Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
stina
CITAT (LadyG @ 18-10-2006, 14:17)
Militärpressen har jag bytt ut mot bänkpress och så har jag lagt till skivstångsrodd som ny övning. Den där övningen där man håller en hantel rakt ut från kroppen har jag skipat helt, den är inte kul ändå. Hantelrodd har fått stiga in där istället.

Funderar på att köpa gummiband, så att jag kan komplettera med latsdrag så blir det komplett.

Mycket duktigt av dig att ta hand om dig, det kommer fler träningstillfällen och tränar man på fastande mage bränner man muskler i brist på energi. Dessutom blev servern lite sällskapssjuk, så deet var ju tur att du fanns tillhands smile.gif

Bänkpress kör jag också - det gillar jag skarpt. Man blir så "skönt trött" av det tycker jag! rolleyes.gif Roddmaskin är en annan av mina favvisar + den när man sitter ner och drar ner en stång mot hakan. Gummiband är en himla fiffig grej som man kan göra mycket bra med. Jag brukar ibland träna utåtrotation med gummibandet. Alltså hålla gummibandet kort framför mej med armarna i 90 grader. Små, små rörelser utåt åt sidorna med armarna. Ska tydligen vara väldigt bra för musklerna som håller axlarna bakåt (om ni förstår vad jag menar wacko.gif ) Himlans vad svårt det är att beskriva en rörelse i ord.... tongue.gif
LadyG
Jag förstår vad du menar, och det är en av anledningarna till varför jag funderar på gummiband. Man kan köra en stund med dem hemma, när andan faller på s a s eller använda dem som komplement till styrketräningen på mer permanent basis smile.gif

Utåtrotationen är jätteviktig för hållningen, en snygg hållning börjar i axlarna smile.gif
stina
Ja och tydligen är vi kvinnor experter på att dra fram axlarna och kuta med ryggen.

Om man har hantlar hemma kan man använda gummibandet för att öka på tyngden på hantlarna. Bara att ställa sig på gummibandet när man tränar biceps. Eller hålla i gummibandet med ena handen bakom ryggen med armen placerad vid ryggslutet och andra änden i andra handen där man håller hanteln. Och så kör man triceps så det ryker! tongue.gif
stina
Idag har jag varit på 2 timmars träning på lunchen. Först en timme step-up som var otroligt jobbigt och kuligt. Sedan en timme poweryoga. Också det vråljobbigt fast på ett annat sätt. Statisk träning i positioner som ger vansinnig mjölksyra! ohmy.gif Så nu är man minst sagt mör i kroppen!!! Bokade in min månadsmassage till måndagen den 30/10. Längtar......
LadyG
Bra jobbat! 2 timmar, det måste kännas nu biggrin.gif

Det låter som en rejäl proteindrink vore på sin plats, efter så mycket muskelarbete, eller en helstekt kulting eller nått laugh.gif

Jag hungrig..? näää biggrin.gif

Träningsvärken i magen gav sig inte bara för att jag gjorde fler situps förresten, trodde jag skulle kunna skrämma ivög den med mer situps men det förlängde nog bara plågan ... ohmy.gif

Ska nog skaffa gummiband trots allt, de övningarna du beskrev innan låter jättenyttiga.
stina
Jag drog i mej en proteindrink direkt efter träningen. Tyvärr hann jag inte äta ordentlig lunch - det blev bara en keso och en banan vid skrivbordet. Fick kasta mej in på ett möte sen. Så nu ska här snart ätas vill jag lova! tongue.gif

Jasså du har ingen lättskrämd träningsvärk! rolleyes.gif Det brukar inte jag heller ha om det kan vara någon tröst. Brukar kännas bättre precis medan man håller på - men sen kommer det tillbaka om möjligt etter värre. rolleyes.gif Fast det är ju bara ett bevis på du vet vad.... tongue.gif

Ja köp du ett gummiband, låter väl klokt. Jag har så dålig hemträningsdisciplin..... Var mina övningsbeskrivningar begripliga???? Det trodde faktiskt inte jag när jag läste efteråt. blink.gif Det braiga med gummiband är ju att man kan öka allt motstånd efter lust och dagsform. Vid närmare eftertanke har vi två gummiband ihopkopplade när vi tränar biceps och alltså står på gummibandet (om man inte får tag i ett längre).

Hälsar Stina med "muskeldirr" tongue.gif
LadyG
Har bara fått i mig lite keso med fetaost och mineralvatten till lunch, så jag är rejält svång nu (det är därför jag är så fixerad vid mat) biggrin.gif

Ska göra fullkornspasta med köttfärssås så småningom, maken måste bara komma hem först, annars får han väl inget den stackarn laugh.gif

Beskrivningarna fungerade alldeles umärkt, om man vet vilken muskel du är ute efter blir det iofs lättare att lista ut men det var inget fel på de beskrivningarna tycker jag. Eller så missuppfattade jag fullständigt tongue.gif

Det där med träningsdisciplin hemma vet jag inte om jag har, det är nog mer frågan om att det är bekvämare att hållas hemma än att behöva åka nånstans smile.gif
stina
Tack för idén med kvällsmaten. Satt just och grunnade på vad i håken jag ska laga för mat. Ju hungrigare jag är desto svårare har jag att komma på något - det blir liksom något hysteriskt över hela processen. Men du sa det förlösande: Fullkornspasta och köttfärssås! tongue.gif Nu ska jag stänga ner datorn och bege mig mot Sumpan och Hemköp (Konsums köttfärs är oätlig tycker jag)!

Vi höres!
stina
Har varit iväg på styrketräning nu på lunchen. Det var jättelugnt i gymmet, vi var 4 stycken där. Bla min tränare som var ungefär lika degig i kroppen idag som jag är (hon ledde step-up-passet igår och var med på poweryogan tillsammans med mej) så det blev väl sådär 40% dösnack och 60% träning. sleep.gif Ineffektivt men rätt så skönt om jag ska vara ärlig....

Å nu e de strax helg! rolleyes.gif
LadyG
Håller med dig, Hemköps köttfärs är mycket fräschare.

Vi ska iväg och klättra idag, tror jag. Det lät så på maken, hur som helst ska vi handla så ut i höstrusket måste jag vare sig jag vill eller inte smile.gif

Skönt att det är helg snart smile.gif
Farbror Blå
Akta maken då, så han inte blir sönderslagen igen... laugh.gif
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 20-10-2006, 15:17)

laugh.gif

När vi klättrar slåss vi inte, det är på ju-jutsun som jag kan råka dänga till honom biggrin.gif
Farbror Blå
just ja...
laugh.gif
stina
CITAT (LadyG @ 20-10-2006, 15:18)

laugh.gif

När vi klättrar slåss vi inte, det är på ju-jutsun som jag kan råka dänga till honom biggrin.gif

Åja, råka å råka.... tongue.gif

Jag glömde berätta att jag fick höra att nästa termin ska det bli en boxklass på lunchen! rolleyes.gif Gissa vem som ska gå på det och dänga som bara fasiken! tongue.gif Verkar skitkul! Det ska tydligen vara grymt konditionskrävande i alla fall - låter lovande... Nån som testat???
Farbror Blå
Muskelstina börjar slåss också! blink.gif

*hukar sej*
laugh.gif
stina
CITAT (LadyG @ 20-10-2006, 14:23)
Håller med dig, Hemköps köttfärs är mycket fräschare.

Jag ratar den där grovmalda köttfärsen i vacumförpackning. Ligger det bara det framme går jag till charken och ber dom mala åt mej. Undrar vad man ska fira fredagen med för gott.....
stina
CITAT (Farbror Blå @ 20-10-2006, 15:23)
Muskelstina börjar slåss också! blink.gif

*hukar sej*
laugh.gif

Ja nu kan vi snart komma en från varje håll - jag och LadyG! Så passa dej!!! tongue.gif
Magdis
CITAT (stina @ 20-10-2006, 14:23)
Jag glömde berätta att jag fick höra att nästa termin ska det bli en boxklass på lunchen! rolleyes.gif Gissa vem som ska gå på det och dänga som bara fasiken! tongue.gif Verkar skitkul! Det ska tydligen vara grymt konditionskrävande i alla fall - låter lovande... Nån som testat???

Det är skitkul att stå o dänga på en slagpåse...man blir helt vild! biggrin.gif Himla bra träning lär det va! smile.gif
LadyG
CITAT (stina @ 20-10-2006, 15:23)
CITAT (LadyG @ 20-10-2006, 15:18)

laugh.gif

Åja, råka å råka.... tongue.gif

Jaaaa, det bara hände liksom rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif

Om det liknar vå sparring kommer du få skitkul och jättejobbigt, studsa runt och banka på varandra är skoj!
Farbror Blå
RÅÅkade dänga till låter misstänkt tycker jag rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 20-10-2006, 15:29)
RÅÅkade dänga till låter misstänkt tycker jag rolleyes.gif

*fniss* Tycker du? tongue.gif

Mysko, det tyckte han också biggrin.gif
Farbror Blå

du verkar ju rätt stark också laugh.gif rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 20-10-2006, 15:35)

du verkar ju rätt stark också laugh.gif rolleyes.gif

Inte om man jämför med en man, då ligger jag inte så bra till smile.gif

Fast för att vara kvinna är jag nog stark.
Farbror Blå
snart dax för muskelbilder igen? rolleyes.gif
stina
CITAT (LadyG @ 20-10-2006, 15:27)
Om det liknar vå sparring kommer du få skitkul och jättejobbigt, studsa runt och banka på varandra är skoj!

Ja, man kör två och två. Turas om och boxas och sparka åsså en massa armhävningar och sånt emellan. rolleyes.gif
Farbror Blå
bäst man aktar sej så maninte åker på nån råsop då från odlas boxare;) laugh.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 20-10-2006, 17:01)
bäst man aktar sej så maninte åker på nån råsop då från odlas boxare;) laugh.gif

Oh nej inte alls! rolleyes.gif När man tränar får man ut sin eventuella ilska så man är så snäll så... rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif
stina
Kära go vänner, här kommer en hälsning från Stina, idag 90 år! ohmy.gif

Ni anar inte vilken träningsvärk jag har!!! Baken känns som om jag skulle varit på nån pervers klubb med måttot "aga mej hårt" tongue.gif Benen känns som stockar och magen ska vi inte tala om (gud nåde den som berättar en rolig historia! biggrin.gif )

Det måste vara step-upen i kombination med poweryogan i torsdags som gett bak-/benträningsvärken. Jag har ju missat step-upen i flera veckor...

Magträningsvärken är LadyG's fel som triggade mej att köra sit-ups med 5kg på magen!!! tongue.gif wink.gif

Tur att dagen bara består av en tripp till landet för att bära in målarfärgsburkar till frostfritt utrymme + sätta på lite grundvärme i huset för nåt annat klarar jag inte - då ramlar jag! tongue.gif
LadyG
Grattis! laugh.gif

Förhoppningsvis går det värsta över tills på måndag så du kan gå till jobbet utan att krumma allt för mycket rolleyes.gif

Jag antar att din sambo har roligt nu, de brukar bli roade av sådant som träningsvärk och komma på roliga historier i ett kör. Eller är det bara min karl som är en odygdspåse? Jag fick precis lika ont i magen som du av situpsen, och det tyckte maken var roligt. Hans förråd av historier och anekdoter ville aldrig ta slut smile.gif

Jag försökte bli av med träningsvärken i magen genom att göra fler situps med vikten på bröstet, men det fungerade inte för mig iaf. Det blev bara värre tongue.gif
stina
Jo tack dom kan minsann - jag har blivit kittlad! ohmy.gif

Jag tänker INTE göra några sit-ups på ett par dagar! rolleyes.gif
LadyG
Förnuftigt, det verkar som om det bara är vila som fungerar på träningsvärk. tongue.gif

Fast lite trevligt är det också, att känna att man gjort något rolleyes.gif
stina
Absolut trevligt - ett kvitto på att man tagit i lite extra! rolleyes.gif

Fast inte kul när man har jätteträningsvärk i benen och är på väg ner i t-banan och ser den komma och inser att jag kommer att missa den för jag kan inte springa - då ramlar jag! ohmy.gif tongue.gif

Det känns faktiskt lite bättre med träningsvärken nu. Lite i alla fall. Förutom att det tillkommit under fotsulorna - tro det eller ej! Jag vet vad det kommer från - poweryogan. Jag har ju en ny yogamatta och då är den hal. Fick spänna fötterna till max för att inte glida när jag stod i en del ställningar. En ny erfarenhet är det i alla fall - visste knappt att man KUNDE få träningsvärk under fötterna! laugh.gif
krellus
Sedan när gnäller du över "lite" träningsvärk??? tongue.gif

Själv så är jag inne i en dålig period just nu. Det går ju iofs bra att springa men jag "sabbade" handen då jag lyfte "virke" på landet.
stina
Kan vara skönt att få gnälla lite också ibland! tongue.gif

Idag har jag sprungit en mil. Det gick hyfsat bra. Jädrans trögt i början, men det tog sig på slutet. rolleyes.gif

Imorgon är det styrketräning - överkropp som gäller. Benen ska få vila....

Jag har förresten haft stora problem att komma in i träningstråden - har bara fått felmeddelande sen igår.

Stackars dej Krellus - blåser på handen!!! wub.gif
krellus
Tack, nu känns det bättre! sleep.gif

Håller fortfarande på med löpningen.
I stockholm finns det något som heter "Hälsans stig" eller nåt. Bra löpsträckor, bland annat Kungsholmen runt.

Snart plussar jag på med spinning och styrketräning, något jag har längtat oerhört efter men nu är det dags! rolleyes.gif
anna_rispan
Halloj!! Jag har inte läst i den här tråden på evigheter känns det som.

Ungefär lika länge sedan som jag rörde på mig särskilt mycket.
Men idag tog jag mig i kragen och gick och betalade halvårs träningskort på Friskis o Svettis, jympa o gym. I morgon 17.30 är det gruppintroduktion och jag är inbokad!
Det blir direkt från tåget. Tror ni jag klara det på en banan? Eller ska jag försöka köpa en smörgås innan jag springer till tåget??
Det känns lite pirrigt. Jag tog mig inte tid och fråga vad det innebär med gruppintroduktion. Men visst provar man manickerna??
anna_rispan
CITAT (krellus @ 23-10-2006, 16:52)
I stockholm finns det något som heter "Hälsans stig" eller nåt.

Hälsans stig finns här i min stad också. Jag har fortfarande inte tagit hela i ett svep, men har nog betat av den i samband med andra rundor, på cykle eller till fots. De ska väl placeras vid fina miljöer om jag fattat rätt, och nära folks vanliga stråk.
stina
CITAT (anna_rispan @ 23-10-2006, 18:14)
Halloj!! Jag har inte läst i den här tråden på evigheter känns det som.

Ungefär lika länge sedan som jag rörde på mig särskilt mycket.
Men idag tog jag mig i kragen och gick och betalade halvårs träningskort på Friskis o Svettis, jympa o gym. I morgon 17.30 är det gruppintroduktion och jag är inbokad!
Det blir direkt från tåget. Tror ni jag klara det på en banan? Eller ska jag försöka köpa en smörgås innan jag springer till tåget??
Det känns lite pirrigt. Jag tog mig inte tid och fråga vad det innebär med gruppintroduktion. Men visst provar man manickerna??

Min gissning är att gruppintroduktionen handlar om att ni får hjälp med hur maskinerna ska vara inställda för att passa var och en + hur ni använder dom på rätt sätt. Alltså inte nån träning i egentlig mening. Så det går väl inte åt nån energi direkt (om jag har rätt alltså). Däremot kan det ju bli sent med maten kanske? Kan du inte äta något mellanmål på eftermiddagen på jobbet?

Det blir säkert jättekul - inget att va pirrig för! rolleyes.gif

Lycka till och ha så skoj! Glöm absolut inte att titta in här och skriva en rapport!!!

/Stina
anna_rispan
tack! jag blir lite fundersam på vad jag ska ta med för kläder. om vi ska gå runt i gymmet så ser det helt knasigt ut o inte byta om eller?? eller kan jag gå med mina jeans?? usch, varför frågade jag inte innan jag sprang vidare? *slår mig för pannan*
eller så packar jag med några mjuka byxor o en sweatshirt.
jag hoppas att det blir roligt så att jag fortsätter!!! smile.gif
stina
Här finns alla "Hälsans stig":

Hälsans stig

Måste bli kul att variera sig lite Krellus med spinning och styrketräning! rolleyes.gif Även om en grej är kul kan det ju bli lite tradigt att bara köra det, eller hur?
anna_rispan
den sidan la jag till på favoriter. kankse kan tispa min sambo om den när han är borta på jobb. om han har tur o staden han hamnar i har en hälsans stig. smile.gif
stina
CITAT (anna_rispan @ 23-10-2006, 20:23)
tack! jag blir lite fundersam på vad jag ska ta med för kläder. om vi ska gå runt i gymmet så ser det helt knasigt ut o inte byta om eller?? eller kan jag gå med mina jeans?? usch, varför frågade jag inte innan jag sprang vidare? *slår mig för pannan*
eller så packar jag med några mjuka byxor o en sweatshirt.
jag hoppas att det blir roligt så att jag fortsätter!!!  :)

När det är gymgenomgång hos oss så vill dom i alla fall att man ska vara ombytt. Vi har iofs inga gruppgenomgångar utan alla är individuella, men det spelar ju ingen roll.

Om det blev fel kan du ju alltid åtminstone låtsas att du ska träna lite efteråt.... tongue.gif Mjuka brallor och sweatshirt eller t-shirt är väl jättebra! rolleyes.gif
anna_rispan
CITAT (stina @ 23-10-2006, 19:29)
När det är gymgenomgång hos oss så vill dom i alla fall att man ska vara ombytt. Vi har iofs inga gruppgenomgångar utan alla är individuella, men det spelar ju ingen roll.

Om det blev fel kan du ju alltid åtminstone låtsas att du ska träna lite efteråt.... tongue.gif Mjuka brallor och sweatshirt eller t-shirt är väl jättebra! rolleyes.gif

haha, ja precis. Ja man ser ju ut som en på studiebesök om man inte har bytt om. biggrin.gif
det är ju inte bra för de andra i gymmet förståss. nu ska jag packa väskan!! rolleyes.gif
stina
Gör det! rolleyes.gif Å du, glöm inte gympadojorna - det funkar inget bra i stumplästen! tongue.gif
anna_rispan
"packat o klart"

jag berättar hur det var.
Farbror Blå
CITAT (stina @ 21-10-2006, 09:48)
Kära go vänner, här kommer en hälsning från Stina, idag 90 år! ohmy.gif

Ni anar inte vilken träningsvärk jag har!!! Baken känns som om jag skulle varit på nån pervers klubb med måttot "aga mej hårt" tongue.gif Benen känns som stockar och magen ska vi inte tala om (gud nåde den som berättar en rolig historia! biggrin.gif )

Det måste vara step-upen i kombination med poweryogan i torsdags som gett bak-/benträningsvärken. Jag har ju missat step-upen i flera veckor...

Magträningsvärken är LadyG's fel som triggade mej att köra sit-ups med 5kg på magen!!! tongue.gif wink.gif

Tur att dagen bara består av en tripp till landet för att bära in målarfärgsburkar till frostfritt utrymme + sätta på lite grundvärme i huset för nåt annat klarar jag inte - då ramlar jag! tongue.gif

låter som ni får starta en bildtråd sen, "Våra magrutor" =) laugh.gif rolleyes.gif wink.gif
Rapchic
nu har jag testat "plankan" den verkade ta bra..
(men för att vara ärlig gjorde jag inte den så länge var trött efter sittupsen)
har också gjort säck idag bara 15 min dock me jag kunde inte fortsätta
fick sår på knogarna sad.gif
krellus
CITAT (stina @ 23-10-2006, 19:24)
Här finns alla "Hälsans stig":

Hälsans stig

Måste bli kul att variera sig lite Krellus med spinning och styrketräning! rolleyes.gif Även om en grej är kul kan det ju bli lite tradigt att bara köra det, eller hur?

Tack för länken! Suveränt!

Det är Hälsans stig - Kungsholmen jag kör just nu. Riktigt kul!
I maj är det för övrigt Kungsholmen Runt för den som vill "tävla" lite...

Japp, det är jättekul att variera sig. Det är ett måste för att det ska vara kul och för att man ska utvecklas bättre!
stina
CITAT (Rapchic @ 23-10-2006, 22:10)
nu har jag testat "plankan" den verkade ta bra..
(men för att vara ärlig gjorde jag inte den så länge var trött efter sittupsen)
har också gjort säck idag bara 15 min dock me jag kunde inte fortsätta
fick sår på knogarna sad.gif

Hav tröst Rapchic - plankan (gjord på rätt sätt, alltså spikrak kropp utan att ändan är högre) är djävulusiskt jobbig rent ut sagt. Men träning ger färdighet! rolleyes.gif När jag började var 1minut en fruktansvärd utmaning - nu står jag 3,5 min (men då är jag utpumpad och INTE efter en massa sit-ups! ohmy.gif )

Har du inga handskar när du kör säck (för du menar väl boxas på säck?)
Farbror Blå
Ajaj, handskar måste du ju ha=(
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon