Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
LadyG
Det kan vara så att den aeroba processen i kroppen tar lite längre tid för dig att komma igång.

Vad kör du för uppvärmning?
krellus
Stina, du har precis beskrivit lite av mitt problem.
10 km är egentligen för "kort" om du förstår vad jag menar.

Jag behöver gå ut lugnt för att sedan öka på efter 2-3 km men det var svårt i söndags.
stina
Jag gör precis som Krellus - går först (fast i rask takt) några minuter och joggar sedan ett par km innan jag kan gasa på. Den uppvärmningen "snor" ju rätt mycket tid om man vill göra en bra tid på en mil. Om jag kollar tiden efter 5 km och efter 10 km så springer jag sista halvmilen MYCKET snabbare pga segstarten. Men om man springer ett lopp kan man väl springa en runda innan (om man inte måste stå i en startfålla och vänta för då funkar ju inte det....)

Idag ska jag springa 5 km och sedan köra 30 min core-träning. Ska bli kul, förutom att jag fått lite ont i min axel igen. Jag blir så himla sur - kanske ska jag börja virka istället? sad.gif
LadyG
Nej då, inte alls. Du ska inte virka Stina. Låt kiropraktorn kika på det istället?
stina
Tack LadyG! rolleyes.gif Känner mej bara lite moloken. 3:e gången jag får en skada på 1 år.... Idag ska jag ju bla köra core och även om man inte tränar axlarna så belastas dom en hel del när man kör rygglyft och står i plankan. Tänkte känna hur det funkar. Funkar det hyfsat så tar jag det lite lugnt några dagar med axelträning och avvaktar. Gör det skitont så bokar jag en tid. Det är en så himla lurig smärta, för jag känner ingenting, sen ingenting men så plötsligt när jag lyfter armen i en viss vinkel så håller jag på att krevera av smärta! ohmy.gif Det är så att det svartnar för ögonen faktiskt. Tur i alla fall att det inte molvärker, fast på sitt sätt vore det bättre, för då skulle jag inte glömma bort vilka rörelser jag ska akta mej för. Det har nog blivit lite mycket axelträning i min iver med dom nya maskinerna som är så himla kuliga. sleep.gif Om jag bromsar nu innan det blir riktigt illa så kanske det fixar sig.

Lite gladare nu! Återkommer med rapport efter träningen.

/Stina
stina
Träningen gick faktiskt riktigt bra. Nästan smärtfritt. Det var bara när vi låg på mage och "simmade" med armarna som jag kände att det inte var någon bra rörelse för mej att göra. Så det lät jag bli. Det gick tom bra att stå i plankan! rolleyes.gif Kanske, kanske, att det inte blir så illa! rolleyes.gif

*visslar nöjt*

/Stina
Magdis
CITAT (stina @ 11-10-2006, 13:44)
Träningen gick faktiskt riktigt bra. Nästan smärtfritt. Det var bara när vi låg på mage och "simmade" med armarna som jag kände att det inte var någon bra rörelse för mej att göra. Så det lät jag bli. Det gick tom bra att stå i plankan! rolleyes.gif Kanske, kanske, att det inte blir så illa! rolleyes.gif

*visslar nöjt*

/Stina

Var rädd om dig bara, så du inte krackelerar! sad.gif
stina
Jag lovar! rolleyes.gif
Magdis
CITAT (stina @ 11-10-2006, 14:03)
Jag lovar! rolleyes.gif

...säger hon och håller fingrarna i kors bakom ryggen! tongue.gif
stina
sleep.gif
LadyG
I tisdags fick jag leda träningen, både för barn och vuxna. Det var hur kul som helst, juniorerna är ju vana vid att jag leder träningen men det var intressant att leda vuxenträningen. I vanliga fall tränar jag ju med gänget smile.gif

Ett enkelt, balanserat pass med inslag av både teknik och fys så att alla skulle få göra något de tyckte var kul. Jag tror jag hittade balansen iaf, det kändes så.

Dessutom hann vi med stretchning och töjning, vilket var bra. Det brukar prioriteras bort annars, och det är synd. Det är viktigt, i synnerhet när man sitter på jobbet hela dagarna, då vill kroppen gärna få sträcka ut ordentligt smile.gif
stina
Kul LadyG! rolleyes.gif Det låter som om du är en bra tränare som försöker se till att alla får en bit av det dom gillar bäst!

Att ni fick tid över till stretch förstår jag när det var du som bestämde. Tänker ofta på dej när jag gör mina stretchövningar. rolleyes.gif

Idag har jag varit på poweryoga. Missade step-upen innan för vi hade en otroligt intressant föreläsning om utmattningssyndrom. Många aha-upplevelser vill jag lova. Jag fick i alla fall bekräftelse på att jag prioriterar tiden utanför jobbet rätt. Fysisk träning är A och O för att motverka utbrändhet. Att sova naturligtvis och att ha tid för sig själv. + massage! smile.gif Allt jag gillar var alltså kanon. tongue.gif I föreläsningen ingick också en rent fysikalisk beskrivning om vad som händer när man hamnar i utmattningssyndrom och det var spännande.

Poweryogan var super som vanligt. Det ser säkert långsamt och lätt ut, men gud så jobbigt att stå i dom olika positionerna. Det krävs massor av styrka och balans för att greja dom svåraste ställningarna utan att svaja omkring eller tappa balansen helt. Det häftiga är att man bara fokuserar på sig själv - sin egen kropp och framför allt sin andning (som ju annars går av sig själv). Jag är inåtvänd länge efter passet. Förärade mig med en egen yogamatta idag för mattorna som används på dom andra passen är för tjocka och att köra på bara golvet tycker jag är för hårt. (Axeln kändes OK! rolleyes.gif)

/Stina
LadyG
Skönt att din axel inte bråkade idag, poweryoga som är så ansträngande annars! Det låter som du är fast i yogan nu, köpt matta och allt? smile.gif

När folk väl tar sig tid för träning så vill jag ju som tränare att de ska uppleva att de får valuta för pengarna och att de har kul, så att de kommer tillbaka. Att de lär sig slåss och så är bara en bisak i sammanhanget, välmåendet och att det är roligt har högre prioritet när jag är boss på mattan smile.gif
stina
Ja poweryogan vill jag absolut ha som komplement till min övriga träning! rolleyes.gif Fast jag skulle inte kunna hålla på med det bara - eller ens övervägande tid av träningen - det är alldeles för långsamt för det. Men det är å andra sidan just den otroliga kontrasten mellan min övriga träning och yogan som är häftig. Tiden till eftertanke, den totala medvetenheten riktad mot den engna kroppen osv.

Tränare med din filosofi skulle det finnas fler av! Jag har kommit i kontakt med många genom åren och kvaliteten är högst varierande. Just nu är faktiskt alla tränare jag kör för på Saga Motion kanonbra på sin sak, men ibland har man ju stött på riktiga tråkmånsar. Sådana som bara kör sitt race och som skiter högaktningsfullt i om vi som tränar, alltså kunderna, hänger med eller inte. Sen finns det blyg-varianten, som ser livrädda och osäkra ut och då blir det så himla plågsamt. Man tycker så synd om tränaren så att man glömmer bort att njuta av sin egen träning!
Farbror Blå
Visst är det viktigt med bra tränare!

PÅ judon hade vi två olika, en som var trevlig, mysig och som gärna lät sej kastas av oss blåbär.
Den andre lät sej aldrig kastas, utan verkade gilla att få ner alla andra på mattan hela tiden. Sällan uppmuntran, mest tävling =(
LadyG
Så glad jag blir när ni säger så, det värmer gott att höra. Vi har nämligen en jättestor och fin barngrupp, väldigt få som börjar hos oss slutar och sakta men säkert får vi fler och fler tjejer också (vilket är det svåraste av allt, att lyckas få tjejer att vilja träna kampsport)!

Farbror Blå, din judotränare som gärna lät sig kastas måste ha haft väldigt mycket självförtroende, låter det som. Om man har gott självförtroende och är duktig kan vem som helst kasta utan att det är någon fara, för den som blir kastad kan alltid landa även om den som kastar inte kan kasta. Sådana tränare är oftast väldigt trevliga också.

Stina, jag tror att yogan fungerar utmärkt som kontrast till resten av din träning, som en katalysator nästan. Det är verkligen kul att du hittat något som du känner är kul att göra och det är jätteskoj att du hittat rätt i styrketräningen också. Precis som om två pusslebitar föll på plats samtidigt, låter det som. smile.gif
stina
LadyG, er barngrupp tyder ju definitivt på att du fungerar kanon som tränare! rolleyes.gif Var stolt och låt det värma! rolleyes.gif

Alla olika typer av träning ger olika sorters tillfredsställelse för mej.

- Löpningen ger endorfiner och tid till eftertanke

- Styrketräningen ger en känsla av power, är kul och utmanande

- Step-upen ger endorfiner och en utmaning betr att "hänga med" i koreografin

- Coren är utmanande

- Poweryogan ger en stund till eftertanke och en känsla av power

Detta är alltså bara min psykiska tillfredsställelse .... rolleyes.gif
LadyG
Psykisk tillfredställelse är minst lika viktigt som fysisk smile.gif Det spelar ju ingen roll om man är i fysiskt god form om psyket är ett vrak och man är olycklig (och vice versa). Det krävs en hel del engagemang för att orka träna så mycket som du gör, men du har ju hittat balansen i träningen så det verkar tuffa på riktigt bra smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 12-10-2006, 18:38)
Psykisk tillfredställelse är minst lika viktigt som fysisk smile.gif Det spelar ju ingen roll om man är i fysiskt god form om psyket är ett vrak och man är olycklig (och vice versa). Det krävs en hel del engagemang för att orka träna så mycket som du gör, men du har ju hittat balansen i träningen så det verkar tuffa på riktigt bra smile.gif

Ja utan lyckokänslan vid träning går det nog inte att hålla på. Det håller i alla fall inte i längden.

För mej har det blivit ett självklart inslag i vardagen - jag är beroende mao... tongue.gif Men i samma stund som det känns som en belastning/för mycket så drar jag ner - det går inte att tvinga sig till träning annat än en kort period!

Du är väl inte så dålig med träning du heller LadyG! rolleyes.gif
krellus
Bara så ni vet så är jag inne och njuter av era inlägg men jag "hinner" inte skriva lika mycket just nu.

TRÄNA på kompisar! smile.gif
stina
Hej på er!

Idag är det fredag och styrketräningsdags. Ska lägga upp ett program som inte är så mastodontlikt idag. Känner mej lite mör efter poweryogan igår - har tom lite träningsvärk i halsen (tror jag spänner mej felaktigt) .... Blir i alla fall skönt att gå och träna lite. Tror jag ska börja med en rask promenad på bandet. Och så tänkte jag köra ett riktigt långt stretchpass efteråt.

Krellus: Jättekul att få en hälsning i alla fall så att vi vet att allt är bra med dej! rolleyes.gif

/Stina
Farbror Blå
Hej och hå, kämpa på=)

stina
Nu har jag avverkat dagens styrketräningspass. Började med att gå 2 km på bandet i rask takt i uppförsbacke som uppvärmning. Sedan tuffade jag på i gymmet i behaglig takt. Hann med min lista i alla fall - hade gjort ett inte fullt så tufft pass som jag brukar och det var rätt skönt att kunna ta det lite lugnt idag. Mest överkropp och mage och bara 2 övningar för benen.

Nu är det 3 dagars träningsvila. På måndag ska jag sitta i möte hela dagen.

/Stina
LadyG
Bra att benen fick det lite lugnare idag, så du inte pressar dem för hårt. Vi vill ju inte att du ska gå sönder rolleyes.gif

Så, när kan vi klättra? smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 13-10-2006, 14:21)
Bra att benen fick det lite lugnare idag, så du inte pressar dem för hårt. Vi vill ju inte att du ska gå sönder rolleyes.gif

Så, när kan vi klättra? smile.gif

Hej LadyG!

Jag vill verkligen testa att klättra. Kruxet är just nu att jag inte är hemma på lördagar ännu. Är jag hemma så har jag inte sällan fullt skägg på helgen. Men det blir väl mera höst snart och vinternattar vi landet - och då lovar jag att jag ska följa med! Ser verkligen fram emot det, jag gillar att testa nya saker. Fast som sagt - jag kan inte lova att jag kommer högre än sådär 3 meter innan jag får nog! Har ingen direkt uttalad höjdskräck - men jag är inte ovanligt höjdmodig heller!

Ska du klättra imorgon? Vi ska ner till landet - jag måste baxa in min stora änglatrumpet i huset, dom hotar med nattfrost nästa vecka! ohmy.gif
LadyG
Tyvärr ska ju allt man inte hinner med i veckorna hinnas med på helgerna, vi har för korta helger helt enkelt smile.gif

Förhoppningsvis ska i klättra imorgon, det var ett tag sen sist känns det som. Det känns som om det är lite för länge sedan t om.

Det är inte särskilt naturligt att befinna sig metervis över backen biggrin.gif
stina
Ja - kan vi inte göra en gemensam skrivelse om att införa åtminstone 3-dagarshelg? tongue.gif

Nej - att vara högt uppe är inte naturligt. Klättra kan jag tänka mej att testa (fast inte så högt upp som sagt), men något jag aldrig någonsin skulle göra är att hoppa bungy-jump, inte ens om jag fick betalt. Skulle åtminstone krävas nån miljon för att jag skulle testa och då skulle jag få droga ner mej fullständigt först. Skulle vara rädd att hjärtat skulle stanna! ohmy.gif Då skulle jag faktiskt hellre testa ett tandemfallskärmshopp. Fast jag klarar mej utan det också vid närmare eftertanke. tongue.gif

Hoppas ni kommer iväg imorgon i alla fall! rolleyes.gif Ser fram emot en rapport!
LadyG
Nå, någon klättring blev det inte men däremot blev det ett trevligt ju-jutsupass idag. Avslutade med att leka med skivstången (20*10 resp 30*10) och gjorde lite situps och rygglyft. Jobbar hårt på magrutorna, så jag gjorde situps i romerska stolen med 5kg-vikt i famnen, så man blir lite trött nångång.

Avslutade med en kycklingsallad på Gustofiket, bara för att de har så god sallad med feta och kycklingbitar wub.gif
stina
Låter som om det blev en bra dag idag i alla fall! rolleyes.gif Smart att köra sit-ups med vikt. Tror jag ska börja med det också. Jag brukar ju köra 2x100 sit-ups, men det är lite tradigt.... Jag gillar bäst att köra sit-ups på govet faktiskt, tycker det är skönare för ryggen. Vinklar upp bäckenet och trycker ner ryggen när jag kör sit-ups. Aldrig nudda backen med nacken (oj det blev rim!) gäller naturligtvis när seten körs så att magen är konstant spänd!

Imorgon missar jag löpningen - den tar jag på tisdag istället. Vi ska ha möte hela dagen på annan plats än kontoret.

/Stina
LadyG
Oj, 2*100, jag skulle bli uttråkad innan jag blev färdig ens biggrin.gif Vilket tålamod! Och vilken uthållighet! ohmy.gif

Så som du beskriver kör jag i romerska stolen, jag går aldrig ner så ryggen vilar (bara nudda, inte vila) och lyfter fast inte så högt att magen får vila i upprätt tillstånd heller. Man blir kanska trött med konstant "contraction" (vad det nu heter på svenska) i magregionen och det är skönt. Magen kan man träna hårt utan att få ont.

Rygglyft är inte lika roligt imho, men nödvändigt när man kör så mycket situps. Jag vill ju inte bli snedtränad smile.gif
Rapchic
hur tränar ni magen
(cruncshes? vanliga situps? maskin? annat?)
(hur många och hur tar det (mer muskler eller bara smalare, själv är jag ute efter muskler)
Magdis
Innan jag blev gravid tränade jag magen på alla sätt som uppfunnits. biggrin.gif situps, crunches, omvända crunches, benlyft, "plankan", maskin m.m.

Är du ute efter stora muskler är det nog tung vikt på maskinerna som gäller + situps i alla tänkbara former. Det är svårt att få stora magmuskler men jag tycker det är snyggt med en platt och stark mage också.

MuskelStina och JärnLady G kan säkert ge fler tips! biggrin.gif
LadyG
Som Magdis säger är det svårt att få större muskler på magen, men en platt vältränad mage är ju aldrig fel smile.gif

Men man får inte glömma att träna ryggen också, annars kan man få kutrygg och se knepig ut i profil.

Jag brukar försöka lägga på dubbelt så mycket ryggträning som magträning. Ryggträningen ger snyggare hållning och rätar upp kroppen, när magmusklerna blir starkare "drar de ihop" kroppen om inte ryggen är stark nog att hålla emot. Är ryggmusklerna för svaga från man m a o ont i korsryggen så småningom.

Magen använder vi så ofta i en massa rörelser, men ryggen är inte lika involverad så det är därför jag försöker träna ryggen mer. En stark, musklig rygg passar bra ihop med en i övrigt tränad kropp också.

Du som kampsportar bör definitivt träna både mage och rygg, för att få maximalt stöd i slagen och sparkarna. Övningarna Magdis räknade upp är suveräna! Det är bara att köra på, träningsvärken lär tala om för dig om du tränat för mycket smile.gif
Rapchic
jag vill inte ha stora muskler utan starka tongue.gif

ryggen är lättare att träna som tur är
(fler övningar på gymmet)
det var nåra övningar jag inte hört talas om,
tex omvända crunches och plankan
kan ni förklara dom är ni gullig wub.gif
LadyG
Dåså, då är det bara att rocka loss med situps (gärna med vikt på bröstet för extra effekt), benlyft, plankan och allt vad de nu heter smile.gif
Farbror Blå
å här tränr vi magen ser jag=)
stina
Jag gillar att träna magen och jag kör:

- Vanliga sit-ups. Långsamt, inte så högt och en anspänning i magen hela tiden, dvs "aldrig nudda golvet". Tränar övre magen.
- Benlyft. Långsamt och "aldrig nudda golvet". Tränar nedre magen
- Rumplyft. En liten rörelse. Tränar nedre magen
- Plankan. Suverän statisk träning som tränar hela "mittenpartiet" - dvs mage/rygg.
- Sidoplankan. Suverän statisk träning för hela "mittenpartiet" framför allt sidan.
- Använder tricepsapparaten, dvs den med ett snöre som man drar ner med motvikt. Sitter på golvet på benen med ryggen mot apparaten och drar ner vikten mot backen med rundad rygg. Ger fin-fin träningsvärk!
tongue.gif
- "Sitter i balans", dvs sitter på rumpan, lutad bakåt med benen böjda i luften. Lutar mig något bakåt samtidigt som jag rätar benen något så att vinkeln i luften alltså blir större. Tillbaka till utgångsläget och börjar om.

Idag ska jag springa. Satt på möte hela dagen igår så jag har spring i benen! tongue.gif

/Stina
Rapchic
CITAT (Farbror Blå @ 17-10-2006, 07:58)
å här tränr vi magen ser jag=)

jamen jag måste ju få tillbaka rutorna tongue.gif
stina
Löpningen gick väldigt bra idag. Kände "lyckoruset" redan efter sådär 4 km. Så brukar det INTE vara - det brukar dröja 6-7 km innan det tillståndet infinner sig. Så jag fick springa länge, länge med mitt fåniga flin på läpparna. tongue.gif En lång skön stretch kunde jag unna mej. Jag har lärt mig några sköna yogaställningar som jag varvar stretchen med. Bla "barnets ställning" som är en viloställning för att hämta kraft. Då sitter man på golvet med benen vikta under sig. Fäller armarna bakåt längs golvet samtidigt som man lägger pannan i golvet. En väldigt skön ställning! rolleyes.gif När man ligger så efter att ha sprungit en mil - då mår man så gott som det nog är möjligt! tongue.gif
Maria i Helsingborg
Maria illustrerar smile.gif

I morgon hämtar jag min pulsklocka *längtar* wub.gif
LadyG
Det var en annorlunda ställning, blir det inte svårt att andas?

Det blev en intressant tyräningskväll, det var mycket kondisövningar följt av lite tekniker, och därefter fysövningar under ledning av en av veteraninstruktörerna (en "elak" man som älskar att se oss pinas) .

Fast skam den som ger sig, rygglyft, situps och benlyft till trots kastade jag mig över den romerska stolen idag med efter ordinarie träning och gjorde fler situps med mig kära 5Kg-vikt på bröstet (den ska väl vara nästan under hakan, tror jag, för att bli så tung som möjligt). Helvitte så tungt det var men jag lyckades!!!

Men magen får så gärna värka av träningsvärk, det känns som om den utvecklas i språng helt plötsligt! Vet inte vad jag gör rätt, men det känns underbart!

Funderar på om det kan ha med ryggträningen att göra, att magen får mer support av ryggmusklerna nu när jag slutat köra axelträning i tron att det var ryggövningar. I så fall skulle framgångarna bero på starkare rygg snarare än starkare mage.

Jag har dock syndat å det grövsta på sistone, inte en enda gång har jag varit uppe och cyklat. Inte ett enda kondispass utöver den kondis vi tränar på ju-jutsun... Skärpning anbefalles.
stina
CITAT (Maria i Helsingborg @ 17-10-2006, 21:54)
Maria illustrerar smile.gif

I morgon hämtar jag min pulsklocka *längtar* wub.gif

Det är inte svårt att andas - jätteskönt! rolleyes.gif

Kul med pulsklockan, du måste rapportera!!!!

/Stina
stina
CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:57)
Det var en annorlunda ställning, blir det inte svårt att andas?

Det blev en intressant tyräningskväll, det var mycket kondisövningar följt av lite tekniker, och därefter fysövningar under ledning av en av veteraninstruktörerna (en "elak" man som älskar att se oss pinas) .

Fast skam den som ger sig, rygglyft, situps och benlyft till trots kastade jag mig över den romerska stolen idag med efter ordinarie träning och gjorde fler situps med mig kära 5Kg-vikt på bröstet (den ska väl vara nästan under hakan, tror jag, för att bli så tung som möjligt). Helvitte så tungt det var men jag lyckades!!!

Men magen får så gärna värka av träningsvärk, det känns som om den utvecklas i språng helt plötsligt! Vet inte vad jag gör rätt, men det känns underbart!

Funderar på om det kan ha med ryggträningen att göra, att magen får mer support av ryggmusklerna nu när jag slutat köra axelträning i tron att det var ryggövningar. I så fall skulle framgångarna bero på starkare rygg snarare än starkare mage.

Jag har dock syndat å det grövsta på sistone, inte en enda gång har jag varit uppe och cyklat. Inte ett enda kondispass utöver den kondis vi tränar på ju-jutsun... Skärpning anbefalles.

Härligt LadyG - heja, heja!!!! rolleyes.gif Om det känns underbart gör du säkert rätt!

Det är väl som du skrivit tidigare jätteviktigt med balans på sidorna av kroppen. Lika mycket ryggträning som magträning osv... Vad var det för axelträning du slutat med undrar en nyfiken?????

Idag ska jag vila - hör och häpna! Det blir alltså "bara" 3 träningsdagar den här veckan. Jag sprang ju en mil igår och imorgon blir det dubbelpass: step-up och poweryoga. På fredag ska jag styrketräna. Har en massa möten idag som gör att jag bara precis hade hunnit rusa iväg och träna en stund på lunchen (ingen matpaus alltså - det hade blivit en banan och en Gainomax på Hornsgatan i galopp!) och jag tog mej i kragen och ruskade om mej själv och sa: Nej, nej, där går gränsen! Först tänkte jag ta med träningskläderna ändå - ifall.... men så var det knas med servern nu på morgonen så jag fick kasta mej iväg och då beslutade jag mig för att inte packa någon träningsväska. Duktigt va! rolleyes.gif
Rapchic
"måste varit sjuk på jympan" unsure.gif
vad är plankan?
stina
Det här är plankan:

Rapchic
CITAT (stina @ 18-10-2006, 10:49)
Det här är plankan:

då hade jag inte varit sjuk... känner igen den ialla fall
tack wub.gif
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 22:57)

Värst vad alla sliter med sina magar, vill alla ha magrutor nu? laugh.gif rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2006, 10:02)
Värst vad alla sliter med sina magar, vill alla ha magrutor nu? laugh.gif rolleyes.gif

Tja, för min del är det ju ganska kört just nu iallafall! laugh.gif Jag sliter och släpar runt på magen hela dagarna och inte får jag några rutor för det...det känns som att jag har ett resårband runt höfterna men det är bara magen som är så spänd att den nöter på höftbenen. biggrin.gif
LadyG
CITAT (stina @ 18-10-2006, 09:38)
Det är väl som du skrivit tidigare jätteviktigt med balans på sidorna av kroppen. Lika mycket ryggträning som magträning osv... Vad var det för axelträning du slutat med undrar en nyfiken?????

Idag ska jag vila - hör och häpna! Det blir alltså "bara" 3 träningsdagar den här veckan. Jag sprang ju en mil igår och imorgon blir det dubbelpass: step-up och poweryoga. På fredag ska jag styrketräna. Har en massa möten idag som gör att jag bara precis hade hunnit rusa iväg och träna en stund på lunchen (ingen matpaus alltså - det hade blivit en banan och en Gainomax på Hornsgatan i galopp!) och jag tog mej i kragen och ruskade om mej själv och sa: Nej, nej, där går gränsen! Först tänkte jag ta med träningskläderna ändå - ifall.... men så var det knas med servern nu på morgonen så jag fick kasta mej iväg och då beslutade jag mig för att inte packa någon träningsväska. Duktigt va! rolleyes.gif

Militärpressen har jag bytt ut mot bänkpress och så har jag lagt till skivstångsrodd som ny övning. Den där övningen där man håller en hantel rakt ut från kroppen har jag skipat helt, den är inte kul ändå. Hantelrodd har fått stiga in där istället.

Funderar på att köpa gummiband, så att jag kan komplettera med latsdrag så blir det komplett.

Mycket duktigt av dig att ta hand om dig, det kommer fler träningstillfällen och tränar man på fastande mage bränner man muskler i brist på energi. Dessutom blev servern lite sällskapssjuk, så deet var ju tur att du fanns tillhands smile.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-10-2006, 12:03)
CITAT (Farbror Blå @ 18-10-2006, 10:02)
Värst vad alla sliter med sina magar, vill alla ha magrutor nu? laugh.gif  :rolleyes:

Tja, för min del är det ju ganska kört just nu iallafall! laugh.gif Jag sliter och släpar runt på magen hela dagarna och inte får jag några rutor för det...det känns som att jag har ett resårband runt höfterna men det är bara magen som är så spänd att den nöter på höftbenen. biggrin.gif

Du kan ju glädja dig åt att du hade god form från början så du lär ha lättare för att komma i form efter förlossningen. Muskelminnet kommer nog att vara dig till hjälp där tror jag smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon