|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Lena i Torslanda
16-03-2006, 11:27
Vet precis hur du känner dig Stina. Jag brukar också köra dubbelpass och när man går från svettpass till core eller centre då fryser man. Jag har numer alltid med mig en gammal munktröja  den har sett sina bättre dagar men är underbar att slänga på sig efter aerobicen. Ska erkänna att jag inte tvättar den efter varje gång, den håller sig hyfsat fräsch,. Värsta svetten stannar i kläderna närmast kroppen som tur är
Hannele
16-03-2006, 11:29
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-03-2006, 18:28) På mitt gym har de en särskild gruppträning för äldre som kallas Pantrarna. Den är väldigt välbesökt.  På Sats heter det Tjohoo! Puhh! Ingen åldersgräns, tänkt för alla som inte tränat så mycket förut.
CITAT (Lena i Torslanda @ 16-03-2006, 11:27) Vet precis hur du känner dig Stina. Jag brukar också köra dubbelpass och när man går från svettpass till core eller centre då fryser man. Jag har numer alltid med mig en gammal munktröja  den har sett sina bättre dagar men är underbar att slänga på sig efter aerobicen. Ska erkänna att jag inte tvättar den efter varje gång, den håller sig hyfsat fräsch,. Värsta svetten stannar i kläderna närmast kroppen som tur är  Jo det vore skönt faktiskt. Idag skippade jag coren och gick upp i gymmet istället och körde mage/rygg själv och då började jag inte frysa. Jag körde hårt och i ett raskt tempo. Ett par av övningarna på corepasset är lite mesiga tycker jag (om man får säga så) så jag börjar bli lite less.... Tror jag ska pausa från det ett tag och köra själv istället. Jag vill att det ska "bränna" rejält när jag kör så jag valde ut riktigt jobbiga övningar. Känns bra! Och vad som känns ännu bättre är att mitt knä kändes toppen hela step-up-passet! Jippi!!!
CITAT (Lena i Torslanda @ 16-03-2006, 11:27) Jag brukar också köra dubbelpass och när man går från svettpass till core eller centre då fryser man. Vad är centre?????
Lena i Torslanda
16-03-2006, 13:16
CITAT (stina @ 16-03-2006, 13:09) Vad är centre????? Det är ett mage-ryggpass. I princip ligger man på matta hela tiden och kör olika typer av rygglyft och sit-ups men dessutom en del balansövningar som känns gott i magen - stå på ett ben och göra cirklar med det andra t.ex. Ganska kul pass som känns nyttigt för mig som har problem med ryggen ibland.
Det låter som vårat core-pass!!??
Jag har varit som en deghög jättelänge nu. Håller på att få 4:e förkylningen på två månader nu, ont i halsen och dessutom hjärtarytmier.  Känns inte som att det är läge att köra nån träning alls just nu. En positiv sak är iallafall att jag var hos sjukgymnasten idag och fick konstaterat att jag har så enormt stort spelrum i mina axelleder att de blir instabila. Sen har jag väl antagligen slitit på dessa leder och småmuskler så att jag fått ont. Sjukgymnasten sa att det var fantastiskt att jag inte hade mycket värre besvär av axlarna så som lederna ser ut. Kanske det beror på att jag trots allt hållit igång. Nu har jag fått några övningar för att träna upp de små musklerna som omgärdar axellederna och hjälper dem att göra vridrörelser. Jag hoppas jättemycket på det här nu!
Åh hoppas det går bra Magdis! *kramar*
krellus
17-03-2006, 10:26
Hängde på "låset" 06.30 på mitt gym. Värmnde upp med "cykel" sedan stryketräning och lite löpband som avslutning... stretching också så klart. Nytt liv, nya rutiner... kändes toppen!
Heja krellus!!!! Jag ska själv iväg och springa på löpbandet på lunchen - har "spring i benen"!!!  Får se om jag tränar lite styrka först. /Stina
Hannele
17-03-2006, 10:38
CITAT (stina @ 17-03-2006, 10:29) Jag ska själv iväg och springa på löpbandet på lunchen När det är plus och solen skiner!!?
Jag skulle inte önska min värsta ovän att springa omkring här i Stockholm just nu... Slask och is och förenat med livsfara att befinna sig på trotoarerna för alla neddimpande istappar....
Dessutom är det aldrig speciellt trivsamt att springa omkring inne i Stockholms innerstad tycker jag.... Så tyvärr har jag inget val!
krellus
17-03-2006, 12:05
Jogga ute får vänta för min del.
Jobbig spinning i förrgår... har du/ni varit i det läget då ni känner att ni "precis" orkar passet ut?
Hade en sådan dag i förrgår... jobbigt som tusan men kul var det.
CITAT (krellus @ 17-03-2006, 12:05) Jobbig spinning i förrgår... har du/ni varit i det läget då ni känner att ni "precis" orkar passet ut?
Hade en sådan dag i förrgår... jobbigt som tusan men kul var det. Jodå, så brukar det kännas tycker jag. (Jag tränar ju-jutsu) fast våra pass blir inte jobbigare än man gör dem, så jag får väl skylla mig själv  Men visst känner man sig nöjd när man är klar?
krellus
17-03-2006, 13:17
Japp, det är den bästa biten... att känna sig glad och nöjd efter ett hårt pass!
CITAT (krellus @ 17-03-2006, 12:05) Jogga ute får vänta för min del.
Jobbig spinning i förrgår... har du/ni varit i det läget då ni känner att ni "precis" orkar passet ut?
Hade en sådan dag i förrgår... jobbigt som tusan men kul var det. Absolut! Det har hänt att jag kört på så hårt så att jag får värk i käkarna av syrebrist! Kommer just från gymmet. Tränade lite mage/rygg och sprang sedan på löpbandet. Jätteskönt!!! Sprang lugnt i 5 km och ökade sedan tempot successivt i 1,5 km. Gick 0,5 km på slutet för att varva ner och svettas av mej. Endorfinkicken har infunnit sig!!! Nu är det dags för 2 dagars träningsvila, god mat, gott rött vin mm.... /Stina
Jag utförde mina små yttepytteaxelövningar på jobbet inatt när det var lugnt. Den första går ut på att man ska sitta med armarna hängande avslappnat neråt och så ska man dra upp axelleden i ledkulan liksom.....svårt att förklara hur men det ska vara en så liten rörelse att man knappt ser att nåt rör sig, man ska bara känna det.
Vid den andra övningen ska man stå med armen böjd i 45 graders vinkel mot en vägg och så ska man pressa först armbågen och sen handen mot väggen, slappna av och pressa igen. Vid återbesöket ska jag få lära mig en övning i en sån där dragmaskin med vikter och utföra ungefär samma rörelser.
Det blir väldigt spännande att se vad det blir för resultat! Så ska jag fortsätta med mina gamla övningar för axlarna också men jag ska INTE göra omvända flies för det var tydligen inte bra för mig. Tänk att det kände jag ju direkt själv också. Man ska lyssna på kroppen!
Jag tror det kommer fixa sej jättebra med dina axelproblem Magdis. Det verkar vara mycket jädrar anamma i dej!  Dessutom består ju kroppen av en faslig massa andra delar som man kan träna, eller hur. Bara det inte är så att du har värk i axlarna även om du inte tränar! Livet går vidare även utan omvända flies! Kämpa på! Kram från Stina
krellus
17-03-2006, 14:50
CITAT Nu är det dags för 2 dagars träningsvila, god mat, gott rött vin mm.... Nu snackar vi livskvalitet Stina! Träningen först, sedan njuta lite...
Absolut! Nu kan man unna sig livets goda...
Och här är en som inte kunnat träna på flera dagar. Återgick nog för snabbt till tränigen, för jag har legat däckad i flera dagar. Allting rinner som kan rinna och febern vägrar ge med sig annat än korta stunder. Så kan det gå när man är överambitiös.
CITAT (LadyG @ 18-03-2006, 13:23) Och här är en som inte kunnat träna på flera dagar. Återgick nog för snabbt till tränigen, för jag har legat däckad i flera dagar. Allting rinner som kan rinna och febern vägrar ge med sig annat än korta stunder. Så kan det gå när man är överambitiös. Usch då - stackars dej!!! Det verkar gå nån riktigt otäck förkylning just nu för flera på mitt jobb har legat dösjuka lääääänge för att sedan fått börja med antibiotika pga bakterier i lungorna. Var rädd om dej LadyG!!! Själv ska jag åka in till stan imorgon och gå i affärer med min mamma som är här hos oss inatt. Kanske hittar jag något träningsplagg jag bara MÅSTE ha!
Tack Det blir ingen träning för min del på ett bra tag känns det som. Jaja, sån't är livet
Hannele
18-03-2006, 23:10
CITAT (stina @ 17-03-2006, 10:41) Dessutom är det aldrig speciellt trivsamt att springa omkring inne i Stockholms innerstad tycker jag.... Så tyvärr har jag inget val! Finns det inga mysiga parker ihuvudstaden? Stackars er..
CITAT (Hannele @ 18-03-2006, 23:10) CITAT (stina @ 17-03-2006, 10:41) Dessutom är det aldrig speciellt trivsamt att springa omkring inne i Stockholms innerstad tycker jag.... Så tyvärr har jag inget val! Finns det inga mysiga parker ihuvudstaden? Stackars er..  Visst finns det mysiga parker, men inga stora nog att springa i. I alla fall inte i närheten av mitt jobb och jag tränar ju på luncherna...
Och några av parkerna i hufvudstaden skulle iaf inte jag våga jogga genom...
Håller med LadyG! Där det är tomt på folk och alltså skulle vara lämpligt för joggning skulle jag inte våga jogga och att springa och kryssa mellan folk är sannerligen ingen njutning!!! Dessutom gillar jag faktiskt löpband! Jag har musik jag gillar i öronen och försvinner långt bort i tankarna.... Vet att när jag helst inte vill mer så är jag framme - det gör att jag törs hålla på och springa precis så mycket jag orkar. Det är bara att trycka på stäng-av-knappen så är man hemma! Hur mår du förresten???? Själv har jag varit inne i Gallerian och shoppat med min mamma hela dagen. Suttit och ätit brushetta och latte och myst! /Stina
Jag nyser lite fortfarande men nu är febern borta *myser* Fast jag har inte tränat sen i onsdags... Däremot har jag planterat om hälften av blommorna. Får se vilka som överlever den chocken  Har varit igång och försökt identifiera alla blommorna också, jag vet ju knappt vad hälften är för ena  Så jag har hållit mig lite upptagen, mellan tupplurarna. Grymt vad svettig man blir av at göra saker när man har feber
Vad duktig du är! Jag borde definitvt plantera om mina krukväxter. Jorden är kritvit av någon anledning och stenhård. Stackars små liv!!! Har en laddning perennfröer som inte blivit sådda heller. Har inte fått tag i någon såjord. Var och röck i dörren till Weibulls Sveavägen idag men dom hade söndagsstängt nu när jag äntligen skulle få ändan ur vagnen... Det är faktiskt bara 4 dagar med idag som du inte tränat - inte så mycket, tänk på det!  Du kommer säkert igen snart! Imorgon ska jag på dansaerobics. Ska försöka hinna med lite mag-/ryggträning nån halvtimme före. /Stina
Jag blev riktigt stolt när jag väl grisat ner hela köket, halva hallen och större delen av badrummet. Blommorna var omplanterade! Sen vart jag så matt att maken fick hjälpa mig att städa upp efter mig, men han vart också nöjd med blommorna som tur var. Plantagen kanske har helgöppet fast då ska man ju ha vägarna förbi Bromma också  Tänk att 4 dagar kan kännas så fruktansvärt långa... Jag avundas dig som kunnat träna och hålla igång  Hittade du några "måste-ha-kläder" på gallerian sen?
Jag förstår hur det känns med träningen. Känner med dej!!! Usch ja, jag hittade alldeles för mycket "måste ha"-grejer. Ett par vita stuprörsjeans Ett par ljusa linne-sladder-brallor med snörning i midja+benslut En blå-vitrandig t-shirt Ett par militärgröna tygskor En militärgrön väska Två skärp Två par trosor En vit skjorta En ljus vårjacka med skärp i midjan Jag har bestämt vårkänslor!!!
CITAT (stina @ 19-03-2006, 18:32) Jag förstår hur det känns med träningen. Känner med dej!!! Usch ja, jag hittade alldeles för mycket "måste ha"-grejer. Ett par vita stuprörsjeans Ett par ljusa linne-sladder-brallor med snörning i midja+benslut En blå-vitrandig t-shirt Ett par militärgröna tygskor En militärgrön väska Två skärp Två par trosor En vit skjorta En ljus vårjacka med skärp i midjan Jag har bestämt vårkänslor!!! Ja, det vill jag lova. Ett av de tidiga vårtecknen är att kvinnorna byter halva garderoben och drabbas av kollektiv köplust  Märks det att 80-talet är på modet (igen) eller vågar man gå in i en klädbutik?
Hmmm 80-tal... Hur såg det ut, kommer baske mej inte ihåg...
Jag tycker modet är ganska snyggt, eller en del av det i alla fall. Jag passar inte i en massa rysch och volanger och jag tycker det är mindre av det i år. Mycket militärgrönt och naturfärger och det tycker jag är snyggt. Gillar också knallrött och knallblått. Randigt verkar också vara väldigt inne och det gillar jag också. Jeans i alla färger finns det också (jag har köpt ett par knallröda Sheep Monday)
Du då??
80-talet kan man säga symboliserades av Madonna (Like a virgin-videon på MTV) och Miami Vice (Don Johnson och mycket pastell)  Det var nog en del rysch och volanger också, och mycket armband, pannband, benvärmare och bröderna Herreys. Fame (serien) var enromt poppis, alla skulle bli dansare  Ringer det en klocka? Jag tror jag föredrar enkelfärgat framför mönstrat, gära diskreta färger. Jag är så blek att jag skulle försvinna bland en massa starka färger, eller så skulle jag se ut som Mimi i Drew Carey-show Mycket jordfärger, mjuka naturfärger och lite färg, passar mig som hand i handsken. Militärgrönt och naturcammo är snyggt, citycammo kan jag inte med dock. För mycket grått kanske  Träningskläderna är lätta att välja, en vit dräkt, vitt eller svart linne och träningsunderkläder (tränings-BH och bomullstrosor som sitter stadigt). Enkelt
CITAT (LadyG @ 19-03-2006, 18:48) 80-talet kan man säga symboliserades av Madonna (Like a virgin-videon på MTV) och Miami Vice (Don Johnson och mycket pastell)  Det var nog en del rysch och volanger också, och mycket armband, pannband, benvärmare och bröderna Herreys. Fame (serien) var enromt poppis, alla skulle bli dansare  Ringer det en klocka? Jag tror jag föredrar enkelfärgat framför mönstrat, gära diskreta färger. Jag är så blek att jag skulle försvinna bland en massa starka färger, eller så skulle jag se ut som Mimi i Drew Carey-show Mycket jordfärger, mjuka naturfärger och lite färg, passar mig som hand i handsken. Militärgrönt och naturcammo är snyggt, citycammo kan jag inte med dock. För mycket grått kanske  Träningskläderna är lätta att välja, en vit dräkt, vitt eller svart linne och träningsunderkläder (tränings-BH och bomullstrosor som sitter stadigt). Enkelt  Javisst ja, tvi vale säger jag bara. Stor pudelfrilla också va... Och axelvaddar?? Du borde hitta en hel del du gillar i affärerna nu, så akta dej!!! Jag gillar också enfärgat, fast bredrandigt gillar jag också. Inte blommigt och absolut inte rutigt. Helst inte mer än 2 färger på ett plagg, allra helst en (förutom det bredrandiga alltså)...... Och inga volanger, i alla fall inte runt ansiktet, då ser jag urlarvig ut! Jag passar egentligen bäst i träningskläder.... Dom snyggaste kläderna hittar jag på Stadium. Nu ska jag ägna mig åt lite kroppsvård i form av en dusch. Må så gott och krya på dig och som sagt: akta dig för affärerna!!!! Kram Stina
CITAT (stina @ 19-03-2006, 18:54) Javisst ja, tvi vale säger jag bara. Stor pudelfrilla också va... Och axelvaddar??
Du borde hitta en hel del du gillar i affärerna nu, så akta dej!!!
Jag gillar också enfärgat, fast bredrandigt gillar jag också. Inte blommigt och absolut inte rutigt. Helst inte mer än 2 färger på ett plagg, allra helst en (förutom det bredrandiga alltså)...... Och inga volanger, i alla fall inte runt ansiktet, då ser jag urlarvig ut! Jag passar egentligen bäst i träningskläder.... Dom snyggaste kläderna hittar jag på Stadium.
Nu ska jag ägna mig åt lite kroppsvård i form av en dusch.
Må så gott och krya på dig och som sagt: akta dig för affärerna!!!!
Kram Stina Tack, jag gillade inte 80-talet med vaddar och jättefrissor på 80-talet ens en gång  Det låter som att det kan bli dyrt att gå i affärerna nu... Jag kan höra plånboken sucka uppgivet redan  Undrar hur det gått för Magdis, om hon hinner träna något med det nya jobbet och allt? Och Rossi, var har hon tagit vägen?
CITAT (LadyG @ 19-03-2006, 18:59) Undrar hur det gått för Magdis, om hon hinner träna något med det nya jobbet och allt? Hej svejs här är jag! Jag har varit på gymet för första gången på 2 veckor! Jag tränade bara ett kort program och det kändes inget roligt, känner mig bara less och omotiverad. Jag har bestämt mig för att iallafall hålla igång axlarna så mycket det går + att jag gör sjukgymnastövningarna. Sen ska jag vänta på att våren och motivationen återkommer!
Lena i Torslanda
19-03-2006, 21:21
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-03-2006, 20:19) Jag har bestämt mig för att iallafall hålla igång axlarna så mycket det går + att jag gör sjukgymnastövningarna. Det är bra att du är så fokuserad på dina axlar och gör dina övningar. Själv har jag i 2 veckor struntat i övningarna som min sjukgymnast gett mig och nu får jag lida av min onda stela nacke igen. Latheten bedrar visheten
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-03-2006, 20:19) CITAT (LadyG @ 19-03-2006, 18:59) Undrar hur det gått för Magdis, om hon hinner träna något med det nya jobbet och allt? Hej svejs här är jag! Jag har varit på gymet för första gången på 2 veckor! Jag tränade bara ett kort program och det kändes inget roligt, känner mig bara less och omotiverad. Jag har bestämt mig för att iallafall hålla igång axlarna så mycket det går + att jag gör sjukgymnastövningarna. Sen ska jag vänta på att våren och motivationen återkommer! Det kanske kan vara lika bra, utan motivationen finns ju risken att man lägger av helt om man envisas med att traggla. Hoppas axlarna mår bättre så småningom också, så att du kan sätta igång när motivationen återkommer!
Nu har jag varit på dansaerobics på lunchen. Det var jättekul förutom att jag fick lite ont i mitt vänsterknä igen...  Vi hoppade med en piruett och skulle landa på vänster ben efter snurren. Om och om igen tränade vi och det tyckte inte mitt vänsterknä om. Dum som jag är känner jag inte så mycket medan jag håller på, det kommer efteråt.
Aj aj aj, det är inte bra Om det inte går över av sig själv snart kanske du måste låta någon från VC titta på det så det inte blir något långvarigt av det? Hoppas knäet frisknar till snart!
Ja, jag börjar bli lite less. Det är så konsigt för att springa är inga som helst problem, men så fort det är en vridning eller belastning på benet som inte är jag själv sas så får jag ont....
Undrar om kiropraktorer kan såna här saker. Jag tror mer på dom än på VC faktiskt. men jag vet inte om det är deras gebit....
/Stina
Kollade upp vad en kiropraktor gör och det låter som om det är en sådan du borde träffa: "Som kiropraktor arbetar man med rörelseapparaten och det handlar om att återskapa balansen i kroppen mellan muskler, leder och ligament, som vid obalans ofta orsakar inflammation eller smärta. Smärtan i sig uppstår ofta på grund av överansträngda muskler och ledband i ett område där leden rör sig för mycket." Har ni en sån på jobbet är det ju perfekt
Vi har ingen på jobbet, men en som har sin mottagning på gymmet. Jag var hos honom med min axel och han fixade den galant! Ska prata med honom tror jag.... /Stina
Hannele
20-03-2006, 13:57
CITAT (stina @ 20-03-2006, 13:41) Ja, jag börjar bli lite less. Det är så konsigt för att springa är inga som helst problem, men så fort det är en vridning eller belastning på benet som inte är jag själv sas så får jag ont.... Kan du inte cykla/spinning istället?
CITAT (stina @ 20-03-2006, 13:56) Vi har ingen på jobbet, men en som har sin mottagning på gymmet. Jag var hos honom med min axel och han fixade den galant! Ska prata med honom tror jag.... /Stina Men det är väl skönt, då kan du äntligen få klarhet i vad det är som händer. I mina öron låter det som att det skulle kunna vara en inflammation till följd av överansträngning eller sträckning (lätt hänt om man tar i ordentligt när man dansar), men en sådan borde gått över redan tycker jag.
Jovisst skulle jag kunna cykla, men det är så himlans tråkigt. Jag bara älskar min dans och vill helst kunna hålla på med det.... Och inte kan jag köra benmaskinerna heller för då får jag också ont. Suck och stånk....
CITAT (stina @ 20-03-2006, 14:42) Jovisst skulle jag kunna cykla, men det är så himlans tråkigt. Jag bara älskar min dans och vill helst kunna hålla på med det.... Och inte kan jag köra benmaskinerna heller för då får jag också ont. Suck och stånk.... Det låter verkligen som om det skulle kunna vara en inflammation - hoppas jag har fel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|