prova nästa år att stå tillräckligt länge och titta på en grönskande lönn så ska du se....  .....också ett sätt
Chamomille
03-11-2008, 20:21
Vart har Leia och Fenja tagit vägen  ' Ere ni som är hemliga jultomtar
Myosotis
04-11-2008, 08:28
Ja det kan man fråga sig... jag brukar också undra ibland vart folk tar vägen. Framför allt undrar jag var Tosan är?
Ja visst saknar man en del gamla medlemmar, jag undrar t.ex. - Var är Ingrid på Västkusten, Eva Swan, Wille och en hel drös fler gamla medlemmar? - jag saknar er... Och så undrar jag... kommer Telia-Gunnar att "flytta ihop med denna där" Monica som han dejtar? Vem är tjejjen som äger matteboken som Telia-Gunnar så förstrött klottrat på medan han pratar med Monica i telefon, Johans tjej eller bara en kompis? Och dottern Anna, såg henne i en Mekonomenreklam för ett tag sen, körandes bil och sedan tillsammans med sin bästis fixande tilltugg till en filmkväll med pojkvännerna - har hon flyttat hemifrån? Och den där Monica har ju tydligen ett barn, dotter? När ska vi få stifta bekantskap med henne? Många undringar blir det ju...
CITAT (Betty @ 04-11-2008, 09:03)  Ja visst saknar man en del gamla medlemmar, jag undrar t.ex. - Var är Ingrid på Västkusten, Eva Swan, Wille och en hel drös fler gamla medlemmar? - jag saknar er... Och så undrar jag... kommer Telia-Gunnar att "flytta ihop med denna där" Monica som han dejtar? Vem är tjejjen som äger matteboken som Telia-Gunnar så förstrött klottrat på medan han pratar med Monica i telefon, Johans tjej eller bara en kompis? Och dottern Anna, såg henne i en Mekonomenreklam för ett tag sen, körandes bil och sedan tillsammans med sin bästis fixande tilltugg till en filmkväll med pojkvännerna - har hon flyttat hemifrån? Och den där Monica har ju tydligen ett barn, dotter? När ska vi få stifta bekantskap med henne? Många undringar blir det ju...  Monica var ju med på hummerskivan som Lettåvinne-killarna hade, men var det nån som såg om Gunnar var med där? Saknar också alla dom där du räknar upp. Var är alla...?
CITAT (Berith @ 04-11-2008, 09:18)  Monica var ju med på hummerskivan som Lettåvinne-killarna hade, men var det nån som såg om Gunnar var med där? Saknar också alla dom där du räknar upp. Var är alla...?  Nej, jag såg inte om Gunnar var med på festen, såg ärligt talat inte Monica heller... (Var jag full eller??) Förresten, Gunnar var med i radioprogrammet Rix MorronZoo för ett tag sen, De frågade honom om var barnens mamma är nånstans - Han svarade: "Ni har ju sett hur barnen ser ut, hon drog iväg och lämnade oss!"
Gossen Ruda
04-11-2008, 10:05
CITAT (Betty @ 04-11-2008, 09:03)  Och så undrar jag... kommer Telia-Gunnar att "flytta ihop med denna där" Monica som han dejtar? Vem är tjejjen som äger matteboken som Telia-Gunnar så förstrött klottrat på medan han pratar med Monica i telefon, Johans tjej eller bara en kompis? Och dottern Anna, såg henne i en Mekonomenreklam för ett tag sen, körandes bil och sedan tillsammans med sin bästis fixande tilltugg till en filmkväll med pojkvännerna - har hon flyttat hemifrån? Och den där Monica har ju tydligen ett barn, dotter? När ska vi få stifta bekantskap med henne? Många undringar blir det ju...  Jag undrar vad det här handlar om, fattar nada.
Chamomille
04-11-2008, 10:15
CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2008, 10:05)  Jag undrar vad det här handlar om, fattar nada.  Har du TV?
Gossen Ruda
04-11-2008, 10:18
CITAT (Chamomille @ 04-11-2008, 10:15)  Har du TV? Japp. Tittar på nyheterna och vissa faktaprogam på SVT och där har inget nämnts om detta.
Chamomille
04-11-2008, 10:21
CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2008, 10:18)  Japp. Tittar på nyheterna och vissa faktaprogam på SVT och där har inget nämnts om detta. Det är reklam på 4an (t.ex). Det kan ju inte ha ungått dig.
Nostalgia
04-11-2008, 10:36
CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2008, 10:05)  Jag undrar vad det här handlar om, fattar nada.  Gör du inte, attans också, där rök min teori
Gossen Ruda
04-11-2008, 10:37
CITAT (Chamomille @ 04-11-2008, 10:21)  Det är reklam på 4an (t.ex). Det kan ju inte ha ungått dig. Jodå.  Tittar mycket sällan på fyran, är allergisk mot TV-reklam.
CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2008, 10:05)  Jag undrar vad det här handlar om, fattar nada.   du har inte missat nåt särskilt viktigt! Telia Bredband-reklamen om ensamstående pappan Gunnar är som ICA-reklamen med Ica-Stig och hans personal - en följetong. Totalt oviktigt, men du vet.... jag är både arbetslös och sjukskriven just nu och har absolut iiiinget viktigare för mig varken på dagarna eller kvällarna!
Chamomille
04-11-2008, 10:55
CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2008, 10:37)  Jodå.  Tittar mycket sällan på fyran, är allergisk mot TV-reklam. Ja, det är jag också emellanåt. Fast då kan man göra te och bre 2 smörgåsar samt gå på toa. Mycket bra.
CITAT (Chamomille @ 04-11-2008, 10:55)  Ja, det är jag också emellanåt. Fast då kan man göra te och bre 2 smörgåsar samt gå på toa. Mycket bra. Fast inte samtidigt väl...
Nostalgia
04-11-2008, 11:05
CITAT (Betty @ 04-11-2008, 10:58)  Fast inte samtidigt väl...  Men något jag undrat över är vart bor han, han Telia-Gunnar???
Chamomille
04-11-2008, 11:07
CITAT (Betty @ 04-11-2008, 10:58)  Fast inte samtidigt väl...  Nä det blir ju rätt svårt  En sak i taget!
Gossen Ruda
04-11-2008, 11:08
Är det bredbandsreklam så bor han väl nånstans i Cyberspace.
Chamomille
04-11-2008, 11:12
Vad är man om man är nästan adlig?
Men lilla Ruda  ni är väl på samma företag, du och Gunnar. Joo men Betty, Monica var med när dom åt dom där stoooooooooora bautahumrarna. Och det är väl hon som pratar i Kenoreklamen? Försöker hitta reklamfilmerna både med Gunnar och Kenokillarna men det verkar svårt.  I den filmen där Gunnar går vilse i snöiga storskogen säger han väl var han bor? *åh mitt minne!*
Nostalgia
04-11-2008, 11:25
CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2008, 11:08)  Är det bredbandsreklam så bor han väl nånstans i Cyberspace.  Ja Ok men nu undrar jag mer exakt VAR man ska stiga av, finns ju en del perronger att välja på CITAT (Berith @ 04-11-2008, 11:12)  Men lilla Ruda  ni är väl på samma företag, du och Gunnar. Joo men Betty, Monica var med när dom åt dom där stoooooooooora bautahumrarna. Och det är väl hon som pratar i Kenoreklamen? Försöker hitta reklamfilmerna både med Gunnar och Kenokillarna men det verkar svårt.  I den filmen där Gunnar går vilse i snöiga storskogen säger han väl var han bor? *åh mitt minne!* Kom igen nu Berith, försööök att minnas
Jag tänker så det knakar! Det är iaf nånstans i Småland.
Men varför kan man inte hitta reklamfilmerna på nätet??
Reklmafilmer i massor!Om man bläddrar ner på den sidan och väljer T så hittar man Telias reklamfilmer, också den filmen där Gunnar är vilse i skogen. Telefonisten som svarar säger ju Räddningstjänsten Habo så det borde ju vara nånstans där han bor.
Red Top
04-11-2008, 11:49
CITAT (Chamomille @ 04-11-2008, 11:12)  Vad är man om man är nästan adlig? Ingen aning! Men det skulle möjligen vara om man gift sig med någon adlig och själv har vanligt hederligt rött blod i ådrorna
CITAT (Berith @ 04-11-2008, 11:48)  På K hittar man Keno och hummerfesten. Och Monica! Kolla i mitten på filmen, en kille i orange tröja har just lassat in när man får se Monica en minisekund innan det byter över till en långhårig tjej. Och visst är det Monica som pratar gotländska...?? Men Gunnar då...? Var är Gunnar?
Red Top
04-11-2008, 12:02
CITAT (Berith @ 04-11-2008, 11:48)  Reklmafilmer i massor!Om man bläddrar ner på den sidan och väljer T så hittar man Telias reklamfilmer, också den filmen där Gunnar är vilse i skogen. Telefonisten som svarar säger ju Räddningstjänsten Habo så det borde ju vara nånstans där han bor.  Det är knappast där han bor. Han var ju på teambuilding, med företaget, när han gick vilse i skogen
Hi! Tittar man på handen ser ådrorna blå ut.Skär man sig så är det rött. Varför är då inte ådrorna röda?? Jo det är enkelt . i de ådror man ser är icke syre satt blodpå väg till lungorna för att syre sättas. Skär man sig så syre sätts blodet av luften och blir rött. Det går fort så man ser det inte.
CITAT (Red Top @ 04-11-2008, 12:02)  Det är knappast där han bor. Han var ju på teambilding, med företaget, när han gick vilse i skogen  Men så kan du ju inte göra, bara ändra fakta sådär. Nu vet ju inte jag heller var han bor ju...
Chamomille
04-11-2008, 12:37
CITAT (Red Top @ 04-11-2008, 11:49)  Ingen aning! Men det skulle möjligen vara om man gift sig med någon adlig och själv har vanligt hederligt rött blod i ådrorna  Jaha  Undrar ifall man är nästan nästan adlig då  CITAT (Carl @ 04-11-2008, 12:08)  Hi! Tittar man på handen ser ådrorna blå ut.Skär man sig så är det rött. Varför är då inte ådrorna röda?? Jo det är enkelt . i de ådror man ser är icke syre satt blodpå väg till lungorna för att syre sättas. Skär man sig så syre sätts blodet av luften och blir rött. Det går fort så man ser det inte. Jaha, se där ja. Både en fråga och ett svar samtidigt.
Nostalgia
04-11-2008, 12:42
CITAT (Berith @ 04-11-2008, 12:27)  Men så kan du ju inte göra, bara ändra fakta sådär. Nu vet ju inte jag heller var han bor ju...  NEJ precis så kan man ju INTE göra  får väl fortsätta undra då........................
Aqvakul
04-11-2008, 14:15
Jag undrar sa flundran, om gäddan är en fisk?
Myosotis
04-11-2008, 17:49
CITAT (Carl @ 04-11-2008, 12:08)  Hi! Tittar man på handen ser ådrorna blå ut.Skär man sig så är det rött. Varför är då inte ådrorna röda?? Jo det är enkelt . i de ådror man ser är icke syre satt blodpå väg till lungorna för att syre sättas. Skär man sig så syre sätts blodet av luften och blir rött. Det går fort så man ser det inte. Är det verkligen så?? Men om man tar blodprov kommer inte blodet i kontakt med luften, ändå är det rött. CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2008, 10:05)  Jag undrar vad det här handlar om, fattar nada.  Jag fattade inte heller någonting! Ja, jag har tv som jag tittar på ibland. Reklampauser är jättebra till att göra te och kissa. Nej, inte samtidigt. Hur kan man frivilligt titta på reklam?!!
Myosotis
04-11-2008, 18:02
Jag undrar hur en ny medlem som har skrivit ett spam-inlägg kan ha skrivit 3 inlägg?
Chamomille
04-11-2008, 19:46
Har ni sett Andromedagalaxen?
Chamomille
04-11-2008, 20:20
CITAT (Myosotis @ 04-11-2008, 18:02)  Jag undrar hur en ny medlem som har skrivit ett spam-inlägg kan ha skrivit 3 inlägg? Det var en mycket bra fråga.
Gossen Ruda
04-11-2008, 20:42
Beträffande TV-reklam så bryr jag mig inte.
Beträffande blodets färg så har Carl rätt, lita på en gammal blodgivare. Det som rinner ner i blodpåsen är närmast svart för man tar det ur en ven. Tänk på blodblåsor man får om man exempelvis klämmer sig, dom är svarta.
Beträffande Andromedagalaxen, självklart. Varje gång det är stjärnklart letar jag upp den. Fast min gamla stjärnkikare tar jag inte fram längre. Har ett 900 mm reflektorteleskop.
Chamomille
04-11-2008, 20:47
CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2008, 20:42)  Beträffande TV-reklam så bryr jag mig inte.
Beträffande blodets färg så har Carl rätt, lita på en gammal blodgivare. Det som rinner ner i blodpåsen är närmast svart för man tar det ur en ven. Tänk på blodblåsor man får om man exempelvis klämmer sig, dom är svarta.
Beträffande Andromedagalaxen, självklart. Varje gång det är stjärnklart letar jag upp den. Fast min gamla stjärnkikare tar jag inte fram längre. Har ett 900 mm reflektorteleskop. Gossen: Jag vill minnas att man kunde se den under ett dubbel-v på någe vis. Nu hittar jag den inte  Var är den?
Gossen Ruda
04-11-2008, 22:28
Stämmer med ett W. Titta rätt upp på kvällen så ser du det utdragna W:et. Det är stjärnbilden Cassiopeja. Under detta W, ungefär två handsbredder, finns en utdragen båge av relativt ljusstarka stjärnor, 4-6 st beroende på hur man räknar. Dessa ingår i stjärnbilden Andromeda, som åt höger övergår i Pegasus. I denna båge koncentrerar du dig på den tredje stjärnan från vänster, den som den högra nedåtvinkeln i W pekar på. En bit ovanför denna stjärna finns en till lite svagare. Fortsätt sen lika långt till uppåt och där ligger Andromedagalaxen.
Chamomille
05-11-2008, 08:07
CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2008, 22:28)  Stämmer med ett W. Titta rätt upp på kvällen så ser du det utdragna W:et. Det är stjärnbilden Cassiopeja. Under detta W, ungefär två handsbredder, finns en utdragen båge av relativt ljusstarka stjärnor, 4-6 st beroende på hur man räknar. Dessa ingår i stjärnbilden Andromeda, som åt höger övergår i Pegasus. I denna båge koncentrerar du dig på den tredje stjärnan från vänster, den som den högra nedåtvinkeln i W pekar på. En bit ovanför denna stjärna finns en till lite svagare. Fortsätt sen lika långt till uppåt och där ligger Andromedagalaxen. Just det. Jag har försökt ett par gånger de senaste året men inte hittat den. Om jag inte minns fel så måste man titta lite bredvid. Då kan man se den. Tittar man rakt på så ser man inget... Ska kolla i kväll ifall dimman ger sig. Edit: Tack för info.
Obama vann ju valet och ska installeras i Vita huset 20 januari nästa år. Men hur går det egentligen till när dom flyttar in? Antar att Bush flyttar ut tidigare? Dom kan väl inte mötas i dörrn och lämna över nyckeln och diskutera lite hur saker och ting funkar. "Vi bytte tvättmaskin ifjol men tumlaren är fyra år." "TVn i lilla rummet har vi bara haft som reserv, vi har mest sett på den i vardagsrummet." "Det kan bli lite fukt kvar i badrummet om flera duschar efter varandra, men det brukar försvinna på nån timma om ni låter fläkten stå på en stund."  Och får Obama med familj välja nya tapeter? Om dom får det, när tapetseras och målas lägenheten om? Innan dom flyttar in eller efter? Åker Bush ut tidigare så att hantverkarna får jobba ifred? Vore ju himla irriterande att ha USAs president rännande i färgburkar och tapetklister. Vilken president det än är, den gamla eller den nya. En sak till - hur funkar det med tex kökspersonalen? Byts dom också ut när det blir annan president? Måste personalen dela presidentens politiska uppfattning eller kan det finns nån gammal trotjänare som passat upp på fyra presidenter före Obama? Och får presidentens familj fritt tillträde till köket och kan ta sej en mugg choklad om dom känner sej lite frusna? Till exempel... Hur funkar det...??
Myosotis
05-11-2008, 09:06
Jag undrar varför fotbollsspelarnas byxor blivit så stora på senare år. Även tröjorna har blivit längre. Är det för att motståndaren lättare ska kunna dra i dem? 1986(?) 2006
Aqvakul
05-11-2008, 09:27
CITAT (Myosotis @ 05-11-2008, 09:06)  Jag undrar varför fotbollsspelarnas byxor blivit så stora på senare år. Även tröjorna har blivit längre. Är det för att motståndaren lättare ska kunna dra i dem? Jo det har verkligen ändrat sig sen 70-talet, då byxorna var extremt små. Det går mode i allt. Kanske har man inspirerats av de amerikanska basketspelarna...... (fast boxarna är väl värst)
CITAT (Berith @ 05-11-2008, 08:31)  Obama vann ju valet och ska installeras i Vita huset 20 januari nästa år. Men hur går det egentligen till när dom flyttar in? Antar att Bush flyttar ut tidigare? Dom kan väl inte mötas i dörrn och lämna över nyckeln och diskutera lite hur saker och ting funkar. "Vi bytte tvättmaskin ifjol men tumlaren är fyra år." "TVn i lilla rummet har vi bara haft som reserv, vi har mest sett på den i vardagsrummet." "Det kan bli lite fukt kvar i badrummet om flera duschar efter varandra, men det brukar försvinna på nån timma om ni låter fläkten stå på en stund."  Och får Obama med familj välja nya tapeter? Om dom får det, när tapetseras och målas lägenheten om? Innan dom flyttar in eller efter? Åker Bush ut tidigare så att hantverkarna får jobba ifred? Vore ju himla irriterande att ha USAs president rännande i färgburkar och tapetklister. Vilken president det än är, den gamla eller den nya. En sak till - hur funkar det med tex kökspersonalen? Byts dom också ut när det blir annan president? Måste personalen dela presidentens politiska uppfattning eller kan det finns nån gammal trotjänare som passat upp på fyra presidenter före Obama? Och får presidentens familj fritt tillträde till köket och kan ta sej en mugg choklad om dom känner sej lite frusna? Till exempel... Hur funkar det...??  Men är det ingen här som vet hur det är att bo i Vita huset...??
Gossen Ruda
06-11-2008, 08:16
CITAT (Berith @ 06-11-2008, 05:59)  Men är det ingen här som vet hur det är att bo i Vita huset...??  Dom flesta kanske inte bryr sig.
CITAT (Gossen Ruda @ 06-11-2008, 08:16)  Dom flesta kanske inte bryr sig.  Men vad säger du!!
Gossen Ruda
06-11-2008, 08:39
CITAT (Berith @ 06-11-2008, 08:29)  Men vad säger du!!  Nja, våra chanser att bli president i USA är ganska små.
Jag undrar... varför jag är så himla klåfingrig... Igår försökte jag installera en ny version av Spybot Search & Destroy på min dator. Naturligtvis krachade alltihopa... jag kunde inte göra nånting alls på datorn, varken komma ut på nätet eller ens öppna ett dokument eller spela nåt spel eller lyssna på musik - nekades åtkomst till precis allt! Nu har jag kopierat allt på C: till en egen hårddisk och på lördag kommer datakunnige sonen hem och "städar upp" efter mina bravader... Fram tills dess får jag lov att ha datorn i "felsäkert läge" om jag vill kunna använda den alls... Som jag sa så har jag kopierat allt på C:, men det är inte riktigt allt ändå, det finns ju ett antal s.k. dolda mappar, antar att de är dolda för att såna som jag inte ska komma åt att pilla i dem, antar att de "används av systemet" på nåt sätt..., eller nåt  Hur sjutton kopierar man dem? Jag vet inte ens hur man får fram dem så de syns... Jag och datorer... mutter, mutter...
Gossen Ruda
06-11-2008, 08:55
Beträffande installationen av presidenten, passa på här Berith: GP Britt-Marie är ganska uppdaterad på USA.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|