|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Maria i Helsingborg
09-11-2006, 20:28
CITAT (anna_rispan @ 09-11-2006, 17:01) jag funderar på att önska mig en träningskalender i julklapp så jag kan skriva upp alla torra fakta runt träningen o så.....
visst var det någon av er som hade en träningskalender?
har du haft någon nytta av den?? Det var nog jag. Ja, det är jättebra - man ser framstegen - man får ett kvitto på det man sätter in. För mig är det toppen OCH sporrande. Nu blev det ingen träning mer än sit-ups för mig idag eftersom jag jobbade i natt och ska jobba i natt igen (OCH regnet har öst ner), men jag tänkte springa en timme på löpbandet på jobb efter nattarbetet (10 h), vad tror ni om det?
Rapchic
09-11-2006, 20:30
CITAT (Maria i Helsingborg @ 09-11-2006, 21:28) Det var nog jag. Ja, det är jättebra - man ser framstegen - man får ett kvitto på det man sätter in. För mig är det toppen OCH sporrande. Nu blev det ingen träning mer än sit-ups för mig idag eftersom jag jobbade i natt och ska jobba i natt igen (OCH regnet har öst ner), men jag tänkte springa en timme på löpbandet på jobb efter nattarbetet (10 h), vad tror ni om det?  har också funderat på träningskalender... vad skriver man in i den för att det ska vara effecktivt
Det går nog jättebra (om du brukar vara pigg då alltså och om du inte kroppsarbetar i 10 timmar!)  Du borde somna gott sedan i alla fall!
Maria i Helsingborg
09-11-2006, 22:53
CITAT (Rapchic @ 09-11-2006, 20:30) har också funderat på träningskalender... vad skriver man in i den för att det ska vara effecktivt Grejen är ju att anteckna träningspass och former, förändringar eller ovanligheter vad beträffar sömn, vila, mat och mående för att kunna räkna ut när man presterar som bäst och att ha lite överseende med sig själv de gånger man inte har de ultimata förutsättningarna att "ligga på topp". Jag summerar mina träningstillfällen och tider. Håller koll på hur många pass och NÄR de infaller i veckan för att kunna planera in nästa pass och vila, inte att förglömma. Som sagt är det väldigt sporrande att se att man blir lite snabbare, klarar lite mer/längre och väger lite mindre Det finns en hel del sajter att lägga upp sin träning på också, ska tilläggas. puls.se har en och jogg.se har en annan. Den sista är gratis. Men jag vill ha det, kunna bläddra, framför mig. Vid köp av vissa pulsklockor får man tillgång till deras internettjänst. Min ligger på polar.fi.
Maria i Helsingborg
09-11-2006, 23:00
CITAT (stina @ 09-11-2006, 20:30) Det går nog jättebra (om du brukar vara pigg då alltså och om du inte kroppsarbetar i 10 timmar!)  Du borde somna gott sedan i alla fall!  Nej, mitt arbete är inte fysiskt krävande, men pigg vid den tiden? Njae Men som du säger, jag kommer att sova gott sedan.
CITAT (anna_rispan @ 09-11-2006, 17:01) jag funderar på att önska mig en träningskalender i julklapp så jag kan skriva upp alla torra fakta runt träningen o så.....
visst var det någon av er som hade en träningskalender?
har du haft någon nytta av den?? Oja, det är nästan lite nostalgi att gå tillbaka till anteckningarna: Fredagen den 21 juli 2006
Tillbaka från semestern, och jag har inte tränat något speciellt under tiden. Idag cyklade jag bara 30 minuter eftersom gårdagens klättring sitter i kroppen. Det var precis att jag kunde göra 15 vanliga armhävningar imorse. Väggklättring kommer att bli ett stående inslag i träningen, det är både jobbigt och kul, och jätteläskigt när man som jag är höjdrädd. Men bästa sättet att befria sig från en rädsla är att konfrontera den. Cykla på mornarna, ju-jutsu tre dagar i veckan och klättra en dag i veckan, det blir nog ganska lagom tror jag. Cyklingen har i alla fall sänkt mitt blodtryck till 110/78 så någon nytta gör det.
Redan i somrast började det hända saker mao, och blocktrycket är ju inte så pjåkigt  Men det roligaste var nog den här anteckningen: Torsdagen den 10 augusti
Det går inte så bra att träna med träningsvärk, även om den försvinner efter ett tag medan man tränar. Problemet är att den återkommer med full kraft efter träningen. Jobbigt.
Det bevisar ju bara att jag inte lärt mig något av mina misstag, som ni kanske minns försökte jag img på samma taktik för några veckor sedan när jag hade träningsvärk i magen  Det är jättepeppande attt gå tillbaka och läsa sina framsteg tycker jag.
Farbror Blå
10-11-2006, 10:50
ja det kan vara olika framgångar eller bakslag om man ser bakåt, men du verkar ju bara gå framåt?=)
anna_rispan
10-11-2006, 10:56
Det är den här maskinen jag är osäker på hur långt tillbaka jag ska gå med armarna. Minns inte vad instruktören sa.....
Från www.nordicgym.se
/jag lyckas inte få in bilden./
125S
Sittande bröst (Chest press)
Ställbart startläge och fotpedal. Den här maskinen tar mycket bra på musklerna och ger dig vid behov en ordentlig utsträckning av musklerna. Lika tyst och mjuk som våra andra maskiner. Tränar främst bröst-, axel- och armmuskulaturen. Utväxlingen överensstämmer med kroppens biomekanik. Viktmagasin 80 kg.
- Ställbart startläge - Fotpedal för att få fram handtaget till startposition - Två olika greppvarianter - Ställbar sits
Magasinskydd extra utrustning.
Längd: 1150 mm Höjd: 1860 mm Bredd: 1220 mm
CITAT (Farbror Blå @ 10-11-2006, 10:50) ja det kan vara olika framgångar eller bakslag om man ser bakåt, men du verkar ju bara gå framåt?=) Nejdå, det är bra det att jag ignorerar bakslagen och ser frammåt. Man ska inte hänga upp sig på petitesser heller, som formsvackor och lite olust. Sånt får man räkna med, men man behöver inte låta det dra ner en för det. Därför skriver jag mest om de positiva upplevelserna om det alls finns något positivt att skriva. "Positive reinforcement" kallas det på engelska men jag kan inte för mitt liv komma på vad det kallas på svenska.
anna_rispan
10-11-2006, 10:58
positiv förstärkning kanske??
ja det är väl det bästa att bara skriva ner det bästa man känt. men samtidigt kan man ju upptäcka negativa mönster om jag förstår rätt.
typ som Stina som har börjat med frukostgröt o märker att hon orkar mer....
CITAT (anna_rispan @ 10-11-2006, 10:56) Det är den här maskinen jag är osäker på hur långt tillbaka jag ska gå med armarna. Minns inte vad instruktören sa.....  En sån?
CITAT (anna_rispan @ 10-11-2006, 10:58) positiv förstärkning kanske??
ja det är väl det bästa att bara skriva ner det bästa man känt. men samtidigt kan man ju upptäcka negativa mönster om jag förstår rätt.
typ som Stina som har börjat med frukostgröt o märker att hon orkar mer.... Så heter det nog  Jo, allvarliga saker, som skador, sjukdomar och sådant är svårt att ignorera. Dessutom måste man ju anteckna lite om man testar något helt nytt, för att kunna följa resultaten. Men om man bara lyckades göra 10 istället för 15 armhävningar, ja då är det inte så mycket att bråka om. Då får man hitta det positiva i situationen och skriva ner det, så man inte skriver att man misslyckades.
anna_rispan
10-11-2006, 11:04
ja det verkar vara samma funktion. men den ser ju inte exakt likadan ut.
är det någon som vet om armarna ska hela vägen tillbaka. så att vikten nästan nuddar i botten????
anna_rispan
10-11-2006, 11:05
CITAT (LadyG @ 10-11-2006, 11:03) Jo, allvarliga saker, som skador, sjukdomar och sådant är svårt att ignorera. Dessutom måste man ju anteckna lite om man testar något helt nytt, för att kunna följa resultaten.
Men om man bara lyckades göra 10 istället för 15 armhävningar, ja då är det inte så mycket att bråka om. Då får man hitta det positiva i situationen och skriva ner det, så man inte skriver att man misslyckades. Låter vettigt.
CITAT (anna_rispan @ 10-11-2006, 11:04) ja det verkar vara samma funktion. men den ser ju inte exakt likadan ut.
är det någon som vet om armarna ska hela vägen tillbaka. så att vikten nästan nuddar i botten???? Stina vet säkert, hon är bra på maskiner. Jag har ingen aning, eftersom jag mest tränar med fria vikter.
anna_rispan
10-11-2006, 11:56
Då får jag vänta helt enkelt..... Bra med tålamodsövningar också
Hej på er!  Nu har jag varit och gått lite uppförsbacke på bandet. Tog det lugnt eftersom det var så hård träning igår, men samtidigt var jag stel så det var skönt att gå en halvtimme! Betr armhävningsmaskinen så går inte jag ända ner. Stoppar någon dm över bröstkorgen, för jag tycker det belastar för hårt på mina axlar om jag går för långt ner. Går aldrig ända ner i backen när jag kör vanliga armhävningar heller, just för axlarnas skull. Hälsar Stina
CITAT (stina @ 10-11-2006, 13:40) Betr armhävningsmaskinen så går inte jag ända ner. Stoppar någon dm över bröstkorgen, för jag tycker det belastar för hårt på mina axlar om jag går för långt ner. Hej hej! Jag håller med Stina, instruktören (PT:n  ) när jag började träna styrketräning för nästan 10 år sedan (!!) sa att man skulle stanna i brösthöjd. Ungefär. För det finns en platta som man kan hålla emot när man ska släppa ner vikten väl Anna? I övrigt går det så där med träningen, körde igång Yoga-dvdn i förmiddags. Drog för persiennerna och tände lite ljus, hann väl igenom solhälsningen innan min dotter vaknade. Hon brukar sova i timmar på förmiddagarna.  Jag kunde köra igenom nästan hela passet innan hon blev allt för uttråkad på sin filt med sina leksaker. Men det var bättre än inget! Ha en skön helg på er, jag kommer nog inte träna något. Promenera bara. /suddis.
anna_rispan
10-11-2006, 15:21
om du med platta menar som en grej man trycker på med foten som gör att man inte lyfter hela vikten så är svaret: ja. snäll bäbis som låter dig köra yoga i lugn o ro
Maria i Helsingborg
10-11-2006, 17:22
CITAT (suddis @ 10-11-2006, 14:53) Hej hej! Jag håller med Stina, instruktören (PT:n  ) när jag började träna styrketräning för nästan 10 år sedan (!!) sa att man skulle stanna i brösthöjd. Ungefär. För det finns en platta som man kan hålla emot när man ska släppa ner vikten väl Anna? I övrigt går det så där med träningen, körde igång Yoga-dvdn i förmiddags. Drog för persiennerna och tände lite ljus, hann väl igenom solhälsningen innan min dotter vaknade. Hon brukar sova i timmar på förmiddagarna.  Jag kunde köra igenom nästan hela passet innan hon blev allt för uttråkad på sin filt med sina leksaker. Men det var bättre än inget! Ha en skön helg på er, jag kommer nog inte träna något. Promenera bara. /suddis. Vilken DVD har du, suddis? Vad tycker du om den?
CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-11-2006, 17:22) CITAT (suddis @ 10-11-2006, 14:53) Hej hej! Jag håller med Stina, instruktören (PT:n  ) när jag började träna styrketräning för nästan 10 år sedan (!!) sa att man skulle stanna i brösthöjd. Ungefär. För det finns en platta som man kan hålla emot när man ska släppa ner vikten väl Anna? I övrigt går det så där med träningen, körde igång Yoga-dvdn i förmiddags. Drog för persiennerna och tände lite ljus, hann väl igenom solhälsningen innan min dotter vaknade. Hon brukar sova i timmar på förmiddagarna.  Jag kunde köra igenom nästan hela passet innan hon blev allt för uttråkad på sin filt med sina leksaker. Men det var bättre än inget! Ha en skön helg på er, jag kommer nog inte träna något. Promenera bara. /suddis. Vilken DVD har du, suddis? Vad tycker du om den? Anna R - japp jag menar en sån.  Maria - jag har "Yoga med Blossom Tainton - Fitness Yoga 2", tycker den är helt ok, påminner mycket om den yogan jag gått på tidigare Power Yoga eller Yoga Stretch eller vad den hette.. Jag har inte provat "äkta" Ashtanga Yoga elller så. Men jag tycker den här är helt ok. /suddis
Maria i Helsingborg
11-11-2006, 16:10
OK, suddis Ja, jag är också väldigt intresserad av att hitta en som liknar den träningen jag har haft förut......man kanske skulle våga sig på att köpa den Måste bara få skryta! Idag kapade jag 30 sekunder på varje km jag joggade!!! *nynnar "simply the best-var det ja"*
Farbror Blå
11-11-2006, 16:18
Bravo!
anna_rispan
11-11-2006, 16:25
Snyggt Maria i Helsingborg!!! I dag var jag och styrketränade hela programmet. Det gick bättre med "armhävningsmaskinen" idag. Den kändes annorlunda. Men det är fortfarande stretigare på högra sidan så jag får väl ta det försiktigt..... Börjar nog komma in i rörelserna på det stora hela. Strechade ordentligt i dag. Nu börjar det kurra i magen...Vi ska äta kyckling och potatisgratäng ikväll!!!! Bra med kolhydrater och protein efter träningen Hur mycket tror ni 'styrketränare' att jag vågar lägga på i ryggtränarmaskinen. Idag tog jag 10 kilo på de sista repititionerna. Jag har haft lite vikt för att jag ska komma in i rörelsen. men det känns lite futtigt och vet att jag behöver stärka ryggen ordentligt....
Farbror Blå
11-11-2006, 16:33
skönt att du inte hade så ont idag då=)
anna_rispan
11-11-2006, 16:34
mm, det blir trevligare så. vill ju inte stöka till det för min kropp i onödan.
Vad duktiga ni är! Jag är också träningssugen idag men jag hinner inte. Orkar kanske inte heller riktigt.  Jag har ordentligt med träningsvärk i magen idag så nog märks det att yogan igår tog rätt..! Vi får se om jag kanske dristar mig till ett pass imorgon..? /suddis
Farbror Blå
11-11-2006, 16:41
Tränat magen hårt eller?=)
anna_rispan
11-11-2006, 17:07
CITAT (suddis @ 11-11-2006, 16:38) Vad duktiga ni är! Jag är också träningssugen idag men jag hinner inte. Orkar kanske inte heller riktigt.  Jag har ordentligt med träningsvärk i magen idag så nog märks det att yogan igår tog rätt..! Vi får se om jag kanske dristar mig till ett pass imorgon..? /suddis ja kör ett pass om du är sugen. hur länge har du hållit på med yoga??
Hej träningskompisar! Nu har jag samlat mot ett par dagar och har bestämt mig för att berätta det här för er, för att be om hjälp! Det är bara er jag pratar träning med, så jag har ingen annan att be om hjälp.... Jag tränar för mycket!!! Är totalt fast - omöjligt att skippa ett pass av fri vilja utan att jag mår skitdåligt helt enkelt!  Kroppen börjar ta stryk - när fredagen kommer har jag ont i ryggen och är sliten i hela kroppen. Så här ser min veckodos ut: Måndag - 1 mil löpning Tisdag - ca 1 tim styrketräning Onsdag - 5 km löpning + 30 min coreträning Torsdag - 1 tim step-up + 1 tim poweryoga Fredag - ca 1 tim styrketräning och det är för mycket - jag pajar kroppen!!! Det är svårt att förklara hur svårt det är att dra ner på träningen - panikångest nästan... Därför ber jag er om hjälp! Jag behöver alltså hjälp att bli påhejad när jag tar en vilodag - mer än påhejning när jag tränar. Tänkte ta bort en träningsdag i veckan till att börja med - vilken kommer att variera beroende på jobbet. Nästa vecka blir såhär: Måndag - 1 min löpning Tisdag - VILA Onsdag - ca 30 min styrketräning + 30 min core Torsdag - 1 tim step-up + 1 tim poweryoga Fredag - ca 1 tim styrketräning Vad jag plockar bort är alltså 30 min styrketräning och 5 km löpning. Mer pallar jag inte att ta bort just nu. Hoppas ni inte tycker att jag är totalt knäpp i huvudet eller tror att jag bågar - för det är blodigt allvar. Jag går sönder om jag inte drar ner på träningen!  Hoppas ni vill hjälpa mej..... Usch, nu har jag berättat och alltså kastat bollen. Har velat fram och tillbaka om jag ska berätta och alltså fatta beslutet att ta tag i det här eller bara fortsätta träna så här mycket. Jag kan inte ljuga och säga att jag inte tränat om jag gjort det och vice versa, så nu är det ingen återvändo.... Hälsar en orolig Stina som hoppas på ert stöd!
anna_rispan
11-11-2006, 19:07
CITAT (stina @ 11-11-2006, 18:22) Hej träningskompisar!
Nu har jag samlat mot ett par dagar och har bestämt mig för att berätta det här för er, för att be om hjälp! Det är bara er jag pratar träning med, så jag har ingen annan att be om hjälp....
Jag tränar för mycket!!! Är totalt fast - omöjligt att skippa ett pass av fri vilja utan att jag mår skitdåligt helt enkelt! :( Kroppen börjar ta stryk - när fredagen kommer har jag ont i ryggen och är sliten i hela kroppen.
Så här ser min veckodos ut: Måndag - 1 mil löpning Tisdag - ca 1 tim styrketräning Onsdag - 5 km löpning + 30 min coreträning Torsdag - 1 tim step-up + 1 tim poweryoga Fredag - ca 1 tim styrketräning
och det är för mycket - jag pajar kroppen!!! :(
Det är svårt att förklara hur svårt det är att dra ner på träningen - panikångest nästan...
Därför ber jag er om hjälp! Jag behöver alltså hjälp att bli påhejad när jag tar en vilodag - mer än påhejning när jag tränar. Tänkte ta bort en träningsdag i veckan till att börja med - vilken kommer att variera beroende på jobbet. Nästa vecka blir såhär:
Måndag - 1 min löpning Tisdag - VILA Onsdag - ca 30 min styrketräning + 30 min core Torsdag - 1 tim step-up + 1 tim poweryoga Fredag - ca 1 tim styrketräning
Vad jag plockar bort är alltså 30 min styrketräning och 5 km löpning. Mer pallar jag inte att ta bort just nu.
Hoppas ni inte tycker att jag är totalt knäpp i huvudet eller tror att jag bågar - för det är blodigt allvar. Jag går sönder om jag inte drar ner på träningen! :( Hoppas ni vill hjälpa mej.....
Usch, nu har jag berättat och alltså kastat bollen. Har velat fram och tillbaka om jag ska berätta och alltså fatta beslutet att ta tag i det här eller bara fortsätta träna så här mycket. Jag kan inte ljuga och säga att jag inte tränat om jag gjort det och vice versa, så nu är det ingen återvändo....
Hälsar en orolig Stina som hoppas på ert stöd! Klart vi ska heja på dig!!!! Det är starkt av dig att du tar tag i det eftersom du är medveten om att det är ett problem för dig. Om jag förstått rätt så är det alltså ett beroende du har av träning.... O då är det väl skitopissjobbigt när du ska trappa ner....  Men det fixar du!!!! Du har ju målet: En rygg som inte gör ont på fredag kväll. Jag ska hålla tummarna för dig.
Ja, du har förstått precis rätt - det är skitopissjobbigt att trappa ner! Tack för tumhållningen - nu när jag berättat har jag ju inget annat val än att trappa ner - eller hur! För visst bassar ni mej annars?
CITAT (stina @ 11-11-2006, 18:22) Usch, nu har jag berättat och alltså kastat bollen. Har velat fram och tillbaka om jag ska berätta och alltså fatta beslutet att ta tag i det här eller bara fortsätta träna så här mycket. Jag kan inte ljuga och säga att jag inte tränat om jag gjort det och vice versa, så nu är det ingen återvändo....
Hälsar en orolig Stina som hoppas på ert stöd! Bra att du kommit till insikt vad det kan vara som är problemet. Klart du kommer att klara det här också, du är en stark och klok person som har ett tydligt mål att arbeta mot och jag har aldrig uppfattat dig som något annat än väldigt stark. Alltså kommer det att gå bra. Visst, du har ett hårt arbete framför dig, men inget du inte klarar. Det är ju suveränt att du käkar frukost t ex, och att du börjat äta mer proteiner vid lunch så att musklerna hinner fyllas på. Allt det där har du ju redan gjort, trots motståndet att äta på mornarna och allt. Du har redan bevisat att du kan, när du väl bestämt dig. Och det är klart att vi hejjar på dig!! Hela vägen in i mål!
anna_rispan
11-11-2006, 19:37
ja visst! om du inte avstår från träningspasset på tisdag så blir det bassning från oss på odla.
du har ju berättat om gånger när träningen blivit inställd pga av möte. känns det lika jobbigt? eller kan du ha det i bakhuvudet: att jag klarat det en gång förut...
bara en tanke.
Tack LadyG! Jo, jag är nog en ganska stark person - när jag väl bestämt mig för något brukar jag ge mig fasen på att genomföra det. Och tecknet på att jag bestämt mig är att jag berättar det här för er. Jag kommer fortsätta att med glädje berätta om min träning - men jag lovar också (för att ha en hållhake på mig själv) att berätta om jag vilat. Konstigt - det känns jobbigare att dra ner på träningen än vad det gjorde när jag skulle komma igång med den... Jag har nog egentligen ganska länge innerst inne förstått vad som är problemet - det har dock tagit ett bra tag att vilja erkänna det för mig själv... Tack än en gång för ert stöd!
CITAT (anna_rispan @ 11-11-2006, 20:37) ja visst! om du inte avstår från träningspasset på tisdag så blir det bassning från oss på odla.
du har ju berättat om gånger när träningen blivit inställd pga av möte. känns det lika jobbigt? eller kan du ha det i bakhuvudet: att jag klarat det en gång förut...
bara en tanke. Nej, även om det varit frustrerande att inte kunna träna pga möte så har det ju inte varit något jag styrt över själv - inte närmelsevis så jobbigt som att fatta beslutet själv att vila!  Jag måste banka in i huvudet att "det är i vila efter träning som kroppen byggs upp - inte under träningen"!!!!
anna_rispan
11-11-2006, 19:50
Mmm, låter logiskt att det inte är lika jobbigt när du inte kan påverka.
Och det är ju precis det du ska göra. Vila alltså. Inte hita på något annat för att distarhera dig. Utan slappna av och låta kroppen bygga och laga helt i lugn o ro.
CITAT (anna_rispan @ 11-11-2006, 20:50) Och det är ju precis det du ska göra. Vila alltså. Inte hita på något annat för att distarhera dig. Utan slappna av och låta kroppen bygga och laga helt i lugn o ro. Jag lovar! Och när jag lovar vänner något så håller jag det!
anna_rispan
11-11-2006, 20:00
Jag har ju precis börjat, igen. Men jag har hittills kört styrketräning var tredje dag. O ett längre konditionspass på löpbandet i samband med ett av de styrkepassen.
När jag började jogga i somras så var jag kanske ute två gånger i veckan??
Jag är en sån där fegis så jag känner efter hela tiden och vill inte få ont. Är så nöjd med att köra 15 reps x 2 när det gäller styrketräning. Det blir tugnt de sista reps och sen är det klart.
O vet du. När jag har tränat så är det riktigt skönt att nästa dag tänka att i dag kan jag unna mig att bara sitta i soffan o läsa. Hoppas att du också kan få en sån skön känsla på dina viloddagar.
Ska bli kul o få se hur de andra tränar. Det är inte ofta man får den överskådliga blicken.
P.s Är det fler än jag som har problem med den här tråden??????
edit: oj då du hade ångrat din fråga. jaja. jag har ju svarat nu så.
CITAT (anna_rispan @ 11-11-2006, 21:00) Jag har ju precis börjat, igen. Men jag har hittills kört styrketräning var tredje dag. O ett längre konditionspass på löpbandet i samband med ett av de styrkepassen.
När jag började jogga i somras så var jag kanske ute två gånger i veckan??
Jag är en sån där fegis så jag känner efter hela tiden och vill inte få ont. Är så nöjd med att köra 15 reps x 2 när det gäller styrketräning. Det blir tugnt de sista reps och sen är det klart.
O vet du. När jag har tränat så är det riktigt skönt att nästa dag tänka att i dag kan jag unna mig att bara sitta i soffan o läsa. Hoppas att du också kan få en sån skön känsla på dina viloddagar.
Ska bli kul o få se hur de andra tränar. Det är inte ofta man får den överskådliga blicken.
P.s Är det fler än jag som har problem med den här tråden??????
edit: oj då du hade ångrat din fråga. jaja. jag har ju svarat nu så. nej då frågan skulle vara kvar, klant av mej vid red. nu strejkar datorn så jag surfar med mobilen. suck. jag frågade alltså efter era tränjnngssccheman. . gud så plottrigt att surfa så här. jag har svårt att komma in i tråden ibland, for lång kanske? dax att starta en ny fortstråd?
Hurra, nu fick jag igång datorn!  Svårt att surfa på en liten mobilskärm! Jag njuter faktiskt på mina vilodagar. Kruxet är bara att tycka att det är OK med åtminstone en sån till i veckan och njuta då också.... Men skam den som ger sig! Jag började absolut inte med den här träningsmängden, när jag startade den här träningsomgången för ca 6 år sedan, då var det två gånger i veckan. Efter något år blev det 3 och sedan har det bara ökat på!  Jag vill göra så många olika saker och har svårt att välja bort något. Poweryogan som jag börjat med den här terminen borde jag nog egentligen ta en liten paus från eftersom den är rent djävulusiskt tung för benen, men den är så himla kul och häftig att hålla på med så det bär mig emot. Ett problem är att step-upen som ligger precis innan är precis lika kul, så det blir grymt mycket träning just på torsdagar. Egentligen kanske jag borde stryka fredagspasset också, men jag tar en dag först får vi se hur det känns..... Skulle jättegärna vilja följa med LadyG och klättra också, men jag måste hejda mej just nu.... Nu vilade jag igår och så blir det idag också. Dags för veckans "hemma-spa" ikväll  . Ska laga en kålpudding idag och mumsa i mej massor!
Maria i Helsingborg
12-11-2006, 09:40
Starkt av dig, Stina, att visa fram och ta itu med din situation! Det har sagt många kloka saker här så jag skulle bara vilja inflika - varför inte byta ut något killer-pass mot skonsam simning som ett "steg ner"? Jag vet en del om att försöka bryta beteendemönster och det brukar gå lättare om man inte gör en "cold turkey", ger mindre ångest....... Styrkekram till dig! ps. denna tråden krånglar för mig, varje dag ds.
Hej Maria, Tack för din idée. Men cold turkey - vad menas med det? Är det att tvärsluta istället för att sas coola ner? Menar du att jag skulle ta det lite lugnare på träningen och inte som jag tenderar att göra nu hela tiden tävla mot mig själv hur fort jag kan springa på bandet eller hur tunga vikter jag kan lyfta??? Jag tenderar tyvärr att göra så... Simning funkar tyvärr just nu dåligt med min onda rumpa, annars är det skönt... Vad tycker ni - ska vi starta en ny fortsättningstråd på träningstråden eftersom så många verkar ha problem? Ofta kommer jag inte in utan att försöka flera gånger - det blir sas timeout-felmeddelande???
Björken
12-11-2006, 10:51
Klart Stina att vi ska hjälpa dig att komma ner i en lämplig nivå på träningen som passar din kropp.
Jag upplever dig också som en stark person så visst sjutton kommer du att klara detta också.
Du får helt enkelt tänka positivt även när det gäller att trappa ner att se det som att du belönar din kropp med det. Precis som jag sa när jag tog tag i och började träna att jag gjorde det för att orka bli gammal får du nu tänka att du ska belöna kroppen att hålla livet ut.
Det är nog väldigt lätt att det blir lite av träningsnarkomani över det hela och då kan det hjälpa att tänka att jag är minsann inte någon narkoman, ja jag vet att det låter som en dum jämförelse, men jag känner faktiskt en gammal man som varit inbiten rökare i nästan hela sitt liv som på radion fick höra en som jämförde rökare med att vara narkoman och det bet direkt på honom. Slutade tvärt för han menade att jag är minsann inte någon j*a knarkare.
Känns det extra svårt någon dag, ta och gå en lätt promenad ute i friska luften, det är ju aldrig fel och du blir av med lite överskottsenergi.
Kan också hålla med dig att det vore dags att starta en ny fortsättningstråd.
anna_rispan
12-11-2006, 11:14
Ja, ska vi starta en ny träningstråd? jag har inte letat så noga så jag vågar inte om det redan har startats en ny... kollar lite senare.
Då stänger vi den här tråden och så startar jag en ny NU!
anna_rispan
12-11-2006, 17:34
CITAT (stina @ 12-11-2006, 16:09) Då stänger vi den här tråden och så startar jag en ny NU! :rolleyes: Träningstråd fortsättning
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|