Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Betty
CITAT (Farbror Blå @ 25-02-2008, 15:29) *
Jag undrar bara hur en kattfyrkant förhåller sej till en hundring?? confused.gif

På ungefär samma sätt som en kotriangel förhåller sig till en hästvolt: Tämligen kantig... angel_not.gif
Berith
a0a.gif

Kom jag som ny medlem här och läste det där skulle jag säkert tro att ni var heltokiga hela bunten!
Betty
kiss.gif på dig!

crazy.gif
Berith
giggle.gif
Gunilla T
Jag undrar när snigeln tänker sluta med dn gräsliga stavningen han lag sig till med... confused.gif
Betty
CITAT (Gunilla T @ 25-02-2008, 16:14) *
Jag undrar när snigeln tänker sluta med dn gräsliga stavningen han lag sig till med... confused.gif

Mest troligt när han kommer hem från sin Madeirasemester och sätter sig vid sin egen dator som har både å,ä och ö-prickar... tror jag i alla fall... whist.gif

Förresten, hur stavar du själv? naughty.gif
skogstroll
hmmmm angel_not.gif ja vi stavar väl dåligt lite till mans hehe
Berith
Inte jag! dunno.gif

Aaaah! slap.gif Jag gick ju nästan på den! "Mans".... Jag är ju kvinns.
Gunilla T
CITAT (Betty @ 25-02-2008, 16:16) *
Mest troligt när han kommer hem från sin Madeirasemester och sätter sig vid sin egen dator som har både å,ä och ö-prickar... tror jag i alla fall... whist.gif
Förresten, hur stavar du själv? naughty.gif

Tappar bokstäver...jag vet...

Eva-Helene
Jag stavatr förfärilgt illa! Särskillt med skidor på föttrerna!
Berith
I den här tråden får man tappa så många bokstäver man vill, eller lägga dom i fel ordning om man vill det. yes.gif
Gunilla T
Tack, tack, tack Berit...men nu har jag tagit av mig skidorna giggle.gif
Gunilla T
Ojeedamig...det hjälpte ändå inte.. stavade ditt namn fel Berith...

jag undrar...hur skall jag göra för att lära mig stava?
Betty
CITAT (Gunilla T @ 25-02-2008, 18:24) *

Ta på dig skidorna igen och ring Gunde!
Berith
CITAT (Gunilla T @ 25-02-2008, 18:24) *

Äh, det gör inget. Jag har mest lagt dit det där H:et för karlarnas skull. rolleyes.gif När dom säger mitt namn kan dom avsluta med en liten sensuell suck - Berithhhhh...
Eva-Helene
Varför har ungdomar så svårt att stiga upp på morgnarna? Det är ju vi "äldre" som har slitit mer på våra kroppar!
tettan
samvetslösa illbattingar, precis som vi var när vi var i den åldern
Tosan
CITAT (Eva-Helene @ 26-02-2008, 09:14) *
Varför har ungdomar så svårt att stiga upp på morgnarna? Det är ju vi "äldre" som har slitit mer på våra kroppar!

För att de behöver all sömn de kan få innan de får ungar och inte får sova alls biggrin.gif
Faktiskt så var det väl nån undersökning för många år sen som visade att unga kvinnor/flickor hade väldigt stort sömnbehov, och det trodde man berodde på att de skulle hinna sova så mycket som möjligt innan de blev mammor.
Berith
Och jag tror att dom bara kan lära sej ett kommando i taget. rolleyes.gif När dom väl lärt sej "gå och lägg dej!" så dröjer det ett tag innan dom lär sej nästa kommando "gå upp!".
Tosan
CITAT (Berith @ 26-02-2008, 10:16) *
Och jag tror att dom bara kan lära sej ett kommando i taget. rolleyes.gif När dom väl lärt sej "gå och lägg dej!" så dröjer det ett tag innan dom lär sej nästa kommando "gå upp!".
rotfl.gif
Aqvakul
Ungdomar verkar vara en alldeles egen människoart..... g.gif
tettan
vid vilken ålder tror du det blir artbyte
Magdis
CITAT (Tosan @ 26-02-2008, 09:50) *
För att de behöver all sömn de kan få innan de får ungar och inte får sova alls biggrin.gif
Faktiskt så var det väl nån undersökning för många år sen som visade att unga kvinnor/flickor hade väldigt stort sömnbehov, och det trodde man berodde på att de skulle hinna sova så mycket som möjligt innan de blev mammor.

Ja precis, och så är det dessutom väldigt jobbigt att vara tonåring. Man växer och ändras så mycket då o därför blir man väldigt trött.
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 26-02-2008, 13:42) *
Ja precis, och så är det dessutom väldigt jobbigt att vara tonåring. Man växer och ändras så mycket då o därför blir man väldigt trött.

visst är det så, men också väldigt jobbigt att vara tonårsförälder....
Berith
Och nu undrar aq varför det heter lektagen. yes.gif giggle.gif

Den som sej i leken tager får leken taga. yes.gif
Biggan_
Hur förklarar du då städtagen?
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 29-02-2008, 16:42) *
Hur förklarar du då städtagen?

bortstädad? flirting.gif
Biggan_
CITAT (aq42 @ 29-02-2008, 16:48) *
bortstädad? flirting.gif

giggle.gif
Betty
CITAT (Berith @ 29-02-2008, 16:28) *
Och nu undrar aq varför det heter lektagen. yes.gif giggle.gif

Den som sej i leken tager får leken taga. yes.gif

Ingen aning om varför det heter just lektagen, städtagen o.s.v.
men ordspråket lyder väl så här Berith: Den som sig i leken ger den får leken tåla. så har i alla fall jag fått lära mig g.gif
Berith
CITAT (Betty @ 29-02-2008, 17:35) *
Ingen aning om varför det heter just lektagen, städtagen o.s.v.
men ordspråket lyder väl så här Berith: Den som sig i leken ger den får leken tåla. så har i alla fall jag fått lära mig g.gif

slap.gif och jag som försökte vara lustig och vränga till det lite...
Betty
CITAT (Berith @ 29-02-2008, 18:19) *

blush.gif Sorry, det är bara jag som är lite fredagsseg... (ovan att arbeta, det var ett tag sen...) shy.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 29-02-2008, 18:19) *

fattade väl det.... flirting.gif
Berith
Helt ok båda. giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 29-02-2008, 19:53) *
Helt ok båda. giggle.gif

och du är mer än OK rolig kompiskram.gif
Myosotis
Jag undrar om men är intolerant när man inte tolererar intolerans.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 29-02-2008, 20:11) *

Det är den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ avfrågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ avfrågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av frågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ avfrågor som man kan bli lite knäpp av om man funderar för mkt över den typ av.........
Myosotis
crazy.gif
Farbror Blå
CITAT (Myosotis @ 29-02-2008, 20:11) *

Det där undrar jag med"
ofta hör jag att vi konservativa försstör , för vi vill förbjuda så mycket. Allt görs för att värdekonservativa åsikter inte ska få yppas, eftersom allt ska vara tillåtet i dagens samhälle.
men Om man tar bort den förbjudande kraften... förbjuder man inte då?
Gossen Ruda
Nån mer än jag som funderat över böckers placering i bokhyllan? Man läser ju alltid från vänster till höger både på sidorna och när boken ligger uppslagen framför oss. Sätter man upp böckerna i bokhyllan, också från vänster till höger, med bladen mot oss stämmer det men så gör vi inte. Vi vänder dom med ryggen utåt och då blir allt bakvänt. Den första boken står till vänster men med slutet till vänster och början till höger. Det betyder att tar man ut flera böcker och lägger dom på sidan med framsidan upp ligger den sista boken överst. Vänder man på dom ligger visserligen den första boken uppåt men med sista sidan. Problemet skulle kunna lösas om man sätter den första boken till höger men det blir helt bakvänt. Livet är komplicerat. wacko.gif crazy.gif
Aqvakul
Kan det vara därför det alltid blir fel när jag ska sätta upp böckerna i bokhyllorna vid
storstädning och flytt?
Netha
CITAT (Gossen Ruda @ 29-02-2008, 20:32) *
Nån mer än jag som funderat över böckers placering i bokhyllan? Man läser ju alltid från vänster till höger både på sidorna och när boken ligger uppslagen framför oss. Sätter man upp böckerna i bokhyllan, också från vänster till höger, med bladen mot oss stämmer det men så gör vi inte. Vi vänder dom med ryggen utåt och då blir allt bakvänt. Den första boken står till vänster men med slutet till vänster och början till höger. Det betyder att tar man ut flera böcker och lägger dom på sidan med framsidan upp ligger den sista boken överst. Vänder man på dom ligger visserligen den första boken uppåt men med sista sidan. Problemet skulle kunna lösas om man sätter den första boken till höger men det blir helt bakvänt. Livet är komplicerat. wacko.gif crazy.gif

Övr böckers placering funderar jag ofta ... men bara varför det inte ser bra ut att ha jämnstora (höga) i en rad. a0a.gif
Och nu ser jag att jag oftast går från höger till vänster när jag letar bok i hyllan ...
då är ju alltid första sidan i början ... eller?
Myosotis

Ja, det har jag också irriterat mig på. Inte så mycket att göra åt, första boken ska stå till vänster. En annan rolig sak är att om man lägger svenska och engelska böcker på bordet som vanligt med framsidan uppåt, så är titeln på bokryggen rättvänd. På tyska böcker (och kanske även franska?) är den upp och ner! Det finns en förklaring som jag har glömt, men det är i alla fall mycket ologiskt. Resultatet i bokhyllan blir att varannan bok har titeln åt ena hållet och varannan åt andra. Det kan bli rätt avancerad nackgymnastik/stretchövningar.
Tosan

rotfl.gif
Ja du Ruda, det där tål att funderas på...
Gossen Ruda
CITAT (Netha @ 29-02-2008, 20:46) *
Övr böckers placering funderar jag ofta ... men bara varför det inte ser bra ut att ha jämnstora (höga) i en rad. a0a.gif
Och nu ser jag att jag oftast går från höger till vänster när jag letar bok i hyllan ...
då är ju alltid första sidan i början ... eller?

Det är logiskt att leta från höger pga att när hela titeln står på ryggen läser man i så uppifrån och neråt i bokraden vilket är lättare än åt andra hållet. Fast det blir bakifån och framåt egentligen.
Netha
CITAT (Gossen Ruda @ 29-02-2008, 21:03) *
Det är logiskt att leta från höger pga att när hela titeln står på ryggen läser man i så uppifrån och neråt i bokraden vilket är lättare än åt andra hållet. Fast det blir bakifån och framåt egentligen.

Då är jag alltså logisk i mitt letande. laugh.gif

Går motsols precis som jag gjorde när jag avverkade motionsspåren ...
riskerade inte att bli omsprungen. tummenupp.gif rotfl.gif
Berith

Wow.... Fantastiskt! w00t.gif
Berith
Varför är inte alla skuggor svarta?

Om man häller upp cola i ett glas t.ex. och låter solen lysa igenom så ser man ju att skuggan är brun som colan. Hur blir det så??

Mötte en stor gul lastbil häromdan och dess skugga på vägen var gul. Kan inte svära högt på om det var bilen som gjorde det eller om den hade gultonade rutor som speglade det gula men skuggan var i alla fall gul.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 01-03-2008, 08:45) *
Varför är inte alla skuggor svarta?

Om man häller upp cola i ett glas t.ex. och låter solen lysa igenom så ser man ju att skuggan är brun som colan. Hur blir det så??

Mötte en stor gul lastbil häromdan och dess skugga på vägen var gul. Kan inte svära högt på om det var bilen som gjorde det eller om den hade gultonade rutor som speglade det gula men skuggan var i alla fall gul.

Jo visst är det så och väldigt mysko är det också..... confused.gif
Berith
CITAT (aq42 @ 01-03-2008, 10:55) *
Jo visst är det så och väldigt mysko är det också..... confused.gif

Ja visst är det? Helkonstigt... Har aldrig testat, men hur funkar det med t.ex. röd dricka eller saft - blir skuggan röd då??
Aqvakul
CITAT (Berith @ 01-03-2008, 10:58) *
Ja visst är det? Helkonstigt... Har aldrig testat, men hur funkar det med t.ex. röd dricka eller saft - blir skuggan röd då??

Har du sol ute så testa, här är det oväder, eller det går kanske med en stark lampa.... kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon