Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Gossen Ruda
En del förespråkar stora doser konjak mot förkylning. Iofs påverkas inte förkylningen men det blir uthärdligare att vara sjuk. laugh.gif Annars finns det inget botemedel eller liknande, hade det funnits skulle det redan vara i produktion. Rena guldgruvan för det bolag som blir först.
Betty
Ja man kanske skulle dra i sig en stadig konjak eller två så blir det lite roligare att sitta här och hosta och nysa.
Fast då är det nog risk att mina inlägg skulle bli mer svamliga än vanligt i så fall giggle.gif
Läste förresten nånstans om en huskur som lät rent äcklig: 50% varm mjölk blandat med 50% whisky... urk... sick.gif

Edit.: kan tydligen inte stava...
Biggan_
CITAT (Betty @ 09-06-2009, 13:24) *
Ja man kanske skulle dra i sig en stadig konjak eller två så blir det lite roligare att sitta här och hosta och nysa.
Fast då är det nog risk att mina inlägg skulle bli mer svamliga än vanligt i så fall giggle.gif

Då får du skriva i meningslösa tråden Betty! giggle.gif
Berith
Här hostas det också, en torr och irriterande hosta... nono.gif Hittar ingen mening med den alls. Hade det varit en massa slem kunde jag förstå att det fanns en vits med den.

Whisky? Har ingen whisky, går det bra med nåt annat tro? Vet att jag har lite Baylis (eller hur det stavas blink.gif ) kvar sen jag gjorde godis för några jular sen. Undrar om det inte var Betty som hade ett smarrigt recept?

Hur kan man läsa whisky när ni skriver konjak...?? slap.gif
Anma
CITAT (Berith @ 06-06-2009, 08:15) *
Ska absolut kolla upp det. Jag brukar köpa slangar där jag hittar dom, tex på Jula eller Coop bygg eller nåt. 20m (eller är det 25?) för lite under hundralappen. Har aldrig tänkt på om det står annorlunda på mörkgrön mot den ljusa eller orangea.

thanks.gif

Det är nog det som är problemet, du köper billigt, som i slangvärlden är synonymt med dålig kvalitet. Jag köpte 25 meter för 300:- för ett antal år sedan, gul med längsgående svarta ränder. en har alrig trasslat och är som ny fast en är ute året om.

Nu har min bokstav som finns mellan s och f på tgboret och mellan c och e i alfabetet slutat att fungera, så sätt dit den där det saknas. Men nu började den fungera igen ser jag! dddddddd Skumt!
Berith
Tack för tipset, ska kolla upp dyrare slangar också. yes.gif

Vi köper dom billigare för att lägga på garagetaket och värma upp poolvattnet med. Brukar bli 150-180 meter och då funkar billigare slangar utmärkt.

Men det konstiga är ju ändå att det bara är den mörkgröna som viker sej och trasslar, dom andra funkar som dom ska... g.gif
Anma
CITAT (Berith @ 11-06-2009, 08:17) *
Tack för tipset, ska kolla upp dyrare slangar också. yes.gif

Vi köper dom billigare för att lägga på garagetaket och värma upp poolvattnet med. Brukar bli 150-180 meter och då funkar billigare slangar utmärkt.

Men det konstiga är ju ändå att det bara är den mörkgröna som viker sej och trasslar, dom andra funkar som dom ska... g.gif

Ja, det kanske finns bra slangar i billighetsklassen också, men de är nog sällsynta. Du får jaga efter de ljusgröna.
Berith
CITAT (Anma @ 11-06-2009, 10:38) *
Ja, det kanske finns bra slangar i billighetsklassen också, men de är nog sällsynta. Du får jaga efter de ljusgröna.

Fast jag såg en tjusig slang idag, den var röd med svarta ränder. Tror den skulle passa perfekt till allt annat. g.gif
Berith
Kom på en annan undring nu när dom varnar för oväder. Varför blir väder med o värre än väder utan o? Regn, blåst, snöstorm, åska och liknande kallas ju oväder trots att det väl borde vara mer väder än det utan o?

Ord med o är ju oftast motsatser till ord utan o. Ovänlig är motsats till vänlig. Okokt till kokt. Oknäppt till knäppt. Otvättad till tvättad. Till exempel... Och då borde ju också oväder vara motsatsen till väder.

Ett annat sånt ord är ogräs, som ju oftast är gräs på fel plats. Hur kan felplacerat gräs bli motsatsen...?
Berith
En väderfråga till:

Om jag förstått det hela rätt så har varje nyhetsprogram på radio och TV sina egna meteoroger. Och det är bara SMHI som har vädersatelliter, som alla andra hämtar sina uppgifter från. Men tolkar varje meteorolog själv eller är det SMHI som tolkar och säljer uppgifterna vidare? Eller säljer dom grunduppgifterna vidare för tolkning?

Om varje meteorolog tolkar själv så kan jag förstå att det sällan stämmer med verkligheten. Då är det ju inte SMHIs fel, liksom... Men då borde ju SMHI har mer rätt än dom har...?
Biggan_
Jag undrar varför veckorna innan semestern är så låååååååånga och semesterveckorna så korta??
Semesterveckorna är ju över på ett ögonblick! -cry-.gif
Berith
CITAT (Biggan_ @ 09-07-2009, 09:30) *
Jag undrar varför veckorna innan semestern är så låååååååånga och semesterveckorna så korta??
Semesterveckorna är ju över på ett ögonblick! -cry-.gif

Jag vet inte varför det är så, men frågan får mej att komma ihåg en diskussion vi hade för evigheter sen här på Odla. Wille var nog med, och vi diskuterade varför nätterna är så korta. Vem sjutton som slurpar i sej tid medan vi sover?? g.gif
skogstroll
ja konstigt, har väl med att göra hur kul man har....

just nu inte så kul men jag har i alla fall något att se fram emot smile.gif
Myosotis
CITAT (Berith @ 09-07-2009, 11:41) *
...varför nätterna är så korta. Vem sjutton som slurpar i sej tid medan vi sover?? g.gif

När jag var liten hävdade jag bestämt att jag aldrig sov. Mina föräldrar försökte förklara för mig att alla sover, men jag var övertygad att just jag inte gjorde det, för då hade jag ju vetat om det!
Berith
CITAT (Myosotis @ 09-07-2009, 12:44) *
När jag var liten hävdade jag bestämt att jag aldrig sov. Mina föräldrar försökte förklara för mig att alla sover, men jag var övertygad att just jag inte gjorde det, för då hade jag ju vetat om det!

Wow, vad du var smart redan som liten! bravo.gif
Myosotis
giggle.gif "Smart" vet jag inte, jag tänker nog snarare på tvären...
Chamomille
Heter det Kristianstad eller Krischannstad?
skogstroll
kanske krichangsta?
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 13-07-2009, 13:55) *
kanske krichangsta?

Ja, det var en bättre stavning giggle.gif
skogstroll
hm ja det är väl olika, för söder om Stockhol stämmer det kanske smile.gif
Chamomille
Eller kanske Krischánsta biggrin.gif
Undrar var man hamnar ifall man säger Kristianstad till taxichauffören?
skogstroll
Borlänge eller nåt
Chamomille
biggrin.gif
Är det där man bor länge?
skogstroll
vete sjutton
Rosmarin
CITAT (Berith @ 12-06-2009, 08:39) *
Kom på en annan undring nu när dom varnar för oväder. Varför blir väder med o värre än väder utan o? Regn, blåst, snöstorm, åska och liknande kallas ju oväder trots att det väl borde vara mer väder än det utan o?

Ord med o är ju oftast motsatser till ord utan o. Ovänlig är motsats till vänlig. Okokt till kokt. Oknäppt till knäppt. Otvättad till tvättad. Till exempel... Och då borde ju också oväder vara motsatsen till väder.

Ett annat sånt ord är ogräs, som ju oftast är gräs på fel plats. Hur kan felplacerat gräs bli motsatsen...?

Ovädret är kanske för dåligt för att få kallas väder... g.gif ... inte vet jag. Motsats till VACKERT väder är det ju. Kanske samma som ljud och oljud?
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 13-07-2009, 14:07) *
Eller kanske Krischánsta biggrin.gif
Undrar var man hamnar ifall man säger Kristianstad till taxichauffören?

Det beror nog på taxichauffören. Vill man inte förstå så förstår man inte, som när jag bodde i Kumla ( sick.gif ) och ingen busschaufför någonsin förstod när sa att jag ville åka till Örebreo med mina bakre r:n. Va? Vadå vadå? Vart sa du att du skulle? ... ända tills man sa Örrrrrrrrrrrrrebrrrrrrrrrrrrrrrroo!!!!
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 13-07-2009, 20:32) *
Det beror nog på taxichauffören. Vill man inte förstå så förstår man inte, som när jag bodde i Kumla ( sick.gif ) och ingen busschaufför någonsin förstod när sa att jag ville åka till Örebreo med mina bakre r:n. Va? Vadå vadå? Vart sa du att du skulle? ... ända tills man sa Örrrrrrrrrrrrrebrrrrrrrrrrrrrrrroo!!!!

rotfl.gif

Varför få man nysattacker? Jag kan nysa 20 gånger plötsligt.
Berith
Intressanta levnadsiakttagelser. g.gif

Borde det inte heta Krischtnehamn också då? Eller Krichtinehamn?

(Googlade förresten på levnadsiakttagelser - noll napp...)
Berith
CITAT (Chamomille @ 13-07-2009, 20:59) *

En sån mig närstående man har jag, han kan nysa så där många gånger i rad. Men bara när han sitter vid datorn. Inte när han ser på TV, inte i bilen, inte när vi sitter och äter - bara när han sitter vid datorn. dunno.gif

Var befinner du dej?
Rosmarin
CITAT (Myosotis @ 13-07-2009, 20:32) *

giggle.gif

CITAT (Chamomille @ 13-07-2009, 20:59) *
rotfl.gif

20 gånger - oj det är mycket det. giggle.gif Jag brukar under pollenperioden (vår till sensommar i mitt fall) nysa ett tiotal gånger när jag stiger upp på morgonen. Kanske du har näsan full av pollen?

CITAT (Berith @ 14-07-2009, 09:21) *
Intressanta levnadsiakttagelser. g.gif

Borde det inte heta Krischtnehamn också då? Eller Krichtinehamn?

(Googlade förresten på levnadsiakttagelser - noll napp...)

fear.gif ingen som har gjort några som helst levnadsiaktagelser på hela Google!!! w00t.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 14-07-2009, 09:36) *
En sån mig närstående man har jag, han kan nysa så där många gånger i rad. Men bara när han sitter vid datorn. Inte när han ser på TV, inte i bilen, inte när vi sitter och äter - bara när han sitter vid datorn. dunno.gif

Var befinner du dej?

Bakom datorn.
Rosmarin
CITAT (Chamomille @ 14-07-2009, 10:28) *
Bakom datorn.

giggle.gif
Ja, men när du nyser...?
Chamomille
Varför gör det ibland ont i ryggen när man sväljer något?

CITAT (Rosmarin @ 14-07-2009, 10:29) *
giggle.gif
Ja, men när du nyser...?

Bredvid sambon blush.gif
skogstroll
CITAT (Rosmarin @ 14-07-2009, 09:42) *
giggle.gif
20 gånger - oj det är mycket det. giggle.gif Jag brukar under pollenperioden (vår till sensommar i mitt fall) nysa ett tiotal gånger när jag stiger upp på morgonen. Kanske du har näsan full av pollen?
fear.gif ingen som har gjort några som helst levnadsiaktagelser på hela Google!!! w00t.gif

Jag nyser två kraftiga gånger, sambon nyser tre och mamma nyser hur länge som helst giggle.gif
Rosmarin
CITAT (Chamomille @ 14-07-2009, 10:35) *
....

Bredvid sambon blush.gif

... säkert allergi... giggle.gif
Chamomille
CITAT (Rosmarin @ 14-07-2009, 10:52) *
... säkert allergi... giggle.gif

a0a.gif
Jaha. Men farför bara en gång i halvåret?
skogstroll
det är vad jag brukar tro när min sambo nyser... och det händer rätt ofta
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 14-07-2009, 10:58) *
det är vad jag brukar tro när min sambo nyser... och det händer rätt ofta

giggle.gif rotfl.gif
Chamomille
Varför har vissa emot maskrosor eller andra blommor i gräsmattan? Det är ju naturens under och vackert dessutom.
Berith
CITAT (Chamomille @ 14-07-2009, 10:28) *
Bakom datorn.

Ja då är det säkert därför, bakom datorn brukar det vara dammigt.

Sätt dej framför istället. yes.gif

Aha! Missade det där med sambon... Är han också bakom?
Biggan_
CITAT (Berith @ 14-07-2009, 12:09) *

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Du är för rolig Berith!

Fast jag undrar om någon kan vara för rolig? unsure.gif
Chamomille

Meh... Bakom datorn är det ju inte ett dammkorn. Där sugs ju allt upp av fläkten. Ja, sambon sitter jämte.
Berith
CITAT (Chamomille @ 14-07-2009, 13:48) *
Meh... Bakom datorn är det ju inte ett dammkorn. Där sugs ju allt upp av fläkten. Ja, sambon sitter jämte.

Det kan nog vara lite olika det där, tror jag... g.gif En del har pool, andra har damm bakom datorn.
Chamomille
CITAT (Berith @ 14-07-2009, 14:01) *
Det kan nog vara lite olika det där, tror jag... g.gif En del har pool, andra har damm bakom datorn.

Tokfia rotfl.gif
Rosmarin

a0a.gif

CITAT (Biggan_ @ 14-07-2009, 12:33) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Du är för rolig Berith!

Fast jag undrar om någon kan vara för rolig? unsure.gif

Kanske om den personen får alla att skratta precis hela tiden så mycket så att alla har ont i magen hela tiden... eller nåt... a0a.gif

CITAT (Berith @ 14-07-2009, 14:01) *

a0a.gif a0a.gif
Chamomille
Varför luktar svätt illa när det kommer i armhålorna eller under fötterna?
Rosmarin
CITAT (Chamomille @ 14-07-2009, 15:32) *
Varför luktar svätt illa när det kommer i armhålorna eller under fötterna?

Men vad du undrar mycket idag då! Det borde väl ha något med de olika svettkörtlarna och vad de utsöndrar att göra. g.gif ... och om man har svett sig under armarna borde det nog också lukta ganska pyton.
Chamomille
...svett sig under armarna.... Ja då jädrar lär det lukta laugh.gif

CITAT (Rosmarin @ 14-07-2009, 15:42) *
Men vad du undrar mycket idag då!

Ja, idag är jag fundersam...
skogstroll
det är väl nått bakteriologiskt eller va det heter coolgleam.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 14-07-2009, 15:52) *
det är väl nått bakteriologiskt eller va det heter coolgleam.gif

Ja, men... Man kan ju svettas på andra ställen så det driller. Men det luktar ju inget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon