|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
OK - då förstår jag. Jag vet inte om det funkar i vår maskin, ska testa på fredag. Idag hade jag för första gången en vikt i famnen när jag körde det jag kallar "fällkniven för ryggen". Jag körde både vanliga ryggfällningar och den övningen jag fått tips om där jag står på sidan och fäller överkroppen för att träna sidan på magen. Jösses vilken skillnad med vikten!!! Jag brukar annars kunna veva på bra länge, men med vikten i famnen orkade jag inte alls så mycket. Och ändå var det bara 2,5 kg på vikten. Tänk att det kan göra så mycket....
CITAT (stina @ 08-02-2006, 20:02) OK - då förstår jag. Jag vet inte om det funkar i vår maskin, ska testa på fredag.
Idag hade jag för första gången en vikt i famnen när jag körde det jag kallar "fällkniven för ryggen". Jag körde både vanliga ryggfällningar och den övningen jag fått tips om där jag står på sidan och fäller överkroppen för att träna sidan på magen. Jösses vilken skillnad med vikten!!! Jag brukar annars kunna veva på bra länge, men med vikten i famnen orkade jag inte alls så mycket. Och ändå var det bara 2,5 kg på vikten. Tänk att det kan göra så mycket.... :o Oj! Då kommer du snart ha vääääärsta magmusklerna asså! (Min dotter snackar ganska rolig dialekt, låter som nån sorts stockholmska som hon inte kan ha fått ifrån nån annan än mig antar jag.  "Värsta grejen asså!" " Snacka om att den här har gått sönder asså!"  )
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-02-2006, 20:38) Oj! Då kommer du snart ha vääääärsta magmusklerna asså! (Min dotter snackar ganska rolig dialekt, låter som nån sorts stockholmska som hon inte kan ha fått ifrån nån annan än mig antar jag.  "Värsta grejen asså!" " Snacka om att den här har gått sönder asså!"  ) Ja nu är det ju så att det egentligen är ganska lönlöst för mej att träna för en snygg mage, för det är det inte många som får se på sommaren. Tillbringar ytterst lite tid på stranden, mesta tiden står jag med ändan i vädret i mina rabatter...  Jo gubben förstås, men han bryr sig inte om några magmuskler... Vad gulligt det måste låta med din dotters eken-snack!!! Jag har ett par små-släktingar från Dalarna och deras dalmål är så charmigt. Vet någon vad "stå bott" är???? Inte visste jag i alla fall innan dom berättade. Det betyder att man bottnar när man badar!
CITAT (stina @ 08-02-2006, 20:46) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-02-2006, 20:38) Oj! Då kommer du snart ha vääääärsta magmusklerna asså! :lol: (Min dotter snackar ganska rolig dialekt, låter som nån sorts stockholmska som hon inte kan ha fått ifrån nån annan än mig antar jag. :rolleyes: "Värsta grejen asså!" " Snacka om att den här har gått sönder asså!"  :lol: ) Ja nu är det ju så att det egentligen är ganska lönlöst för mej att träna för en snygg mage, för det är det inte många som får se på sommaren. Tillbringar ytterst lite tid på stranden, mesta tiden står jag med ändan i vädret i mina rabatter...  Jo gubben förstås, men han bryr sig inte om några magmuskler... Vad gulligt det måste låta med din dotters eken-snack!!! Jag har ett par små-släktingar från Dalarna och deras dalmål är så charmigt. Vet någon vad "stå bott" är???? Inte visste jag i alla fall innan dom berättade. Det betyder att man bottnar när man badar!  Farbror Blå om nån borde ju veta! Jag hade aldrig hört det uttrycket. Jag tycker också dalmål låter charmigt. Alla dialekter har sin charm egentligen. Det låter extra gulligt när små barn pratar dialekt förstås.  Jättegulligt men ganska underligt för de flesta härupp förstås att en liten 4-åring snackar som värsta söderbönan! Jasså gubben bryr sig inte om magmuskler? Men du får väl ha dem för din egen skull då att känna dig nöjd över! Jag visar inte heller magen offentligt särskilt ofta men jag skulle ändå känna mig nöjd över att ha en fin mage. Jag ska ha så mycket majs, tomater, paprika och pepparfrukter i hinkar på min altan i sommar att jag kan gömma mig bakom dem och sola naturell om jag vill!
Skuggar inte alla växter dig då? *pillar nervöst på den ömma handleden* Vaknade igår med handleden riktigt öm. Tränade mjukt enligt planen, men med handleden hårt tejpad för säkerhets skull. Det gick bra, men jag kunde inte för mitt liv göra armhävningar på bägge händerna så jag fick göra dem på en arm  Nu för tillfället gör det inte ont utom om jag trycker på senan som går till tummen. Smärtan har minskat rejält, men frågan är om den hinner gå över helt. Det värsta är att jag VET inte vad jag gjort - kanske slagit i handen i sömnen eller legat för mycket på den. Jag gick och lade mig o-öm och vaknade öm. Nåja, jag har ett dygn till på mig och nu ska jag ju bara ladda, så jag HOPPAS att det läker - oavsett vad det än är som hänt.
CITAT (LadyG @ 08-02-2006, 22:00) Skuggar inte alla växter dig då? Vaknade igår med handleden riktigt öm. Tränade mjukt enligt planen, men med handleden hårt tejpad för säkerhets skull. Det gick bra, men jag kunde inte för mitt liv göra armhävningar på bägge händerna så jag fick göra dem på en arm  Inte om jag radar upp dem mot altanräcket och solen står i zenit! Ajje, vilken otur med handleden nu då! Irriterande att inte veta vad man gjort dessutom. Mina ben brukar vara fulla med enorma blåmärken överallt trots att jag inte gjort nåt, det är fruktansvärt irriterande. Jag ska hålla tummarna för dig imorgon. Måtte nu inte handleden sätta stopp för dig!
Nu är jag ju inte en som gillar att sola, jag är en skuggvarelse kan man säga. Jag sitter hellre i skuggan och jäser  Som tur är ser jag ingen svullnad eller rodnad, så i värsta fall kan jag tejpa och se hur långt det räcker. Hur som helst är det säkert inte allvarligt. Tur att jag har er att gnälla för
Glädjande nyheter, handleden är bara lite öm idag och bara om jag klämmer på den. Det kan nog gå vägen det här  Fram till klockan 19.15 har jag på mig att ladda sen kör vi igång och håller på i två timmar. Jag är ivrig  och lite otålig att få komma igång. Tack för att ni lyssnar på mitt tjat, men just nu kan jag knappt tänka på något annat än graderingen
CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 12:22) Glädjande nyheter, handleden är bara lite öm idag och bara om jag klämmer på den. Det kan nog gå vägen det här  Fram till klockan 19.15 har jag på mig att ladda sen kör vi igång och håller på i två timmar. Jag är ivrig  och lite otålig att få komma igång. Tack för att ni lyssnar på mitt tjat, men just nu kan jag knappt tänka på något annat än graderingen  Vi ställer så gärna upp som jourhavande träningsmänniska!!! Men gud nåde dej om du inte omedelbart rapporterar!!!
Jag borde vara hemma vid 22, om allt går som jag hoppas och då kommer jag att rapportera hur det gick. På hedersord Jag ska ladda vattenflaskan med vatten och energipulver, samt se till att ha någon typ av proteinkälla tillhands efteråt. Det känns som om kroppen skulle kunna förtjäna det efter ett tvåtimmars pass  Måtte nu bara handleden hålla.
CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 13:41) Jag ska ladda vattenflaskan med vatten och energipulver, samt se till att ha någon typ av proteinkälla tillhands efteråt. Det känns som om kroppen skulle kunna förtjäna det efter ett tvåtimmars pass  Ladda med nåt riktigt gott också (själavård!  )
Vad brukar ni ladda med för mat före riktigt tuffa eller ovanligt långa träningspass?
Bananer tycker jag funkar bra - fast det är ju ingen mat direkt... Eftersom jag nästan alltid tränar på lunchen äter jag aldrig riktig mat innan träning.
 Att du orkar! Jag skulle drabbas av vad-det-nu-heter när blodsockret går ner i källaren och surar.  Blir du inte skakig?
CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 14:45) Vad brukar ni ladda med för mat före riktigt tuffa eller ovanligt långa träningspass? Det bästa är att äta kolhydrater kvällen innan. Det tar lite tid innan de verkar så det är inte så lönt att äta dem bara ett par timmar innan.
CITAT (Rossi @ 09-02-2006, 15:07) CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 14:45) Vad brukar ni ladda med för mat före riktigt tuffa eller ovanligt långa träningspass? Det bästa är att äta kolhydrater kvällen innan. Det tar lite tid innan de verkar så det är inte så lönt att äta dem bara ett par timmar innan. Du tävlar ju, måste inte du ladda innan tävling och så? För det är väl en påfrestning att tävla både mentalt och fysiskt?
Om det är snabba kolhydrater så ger de ju energi ganska snabbt. En blandning mellan medelsnabba och snabba kolhydrater tror jag är bra. Hudvudsaken för mig när jag tränar är att det finns nån energi alls så att jag inte får lågt blodsocker. Jag har faktiskt lyckats få träningsvärk i låren idag, mest på insidan! Det har inte hänt förut så långt tillbaka jag kan minnas. Det är jättebra, då måste jag ju ha gjort nåt rätt igår på träningen!  Jag ska träna mer på benen ett tag nu, de har blitt lite bortglömda. Jag har alltid tyckt att jag har så fula grova knän men det har inte fallit mig in förrän nu att det kanske är för att det är för lite muskler runtomkring!  Tur att poletten trillar ner nån gång iallafall!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 15:33) Jag har faktiskt lyckats få träningsvärk i låren idag, mest på insidan! Det har inte hänt förut så långt tillbaka jag kan minnas. Det är jättebra, då måste jag ju ha gjort nåt rätt igår på träningen!  Jag ska träna mer på benen ett tag nu, de har blitt lite bortglömda. Jag har alltid tyckt att jag har så fula grova knän men det har inte fallit mig in förrän nu att det kanske är för att det är för lite muskler runtomkring!  Tur att poletten trillar ner nån gång iallafall!  Grattis!  Då har du fått ett kvitto på att du gjorde bra ifrån dig, sånt känns alltid skönt  Bättre sent än aldrig, får man väl säga
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 15:33) Om det är snabba kolhydrater så ger de ju energi ganska snabbt. En blandning mellan medelsnabba och snabba kolhydrater tror jag är bra. Hudvudsaken för mig när jag tränar är att det finns nån energi alls så att jag inte får lågt blodsocker. Ris är nog ganska bra att få i sig före träningen, sen kompletterar jag med snabba kolhydrater under träningen, ett energy pulver som man blandar i vattnet. Smakar inte så gott, men det hjälper till att göra det möjligt att hålla ett högt tempo genom hela träningen.
CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 15:46) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 15:33) Jag har faktiskt lyckats få träningsvärk i låren idag, mest på insidan! Det har inte hänt förut så långt tillbaka jag kan minnas. Det är jättebra, då måste jag ju ha gjort nåt rätt igår på träningen! :D Jag ska träna mer på benen ett tag nu, de har blitt lite bortglömda. Jag har alltid tyckt att jag har så fula grova knän men det har inte fallit mig in förrän nu att det kanske är för att det är för lite muskler runtomkring! :P Tur att poletten trillar ner nån gång iallafall! :lol: Grattis!  Då har du fått ett kvitto på att du gjorde bra ifrån dig, sånt känns alltid skönt  Bättre sent än aldrig, får man väl säga  Tack tack! Ja det blir lite sådär med mig att jag koncentrerar mig på en sak i taget, det har varit axlar och mage mest för hela slanten hittills. Förresten, jag har ju träningsvärk i bröstet också men det är inte alls konstigt eftersom jag la in de övningarna igår. Maken erbjöd sig att massera, varför blir han plötsligt så tjänstvillig med det tro?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 15:51) CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 15:46) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 15:33) Jag har faktiskt lyckats få träningsvärk i låren idag, mest på insidan! Det har inte hänt förut så långt tillbaka jag kan minnas. Det är jättebra, då måste jag ju ha gjort nåt rätt igår på träningen!  Jag ska träna mer på benen ett tag nu, de har blitt lite bortglömda. Jag har alltid tyckt att jag har så fula grova knän men det har inte fallit mig in förrän nu att det kanske är för att det är för lite muskler runtomkring!  Tur att poletten trillar ner nån gång iallafall!  Grattis!  Då har du fått ett kvitto på att du gjorde bra ifrån dig, sånt känns alltid skönt  Bättre sent än aldrig, får man väl säga  Tack tack! Ja det blir lite sådär med mig att jag koncentrerar mig på en sak i taget, det har varit axlar och mage mest för hela slanten hittills. Förresten, jag har ju träningsvärk i bröstet också men det är inte alls konstigt eftersom jag la in de övningarna igår. Maken erbjöd sig att massera, varför blir han plötsligt så tjänstvillig med det tro?  Fråga inte så mycket, bara passa på när tillfälle bjuds Massage på träningsvärkande muskler gör underverk om man behöver komma på benen snabbt. Det finns knappast något bättre sätt att komma i fin form, så fin den kan bli iaf, än en rejäl massage som ökar blodflödet och för med sig slaggprodukterna. Dessutom är det ganska mysigt, på ett konstigt sätt: "Aj, aj, aj, vad skönt. Aj."
ryggen får han gärna massera men andra sidan.....nä ajjj vad det skulle göra ont! Han tar i nåt så vansinnigt när han masserar, tror kanske att jag är en häst!
CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 14:58)  Att du orkar! Jag skulle drabbas av vad-det-nu-heter när blodsockret går ner i källaren och surar.  Blir du inte skakig? Nej, det går bra faktiskt. Men mina pass är ju aldrig längre än 1-1,5 tim..
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 15:33) Jag ska träna mer på benen ett tag nu, de har blitt lite bortglömda. Jag har alltid tyckt att jag har så fula grova knän men det har inte fallit mig in förrän nu att det kanske är för att det är för lite muskler runtomkring!  Tur att poletten trillar ner nån gång iallafall!  Fast jag har fått muskler på utsidan och insidan av knäna lixom - eller snett ovanför. Det är inte så fint....  Ser ut som påsar!  Inte göms mina knöl-knän av några muskler - vet inte om det går att få muskler rätt på knäna eller precis under knäskålarna där jag är knotig! Nu är dom bara inramade
CITAT (stina @ 09-02-2006, 16:08) CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 14:58)  Att du orkar! Jag skulle drabbas av vad-det-nu-heter när blodsockret går ner i källaren och surar.  Blir du inte skakig? Nej, det går bra faktiskt. Men mina pass är ju aldrig längre än 1-1,5 tim.. Bananer ger bra med energi!
Hannele
09-02-2006, 16:22
CITAT (stina @ 09-02-2006, 16:12) Inte göms mina knöl-knän av några muskler - vet inte om det går att få muskler rätt på knäna eller precis under knäskålarna där jag är knotig! Nu är dom bara inramade  Jag hade alltid haft fula krokiga ben hela barn- och ungdomen. Men det blev bättre och vackrare, när jag slutade tänka på det. En bra träning för krokbenta (med knäna lite inåt); gunga upp o ner på tårna.
CITAT (stina @ 09-02-2006, 16:12) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 15:33) Jag ska träna mer på benen ett tag nu, de har blitt lite bortglömda. Jag har alltid tyckt att jag har så fula grova knän men det har inte fallit mig in förrän nu att det kanske är för att det är för lite muskler runtomkring!  Tur att poletten trillar ner nån gång iallafall!  Fast jag har fått muskler på utsidan och insidan av knäna lixom - eller snett ovanför. Det är inte så fint....  Ser ut som påsar!  Inte göms mina knöl-knän av några muskler - vet inte om det går att få muskler rätt på knäna eller precis under knäskålarna där jag är knotig! Nu är dom bara inramade  Jasså? Hur kan det komma sig tro? Jag har nog bara övningar för de större musklerna på fram och baksida av låren + in och utsidorna. Inga för vaderna men det borde jag ju ha. Tåhävningar funkar ju iofs. Jag tänkte att knäna skulle se mer proportionerliga ut om musklerna blev lite större. Jag har väldigt spinkiga ben alltså, spindelben nästan. De är dessutom håriga som bara den så det är ingen rolig syn.
Step-upen ger en sjuhelsikes träning för hela benen. Dessutom avslutar vi varje pass (då vi redan är helt slut...  ) med att stå med ett ben på brädan, böjt i nästan 90 grader och pumpa det andra benet upp och ner golvet-magen i EVIGHETER!!! Puuuuh. Kanske därifrån mina "påsar" kommer.... Jag har absolut inga smala rasben!
CITAT (Hannele @ 09-02-2006, 16:22) CITAT (stina @ 09-02-2006, 16:12) Inte göms mina knöl-knän av några muskler - vet inte om det går att få muskler rätt på knäna eller precis under knäskålarna där jag är knotig! Nu är dom bara inramade  Jag hade alltid haft fula krokiga ben hela barn- och ungdomen. Men det blev bättre och vackrare, när jag slutade tänka på det. En bra träning för krokbenta (med knäna lite inåt); gunga upp o ner på tårna. Det är en jättebra övning! Den kör vi på styrkepasset - står med tårna på step-upbrädan och höjer och sänker oss (vadträning).
Nu har jag varit på Cirkel Core! IIIIIIHHH vad kul det var!!  Massor gjordes nog av att vi hade en så fantastisk tjej som ledare, hon var en sån där kul människa med nästan inga hämningar alls om ni förstår vad jag menar. Hon bjöd verkligen på sig själv och det gjorde ju att man själv pressade sig till max också. Det var 9 olika stationer där man skulle köra 60 sek, vila 30 sek och sen köra 60 till och sen till nästa station. Vi körde ett varv så och sen ett varv till med 60 sek övning och sen direkt till nästa station. Övningarna var bl.a sidorullningar på boll (man ligger med fötterna uppe på bollen och händerna i golvet, kroppen rakt ut som en brygga och så ska man rulla bollen åt sidan med kroppen utan att trilla av) det var crunches med rulle under ryggen, ligga på stepbräda och lyfta armar och ben rakt ut i 15 sek, plankan, armhävningar på corebräda m.m. En station var en stor boxningssäck och boxhandskar och så bara att gå lös! Det var helkul, jag slog som en dåre på den stackars säcken! Detta var helt klart det roligaste passet jag gått på!
Å vad kul det låter. Aviiiiis!!!  Men hur många var ni? Turades ni om med stationerna eller fanns det en uppsättning stationer till var och en??
CITAT (stina @ 09-02-2006, 19:35) Å vad kul det låter. Aviiiiis!!!  Men hur många var ni? Turades ni om med stationerna eller fanns det en uppsättning stationer till var och en?? Vi var nog precis 9 personer, kan ha varit 10 för vissa grejer kunde man göra samtidigt, te.x crunches och plankan. Jag trodde det skulle vara rusning till det där passet så att det skulle bli fullt direkt, jag kanske hade tur. Det var superkul asså!  De hade barnpassning idag den här tiden så varannan torsdag kommer jag kunna gå iallafall. Instruktörstjejen hade en mage som man kunde bli avis på också! Kanske det kan vara en motivation att fortsätta med det där om inte annat!
Imorgon är det jag som ska lämna in önskemål om sådant pass på mitt gym!!!! Det är dax för styrketräning för mej imorgon. Tror att jag ska koncentrera mej på överkropp, mage och rygg för jag körde så hårt med benen i onsdags så jag är faktiskt lite öm i knäna...  Blev väl inte så mycket bättre med det hårda step-up-passet idag. Benvila kanske??? Sen ska jag kanske på ett extrapass på söndag. Det är ett specialaerobicspass med 2 ledare som dom kallar "Madonna-fever". Kan kanske bli kul. Så här står det på hemsidan: 12 februari kl 13.00 Madonna Fever med Magnus och Moa Moa och Magnus hyllar världens bästa artist enligt deras tycke, med en energifylld Dance-aerobics klass. Musik, koreografi och klädsel kommer att gå i "sann" Madonna anda. Kostnadsfritt för medlemmar såklart! Välkomna! Nästa helg är det det här: Aerobics klass med Jorge Mix En av Sveriges populäraste instruktörer, kommer from 19 februari och vidare under våren, ha en av sina populära aerobics klasser på Saga Motion. Klasserna ligger utanför ordinarie schema på söndagar kl 13.00-14.00 – kostnadsfritt för medlemmar såklart! Välkomna! Jorge Mix Med åtta års erfarenhet har Jorge blivit en av de ledande instruktörerna i Europa. Han är ursprungligen från Chile men bor sedan flera år i Sverige. Jorge blev norsk Mästare i aerobics 1998 och har blivit framröstad till årets norska Instruktör -98, -99, -00 -01. Han reser runt om i Europa, undervisar Masterclasses och Workshops. Jorge är I.S.A.T.- och S.A.F.E-certifierad.
Det där såg ju väldigt lovande ut! Ögongodis om inte annat! Det är säkert bra för dig med lite benvila. Det är snyggt med muskulösa ben men om man kör hårt kan man nog bli utsliten. Jag har haft nog med benvila nu så nu ska de få jobba! Nu känner jag i magen redan, det ömmar djupt inne. Verkar lovande!
Mmmmmmm.....  Risken finns väl att man kommer av sig! Jag har kännt lite i knäna ett tag och det oroar mig lite. Inte kul om dom skulle börja spöka! Det är inuti knävecket. Undrar om det är manicken där man sitter och böjer benen med motstånd jag fått det av. Har kört hårt med den. Vad mysigt med magömhet!!! Ska försöka skaffa mej det imorgon!
CITAT (stina @ 09-02-2006, 20:06) Mmmmmmm.....  Risken finns väl att man kommer av sig! Jag har kännt lite i knäna ett tag och det oroar mig lite. Inte kul om dom skulle börja spöka! Det är inuti knävecket. Undrar om det är manicken där man sitter och böjer benen med motstånd jag fått det av. Har kört hårt med den. Vad mysigt med magömhet!!! Ska försöka skaffa mej det imorgon!  Jag har precis kommit på vad jag gjort för misstag i benpressen, nämligen sträckt ut benen för långt så att jag översträcker knäna. Nu går jag bara så långt ut att knäna fortfarande är lite böjda och sen går jag tillbaka igen. Mina knän kan kännas som att de vrängts ut och in ibland.
Tack för tipset!!!! Ska ha det i åtanke i fortsättningen. Kan inte säga på rak arm om jag sträckt dom helt raka - men risken finns.... Vrängts ut och in känns bekant!!!! Undrar om det gäller benpressen också?
Jag testade de där när man ska pressa underbenen uppåt eller neråt, legcurl eller vad det heter. Jag får ont i knäna av dem men jag kanske bara borde ta lite lättare vikter? Jag har överrörliga leder, särskilt knäna.
CITAT (stina @ 09-02-2006, 20:49) Det är dóm jag kör! Okeej! Jag tror att det jag berättade om översträckning främst gäller benpress, när man sträcker benen rakt ut. Legcurls har jag inte på mitt program utan jag bara testade de nya maskinerna. Det kanske är samma d'r, att man inte får gå för högt upp när man curlar uppåt iallafall. Neråt borde det ju gälla att man inte går tillbaka för högt innan man curlar ner igen.
Kommer inte Lady G och berättar snart!!! Hon kanske är helt utpumpad i och för sig. Jag är ju nyfiken på hur det gick ikväll!
Jag klarade det!!!! Det var bland det jobbigaste jag någonsin varit med om, ska jag erkänna. Jag var så trött att jag såg prickar efteråt, men det gick! Handleden höll, kondisen räckte och jag kom ihåg samtliga tekniker utom en och den kan jag egentligen så det var bara trötthet som gjorde att jag tappade den.  Jag är så lycklig!
CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 22:57) Jag klarade det!!!! Det var bland det jobbigaste jag någonsin varit med om, ska jag erkänna. Jag var så trött att jag såg prickar efteråt, men det gick! Handleden höll, kondisen räckte och jag kom ihåg samtliga tekniker utom en och den kan jag egentligen så det var bara trötthet som gjorde att jag tappade den.  Jag är så lycklig!  *Jublar och gör vågen* Wooooow, grattis! Vilken bedrift!  Nu får du belöna dig själv med något gott eller trevligt och vila ut ordentligt!
Tack Ett långt, avslappnande mysbad, något litet att äta och en god nattss sömn först och främst  Vilken urladdning det var! Jag känner mig som ett tomt, lyclkigt batteri
Hannele
09-02-2006, 23:38
CITAT (stina @ 09-02-2006, 19:52) Tror att jag ska koncentrera mej på överkropp, mage och rygg för jag körde så hårt med benen Jag har 2-dagars styrke-program (men bör man träna minst tre ggr i veckan): Dag 1: Ben, rygg, biceps Dag 2: Bröst, axlar, triceps, mage Jag har kört så ett år nu, vararnnan månad får jag nytt, när jag tröttnar.
CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 15:08) CITAT (Rossi @ 09-02-2006, 15:07) CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 14:45) Vad brukar ni ladda med för mat före riktigt tuffa eller ovanligt långa träningspass? Det bästa är att äta kolhydrater kvällen innan. Det tar lite tid innan de verkar så det är inte så lönt att äta dem bara ett par timmar innan. Du tävlar ju, måste inte du ladda innan tävling och så? För det är väl en påfrestning att tävla både mentalt och fysiskt? Absolut! Det är jobbigt både fysiskt och psykiskt. Jag visualiserar väldigt mycket.
CITAT (LadyG @ 09-02-2006, 22:57) Jag klarade det!!!! Det var bland det jobbigaste jag någonsin varit med om, ska jag erkänna. Jag var så trött att jag såg prickar efteråt, men det gick! Handleden höll, kondisen räckte och jag kom ihåg samtliga tekniker utom en och den kan jag egentligen så det var bara trötthet som gjorde att jag tappade den.  Jag är så lycklig!  Grattis!!!!!!!!!!
CITAT (Hannele @ 09-02-2006, 23:38) CITAT (stina @ 09-02-2006, 19:52) Tror att jag ska koncentrera mej på överkropp, mage och rygg för jag körde så hårt med benen Jag har 2-dagars styrke-program (men bör man träna minst tre ggr i veckan): Dag 1: Ben, rygg, biceps Dag 2: Bröst, axlar, triceps, mage Jag har kört så ett år nu, vararnnan månad får jag nytt, när jag tröttnar. Men jag får inte in mer än 2 rena styrketräningspass i veckan i regel - då får jag skippa något annat. Fast jag kör ju gruppstyrka också och det kanske räknas... Iofs brukar jag smyga in LITE styrketräning ibland innan nåt av grupp-passen (när jag kommer för tidigt till gymmet) Idag är det i alla fall styrketräning som gäller!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|