|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Imorgon blir det ett långt pass, då kommer jag nämligen att hjälpa till med barnträningen igen och då blir det 2,5 istället för 1,5 timme. Sist blev jag ganska trött av så långt ju-jutsupass, men det gör inget. Det är bara roligt  Tjusig mage Stina!
Farbror Blå
28-01-2006, 13:31
Precis! Det gäller inte först och främst att anmäla ungarna till hockeyskolor, fotbollslag eller liknande (dom kostar ofta så mycket pengar att det blir en klassfråga) utan att köpa en boll och ta ut barnen och sparka lite, ta en promenad, cykla nånstans tillsammans..
CITAT (Farbror Blå @ 28-01-2006, 13:16) Övervikten är ett av framtidens stora problem, men om man fått lära sej från brarnsben att det är kul att röra sej, att motion inte bara är jobbigt, utan både nyttigt och roligt, så kommer man sannolikt inte att få några problem. Jag känner iallafall att det är väldigt positivt för min dotter att få en egen aktivitet och om hon kan få ett positivt intryck av att röra på sig redan från barnsben. Det hade inte jag nämligen. Hon blev så lycklig att hon jublade när jag berättade att hon skulle få börja på gymnastik.  Hon har pratat jättemycket om det och sagt "vad glad jag blev när jag hörde det!" om och om igen. hoppas nu det blir lika kul som hon väntar sig.
Glömde ju att säga: SNYGG MAGE STINA!!!!
CITAT (Berith @ 28-01-2006, 12:24) CITAT (stina @ 28-01-2006, 11:53) Det tror jag också - i en styrketräningshall får inga barn träna!!! ------- Dessutom, barngymnastik och barnidrott har väl funnits i alla tider, det är väl inget konstigt med det???? Jösses, du behöver inte ta i så. (????) . Sorry, menade inte att ta i! Förlåt alla frågetecken!
 Gissa om maken undrade varför jag ville att han skulle ta kort på min rygg när jag gör en armhävning... "Jag vill se hur ryggen ser ut," dög bra som svar som tur är. Hur förklarar man annars arbete i vetenskapens tjänst?
Tack för komplimangerna - fast som sagt: Ryggar é snyggare hävdar jag med bestämdhet! Känns konstigt att inte träna på två dagar! Men jag har tränat 6 dagar - vilat 1 - tränat 6 dagar så jag måste pausa ett par dar! Har säkerställt icke-träning imorgon genom att bjuda hit min gamla mamma. Vi ska gå och kika lite i affärer och gå och fika någonstans. Om jag inte gjort det finns alltid risken att jag smiter iväg iallafall!!!  Det blir verkligen ett gift med dom däringa endorfinerna!
CITAT (LadyG @ 28-01-2006, 14:48)  Gissa om maken undrade varför jag ville att han skulle ta kort på min rygg när jag gör en armhävning... "Jag vill se hur ryggen ser ut," dög bra som svar som tur är. Hur förklarar man annars arbete i vetenskapens tjänst? Snyggt!!! Du har verkligen muskler LadyG!!! Nu fick jag ännu mer abstinenser - hjäääääälp!!!! Och vi ska gäster ikväll så nu kan jag inte rämma iväg till gymmet!
Jag blev ganska överraskad av bilden själv, ryggen såg inte alls ut som jag trodde. Tänk att träningen satt sådana spår ändå, det trodde jag aldrig... Men glad blev jag iaf En vacker dag kanske jag vågar mig på en magbild också
Klart du törs! Vågade jag vågar väl du!
Men du har en fin mage, vältränad och välskött.  Min mage är fortfarande för mycket mjukismage och bär spår av två barn dessutom. Jag tror inte ens musklerna, de som finns, syns än, men jag jobbar på att skulptera fram dem lite.  För om jag bränner fett kommer magen att framträda bättre, men det går ju så saaaakta!!!
Det är svårt att få en vältränad mage tycker jag. Vi ska inte jämföra oss med killarna - du är säkert jättefin framifrån också tror jag! Det är så lätt att vara självkritisk... Jag är inte alls förtjust i min mage, det är det fulaste på min kropp tycker jag, näst m ina knöliga knän (Kanske därför jag inte är något mag-fan?  )
Men finns det något mer ögonvänligt på en kille än en välskulpterad mage? Du har jobbat till dig en jättefin mage tycker jag, det syns att den är tränad och stark. Tjejer får nog kanske inte rutor, men en vältränad mage ser stark ut, rutor eller ej  Experterna säger att man inte kan punktförbränna. De borde säga att man inte kan styra punktförbränningen, för min kropp verkar bränna fett väldigt punktvis. Det i kombination med att muskler stramat upp sig och muskelfästen blir starkare så har mina höfter blivit direkt bisarra. Vid höftbenen ser det ut som om någon dragit åt en bred rem så att det blivit ett "dike" mitt på höfterna. Det är mycket irriterande att den gör på det viset, tycker jag. Den borde bränna lite från alla ställen istället, om inte annat för att göra mig glad.
Du har en jättefin rygg Lady G, den ser otroligt stark ut!  Du ska vara stolt över dig själv!
CITAT (stina @ 28-01-2006, 09:03) Hmmm, jag lovade ju så här är den:  Tjusigt!
CITAT (LadyG @ 28-01-2006, 14:48)  Gissa om maken undrade varför jag ville att han skulle ta kort på min rygg när jag gör en armhävning... "Jag vill se hur ryggen ser ut," dög bra som svar som tur är. Hur förklarar man annars arbete i vetenskapens tjänst? Fiiint!!!
CITAT (stina @ 28-01-2006, 09:02) CITAT (Rossi @ 28-01-2006, 05:37) CITAT (Farbror Blå @ 28-01-2006, 00:05) CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 21:53) CITAT (stina @ 27-01-2006, 20:39) Imorgon har jag tidig match och sedan lär det bli styrketräning också antingen lördag eller söndag. Ingen rast, ingen ro=)Men det är ju kul saker så det är helt OK! Har precis stigit upp och offrat en sovmorgon - nu ska det tävlas!  Lycka till Rossi!!! Håller tummarna!  Tack! Det gick bra!
CITAT (LadyG @ 28-01-2006, 15:43) Men finns det något mer ögonvänligt på en kille än en välskulpterad mage? Du har jobbat till dig en jättefin mage tycker jag, det syns att den är tränad och stark. Tjejer får nog kanske inte rutor, men en vältränad mage ser stark ut, rutor eller ej  Experterna säger att man inte kan punktförbränna. De borde säga att man inte kan styra punktförbränningen, för min kropp verkar bränna fett väldigt punktvis. Det i kombination med att muskler stramat upp sig och muskelfästen blir starkare så har mina höfter blivit direkt bisarra. Vid höftbenen ser det ut som om någon dragit åt en bred rem så att det blivit ett "dike" mitt på höfterna. Det är mycket irriterande att den gör på det viset, tycker jag. Den borde bränna lite från alla ställen istället, om inte annat för att göra mig glad.  Man ser då inget bisarrt på ditt foto??!! Och förresten - om du är välrustad på höfterna, kan inte jag få lite av dej då??? Jag har nästan inga höfter alls... På mej är det magen som fettet sitter mest fast på. Men jag kan inte gå ner mer, för då blir jag ut som ett skelett i ansiktet..... Får koncentrera mej på muskelbyggning nu istället för fettbortbränning. /Stina
CITAT (Rossi @ 28-01-2006, 17:32) CITAT (stina @ 28-01-2006, 09:02) CITAT (Rossi @ 28-01-2006, 05:37) CITAT (Farbror Blå @ 28-01-2006, 00:05) CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 21:53) CITAT (stina @ 27-01-2006, 20:39) Imorgon har jag tidig match och sedan lär det bli styrketräning också antingen lördag eller söndag. Ingen rast, ingen ro=)Men det är ju kul saker så det är helt OK! Har precis stigit upp och offrat en sovmorgon - nu ska det tävlas!  Lycka till Rossi!!! Håller tummarna!  Tack! Det gick bra!  Kul!!!
Nej, man kan inte punktförbränna men det innebär inte att man förbränner jämnt över kroppen utan varje kropp har en individuell tendens att först ta fett från ett eller flera speciella ställen. Vissa blir magra i ansiktet (fastän det är magen de vill ska bli mindre ...) t.ex. Detta är genetiskt betingat och man kan inte göra något åt det. Men om man tränar mycket på musklerna runt det aktuella stället så bör det ju på sikt ändå se bättre ut tycker man!
CITAT (stina @ 28-01-2006, 17:33) På mej är det magen som fettet sitter mest fast på. Men jag kan inte gå ner mer, för då blir jag ut som ett skelett i ansiktet..... Får koncentrera mej på muskelbyggning nu istället för fettbortbränning. Precis samma här! Man vill ju inte se ut som ett svältoffer i ansiktet direkt!  Jag måste nog inrikta mig mer på att försöka komma åt de nedre bukmusklerna och inte träna de övre på ett tag också. De övre bullar ut sig för mycket och däruppe har jag inget fett heller så det blir lite ojämnt resultat!
kan någon förklara för mej vad man skall göra för övningar för att komma åt de nedre bukmusklerna? Jag tycker bara jag lyckas få muskler högre upp på magen... det vill liksom alltid vara slappare längre ner på magen.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2006, 17:38) Jag måste nog inrikta mig mer på att försöka komma åt de nedre bukmusklerna och inte träna de övre på ett tag också. De övre bullar ut sig för mycket och däruppe har jag inget fett heller så det blir lite ojämnt resultat!  Samma här! Uppifrån och ner på magen: Först ett berg, sen en dal och sist en påse...
CITAT (stina @ 28-01-2006, 17:33) Man ser då inget bisarrt på ditt foto??!! Och förresten - om du är välrustad på höfterna, kan inte jag få lite av dej då??? Jag har nästan inga höfter alls...
På mej är det magen som fettet sitter mest fast på. Men jag kan inte gå ner mer, för då blir jag ut som ett skelett i ansiktet..... Får koncentrera mej på muskelbyggning nu istället för fettbortbränning.
/Stina Nej, jag beskar bilden så att diket inte kom med  Jag skulle gärna dela med mig om jag kunde, sist jag mätte (över höftbenen) mätte jag 107 cm kring höfterna och 87 runt magen. Det är nästan OMÖJLIGT att hitta sköna byxor som passar Det enda jag KAN göra är fortsätta träna ofta och blandat och hoppas på det bästa.
CITAT (stina @ 28-01-2006, 17:41) Samma här! Uppifrån och ner på magen: Först ett berg, sen en dal och sist en påse...  Hihi! Jag såg ut precis som ett mumintroll när jag var gravid och det är fortfarande lite den formen. Yenny: För att komma åt de nedre bukmusklerna brukar jag göra omvända situps, man ligger på rygg och lyfter benen och rumpan rakt upp med hjälp av magen och sen går man ner så sakta man orkar och håller emot med magen. Man kan också ligga på en brits och göra raka benlyft och hålla emot med magen så att svanken inte ska lyfta från underlaget, sen sänker man ner benen en bit nedanför britsen och så upp igen. Det tar ganska gott på magen det!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2006, 16:03) Du har en jättefin rygg Lady G, den ser otroligt stark ut!  Du ska vara stolt över dig själv! Tack Jag blev faktiskt riktigt glad först när jag såg ryggen, för jag visste inte hur den såg ut innan. Man har inte så bra uppsikt över den regionen om man säger
CITAT (yenny @ 28-01-2006, 17:40) kan någon förklara för mej vad man skall göra för övningar för att komma åt de nedre bukmusklerna? Jag tycker bara jag lyckas få muskler högre upp på magen... det vill liksom alltid vara slappare längre ner på magen. Här kommer ett par förslag från mej, fast det vet i gudarna om det hjälper... Har kört det mycket, men påsen är likväl kvar (fast annars kanske det varit en konsumkasse!): Ligg på rygg med benen lätt böjda upp i vädret, lätt böjda. Lyft rumpan från golvet. Låt gärna rumpan flytta sig i sidled mellan lyften så kommer du åt sidomusklerna också. Ligg på rygg med benen i luften. Sänk benen, antingen ett i taget eller båda samtidigt. Ju rakare ben du har, desto jobbigare blir det. Och båda samtidigt är jobbigare än ett i taget. Plankan: Stå på tårna med armbågarna i golvet. Sänk rumpan och dra in magen. Spänn hela magen och ryggen. Stå så så länge du orkar, gärna flera gånger. Tar på hela magen och ryggen. /Stina
CITAT (Rossi @ 28-01-2006, 17:38) Nej, man kan inte punktförbränna men det innebär inte att man förbränner jämnt över kroppen utan varje kropp har en individuell tendens att först ta fett från ett eller flera speciella ställen. Vissa blir magra i ansiktet (fastän det är magen de vill ska bli mindre ...) t.ex. Detta är genetiskt betingat och man kan inte göra något åt det. Men om man tränar mycket på musklerna runt det aktuella stället så bör det ju på sikt ändå se bättre ut tycker man!  Tack Rossi Så det är inte bara min kropp som är bisarr och vägrar bränna fettet på magen utan jag som är för otålig Nåja, jag har lyckats komma i form, då ska jag noga llt lyckas få till magen också. Bara jag får lite tid på mig så
CITAT (yenny @ 28-01-2006, 17:40) kan någon förklara för mej vad man skall göra för övningar för att komma åt de nedre bukmusklerna? Jag tycker bara jag lyckas få muskler högre upp på magen... det vill liksom alltid vara slappare längre ner på magen. Jag brukar gå hit (iform) när jag får dålig inspiration, man ska variera övningarna så man inte tröttnar och det kan vara svårt ibland.
Imorgon tänkte jag åka och köpa mej ett par handskar till styrketräningen. Jag får ont i handflatorna och har fått tipset att handskar är skönt att ha. Någon som använder det och som har något tips att ge mig innan???
/Stina
CITAT (stina @ 28-01-2006, 18:02) Imorgon tänkte jag åka och köpa mej ett par handskar till styrketräningen. Jag får ont i handflatorna och har fått tipset att handskar är skönt att ha. Någon som använder det och som har något tips att ge mig innan???
/Stina Du menar såna där fingerlösa handskar va? Jag har inga men jag skulle också behöva det egentligen. Händerna blir alldeles röda och sen blir det valkar. Inte för att valkarna gör nåt egentligen för det blir det ju ändå i sommar när man gräver och har sig!
Precis sådana tänkte jag införskaffa imorgon. Handflatorna blir illröda och ömma!!! Jag bryr mej inte heller om valkarna, utan tycker att det gör ont! Framför allt övningen där man ska stå på knä på en platta och hissa sej upp i armarna. På vår maskin är handtagen räfflade för att man inte ska halka och ofta får jag bryta för att det gör för ont i händerna!
Ja och hantlarna är också räfflade på mitt gym. På axelmaskinen får jag också ont i händerna fast handtagen inte är räfflade. Det är den när man trycker ner handtagen med raka armar. Jag har 50 kg på den och det är ju mer än jag själv väger så man får akta sig så man inte flyger upp i luften!
CITAT (LadyG @ 28-01-2006, 18:15) Jo det kanske jag borde unna de andra som tränar där! *Sproingg...Magdis flög upp i luften*  Ikväll är det förresten medlemsfest på mitt gym. Jag hade ingen lust att gå dit själv, och så är jag ju förkyld.
Jag brukar träna triceps i en manick där man står med ryggen mot en stolpe och drar i ett rep. Det bränner också fint i händerna....
Vi kanske kan linda händerna som boxarna så ser vi coolare ut!
Jaaaa! Vita, lite blodiga trasor vore cooolt!
Förresten, om ni backar bakåt i den här tråden kommer ni se att jag raderat i flera av mina inlägg. Det är inläggen där det framgår var jag jobbar någonstans. Kom plötsligt på att det inte bara är vi som kan läsa här och fick kalla fötter! Att tala om precis var jag jobbar + en massa kroppsbilder kändes för intimt!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2006, 18:26) Vi kanske kan linda händerna som boxarna så ser vi coolare ut!  Linda händernaVarför inte? Det finns lindor på Budo- och fitness för under 100-lappen
Ser helt klart tufft ut!
Det tippset jag kan ge ang träningshandskar är att det ska sitta ganska så thight. Nästan så det är lite bökigt att få på och av dom.
CITAT (yenny @ 28-01-2006, 18:51) Det tippset jag kan ge ang träningshandskar är att det ska sitta ganska så thight. Nästan så det är lite bökigt att få på och av dom. OK, tack för tipset! Det kanske är för att det inte får bli några veck som kan göra mer skada än utan handskar!?
Farbror Blå
28-01-2006, 19:38
CITAT (LadyG @ 28-01-2006, 14:48)  Gissa om maken undrade varför jag ville att han skulle ta kort på min rygg när jag gör en armhävning... "Jag vill se hur ryggen ser ut," dög bra som svar som tur är. Hur förklarar man annars arbete i vetenskapens tjänst? Instämmer med andra, vilka muskler!!
Smart idé att ta kort på ryggen medan man gör en armhävning! Jag har bara kort på mig medan jag gör en armhävning med min dotter på ryggen!
Musklerna syns ju inte om man inte aktiverar dem tänkte jag och det stämde ju. Har en bild till i albumet, stående, men den ser betydligt beskedligare ut
Farbror Blå
28-01-2006, 19:41
CITAT (stina @ 28-01-2006, 17:41) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2006, 17:38) Jag måste nog inrikta mig mer på att försöka komma åt de nedre bukmusklerna och inte träna de övre på ett tag också. De övre bullar ut sig för mycket och däruppe har jag inget fett heller så det blir lite ojämnt resultat! :P Samma här! Uppifrån och ner på magen: Först ett berg, sen en dal och sist en påse...  Förlåt, men så såg inte magen ut=)
CITAT (Farbror Blå @ 28-01-2006, 19:41) CITAT (stina @ 28-01-2006, 17:41) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2006, 17:38) Jag måste nog inrikta mig mer på att försöka komma åt de nedre bukmusklerna och inte träna de övre på ett tag också. De övre bullar ut sig för mycket och däruppe har jag inget fett heller så det blir lite ojämnt resultat!  Samma här! Uppifrån och ner på magen: Först ett berg, sen en dal och sist en påse...  Förlåt, men så såg inte magen ut=) Jag håller med dig Farbror Blå, inte såg magen ut som hon beskriver den. Jag såg en stark, vältränad mage utan påsar.
CITAT (stina @ 28-01-2006, 19:19) CITAT (yenny @ 28-01-2006, 18:51) Det tippset jag kan ge ang träningshandskar är att det ska sitta ganska så thight. Nästan så det är lite bökigt att få på och av dom. OK, tack för tipset! Det kanske är för att det inte får bli några veck som kan göra mer skada än utan handskar!? jo så är det nog
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|