Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Chamomille
CITAT (Berith @ 27-05-2009, 16:54) *
dunno.gif Ingen aning, så har inte jag i min bil... Är det för sent att reklamera?

Jag tror det... Den är flera år gammal wacko.gif Tysk kvalitetsprodukt. Har de inte 9 där? Joo. Måste ju finnas. Dessutom är 130 rödmarkerat. Får man inte köra 130 då? Ska man hoppa över till 140 i all hast confused.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 27-05-2009, 21:06) *
Jag tror det... Den är flera år gammal wacko.gif Tysk kvalitetsprodukt. Har de inte 9 där? Joo. Måste ju finnas. Dessutom är 130 rödmarkerat. Får man inte köra 130 då? Ska man hoppa över till 140 i all hast confused.gif

Jättekonstigt... dunno.gif Men om jag vore du skulle jag inte testa vad som händer efter Röda strecket. Om man springer fortare än ljusets hastighet svartnar det ju för ögonen, det kanske händer nåt liknande om man kör fortare än 130.
Myosotis
CITAT (Berith @ 28-05-2009, 07:46) *
Om man springer fortare än ljusets hastighet svartnar det ju för ögonen...

rotfl.gif Har du testat?
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 28-05-2009, 08:33) *
rotfl.gif Har du testat?

Det kan man undra a0a.gif Jag provade en gång och trodde jag skulle kunna springa ifatt mig själv. Men det gick inte.
Myosotis
Då sprang du för sakta. Du får träna mer.
Berith
CITAT (Myosotis @ 28-05-2009, 08:33) *
rotfl.gif Har du testat?

Nej jösses! fear.gif Jag är alldeles för mörkrädd för såna aktiviteter!
Gossen Ruda
Ljusets hastighet är absolut max så fortare går det inte att springa. Den springande punkten är vad som händer när man närmar sig max. Antingen svartnar det för ögonen eller så blir man bländad av allt ljus som strömmar mot en. Jag kan dock inte testa för jag har ont i högerknät.
Eva-Helene
CITAT (Gossen Ruda @ 28-05-2009, 08:57) *
... Jag kan dock inte testa för jag har ont i högerknät.

Stackars dig! trostar.gif
Berith
Ja stackars Ruda. kompiskram.gif Längesen nu sen jag löpte....
Eva-Helene
CITAT (Berith @ 28-05-2009, 11:00) *
Ja stackars Ruda. kompiskram.gif Längesen nu sen jag löpte....

Jasså...har du blivit för gammal? För att löpa, alltså flirting.gif

whistling.gif
Betty
CITAT (Eva-Helene @ 28-05-2009, 11:51) *
Jasså...har du blivit för gammal? För att löpa, alltså flirting.gif

whistling.gif

rotfl.gif Ni är då alldeles tossiga här idag!

Jag är ganska säker på att Berith har passerat "bäst före-datumet" vad gäller den saken... naughty.gif
Berith
Hörninini!! nono.gif

Men allvarligt, vet knappt om jag vågar säga det här unsure.gif men jag kan inte springa. Kunde som barn såklart, men nu kan jag inte längre. Har tydligen glömt bort hur man gör, tar sats ooooooooooooooch!! så händer inget mer. Inte ett enda springsteg blir det. Kan man verkligen glömma bort sånt...??
Red Top
Det tror jag inte. Men någon kanske har limmat fast dina skor giggle.gif
Biggan_
CITAT (Berith @ 28-05-2009, 13:42) *
Hörninini!! nono.gif

Men allvarligt, vet knappt om jag vågar säga det här unsure.gif men jag kan inte springa. Kunde som barn såklart, men nu kan jag inte längre. Har tydligen glömt bort hur man gör, tar sats ooooooooooooooch!! så händer inget mer. Inte ett enda springsteg blir det. Kan man verkligen glömma bort sånt...??

Det hjälper kanske med en snabbstart, exempelvis en mus eller spindel, eller något annat skräckinjagande?
Betty
Nej inte tror jag du har glömt bort hur man gör, det är väl som med cykling - kan man så kan man. flirting.gif
Jag tror att det har andra orsaker jag naughty.gif "mer massa i rörelse" om man så säger... whist.gif Du är alltså betydligt tyngre och stelare nu än när du var ung och spänstig och därför orkar du inte springa.
(Bildligt talat: Jag ser framför mig en svan som ska starta på vattnet jämfört med en and)

trostar.gif svanar är i alla fall vackrare än änder... kompiskram.gif
Berith
Neejdå det är inte tyngden, det är tekniken. Jag kommer inte framåt med språng helt enkelt! Tror inte det hjälper med varken mus eller spindel, släppte ut en korsspindel nyss och den sprang fortare än jag. Neej det är nåt med det tekniska... dunno.gif

Fin liknelse med svanen och ändan Betty! kompiskram.gif Vet iaf vilket av dom jag har...

Betty
CITAT (Berith @ 28-05-2009, 14:31) *
.../
Fin liknelse med svanen och ändan Betty! kompiskram.gif Vet iaf vilket av dom jag har...

rotfl.gif
Chamomille
a0a.gif
Berith
rtfm.gif Varför är den mörkgröna trädgårdsslangen dummare än tex den ljusgröna? Den mörka viker sej och gör öglor medan den ljusa bara slingrar sej fram.

Nån mer som märkt detta högst irriterande fenomen?
Chamomille
CITAT (Berith @ 05-06-2009, 08:45) *
rtfm.gif Varför är den mörkgröna trädgårdsslangen dummare än tex den ljusgröna? Den mörka viker sej och gör öglor medan den ljusa bara slingrar sej fram.

Mycket bra fråga! För att inte tala om den gula slangen som gör veck på sig hela tiden ranting.gif Spelar ingen roll hur mycket jag vänder och vrider på den. Det är nog trädgårdsslangen som får mig att hamna på psyket snart angry.gif

Edit: Djädra växter som ska ha vatten hela tiden. Dessutom snubblar man på slangdj...len när man flanerar på tomten.
Berith
CITAT (Chamomille @ 05-06-2009, 09:00) *
Mycket bra fråga! För att inte tala om den gula slangen som gör veck på sig hela tiden ranting.gif Spelar ingen roll hur mycket jag vänder och vrider på den. Det är nog trädgårdsslangen som får mig att hamna på psyket snart angry.gif

Edit: Djädra växter som ska ha vatten hela tiden. Dessutom snubblar man på slangdj...len när man flanerar på tomten.

Här ska inte växterna ha vatten hela tiden, dom får bara när jag ger dom. flirting.gif

Jaså den gula är kanske snäppet värre än mörkgrön, ska tänka på det när jag köper ny slang. Har en (eg två m-gröna, hopskarvade) på baksidan av huset och en ljusgrön på framsidan. Den ljusa är lite för kort och därför skarvad med en orange, den orangea (?) läcker på mitten och jag funderar på att köpa minst en ny. Men inte mörkgrön! mad.gif

Vad är det som skiljer en trasslig slang från en smidig? Plasten? Fabrikatet? Kan ju knappast bara vara färgen? g.gif
Uggi
CITAT (Berith @ 05-06-2009, 08:45) *

Det är två olika sorters slangar, de är uppbygda på olika sätt, kan inte komma på vad det heter, vattenslangen byggs upp på liknande sätt som ett bildäck.
Berith
CITAT (Uggi @ 05-06-2009, 09:28) *
Det är två olika sorters slangar, de är uppbygda på olika sätt, kan inte komma på vad det heter, vattenslangen byggs upp på liknande sätt som ett bildäck.

Men menar du att det är nåt som egentligen finns info om när man köper slangar?
Uggi
CITAT (Berith @ 05-06-2009, 09:30) *
Men menar du att det är nåt som egentligen finns info om när man köper slangar?

Ja.
Berith
CITAT (Uggi @ 05-06-2009, 09:32) *
Ja.

Men...! Vad ska det stå på en slang då, om den ska vara trasselfri??
Uggi
Jag skall se om jag kan hitta ett svar till dig.
Berith
tummenupp.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 05-06-2009, 09:34) *
Men...! Vad ska det stå på en slang då, om den ska vara trasselfri??

rotfl.gif trasselfri..........trasselfri..........trasselfri...........trasselfri.........
.
Berith
Ja ja... rolleyes.gif
Biggan_
Jag tror att det är armerad vattenslang ni skall söka efter!
....och du Chamomille får leta efter en automatisk slangvinda! naughty.gif
Berith
Men jag har armerad, om du med det menar sån där vanlig trädgårdsslang som är lite rutig i mönstret. Eller finns det annan armering? unsure.gif
Biggan_
Ok, då har det kanske med plastmaterialet att göra kanske.
Berith
Jamen varför bara den mörka gröna, inte den ljusa?

Finns det förresten nåt slangord för slang...? dunno.gif
Uggi
Hej!
Slangen skall vara kryssarmerad och 3 eller 4 lagrad.
Gå in på Hozelock eller Gardena och sök på vattenslang så får du mer info.
tummenupp.gif
Chamomille
Automatisk slangvinda. Vad är det?
Berith
CITAT (Uggi @ 05-06-2009, 20:38) *
Hej!
Slangen skall vara kryssarmerad och 3 eller 4 lagrad.
Gå in på Hozelock eller Gardena och sök på vattenslang så får du mer info.
tummenupp.gif

Ska absolut kolla upp det. Jag brukar köpa slangar där jag hittar dom, tex på Jula eller Coop bygg eller nåt. 20m (eller är det 25?) för lite under hundralappen. Har aldrig tänkt på om det står annorlunda på mörkgrön mot den ljusa eller orangea.

thanks.gif
Chamomille
Det där med garanti.... Gäller det på kalsonger? Eller jeans? Eller läppstift?

Berith
CITAT (Chamomille @ 06-06-2009, 14:40) *
Det där med garanti.... Gäller det på kalsonger? Eller jeans? Eller läppstift?

(Sambon tappar kalsongerna giggle.gif )

nono.gif Det där är kanske lite mer än vi vill veta.

giggle.gif
Inga från Närke
CITAT (Chamomille @ 06-06-2009, 07:35) *
Automatisk slangvinda. Vad är det?

Kolla denna länken så ser du vad automatisk slangvinda är. Vi har en sådan och den rullar upp slangen efter användandet och det är väldigt praktiskt. Finns olika priser p.g.a. av hur lång slangen är.
http://www.tradgardsteknik.se/article1688-57.htm
Chamomille
CITAT (Berith @ 06-06-2009, 15:08) *
nono.gif Det där är kanske lite mer än vi vill veta.
giggle.gif

Raderat.
Chamomille
CITAT (Inga från Närke @ 06-06-2009, 16:11) *
Kolla denna länken så ser du vad automatisk slangvinda är. Vi har en sådan och den rullar upp slangen efter användandet och det är väldigt praktiskt. Finns olika priser p.g.a. av hur lång slangen är.
http://www.tradgardsteknik.se/article1688-57.htm

A haa. Praktiskt tummenupp.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 06-06-2009, 16:33) *
Raderat.

Men... crying.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 06-06-2009, 17:29) *
Men... crying.gif

Ja. Det kanske var vissa som inte ville se eller rättare sagt läsa att sambon var utan kalsingar.
Berith
CITAT (Chamomille @ 06-06-2009, 19:38) *
Ja. Det kanske var vissa som inte ville sambon utan kalsingar.

Ok... unsure.gif
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 06-06-2009, 16:33) *
Raderat.

Förstår inte varför, den automatiska slangvindan var väl inte till sambon?
Eva-Helene
CITAT (Myosotis @ 06-06-2009, 22:11) *

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Det får vi hoppas att det inte behövs...
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 06-06-2009, 22:11) *

duh.gif a0a.gif
Betty
Jag undrar om det finns något sätt att påskynda en pågående förkylning så att man blir frisk snabbare - nån kur som funkar på riktigt, inte bara någon apäcklig hokuspokuskur som egentligen inte har någon verkan. [attachment=36140:f_rkyld.gif]
Biggan_
CITAT (Betty @ 09-06-2009, 11:18) *
Jag undrar om det finns något sätt att påskynda en pågående förkylning så att man blir frisk snabbare - nån kur som funkar på riktigt, inte bara någon apäcklig hokuspokuskur som egentligen inte har någon verkan. [attachment=36140:f_rkyld.gif]

Krya på dej Betty! trostar.gif
Har tyvärr inget råd att ge dej, hade jag haft det så hade jag tagit patent på det! angel_not.gif
smiley_small_hug.gif
Betty
CITAT (Biggan_ @ 09-06-2009, 12:08) *
Krya på dej Betty! trostar.gif
Har tyvärr inget råd att ge dej, hade jag haft det så hade jag tagit patent på det! angel_not.gif
smiley_small_hug.gif

Tack för omtanken i alla fall. kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon