Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Snöflinga
Om kvinnorna är det täcka könet ... är männen det otäcka då confused.gif
Gudrun i Göteborg
CITAT (Snöflinga @ 15-01-2008, 22:44) *

a0a.gif
Men... kanske... det kommer av ordet "täckt". Övertäckt alltså.
cic
CITAT (Snöflinga @ 15-01-2008, 22:44) *

Ska väl iofs vara täckta könet, men jag gillar din laborering med orden bättre! biggrin.gif
Gudrun i Göteborg
CITAT (cic @ 15-01-2008, 22:48) *
Ska väl iofs vara täckta könet, men jag gillar din laborering med orden bättre! biggrin.gif

Det heter "det täcka könet". Men se'n kan man ju härleda detta...
Berith
Täck betyder ju vacker så det är självklart att det är kvinnan som är det täcka könet. yes.gif

Undrar om ordet be-täcka har nåt med det hela att göra...? g.gif "Jag frågar dig vackra kvinna...!" låter ju mycket finare än "Jag betäcker dej!"
cic
CITAT (cic @ 15-01-2008, 22:26) *
Meatloaf sjöng en gång.. "I'd Do anything for love, but I don't do that!" Vad är det han inte gör? confused.gif g.gif unsure.gif

*puttar upp tråden*

Ingen som vet eller ens har en teori? unsure.gif
anna_rispan
And I would do anything for love, I'd run right into hell and back
I would do anything for love, I'll never lie to you and that's a fact
But I'll never forget the way you feel right now, oh no, no way
And I would do anything for love, but I won't do that, I won't do that
Anything for love, oh I would do anything for love
I would do anything for love, but I won't do that, oh I won't do that

Some days it don't come easy, and some days it don't come hard
Some days it don't come at all, and these are the days that never end
Some nights you're breathing fire, and some nights you're carved in ice
Some nights you're like nothing I've ever seen before or will again

Maybe I'm crazy, but it's crazy and it's true
I know you can save me, no one else can save me now but you

As long as the planets are turning, as long as the stars are burning
As long as your dreams are coming true, you better believe it

That I would do anything for love, and I'll be there til the final act
I would do anything for love, and I'll take a vow and seal a pact

But I'll never forgive myself if we don't go all the way tonight
And I would do anything for love, oh I would do anything for love
Oh I would do anything for love, but I won't do that, no I won't do that

I would do anything for love, anything you've been dreaming of
But I just won't do that
(repeats 3x)

(Solo)

Some days I pray for silence, and somedays I pray for soul
Some days I just pray to the God of Sex and Drums and Rock 'N Roll
Some nights I lose the feeling, and some nights I lose control
Some nights I just lose it all when I watch you dance and the thunder rolls

Maybe I'm lonely and that's all I'm qualified to be
There's just one and only, the one and only promise I can keep

As long as the wheels are turning, as long as the fires are burning
As long as your prayers are coming true, you better believe it

That I would do anything for love, and you know it's true and that's a fact
I would do anything for love, and there'll never be no turning back

But I'll never do it better than I do it with you, so long, so long
I would do anything for love, but I won't do that, no no no I won't do that

I would do anything for love, anything you've been dreaming of

But I just won't do that
(repeats 7x)

But I'll never stop dreaming of you every night of my life, no way

I would do anything for love, but I won't do that, no I won't do that

[Girl:] Will you raise me up, will you help me down?
Will you get me right out of this Godforsaken town?
Will you make it all a little less cold?

[Boy:] I can do that! I can do that!

[Girl:] Will you hold me sacred? Will you hold me tight?
Can you colorize my life, I'm so sick of black and white?
Can you make it all a little less old?

[Boy:] I can do that! Oh oh, now I can do that!

[Girl:] Will you make me some magic, with your own two hands?
Can you build an emerald city with these grains of sand?
Can you give me something I can take home?

[Boy:] I can do that! Oh oh now, I can do that!

[Girl:] Will you cater to every fantasy I got?
Will ya hose me down with holy water, if I get too hot?
Will you take me places I've never known?

[Boy:] I can do that! Oh oh now, I can do that!

[Girl:] After a while you'll forget everything
It was a brief interlude and a midsummer night's fling
And you'll see that it's time to move on

[Boy:] I won't do that! No I won't do that!

[Girl:] I know the territory, I've been around
It'll all turn to dust and we'll all fall down
And sooner or later, you'll be screwing around

[Boy:] I won't do that! No I won't do that!

Anything for love, oh I would do anything for love
I would do anything for love, but I won't do that, no I won't do that
Berith
CITAT (cic @ 17-01-2008, 19:11) *
*puttar upp tråden*

Ingen som vet eller ens har en teori? unsure.gif

Tja, det vet man väl hur karlarna är. Det finns inte mycket dom gör om dom inte får nåt ut av det själva. naughty.gif

Skojar lite... kompiskram.gif
Betty
Det framgår ju av texten som Anna lagt in här ovanför vad han (Meatloaf) inte kommer att göra.
Pjater
Jag undrar hur tandkrämen blir randig när den ligger i tuben när man klämmer ut den??
Gossen Ruda
CITAT (Pjater @ 18-01-2008, 17:20) *
Jag undrar hur tandkrämen blir randig när den ligger i tuben när man klämmer ut den??

Det är samma sak som när tomten målar schackbräden i Kalle Ankas julafton. giggle.gif

Nej, det är bara att dissekera en tub så ser man. Utloppet har en förlängning in i tuben med en plasthylsa. Utanför den ligger den randiga massan som sen trycks ut via små hål runtom hylsan. Ganska enkel grej men det fungerar.
Pjater
CITAT (Gossen Ruda @ 18-01-2008, 17:25) *
Det är samma sak som när tomten målar schackbräden i Kalle Ankas julafton. giggle.gif

Nej, det är bara att dissekera en tub så ser man. Utloppet har en förlängning in i tuben med en plasthylsa. Utanför den ligger den randiga massan som sen trycks ut via små hål runtom hylsan. Ganska enkel grej men det fungerar.

Ahaa, grubbla på det en stund idag =P
Berith
Hörde just nån som sa att hon hört en stor smäll. Hur kan man höra en stor smäll? unsure.gif Kan man över huvudtaget mäta ljud i stort och litet?
mamamaggan
CITAT (Berith @ 18-01-2008, 18:09) *
Hörde just nån som sa att hon hört en stor smäll. Hur kan man höra en stor smäll? unsure.gif Kan man över huvudtaget mäta ljud i stort och litet?

Ha! Hörde just det på nyheterna och jag reagerade jag också över ordvalet. Stort ljud? confused.gif
Berith
CITAT (mamamaggan @ 18-01-2008, 18:13) *
Ha! Hörde just det på nyheterna och jag reagerade jag också över ordvalet. Stort ljud? confused.gif

Precis... Fast man säger ju också ett litet pip. g.gif Och när man säger att nån spelade musik väldigt högt, så menar man väl starkt? Tvärtom högt blir lågt, men man menar tyst.
Anma
CITAT (Berith @ 18-01-2008, 18:20) *
Precis... Fast man säger ju också ett litet pip. g.gif Och när man säger att nån spelade musik väldigt högt, så menar man väl starkt? Tvärtom högt blir lågt, men man menar tyst.

När man pratar ljud säger man väl högt och lågt? Men erkänner att även jag sagt stor smäll! smile.gif
anna_rispan
Det är väl klart som korvspad att man säger en stor smäll....men jag kan inte förklara med mer än att det är känslan som gör det. smile.gif
Snöflinga
biggrin.gif Beror på vilket sammanhang. "Han åkte på en stor smäll" ... "han åkte på en hög smäll"
cic
Jag undrar om det är nån mer än jag som märkt att det är ljusare på eftermiddagen? Höll på att komma försent till ett möte idag eftersom jag utgick ifrån att det först skulle bli mörkt innan jag behövde hoppaa in i duschen. Och det var vid 16 idag. smile.gif
aanderss
varför är inte våran prost rund som en ost
Gossen Ruda
CITAT (cic @ 20-01-2008, 21:54) *
Jag undrar om det är nån mer än jag som märkt att det är ljusare på eftermiddagen? Höll på att komma försent till ett möte idag eftersom jag utgick ifrån att det först skulle bli mörkt innan jag behövde hoppaa in i duschen. Och det var vid 16 idag. smile.gif

Jodå, det har jag märkt. Underbart! Snart dags att ta fram insektshåven igen. laugh.gif
cic
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2008, 21:57) *
Jodå, det har jag märkt. Underbart! Snart dags att ta fram insektshåven igen. laugh.gif

Ja, det är verkligen underbart.

Insektshåven? confused.gif Jag undrar vad du ska med den till..
Berith
CITAT (cic @ 20-01-2008, 21:54) *

Jag! *räcker upp handen* Nu är det inte kolsvart längre när klockan är 16.30. yes.gif
Berith
CITAT (aanderss @ 20-01-2008, 21:55) *
varför är inte våran prost rund som en ost

Jag vet inte. g.gif Men när man ser gamla bilder eller filmer tex så är ju faktiskt prosten många gånger väldigt rund. Han skulle väl framstå som nån med pondus kanske? Och skrämma dom syndiga barnen... nono.gif

Eller så är det bara rimord. biggrin.gif
Berith
Varför heter det skogstokig om nån som är så där riktigt arg? g.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (Berith @ 22-01-2008, 16:01) *

Det har jag aldrig hört. ohmy.gif Bra att få veta för mig som älskar skogen. laugh.gif

Olle
Magdis
CITAT (Berith @ 21-01-2008, 15:05) *
Jag vet inte. g.gif Men när man ser gamla bilder eller filmer tex så är ju faktiskt prosten många gånger väldigt rund. Han skulle väl framstå som nån med pondus kanske? Och skrämma dom syndiga barnen... nono.gif

Eller så är det bara rimord. biggrin.gif

Det är för att de så ofta blir medbjudna på fikat efter dop och begravningar t.ex och även i andra sammahang som vid hembesök så blir de bjudna på godsaker. tongue.gif
Mollis

Så här säger DN's språkvårdare:

"Att bli skogstokig innebär alltså att man är mer eller mindre oregerlig och bär sig åt som om man tappat förståndet.

I en äldre föreställningsvärld kunde både människor och kreatur bli berg- eller skogtagna av onda makter som troll och rån och vittror, och kom man väl ur deras våld var man ändå förändrad och förvildad, för längre eller kortare tid.

Tokig kunde man också bli av att vistas för länge i ensamheten på hyggen eller vid kolmilor.
Det hände också att människor som utsatts för hemskheter löpte till skogs och drev omkring med galen blick. "

Bettis
CITAT (Mollis @ 22-01-2008, 16:10) *

"Att bli skogstokig innebär alltså att man är mer eller mindre oregerlig och bär sig åt som om man tappat förståndet.

I en äldre föreställningsvärld kunde både människor och kreatur bli berg- eller skogtagna av onda makter som troll och rån och vittror, och kom man väl ur deras våld var man ändå förändrad och förvildad, för längre eller kortare tid.

Tokig kunde man också bli av att vistas för länge i ensamheten på hyggen eller vid kolmilor.
Det hände också att människor som utsatts för hemskheter löpte till skogs och drev omkring med galen blick. "

Så kul att få reda på detta, första gången jag hörde det var nog när Martin Timell sa det.
Berith
CITAT (Magdis @ 22-01-2008, 16:07) *
Det är för att de så ofta blir medbjudna på fikat efter dop och begravningar t.ex och även i andra sammahang som vid hembesök så blir de bjudna på godsaker. tongue.gif

biggrin.gif Ja så är det naturligtvis.
Bettis
Jag undrar varför föräldrar med barnvagn skuter ut vagnen på övergångstället först slap.gif var med om detta idag igen, hon knappt tittade om det kom en bil och hej å hå ut med vagnen crazy.gif varför tittar hon inte på mig så att jag har sett henne och då gå över. Jag hade nog varit lite räddare om mitt barn än att skjuta ut vagnen först utan att se om det är ok, mad.gif g.gif
Berith
CITAT (Mollis @ 22-01-2008, 16:10) *

thanks.gif

Hoppas att jag inte möter nån skogstokig på mina skogspromenader. fear.gif
Berith
CITAT (Bettis @ 22-01-2008, 17:09) *
Jag undrar varför föräldrar med barnvagn skuter ut vagnen på övergångstället först slap.gif var med om detta idag igen, hon knappt tittade om det kom en bil och hej å hå ut med vagnen crazy.gif varför tittar hon inte på mig så att jag har sett henne och då gå över. Jag hade nog varit lite räddare om mitt barn än att skjuta ut vagnen först utan att se om det är ok, mad.gif g.gif

Ja usch, hemska tanke! Tänk om man körde på när dom gör så. crying.gif
Bettis
När man har en bil framför sig och vägen svänger då ser man hur huvudet på den framför, liksom åker in i mitten av bilen mellan säterna, varför gör dom så confused.gif
anna_rispan
CITAT (Bettis @ 22-01-2008, 17:27) *
När man har en bil framför sig och vägen svänger då ser man hur huvudet på den framför, liksom åker in i mitten av bilen mellan säterna, varför gör dom så confused.gif

Det har jag aldrig sett eller tänkt på. Skumt....
Bettis
CITAT (anna_rispan @ 22-01-2008, 17:28) *
Det har jag aldrig sett eller tänkt på. Skumt....

Det är många som gör så, titta så ska du få se giggle.gif
anna_rispan
CITAT (Bettis @ 22-01-2008, 17:29) *
Det är många som gör så, titta så ska du få se giggle.gif

Ja det komme rjag att göra nu. Hihihi.

Däremot har jag sett folk som sitter så på rakor. Hur bekvämt är det undrar jag? Sitta med sned rygg o hänga...
ingrid fuxwall

De har säkert myntat begrepper efter mig - när jag blir så där arg så att jag blir galen så ger jag mig iväg ut i skogen flirting.gif
Berith
Hur fort går tiden? g.gif Man säger ju att tiden går så fort när man är ung och lycklig t.ex. Eller när man har roligt. Men det där går jag inte på, jag tror att tiden går lika fort hela tiden. biggrin.gif

Men hur fort går den egentligen? Det måste ju gå att mäta på nåt sätt.
Berith
Är det ingen som vet hur fort tiden går...?? blink.gif
Berith
En sak till! Hur lång är en bit? unsure.gif
cic
CITAT (Berith @ 25-01-2008, 07:55) *
Är det ingen som vet hur fort tiden går...?? blink.gif

Sorry, har inte sett inlägget..

Men ja du.. Det är en verkligt svår fråga. Jag ska snart till jobbet och då går tiden jättefort, men sen jobbar till 19 och jag vet är tiden kommer gå SÅ himla långsamt efter fem nångång.

Det finns dom som säger att det finns klockor som mäter tiden, men de där klockorna anger ju inte hur fort tiden går... rolleyes.gif

Hur långt en bit är? Du är inte klok.. wacko.gif HUR ska jag kunna veta det. Som en skollinjal kanske..?

giggle.gif
Betty
CITAT (Berith @ 25-01-2008, 08:08) *
En sak till! Hur lång är en bit? unsure.gif

rotfl.gif Du är allt bra rolig du Berith! En bit är ju så där ganska lagom lång vet du väl! whist.gif
Aqvakul
CITAT (Betty @ 25-01-2008, 09:20) *
rotfl.gif Du är allt bra rolig du Berith! En bit är ju så där ganska lagom lång vet du väl! whist.gif

Men tänk om en bit för mig är större än för någon annan? Tänk om jag tar en för stor bit. Här behövs vägledning!
Magdis
Varför säger man "en vacker dag"? Kanske jag kan få reda på det en vacker dag. rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 25-01-2008, 09:25) *
Varför säger man "en vacker dag"? Kanske jag kan få reda på det en vacker dag. rolleyes.gif

Menas väl, att det får du vänta länge på. Vackra dagar är ju ovanliga. (vet ej utan gissar)
cic
En snabb undran innan jag måste stressa till jobbet..

VARFÖR har vi bestämt att man ska lönearbeta 40 timmar (38,25 för oss inom handeln) i veckan av sin vakna tid? Behöver vi arbeta så mycket? Skulle man inte kunna dela upp tiden mer mellan oss? Är det av gamla vanor som vi jobbar så mycket eller VAD handlar det om?

Ni hinner skriva mååånga svar tills jag loggar in i kväll vi halv åtta tiden.. smile.gif
Betty
CITAT (aq42 @ 25-01-2008, 09:24) *
Men tänk om en bit för mig är större än för någon annan? Tänk om jag tar en för stor bit. Här behövs vägledning!

Det är just därför man ska ta en lagom lång bit. flirting.gif
Berith
En skollinjal!! w00t.gif Min granne bor mycket längre bort än så. Neej då är nog Bettys ganska lagom bättre. En bit falukorv kan ju vara lika som en skollinjal. Eller när man precis krupit upp i soffan med kuddar och sköna-filten så kan ju fjärren (eller som vi säger här: trycklådan) ligga en förarglig skollinjal bort. mad.gif

Och för att återgå till tiden så är det ju så, att om jag går långsamt då går tiden fort, men om jag går fort då går tiden långsamt. g.gif Hur f---n blir det så??

Acke, man får gissa! yes.gif (tycker att aq är så svårt att uttala så hädanefter får du heta Acke)

Gossen Ruda
CITAT (cic @ 20-01-2008, 21:59) *
Ja, det är verkligen underbart.

Insektshåven? confused.gif Jag undrar vad du ska med den till..

Jag har missat denna fråga, jag är Göteborgsområdets ende stekelsamlare och inventerare. Ansvaret vilar tungt på mina sluttande axlar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon