Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Farbror Blå
CITAT (stina @ 09-02-2006, 16:12)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 15:33)
Jag ska träna mer på benen ett tag nu, de har blitt lite bortglömda. Jag har alltid tyckt att jag har så fula grova knän men det har inte fallit mig in förrän nu att det kanske är för att det är för lite muskler runtomkring!  tongue.gif Tur att poletten trillar ner nån gång iallafall!  laugh.gif

Fast jag har fått muskler på utsidan och insidan av knäna lixom - eller snett ovanför. Det är inte så fint.... mad.gif Ser ut som påsar! ohmy.gif Inte göms mina knöl-knän av några muskler - vet inte om det går att få muskler rätt på knäna eller precis under knäskålarna där jag är knotig! Nu är dom bara inramade tongue.gif

bild på benmusklerna? rolleyes.gif

Mina knän är också knöliga
unsure.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 16:33)
Jag ska träna mer på benen ett tag nu, de har blitt lite bortglömda. Jag har alltid tyckt att jag har så fula grova knän men det har inte fallit mig in förrän nu att det kanske är för att det är för lite muskler runtomkring!  tongue.gif Tur att poletten trillar ner nån gång iallafall!  laugh.gif

Fast jag har fått muskler på utsidan och insidan av knäna lixom - eller snett ovanför. Det är inte så fint.... mad.gif Ser ut som påsar! ohmy.gif Inte göms mina knöl-knän av några muskler - vet inte om det går att få muskler rätt på knäna eller precis under knäskålarna där jag är knotig! Nu är dom bara inramade tongue.gif

Jasså? Hur kan det komma sig tro? Jag har nog bara övningar för de större musklerna på fram och baksida av låren + in och utsidorna. Inga för vaderna men det borde jag ju ha. Tåhävningar funkar ju iofs. Jag tänkte att knäna skulle se mer proportionerliga ut om musklerna blev lite större. Jag har väldigt spinkiga ben alltså, spindelben nästan. De är dessutom håriga som bara den så det är ingen rolig syn. blink.gif

Åtta stycken också?
unsure.gif unsure.gif

Måste du ju ha nätstrumpor wink.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 09-02-2006, 20:06)
Mmmmmmm..... tongue.gif Risken finns väl att man kommer av sig! wink.gif

Jag har kännt lite i knäna ett tag och det oroar mig lite. Inte kul om dom skulle börja spöka! Det är inuti knävecket. Undrar om det är manicken där man sitter och böjer benen med motstånd jag fått det av. Har kört hårt med den.

Vad mysigt med magömhet!!! Ska försöka skaffa mej det imorgon! tongue.gif

Lätt att få ont där om man rätar ut benen för mycket, till exempel i benböjsmaskiner, eller marklyft.
Var försiktig och försök att stanna rörelsen innan benen blir helt raka..
Biggan_
CITAT (Farbror Blå @ 10-02-2006, 11:00)

Jasså? Hur kan det komma sig tro? Jag har nog bara övningar för de större musklerna på fram och baksida av låren + in och utsidorna. Inga för vaderna men det borde jag ju ha. Tåhävningar funkar ju iofs. Jag tänkte att knäna skulle se mer proportionerliga ut om musklerna blev lite större. Jag har väldigt spinkiga ben alltså, spindelben nästan. De är dessutom håriga som bara den så det är ingen rolig syn. blink.gif

Åtta stycken också?
unsure.gif unsure.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Spindelkvinnan? ohmy.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 10-02-2006, 11:00)

Åtta stycken också?
unsure.gif unsure.gif

Jag kanske muterar snart! Nätstrumpor kanske inte e det mest lyckade ändå va, håret sticker ut genom maskorna? laugh.gif Nädå, jag har faktiskt jobbat dem lite bulligare nu så om jag sätter lite fart kanske det snart ser ut som kalvben istället. biggrin.gif Och vaxat dem har jag ju gjort men det var elände med det också för sen började hårstråna växa inåt istället. sad.gif
LadyG
Prova knäböj, om du vinklar tårna rakt fram, inåt eller utåt så angriper du olika muskler i benen. Beroende på hur brett du har mellan fötterna blir det olika jobbigt också. Vill du ytterligare göra det jobbigt kan du ta upp en skivstång i famnen när du gör benböjen.

Ett annat alternativ är att göra hantellyften stående som om du var mitt i en nigning, dvs du böjer benen och stannar där nere. Främst mjölksyreträning, men effektiv.
Magdis
Jag ska testa det. Har fått en övning på boll också som tar på både ben, rumpa och bålen. Idag hade jag tänkt gå på Pump klockan 12 men jag är så ledbruten så jag fick hoppa över det. Det känns minsann i magen! Jag har lyckats hitta träningen som kommer åt magen...jippie!! smile.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 10-02-2006, 10:58)

unsure.gif

Absolut INTE! Visst - jag gillar lyteskomik, men DÄR går gränsen!!! tongue.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 10-02-2006, 11:01)
CITAT (stina @ 09-02-2006, 20:06)
Mmmmmmm.....  :P  Risken finns väl att man kommer av sig!  ;)

Jag har kännt lite i knäna ett tag och det oroar mig lite. Inte kul om dom skulle börja spöka! Det är inuti knävecket. Undrar om det är manicken där man sitter och böjer benen med motstånd jag fått det av. Har kört hårt med den.

Vad mysigt med magömhet!!! Ska försöka skaffa mej det imorgon!  :P

Lätt att få ont där om man rätar ut benen för mycket, till exempel i benböjsmaskiner, eller marklyft.
Var försiktig och försök att stanna rörelsen innan benen blir helt raka..

Jag gjorde så idag och det kändes faktiskt bättre! rolleyes.gif

Jaja, jag vet att jag inte skulle träna benen, men jag var tvungen att testa. Skippade dock benpressen idag.
Rossi
Hoppas att det reder sig med knäet Stina. Jag har ju lite ont i mitt vänstra knä och jag kör med benpressen just för att den ska vara BRA träning för knäet. Det är ju alltid bra med starka muskler runtomkring. Peppar, peppar så har jag blivit bättre men jag är försiktig.
Magdis
CITAT (stina @ 10-02-2006, 13:19)

unsure.gif

Du har säkert jättesnygga ben tror jag! Lyteskomik, det skulle det bli om jag visade upp mina ben! laugh.gif Fulla med blåmärken är de jämt också, ser ut som om jag skulle va en fotbollstjej.
stina
Förresten - måste få skryta lite! Hoppas det är OK??? Idag kom han som är ansvarig för gymmet fram när jag tränade och sa att: "Nu börjar du verkligen se vältränad ut - träningen har helt klart gett resultat på dej".

Sånt värmer!!! rolleyes.gif

Så, nu har jag skrutit klart - åter till lyteskomiken och dom knöliga knäna... tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (stina @ 10-02-2006, 13:24)
Förresten - måste få skryta lite! Hoppas det är OK??? Idag kom han som är ansvarig för gymmet fram när jag tränade och sa att: "Nu börjar du verkligen se vältränad ut - träningen har helt klart gett resultat på dej".

Sånt värmer!!! rolleyes.gif

Så, nu har jag skrutit klart - åter till lyteskomiken och dom knöliga knäna... tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Vad coolt! Det måste kännas jättebra och sporrande att höra! smile.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 13:22)
CITAT (stina @ 10-02-2006, 13:19)

unsure.gif

Du har säkert jättesnygga ben tror jag! Lyteskomik, det skulle det bli om jag visade upp mina ben! laugh.gif Fulla med blåmärken är de jämt också, ser ut som om jag skulle va en fotbollstjej.

Nej allvarligt talat - dom är inte snygga. En kjol över knäna och jag ser ut som en piga som ska gå och mjölka korna!!!
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 13:25)

Sånt värmer!!!  :rolleyes:

Så, nu har jag skrutit klart - åter till lyteskomiken och dom knöliga knäna...  :P  :P  :P

Ja, jag blev faktiskt väldigt, väldigt glad - och förvånad! rolleyes.gif
Rossi

Klart att du får skryta!

Härligt att höra sådant!
Farbror Blå
CITAT (stina @ 10-02-2006, 13:26)

Sånt värmer!!!  rolleyes.gif

Så, nu har jag skrutit klart - åter till lyteskomiken och dom knöliga knäna...  tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif

Förvånad?
Det är ju vad vi har sagt till dej här ju?=)
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 10-02-2006, 14:33)

Så, nu har jag skrutit klart - åter till lyteskomiken och dom knöliga knäna...  tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif

Förvånad?

Det är nog snäppet coolare att höra det från en tränare som har sett hur man var byggd innan och så. smile.gif
Jag fick beröm igår av instruktörstjejen på Core kom jag ju på, hon tittade på mig när jag gjorde crunches på rulle och sa "stark mage!" biggrin.gif *glad*
stina
CITAT (Farbror Blå @ 10-02-2006, 14:33)

Förvånad?

Puss på nosen allihopa!!! rolleyes.gif wub.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 14:37)
Det är nog snäppet coolare att höra det från en tränare som har sett hur man var byggd innan och så.  :)
Jag fick beröm igår av instruktörstjejen på Core kom jag ju på, hon tittade på mig när jag gjorde crunches på rulle och sa "stark mage!"  :D *glad*

Ja, och vi har ju inte sett varandra i "real life", bara några vetenskapligt utvalda kroppsdelar... tongue.gif

Kul för dej Magdis!!!! Du ser rysligt vältränad ut på bild i alla fall så det förstår jag.... rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Rossi @ 10-02-2006, 13:26)

Klart att du får skryta!

Härligt att höra sådant!

Sånt värmer gott smile.gif

Det ska du gädjas åt tycker jag!
stina
CITAT (LadyG @ 10-02-2006, 17:10)
CITAT (Rossi @ 10-02-2006, 13:26)

Klart att du får skryta!

Härligt att höra sådant!

Sånt värmer gott smile.gif

Det ska du gädjas åt tycker jag!

Tack gulle dej!!! wub.gif (Han är dessutom riktigt ögongodis själv... ohmy.gif ) Titta får man.... tongue.gif
Magdis
CITAT (stina @ 10-02-2006, 20:05)
(Han är dessutom riktigt ögongodis själv... ohmy.gif ) Titta får man.... tongue.gif

ooooo...ja det gör ju det hela ännu bättre! biggrin.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 20:08)
CITAT (stina @ 10-02-2006, 20:05)
(Han är dessutom riktigt ögongodis själv...  :o ) Titta får man....  :P

ooooo...ja det gör ju det hela ännu bättre! biggrin.gif

Mmmmmmmmm..... wink.gif tongue.gif
LadyG
Hade vi modevisning innan? Nå, jag tar modet till mig och lägger ut en bild på mig i tärningsdräkten, samma bild ligger redan ute på klubbens hemsida så ... smile.gif

Inte alls lika moderiktigt som de flesta andra här inne, men slitstarkt och stryktåligt iaf biggrin.gif
stina
Snyggt Ladyn!!!! Jag tycker det ser häftigt ut med dom där dräkterna - dej skulle jag INTE vilja slåss mot!!! ohmy.gif rolleyes.gif Fast du ser söt och snäll ut! smile.gif
LadyG
CITAT (stina @ 10-02-2006, 20:11)
Snyggt Ladyn!!!! Jag tycker det ser häftigt ut med dom där dräkterna - dej skulle jag INTE vilja slåss mot!!! ohmy.gif rolleyes.gif Fast du ser söt och snäll ut! smile.gif

Tack wub.gif

Jag är egentligen en väldigt snäll person och inte alls våldsam, sånt tar jag ut på säcken smile.gif

Dräkterna är jättehäftiga, men hopplösa att torka. Det tar nästan ett och ett halvt dygn för en dräkt att dropptorka. I torkskåptar det "bara" ett halvt dygn. tongue.gif
stina
Förstår att dom är "hopplösa" att torka - dom är ju TUNGA också!!! Testade min kompis dräkt (hon som pajade kroppen i karaten) och det var som sagt tungt!!!!! Jag tycker jag har nog med mina träningskläder och tvätten trots att dom lätt torkar över natten....

Fast nu är jag ju sjuklig vad gäller att köpa träningskläder! Gissar att jag har 30 träningslinnen/tröjor och runt 15 par olika brallor! ohmy.gif Jag vet - det är något svårt fel på mej! tongue.gif tongue.gif ohmy.gif wink.gif
LadyG
CITAT (stina @ 10-02-2006, 20:18)
Förstår att dom är "hopplösa" att torka - dom är ju TUNGA också!!! Testade min kompis dräkt (hon som pajade kroppen i karaten) och det var som sagt tungt!!!!! Jag tycker jag har nog med mina träningskläder och tvätten trots att dom lätt torkar över natten....

Fast nu är jag ju sjuklig vad gäller att köpa träningskläder! Gissar att jag har 30 träningslinnen/tröjor och runt 15 par olika brallor! ohmy.gif Jag vet - det är något svårt fel på mej! tongue.gif tongue.gif ohmy.gif wink.gif

30 linnen??? Hinner du verkligen använda alla? biggrin.gif

Du är otrolig smile.gif

Brallor kan jag förstå om man har flera olika, beroende på vad man ska göra och när s a s. Det är ju olika om man ska cykla, jogga eller lyfta skrot och om det är sommar och varmt eller vinterkyligt, men linnen är väl ändå alltid linnen? smile.gif
stina
Nej jag hinner inte använda dom, men jag kan inte låta bli att köpa om jag ser nåt jag tycker är snyggt!!! ohmy.gif Fast en del av linnena går faktiskt att använda på sommaren till annat än träning (ett försök att ursäkta mej). Träningskläder är den roligaste klädsorten att köpa tycker jag - för övrigt är jag nog en högst normal klädköpare....

Vad gäller brallorna håller jag med dig eftersom jag måste ha mer åtsittande brallor när jag dansar/kör pass med mycket hopp eftersom min konsiga kroppskonstruktion gör att brallorna åker ner om dom är för vida ohmy.gif När jag tränar styrketräning vill jag däremot ha säckiga brallor - det är mycket skönare.
stina
CITAT (LadyG @ 10-02-2006, 20:20)
men linnen är väl ändå alltid linnen? smile.gif

Ånej, det finns ju olika färger!!! tongue.gif
LadyG
CITAT (stina @ 10-02-2006, 20:25)
CITAT (LadyG @ 10-02-2006, 20:20)
men linnen är väl ändå alltid linnen? smile.gif

Ånej, det finns ju olika färger!!! tongue.gif

LOL

Att jag inte tänkte på det smile.gif

laugh.gif

Fast fyller de någon funktion utöver det mest uppenbara? rolleyes.gif Ventilerande, stödjande eller eller är det enbart för att du tycker om färgen och formen som du fastnar för dem?
stina
Det är naturligtvis färgen och formen. Men förutom det så är det skillnad på linnen och linnen faktiskt. En del är mer stödjande för den lilla hyllan som dock finns (bra vid dans och hopp) och en del är lösare (skönare vid styrketräningen). Några är långärmare (skönt vid core när man är mer stilla). Du har det lätt du..... rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 10-02-2006, 20:34)
Det är naturligtvis färgen och formen. Men förutom det så är det skillnad på linnen och linnen faktiskt. En del är mer stödjande för den lilla hyllan som dock finns (bra vid dans och hopp) och en del är lösare (skönare vid styrketräningen). Några är långärmare (skönt vid core när man är mer stilla). Du har det lätt du..... rolleyes.gif

Jag anade att det fanns något mer än bara den vackra ytan när det gällde linnen smile.gif

Ja, det är ganska skönt när man hittat den dräkt som passar, det finns en uppsjö dräkter i olika former och storlekar annars. När man hittat "sin" dräkt är detganska lätt dock smile.gif
stina
Ja absolut - jag är egentligen INTE speciellt fåfäng. Däremot väldigt, väldigt känslig för att det ska kännas perfekt när jag tränar. Så flera linnen är sk "felköp" som kännts bra när jag provat dom men som sedan visat sig obehagliga när jag tränat i dom. Dom har hamnat längst ner i lådan eller används till annat än träning. Huvet är inte alltid med i affären... tongue.gif

Det enda jag är känslig med är färger. Har svårt för att ha på mig brallor/linnen som inte passar ihop färgmässigt.
stina
Hur känns det så här dagen efter förresten Ladyn? Lycklig???? rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 10-02-2006, 20:49)
Ja absolut - jag är egentligen INTE speciellt fåfäng. Däremot väldigt, väldigt känslig för att det ska kännas perfekt när jag tränar. Så flera linnen är sk "felköp" som kännts bra när jag provat dom men som sedan visat sig obehagliga när jag tränat i dom. Dom har hamnat längst ner i lådan eller används till annat än träning. Huvet är inte alltid med i affären... tongue.gif

Det enda jag är känslig med är färger. Har svårt för att ha på mig brallor/linnen som inte passar ihop färgmässigt.

Skyltfönster är förföriska och speglarna i provrummen lögnaktiga, tycker jag. Det är sällan saker ser så bra ut som i skyltfönstret tongue.gif

Dessutom har man rätt att vara lite fåfäng tycker jag. tongue.gif
stina
Tack.... sleep.gif
LadyG
CITAT (stina @ 10-02-2006, 20:53)
Hur känns det så här dagen efter förresten Ladyn? Lycklig???? rolleyes.gif

Jag har gått och småflinat hela dagen idag. Jag vet att jag gjorde en mycket bra gradering, det känns i hjärtat på något vis. Jag kunde knappt ha gjort det bättre. smile.gif

Det är sånt man bara vet, det är lite svårt att förklara men när man gjort något som ligger på gränsen eller mycket nära gränsen till vad man alls klarar av så bara vet man när det träffar rätt.

Sen blev jag extra glad när tränaren sa att det var en av de bästa blågraderingar han varit med om, och han har tränat sen 60-talet. Det betydde oerhört mycket att få höra det, för jag respekterar verkligen hans åsikter.

Jag är helt enkelt urlycklig
wub.gif wub.gif wub.gif
stina
Vad kul för dej!!! Du leder helt klart "jag har fått beröm-ligan"!!!!! rolleyes.gif

Unna dej nåt riktigt kul eller gott eller båda delarna i helgen!!!!

/Stina
LadyG
Jag smaskar på brie-ost nu (och halvtittar på OS-invigningen - väntar på Sverige), det har jag inte unnat mig sen jag började ladda.

Gudars vad det är gott!!!

Tyvärr är det inte någon vidare bra mat att träna på, men nu njuts det wub.gif
stina
Och jag har vräkt i mej pasta och köttfärssås (och druckit två glas vin). Bra träningsmat - men vinet..... hmmmm... Men jag ska inte träna imorgon! tongue.gif Tittar med ett öga på Lets Dance och med ett på Odla.
LadyG
Tja, så hemskt är det väl inte med två glas vin? Det är ju inte två flaskor heller biggrin.gif

Och imorgon bitti ska jag soooova... Det ska också bli skönt, att få sova ut ordentligt.
stina
CITAT (LadyG @ 10-02-2006, 21:17)
Och imorgon bitti ska jag soooova... Det ska också bli skönt, att få sova ut ordentligt.

Absolut!!!! Fast jag vaknar ganska tidigt på helgen också. Men att kunna ligga kvar i sängen, lyssna på radion och läsa tidningen - det är mumma!!!! rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 10-02-2006, 21:18)
CITAT (LadyG @ 10-02-2006, 21:17)

Absolut!!!! Fast jag vaknar ganska tidigt på helgen också. Men att kunna ligga kvar i sängen, lyssna på radion och läsa tidningen - det är mumma!!!! rolleyes.gif

Det är skönt att jag har väluppfostrade katter. De väntar med att börja klampa omkring på mig tills jag vaknat, men när jag väl vaknat då ska jag gosa med dem tycker de. Innan dess får jag inte stiga upp, om de får styra smile.gif

De är så hjälpsamma när jag gör armhävningar, springer under mig och kikar. Inte vågar man tappa sig på golvet då inte biggrin.gif

Fast situps är de inte lika bra på, de står bara bredvid och tittar storögt på mig, och benböj tycker de är direkt underligt (det syns på deras skeptiska blickar) smile.gif
stina
wub.gif wub.gif wub.gif Gulligt!!!
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 10-02-2006, 20:08)
Hade vi modevisning innan? Nå, jag tar modet till mig och lägger ut en bild på mig i tärningsdräkten, samma bild ligger redan ute på klubbens hemsida så ... smile.gif

Inte alls lika moderiktigt som de flesta andra här inne, men slitstarkt och stryktåligt iaf biggrin.gif

Fint =)

LadyG
Tack wub.gif

Om du bara visste vad trött jag är på den bilden, men jag försökte le. Gick inte så jättebra tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 10-02-2006, 21:44)
Tack wub.gif

Om du bara visste vad trött jag är på den bilden, men jag försökte le. Gick inte så jättebra tongue.gif

Lyckas rätt bra iaf=)
Tycker folk är så snygga i såna kläder=)
Min judodträkt är gammal trasig och gulnad numer..
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 10-02-2006, 21:45)
Lyckas rätt bra iaf=)
Tycker folk är så snygga i såna kläder=)
Min judodträkt är gammal trasig och gulnad numer..

Bara ena mungipan lyckades klättra, den andra sover nog redan tongue.gif

Visst är de klädsamma för att bara kampsportskläder? ALLA kan se farliga ut i en kampsportsdräkt smile.gif

Om du lämnar in den till en kemtvätt/skrädderi (de brukar ha allt i ett) så kan du nog få den både vit och hel igen. De där dräkterna tål betydligt mer än man tror.

Så får du modella för oss också! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon