Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Berith
Vad *svärord* har jag gjort för fel när jag får stora bokstäver när jag googlar? mad.gif

Inte stora som i STORA utan stora som i stora!
Snöflinga
De verkar ju veta det mesta om oss ... så de kanske tycker att du behöver starkare glasögon dunno.gif
Anma
CITAT (Snöflinga @ 10-09-2009, 10:08) *
De verkar ju veta det mesta om oss ... så de kanske tycker att du behöver starkare glasögon dunno.gif

rotfl.gif Så måste det ju vara! unsure.gif
Berith
blink.gif

Såg när jag kastade ett getöga till höger att även den dataapparatens googlefunktion visade stor text.
Anma
Min google har också stor text!! -fear-.gif
Aqvakul
Min google har inte stor text....
Biggan_
CITAT (Berith @ 10-09-2009, 09:33) *
Vad *svärord* har jag gjort för fel när jag får stora bokstäver när jag googlar? mad.gif

Inte stora som i STORA utan stora som i stora!

Du får ändra textstorleken i verktygsfältet till lite mindre då! smile.gif
Anma
Grejen är att det endast är texten man skriver i sökrutan som blir stor... Knäppt. Har inte varit så förrän idag.
Snöflinga
CITAT (Anma @ 10-09-2009, 20:42) *
Grejen är att det endast är texten man skriver i sökrutan som blir stor... Knäppt. Har inte varit så förrän idag.

Kanske ett litet pesök hos farbror optikern där också trostar.gif flirting.gif
Berith
Fortfarande stor text... Det var säkert nåt som hände 090909. Huuuuaa!!! fear.gif
Berith
När gjorde man om veckans början och slut? "Förr" slutade ju veckan på lördan och började på söndan medan den numera bryter mellan söndag och måndag.
Aqvakul
1972
Berith
thanks.gif
Red Top
Det smittar!!!! -fear-.gif

Nu har jag oxå stor text i sökrutan på Google crazy.gif

Kan det vara ytterligare en biverkan av svininfluensan?
Chamomille
Smittar det ända hit då unsure.gif
Gossen Ruda
Funderar lite över Google. När jag kollade på sidan upptäckte jag att jag på något sätt var inloggad, min e-postadress stod uppe till höger. Tryckte på Logga ut och jag blev urloggad, prova det. Jag har dock inget minne av att jag loggat in mig där, det har skett automatiskt på något sätt.
Red Top
Jag är alltid inloggad på G-mail när jag är uppkopplad, så det kan inte bero på det. no.gif
Chamomille
Jag är inte inloggad. Ändå är det feta bokstäver.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 11-09-2009, 10:42) *
Funderar lite över Google. När jag kollade på sidan upptäckte jag att jag på något sätt var inloggad, min e-postadress stod uppe till höger. Tryckte på Logga ut och jag blev urloggad, prova det. Jag har dock inget minne av att jag loggat in mig där, det har skett automatiskt på något sätt.

Märkte när jag skapade ett konto på You Tube att min e-postadress hamnade högt där uppe. Det är nog som det ska...
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 11-09-2009, 10:49) *
Märkte när jag skapade ett konto på You Tube att min e-postadress hamnade högt där uppe. Det är nog som det ska...

Så kan det vara, jag har också reggat mig på Youtube nyss, fast jag var fortfarande inloggad där nu när jag kollade.

Ett tips, gå in och radera Googles cookies.
skånepåg
Hehe jag har oxå stor text i sökrutan =/
Betty
Verkar inte som om den där "stortextepidemin" har hunnit sprida sig så värst långt norrut... I min sökruta i Google blir det alldeles normalstor text. Tydligen ett sörlänningsproblem naughty.gif
Anma
CITAT (Betty @ 11-09-2009, 11:12) *
Verkar inte som om den där "stortextepidemin" har hunnit sprida sig så värst långt norrut... I min sökruta i Google blir det alldeles normalstor text. Tydligen ett sörlänningsproblem naughty.gif

Men jag bor i norra Uppland ju. Men det sprider sig kanske längst kusterna uppåt? Jag bor ju precis vid östersjön så den kanske kommit den vägen ända hit? dunno.gif
Berith
Det kan ju vara så att dom som inte ser dom stora bokstäverna är dom som verkligen behöver glasögon! Vi andra ser dom ju redan. yahoo.gif
Anma
CITAT (Berith @ 11-09-2009, 12:11) *
Det kan ju vara så att dom som inte ser dom stora bokstäverna är dom som verkligen behöver glasögon! Vi andra ser dom ju redan. yahoo.gif

rotfl.gif
Betty
CITAT (Berith @ 11-09-2009, 12:11) *

tongue.gif
Betty
CITAT (Anma @ 11-09-2009, 12:05) *
Men jag bor i norra Uppland ju. Men det sprider sig kanske längst kusterna uppåt? Jag bor ju precis vid östersjön så den kanske kommit den vägen ända hit? dunno.gif

Vaddå "ända hit"!! a0a.gif Enligt mitt sätt att se det så är du en sörlänning. naughty.gif
Min måttstock: Alla som bor söder om Härnösand, som ligger nästan på mitten av Sverige, är sörlänningar whist.gif

Edit.: Förresten, jag undrar varför man säger måttstock? Mätte man med en stock förr i tiden? Så otympligt... slap.gif
Anma
CITAT (Betty @ 11-09-2009, 12:43) *
Vaddå "ända hit"!! a0a.gif Enligt mitt sätt att se det så är du en sörlänning. naughty.gif
Min måttstock: Alla som bor söder om Härnösand, som ligger nästan på mitten av Sverige, är sörlänningar whist.gif
Edit.: Förresten, jag undrar varför man säger måttstock? Mätte man med en stock förr i tiden? Så otympligt... slap.gif

För mig är sörlänningar de som bor i södermanland... Men så är jag en petlisa också. giggle.gif
Meriona
CITAT (Anma @ 11-09-2009, 12:48) *
För mig är sörlänningar de som bor i södermanland... Men så är jag en petlisa också. giggle.gif

För mej är alla sörlänningar de som bor söder om Hallandsåsen... giggle.gif
Anma
CITAT (Meriona @ 11-09-2009, 12:54) *
För mej är alla sörlänningar de som bor söder om Hallandsåsen... giggle.gif

Nej, de är ju Skåningar! yes.gif
Aqvakul
Nu har jag också fått stora bokstäver i sökrutan i google, på min dator hemma - på jobbet i förmiddags så var de små...

Kan det vara en ny influensa?
Berith
Där ser man! Då kan det drabba alla - oavsett ålder, kön eller inkomst. yes.gif
Myosotis
...Alla som bor söder om Härnösand... är sörlänningar...

Fel. Alla som bor norr om Växjö är norrlänningar.
Gossen Ruda
Jag har hört att alla som bor norr om Hallandsås är samojeder. biggrin.gif

Beträffande Google så har jag kanske också lite större bokstäver än tidigare. Fast säker är jag inte, mitt minne är så skralt att jag kommer inte ihåg om dom verkligen var mindre tidigare.
Myosotis
Jag har oxå stora bokstäver, men det är inte min dator så jag vet inte hur det var här innan.
Gudrun i Göteborg
Förresten, jag undrar varför man säger måttstock? Mätte man med en stock förr i tiden? Så otympligt... slap.gif
Tror att det var så. Måttstocken finns kvar i tygaffärer bl a.
På tal om stock. Varför säger man att man sovit som en stock? Har det något med sågning att göra confused.gif ZZZZZZ
Biggan_
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 14-09-2009, 18:27) *
Tror att det var så. Måttstocken finns kvar i tygaffärer bl a.
På tal om stock. Varför säger man att man sovit som en stock? Har det något med sågning att göra confused.gif ZZZZZZ

...och varför heter det dra timmerstockar när "man" whist.gif snarkar? Har det med sågningen att göra? dunno.gif
Aqvakul
"såga timmerstockar" hade ju varit rimligare, eller man kanske menar "dra timmerstockar (genom sågen)"....
Uggi
Betty
CITAT (Betty @ 11-09-2009, 11:12) *

Jahaja, det tog tre dagar för "stortextepidemin" att nå Norrland... Sverige är ett låååångt land rolleyes.gif Nu har jag med stor text i sökrutan på Google... giggle.gif
Berith
Det kanske sprider sej över hela världen. Men kom då ihåg vem som hade det först! naughty.gif
Chamomille
Jag undrar om det blir någon hemlig tomte i år unsure.gif

santa.gif
Betty
CITAT (Chamomille @ 20-09-2009, 18:15) *

santa.gif

Ja det undrar jag med. [attachment=42275:post_126...25191673.gif]
Chamomille
Putt...
Berith
Och jag förstår ingenting... Vaddå hemlig tomte?? Tomten är väl Tomten!!? unsure.gif
Chamomille
Men Berith! Har du verkligen missat Sekret Santa förra året??
Chamomille
CITAT (Chamomille @ 26-05-2009, 15:40) *
På hastighetsmätaren i min bil så finns ett (1) streck mellan varje siffra. Alltså 20 l 30 l 40 osv. Men, det finns ingen 90. Utan det är 80 l l 100. Två streck där emellan alltså. Var ligger 90? Mitt emellan de två strecken? Det första kanske? Och varför är det så? confused.gif

Jag vet, jag vet, jag vet yahoo.gif Strecket närmast 80 är 85 och nästa streck är 90. Men varför det är så vet jag inte wacko.gif Kanske har nåt att göra med nån hastighet i Tyskland som är vanlig?
Anma
CITAT (Chamomille @ 21-09-2009, 16:10) *
Jag vet, jag vet, jag vet yahoo.gif Strecket närmast 80 är 85 och nästa streck är 90. Men varför det är så vet jag inte wacko.gif Kanske har nåt att göra med nån hastighet i Tyskland som är vanlig?

Ja, i Tyskland kanske det är som i Finland där hastigheten är jämna nummer, 20, 40, 60, 80, 100. Kan hända de har 50 och 30 också...

CITAT (Chamomille @ 20-09-2009, 18:15) *
santa.gif

Det blir om någon tar tag i det, Ulrika ville ju inte. Jag kan kanske ta det? (kanske, om ingen annan vill)
Chamomille
CITAT (Anma @ 21-09-2009, 22:47) *
Det blir om någon tar tag i det, Ulrika ville ju inte. Jag kan kanske ta det? (kanske, om ingen annan vill)

Det får du gärna göra. För det tycker i alla fall jag var väldigt skojsigt yes.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 21-09-2009, 15:15) *
Men Berith! Har du verkligen missat Sekret Santa förra året??

Neejdå jag kommer ihåg, och jag kommer också ihåg att jag var den enda som funderade över reglerna... coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon