Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Magdis
CITAT (stina @ 21-01-2006, 12:30)
Å här é min rygg...
Jösses vad jag kämpat för att föra vetenskapen framåt.... tongue.gif

Den ryggen ser stark ut! smile.gif Vad kul att du lyckades ta ett kort! Listade du ut kamerans funktion eller fick du be sambon om hjälp?
stina
Sambon är inte hemma och han hade nog inte varit till någon hjälp för han är det mest otekniska som går i ett par herr-skor!!! tongue.gif

Jag läste manualen och det var ju jättelätt!!! rolleyes.gif

Kruxet var att få ner bildstorleken så att Odlas album accepterade den!!!!
Rossi
Det är så kul att läsa er entusiasm över styrketräningen m.m. Själv har jag hållt på med träning ända sen man blev insläppt på gymet men det är inte så ofta jag har styrketränat för styrketräningens egen skull utan jag har gjort det för att bli bättre i de idrottsgrenar jag håller på med.

För en del år sedan - ja ganska många år sedan nu - så höll jag på med en väldigt krävande idrottsgren och vi tillhörde väl inte eliten men i alla fall toppskiktet snäppet under och det krävdes ganska hård träning.

Nuförtiden håller jag ju på med bowling på tävlingsnivå och det är ganska monotona rörelser och jag skickar iväg runt 1000 kilo i veckan på bowlingbanan så jag styrketränar för att inte skada mig och för att få bättre kontroll när jag tränar/tävlar bowling.

Men visst tycker jag också att det är kul att styrketräna men ibland tröttnar jag och då får jag motivera mig själv med tankar på hur mycket bättre jag kommer att bowla så får jag förhoppningsvis tillbaka lusten! laugh.gif
Magdis
Vi hade haft vår kamera i flera år innan jag reflekterade över att det fanns en självutlösarfunktion på den! Det var så sent som i somras. Jag testade lite olika knappar och kom fram till hur det funkade. Jag är expert på att slarva bort manualer och även om jag hittar dem så tycker jag det är så jobbigt att läsa dem så jag provar mig hellre fram! tongue.gif

Jag tänkte på att du ser ut att ha en ganska lång rygg du också Stina, stämmer det? Jag har det och det kan vara ganska jobbigt, extra viktigt att stärka den alltså! smile.gif
stina
CITAT (Rossi @ 21-01-2006, 15:11)
Det är så kul att läsa er entusiasm över styrketräningen m.m.

För en del år sedan - ja ganska många år sedan nu - så höll jag på med en väldigt krävande idrottsgren och vi tillhörde väl inte eliten men i alla fall toppskiktet snäppet under och det krävdes ganska hård träning.

Jag har ju just lagt styrketräningen till min övriga träning så jag hoppas det dröjer ett tag innan jag tröttnar... Men bara styrketräning skulle jag inte vilja hålla på med. Mina fartiga grupp-pass är superkul, medan styrketräningen är kul.... rolleyes.gif

Vad höll du på med för sport undrar nyfiken i en strut!!!???
Magdis
CITAT (Rossi @ 21-01-2006, 15:11)
Själv har jag hållt på med träning ända sen man blev insläppt på gymet men det är inte så ofta jag har styrketränat för styrketräningens egen skull utan jag har gjort det för att bli bättre i de idrottsgrenar jag håller på med.

Men visst tycker jag också att det är kul att styrketräna men ibland tröttnar jag och då får jag motivera mig själv med tankar på hur mycket bättre jag kommer att bowla så får jag förhoppningsvis tillbaka lusten! laugh.gif

Ja det måste ju vara bra att ha något som håller motivationen uppe när det känns trögt. Jag har ju som sagt bara hållit på i snart 5 månader och jag är inte säker på att entusiasmen kommer att hålla i sig hur länge som helst. Det börjar dock kännas som en vana redan och när jag inte varit på gymet på 1-2 dagar så längtar jag verkligen dit. Jag är ju lite sådan som när jag fastnar för en grej så går jag in för den till 100% men har svårt att hålla på med mer än just en grej i taget. Som när jag började måla blev jag helt besatt av det, när jag börjar i trädgården så finns det inget annat än det o.s.v.

