Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
MariaS
CITAT (pejori @ 12-01-2008, 16:02) *
passar bättre med ensamliggare tycker jag naughty.gif rotfl.gif

tummenupp.gif rotfl.gif rotfl.gif
sqrulan
CITAT (Betty @ 12-01-2008, 12:37) *
Japp, så här ser den ut! Så de så... sleep.gif

Ungefär så här tänkte jag mig att din Svinto ser ut när han ska hjälpa till med att rengöra badkaret...

rotfl.gif rotfl.gif Färgen stämmer i alla fall och jag skulle tro att han skulle se ut så om jag tog
och badade honom.Ha,ha han ser verkligen ut som Svinto!!!

a0a.gif Ja ni är allt bra roliga ni! Har Sqrulan varit ner i kartongen och letat efter Svinto,det ser så ut!Eller vill hon bara visa
att hon är den som är mest lik svinto,fniss. g.gif
Snöflinga
Vart tog alla "ångmaskiner" vägen confused.gif som gjorde Svinto obehövligt ....
Gudrun i Göteborg
CITAT (Snöflinga @ 12-01-2008, 16:32) *
Vart tog alla "ångmaskiner" vägen confused.gif som gjorde Svinto obehövligt ....

Vilka "ångmaskiner"???
Aqvakul
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 12-01-2008, 16:34) *
Vilka "ångmaskiner"???

Här har vi möjligen någon som inte har satellitkanaler, där det hela tiden marknadsförs diverse mer eller mindre onödiga hushållsredskap typ ångrengöringsapparater
Snöflinga
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 12-01-2008, 16:34) *
Vilka "ångmaskiner"???

Namnet är som bortblåst duh.gif Man fyllde med vatten som blev ånga, som sedan sprutades på smuts od ..... VIPS blev det glänsande rent w00t.gif Fungerade även till fönster och navkapslar ...
Gudrun i Göteborg
CITAT (Snöflinga @ 12-01-2008, 16:43) *
Namnet är som bortblåst duh.gif Man fyllde med vatten som blev ånga, som sedan sprutades på smuts od ..... VIPS blev det glänsande rent w00t.gif Fungerade även till fönster och navkapslar ...

Funkar den i mitt vardagsrum? rolleyes.gif
MariaS
Men snälla Gudrun. Så illa är det väl ändå inte biggrin.gif
Snöflinga
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 12-01-2008, 16:52) *
Funkar den i mitt vardagsrum? rolleyes.gif

Jäpp tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (aq42 @ 12-01-2008, 16:42) *
Här har vi möjligen någon som inte har satellitkanaler, där det hela tiden marknadsförs diverse mer eller mindre onödiga hushållsredskap typ ångrengöringsapparater

Nje.. en del av oss har satellitkanakler, utan att titta på Tv-shop för det... flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2008, 18:13) *
Nje.. en del av oss har satellitkanakler, utan att titta på Tv-shop för det... flirting.gif

Vem vill titta, men när man slår på så ...... coolgleam.gif
Farbror Blå
CITAT (aq42 @ 12-01-2008, 18:16) *
Vem vill titta, men när man slår på så ...... coolgleam.gif

inte när jag tittar på TV iaf
Gudrun i Göteborg
En sak jag undrar över: Om man bläddrar framåt i en bok - bläddrar man bakåt då?
Kathy
CITAT (sqrulan @ 12-01-2008, 16:28) *

a0a.gif Ja ni är allt bra roliga ni! Har Sqrulan varit ner i kartongen och letat efter Svinto,det ser så ut!Eller vill hon bara visa
att hon är den som är mest lik svinto,fniss. g.gif

Sqrulan kanske sitter på Svinto?
Leia
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 12-01-2008, 18:31) *
En sak jag undrar över: Om man bläddrar framåt i en bok - bläddrar man bakåt då?

Bra fråga! tummenupp.gif Samma om man spolar en film, är det framåt i filmen eller är det bakåt i filmen?
Kathy
CITAT (Leia @ 12-01-2008, 18:58) *
Bra fråga! tummenupp.gif Samma om man spolar en film, är det framåt i filmen eller är det bakåt i filmen?

Man spolar framåt i filmen - mot filmens slut. giggle.gif
pejori
CITAT (Kathy @ 12-01-2008, 19:02) *
Man spolar framåt i filmen - mot filmens slut. giggle.gif

nä...man spolar bakåt i filmen, från filmens början naughty.gif crying.gif w00t.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 12-01-2008, 20:15) *
nä...man spolar bakåt i filmen, från filmens början naughty.gif crying.gif w00t.gif

....och vart hamnar du då? naughty.gif flirting.gif
pejori
CITAT (Kathy @ 12-01-2008, 20:17) *
....och vart hamnar du då? naughty.gif flirting.gif

bakåt i filmen ju rotfl.gif rotfl.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 12-01-2008, 20:18) *
bakåt i filmen ju rotfl.gif rotfl.gif

I slutet av filmen, i slutet. tummenupp.gif
pejori
funderar på om mjällschampo är för mjäll, eller mot mjäll??? confused.gif g.gif

CITAT (Kathy @ 12-01-2008, 20:20) *

ja...då spolar jag ju bakåt i filmen ranting.gif -fear-.gif slap.gif a0a.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 12-01-2008, 20:20) *
funderar på om mjällschampo är för mjäll, eller mot mjäll??? confused.gif g.gif

laugh.gif Den är bra! tummenupp.gif
Det gjorde Radio Hassan för några år sen, men då handlade det om schampoo för fett hår; länk till inslaget.
pejori
CITAT (Kathy @ 12-01-2008, 20:29) *
laugh.gif Den är bra! tummenupp.gif
Det gjorde Radio Hassan för några år sen, men då handlade det om schampoo för fett hår; länk till inslaget.

mmm...höll på att dö av skratt när jag hörde den.... bravo.gif
även den när han beställde en taxi med motorn igång, till banken efter tre yahoo.gif yahoo.gif
Gossen Ruda
Replikväxling från en Spike Jones-låt i översättning:

- Doodles, ditt hår börjar bli tunt.

- Javisst, men vem vill ha fett hår?
Gudrun i Göteborg
CITAT (Gossen Ruda @ 12-01-2008, 21:51) *
Replikväxling från en Spike Jones-låt i översättning:

- Doodles, ditt hår börjar bli tunt.

- Javisst, men vem vill ha fett hår?

På tal om det: Varför är män så ängsliga för att bli kala på hjässan? Jag tycker det är charmigt, jag. Han, miljardären Trump t ex. Han ser ju ut som att han har ett dött marsvin på skallen.
Netha
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 12-01-2008, 22:03) *
På tal om det: Varför är män så ängsliga för att bli kala på hjässan? Jag tycker det är charmigt, jag. Han, miljardären Trump t ex. Han ser ju ut som att han har ett dött marsvin på skallen.

Personligen känner jag ingen man som är ängslig för att bli/vara kal om hjässan ...
det är ju faktiskt ett virilitetstecken.smile.gif
MariaS
CITAT (Netha @ 12-01-2008, 22:09) *
Personligen känner jag ingen man som är ängslig för att bli/vara kal om hjässan ...

Ja där var det svaret. Män med tskig potens har taskig hårväxt, eller hur var det giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 12-01-2008, 22:09) *

Korrekt! kompiskram.gif
MariaS
CITAT (aq42 @ 12-01-2008, 22:17) *
Korrekt! kompiskram.gif

blink.gif Oops, en liten groda... Förlåt snigel

CITAT (MariaS @ 12-01-2008, 22:16) *
Ja där var det svaret. Män med tskig potens har taskig hårväxt, eller hur var det giggle.gif
Netha
CITAT (aq42 @ 12-01-2008, 22:17) *
Korrekt! kompiskram.gif

kompiskram.gif
pejori
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 12-01-2008, 22:03) *
/.../ miljardären Trump t ex. Han ser ju ut som att han har ett dött marsvin på skallen.

håller med...ser urfånigt ut wacko.gif
en som tydligen är livrädd, är Christer Lindarw...hans lugg börjar i nacken och viks framme i pannan.... crazy.gif
personligen tycker jag skallighet/rakade skallar är dösexigt bravo.gif w00t.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 12-01-2008, 22:44) *
håller med...ser urfånigt ut wacko.gif
en som tydligen är livrädd, är Christer Lindarw...hans lugg börjar i nacken och viks framme i pannan.... crazy.gif ....//.....

Du såg inte Uffe Larssons nacke då, i "Let's Dance"? Det som saknades uppepå huvudet, kompletterades med det som hängde i nacken.
Nääääe, det är inte snyggt. no.gif
pejori
CITAT (Kathy @ 12-01-2008, 22:47) *
Du såg inte Uffe Larssons nacke då, i "Let's Dance"? Det som saknades uppepå huvudet, kompletterades med det som hängde i nacken.
Nääääe, det är inte snyggt. no.gif

no.gif no.gif nopp...ser bara töntigt ut nono.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 12-01-2008, 22:50) *
no.gif no.gif nopp...ser bara töntigt ut nono.gif

Maxad överkammning - Robin Hood-frilla.
pejori
CITAT (Kathy @ 12-01-2008, 22:55) *
Maxad överkammning - Robin Hood-frilla.

rotfl.gif rotfl.gif mycket lim och garanterat vindfritt w00t.gif a0a.gif a0a.gif
Eva-Helene
CITAT (Kathy @ 12-01-2008, 20:20) *

Och slutet är ju bak! flirting.gif ryggslutet
Berith
Och när man säger mitt gamla jag - så menar man ju sitt unga jag. naughty.gif
Berith
Ibland undrar jag hur grejer och prylar har uppfunnits, vad som föranledde uppfinningen. Potatisskalaren t.ex. är ju en himla fiffig och behändig grej, undrar vem som uppfann den?

Säckpipan är ett väldigt konstigt instrument egentligen, undrar hur dom kom på att dom ville ha ett sånt? Och tänk vad rädda dom måste blivit första gången dom fick ljud i det!

Finns många konstiga eller bra grejer i det dagliga som nån måste hittat på från början. g.gif

Sängen! Vem uppfann sängen? Den skulle jag vilja tacka, hur skulle jag klara mej utan min säng!
MariaS
Jaha. Nu har jag tvättat husvagnslakanen idag. Och vet ni vad... Jag stoppade ALLT i ett påslakan från början. DET VAR KVAR DÄR I ALLA FALL!
Påslakan gillar att svälja saker helt enkelt!
anna_rispan
det där med påslakan som sväljer allt kan jag inte påminna mig om att det händer. ska fråga sambon. det var han som tömde de maskinerna i dag.
Snöflinga
CITAT (MariaS @ 13-01-2008, 14:51) *
Jaha. Nu har jag tvättat husvagnslakanen idag. Och vet ni vad... Jag stoppade ALLT i ett påslakan från början. DET VAR KVAR DÄR I ALLA FALL!

Men varför spottar det då hela tiden ut mitt täcke angry.gif Brukar använda ett flertal säkerhetsnålar för att det inte skall krypa ut ...
MariaS
CITAT (Snöflinga @ 13-01-2008, 17:01) *
Men varför spottar det då hela tiden ut mitt täcke angry.gif Brukar använda ett flertal säkerhetsnålar för att det inte skall krypa ut ...

Mycke bra fråga! Har faktiskt samma problem... Alltså, påslakan + tvättmaskin=påslakan sväljer, påslakan + täcke=påslakan spottar... Hmmm tål en funderare och några test till alltså...
Eva-Helene
CITAT (MariaS @ 13-01-2008, 17:06) *
Mycke bra fråga! Har faktiskt samma problem... Alltså, påslakan + tvättmaskin=påslakan sväljer, påslakan + täcke=påslakan spottar... Hmmm tål en funderare och några test till alltså...

Jag har en teori: när påslakanet är torrt är det i dvala, men när det blir blött så kommer det till liv och är hungrigt! yes.gif
MariaS
CITAT (Eva-Helene @ 13-01-2008, 17:23) *
Jag har en teori: när påslakanet är torrt är det i dvala, men när det blir blött så kommer det till liv och är hungrigt! yes.gif

tummenupp.gif
Kathy
CITAT (Eva-Helene @ 13-01-2008, 17:23) *

laugh.gif Så måste det ju vara.
ingrid fuxwall
CITAT (MariaS @ 13-01-2008, 14:51) *

Hos mig är påslakandet strumpmonstret giggle.gif
bear
varför man säger "luktar rent"...........rent luktar väl inte.........för luktar det..... så är det väl inte rent........eller......
Berith
CITAT (bear @ 13-01-2008, 19:43) *
varför man säger "luktar rent"...........rent luktar väl inte.........för luktar det..... så är det väl inte rent........eller......

Så borde det ju vara... g.gif
Netha
Jag kör alltid påslakan för sig och lakan + örngott i nästa omgång.
Ändå händer det att det ena påslakanet slukat det andra... gäller också när det torktumlas.
Förklaringen är, tror jag, enkel ...påslakanen är "påsar" som är öppna... såna väntar ju alltid på att få ett innehåll.

Ang strumpor .. jag har aldrig någonsin tappat bort en strumpa i tvätten... det är en omöjlighet
såvida inte maskinen är trasig på något vis så att strumpor kan hamna mellan tvättrumma och behållare.
Tosan
Vi har ju dessutom dubbeltäcke, och ett sånt påslakan sväljer mycket, snor runt och knyter ihop sig så man kan få leta rent länge innan man hittat igen allt.

Och jo, man tycker ju det skulle vara en omöjlighet att tappa sockar, lika förbannat försvinner de dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon