Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
MariaS
CITAT (Anma @ 28-08-2009, 20:22) *
Jo, för att annars skulle inte reklamen "Det hjälper inte mot alla slags finnar, men den är bra" finnas...

giggle.gif

P.s Ingen aning om vilken tråd du menar?

den tråden är nog meningslös giggle.gif
Berith
CITAT (Anma @ 28-08-2009, 18:37) *
Jag menade nog lite tvärtom, att kundkorgen far illa, inte trädgården... shy.gif

Aaaaah så tokigt. Fick läsa om och nu förstår jag hur du menar. giggle.gif
Snöflinga
CITAT (Berith @ 28-08-2009, 17:28) *
Jodå bälte är nog bra, men jag tänkte mer på att slippa bära brôten. g.gif Nu använder jag en skottkärra där jag lägger knädyna och allt det där andra jag behöver. Får hålla koll på små vagnar eller kärror, kanske finns dom där man minst anar.

Har en vän som använder en gammal golfbag. På utsidan har hon nitat fast ett sådant där trädgårdsredskapsbälte och i själva bagen finns krattor, spade mm. tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (Snöflinga @ 29-08-2009, 21:51) *
Har en vän som använder en gammal golfbag. På utsidan har hon nitat fast ett sådant där trädgårdsredskapsbälte och i själva bagen finns krattor, spade mm. tummenupp.gif

Vilken strålande idé! tummenupp.gif
Nu får du ge dej ut och kolla golfbanor Berith, du vet ju inte vad som kan slinka med hem! giggle.gif
Myosotis
Vad är smaulies?
Berith
CITAT (Biggan_ @ 29-08-2009, 22:15) *
Nu får du ge dej ut och kolla golfbanor Berith, du vet ju inte vad som kan slinka med hem! giggle.gif

Nej det vågar jag inte, inte nu sen polisen börjat lägga ut bilder och efterlysningar på nätet. ohmy.gif
Red Top
CITAT (Myosotis @ 29-08-2009, 23:09) *
Vad är smaulies?

Smaulies är såna här:

Obs! Klickbar länk
Myosotis
Tur att jag litar på dig, ser bara ett rött kryss och klickade ändå... Men varför heter de så? Är de per definition gråa med svart? Varför? Jag hittade också en sida med såna nämligen och tyckte de var väldigt söta, men de kanske betyder något speciellt eller så? Jag hänger inte med när det gäller sånt.
Biggan_
CITAT (Berith @ 30-08-2009, 07:42) *
Nej det vågar jag inte, inte nu sen polisen börjat lägga ut bilder och efterlysningar på nätet. ohmy.gif

Då får du kamouflera dej!
Myosotis
Testar väl att ställa frågan här istället då... Vågar man ladda ner något härifrån eller får man virus då?
Meriona
Det har jag inget svar på, men ibland kan man få nåt efterhängset j-a program på köpet. Jag laddade ner någonting som gjorde att man skulle kunna använda smileys i sin outlook, men fick med ett annat otäckt mailprogram som gjorde att outlook nästan var omöjligt att öppna igen och det nya programmet nästan omöjlugt att avinstallera. Så det är bra att du är försiktig!!!!
Berith
CITAT (Myosotis @ 30-08-2009, 10:34) *
Tur att jag litar på dig, ser bara ett rött kryss och klickade ändå... Men varför heter de så? Är de per definition gråa med svart? Varför? Jag hittade också en sida med såna nämligen och tyckte de var väldigt söta, men de kanske betyder något speciellt eller så? Jag hänger inte med när det gäller sånt.

Tänkte också på det... Dom kanske betyder att man säger ja till nåt man inte vet om. Eller nej. Eller visar att man absolut inte tycker om vissa, eller helt enkelt älskar bara såna där andra... unsure.gif

Fast Biggans kyckling i ägget var ju söt.
Chamomille
Varför måste nödvändigtvis start och öppnaknappen sitta alldeles intill varandra på tvättmaskinen ranting.gif
MariaS
BAra för att tvätten ska bli ordentligt tvättad giggle.gif
Chamomille
Jo, nog blir den det alltid wacko.gif
Chamomille
Fungerar hårborttagningsmedel på skäggstubb g.gif
MariaS
CITAT (Chamomille @ 01-09-2009, 15:01) *
Fungerar hårborttagningsmedel på skäggstubb g.gif

rotfl.gif rotfl.gif Har inte gubben rakat sig? rotfl.gif
Chamomille
CITAT (MariaS @ 01-09-2009, 15:23) *
rotfl.gif rotfl.gif Har inte gubben rakat sig? rotfl.gif

Det kändes inte så igår när han kliade hakan mot min axel wacko.gif Det vore ju praktiskt om det fungerade. Håller håret borta i 6 veckor w00t.gif
MariaS
CITAT (Chamomille @ 01-09-2009, 15:29) *
Det kändes inte så igår när han kliade hakan mot min axel wacko.gif Det vore ju praktiskt om det fungerade. Håller håret borta i 6 veckor w00t.gif

g.gif Hmmm, undrar om du kan ha kommit någonting på spåren? Du får testa och återkomma med resultatet om 6 veckor då giggle.gif
Chamomille
Eller så kanske jag kan prova med Silkepil eller vax naughty.gif
MariaS
CITAT (Chamomille @ 01-09-2009, 15:34) *
Eller så kanske jag kan prova med Silkepil eller vax naughty.gif

-fear-.gif Jag skulle nog inte vilja vara i DIN gubbes kläder...
Chamomille
CITAT (MariaS @ 01-09-2009, 15:35) *
-fear-.gif Jag skulle nog inte vilja vara i DIN gubbes kläder...

Det skulle nog inte han heller vilja whistling.gif
Snöflinga
Han kan ju låta skägget växa tills det blir långt, då sticks det inte tummenupp.gif Lagom långt till jul då han kan hyras ut som santa.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 01-09-2009, 21:17) *
Han kan ju låta skägget växa tills det blir långt, då sticks det inte tummenupp.gif Lagom långt till jul då han kan hyras ut som santa.gif

eller så kan du skicka honom som en Secret Santa-klapp.... crazy.gif
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 01-09-2009, 21:24) *
eller så kan du skicka honom som en Secret Santa-klapp.... crazy.gif

...ihop med min gamla bäddsoffa giggle.gif
Berith
Öppnade ett nytt mjölkpaket för en stund sen, och öppnade då som alltid vid svarta pilen. Vad händer om man öppnar i andra änden, alltså motsatta sidan från pilen räknat? Nån som vågat testa? unsure.gif

Och på en del förpackningar står det "öppnas här" - vad händer om man väntar tills man är där istället?
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 02-09-2009, 07:56) *
Öppnade ett nytt mjölkpaket för en stund sen, och öppnade då som alltid vid svarta pilen. Vad händer om man öppnar i andra änden, alltså motsatta sidan från pilen räknat? Nån som vågat testa? unsure.gif

Det händer ibland av misstag. Det är svårare och krångligare men fungerar.
Berith
Bra! tummenupp.gif Finns alltså en vits med att följa instruktioner, också så små enkla.
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 02-09-2009, 09:39) *
Bra! tummenupp.gif Finns alltså en vits med att följa instruktioner, också så små enkla.

Jo, "fel" ände är kraftigare limmad. Gör framför inte om det på den rätta sidan och man öppnat fel, det blir änna sladdrigt då.
Berith
Och nu kan jag nog aldrig öppna nåt mjölkpaket mer utan att tänka på det här... blink.gif
Betty
..../
Och på en del förpackningar står det "öppnas här" - vad händer om man väntar tills man är där istället?

Ja visst skulle det vara enklare att frakta hem varorna oöppnade... speciellt mjölk och annat flytande! Jag brukar trotsa den där uppmaningen och öppnar när jag kommer hem i stället... whist.gif
Biggan_
CITAT (Betty @ 02-09-2009, 14:31) *
Ja visst skulle det vara enklare att frakta hem varorna oöppnade... speciellt mjölk och annat flytande! Jag brukar trotsa den där uppmaningen och öppnar när jag kommer hem i stället... whist.gif

giggle.gif
Rosmarin

Får mig att tänka på "dra-här-snöret" på vissa paket. "Lättöppnad förpackning" stod det en gång på ett paket men för maken till svåröppnad förpackning har jag sällan varit med om! ... numera hämtar jag en sax eller kniv med det samma om det står så. ninja.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Gossen Ruda
Beträffande förpackningar... Jag skulle med stort nöje se företrädare för företagen direkt i TV försöka sig på att öppna sina förpackningar. Ibland tycks dom designas av sadister. Kassettband, både till video och bandspelare. Visserligen på väg ut men ändå. Omslagsplasten verkar ibland vara limmad på varan. Perforerade pappförpackningar!!!! Går sönder överallt utom i perforeringen. OSV. ranting.gif
MariaS
Arla och deras nya förpackningar då? VAd ger ni mig för dem? "Konstruerat i samråd med reumatikerförbundet" PYTTSAN! Hur f*n får man upp dem utan att få flirpen i näven eller skvätta ner hela köket med filmjölk?
Berith

Så långt vågar inte jag sträcka mej (vilket uttryck! slap.gif) men jag väntar iaf tills jag är utanför kassorna.

Undrar förresten i vilken ända "öppnas här" skulle stå om det funnes nån sån text på bananer? En del öppnar ju i toppen och en del i andra änden.
Betty
Var öppnar du?
Berith
Andra änden.
Betty
Själv öppnar jag i toppen.
Berith
Aha.... Har testat båda varianterna men tycker att det är svårare att spräcka skalet i toppen.
Anma
Vad är toppen på bananen?
Chamomille
CITAT (Anma @ 03-09-2009, 10:49) *
Vad är toppen på bananen?

Den med lilla bruna grejen som växer uppåt borde det väl vara.
Anma
CITAT (Chamomille @ 03-09-2009, 10:51) *
Den med lilla bruna grejen som växer uppåt borde det väl vara.

Jo men när bananen "ligger på rygg" pekar båda ändorna uppåt...

Visste ni förresten att bananen har 3 klyftor?
Berith
CITAT (Anma @ 03-09-2009, 11:04) *
Jo men när bananen "ligger på rygg" pekar båda ändorna uppåt...

Visste ni förresten att bananen har 3 klyftor?

yes.gif Japp, det vet jag!

Vad kan motstående (motliggande...?) ända heta då? Toppen och ---?
Chamomille
Skaftet?
Betty
CITAT (Chamomille @ 03-09-2009, 11:41) *
Skaftet?

Japp! Toppen är den änden som inte sitter fast i nåt
*Stintan*
Konstig topp som sitter nertill. Toppar brukar man väl ha upptill g.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 03-09-2009, 11:41) *
Skaftet?

Toppen! tummenupp.gif Eller jag menar... Skaftet!

Såklart att det heter skaftet blush.gif precis som på så mycket annat...
Anma
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2009, 11:50) *
Konstig topp som sitter nertill. Toppar brukar man väl ha upptill g.gif

Precis... Men bananen har visst sina egna regler. giggle.gif
Myosotis
CITAT (Berith @ 03-09-2009, 12:23) *
Toppen! tummenupp.gif Eller jag menar... Skaftet!

laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon