Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Chamomille
CITAT (Berith @ 22-09-2009, 07:17) *
Neejdå jag kommer ihåg, och jag kommer också ihåg att jag var den enda som funderade över reglerna... coolgleam.gif

Vad funderade du på då da?
Berith
Kul att du kom på det där med strecken. naughty.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 22-09-2009, 07:45) *
Kul att du kom på det där med strecken. naughty.gif

Jag kom inte på det... Jag ringde till den lokala Audihandlaren och frågade giggle.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 22-09-2009, 07:48) *
Jag kom inte på det... Jag ringde till den lokala Audihandlaren och frågade giggle.gif

bravo.gif Sånt gillar jag! Det är tjejer med go det!
Ralf
CITAT (Chamomille @ 22-09-2009, 07:48) *

o svaret blev?
Chamomille
CITAT (Ralf @ 22-09-2009, 08:06) *
o svaret blev?

Jag vet, jag vet, jag vet Strecket närmast 80 är 85 och nästa streck är 90. Men varför det är så vet jag inte Kanske har nåt att göra med nån hastighet i Tyskland som är vanlig?
Berith
Men finns inte alla hastigheter överallt i hela världen? Eller händer det att man kommer till ett annat land och så swooosch! så går allt mycket fortare?? Eller saaaaaktaaaareeeeee.......
Chamomille
Tänkte mest på ifall t.ex 85 är nån slags standard i Tyskland. Som vi har 70-skyltar...
Berith
Ahaaa...! slap.gif Du menade i trafiken.
Chamomille
Men.. rotfl.gif Var annars..?
Berith
blink.gif
Chamomille
Ja. Just nu fattar jag nada.
Berith
Det gör inget, jag tycker du är en kul prick iaf. yes.gif

Tänkte på en annan grej... Igår ringde en tjej från nåt företag som säkert hette nåt - "Får jag ställa fyra frågor till dej?" - "Tre kvar." - "Va?" - "Två." ...hade varit kul att testa det, men jag tackade nej redan efter första frågan.

Det var iofs ingen undring...
Chamomille
CITAT (Berith @ 22-09-2009, 11:06) *
Igår ringde en tjej från nåt företag som säkert hette nåt - "Får jag ställa fyra frågor till dej?" - "Tre kvar." - "Va?" - "Två." ...hade varit kul att testa det, men jag tackade nej redan efter första frågan.

Det var iofs ingen undring...

Men det var rätt så kul giggle.gif
Gudrun i Göteborg
CITAT (Chamomille @ 22-09-2009, 08:09) *
Jag vet, jag vet, jag vet Strecket närmast 80 är 85 och nästa streck är 90. Men varför det är så vet jag inte Kanske har nåt att göra med nån hastighet i Tyskland som är vanlig?

Nu veeeet ja yahoo.gif Men kanske Chamomille redan förstått detta. Inte ja iaf. Förrän nu blink.gif

Till och med 80 km/tim är graderingen 10-tal och de små strecken mittemellan betecknar femtal. 10, 20, 30 osv. Från o med 80 ändras graderingen till 20-tal. 80, 100, 120 osv och de små strecken däremellan betecknar 10-tal. Vid låga hastigheter (under 80) är det viktigt att ha koll på vad hastighetsmätaren verkligen pekar på. Som att se tydligt att man kör 50 och inte 60 och därför görs skalan större där. Vid högre hastigheter är skillnaden i tiotal inte så intressant (kanske) och dessutom skall man ju få plats med hastigheter över 200 på skalan, så därför krymper man skalan där.

Sen kan man ju undra varför en hasghetsmätare skall kunna visa t ex 260...
Chamomille
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 23-09-2009, 16:58) *
Sen kan man ju undra varför en hasghetsmätare skall kunna visa t ex 260...

Varför inte whistling.gif
Chamomille
Men det är ju 2 streck mellan 80 och 100. Inte nån annan stanns...
Gudrun i Göteborg
CITAT (Chamomille @ 23-09-2009, 17:20) *
Varför inte whistling.gif
Tror inte det är så många som har så bråttom.

CITAT (Chamomille @ 23-09-2009, 17:20) *
Men det är ju 2 streck mellan 80 och 100. Inte nån annan stanns...
Inte i min bil. Där är det bara ett. Kanske det var tänkt att vara som tillvänjning eller någon slags varning.
Chamomille
Själv har jag haft dj...igt brottom ett par gånger. Och det har jag fått sona för wacko.gif Nu mera är det kö bakom mig när jag kör bil...

Edit: Stavfel som vanligt.
Uggi
Chamomille
CITAT (Uggi @ 23-09-2009, 18:21) *

Jag ligger nog längst fram där nånstanns... blush.gif
Anma
Jag undrar om det är tokigt att byta kök i en lägenhet där stambyte är inplanerad de närmsta 5 åren. kan man byta stammar utan inverkan på köket?
MariaS
JAg undrar varför flugor ALLTID börjar surra runt huvudet när man ska sova....

Och sen undrar jag varför det ALDRIG finns en synlig fluga när man håller i flugsmällan...
Red Top
CITAT (Anma @ 27-09-2009, 23:36) *
Jag undrar om det är tokigt att byta kök i en lägenhet där stambyte är inplanerad de närmsta 5 åren. kan man byta stammar utan inverkan på köket?

Svaret är beroende av hur stambytet görs, har jag förstått. Det innebär oftast stor åverkan på kök och badrum.

Det är vanligt, om man bor i hyreshus, att hela köksinredningen byts ut isamband med stambyte.

CITAT (MariaS @ 27-09-2009, 23:41) *
JAg undrar varför flugor ALLTID börjar surra runt huvudet när man ska sova....

Och sen undrar jag varför det ALDRIG finns en synlig fluga när man håller i flugsmällan...

Löser vi den gåtan kan vi nog bli miljonärer. giggle.gif
Anma
CITAT (Red Top @ 27-09-2009, 23:59) *
Svaret är beroende av hur stambytet görs, har jag förstått. Det innebär oftast stor åverkan på kök och badrum.

Det är vanligt, om man bor i hyreshus, att hela köksinredningen byts ut isamband med stambyte.
Löser vi den gåtan kan vi nog bli miljonärer. giggle.gif

Hur är det i bostadsrätt då?
legion6
[size="3"][/size]Jag har undrat i evigheter om det är bra o dricka rent vatten!Har frågar f*n o hans moster.Har frågat livmedelsverket(Bruse där är sinnessj?????)Har frågat miljökontor vattenborrare Jordbruksverket olika departement osvosvosv ingen verkar veta,,,,,,,,,,,Peter
Red Top
CITAT (Anma @ 28-09-2009, 01:39) *
Hur är det i bostadsrätt då?

I bostadsrätt har du ju större möjlighet att påverka vad som sker med köksinredningen, men hur stor åverkan det blir, beror som sagt på hur stambytet görs.

Jag tycker du ska prata med styrelsen för brf och fråga hur det är tänkt att genomföras. Väntar du med att byta köksinredning kan du ju kanske få det billigare. smile.gif
aanderss
vart är alla forumskrivare i dag
Gossen Ruda
CITAT (legion6 @ 28-09-2009, 04:20) *
[size="3"][/size]Jag har undrat i evigheter om det är bra o dricka rent vatten!Har frågar f*n o hans moster.Har frågat livmedelsverket(Bruse där är sinnessj?????)Har frågat miljökontor vattenborrare Jordbruksverket olika departement osvosvosv ingen verkar veta,,,,,,,,,,,Peter

Undrar bara lite vad du har druckit? Mitt i natten dessutom.
Red Top
CITAT (Gossen Ruda @ 28-09-2009, 10:17) *

Förmodligen inte bara "vanligt" vatten i alla fall, med eller utan tillsatser.
Chamomille

rotfl.gif
Rosmarin

a0a.gif
Gudrun i Göteborg
bravo.gif

På tal om flugor: Hur kommer det sig att en fluga plötsligt dyker upp mellan fönstren? Menar mellan ytter- och innerfönstret. Utan att de öppnats på lääänge. Och vad sjutton lever den flugan på?
legion6

Sprit o sprit mitt i natten.OCH sprit o rödsprit för det är väl det svaret du vill ha.Jag tror inte du vet vad rent vatten är men är du inte så lite lam?Frågan är för stor för dig så håll dig undan!!!!!!!!
Berith
giggle.gif

Det där lät lite som ur en gammal svartvit film med Adolf Jahr. Han kommer in från höger iklädd riddarrustning, drar sitt svärd mot antagonisten och säger: "Jag tror inte du vet vad rent vatten är men är du inte så lite lam?Frågan är för stor för dig så håll dig undan!!!!!!!!"
legion6
CITAT (Berith @ 01-10-2009, 06:03) *
giggle.gif

Det där lät lite som ur en gammal svartvit film med Adolf Jahr. Han kommer in från höger iklädd riddarrustning, drar sitt svärd mot antagonisten och säger: "Jag tror inte du vet vad rent vatten är men är du inte så lite lam?Frågan är för stor för dig så håll dig undan!!!!!!!!"

Ja du har rätt.Blev lite sur för att gossen får det till att jag sitter o super sent på natten.Jag har svår tinnitus o efter många år så tar inte insomnings o sömntabl. så bra.
Jag kan tycka att vatten kan vara en riktigt stor o intressant fråga,men det är nog fel forum.Här kan man leta efter ngt att hoppa på o anmärka på.Mår man inte bra då kommer det lätt sådant som;Det där lät lite som,,,,,,
Tack FETE Berihth det värmde
Berith
Varför ser sista inlägget så konstigt ut....?? unsure.gif

Kolla här!
Gudrun i Göteborg
Inte alltid som skribenten och datorn är kompatibla. Och just nu är jag inte kompatibel med min hibiskus.
Uggi

Näring och vatten så blir ni nog överens.
kompiskram.gif
Solstorm
Det dras fyra lottorader och två jokerrader varje vecka. Jag undrar hur de vecka efter vecka, år efter år kan hålla på och dra fel rader? Borde de inte hitta rätt rad en enda gång? unsure.gif
Gudrun i Göteborg
Har hört att det är samma sak med travhästar. Alltid fel kuse som springer först i mål confused.gif
Berith
Det undrar jag också, varför man aldrig vinner storvinsterna. Man läser ju om andra som gör det ju...!

Tänk att vinna miljoners miljoner... Undrar vad man skulle göra med alla dom pengarna? g.gif
Chamomille
Jag skulle växla in pengarna till Indonesiska Rupiah och täta till alla små hål i huset med sedlarna så inte mössen kommer in.

Berith
Ja det skulle du nog ha råd med. Eller köpa nåt att täta med. tummenupp.gif

Jag skulle nog köpa på mej en drös med foppatofflor, läste att dom var på utdöende. g.gif
Uggi
Jag undrar om ni blir gladare om ni vinner stora summor pengar ? confused.gif
Gossen Ruda
Det skulle vara skönt att vinna ett par miljoner så att jag kunde pensionera mig några år i förväg. Tillräckligt för att ha samma eller lite bättre standard än nu och så att det räckte fram till träfracken. Mer än det vete 17 om det skulle vara nåt att ha.
Berith
Det låter klokt Ruda. yes.gif För hur skulle man göra om man fick mer pengar än vad man kunde göra av med? Jag kan inte tänka mej att vår familj skulle börja leva annorlunda bara för att vi fick mer pengar, vi skulle nog bara höja standarden på det vi redan har. Större TV, men inte bautastor. Nyare bilar, men inga lyxåk. Ny trädgårdstraktor. En digitalkamera till mej! Byta ut några möbler kanske... Installera en toa till. tummenupp.gif Kanske en åretruntpool...

Resten då? Lägga på hög? Vi skulle knappast börja med sånt vi inte gör nu heller... g.gif Om vi skulle bli gladare av en massa pengar? Vet inte, kanske det blir precis tvärtom. Att så fort vi skulle fixa nåt eller köpa nåt så kanske vi plötsligt hade olika åsikter och det skulle bli bråk istället.
*Stintan*
ohmy.gif Finns det så mycket pengar så att man inte kan göra av med dom? Jisses skicka dom till mig så kan jag hjälpa er!

Berith om du hade så mycket så behövde det väl aldrig bli bråk om vad ni skulle köpa. Bara att köpa rubbet ju.
Berith
Men det funkar väl inte...? Om jag vill ha en röd soffa och mannen en blå, ska vi då köpa båda? Ska dom stå bredvid varandra eller måste vi ha två rum också? g.gif
Anma
CITAT (Berith @ 07-10-2009, 10:54) *
Men det funkar väl inte...? Om jag vill ha en röd soffa och mannen en blå, ska vi då köpa båda? Ska dom stå bredvid varandra eller måste vi ha två rum också? g.gif

Ni kan köpa var sitt valfritt hus och inreda var för sig precis som ni vill. Niemas problemas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon