Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
stina
Grattis Ladyn!!!!! Vad roligt för dej att få ett kvitto på hur duktig du är!

Det där med svag svank förstår jag precis vad du menar med! Vi hade steg igår där vi skulle hoppa baklänges och "puta ut" med rumpan i varje hopp. Jisses vad det kändes i svanken efter ett tag!!!!
LadyG
Tack wub.gif Visst är det märkligt att man kan glömma så viktiga muskler när man tränar, och ändå är de relativt enkla att träna. För det är ju mage-ryggkorsetten som ska hålla ochh upprätta när vi går och står, och det är korsryggen vi får ryggskott i när vi lyfter fel/för tungt. Det fick mig att tänka till faktiskt, om jag får instruera lite mer på klubben kommer jag att lägga in mer stretching och mer statiska styrkeövningar för olika muskelgrupper så de blir uthålligare och segare också.

Sånt måste ju dans vara otroligt bra för förresten. Man ska orka stå på oika sätt, hålla olika kroppsdelar i olika positiner och orka göra steg och mönster. Det måste ju vara mycket uthållighet i det helt enkelt, eller?
Magdis
Aj aj aj min kropp! Jag tog det väldigt lugnt igår, körde ingen konditionsträning utan bara mjuk styrketräning med lättare vikter än vanligt. Jag har ändå svårt att lyfta armarna ordentligt idag, hihi. Så otränad i bröst och framsida av axlar helt enkelt. Jag ser verkligen fram emot att axlarna är jämntränade på båda sidor, det är säkert p.g.a att de inte varit det som jag fått mer ont i axlarna på sista tiden. Har inte blivit kallad till sjukgymnasten ännu heller. sad.gif

Nu blir det förstås vila idag. Imorgon ska jag på en datakurs på förmiddagen och sen ska jag jobba natten. Onsdag natt jobbar jag också så det lär ju inte bli nån träning förrän tidigast torsdag kväll...då är det Cirkel Core!! Det vill jag verkligen vara med på. smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 20-02-2006, 11:08)
Sånt måste ju dans vara otroligt bra för förresten. Man ska orka stå på oika sätt, hålla olika kroppsdelar i olika positiner och orka göra steg och mönster. Det måste ju vara mycket uthållighet i det helt enkelt, eller?

Ja det är väldigt mycket bålträning!!! Det är ett otroligt tempo och VÄLDANS jobbigt.... Det tex väldigt mycket hopp med bakåtböjd rygg följt av exempelvis kast framåt med överkroppen mot golvet. Däremellan är det mjuka steg med höftgung, upp på tå piruett etc, etc. Man får lära sig att både spänna hela bålen vid hoppen och ett tu tre måste man vara mjuk och slappna av i hela kroppen för att klara höftrörelserna eller kasten framåt med ryggen. Muskelkontroll blir man alltså bra på.

Å vansinnigt kul!!! tongue.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-02-2006, 12:25)
Aj aj aj min kropp! Jag tog det väldigt lugnt igår, körde ingen konditionsträning utan bara mjuk styrketräning med lättare vikter än vanligt. Jag har ändå svårt att lyfta armarna ordentligt idag, hihi. Så otränad i bröst och framsida av axlar helt enkelt. Jag ser verkligen fram emot att axlarna är jämntränade på båda sidor, det är säkert p.g.a att de inte varit det som jag fått mer ont i axlarna på sista tiden. Har inte blivit kallad till sjukgymnasten ännu heller. sad.gif

Nu blir det förstås vila idag. Imorgon ska jag på en datakurs på förmiddagen och sen ska jag jobba natten. Onsdag natt jobbar jag också så det lär ju inte bli nån träning förrän tidigast torsdag kväll...då är det Cirkel Core!! Det vill jag verkligen vara med på. smile.gif

Jag är starkare i min vänsterarm så jag tror det är därför jag fått ont i den axeln - jag tar helt enkelt i mer på den sidan när jag blir trött.... Så det är nog viktigare än vad man ofta tänker på att vara jämnstark i båda sidorna. T ex en hund som är lite klen i ett höger framben börjar ofta halta på det vänstra frambenet trots att det egentligen är det högra som behöver åtgärdas...

/Stina
Magdis
....fast lite nöjd är jag egentligen också med min träningsvärk! tongue.gif Har aldrig haft träningsvärk där förut så det är ju ett kvitto på att jag kommit åt nya muskler! Snart kanske det blir nya foton att visa upp här! rolleyes.gif Axlarna alltså...inte brösten, så roligt ska vi inte ha! laugh.gif

Jag skulle inte klara av dina danspass Stina, jag har så svårt att göra så där många olika steg i följd. Känner mig som en klumpig elefant fast jag är så liten. Jag önskar att jag kunde dansa dock...det är så kul att titta på dem som kan. Jag har en kusin som tävlingsdansat i latinsk dans och nu håller hon på med magdans. smile.gif
stina
Vi väntar med spänning på ditt nya bidrag till vetenskapen!!! rolleyes.gif

Det här med att dansa är jag säker på att du skulle klara! När jag började med dansen så kände jag mej också som en klumpig elefant - tills jag hittade nyckeln!!! Och det var att INTE tänka aerobics eller gymnastik!!! I början spände jag till kroppen så fort jag klev in i salen, för det var jag ju van vid att man skulle i aerobicsen, men då funkar det definitivt inte!! Man måste vara lite slö och slapp i kroppen för att få in det rätta "gunget". Sen är ju det här att komma ihåg kombinationerna ett annat problem, men när man väl vant sig vid dansrörelserna och inte måste lägga 100% fokus på det så går det lättare.

Testa om du är sugen - jag törs nästan garantera att du blir fast! Och det är otroligt bra att kombinera med den "stela" styrketräningen!!

Stina
Magdis
Jag fick lite roliga leksaker från iForm idag...pulsbälte och pulsklocka och en stegräknare. De har jag lekt med en stund nu. rolleyes.gif Som vanligt har jag ju problem med storlekarna, det smalaste som går att ställa in på pulsbältet är nästan så att den ramlar av mig ändå. Det ska sitta under brösten, kanske jag kan fubba och sätta den på?! tongue.gif Fast då lär den väl få svårt att hitta hjärtat kanske. Jag provade lite med att jogga runt i huset och springa upp och nerför trappan, min puls blev lägre när jag sprang i trappan! Ska nog låta bli med det just nu. unsure.gif
stina
Kan du inte pula in den under bh'n??? Eller sätta bh-band på den? wink.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (stina @ 20-02-2006, 16:29)
Kan du inte pula in den under bh'n??? Eller sätta bh-band på den? wink.gif tongue.gif

Jag testade med att kava upp den ovanpå brösten men det funkade inte. Jag får sprätta upp banden och klippa av en bit och sen sy ihop. Det är visserligen bara nån centimeter det handlar om men det kan det vara värt för att slippa dra upp den ideligen.
LadyG
CITAT (stina @ 20-02-2006, 13:39)
Ja det är väldigt mycket bålträning!!! Det är ett otroligt tempo och VÄLDANS jobbigt.... Det tex väldigt mycket hopp med bakåtböjd rygg följt av exempelvis kast framåt med överkroppen mot golvet. Däremellan är det mjuka steg med höftgung, upp på tå piruett etc, etc. Man får lära sig att både spänna hela bålen vid hoppen och ett tu tre måste man vara mjuk och slappna av i hela kroppen för att klara höftrörelserna eller kasten framåt med ryggen. Muskelkontroll blir man alltså bra på.

Å vansinnigt kul!!! tongue.gif

Men hur sjutton klarar du av att hålla ordning på alla steg och hopp? Jag skulle bryta nacken av mig tongue.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 20-02-2006, 19:56)
CITAT (stina @ 20-02-2006, 13:39)

Å vansinnigt kul!!!  :P

Men hur sjutton klarar du av att hålla ordning på alla steg och hopp? Jag skulle bryta nacken av mig tongue.gif

...och jag skulle bryta ihop av skratt över hur okoordinerade mina rörelser är. Jag skulle antagligen se ut som att jag led av Huntingtons sjukdom om jag försökte mig på nåt dylikt! laugh.gif
LadyG
CITAT (stina @ 20-02-2006, 13:42)
Jag är starkare i min vänsterarm så jag tror det är därför jag fått ont i den axeln - jag tar helt enkelt i mer på den sidan när jag blir trött.... Så det är nog viktigare än vad man ofta tänker på att vara jämnstark i båda sidorna. T ex en hund som är lite klen i ett höger framben börjar ofta halta på det vänstra frambenet trots att det egentligen är det högra som behöver åtgärdas...

/Stina

Visst är det så. Du kan till och med drabbas av inflammationer och överansträngning för att kroppen inte är jämt tränad.
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-02-2006, 15:10)
....fast lite nöjd är jag egentligen också med min träningsvärk! tongue.gif Har aldrig haft träningsvärk där förut så det är ju ett kvitto på att jag kommit åt nya muskler! Snart kanske det blir nya foton att visa upp här! rolleyes.gif Axlarna alltså...inte brösten, så roligt ska vi inte ha! laugh.gif

Jag skulle inte klara av dina danspass Stina, jag har så svårt att göra så där många olika steg i följd. Känner mig som en klumpig elefant fast jag är så liten. Jag önskar att jag kunde dansa dock...det är så kul att titta på dem som kan. Jag har en kusin som tävlingsdansat i latinsk dans och nu håller hon på med magdans. smile.gif

Klumpig som en liten elefant?
Hehe, nu överdriver du väl i alla fall?

Och det var ju inte DU som hade snabelkallingar heller laugh.gif

Själv känner jag mej ibland som ett kylskåp med öppen dörr

eller gravid grävskopa laugh.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 20-02-2006, 21:52)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-02-2006, 15:10)
....fast lite nöjd är jag egentligen också med min träningsvärk!  :P Har aldrig haft träningsvärk där förut så det är ju ett kvitto på att jag kommit åt nya muskler! Snart kanske det blir nya foton att visa upp här!  :rolleyes: Axlarna alltså...inte brösten, så roligt ska vi inte ha!  :lol:

Jag skulle inte klara av dina danspass Stina, jag har så svårt att göra så där många olika steg i följd. Känner mig som en klumpig elefant fast jag är så liten. Jag önskar att jag kunde dansa dock...det är så kul att titta på dem som kan. Jag har en kusin som tävlingsdansat i latinsk dans och nu håller hon på med magdans.  :)

Klumpig som en liten elefant?
Hehe, nu överdriver du väl i alla fall?

Och det var ju inte DU som hade snabelkallingar heller laugh.gif

Själv känner jag mej ibland som ett kylskåp med öppen dörr

eller gravid grävskopa laugh.gif

laugh.gif laugh.gif Nu är det jag som skrattar! Gravid grävskopa! Vart får du allt ifrån? Du är ju smal!
Farbror Blå
Mer som ett uttryck ju förstår du väl.. laugh.gif

som när mannen säjer till sin hustru under bröllopsvalsen:

-älskling du dansar som en älva.....
-Oo tack =)
.......... tolv elefanter.....
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 20-02-2006, 22:40)
Mer som ett uttryck ju förstår du väl.. laugh.gif

som när mannen säjer till sin hustru under bröllopsvalsen:

-älskling du dansar som en älva.....
-Oo tack =)
.......... tolv elefanter.....

Det är ett uttryck att jag är som en liten elefant också förstår du! rolleyes.gif Men jag känner mig faktiskt klumpig...även om det inte syns så mycket kanske.
stina

Men hur sjutton klarar du av att hålla ordning på alla steg och hopp? Jag skulle bryta nacken av mig

...och jag skulle bryta ihop av skratt över hur okoordinerade mina rörelser är. Jag skulle antagligen se ut som att jag led av Huntingtons sjukdom om jag försökte mig på nåt dylikt!

Det här med att hålla ordning på stegen och hoppen är en vanesak. Man måste sluta fokusera på kroppen och låta den sköta sig själv liksom.

Dessutom måste man ha en stor portion humor, gilla lyteskomik och absolut inte vara blyg när man ska hoppa omkring och vicka på häcken mitt framför en stor spegelvägg.... tongue.gif Men man vänjer sig... Många av vi som tränar på passen har ju lärt känna varandra och inte sällan börjar vi garva mitt under dansen när våra blickar möts i spegeln! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Vi skrattar aldrig åt varandra utan med varandra för man har nog med att hålla rätt på sin egen kropp och hinner inte spana in andra. Döremot ligger gymmet en trappa upp med fönster ner i salen och när danspassen pågår är trappmaskinerna och cyklarna som står placerade precis vid fönstret populära platser!!

ohmy.gif
Hannele

Jag struntar i stegen, gillar mest bodypump och spinning.
stina
Ja det är bra att det i regel finns något som passar alla. Body-pump gillar jag också, spinning har jag faktiskt aldrig testat.

/Stina
Elanah
Spinning tycker jag är kul (förutom att man kan få så ont i baken tongue.gif )du har möjlighet att besämma lite själv över hur mkt du ska ta ut dig men du är garanterat helt slut efter.
stina
CITAT (Elanah @ 21-02-2006, 09:32)
Spinning tycker jag är kul (förutom att man kan få så ont i baken tongue.gif )du har möjlighet att besämma lite själv över hur mkt du ska ta ut dig men du är garanterat helt slut efter.

Aj, aj, aj! Jag som har så benig bak.... tongue.gif
Magdis
CITAT (stina @ 21-02-2006, 09:43)
Spinning tycker jag är kul (förutom att man kan få så ont i baken  :P )du har möjlighet att besämma lite själv över hur mkt du ska ta ut dig men du är garanterat helt slut efter.

Instämmer med föregående talare! biggrin.gif Jag har just varit på en datautbildning och suttit i en stol i 3½ timmar, med en liten paus i mitten. Jag har så ont i baken att jag knappt kan sitta nu. Sen ska jobba inatt, det är bäst att vi har mycket att göra så jag slipper sitta på rumpan! rolleyes.gif
LadyG
Spinning är mycket bra för konditionen, ett perfekt komplement till styrketräning t ex.

Överraskande upptäckt:
Jag fick just veta av min trevliga barnmorska att det preventivmedel jag använt binder vatten i kroppen, bara runt 30% drabbas men jag är tydligen en av dem. Det leder på sikt till en stadig viktökning, oavsett vad man gör. Hennes råd var: Byt NU!

ohmy.gif

Nåja, jag byter, så får vi väl se om jag, som hon uttryckte det "tappar några kilo ganska snabbt".

Jag skulle inte bli ledsen om jag tappade några kilo faktiskt, om det kan ske utan att det påverkar musklerna eller kondisen. Fast det sker nog inte över en natt iaf tongue.gif
stina
Då håller vi våra tummar att det blir så! rolleyes.gif

Får man vara nyfiken och fråga vad du använt för medel????
LadyG
Depo-provera, en spruta. Smidigt men det fanns visst ganska många biverkningar man KUNDE drabbas av, varav viktökning var den näst vanligaste. Hysteriska blödningar var den vanligaste.

Som tur är var inte biverkningarna av det farliga slaget (hjärnblöning, blodpropp etc) ohmy.gif

Läskigt att en sån sak kan påverka tillvaron på det där viset egentligen. Men det är skönt att veta vad som var fel iaf smile.gif
Farbror Blå
CITAT
Man måste sluta fokusera på kroppen och låta den sköta sig själv liksom.

Citat av Stina

Är det inte därför många har problem med vikt och hälsa idag, att dom slutade fokusera och lät kroppen sköta sej själv? rolleyes.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-02-2006, 12:29)
Spinning tycker jag är kul (förutom att man kan få så ont i baken  tongue.gif )du har möjlighet att besämma lite själv över hur mkt du ska ta ut dig men du är garanterat helt slut efter.

Instämmer med föregående talare! biggrin.gif Jag har just varit på en datautbildning och suttit i en stol i 3½ timmar, med en liten paus i mitten. Jag har så ont i baken att jag knappt kan sitta nu. Sen ska jobba inatt, det är bäst att vi har mycket att göra så jag slipper sitta på rumpan! rolleyes.gif

Hmm om du jobbar inom vården, skulle jag som medborgare nog också vilja att du inte sitter så mycket på din bak....
wink.gif
stina
CITAT (LadyG @ 21-02-2006, 14:09)
Depo-provera, en spruta. Smidigt men det fanns visst ganska många biverkningar man KUNDE drabbas av, varav viktökning var den näst vanligaste. Hysteriska blödningar var den vanligaste.

Som tur är var inte biverkningarna av det farliga slaget (hjärnblöning, blodpropp etc) ohmy.gif

Läskigt att en sån sak kan påverka tillvaron på det där viset egentligen. Men det är skönt att veta vad som var fel iaf smile.gif

Det har jag också!!! Haft det i ca 10 år och tycker det funkar toppen! rolleyes.gif

Nu har det dock kommit nya varningar om Depo-provera, att man ska vara observant på benskörhet redan efter ett par års användande. Nu är det nog ingen fara om man tränar + inte har det i släkten, men man ska vara medveten om det!! Fast jag tycker det är värt risken, helt underbart att slippa humörsvängningar och blödningar! rolleyes.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 21-02-2006, 14:37)
[b]
CITAT
Man måste sluta fokusera på kroppen och låta den sköta sig själv liksom.
</b>
Citat av Stina

Är det inte därför många har problem med vikt och hälsa idag, att dom slutade fokusera och lät kroppen sköta sej själv? rolleyes.gif

Inte om man låter den sköta sig själv under dansen!!! Då går man i alla fall INTE upp i vikt (för man kan inte äta samtidigt heller)! tongue.gif
LadyG
CITAT (stina @ 21-02-2006, 15:14)
Det har jag också!!! Haft det i ca 10 år och tycker det funkar toppen! rolleyes.gif

Nu har det dock kommit nya varningar om Depo-provera, att man ska vara observant på benskörhet redan efter ett par års användande. Nu är det nog ingen fara om man tränar + inte har det i släkten, men man ska vara medveten om det!! Fast jag tycker det är värt risken, helt underbart att slippa humörsvängningar och blödningar! rolleyes.gif

Oj, barnmorskan sa till mig att man inte bör använda sprutan i mer än 2 år åt gången ohmy.gif

Nåja, det finns många olika teorier om hur det där ska skötas smile.gif

Det borde finnas p-spruta för män tongue.gif
stina
Ja, jag var precis och frågade en läkare här på jobbet som tyckte att jag skulle sluta bums!!! Men vad i hela fridens namn finns det för alternativ som är bra..... sad.gif
LadyG
Jag tycker att hormonspiralen och p-stavarna verkar helt okej, de innehåller samma hormon, ska ha samma effekt och man ska tydligen kunna slippa mensen också. En av dem blir det, för piller tänker jag inte knapra. Jag bara glömmer dem laugh.gif
stina
Jag lutar i såfall åt p-stav, för spiral har jag haft och det gjorde så fruktansvärt ont att sätta in den så jag höll på att smälla av - så det gör jag inte om!!! Fast jag har inte fött barn och då är det visst värre....

Oooops - det här blev visst ett sidospår till träningen! ohmy.gif
LadyG
Det är viktigt att ta hand om sig smile.gif

Ikväll blir det träning, tror jag. Om jag inte ska instruera, för då blir det inte lika mycket tränat för min del. Barnpasset instruerar jag, så där blir det en timmes vankande och hojtande. Sen är det vuxenpasset också, och jag vet inte vem som håller i det idag. För säkerhets skull har jag tänkt ut en planernig, det är ju bättre att ha en plan som inte behövs än behöva en plan man inte har smile.gif
stina
Då får vi väl hoppas att det blir möjlighet till lite träning för dej också!

Jag tränade styrka (grupp-pass) på lunchen idag. Hann köra 20 lugna minuter på trapp-maskinen innan. rolleyes.gif Imorgon är det styrketräning och torsdag blir det ingen träning alls för då ska jag och ett par till här på jobbet till Djurgården och äta lunch med VD. Synd bara att hon prickade in just torsdagen då mina favvis-pass går! sad.gif (Step och Core).
LadyG
Det är ju inte så kul att du missar favvo-träningen, men det måste vara lite kul att luncha med VD'n också väl? Eller är det "tvunget" (jag avskyr när man är tvungen att fika/luncha med chefer för att de ska komma ihåg vem man är) tongue.gif

På utbildningen fick vi veta att musklerna börjar tappa i styrka redan efter en veckas uppehåll! ohmy.gif

Gissa om jag blev sugen på att kasta mig över ett träningspass eller två, det var ett tag sen jag fick en rejäl körare...
stina
Jo, det är nog tvunget. Jag menar vad säger man när VD'n frågar: Ska vi inte gå ut och fira att bokslutet är klart - vad säger ni om torsdag? Det går ju inte att svara: Nej, jag vill inte, för jag tränar på luncherna.... unsure.gif

Usch då går det så fort att tappa styrka!!! Jag som "mesat" ett tag med styrketräningspassen. Då får det bli hårda bandage imorgon! mad.gif
LadyG
Ja, det var inga problem att träna samma muskel 3 ggr i veckan, om man äter och sover som man ska. Mer än 3 ggr i veckan leder till slitage dock, så mer än så var inte nyttigt.

Kondition är också färskvara fast inte på samma sätt som styrka. Men vilken överraskning det var att styrkan försvann så fort, jag trodde man hade ett par tre veckor iaf. Tänk vad fel man har ibland.
yenny
Va ni är duktiga som tränar o står i.
själv blir det ingen träning alls... jag kom precis igång för ett tag sedan... men så halkade jag tillbaka i: jag är trött, jag orkar inte... helt fel.. jag vet! kommer jag bara igång ordentligt så blir jag så mycket piggare, men jag hittar ingen inspiration. Det är enklare att låta bli att träna.

(usch vad jag känner mej gnällig sad.gif )
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 21-02-2006, 14:38)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-02-2006, 12:29)
Spinning tycker jag är kul (förutom att man kan få så ont i baken  tongue.gif )du har möjlighet att besämma lite själv över hur mkt du ska ta ut dig men du är garanterat helt slut efter.

Hmm om du jobbar inom vården, skulle jag som medborgare nog också vilja att du inte sitter så mycket på din bak....
wink.gif

hmmm...hur menar du nu tro? unsure.gif Att jag borde väcka upp patienterna ett par gånger om natten och vifta med baken eller? biggrin.gif
LadyG
CITAT (yenny @ 21-02-2006, 16:55)
själv blir det ingen träning alls... jag kom precis igång för ett tag sedan... men så halkade jag tillbaka i: jag är trött, jag orkar inte... helt fel.. jag vet! kommer jag bara igång ordentligt så blir jag så mycket piggare, men jag hittar ingen inspiration. Det är enklare att låta bli att träna.

Gör inte det, det är sånt som händer oss alla.

Och man måste inte gymma, jogga och slita fem dagar i veckan. Börja lugnt, med promenader i skogen eller i något område du trivs i, någon eller några gånger i veckan. Det räcker. Sätt upp som mål att ha gått 2 mil nästa månad kanske?

Du hittar nog din motionsform du också, det kan ta lite tid bara. smile.gif

Vi hejjar på dig wub.gif
Magdis
Det där med att man tappar i muskelstyrka redan första veckan hade jag läst, det är därför det känns så pissigt att bli sjuk hela tiden. Läste nånstans att det var 3-5% per vecka som muskelmassan minskade.

Men jag tröstar mig med att jag ändå har rejält mycket mer muskler än när jag började träna i höstas och det ska ju mycket till innan man är tillbaka på 0 iallafall.

Yenny, du kommer säkert igen snart när det börjar bli ljusare! Vi finns här för att peppa! Heja heja! biggrin.gif
yenny
CITAT (LadyG @ 21-02-2006, 17:00)
CITAT (yenny @ 21-02-2006, 16:55)

Gör inte det, det är sånt som händer oss alla.

Och man måste inte gymma, jogga och slita fem dagar i veckan. Börja lugnt, med promenader i skogen eller i något område du trivs i, någon eller några gånger i veckan. Det räcker. Sätt upp som mål att ha gått 2 mil nästa månad kanske?

Du hittar nog din motionsform du också, det kan ta lite tid bara. smile.gif

Vi hejjar på dig wub.gif

jag tror nästan det är så jag måste göra... ta det lugnt och lite i taget.

Tack för hejandet wub.gif
yenny
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-02-2006, 17:24)
Yenny, du kommer säkert igen snart när det börjar bli ljusare! Vi finns här för att peppa! Heja heja! biggrin.gif

Ännu mer hejande... tack wub.gif
anna_rispan
Jippi! Idag tränade jag gympa igen, efter två hela veckors avbrott. Nu hoppas jag att jag håller mig frisk. Det grasserar magsjuka på nära håll. sad.gif
Hannele
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 11:50)
Man kan ju gott och väl göra situps, armhävningar,hantelträningar och en massa annat hemma, dessutom naturligtvis ha egna friskispass=)

Gör du det?
Farbror Blå
Njae, måste erkänna att det hör till undamtagen mer än som regel, är skapligt angripen av latmasekn nuförtiden..
Skottar snö gör jag ibland, men annars så;) rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Farbror Blå @ 21-02-2006, 23:08)
är skapligt angripen av latmasekn nuförtiden..

Men många råd, till andra, har du... laugh.gif
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 21-02-2006, 23:08)
Njae, måste erkänna att det hör till undamtagen mer än som regel, är skapligt angripen av latmasekn nuförtiden..

Nu för tiden? Tränade du mycket tidigare? De flesta brukar vara i ganska god form efter lumpen, eller var det när lumpen verkligen var lumpen och inte hälsohem tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon