Full version: Jag undrar...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Berith
CITAT (Chamomille @ 14-07-2009, 15:58) *
Ja, men... Man kan ju svettas på andra ställen så det driller. Men det luktar ju inget.

Hmmm... blink.gif Säg ett!

Fast jag undrar mest över om du går och nosar folk lite här och där eftersom du vet att det inte luktar överallt...? Själv är jag totalt ovetande om sånt!
Myosotis
CITAT (Berith @ 14-07-2009, 09:36) *
Var befinner du dej?

CITAT (Chamomille @ 14-07-2009, 10:28) *
Bakom datorn.

CITAT (Rosmarin @ 14-07-2009, 10:29) *
giggle.gif
Ja, men när du nyser...?

CITAT (Chamomille @ 14-07-2009, 10:35) *
Bredvid sambon blush.gif

CITAT (Berith @ 14-07-2009, 12:09) *
Ja då är det säkert därför, bakom datorn brukar det vara dammigt.
Sätt dej framför istället. yes.gif
Aha! Missade det där med sambon... Är han också bakom?

rotfl.gif

Tack för dagens skratt, nu mår jag bra igen.
Chamomille
CITAT (Berith @ 14-07-2009, 17:44) *
Hmmm... blink.gif Säg ett!

Mellan tuttarna. På ryggen. Mellan bena.
Chamomille
CITAT (Berith @ 14-07-2009, 17:44) *
Fast jag undrar mest över om du går och nosar folk lite här och där eftersom du vet att det inte luktar överallt...? Själv är jag totalt ovetande om sånt!

Jag har näsan ganska nära mig själv emellanåt så jag vet wacko.gif
Gudrun i Göteborg
Ju mer instängd en del av kroppen är, ju mer luktar svetten där. Tror jag.
Pia L
chamomille : ok att du har näsan nära mellan tuttarna.....men hur är du skapt för att sniffa dig själv på ryggen eller mellan benen??? confused.gif unsure.gif

Annars så luktar egentligen inte svett någonting, det är först när man svettas på svetten som det bildas bakterier och det är DÅ det börjar lukta.
Vissa svettas ju mer än andra och kan därför börja lukta fortare än andra, det har inget att göra med dålig hygien (undantag finns dock)
Sådär ja, nu var jag snusförnuftigt tråkig och förstörde det roliga här så jag kryper tillbaka, trevlig kväll på er flirting.gif
Bengalow
Fina damer svettas inte. Dom blir på sin höjd lite varma......
pejori
CITAT (Pia L @ 14-07-2009, 20:01) *
chamomille : ok att du har näsan nära mellan tuttarna.....men hur är du skapt för att sniffa dig själv på ryggen eller mellan benen??? confused.gif unsure.gif

Annars så luktar egentligen inte svett någonting, det är först när man svettas på svetten som det bildas bakterier och det är DÅ det börjar lukta.
Vissa svettas ju mer än andra och kan därför börja lukta fortare än andra, det har inget att göra med dålig hygien (undantag finns dock)
Sådär ja, nu var jag snusförnuftigt tråkig och förstörde det roliga här så jag kryper tillbaka, trevlig kväll på er flirting.gif

Här kryps ingenting. tummenupp.gif
Hundar kan doftar sig i skrevet, och är man bara liiite vig, så känner man om man glömt att tvätta nått. w00t.gif rotfl.gif

Klart man känner om man stinker, det betyder ju ingen tvätt igår...deo är utanför storyn...Deo+svettlukt är tio resor värre. slap.gif
Gudrun i Göteborg
CITAT (Bengalow @ 14-07-2009, 20:13) *
"Echaufferade" heter det Bengalow tummenupp.gif
pejori
CITAT (Bengalow @ 14-07-2009, 20:13) *

AHH så min väninna är inget stoppljus, hon är en fin dam. när vi är ute och åker.. giggle.gif giggle.gif
"feeling hot hot hot." rotfl.gif
Chamomille
CITAT (pejori @ 14-07-2009, 20:28) *
Här kryps ingenting. tummenupp.gif
Hundar kan doftar sig i skrevet, och är man bara liiite vig, så känner man om man glömt att tvätta nått. w00t.gif rotfl.gif

rotfl.gif
Wilmer
CITAT (Chamomille @ 14-07-2009, 11:13) *
Varför har vissa emot maskrosor eller andra blommor i gräsmattan? Det är ju naturens under och vackert dessutom.

Det jag också som planterar in ogräs med vett och vilja......... Bara gräs, sterilt o dött.
Pia L
Är det bara jag som alltid lyckas ta ihjäl mitt inplanterade "ogräs"?? jag har försökt med såpnejlika flera gånger och misslyckats kapitalt crying.gif
Jag skulle kunna ha den överallt för att den är så fin och doftar så gott
Myosotis
Gillar inte såpnejlika särskilt mycket, vi har massor.

Och gräsmattan ska självklart innehålla annat än gräs, det är ju så vackert!

[attachment=38312:S__RL.jpg]
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 15-07-2009, 06:46) *
Gillar inte såpnejlika särskilt mycket, vi har massor.

Och gräsmattan ska självklart innehålla annat än gräs, det är ju så vackert!

[attachment=38312:S__RL.jpg]

Så vackert... smile.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 14-07-2009, 19:32) *
Jag har näsan ganska nära mig själv emellanåt så jag vet wacko.gif

Aha! tummenupp.gif Ja då hänger jag med. Tänkte att man inte skulle stå för nära dej i köer eller nåt sånt...
Berith
Är tummen också ett finger, eller bara en tumme...? g.gif
Eva i Höga
Man har ju fem fingrar, eller ?......
Gudrun i Göteborg
Tummen måste vara storfingret fast jag har aldrig hört det. Men stortån har jag hört talas om. tummenupp.gif
Berith
Ja naturligtvis har vi fem fingrar, tänkte inte på det... blush.gif Fast det är ju skillnad på tumvante och fingervante? Så tummen borde väl därför betyda lite mer än som bara finger?

Stortån ja, men heter dom andra nånting? Förutom lilltån då. g.gif Långtån? Pektån?
Biggan_
CITAT (Berith @ 15-07-2009, 22:07) *
Ja naturligtvis har vi fem fingrar, tänkte inte på det... blush.gif Fast det är ju skillnad på tumvante och fingervante? Så tummen borde väl därför betyda lite mer än som bara finger?

Stortån ja, men heter dom andra nånting? Förutom lilltån då. g.gif Långtån? Pektån?

...och ringtån! giggle.gif
Berith
CITAT (Biggan_ @ 15-07-2009, 23:49) *
...och ringtån! giggle.gif

Toka där! giggle.gif

Jag har frågat förut, men aldrig fått nåt svar tror jag... g.gif Varför har lilltån som är känsligast av dom alla för slag och stötar placerats längst ut?
Gossen Ruda
Djupsinniga problem märker jag. laugh.gif Det har väl inte funnits något behov av att namna tårna, förutom stortån och lilltån. övriga är mer anonyma. Fingrarna har därmot många namn, hur många använder tummetott, slickepott, långeman, gullebrand och vickevire? rolleyes.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 16-07-2009, 07:55) *
Toka där! giggle.gif

Jag har frågat förut, men aldrig fått nåt svar tror jag... g.gif Varför har lilltån som är känsligast av dom alla för slag och stötar placerats längst ut?

giggle.gif Mycket bra fråga. Kunde inte stortån vara placerad där i stället?
stennie
CITAT (Eva i Höga @ 15-07-2009, 19:08) *
Man har ju fem fingrar, eller ?......

Jag har 10 fingrar ! whist.gif
Rosmarin
CITAT (Berith @ 15-07-2009, 22:07) *

Kommer ihåg den här ramsan från när jag var liten, men har alldrig hört dessa namn på tårna för övrigt: Ramsa
Stortåa, tåtilla, tillerosa, kroknosa och lillkippen...
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 16-07-2009, 09:04) *
giggle.gif Mycket bra fråga. Kunde inte stortån vara placerad där i stället?

då skulle det ju göra dubbelt så ont och dubbelt så ofta... ju... confused.gif
Rosmarin
CITAT (Berith @ 16-07-2009, 07:55) *
Toka där! giggle.gif

Hade ju varit klart intelligentare om stortån satt ytters ur den synpunkten. Men hur hade det gått med balansen då man går om det varit så... g.gif

CITAT (skogstroll @ 16-07-2009, 16:13) *
då skulle det ju göra dubbelt så ont och dubbelt så ofta... ju... confused.gif

giggle.gif ... ja, fy!
Berith
Undrar om det inte är Rosmarins ramsa som Helges mamma rabblar i Repmånad?

Svamp mellan tårna heter ju fotsvamp men vet ni vad svamp mellan stortå.... Nej förresten glöm det... blush.gif
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 16-07-2009, 17:47) *
Undrar om det inte är Rosmarins ramsa som Helges mamma rabblar i Repmånad?

Svamp mellan tårna heter ju fotsvamp men vet ni vad svamp mellan stortå.... Nej förresten glöm det... blush.gif

Undrar vad du var ute på för vägar nu? Nåja, jag vet vad fotsvamp heter på norska: fotsopp! Och att medel mot mögel heter soppdreper.
Berith
sudda sudda... blush.gif
sqrulan
Lilltån, tåntilla,makafrun och skoskrabba, men det blev ju bara 4 stycken?
Gudrun i Göteborg
Jag säger nog pektån, långtån, ringtån o lilltån om jag skall prata om mina tår. Fast det gör jag ju inte så ofta. Änna.
Berith
Kom att tänka på en grej när jag såg bild på en broms i Natur...

Varför springer hästarna fortare när dom blir bitna av en broms? g.gif
Chamomille
Gör dom? rotfl.gif Vilken fundering...
Berith
CITAT (Chamomille @ 18-07-2009, 10:45) *
Gör dom? rotfl.gif Vilken fundering...

blink.gif
Myosotis
Vad är skillnaden mellan turtle och tortoise?
Betty
Skillnaden är att turtle = havssköldpadda och tortoise = landsköldpadda
Berith
Löser korsord och då står det BARBIE-EX vilket ger KEN... Är dom inte ihop längre?? unsure.gif Vad hände?
Myosotis
CITAT (Betty @ 19-07-2009, 00:16) *
Skillnaden är att turtle = havssköldpadda och tortoise = landsköldpadda

Aha! thanks.gif Nu ska man bara lyckas memorera vilken som är vilken.
skogstroll
CITAT (Berith @ 19-07-2009, 09:08) *
Löser korsord och då står det BARBIE-EX vilket ger KEN... Är dom inte ihop längre?? unsure.gif Vad hände?

ja när jag lekte med Barbie i min ungdom så var det en kompis som hade en Ken... han var en riktigt snuskhummer så det kan vara därför. Big Jim var mycket trevligare
rotfl.gif

Berith
Men vart är världen på väg...?? Det vore ju som om Rödluvan och Vargen skulle öppna kvarterskrog eller nåt! fear.gif
Fera
vilken bra tråd

Strumpmonstret i tvättmaskinen har väl de flesta funderat på hur den ser ut.
Är det en han eller hon? Någon som vet?

Jag tror det är en han!

Många småknasiga frågor funderar men ju på ibland!

Varför sätter små barn nästan alltid v. sko på h fot

Jag tror inte det är en slump!

Då skulle det var 50% chans att det blev rätt!

Chamomille
CITAT (Berith @ 19-07-2009, 11:26) *
Men vart är världen på väg...?? Det vore ju som om Rödluvan och Vargen skulle öppna kvarterskrog eller nåt! fear.gif

a0a.gif
skånepåg
Hur långt tror ni att dinusaurierna hade utvecklats om de funnits idag??
Myosotis
De var förmodligen välanpassade till den värld de levde i, så de hade kanske inte förändrat sig så mycket?
Berith
Tänk vilka viltstängsel vi hade behövt om det funnits dinosaurier idag! g.gif
skånepåg
CITAT (Berith @ 25-07-2009, 13:17) *
Tänk vilka viltstängsel vi hade behövt om det funnits dinosaurier idag! g.gif

Haha ja jag kom tänka på det när jag såg ice age 3 sen kanske de hade utvecklats till nåt liknande som i Alien filmerna, vem vet det finns ju säkert såna monster i universum men kul att höra era ideer biggrin.gif
Gudrun i Göteborg
Tror ni dom varit vilda? Tror inte jag. Jag tror vi hade haft dom som sällskapsdjur o dragare och då hade klimathotet varit mindre än det är nu. Stora dinosaurier i st f lokomotiv, något mindre att dra spårvagnar o bussar, och minidino för att dra min egna kärra (som har tak naturligtvis) till jobb o till affär. Och massa platser att kunna släppa dom lösa så att de får leka - inget koppeltvång här inte. Matboxar o stall utanför varje hus.

Tänk vad skoj det skulle varit. Och Odla hade haft en egen avdelning som hette Dino.
skånepåg
Haha ja det är en rolig tanke att leka med biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon