|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:05) Härligt! Starkt jobbat, Stina
Fialotta
18-01-2006, 14:46
CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:05) Klappar allt vad jag orkar...du är ju rackarns duktig alltså... vill du ha en semla
CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:05) BRAVO! Det är så kul när man får öka vikterna! Hur många upprepningar och set kör du med benpressen då? Jag kör 3x15 på alla övningar men jag ser många som bara gör några stycken och sen går vidare, antagligen har de jättetungt istället. Grattis till framgången!
CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:04) Vi kör sit-ups i olika former, den berömda plankan, benlyft, rygglyft, balansövningar på ett ben etc. Väldigt effektivt om man bara spänner till magen i början av passet och ser till att den förblir spänd hela tiden. Precis så är det på passet jag ska på ikväll. Sen finns det även Cirkel Core och då har de bollar och andra grejer i olika stationer, och så finns det Coreboard då man står på brädan. Det blev mycket effektivare situps när man lärde sig hitta de stabiliserande bålmusklerna, de som spänner till när man säger "sssss" väldigt snabbt ända ner ifrån magen. Man förstår verkligen att man kan göra många situps utan resultat om man inte spänner rätt.
Farbror Blå
18-01-2006, 14:59
CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:05) Mycket starkare än undetecknad kan jag meddela..
*Felix matte*
18-01-2006, 14:59
Jag körde benpress 60 kg 3 x 10 .... det är nog ett halvår sen sist
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 14:59) CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:05) Framgångsrapport: :rolleyes:
Var och tränade styrketräning på lunchen idag. Viktökning på benpress från 70 till 75 kg!!! :) :) :)
Mottager vänligen men bestämt applåder! ;) Mycket starkare än undetecknad kan jag meddela..  Hur mycket har du på benpressen? *nyfiken*  Om du säger så kanske jag törs säga!
Farbror Blå
18-01-2006, 15:01
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 14:56) CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:04) Vi kör sit-ups i olika former, den berömda plankan, benlyft, rygglyft, balansövningar på ett ben etc. Väldigt effektivt om man bara spänner till magen i början av passet och ser till att den förblir spänd hela tiden. Precis så är det på passet jag ska på ikväll. Sen finns det även Cirkel Core och då har de bollar och andra grejer i olika stationer, och så finns det Coreboard då man står på brädan. Det blev mycket effektivare situps när man lärde sig hitta de stabiliserande bålmusklerna, de som spänner till när man säger "sssss" väldigt snabbt ända ner ifrån magen. Man förstår verkligen att man kan göra många situps utan resultat om man inte spänner rätt. Öö ska man låta samtidigt eller hur menar du nu? Sjunger sen över tjugufem år, och har därför bra magstöd på det viseet.. Hm ska prova sen
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 15:01) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 14:56) CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:04) Vi kör sit-ups i olika former, den berömda plankan, benlyft, rygglyft, balansövningar på ett ben etc. Väldigt effektivt om man bara spänner till magen i början av passet och ser till att den förblir spänd hela tiden. Precis så är det på passet jag ska på ikväll. Sen finns det även Cirkel Core och då har de bollar och andra grejer i olika stationer, och så finns det Coreboard då man står på brädan. Det blev mycket effektivare situps när man lärde sig hitta de stabiliserande bålmusklerna, de som spänner till när man säger "sssss" väldigt snabbt ända ner ifrån magen. Man förstår verkligen att man kan göra många situps utan resultat om man inte spänner rätt. Öö ska man låta samtidigt eller hur menar du nu? Sjunger sen över tjugufem år, och har därför bra magstöd på det viseet.. Hm ska prova sen Man behöver ju inte låta hela tiden men om man vill prova sig fram hur man hittar dem så!  Sen kan man hålla dem spända under alla övningar ändå, men jag hörde att det flera som behövde hitta dem igen under passet så det var en del väsande i lokalen!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 14:52) CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:05) Framgångsrapport: :rolleyes:
Var och tränade styrketräning på lunchen idag. Viktökning på benpress från 70 till 75 kg!!! :) :) :)
Mottager vänligen men bestämt applåder! ;) BRAVO! Det är så kul när man får öka vikterna! Hur många upprepningar och set kör du med benpressen då? Jag kör 3x15 på alla övningar men jag ser många som bara gör några stycken och sen går vidare, antagligen har de jättetungt istället. Grattis till framgången!  Jag kör 3x12 på alla övningar.
Sen kan olika maskiner vara konstruerade lite olika så även om de avser samma muskelgrupp så kan man ta olika stora vikter på dem. Eller det är ju samma vikter men benämningen är olika. om ni förstår hur jag menar.
Farbror Blå
18-01-2006, 15:07
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 15:04) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 15:01) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 14:56) CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:04) Vi kör sit-ups i olika former, den berömda plankan, benlyft, rygglyft, balansövningar på ett ben etc. Väldigt effektivt om man bara spänner till magen i början av passet och ser till att den förblir spänd hela tiden. Precis så är det på passet jag ska på ikväll. Sen finns det även Cirkel Core och då har de bollar och andra grejer i olika stationer, och så finns det Coreboard då man står på brädan. Det blev mycket effektivare situps när man lärde sig hitta de stabiliserande bålmusklerna, de som spänner till när man säger "sssss" väldigt snabbt ända ner ifrån magen. Man förstår verkligen att man kan göra många situps utan resultat om man inte spänner rätt. Öö ska man låta samtidigt eller hur menar du nu? Sjunger sen över tjugufem år, och har därför bra magstöd på det viseet.. Hm ska prova senMan behöver ju inte låta hela tiden men om man vill prova sig fram hur man hittar dem så!  Sen kan man hålla dem spända under alla övningar ändå, men jag hörde att det flera som behövde hitta dem igen under passet så det var en del väsande i lokalen!  Kan man göra situps med en boll? Hmm mycket kvar att lära verker det
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 14:56) CITAT (stina @ 18-01-2006, 14:04) Vi kör sit-ups i olika former, den berömda plankan, benlyft, rygglyft, balansövningar på ett ben etc. Väldigt effektivt om man bara spänner till magen i början av passet och ser till att den förblir spänd hela tiden. Precis så är det på passet jag ska på ikväll. Sen finns det även Cirkel Core och då har de bollar och andra grejer i olika stationer, och så finns det Coreboard då man står på brädan. Det blev mycket effektivare situps när man lärde sig hitta de stabiliserande bålmusklerna, de som spänner till när man säger "sssss" väldigt snabbt ända ner ifrån magen. Man förstår verkligen att man kan göra många situps utan resultat om man inte spänner rätt. Jag fick en cd-skiva med olika träningspass av pilates. För att hitta rätt bäckenställning skulle man göra något som i alla fall inte jag skulle göra i träningshallen utan att känna mej pinsam. Man skulle ligga på rygg med böjda ben och greppa med båda händerna (ni vet var) samtidigt som man sköt upp bäckenet. Såg LITE fånigt ut säger jag som ändå är rätt härdad över vad som känns fånigt och inte.
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 15:07) Kan man göra situps med en boll? Hmm mycket kvar att lära verker det Det är bara att köra på! Nu har jag skaffat mig lite mindre hala skor också så nu känns det inte lika farligt heller! Jag får väl försöka ta en bra och instruktiv bild då så förstår du säkert vad jag menar!
Farbror Blå
18-01-2006, 15:11
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 15:10) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 15:07) Kan man göra situps med en boll? Hmm mycket kvar att lära verker det Det är bara att köra på! Nu har jag skaffat mig lite mindre hala skor också så nu känns det inte lika farligt heller! Jag får väl försöka ta en bra och instruktiv bild då så förstår du säkert vad jag menar!  Hm blir nog nästan tvunget.. eller jag kanske bara e trög?
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 15:11) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 15:10) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 15:07) Kan man göra situps med en boll? Hmm mycket kvar att lära verker det Det är bara att köra på! Nu har jag skaffat mig lite mindre hala skor också så nu känns det inte lika farligt heller! Jag får väl försöka ta en bra och instruktiv bild då så förstår du säkert vad jag menar!  Hm blir nog nästan tvunget.. eller jag kanske bara e trög?  Hehe! Lite kanske!  Nejdå det är inte så lätt när man inte har provat, det finns massor inom träningsvärlden som är konstigt! Jag ska se om jag kan få Caroline till att ta kortet så blir det lite lättare.
Så där! Nu har lilla fotografen fått jobba.  Så här enkelt är det! Ju längre fram på bollen man sitter desto lättare är det att hålla balansen och man kan även variera hur brett man har mellan benen. Sugen på att skaffa en boll?  (Hon tog en bild till när jag inte var förberedd utan satt som en hösäck så att magen blev dubbel men den får ni inte se!
Kan det där verkligen fungera? Det ser alldeles för skönt ut
CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 16:07) Kan det där verkligen fungera? Det ser alldeles för skönt ut  Ja visst ser det ganska bekvämt ut!  Men jag försäkrar att det svider som en svetslåga i magen efter ett tag. Man får inte lika ont i ryggen som av att ligga på golvet heller. Jag funderade på att visa hur magmusklerna drog ihop sig men det såg verkligen ut som ett dragspel så det fick vara!
Jag kan tänka mej att det är jättejobbigt att kombinera sit-upsen med att hålla balansen!!!! Alla muskler på spänn!!! Å förresten - vaddå dubbel mage???? Jag ser ingen mage alls!!!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 16:12) CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 16:07) Kan det där verkligen fungera? Det ser alldeles för skönt ut  Ja visst ser det ganska bekvämt ut!  Men jag försäkrar att det svider som en svetslåga i magen efter ett tag. Man får inte lika ont i ryggen som av att ligga på golvet heller. Jag funderade på att visa hur magmusklerna drog ihop sig men det såg verkligen ut som ett dragspel så det fick vara!  Jo gör det, då vet jag i alla fall en magfixerad person (ingen nämnd) som skulle bli till sig!
CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:12) Jag kan tänka mej att det är jättejobbigt att kombinera sit-upsen med att hålla balansen!!!! Alla muskler på spänn!!! Å förresten - vaddå dubbel mage???? Jag ser ingen mage alls!!! Nä inte där men på en annan då jag satt lite framåtlutad. Lite för mycket hud!
CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:13) Jo gör det, då vet jag i alla fall en magfixerad person (ingen nämnd) som skulle bli till sig!  Finns det magfixerade personer här? Det skulle vara jag då, jag har varit förtjust i magar ända sen jag var liten!  Magar är gosiga!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 16:17) CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:13) Jo gör det, då vet jag i alla fall en magfixerad person (ingen nämnd) som skulle bli till sig! ;) Finns det magfixerade personer här? Det skulle vara jag då, jag har varit förtjust i magar ända sen jag var liten!  Magar är gosiga!  Jasså är du magfixerad!  Jag gillar ryggar!
CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 16:17) CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:13) Jo gör det, då vet jag i alla fall en magfixerad person (ingen nämnd) som skulle bli till sig!  Finns det magfixerade personer här? Det skulle vara jag då, jag har varit förtjust i magar ända sen jag var liten!  Magar är gosiga!  Jasså är du magfixerad!  Jag gillar ryggar! Där ser man!  Muskulösa då antar jag? Ryggar är väl okej men de är inte lika gosiga som magar tycker jag.
Jag tycker muskulösa ryggar är så himla snyggt!!! Magar är gosigare att ta på, men ryggar är snyggare att se på tycker jag!
Jag blev så otroligt glad när jag besökte läkaren igår. Har inte varit där sen i november och det första hon säger är: "Har du gått ner i vikt?" Sen tittar hon på pappret och ser att jag gått UPP i vikt.  Nått rätt har jag gjort med andra ord!
CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 17:02) Jag blev så otroligt glad när jag besökte läkaren igår. Har inte varit där sen i november och det första hon säger är: "Har du gått ner i vikt?" Sen tittar hon på pappret och ser att jag gått UPP i vikt.  Nått rätt har jag gjort med andra ord! Grattis!!!!
Farbror Blå
18-01-2006, 17:14
CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 16:07) Kan det där verkligen fungera? Det ser alldeles för skönt ut  Jag håller med såg lite ut som en vilstol;)
Tack Det stämmer nog som ni säger, att trots att jag väger mer är det annan form, och saker sitter lite annorlunda nu än innan. Det tar bara lite tid för skallen att hänga med också, för i den mentala bilden jag har av mig själv i huvudet är jag fortarande gravt överviktig och "plufsig". Det kanske är dags att revidera sin självbild
Farbror Blå
18-01-2006, 17:16
CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:54) Jag tycker muskulösa ryggar är så himla snyggt!!! Magar är gosigare att ta på, men ryggar är snyggare att se på tycker jag!  Ryggar kan vara fina=)
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 17:16) CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:54) Jag tycker muskulösa ryggar är så himla snyggt!!! Magar är gosigare att ta på, men ryggar är snyggare att se på tycker jag! ;) Ryggar kan vara fina=) Kan du ge oss ett exempel, jag förstår inte hur du menar!!
Farbror Blå
18-01-2006, 18:43
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 18:38) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 17:16) CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:54) Jag tycker muskulösa ryggar är så himla snyggt!!! Magar är gosigare att ta på, men ryggar är snyggare att se på tycker jag!  Ryggar kan vara fina=)Kan du ge oss ett exempel, jag förstår inte hur du menar!!  Jamen, hur menar du nu? Min rygg e inte fin om du trodde jag m,enade den, höll ju bara med i tråden??
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 18:43) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 18:38) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 17:16) CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:54) Jag tycker muskulösa ryggar är så himla snyggt!!! Magar är gosigare att ta på, men ryggar är snyggare att se på tycker jag!  Ryggar kan vara fina=)Kan du ge oss ett exempel, jag förstår inte hur du menar!!  Jamen, hur menar du nu? Min rygg e inte fin om du trodde jag m,enade den, höll ju bara med i tråden?? Låter som om självförtroendet skulle behöva tränas lite också va?  Jag trodde du skulle ge Stina lite att spana på!
Farbror Blå
18-01-2006, 18:50
CITAT (yenny @ 18-01-2006, 18:47) Men nu var det ju JAG som sa att det kan vara fint med ryggar! Har ju inte ens sett min rygg??
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 18:50) CITAT (yenny @ 18-01-2006, 18:47) Men nu var det ju JAG som sa att det kan vara fint med ryggar! Har ju inte ens sett min rygg?? Ja ja, okej då! Sin egen rygg ser man ju inte så ofta nä. Snart ska jag ge mig iväg till gymet och träna core och köra hårt med min mage och min rygg!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 18:47) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 18:43) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 18:38) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 17:16) CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:54) Jag tycker muskulösa ryggar är så himla snyggt!!! Magar är gosigare att ta på, men ryggar är snyggare att se på tycker jag!  Ryggar kan vara fina=)Kan du ge oss ett exempel, jag förstår inte hur du menar!!  Jamen, hur menar du nu? Min rygg e inte fin om du trodde jag m,enade den, höll ju bara med i tråden?? Låter som om självförtroendet skulle behöva tränas lite också va?  Jag trodde du skulle ge Stina lite att spana på!  Jaaaaaa tack!!!
CITAT (stina @ 18-01-2006, 19:24) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 18:47) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 18:43) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 18:38) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 17:16) CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:54) Jag tycker muskulösa ryggar är så himla snyggt!!! Magar är gosigare att ta på, men ryggar är snyggare att se på tycker jag!  Ryggar kan vara fina=)Kan du ge oss ett exempel, jag förstår inte hur du menar!!  Jamen, hur menar du nu? Min rygg e inte fin om du trodde jag m,enade den, höll ju bara med i tråden?? Låter som om självförtroendet skulle behöva tränas lite också va?  Jag trodde du skulle ge Stina lite att spana på!  Jaaaaaa tack!!!  Jaaaa! Och släng med magen också på en gång!
Nu börjar det likna nå't!!!  Mer magar å ryggar åt folket!
Farbror Blå
18-01-2006, 19:30
CITAT (stina @ 18-01-2006, 19:24) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 18:47) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 18:43) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 18:38) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 17:16) CITAT (stina @ 18-01-2006, 16:54) Jag tycker muskulösa ryggar är så himla snyggt!!! Magar är gosigare att ta på, men ryggar är snyggare att se på tycker jag!  Ryggar kan vara fina=)Kan du ge oss ett exempel, jag förstår inte hur du menar!!  Jamen, hur menar du nu? Min rygg e inte fin om du trodde jag m,enade den, höll ju bara med i tråden?? Låter som om självförtroendet skulle behöva tränas lite också va?  Jag trodde du skulle ge Stina lite att spana på!  Jaaaaaa tack!!!  varför ska jag? Vad ska JAG då spana på??
Farbror Blå
18-01-2006, 19:45
Okej här är ryggen då.. men kom ihåg, har inte tränat på läänge..
ja men det var väl en fin rygg  sa du inte att den inte var fin
Jättefin - den tackar vi för!!!!
Farbror Blå
18-01-2006, 19:49
CITAT (yenny @ 18-01-2006, 19:47) ja men det var väl en fin rygg  sa du inte att den inte var fin  [B]Tack, men deet finns ju måånga finare[B]
Inget fel på den ryggen alls Farbror Blå! Hihi...vad lustigt....jag har knappt tänkt på ryggen som en kroppsdel, den krånglar ju mest och gör ont!  Tror nästan jag måste kolla i en spegel hur min egen rygg ser ut...det sitter visst några muskler där också! Är det latissimus dorsi, romboids, deltoideus, trapezius...finns det nåt mer? Kroppen är fantastisk! Vet ni förresten var Langerhans öar ligger?  PS: Glömde ju säga att jag var på Core ikväll och det gick bra. Det känns i magen när man gör alla de där övningarna utan att vila mellan! Jag lyssnade lite bättre på vad tränaren sa nu i början och det är muskelkorsetten i bålen som tränas, den som går hela vägen runt magen och ryggen. Nu tror jag att jag minns rörelserna någotsånär så man kan göra dem hemma nån gång också. "Plankan" var ju med fler gånger förstås och så sneda situps när man ligger på sidan och ska lyfta sig upp och nudda fötterna. Jag får så ont i höften när den ligger mot golvet så, får börja ta med mig en kudde!
Farbror Blå
18-01-2006, 23:13
Nu blir jag generad! Här var ett väldigt tjat om ryggar å sen när jag vek mej å la in en bild så blir jag ensam om det=/
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 23:13) Nu blir jag generad! Här var ett väldigt tjat om ryggar å sen när jag vek mej å la in en bild så blir jag ensam om det=/ :unsure: Okej då...jag blev ju tvungen att ta en bild med självutlösaren nu bara för att själv kunna se ryggen!  Här kommer en bit kvinnlig ryggfilé!  Nå, går det att urskilja nån muskel nu då? Deltoideus tror jag att jag ser men var är resten?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2006, 21:23) Inget fel på den ryggen alls Farbror Blå! Hihi...vad lustigt....jag har knappt tänkt på ryggen som en kroppsdel, den krånglar ju mest och gör ont! :lol: Tror nästan jag måste kolla i en spegel hur min egen rygg ser ut...det sitter visst några muskler där också! Är det latissimus dorsi, romboids, deltoideus, trapezius...finns det nåt mer? Kroppen är fantastisk! Vet ni förresten var Langerhans öar ligger? :rolleyes:
PS: Glömde ju säga att jag var på Core ikväll och det gick bra. Det känns i magen när man gör alla de där övningarna utan att vila mellan! Jag lyssnade lite bättre på vad tränaren sa nu i början och det är muskelkorsetten i bålen som tränas, den som går hela vägen runt magen och ryggen. Nu tror jag att jag minns rörelserna någotsånär så man kan göra dem hemma nån gång också. "Plankan" var ju med fler gånger förstås och så sneda situps när man ligger på sidan och ska lyfta sig upp och nudda fötterna. Jag får så ont i höften när den ligger mot golvet så, får börja ta med mig en kudde! :D Jag säger ju det - ryggen ÄR fantastisk!!! Vad du kan muskelnamn förresten! Jobbar du med nåt som kräver den kunskapen eller har du bara ett allmänt muskelintresse??? Apropå Coren så kör vi en övning där vi ska ligga på sidan och vila på armbågen och sedan lyfta hela kroppen så att man bara nuddar golvet med fötterna och armbågen. DEN tycker jag känns!!! Även att sitta i "balans" och därifrån rulla bakåt som en halv bakåtkullerbytta för att sedan hamna tillbaka i balans är jobbigt.... I vanliga fall kör jag Step-up och Core på torsdagslunchen, men Step-upen börjar 11.00 och jag sitter i ett möte som inte slutar förrän då så idag får det bli löpbandet så mycket jag hinner innan Corepasset kl 12.00 Ont i höften - ha dubbla mattor under dej! /Stina
Glömde kommentera din bild Magdis: Snygg rygg alltså!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|