Jag har aldrig hållit på med någon idrott i min ungdom utan alltid avskytt alla sporter (är fortfarande helt ointresserad av lagsporter) ocg smitit undan skolgymnastiken så mycket jag kunnat, så både maken och jag själv är oerhört förvånade över min ihärdighet på träningsfronten nu. laugh.gif
Rossi
CITAT (stina @ 21-01-2006, 15:24)

Jag höll på med handboll. En fysiskt mycket krävande sport! Men det är ju som sagt en hel del år sedan nu!
LadyG
CITAT (Rossi @ 21-01-2006, 15:26)

Jag höll på med handboll. En fysiskt mycket krävande sport! Men det är ju som sagt en hel del år sedan nu!

Och psykiskt krävande också. Det krävs mycket jävlar-anamma för att orka hålla på med handboll smile.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-01-2006, 15:14)
Jag är expert på att slarva bort manualer och även om jag hittar dem så tycker jag det är så jobbigt att läsa dem så jag provar mig hellre fram! tongue.gif

Jag tänkte på att du ser ut att ha en ganska lång rygg du också Stina, stämmer det? Jag har det och det kan vara ganska jobbigt, extra viktigt att stärka den alltså! smile.gif

Jag är också expert på att slarva bort manualer, jag har bara inte hunnit det ännu för vi köpte kameran alldeles nyligen! tongue.gif

Ja, jag har en ganska lång rygg jag också. Jag har över huvud taget en lite "konstig" kropp för jag drar 38 över ryggen, men kan ofta ha 34 i brallor. Knepigt att få en klänning att sitta snyggt alltså. Och att ha en figursydd blus är inte att tänka på, den som är lagom över ryggen har alldeles för långa ärmar. sad.gif
stina
CITAT (LadyG @ 21-01-2006, 15:29)

Och psykiskt krävande också. Det krävs mycket jävlar-anamma för att orka hålla på med handboll smile.gif

Ja fy bubblans! Min brorson spelar handboll och han är titt som tätt blåslagen... Jag skulle aldrig kunna hålla på med det för jag har bollskräck! ohmy.gif
Rossi
CITAT (stina @ 21-01-2006, 15:32)

Ja fy bubblans! Min brorson spelar handboll och han är titt som tätt blåslagen... Jag skulle aldrig kunna hålla på med det för jag har bollskräck! ohmy.gif

Jäpp, jag hade alltid blåmärken och ont på olika ställen på kroppen och har även fått en och annan hjärnskakning ..... Men jag älskade min sport! Jag är ju också en sån som går upp i saker och ting med 100%. Till slut var det ett knä som stoppade min vidare framfart inom handbollen och det gjorde riktigt, riktigt ont när jag fick besluta mig för att lägga av. Jag hade abstinensbesvär i år framöver och klarade inte av att gå och titta på andras matcher.

Det är många år sedan jag kom över det nu och imorgon ska vi se VM-kvalmatchen mellan Sverige och Vitryssland live!
stina
CITAT (Rossi @ 21-01-2006, 15:46)
CITAT (stina @ 21-01-2006, 15:32)

Jäpp, jag hade alltid blåmärken och ont på olika ställen på kroppen och har även fått en och annan hjärnskakning ..... Men jag älskade min sport! Jag är ju också en sån som går upp i saker och ting med 100%. Till slut var det ett knä som stoppade min vidare framfart inom handbollen och det gjorde riktigt, riktigt ont när jag fick besluta mig för att lägga av. Jag hade abstinensbesvär i år framöver och klarade inte av att gå och titta på andras matcher.

Det är många år sedan jag kom över det nu och imorgon ska vi se VM-kvalmatchen mellan Sverige och Vitryssland live!

Känner igen det där med att gå upp i allting till 100%!!!! Jag är precis likadan och tyvärr känner jag inte mina egna begränsningar i min iver... Kroppen får ta en del stryk pga det ibland, men inte lär jag mig för det.... sleep.gif
Maria i Helsingborg
OJ, vad ni tränar och står i !!!!!*har snabbt ögnat igenom 15 sidor* rolleyes.gif
Detta verkar vara lite av en "önskesajt".......om jag säger att jag är tokig i RUMPOR - kan man få se sådana då *frågan ställs till män och små bebisar (förstå mig rätt!!!!!!!)*? biggrin.gif

Någon som tänker springa något lopp i år?
Själv blir det väl Vår Ruset igen i Gbg men det skulle vara kul att få tips om annat.

/Maria.....som 1) precis har ett utlöpt års-medlemskap på ett gym med fyra stora bokstäver varav ett halvår gått åt med ren sponsring.....usch så mycket mer roligt jag kunde ha haft för de pengarna! wacko.gif 2) yogar 3) springer 4) längtar till våren
Magdis
CITAT (stina @ 21-01-2006, 15:30)
Ja, jag har en ganska lång rygg jag också. Jag har över huvud taget en lite "konstig" kropp för jag drar 38 över ryggen, men kan ofta ha 34 i brallor.

Det låter ju precis som jag! smile.gif Knepigt med kläder ibland, det är tur man har symaskin! Jag köpte täckbyxor och täckjacka på barnavdelningen före jul och fick köpa 164 cl i byxor och 170 cl i jacka. I vuxenstorlekarna är det 34 i byxor och 38 i tröjor som gäller för mig också. smile.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-01-2006, 17:05)
Ja, jag har en ganska lång rygg jag också.  Jag har över huvud taget en lite "konstig" kropp för jag drar 38 över ryggen, men kan ofta ha 34 i brallor.

Det låter ju precis som jag! smile.gif Knepigt med kläder ibland, det är tur man har symaskin! Jag köpte täckbyxor och täckjacka på barnavdelningen före jul och fick köpa 164 cl i byxor och 170 cl i jacka. I vuxenstorlekarna är det 34 i byxor och 38 i tröjor som gäller för mig också. smile.gif

Då verkar vi vara lite lika i konstruktionen, fast du är nog längre än mej. Jag är 163 cm lång och du ser bra mycket längre ut på bilderna??? Har ibland 34 och ibland 36 i brallor. Alltid 34 om dom är lägre skurna för jag har inte mycket till häck.... laugh.gif
stina
CITAT (Maria i Helsingborg @ 21-01-2006, 17:03)
Detta verkar vara lite av en "önskesajt".......om jag säger att jag är tokig i RUMPOR - kan man få se sådana då *frågan ställs till män och små bebisar (förstå mig rätt!!!!!!!)*? biggrin.gif

/Maria.....som 1) precis har ett utlöpt års-medlemskap på ett gym med fyra stora bokstäver varav ett halvår gått åt med ren sponsring.....usch så mycket mer roligt jag kunde ha haft för de pengarna! wacko.gif 2) yogar 3) springer 4) längtar till våren

Du får flörta med Farbror Brlå om en rumpbild eftersom det inte är tjejstjärtar du vill se! wink.gif

Om du som vi hoppas fortstätter häcka å snacka här så kommer du säkert iväg till gymet snart!!! rolleyes.gif Fast yoga och springning är helt OK det också!!! biggrin.gif

Lycka till med ditt fortsatta tränande

Hälsar
Stina (som också längtar efter våren så jag håller på å dö!)
Magdis
CITAT (stina @ 21-01-2006, 17:56)
Du får flörta med Farbror Brlå om en rumpbild eftersom det inte är tjejstjärtar du vill se! wink.gif

Jag har ju hans rumpa med min hand fastklistrad på i mitt album! laugh.gif laugh.gif Den kan hon ju ta en titt på om hon vill! rolleyes.gif

Jag säger också lycka till med träningen Maria!
(Längtar också till våren och försöker låtsas som att vi är där redan genom att stå med näsan i såjorden och pilla ner fröer) biggrin.gif
LadyG
Ja, jag har en ganska lång rygg jag också.  Jag har över huvud taget en lite "konstig" kropp för jag drar 38 över ryggen, men kan ofta ha 34 i brallor.

Den som ändå kunde ha stlk 34... smile.gif 40 kan jag klämma ner mig i, om jag måste, men för det mesta väljer jag 42-44 eftersom jag trivs i stora kläder. Ser nog ganska säckigt ut kanske, men det sitter inte åt och klämmer då smile.gif

Ush så stor jag känner mig när jag tänker på det.
stina
CITAT (LadyG @ 21-01-2006, 19:58)

Den som ändå kunde ha stlk 34... smile.gif 40 kan jag klämma ner mig i, om jag måste, men för det mesta väljer jag 42-44 eftersom jag trivs i stora kläder. Ser nog ganska säckigt ut kanske, men det sitter inte åt och klämmer då smile.gif

Ush så stor jag känner mig när jag tänker på det.

40-42 har jag också haft innan mitt "nya liv" började... rolleyes.gif Men vi är ju alla olika byggda!!!
stina
Imorgon ska jag ha en "mysdag" tycker jag. Jag har flera timmar "egen tid" och då ska jag åka in till gymet. Först ska jag lyfta lite skrot, sedan ska jag lufsa 5 km på löpbandet. När jag har tränat klart ska jag basta, skrubba mej, smörja och pyssla om mej själv har jag bestämt mig för! Ska bli kanon att ha gott om tid i gymet och bastun för en gångs skull!!! Det är så kallt så "uteliv" lockar inte mej just nu! rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 21-01-2006, 20:01)
40-42 har jag också haft innan mitt "nya liv" började... rolleyes.gif Men vi är ju alla olika byggda!!!

Jag är kraftig av naturen, men nu har det flyttat runt en del. Någon späd älva blir jag däremot aldrig, det är bara att inse smile.gif

När jag var som smalast och vägde runt 60 kunde jag ha 38, men då såg jag inte bra ut. Mamma undrade om jag led av ätstörningar och folk undrade om jag var sjuk. Jag såg helt enkelt knotig ut blink.gif
LadyG
CITAT (stina @ 21-01-2006, 20:14)
Imorgon ska jag ha en "mysdag" tycker jag. Jag har flera timmar "egen tid" och då ska jag åka in till gymet. Först ska jag lyfta lite skrot, sedan ska jag lufsa 5 km på löpbandet. När jag har tränat klart ska jag basta, skrubba mej, smörja och pyssla om mej själv har jag bestämt mig för! Ska bli kanon att ha gott om tid i gymet och bastun för en gångs skull!!! Det är så kallt så "uteliv" lockar inte mej just nu! rolleyes.gif

Det låter ju härligt! Hoppas det bli lika underbart som det låter smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 21-01-2006, 20:23)
40-42 har jag också haft innan mitt "nya liv" började...  :rolleyes: Men vi är ju alla olika byggda!!!

Jag är kraftig av naturen, men nu har det flyttat runt en del. Någon späd älva blir jag däremot aldrig, det är bara att inse smile.gif

När jag var som smalast och vägde runt 60 kunde jag ha 38, men då såg jag inte bra ut. Mamma undrade om jag led av ätstörningar och folk undrade om jag var sjuk. Jag såg helt enkelt knotig ut blink.gif

Då låter det ju som om du är alldeles perfekt som du är!!! Jag har en i grunden liten kropp med smala höfter. Minsta kg fett ger mej "kärlekshandtag" direkt. Skulle faktiskt hellre ha LITE kvinliga former nertill, men nu är man som man är när man inte blev som man skulle... rolleyes.gif Det är ju ofta så, man suktar det man inte har....

Ja, jag längtar verkligen tills imorgon!!! Livet är i regel så himla stressigt - tänka att ett par fria timmar kan kännas så lyxigt!!!!
Magdis
40-42 har jag också haft innan mitt "nya liv" började...  :rolleyes: Men vi är ju alla olika byggda!!!

Helt klart att folk är olika byggda! Jag är väldigt späd av naturen och har inte kunnat gå upp i vikt. Det har funnits en tid då jag fått mycket elaka kommentarer för det och jag såg inte särskilt frisk ut när jag var runt 25 år...vägde då 42 kg. Det var dock just då det uppdagades att jag hade en hormonsjukdom och senare upptäcktes även glutenintoleransen. Så jag var inte frisk, men jag skulle knappast varit en kraftig bit även om jag varit frisk. Nu väger jag 49 kilo vilket är det mesta jag vägt nån gång. Jag är inte mager längre men den uppfattningen av mig själv är svår att bli av med.
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-01-2006, 20:35)
40-42 har jag också haft innan mitt "nya liv" började...  rolleyes.gif Men vi är ju alla olika byggda!!!

Helt klart att folk är olika byggda! Jag är väldigt späd av naturen och har inte kunnat gå upp i vikt. Det har funnits en tid då jag fått mycket elaka kommentarer för det och jag såg inte särskilt frisk ut när jag var runt 25 år...vägde då 42 kg. Det var dock just då det uppdagades att jag hade en hormonsjukdom och senare upptäcktes även glutenintoleransen. Så jag var inte frisk, men jag skulle knappast varit en kraftig bit även om jag varit frisk. Nu väger jag 49 kilo vilket är det mesta jag vägt nån gång. Jag är inte mager längre men den uppfattningen av mig själv är svår att bli av med.

Ja bilden av sig själv är svår att ändra. Jag ser mig själv ibland som knubbig. Tar fortfarande fram alldeles för stora kläder när jag ska prova i affärerna fast det gått flera år sedan jag gick ner i vikt...

Det måste i alla fall varit skönt att få veta VARFÖR du var så smal, även om jag förstår att det inte är så roligt att få veta att man inte är frisk. wub.gif Men i och med diagnosen kunde du ju äta sånt som gör att du mår bättre! Och 49 är väl inte extremt lite? Hur lång är du? Du ser då inte mager ut på korten - jättefin tycker jag!!! wub.gif
Magdis
CITAT (stina @ 21-01-2006, 20:41)
Det måste i alla fall varit skönt att få veta VARFÖR du var så smal, även om jag förstår att det inte är så roligt att få veta att man inte är frisk.  :wub:  Men i och med diagnosen kunde du ju äta sånt som gör att du mår bättre! Och 49 är väl inte extremt lite? Hur lång är du? Du ser då inte mager ut på korten - jättefin tycker jag!!!  :wub:

Tack! wub.gif Jag är 164 cm så jag är inte särskilt lång. Jag tror att 49-50 är precis lagom för mig att väga, sen kan det ju hända att jag går upp lite mer om jag fortsätter att styrketräna. Just då när jag blev sjuk var jag ju som allra magrast men jag har även innan det vägt väldigt lite trots att jag inte sett så mager ut. När jag var bebis var det också så, viktkurvan var långt under medel trots att jag såg knubbig ut och hade dubbelhakor. Jag kanske helt enkelt är ihålig som ett skogsrå! rolleyes.gif

Jag ser inte på mig själv som sjuk trots att jag har dessa åkommor som tvingar mig att äta medicin och specialkost resten av livet. Så länge jag gör det är jag ju lika frisk som någon annan.
stina
Du ser hur man uppfattar sig själv olika mot verkligheten!!! Det skiljer alltså ca 6 kg mellan dej och mej och vi är i princip lika långa. 6 kg på hela kroppen är inte så stor skillnad. I alla fall motiverar det inte att jag ser mej som knubbig - du ser dej som mager!!! rolleyes.gif

Nej sjuk är man när man mår dåligt - eller hur! Jag har själv allergi men ser mej inte som allergisjuk så länge jag inte har några symtom.
Rossi
Jag är 1,68 och väger 62-64 kilo. (62 på sommaren och 64 på vintern).

Det trivs jag med och jag har haft samma vikt - ett par kilon upp och ner - ända sen puberteten när jag fick mina kvinnliga former. Som barn var jag väldigt mager och åt som en gråsparv.
Rossi
Nu ska jag bara försöka få upp mannen ur sängen (har försökt i ca. en halvtimme redan) så att vi får frukost och sen bär det iväg till gymmet! Kanske blir det en liten promenad idag också i det vackra vädret - minus 13 grader, snö och solsken!
stina
CITAT (Rossi @ 22-01-2006, 08:38)
Nu ska jag bara försöka få upp mannen ur sängen (har försökt i ca. en halvtimme redan) så att vi får frukost och sen bär det iväg till gymmet! Kanske blir det en liten promenad idag också i det vackra vädret - minus 13 grader, snö och solsken!

Lycka till med väckningen!!! Jag ska snart åka iväg till min "njutardag".... rolleyes.gif

Här har vi också kallt och klart väder!
Rossi
CITAT (stina @ 22-01-2006, 08:50)
CITAT (Rossi @ 22-01-2006, 08:38)

Lycka till med väckningen!!! Jag ska snart åka iväg till min "njutardag".... rolleyes.gif

Här har vi också kallt och klart väder!

Ja, sen när vi kommer hem så tänkte jag inte göra speciellt mycket alls. Bara softa och ligga och läsa och dricka te. smile.gif Fast laga mat måste jag också göra och kanske städa lite .... sad.gif

Sen ska vi ju som sagt titta på VM-kval i handboll i eftermiddag också så det blir till att ut och fara på vintervägarna igen.

Ha det så skönt idag Stina!
stina
Det låter ju som om du också kan få en kanondag Rossi!!!

Ha det så jätteskönt du också!!! Vi kanske ses här ikväll för att avlägga rapport - jag har nog svårt att hålla mej borta i alla fall!! laugh.gif
LadyG
Ha en underbar dag båda två. Snart ska jag själv iväg till träningen som vanligt. Vi får väl se om jag kommer hem jublande smile.gif
LadyG
Grymt skönt träningspass idag. Teknikerna satt som de skulle, och jag orkade hela passet utan extra vilopauser. Avslutningen var svettig dock, vi körde en övning som kallas "idioten" hos oss: man springer till ena änden av lokalen och gör 10 armhävningar, 10 sit-ups och 10 djupa benböj, sen springer man tillbaka och gör 9 av varje, sen iväg till andra änden och gör 8 osv tills man är nere på 0. 55 av varje ska det bli sammanlagt smile.gif

Nu känns det bra i kroppen, jag är så där mysigt trött tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 21-01-2006, 09:55)
Jaha, då är det min tur att bidraga med ett foto på ryggen. Med hjälp av min man har jag alldeles nyligen tagit det här fotot. Han fick använda vidvinkel för att få med alla muskler! laugh.gif Äsch, jag bara skojar!

Fin du är Rossi=)
Farbror Blå
CITAT (stina @ 21-01-2006, 12:30)
Å här é min rygg...

Jösses vad jag kämpat för att föra vetenskapen framåt.... tongue.gif

Men oj, Stina!
mest vältränade ryggen hittills=)
å armarna ser såå maffiga ut=)
stina
Jaha, då ligger man här på sängen, nöjd och glad efter dagen. Träningen gick jättebra! Så här kommer:

Framgångsrapport 2 och 3:

2: Ökade vikten på benböjen där motståndet är när man böjer benet.
3: Ökade vikten på benböjen där motståndet är när man sträcker benet.

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Tränade duktigt allt som står på mitt program och hade sedan bestämt mig för att springa 5 km på löpbandet. Efter 3 km fick jag nog för det var en tjej med jättegapig röst som gick på bandet bredvid mej och hon hade en PT som hon kacklade och skrattade högt med hela tiden. Då flyttade jag på mej och körde en omgång på trappmaskinen istället.

När jag tränat klart gick jag och duschade, peelade kroppen och låg i bastun så länge jag klarade. En ny dusch och sedan insmörjning av hela kroppen. På vägen hem stannade jag vid Åhléns city och strosade runt en stund och kollade in träningskläder. Behöver en ny tränings-bh, men jag får nog vänta till lönen på onsdag för dom jag såg som jag vill ha är jättedyra och jag har sprättat alltför mycket pengar den här månaden.... Den bh-n jag har är för hög i ringningen tycker jag och dessutom har den blivit alldeles grådaskig. Jag måste gilla mina träningskläder, det är viktigt för mej.

Hursomhelst har jag haft en jätteskön dag! Sambon hade redan ätit när jag kom hem så jag kunde äta precis vad jag ville. Det blev bakad potatis med lättcremefraiche blandat med dill och gräslök, räkor, sallad och tomat. Mums!!!
Magdis
Det låter som en toppendag Stina! Grattis till framgångarna också! smile.gif
Jag ska snart åka iväg och se om jag orkar träna, jag har ju lite ont i halsen och snuva. Jag tänkte börja med att lyfta lite skrot och sen gå på Coreboard intensive som jag inte ens vet riktigt vad det är. Det blir nog spännande! biggrin.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-01-2006, 17:44)
Jag ska snart åka iväg och se om jag orkar träna, jag har ju lite ont i halsen och snuva. Jag tänkte börja med att lyfta lite skrot och sen gå på Coreboard intensive som jag inte ens vet riktigt vad det är. Det blir nog spännande! biggrin.gif

Men om du har ont i halsen ska du vara försiktig med träningen!!!! Det säger i alla fall läkarna på mitt jobb: Indikation för att inte träna - ont i halsen!!! Så ta det lugnt i alla fall.....

OM du kör Coreboard intensive så måste du genast rapportera hur det var!!!

rolleyes.gif
LadyG
Grattis, det känns väl härligt när man når nya framgångar? Jag brukar spara sådana träningspass och tänka på dem när det känns lite tungt, för så där bra kan det gå om man tränat flitigt även när man inte hade lust smile.gif

Du har varit flitig du smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 22-01-2006, 16:05)
Grymt skönt träningspass idag. Teknikerna satt som de skulle, och jag orkade hela passet utan extra vilopauser. Avslutningen var svettig dock, vi körde en övning som kallas "idioten" hos oss: man springer till ena änden av lokalen och gör 10 armhävningar, 10 sit-ups och 10 djupa benböj, sen springer man tillbaka och gör 9 av varje, sen iväg till andra änden och gör 8 osv tills man är nere på 0. 55 av varje ska det bli sammanlagt smile.gif

Nu känns det bra i kroppen, jag är så där mysigt trött tongue.gif

Kul att det gått bra för dej också!!! Idioten låter verkligen idiotiskt jobbig!!!! Din träning verkar otroligt grym!

Visst är det skönt när det pirrar så där i kroppen av trötthet. Som sockerdricka nästan....

rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 22-01-2006, 17:47)
Kul att det gått bra för dej också!!! Idioten låter verkligen idiotiskt jobbig!!!! Din träning verkar otroligt grym!

Visst är det skönt när det pirrar så där i kroppen av trötthet. Som sockerdricka nästan....

rolleyes.gif

laugh.gif Jo, man blir ganska knäckt av idioten, och man måste nog vara lite idiot för att ge sig på den, men man mår så gott i kroppen efteråt.

Det som är jobbigast med ju-jutsun är att inte ge upp, att orka pressa sig lite till och våga satsa. Den fysiska biten kommer så småningom men det mentala, jävlar-anammat, det måste man slita sig till. Karaten har också mycket av det där, just att stålsätta sig och kämpa. Man växer som människa när man klarat något man inte visste att man kunde klara.

Jag vet vad du borde ha på löpbandet nästan gång, för att slippa gnäll-fruns som inte kan visa hänsyn: en mp3-spelare laddad med favo-musiken biggrin.gif

Brukar du springa i samband med styrkepass? Blir inte det extra jobbigt? ohmy.gif

Det goaste efter träningen är nog badet, att slappna av fullständigt och bara njuta. Sen är man så där härligt mjuk och go i kroppen hela kvällen smile.gif
stina
Jag har en kompis som bestämde sig för att börja träna judo "på gamla dar". Det tog ett par månader, sedan hade hon bokstavligen gått sönder. Paj i ryggen och nacken, bristning i låret etc etc. Hon fick sluta - hennes kropp klarade helt enkelt inte av det. Och då är hon inte nån soffpotatis, men hon har haft uppehåll med träning några år pga barnen....

Ja men mp3-spelare ska jag skaffa mej!!! Jättebra idé. jag gillar att falla in i trans och meditera och det gick inte med den kacklande spanjorskan eller vad hon nu var precis bredvid mej. Högljudd var hon i alla fall så det räckte.

Lyllos dej som har badkar!!! Gud vad jag saknar det! Vi har så litet badrum så vi har fått kasta ut det till förmån för tvättmaskinen (som jag dock älskar). Vi bor i lägenhet och jag bara VÄGRAR gå ner i vår tvättstuga och paja en hel kväll för att tvätta....

Jo jag springer gärna en stund efter träningen. Jag tycker det är så konstigt att inte drypa av svett efter träningen, det är jag van vid efter grupp-passen. Av styrketräningen blir jag bara LITE svettig och det känns som sagt så konstigt. Så jag brukar avsluta med något konditionsaktigt för att bli riktigt svettig.
Farbror Blå
CITAT (stina @ 22-01-2006, 18:06)
Jag har en kompis som bestämde sig för att börja träna judo "på gamla dar". Det tog ett par månader, sedan hade hon bokstavligen gått sönder. Paj i ryggen och nacken, bristning i låret etc etc. Hon fick sluta - hennes kropp klarade helt enkelt inte av det. Och då är hon inte nån soffpotatis, men hon har haft uppehåll med träning några år pga barnen....

Ja men mp3-spelare ska jag skaffa mej!!! Jättebra idé. jag gillar att falla in i trans och meditera och det gick inte med den kacklande spanjorskan eller vad hon nu var precis bredvid mej. Högljudd var hon i alla fall så det räckte.

Lyllos dej som har badkar!!! Gud vad jag saknar det! Vi har så litet badrum så vi har fått kasta ut det till förmån för tvättmaskinen (som jag dock älskar). Vi bor i lägenhet och jag bara VÄGRAR gå ner i vår tvättstuga och paja en hel kväll för att tvätta....

Jo jag springer gärna en stund efter träningen. Jag tycker det är så konstigt att inte drypa av svett efter träningen, det är jag van vid efter grupp-passen. Av styrketräningen blir jag bara LITE svettig och det känns som sagt så konstigt. Så jag brukar avsluta med något konditionsaktigt för att bli riktigt svettig.

Trasig av judo känner jag igen!
tränade två i några-å-tjugu-åldern, men var borta långa tag pga skador.
Inte så att judon är mer skadedrabbat än många andra sporter, men jag fick ett skadat muskelfäste i en axel.. (sov på den andra i fem månader) och senare ryckte en hulk loss nyckelbeneet ur sitt fäste så min axel hoppade utr led en halv sekund.
Slutade efter det, eftersom jag inte kunde träna, simma eller nåt ansträngande på nästan två år..
unsure.gif
stina
Usch då, stackars dej!! Lät INTE kul....

sad.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 22-01-2006, 18:14)
Usch då, stackars dej!! Lät INTE kul....

sad.gif

Näej det var inte överdrivet kul...
Handen och underarmen kunde jag använda, men höja armen ovanför axeln med nåt tyngre än handsken gick inte... ohmy.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-01-2006, 17:44)

Var försiktig med träningen Magdis om du har ont i halsen. Man kan få akuta hjärtproblem om man tränar då. Bara ett gott råd i all välmening.
LadyG
CITAT (stina @ 22-01-2006, 18:06)

Jösses, vad gjorde de med henne? ohmy.gif Så hårt går vi inte fram mot nya i vår klubb iaf, det är ju ingen idé att rekrytera nya medlemmar om man bara tar sönder dem så fort de kommer. tongue.gif

Fast med oss 'gamlingar' som varit med ett tag kör de med, vi känner till risker och begränsningar lite mer och kan "ta ut svängarna" lite.

Stackars Farbror Blå som råkade ut för en sådan hårdhänt herre. Man ska vara snäll mot varandra, annars lär man sig ju inget. Ingen vinner på att vara onödigt hårdhänt, och skaderisken ökar markant.

Nej, man ska vara snälla mot varandra när man slåss biggrin.gif

Jag älskar badkaret, och är så nöjd för om man knölar ihop det lite får man in en slimmad toppmatad maskin vid väggen så jag kan tvätta träningskläderna. När man tränar så ofta så måste man kunna tvätta samma dag, annars tar kläderna slut.

Jag brukar hålla isär kondis-passet och styrkepasset jättenoga, i tron att kroppen bara orkar göra det ena eller andra (vet inte var jag fått den idén) men det gör alltså inget om man tar en tur på motionscykeln mao om det finns energi kvar efter ett styrkepass?
stina
Hur har du haft det idag Rossi??? Lyckades du väcka maken???? biggrin.gif
Rossi
Ja, vi var iväg och tränade i förmiddags och det känns skönt i kroppen nu! Sen hem och se på skidor på TV, sen blev det städning och sen blev det att laga mat - grillad lax med paprikasås och ris till - och sen gav vi oss iväg för att se VM-kvalmatchen i handboll (Sverige vann!!!!) och nu har vi just kommit hem. Det är minus 13 grader ute och vindstilla och härligt!

Nu ska jag bara ta det lugnt - dricka te och läsa och kanske titta lite på en DVD-film (Catch me if you can)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon