Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Betty
CITAT (Berith @ 13-11-2008, 08:19) *
Kan ni inte starta en tråd som visar allt som är meningsfullt? En tråd som visar allt som gör dagarna meningsfulla istället för att tänka att detta är en helt meningslös torsdag till...

Himla bra idé! tummenupp.gif Starta en sån du, jag lovar att vara med och skriva i den. yes.gif
Berith
CITAT (Betty @ 13-11-2008, 08:32) *
Himla bra idé! tummenupp.gif Starta en sån du, jag lovar att vara med och skriva i den. yes.gif

Jag testar! tummenupp.gif Vore ju kul om vi kunde komma upp i åtminstone en hundradel av alla sidor dom skapat i andra tråden.
Berith
På tal om meningslös och meningsfull så undrar jag om jag verkligen vet vad meningslös betyder...? g.gif Ser att det återigen "jublas" över en meningslös dag.

För mej betyder det värdelös, innehållslös och tom, helt utan anledning att finnas till öht. En meningslös dag är ingenting man vill uppleva.

Ingen mer än jag som tänker så...? unsure.gif
Betty
Jo jag... En meningslös dag är för mig en helt onödig dag, en dag jag med lätthet skulle kunna vara utan. Helt betydelselös och intetsägande... alien.gif
Eva-Helene
CITAT (Berith @ 14-11-2008, 11:14) *
På tal om meningslös och meningsfull så undrar jag om jag verkligen vet vad meningslös betyder...? g.gif Ser att det återigen "jublas" över en meningslös dag.

För mej betyder det värdelös, innehållslös och tom, helt utan anledning att finnas till öht. En meningslös dag är ingenting man vill uppleva.

Om man är allvarlig, så är ju meningslös väldigt negativt. Men om man skojar till det - som andemeningen är (som jag tolkat det) med den-där-tråden - så: menings-lös; mening-slös. Alltså inga meningar alls eller en väääldans massa meningar giggle.gif Av nån anledning så kom ordet "mysko" att hänga med också...
Aqvakul
CITAT (Berith @ 14-11-2008, 11:14) *

Svaret stavas med fem bokstäver: IRONI
Meningslösa tråden startades av Ulrica, som en tillflyktsort efter bråket i januari som handlade om synen på homosexualitet. Numera lever tråden sitt eget liv, som en mötesplats för de som vill skriva i den. Den speglar det som händer i omvärlden på sitt eget föga anspråksfulla men mycket humoristiska sätt, lite som min ungdoms favorittidning "MAD".
Berith
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2008, 11:32) *
Svaret stavas med fem bokstäver: IRONI
Meningslösa tråden startades av Ulrica, som en tillflyktsort efter bråket i januari som handlade om synen på homosexualitet. Numera lever tråden sitt eget liv, som en mötesplats för de som vill skriva i den. Den speglar det som händer i omvärlden på sitt eget föga anspråksfulla men mycket humoristiska sätt, lite som min ungdoms favorittidning "MAD".

Ja men det är väl skillnad på en meningslös tråd och en meningslös dag? Du jublar ju åt en meningslös dag till, inte åt en meningslös tråd. En meningslös tråd kan såklart handla om allt eller inget. Som ironi t.ex.!

Vet inte vilket som skulle vara värst - om nån kom till mej varje dag och tyckte att också den här dagen är meningslös, och jag yahoo.gif tillbaka. Eller om jag i min tur tyckte att mina dagar var meningslösa och nån yahoo.gif till mej. Undrar om nån av oss skulle se ironin i yahoo.gif...

En del trådar läser jag ibland, även om jag inte skriver i dom, om nån undrar varför jag undrar över den tråden i en den här tråden. Liksom. g.gif
Snöflinga
En meningslös bok har väl bara vita, tomma sidor unsure.gif Därför föredrar jag meningsfulla böcker whist.gif
BroderBotanik
berith.. brandbilar tar vatten ur brunnar i stan iaf... en brandman tar slangen o springer mot branden andra tar andra änden och springer mot brunnen där han kopplar in slangen (dom små brunnhålen) ungefär samma tjocklek som slangen fast lite större. vid skogsbränder hämtar helikoptrarna vatten ur närmsta sjö...
Chamomille
Vad får man betalt om man sitter och är Kalle-ankavärd på jul-afton unsure.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 17-11-2008, 16:24) *
Vad får man betalt om man sitter och är Kalle-ankavärd på jul-afton unsure.gif

Jag vet inte... Ett julkort kanske? dunno.gif

Vem var det som skulle bli värd i år? Har för mej att dom avslöjade det för lääääänge sen. Är det nån jag gillar?
Aqvakul
Jag tror inte det är publicerat än vem som ska bli årtes julvärd i SvT. Fast det är väl hög tid för det. Enligt förhandstipsen så så lär Kristian Luuk ligga väl till!
Chamomille
Sommartorps-Ernst kanske??
Berith
Jamen Kristian Luuk var det nog. Ernst har ju varit, fast jag kommer inte ihåg om han var bra. g.gif
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 17-11-2008, 17:13) *
Sommartorps-Ernst kanske??

Han har varit (2004, tror jag). Meningen är väl att man ska ha en ny varje år.
Chamomille
Vad händer om man har en nattkräm på dagen?
Snöflinga
Man blir trött dunno.gif
Chamomille
CITAT (Snöflinga @ 17-11-2008, 17:36) *
Man blir trött dunno.gif

biggrin.gif
Aqvakul
Man vänder på dygnet dunno.gif
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 17-11-2008, 17:43) *
Man vänder på dygnet dunno.gif

sleeping.gif
Berith
Eller så blir man helt enkelt mörk under ögonen. g.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 18-11-2008, 17:55) *
Eller så blir man helt enkelt mörk under ögonen. g.gif

Ja så kan det ju vara förstås.
Sen skulle jag fråga en annan sak. Men det kommer jag inte ihåg nu.
Betty
Har ställt denna fråga i en annan tråd med men passar på att undra i den här tråden med...
Vad betyder .cn i slutet på en webadress?
Chamomille
CITAT (Betty @ 18-11-2008, 21:34) *
Har ställt denna fråga i en annan tråd med men passar på att undra i den här tråden med...
Vad betyder .cn i slutet på en webadress?

Kan det vara China? Ren gissning...
Betty
CITAT (Chamomille @ 18-11-2008, 21:38) *
Kan det vara China? Ren gissning...

Antagligen är det så, de gissade på China i den andra tråden med.
Netha
CITAT (Betty @ 18-11-2008, 21:47) *
Antagligen är det så, de gissade på China i den andra tråden med.

Har familjemedlem som jobbar mot Kina och just därför vet jag att det stämmer.
Aqvakul
CITAT (Netha @ 18-11-2008, 21:51) *

Visst är det så!

Vet ni att .nu står för Niue, som är en pytteliten polynesisk ögrupp utanför Nya Zeeland. Troligen är en av deras största inkomstkällor att hyra ut domäner.
Netha
CITAT (Aqvakul @ 18-11-2008, 21:59) *
Visst är det så!

Vet ni att .nu står för Niue, som är en pytteliten polynesisk ögrupp utanför Nya Zeeland. Troligen är en av deras största inkomstkällor att hyra ut domäner.

Har läst det någonstans för många år sedan ... men ingen aning idag (minnet laugh.gif )
aanderss
jag undrar varför de är så få som nattugglar
Chamomille
Det är inte natt ännu unsure.gif
Uggi
Hej!
Jag har varit på styrelsemöte och är nyss hemkommen.
Snöflinga
CITAT (aanderss @ 18-11-2008, 22:02) *
jag undrar varför de är så få som nattugglar

Det är som Chamomille säger och i rubriken står det att det till och med skall vara efter midnatt innan man får hoa ninja.gif
Chamomille
CITAT (Snöflinga @ 18-11-2008, 22:30) *
Det är som Chamomille säger och i rubriken står det att det till och med skall vara efter midnatt innan man får hoa ninja.gif

Just det.

Era fubbisar... biggrin.gif
aanderss
jag har ändrat första inlägget sedan länge så kolla de
Ralf
CITAT (Netha @ 18-11-2008, 21:51) *

Det måste vara en avlägsen släkting!
Berith
Hur gör man när man jobbar mot Kina...? g.gif
Lady Hamilton
Varför säger man modersmål och inte fadersmål?
Berith
Tjaa.... det finns ju modersmjölk och farvatten. flirting.gif

Annars tror jag det kommer av att det bara är kvinnorna/mödrarna som kan föda nånting vidare. Det är väl därför det heter dotterbolag tex. Kanske kommer ordet frukost också av det? Herrkost finns väl inte.
*Stintan*
Kanske är något man får med modersmjölken g.gif

Berith har du inte hört talas om farkost?
Berith
Känns ju nästan som om vi skulle bytt plats på våra inlägg Stintan. blink.gif
*Stintan*
Fniss
Chamomille
CITAT (Berith @ 20-11-2008, 12:54) *
Tjaa.... det finns ju modersmjölk och farvatten. flirting.gif

Kanske kommer ordet frukost också av det? Herrkost finns väl inte.

Nu ska jag äta herrkost...

giggle.gif
Berith
Finns ju fler ord med fru och som av naturliga orsaker inte finns med herr-variant.

Frukt - 'det organ hos blomväxterna som innehåller fröna'.
Fruktansvärd - fast där borde det nog bytas ut mot herr. Tycker iaf jag. g.gif
Fruntimmer - det är ju ett konstigt ord. Det är ju herrarna som drar dom värsta stockarna! thumbdown.gif
Frusen - såklart det heter så, eftersom det är mycket bättre att komma sent än att vara herre och komma alldeles för tidigt.
Nostalgia
CITAT (Chamomille @ 20-11-2008, 13:01) *
Nu ska jag äta herrkost...

giggle.gif

så sent giggle.gif

Jag undrar varför säger man att h*n är allt bra blåögd som trodde på det, jag menar säger någon så om mig ja då blir det ju fel för jag är grönögd blink.gif
Betty
CITAT (Berith @ 20-11-2008, 13:14) *
..../
Frusen - såklart det heter så, eftersom det är mycket bättre att komma sent än att vara herre och komma alldeles för tidigt.

naughty.gif rotfl.gif

shy.gif f'låt, snubblade över en oanständig tanke... blush.gif
Berith
CITAT (Betty @ 20-11-2008, 14:54) *
naughty.gif rotfl.gif

g.gif Kan du utveckla den tanken lite?
Betty
näe... vill inte! giggle.gif
Berith
Åh så frustrerande! crazy.gif
Betty
Frust, frust..! rotfl.gif
Nostalgia
CITAT (Betty @ 20-11-2008, 14:54) *
naughty.gif rotfl.gif

Puh sweatingbullets.gif vad skönt jag är inte ensam om naughty.gif tankar blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon