Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
*Stintan*
Och rådhusvin crazy.gif
malcolm
... och marsvin...
Berith
Och maskrosvin och ljungris.

Och betonggris! Varför heter dom så då? g.gif

Matlagningsvin! kom jag just på också....
skånepåg
Det var svinigt gjort, nu får ni sluta grisa ner här! giggle.gif
pejori
Varför är en pizza rund när den levereras i en fyrkantig låda?? g.gif
Kryddan03
CITAT (pejori @ 28-08-2013, 23:43) *
Varför är en pizza rund när den levereras i en fyrkantig låda?? g.gif

För att lådtillverkarna fortfarande inte förstått vad det här går ut på?

Gossen Ruda
Det finns ett klassiskt problem inom geometrin, nämligen Cirkelns kvadratur. Att konstruera en cirkel med samma yta som en kvadrat. Problemet har visat sig vara olösligt, ändå håller sysslolösa matematiker fortfarande på med saken. http://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelns_kvadratur
pejori
Sedan kan man fråga sig.
Varför finns det lampa i kylskåpet, men inte i frysen???
Gossen Ruda
Båda mina frysar har lampa.
Biggan_
Jag undrar om lampan i kylen verkligen är släckt när jag stängt dörren? rolleyes.gif
Gossen Ruda
Du får borra hål i dörren och sätta dit en dörrkikare.
Biggan_
CITAT (Gossen Ruda @ 29-08-2013, 17:38) *
Du får borra hål i dörren och sätta dit en dörrkikare.

tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (Biggan_ @ 29-08-2013, 16:59) *
Jag undrar om lampan i kylen verkligen är släckt när jag stängt dörren? rolleyes.gif

Den brukar slockna innan dörren är helt stängd så man kan kika lite i glipan medan man stänger
Anma
Jag undrar varifrån alla ensamma skor kommer ifrån som ligger vid vägkanterna? Idag har vi kört 40 mil tur och retur. Såg 4 skor på den sträckan och då sov jag nästan hela vägen hem.
skånepåg
CITAT (Anma @ 30-08-2013, 01:18) *
Jag undrar varifrån alla ensamma skor kommer ifrån som ligger vid vägkanterna? Idag har vi kört 40 mil tur och retur. Såg 4 skor på den sträckan och då sov jag nästan hela vägen hem.

En bil är inte så bred så när man ligger i baksätet får man oftast ha fossingarna ut genom fönstret och har man inte knutit skorna tillräckligt kan en och annan trilla av i farten sleeping.gif
Berith
giggle.gif Ni är sååå smarta här alltså. Typ...

Varför heter det insekter och inte utsekter?
Huggorm
CITAT (Berith @ 01-09-2013, 09:45) *
Varför heter det insekter och inte utsekter?

Det är säkerligen latin och betyder något även om jag inte vet vad
pejori
Kan det vara så att det är lättare att gå in i en sekt än ut ur en sekt??? rolleyes.gif
Berith
CITAT (Huggorm @ 01-09-2013, 10:13) *
Det är säkerligen latin och betyder något även om jag inte vet vad

Ja jämrars! fear.gif Hittade detta på Wikipedia: "Det vetenskapliga namnet, Insecta, kommer från latin och betyder "insnörd"."

Och insnörd i sin tur kan sägas vara detsamma som inskränkt, trångsynt och förstockad. Hur kul kan det vara att bli kallad sånt när man är så liten och försvarslös som insekterna är? unsure.gif
Gossen Ruda
Wiki vet allt. http://sv.wikipedia.org/wiki/Insekter
Anma
CITAT (skånepåg @ 30-08-2013, 11:58) *
En bil är inte så bred så när man ligger i baksätet får man oftast ha fossingarna ut genom fönstret och har man inte knutit skorna tillräckligt kan en och annan trilla av i farten sleeping.gif

Barnskor då?
Jag är så kort så jag kan ligga raklång i vår saab utan att behöva sticka ut fötterna via fönstret.
theseraphim
Barn hystar ju ut allt möjligt ur fönstren på bilar om man inte är vaksam, de leker ju och vill vädra sina skor. Varför måste man respektera religiösa tex kristna när de uppenbarligen inte behöver respektera areligösa personer? Hade en kristen i en kursklass en gång och då blev vi ombedda att tänka på hur vi pratade men ingen sa till han när han pratade Gud med oss okristna.
Anma
Jag har aldrig sett någons fötter utanför bilfönstren på våra vägar, utom möjligtvis på Power Meet, men jag har sett hundratals skor vid vägkanterna genom åren.
Klint
Nej men Anma det är inte fötter som sticker ut ur bilarna på Powermeet,,!
Anma
CITAT (Klint @ 04-09-2013, 12:06) *
Nej men Anma det är inte fötter som sticker ut ur bilarna på Powermeet,,!

naughty.gif
Gossen Ruda
Såg nyss två unga kvinnor/mammor som kom joggande med var sin barnvagn. Sånt ser man då och då men tål så små barn verkligen så mycket motion? rolleyes.gif
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 05-09-2013, 10:16) *
Såg nyss två unga kvinnor/mammor som kom joggande med var sin barnvagn. Sånt ser man då och då men tål så små barn verkligen så mycket motion? rolleyes.gif

Tänk bara på alla stresshormoner som kommer med modersmjölken efter något sådant
Berith
Men tänk så smart det är! Om några år så kan dom byta plats, barnen som vuxna joggar och samtidigt skjutsar sina gamla föräldrar i rullstolar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon