|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
CITAT (Farbror Blå @ 29-06-2006, 11:14) Nån som cyklat Vättrenrundan? eller ska simma Vansbrosimmet? Nope Av cykling får jag ont i min magra rumpa och vattnet i Sverige är så himla kallt!
CITAT (Farbror Blå @ 29-06-2006, 11:14) Nån som cyklat Vättrenrundan? eller ska simma Vansbrosimmet? Nix, det är ingenting för mig.
CITAT (stina @ 29-06-2006, 09:13) Ja det är mycket lugnare och skönare i gymmet nu. Däremot är det rätt mycket folk på dom få pass som är igång. Iofs är det inte så okristligt mycket folk på gymmet annars heller på luncherna - värre på kvällarna tydligen. Då är det mer yngre folk som tränar. Pladdermajan har jag inte sett på ett tag faktiskt!  Inte heller "bajsgubben" (det är en gubbe som luktar fruktansvärt illa!  ) Som tur är köpte jag inte en jättedyr mp3-spelare, men det är trist i alla fall. KANSKE går det att fixa utan kvitto, för jag köpte den av grannen som jobbar på Expert tvärs över gatan där vi bor. Vet inte om han kan hjälpa mej, jag ska i alla fall prata med honom. Hurra, hurra, idag ska jag springa!  Längtar efter mina endorfiner!!!! /Stina Jag hoppas det löser sig. Det vore väl typiskt om de där människorna kommer tillbaka, nu när mp3-spelaren är sönder... Hoppas din granne är snäll och ger dig en ny på garanti. Ha det så kul på löpbandet
Det gick jättebra att springa!  Blev lite orolig först, för efter ca 4 km började benet "svaja" betänkligt. Men efter 5 km tog jag en liten stretch- och drickpaus och sedan gick det som tusan sista 5 km.  Så nu sitter jag här i mitt endorfinrus och mår gott. Nu har jag fryst mitt träningskort. Känns lite konstigt..... Om det är fint väder blir det alltså nu ingen träning på gymmet på 4 veckor! Ja, får hoppas på grannen. Annars köper jag en ny till höstträningen börjar eftersom jag har sån nytta av den. Det är bara att bita i det sura äpplet.... /Stina
anna_rispan
29-06-2006, 13:15
jag joggade i dag med!!!!! för att inte skrämma mig själv, (är en riktig latmask) så sa jag till mig själv att jag skulle bara cykla till skogen för att få lite sol på mig. Men när jag kom dit så började jag jogga iallafall. Jippi!!
Men o vad jag hoppas att det håller i sig nu. Jag lyckades jogga lite längre än förra gången men det känns som att jag inte kan pressa mig så mycket längre nu. Kan jag jogga samma sträcka en gång till?? Alltså nästa pass om jag säger så?
Kanske inte behöver svar, vill mest bolla tankarna. Men jag är så rädd att latmasken ska vakna o säga att hu vad jobbigt att hålla på så här o tvinga kroppen några extra meter VARJE gång. Nån måtta får det väl vara???
I morgon ska jag ta en långpromenad iallafall. det sägs bli fint väder även i morgon.
Hej å heja Anna! Det är klart att du inte ska öka sträckan VARJE gång du joggar!!  Spring den här sträckan nu ett tag tills du blir sugen på att springa lite längre. Då är det dags att öka på. Hälsningar Stina
krellus
30-06-2006, 14:09
Just nu kör jag löpträning efter ett "pass" som Szalkai i Spårvägen har lagt upp.
Igår joggade jag hem från jobbet. Dryga milen.
I helgen blir det 16 km på landet. Längsta sträckan så här långt så nu lär jag få veta om min knän pallar trycket. Har inte haft några problem så här långt... *knock on wood*
Ha det bra!
anna_rispan
30-06-2006, 20:38
Bra jobbat!!!
Trevlig motionshelg!
Bravo Krellus!!! Själv har jag bestämt mig för att vila nu i helgen. Det är så himla varmt.... Ska dock försöka komma igång med löpningen här på landet på måndag trots att det verkar som om värmen ska hålla i sig. Idag har jag mest legat i solstolen.  Körde iofs med trimmern nån timme och det är rätt jobbigt faktiskt. Hälsar "lat-Stina"
krellus
03-07-2006, 10:19
Hej alla
Löpningen gick jättebra men det var VARMT trots att det var tidig morgon. Vilade igår men ikväll blir det core och styrketräning.
Hej!!! Håller med om att det är varmt att springa fast det är morgon!!! Jag var ute och sprang en halvtimme mellan kl 08.00 och 08.30 imorse och det var stekhett!!!  Skönt efteråt i alla fall. Tänker nöja mig med den "kort-rundan" så länge det är så här hett. Ikväll ska vi lägga i roddbåten vi nyligen köpt i sjön. Hälsningar Stina
krellus
04-07-2006, 07:17
Jag hoppas att ni har köpt åror oxå!?
Absolut!  Fast båten kom inte i sjön igår kväll. Vi orkade inte.  Nu är vi hemma i Sumpan tills imorgon bitti, sen ska den baske mej i. Jag var nere och hoppade i sjön igår och vattnet är jättevarmt!
Träningsrapport från semesterfiraren: Lite magövning blev det i alla fall idag: 50 benlyft, 50 rumplyft, 100 sit-ups å 2 min plankan. Alltid något...
hälsar Stina
krellus
05-07-2006, 07:38
Bra jobbat!
För mig blev det Core + 5 km runda igår...
Idag blir det ingen träning för mej. Iofs har jag grävt å grävt å grävt i trädgården. Köpte 4 rosor och flyttade en stor doftolvon. Så lite motion har jag fått. Nu är det 32 grader varmt så jag tänker INTE träna!!!
anna_rispan
08-07-2006, 19:52
Härom dagen så rev jag upp ett långt sår på benet, det stretade o drog så då avstod jag från att jogga.
Men idag tog jag mig i kragen och joggade igen. Samma sträcka men annorlunda taktik den här gången. Men jag har varit ute o gjort det jag tänkt iallafall.
Läste i kommunal arbetaren tisp på hur man ska klara Tjejmilen på 60 minuter.
Vad tror ni om de här tipsen?
TRÄNA 30-40 MIN, 3 GGR/VECKA
v.1 gå 30 min v.2 jogga 1 minut, gå 2 minuter v.3 jogga två minuter, gå 1 minut v.4 jogga 3-4 minuter, gå 1 minut v.5-6 Jogga 10 minuter v.7 JOgga och gå 20 minuter, tisdag och torsdag.
Sen ska man tydligen klara Tjejmilen
Hmmmm, jag tycker det låter tveksamt. Om du ska greja tjejmilen på 60 min så måste du springa i princip hela tiden. Och farten är inte så där jättelångsam. Inte rusa, men inte lufsa heller för då tar det längre tid. Men jag överlämnar frågan med varm hand till Krellus eller LadyG som nog är duktigare på det här än vad jag är. Jag är ganska lat just nu. Sprang igår iofs, men det var bara en kort runda som tog 20 min. Ska öka på rundan när det blir lite svalare. Igår var det mulet, men så otroligt hett, som att springa i varmvatten. Sen kom åskan och det förklarade saken... Just nu ligger jag i hammocken i skuggan med datorn på magen. Vi var på fest igårkväll så jag är faktiskt lite däven idag!
jag verkligen beundrar er som kan springa ,jag kan inte ,,det går inte,jag blir tjock i halsen och spottar slem,ändå går ja flera kilometr om dan ibland med stavar ,jag har sprungit på löpar bandet på gymet upp till en timme ,det är inga problem,men sen när jag ska ut på löparslingan så går det helt enkelt inte,vad gör ni
Hej Storm,
Är du allergisk? Låter som om det skulle vara något problem med dina lungor eftersom det kommer när du anstränger dig hårdare utomhus....
/Stina
Nej ingen alergi inte vad jag vet i alla fall, ibland kan jag väl tänka att det skulle vara dålig konditon,men det stämmer ju inte riktigt när jag kann springa så länge på löparbandet ,så ja jag vet inte.
anna_rispan
09-07-2006, 21:07
ja du jag får också så där när jag joggar ute. när jag går på inomhusjympa och kör konditionspass så märker jag inte av det. vet inte vad det beror på för min del heller. jag har tänkt att det är dålig kondition helt enkelt.
jag har gjort ett pricktest som visade i princip inget. kankse finns bättre metoder o en del har sagt åt mig att prova receptfri medicin eller gå till läkaren igen....
men det känn faktiskt som att det blir lite bättre med det där slemet...
jag kan köra på ganska ben hårt innom hus (löparbandet) men ute NÄÄ men jag får väl ta en liten bit i taget ,men kanske bättre och köra med stavarna .
CITAT (anna_rispan @ 08-07-2006, 21:52) Härom dagen så rev jag upp ett långt sår på benet, det stretade o drog så då avstod jag från att jogga.
Men idag tog jag mig i kragen och joggade igen. Samma sträcka men annorlunda taktik den här gången. Men jag har varit ute o gjort det jag tänkt iallafall.
Läste i kommunal arbetaren tisp på hur man ska klara Tjejmilen på 60 minuter.
Vad tror ni om de här tipsen?
TRÄNA 30-40 MIN, 3 GGR/VECKA
v.1 gå 30 min v.2 jogga 1 minut, gå 2 minuter v.3 jogga två minuter, gå 1 minut v.4 jogga 3-4 minuter, gå 1 minut v.5-6 Jogga 10 minuter v.7 JOgga och gå 20 minuter, tisdag och torsdag.
Sen ska man tydligen klara Tjejmilen Hej nu är jag tillbaka igen  Visst kan du klara tjejmilen med den uppladdningen, om du har psyke nog att tvinga kroppen att arbeta hårdare än den är tränmad för. Jag skulle vilja lägga till en vecka: v.8 Jogga 20 minuter 3 gånger i veckan Man måste lära kroppen att arbeta kontinuerligt under en längre tid. Dessutom måste man lära den att ta energin från fettdepåerna snarare än den mat man ätit, och enda sättet att göra det är att köra slut på glykogendepåerna, och sen fortsätta. Då måste kroppen växla över till att bränna fett, eftersom det inte finns något annat att förbränna. Lycka till!
Hej LadyG!! Jag visste väl att du kunde ge ett bra svar! Hoppas du inte är lika slapp och försoffad som jag är just nu! Hälsar latmasken Stina
Njae, jag har cyklat och promenerat ganska mycket men någon styrketräning har det inte blivit. Jag bevisade att jag kunde göra 15 armhävningar i raskt tempo (från fötterna) men det är allt på tio dagar.  Gissa om jag känner mig uppladdad. Jag har dessutom tappat nästan 5 kilo, och jag fruktar att det är muskler. Jag har ju inte styrektränat på jättelänge, och vatten dricker jag som en kamel. Har du inte jobbat på landet, det har jag för mig att du brukar råka ut för: bära sten och köra skottkärra och en massa sånt jobbigt? Det är ju träning det med
Det har inte alls blivit så himla mycket tungt arbete på landet, för jag fixade årets rabattskapande redan i våras. Har bestämt mig för att inte utöka rabatterna mer i år - det ska ju skötas också.... Men visst jobbas det i trädgården. Hästgödsel har körts ut och så är det ju det eviga ogräsrensandet. Sprungit har jag gjort två gånger nu på första semesterveckan (fast bara kort-rundan) och ett eget magpass har jag kört. Ska försöka hålla igång lite bättre nu när temperaturen sjunkit lite - svårt att springa när det är 28 grader redan tidigt på morgonen... Appropå bevisa sin styrka  Vi hade armbrytningstävling i lördags kväll och gissa vem som spöade skiten ur alla tjejer! Nu är vi hemma i Sumpan tills imorgon då vi åker ner på landet igen. Jag har inte gått ner i vikt, men skulle tro att musklerna förtvinar till förmån för "kärlekshandtagen" Det är så HIMLA GOTT att fika på landet! /Stina
 Starkt jobbat  Det lönar sig att styrketräna tydligen  Visst har det varit skönt att vara ledig men nu ska det bli ganska gott att få börja jobba också, tycker jag. Jobba, träna och komma igång som vanligt igen, det känns ganska lockande just nu
Tackar å bockar! Jag tror faktiskt det sitter väldigt mycket i psyket. Att man när man tränar är van att "ta i för kung å fosterland" och att "uthärda lite smärta". Jag längtar också tills träningen börjar igen. Känns lite för tidigt att börja jobba, jag har ju bara varit ledig 1v av 4.... Börjar du jobba nu? Jag fick så dåligt samvete när jag läste hur lite jag tränat så jag körde precis lite "hemma-träning". Det här gjorde jag: Rumplyft 2x25 Benlyft 2x25 Armhävningar 2x15 (jag var bara tvungen att kolla om jag också fixade det på fötterna och det gjorde jag, men det var på gränsen vill jag lova.....) Rygglyft 2x50 Dips från sängkanten 1x50 Låga benböj (alltså gung med böjda ben) 2x50 Vadträning 2x50 (gud vad det bränner om man samtidigt spänner häcken allt vad man kan  ) så nu ska jag kontra med att baka bullar som ska med ner på landet!  Efter bullbaket blir det en dinkellimpa. /Stina
Egentligen ska jag vara ledig en vecka till enligt planen, men då missar jag en del jobbtillfällen och kör man sitt eget race har man inte råd att missa den här typen av chanser. Dessutom är jag ganska sugen nu Det är inget dåligt program att köra igenom, det du gjort. Inte lika intesivt som din vanliga träning, men det är ju semester
Visst är det härligt att ha ett jobb man trivs med som det känns helt OK att gå till. Att slippa sk "söndagsågren"! Ja programmet kändes helt OK som semesterkör. När jag kört det känner jag efteråt att det liksom spänner till i kroppen (du förstår säkert vad jag menar). Det behöver inte gå många dagar utan träning för att kroppen ska kännas slapp tycker jag.
Tidigare hade jag sönagsångest varenda semesterslut, men inte nu längre när jag bytt jobb. Jag trivdes aldrig riktigt med jobbet som tekniker iofs. Visst är det praktiskt med övningar dår man bara använder sin egen vikt som motstånd? Man kan styrketräna var som helst om man vill, man har ju alltid sin kropp med sig  Idag blir det cykel och stretching, ska upp på den om en liten stund. Sen måste jag jobba för hela slanten. Hur går det med din stretching Stina?
krellus
11-07-2006, 13:56
Kul att alla är så aktiva "trots" att det är grillväder etc Jag springer ju mycket just nu men har åkt på min första skada(som jag har oroat mig för hela tiden). Fick ont i vänstra hälsenan och har vilat några dagar samt testar Voltaren salva. Ska försöka jogga lite lätt ikväll... Kan konstatera att jag köpte nya skor "men för sent". Dumt av mig att slarva med skorna! *Grrr*
Man lär så länge man lever, och lite lätt kan du nog träna även om hälsenan ömmar lite. Fast om det smärtar, skarpt, då bör du nog vila. *höjer ett pekfinger* Och du skulle bara våga ta salva före träning, då känner du inte om du håller på att överanstränga sig *viftar med pekfingret*  (Jag vet att jag kommer med självklarheter, jag är överförsiktig med sånt ibland) Fast det är bra att du inte ger upp träningen helt, det tyder på karaktär.
LadyG: Stretchingen går riktigt bra. Har varit hyfsat duktig. Jag försöker stretcha baksidan ordentligt och ofta, för jag är inte riktigt bra i baken trots kiropraktorbesöket. Det kändes bra direkt efter men har kommit tillbaka till viss del. Det är nog som han sa - en gång är egentligen för lite, men det är bättre i alla fall. Får se hur det känns när jag börjar jobba igen, behövs det går jag ett par gånger till honom igen. Ondast gör det konstigt nog när jag sitter i bilen. Inte om jag kör själv, men om jag sitter som passagerare. Det gör ont ner i benet vid dom små rörelserna som blir när bilen kränger. Mysko va!  Sen känner jag i baken och baksidan av låret om jag lägger hela tyngden på det benet och böjer det. Men det är inte värre än att jag kan köra min "semesterträning" så det är inte synd om mej.  Imorgon ska jag försöka komma iväg och springa en runda. Idag har jag helt enkelt inte hunnit med någon träning. Vi åkte ner till landet nu ikväll och jag var tvungen att ta hand om mina stackars riddarsporrar som lagt sig ner av regnet. Hoppas det blir bra med din hälsena snabbt Krellus!!!! /Stina
Du kanske spänner dig om du inte kör själv?
Ja kanske det.... Förresten: Håller med om det där att det är kanon att styrketräna med bara den egna kroppen som vikt - då är man lixom alltid redo för ett träningspass!
Dessutom är det så gott som omöjligt att överträna sig om man bara använder den egna vikten  Träningsdagbok är förresten användbarare än man kan tro. Små anteckningar om dagsform, tankar om träningen och målsättningar. Det är kul att gå tillbaka som läsa om formsvackor man besegrat och målsättningar man uppnått, peppande på något vis. Fast man ska komma ihåg att skriva i den också
Skriver du träningsdagbok LadyG? Man kanske skulle börja med det i och med att träningen drar igång igen på riktigt efter sommaren....
Ja, jag började för några månader sedan, även om jag glömt det minst ett par gånger  Fast det jag kommit ihåg att skriva har varit kul att läsa i efterhand. Har bara inte kommit mig för att göra den elektronisk, fast tanken har funnits där.
Jag tror att jag hellre skulle ha en liten vanlig hederlig almanacka att skriva i som jag kan ha med mig i väskan faktiskt... Ska baske mej skaffa en sån. Tack för tipset!!!! Nu har dom släppt höstschemat på gymmet. Håller på att fundera på vilka pass jag ska vara med på. Kan bli körigt på torsdagar, då är det först det superjobbiga step-up-passet och direkt efter ligger ett poweryogapass som jag jättegärna skulle vilja gå på. Har aldrig testat det, men det sägs vara jobbigt och bra. Vet inte om man grejar dom passen efter varandra.... Dansaerobicspasset är borta på luncherna så det får jag klara mig utan i höst.  Gruppstyrkan är i alla fall kvar. /Stina
Skriv så mycket du hinner, det är jättekul att hitta i efterhand. I synnerhet om man är lite o-sugen eller känner sig hängig. Och man kan ganska lätt se tendenser i efterhand, trött om våren eller så, om man hålller på länge. Det är därför jag skriver, för att se som jag påverkas av säsonger (höst- vårdepressioner? Mörker? Ljus?) så mycket som jag inbillar mig.
Kan du inte alternera på något vis? Udda veckor step-up och jämna power-yoga? Det är ju trist om man måste missa något som är roligt. Varför är dansaerobicen borta, den var väl poppis?
Jo, jag får testa poweryogan en gång och se om det är nåt kul och givande... Fast problemet är att jag fullständigt älskar step-upen eftersom vi är ett gäng och en ledare som jagar maximal utpumpning. Vet inte varför dansaerobicsen försvunnit. Den ligger på kvällen istället och jag tränar ju bara på luncher. Dom har petat in flera nya pass och på dansaerobicsens tid ligger nu ett "kom igång-pass".  Fast det är bra att fler kommer igång iofs.... Poweryogan är ny på luncherna också. Nu ska jag fixa lite kaffe och bänka mig framför Morden i Midsummer! /Stina
Ha det så mysigt  Det är nog dags att koppla ner sig för ikväll, imorgon bitti ska jag ta en ny holmgång med cykeln  Det börjar nästan kännas som något jag ser fram emot helt plötsligt. Mysko, jag är nog inte riktigt klok.
Farbror Blå
11-07-2006, 21:52
CITAT (LadyG @ 11-07-2006, 20:15) Du kanske spänner dig om du inte kör själv? Spänner dej låter rätt roligt, eftersom ni ju verkar så himla tränade redan
CITAT (Farbror Blå @ 11-07-2006, 23:52) CITAT (LadyG @ 11-07-2006, 20:15) Du kanske spänner dig om du inte kör själv? Spänner dej låter rätt roligt, eftersom ni ju verkar så himla tränade redan  Tänkte inte på det
krellus
12-07-2006, 11:41
LadyG Precis som du så använder jag bara salvan efteråt...
Följer ett specialschema. Sprang igår: -2,5 km uppvärmning -12 x 200 meter "högt tempo" med 50 meters vila(gå/lätt lunk) -2,5 km lugn jogging -Stretching
Nästa gång blir det en längre sträcka...
Ps. Direkt efteråt så "kändes" det i hälsenan kan jag säga men det gick över relativt fort. Idag blir det vila.
Anade det, du verkar inte vara den oförsiktiga typen  Om det kändes i hälsenan kanske du ska vänta med att öka sträckan (och därmed belastningen) tills du kan genomföra passet utan smärta efteråt?
krellus
12-07-2006, 14:44
Jo, jag kommer att känna efter rejält före nästa pass så att jag vet om jag pallar en längre sträcka. Vi får se hur det känns.
Ikväll blir det ett core pass hur som helst. Bara andra gången jag provar denna typ av träningspass.
CITAT (LadyG @ 12-07-2006, 12:37) CITAT (Farbror Blå @ 11-07-2006, 23:52) CITAT (LadyG @ 11-07-2006, 20:15) Du kanske spänner dig om du inte kör själv? Spänner dej låter rätt roligt, eftersom ni ju verkar så himla tränade redan  Tänkte inte på det  Krellus: Core är toppen tycker jag! Idag har jag inte tränat något, har däremot gått omkring med jätte-bensin-trimmern och kört av en massa sly. Träning det med.... Förutom att släpa på den tunga trimmern så har jag haft ideliga vift- och slagövningar. Just nu är det fruktansvärt mycket bromsar! Trimrar är lite läbbiga tycker jag. Maken körde en stund och jag stod 5 meter ifrån. Då kom det en sten flygande rakt på mitt skenben. Huden sprack och det utbröt blodvite.  Man borde ha heltäckande kläder när man kör sån där manick egentligen! /Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|