|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
krellus
04-04-2006, 12:01
Styrketräning i kväll... allroundpass i dryga timmen.
Ikväll blir det ju-jutsuträning för hela slanten. Får se hur trött jag blir av det.
Lite dålig samvete får jag för att jag kommer att missa torsdagsträningen, men jag är bortrest då så det är inte mycket att göra.
Återkommen från lunchens gruppstyrkepass. Känns fint! Ibland är det skönt att slippa tänka på vad man ska göra - att det är någon som säger till en.... Våra gruppstyrkepass är först 20 min uppvärmning/kondition på bräda och sedan 40 minuter styrka med bar, hantlar, gummiband. Idag var framför allt bicepsträningen tung, även magen fick sig en rejäl genomkörare!  Känner mej ordentligt matt i kroppen.... /Stina
Det är bra att ni tränar så det räcker för mig också!  Jag väntar på att formen ska komma tillbaka, just nu svimmar jag nästan så fort jag reser mig upp.
Träna o träna men jag ska iaf ut o promenera nu. Tjing på er!
Ni får träna för mig också på torsdag, för jag kommer inte att hinna Fast jag får en rejäl genomkörare på lördag, då ska vi träna 13-17, alltså 4 timmars teknikträning! Det ska bli så kul!!!
CITAT (LadyG @ 04-04-2006, 23:02) Ni får träna för mig också på torsdag, för jag kommer inte att hinna Fast jag får en rejäl genomkörare på lördag, då ska vi träna 13-17, alltså 4 timmars teknikträning! Det ska bli så kul!!!  Låter som om det bara är bra att du får en "ofrivillig vilodag" på torsdag. Det får jag också tror jag om det kan vara någon tröst! Idag ska jag träna intervallträning på löpbandet. Känner mej väldigt taggad för jag har haft en liten "dispyt" här på jobbet och är suuuuur så jag ska springa av mej lite aggressioner! /Stina
cinis74
05-04-2006, 07:32
Härligt att ni kör hårt! Själv stånkar jag och stönar så fort jag rör mig. Kunde inte ens ligga på mage i natt för det gjorde så ont i lårmusklerna. Ev. blir det lite axlar och biceps i kväll om jag inte måste jobba sent. I morgon blir det i alla fall pulspass på Friskis.
CITAT (cinis74 @ 05-04-2006, 08:32) Härligt att ni kör hårt! Själv stånkar jag och stönar så fort jag rör mig. Kunde inte ens ligga på mage i natt för det gjorde så ont i lårmusklerna. Ev. blir det lite axlar och biceps i kväll om jag inte måste jobba sent. I morgon blir det i alla fall pulspass på Friskis. Jamen det är ju sköntont, eller hur!  Fast jag förstår dina plågor.... /Stina
Nu ska jag snart iväg och få en riktig genomgång av vårt gratis gym. Har ju tränat lite förrut men ska bli skönt att få en genomgång av just de maskinerna sen e det bara att ge järnet!
CITAT (Elanah @ 05-04-2006, 09:00) Nu ska jag snart iväg och få en riktig genomgång av vårt gratis gym. Har ju tränat lite förrut men ska bli skönt att få en genomgång av just de maskinerna sen e det bara att ge järnet!  Ha det så mysigt!!!!
CITAT (stina @ 05-04-2006, 08:32) Låter som om det bara är bra att du får en "ofrivillig vilodag" på torsdag. Det får jag också tror jag om det kan vara någon tröst! Idag ska jag träna intervallträning på löpbandet. Känner mej väldigt taggad för jag har haft en liten "dispyt" här på jobbet och är suuuuur så jag ska springa av mej lite aggressioner! /Stina Jo, det har du ju rätt i. Men jag börjar få upp ångan igen nu, och då är avbrott i rutinen bara irriterande  Vilken tur att du kan köra intervallträningen riktigt tufft, så du får ur dig aggressionerna. 1 minut maxtempo / 1 minut lugnt tempo kanske? Eller blir det för tätt mellan intervallerna?
Rapport från löpbandet: Idag hade jag sällskap av min tränare. Hon sprang bredvid mej och det var inspirerande! Hon började en stund före mej så jag fick jaga på för att inte behöva springa så länge efter att hon var framme vid milen. Jag sprang 5 km i tempot 10km/tim. Därefter ökade jag till 11,5 i några minuter - pusta ca 1 minut - 11,5 i några minuter osv. Sista 2 km sprang jag konstant i tempot 10,5 km/tim. Jag blev TRÖTT!!!! På fredag ska jag testa ditt förslag med 1 minutsintervaller. Fast jag gör det dom sista 5 km - första halvan harvar jag på i marschfarten. Annars blir det nog för jobbigt tror jag....
Hälsningar Stina
Nu kommer jag inskuttande här  Hur fasiken får man inspiration att ta sej tid att gå till gymmet? Jag börjar jobba först 16 idag... jag har haft all tid i världen för att gå ut och gå.. att träna på gymmet (tar en kvart att knalla dit) men vad gör jag... jo jag har suttit framför datorn hela dagen och ätit (håll för ögonen nu) Pannkakor till lunch Inte en endaste grönsak har slunkit ner. fast jag åt vettig frukost i alla fall och frukt till mellanmål.
Hej Yenny!!!! Imorgon är en ny dag.....  Inspirationen att träna kommer med tiden om man bara tar sig i kragen och sätter igång regelbundet! Det tar ett tag (varierande från person till person) sen är man fast!!! Hälsar en numera träningstok!
Förresten - löpning verkar verkligen bränna kalorier! Jag har legat stilla i vikt i ett par år nu. Det har inte spelat någon större roll vad jag stoppat i mej eller hur jag tränat. Jag vill alltså ligga still i vikt . Sen jag började med löpning för ca 3 veckor sedan har jag tappat 2 kg! Och det är rätt mycket på mej som inte har så mycket fett på kroppen... Fast jag är pigg, har ork och mår bra ändå. Pratade med min tränare som rekommenderade mej att köpa nötter och skalade solrosfrön att knapra i mig på dagarna på jobbet. Så nu sitter jag och knaprar och känner mej som en kanin!  Skalade solrosfrön innehåller 50% nyttigt fett!!! Icke heller ett träningspass utan Gainomax/motsvarande. Jag vill ju inte försvinna! /Stina
cinis74
05-04-2006, 14:36
CITAT (yenny @ 05-04-2006, 13:49) Hur fasiken får man inspiration att ta sej tid att gå till gymmet? Om jag ser till mig själv (som är världens lataste och helst sitter framför tvn eller datorn och smaskar på nåt gott) så måste jag antigen boka in det in kalendern eller bestämma träff med någon på gymmet annars har jag tusen anledningar och ursäkter för att inte gå. Bara man tar sig i väg så är det ju jätteskönt eller hur? Sen när jag väl kommit i gång så tränar jag så fort jag kommer åt men innan dess är det bokning som vilket möte som helst som gäller för mig.
krellus
05-04-2006, 15:18
Inspiration att ta sig till gym:et???? Lätt.... du blir flåsig och får hjärtklappning av att gå uppför en trappa. Mig skrämde det "skiten" ur. Jag är 36 år och har idrottat mycket i yngre dagar och rasade så djupt ner i dyn... Nu känns det dock rätt bra. Var på gym.et igår kväll och cyklade som uppvärmning och stryrketränade hårt som attan
Rapchic
05-04-2006, 16:09
kan ja också skriva här?...
jag vill gå upp i vikt... men har inte varit så motiverad att gå till gymmet på senaste tidn.. får yrsel när jag ta i så man blir röd i ansiktet (eller vad man ska säga)
CITAT (Rapchic @ 05-04-2006, 17:09) kan ja också skriva här?...
jag vill gå upp i vikt... men har inte varit så motiverad att gå till gymmet på senaste tidn.. får yrsel när jag ta i så man blir röd i ansiktet (eller vad man ska säga) Du ska inte ta i så då spricker i början!!! Appropå röd i ansiktet, då skulle du sett hur jag såg ut efter en mil på löpbandet idag. Jösses amalia.... Det är fullt normalt och inte farligt!
Rapchic
05-04-2006, 19:10
jag har tränat karate i snart två år och gymmatsen mitten av höstterminen (jag har dock varit mycket sjuk) det jag menade med röd i ansiktet är att jag börjar må illa just då man känner att man blir det
Hannele
05-04-2006, 20:27
CITAT (Rapchic @ 05-04-2006, 16:09) jag vill gå upp i vikt... Då får du äta ofta, lite mer än du förbrukar, kött/fisk flera gånger per dag. Dottern har lyckats gå upp 10 kg, en del är nog muskler. Hon använder samma metod som jag, när jag vill gå ner..
Rapchic
05-04-2006, 20:32
jag har ett problem för att äta flera gånger per dag.. jag går i skola och har ingen stand jag kan förvara mat så att den hålls färsk + skolmaten följer inte dom kriterierna
När vi ändå pratar mat o träning, kan ni hjälpa mig? Vad ska man äta efter tex styrketräning? Hur snabbt efter? Jag behöver inte direkt gå ner i vikt men omforma lite daller till muskler
Rapchic
05-04-2006, 21:32
en jävla massa protein och kolhydrater i stort sett en vanlig middag och man ska inte glömma att äta före också och man ska inte glömma att vila
Farbror Blå
05-04-2006, 22:19
CITAT (Rapchic @ 05-04-2006, 21:32) en jävla massa protein och kolhydrater i stort sett en vanlig middag och man ska inte glömma att äta före också och man ska inte glömma att vila är karate lika tikdrygt som judoträningen var? Vi var alltid spyfärdiga av trötthet varje pass
Rapport från lunchpasset: Idag hade jag väldigt ont om tid att träna så det blev en racerrunda i gymmet. Körde tyngre och färre upprepningar för att det skulle gå fortare. Kändes dock bra att komma iväg trots allt.
Hälsningar Stina
krellus
06-04-2006, 13:42
Bra jobbat Stina.
Spinning för mig ikväll...
Rapchic
06-04-2006, 13:42
jag kör kyokushin karate som är fullkontaktskarate.. vilet betyder att man ska hellst bygga muskler för att kunna ta smällarna på bål och ben det är på så sett den hårdaste karate grenen förutom shoto som igentligen inte är en gren utan snarare en tävlingsform om jag har förstått det rätt det är väldigt jobbigt men roligare än vad det är jobbigt man kör både fys (armhävningar, armhävningar på händer, sittups, benböj, upphopp, mitzar m.m) + tekniker som kan vara jätte jobbiga (särskilt när man ska göra många huvudsparkar åp rad) efter ett pass är man ganska hjälplös.. jag skulle nog inte kunna ha ihjäl en fluga då  kanske inte det bästa om man alldrig har tränat.. men jag hade alldrig tränat förut och jag har klarat det i två år nu
Farbror Blå
06-04-2006, 13:55
CITAT (Rapchic @ 06-04-2006, 13:42) jag kör kyokushin karate som är fullkontaktskarate.. vilet betyder att man ska hellst bygga muskler för att kunna ta smällarna på bål och ben det är på så sett den hårdaste karate grenen förutom shoto som igentligen inte är en gren utan snarare en tävlingsform om jag har förstått det rätt det är väldigt jobbigt men roligare än vad det är jobbigt man kör både fys (armhävningar, armhävningar på händer, sittups, benböj, upphopp, mitzar m.m) + tekniker som kan vara jätte jobbiga (särskilt när man ska göra många huvudsparkar åp rad) efter ett pass är man ganska hjälplös.. jag skulle nog inte kunna ha ihjäl en fluga då  kanske inte det bästa om man alldrig har tränat.. men jag hade alldrig tränat förut och jag har klarat det i två år nu Låter som du är musklig då! Får man mycket stryk under träningarna? Menade inte att det går ut på att slå varandra, men jag tog en hel del stryk av judon också, med orutinerade, adrenalinstinna herrar som ryckte och slet..
Rapchic
06-04-2006, 14:01
nej man måste ha tränat ett tag innan man får börja fightas annars kan man ju råka skada varran så man får inte börja fightas förren man är redo för om man skadar varran kan man inte kramas efteråt
cinis74
06-04-2006, 14:29
CITAT (cinis74 @ 06-04-2006, 15:29) För att inte tala om hur det brukar vara att sätta sig på toan när man har sån träningsvärk i låren. En duns som ger blåmärken i baken.....
Hannele
06-04-2006, 15:07
Det blev styrketräning med bröst, axlar, triceps och mage, kändes bra, ökade några vikter. Blåmärken efter "bergsklättringen" börjar ge sej.  Jag är väl snart den enda i familjen som inte klättrar..
CITAT (Hannele @ 06-04-2006, 16:07) Det blev styrketräning med bröst, axlar, triceps och mage, kändes bra, ökade några vikter. Blåmärken efter "bergsklättringen" börjar ge sej.  Jag är väl snart den enda i familjen som inte klättrar.. Har du provat alltså??? Vem är det på bilden undrar en nyfiken! /Stina
Ja nu har jag ju berättat i en separat tråd vad som är på G så nu kan jag ju skriva här också att min träningssvacka just nu beror på graviditeten. Magen blir stenhård så fort jag tar i litegrann. Det kanske kommer gå bättre senare. Jag ska åtminstone försöka fortsätta att träna axlarna. Situps känns inte som någon större idé just nu!
Hannele
06-04-2006, 18:24
CITAT (stina @ 06-04-2006, 15:40) Har du provat alltså??? Vem är det på bilden undrar en nyfiken! En av mina söner, som även klättrat i glaciären i Norge, tre av våra barn klättrar. (Den här bilden är lite på lek, för han har ju ingen skyddsutrustning.) Sonen fick klättra upp och ner i en 20 meter hög bergsvägg, för att få sitt betyg, i gymnasiet. Nu vill den lille också gå på kurs för utomhusklättring.. Dottern klättra också, inomhus. Själv har jag bara testat, så jag vet, att det krävs mycket starka armar. Tyvärr är jag höjdrädd.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 18:50) Ja nu har jag ju berättat i en separat tråd vad som är på G så nu kan jag ju skriva här också att min träningssvacka just nu beror på graviditeten. Magen blir stenhård så fort jag tar i litegrann. Det kanske kommer gå bättre senare. Jag ska åtminstone försöka fortsätta att träna axlarna. Situps känns inte som någon större idé just nu!  Ja snälla du sluta med dina eviga sit-ups! som jag skrev i den andra tråden. Jag blir matt av att bara se på dej! Vattengympa kanske? En jättegrattiskram från Stina!
CITAT (Hannele @ 06-04-2006, 19:24) CITAT (stina @ 06-04-2006, 15:40) Har du provat alltså??? Vem är det på bilden undrar en nyfiken! En av mina söner, som även klättrat i glaciären i Norge, tre av våra barn klättrar. (Den här bilden är lite på lek, för han har ju ingen skyddsutrustning.) Sonen fick klättra upp och ner i en 20 meter hög bergsvägg, för att få sitt betyg, i gymnasiet. Nu vill den lille också gå på kurs för utomhusklättring.. Dottern klättra också, inomhus. Själv har jag bara testat, så jag vet, att det krävs mycket starka armar. Tyvärr är jag höjdrädd.  Ja usch! Jag har provat fira mej nedåt en gång. Det spöregnade när vi skulle prova att klättra och av säkerhetsskäl fick vi inte klättra uppåt utan fick nöja oss med att fira oss nedåt. Men det räckte mer än väl tyckte jag. Läbbigt att luta sig utåt baklänges högt över trädtopparna. Nu var det säkert en mini-kulle för dom som är vana, men jag var livrädd precis när jag skulle ut över kanten!  Fast jag var stolt när jag nådde backen! /Stina
Hannele
06-04-2006, 18:56
CITAT (stina @ 06-04-2006, 18:40) Ja usch! Jag har provat fira mej nedåt en gång. Det spöregnade när vi skulle prova att klättra och av säkerhetsskäl fick vi inte klättra uppåt utan fick nöja oss med att fira oss nedåt. Men det räckte mer än väl tyckte jag. Läbbigt att luta sig utåt baklänges högt över trädtopparna. Konstigt, när jag testade, fick klättra uppåt, 10 m hög vägg, med rätt utrustning. Vad jag menar, att jag är lite avunsjuk på ungarna, för det finns så mycket rolig träning, som jag inte ens hade hört talas om, när vi var unga.. Som tur är, kan jag i alla fall åka inlines (fått ärva sonens gamla  ). Det är också svettigt och ibland roligare än löpning. I Danmark finns det massa damer 50+, som åker inlines. Min dotter.
CITAT (stina @ 06-04-2006, 18:38) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 18:50) Ja nu har jag ju berättat i en separat tråd vad som är på G så nu kan jag ju skriva här också att min träningssvacka just nu beror på graviditeten. Magen blir stenhård så fort jag tar i litegrann. Det kanske kommer gå bättre senare. Jag ska åtminstone försöka fortsätta att träna axlarna. Situps känns inte som någon större idé just nu! :D Ja snälla du sluta med dina eviga sit-ups! som jag skrev i den andra tråden. Jag blir matt av att bara se på dej! Vattengympa kanske? En jättegrattiskram från Stina! Ja jag måste nog leta upp en lite lämpligare signaturbild nu! Det går ju inte an att hålla på och göra en massa situps nu längre! Träningslusten försvann nästan helt redan innan jag visste att jag var gravid, jag kände att jag inte mådde bra. De där hjärtarytmierna jag fick måste ha berott på det, men det har lugnat sig nu tack o lov.
krellus
07-04-2006, 07:25
Själv hade jag det tufft igår.
Gick till spinningen och kände mig seg efter styrketräningen kvällen innan och vad händer?
Redan under uppvärmningen stumnar låren totalt och vill inte vakna upp igen. Vilken rysare!
Det där med klättring verkar häftigt Hannele....
CITAT (Hannele @ 06-04-2006, 19:56) CITAT (stina @ 06-04-2006, 18:40) Ja usch! Jag har provat fira mej nedåt en gång. Det spöregnade när vi skulle prova att klättra och av säkerhetsskäl fick vi inte klättra uppåt utan fick nöja oss med att fira oss nedåt. Men det räckte mer än väl tyckte jag. Läbbigt att luta sig utåt baklänges högt över trädtopparna. Konstigt, när jag testade, fick klättra uppåt, 10 m hög vägg, med rätt utrustning. Vad jag menar, att jag är lite avunsjuk på ungarna, för det finns så mycket rolig träning, som jag inte ens hade hört talas om, när vi var unga.. Som tur är, kan jag i alla fall åka inlines (fått ärva sonens gamla  ). Det är också svettigt och ibland roligare än löpning. I Danmark finns det massa damer 50+, som åker inlines. Min dotter. Skälet till att vi inte fick klättra uppåt var vädret. Det var utomhus på en bergskam och det spöregnade. Det var lerigt och halt och man bedömde att risken att vi skulle halka och slå oss var för stor. När man firar sig neråt hoppar man ju liksom med kroppen utåt från berget så det var mindre risk för halkning med det. Visst är det härligt att vägra bli gammal!
CITAT (krellus @ 07-04-2006, 08:25) Själv hade jag det tufft igår.
Gick till spinningen och kände mig seg efter styrketräningen kvällen innan och vad händer?
Redan under uppvärmningen stumnar låren totalt och vill inte vakna upp igen. Vilken rysare!
Det där med klättring verkar häftigt Hannele.... Vissa dagar är bara hopplösa träningsdagar. Förmodligen hade dina ben fått nog.... Kan du inte koncentrera dig mer på överkroppen dom dagar du styrketränar och ska köra spinning dagen efter? Jag försöker tänka så - om jag vet att jag ska träna hård konditionsträning dagen efter får benen ta det lite lugnt dagen innan. Igår tränade jag iofs benen hårt och ska springa idag. Men idag blir det inte en mil intervall, det blir lite kortare och så ska jag köra mage/rygg också. Hälsningar Stina
Hannele
07-04-2006, 09:53
CITAT (stina @ 07-04-2006, 07:27) Visst är det härligt att vägra bli gammal!  Det handlar inte bara om att hålla sej ung, gamla blir vi ju alla. Ofta blir man stelare, får verk. Då gäller det att hitta roliga alternativ, för alla tycker inte om träning. Men dans är också träning, cykla, trädgårdsarbete och annat.
CITAT (Hannele @ 07-04-2006, 10:53) CITAT (stina @ 07-04-2006, 07:27) Visst är det härligt att vägra bli gammal! :rolleyes: Det handlar inte bara om att hålla sej ung, gamla blir vi ju alla. Ofta blir man stelare, får verk. Då gäller det att hitta roliga alternativ, för alla tycker inte om träning. Men dans är också träning, cykla, trädgårdsarbete och annat. Precis - att hitta alternativ som fungerar, känns kul och ger inspiration - vad det än månde vara. Det gör det för dom allra flesta! Ålderdomen, liksom döden är ju två saker vi garanterat inte slipper ifrån, men man kan ju försöka ha kul medan man vandrar mot pärleporten (eller var man nu styr kosan  )
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 18:50) Ja nu har jag ju berättat i en separat tråd vad som är på G så nu kan jag ju skriva här också att min träningssvacka just nu beror på graviditeten. Magen blir stenhård så fort jag tar i litegrann. Det kanske kommer gå bättre senare. Jag ska åtminstone försöka fortsätta att träna axlarna. Situps känns inte som någon större idé just nu!  Åh, grattis!!! Så roligt! Vad skönt att du fått klarhet i vad som händer med kroppen, du har verkat så off på sistone - men vilken rolig anledning! Massor av grattiskramar!!!
CITAT (LadyG @ 07-04-2006, 12:36) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 18:50) Ja nu har jag ju berättat i en separat tråd vad som är på G så nu kan jag ju skriva här också att min träningssvacka just nu beror på graviditeten. Magen blir stenhård så fort jag tar i litegrann. Det kanske kommer gå bättre senare. Jag ska åtminstone försöka fortsätta att träna axlarna. Situps känns inte som någon större idé just nu! :D Åh, grattis!!! Så roligt! Vad skönt att du fått klarhet i vad som händer med kroppen, du har verkat så off på sistone - men vilken rolig anledning! Massor av grattiskramar!!! Tack! Jag tror att träningslusten kommer att komma igång lite igen när den värsta trötthets och illamåendeperioden gått över. Tyvärr har jag väldigt "lättretad" livmoder som reagerar med att dra ihop sig stenhårt så fort jag anstränger mig. Blev sjukskriven i 6:e månaden för det förra gången.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-04-2006, 14:09) Tack! Jag tror att träningslusten kommer att komma igång lite igen när den värsta trötthets och illamåendeperioden gått över. Tyvärr har jag väldigt "lättretad" livmoder som reagerar med att dra ihop sig stenhårt så fort jag anstränger mig. Blev sjukskriven i 6:e månaden för det förra gången. Då tycker jag du ska ta det lugnt och bara göra den träning som du har lust med och som kroppen tycker är rolig. Kroppen kommer att ha fullt upp ändå, så egentligen behyöver du ju inte träna så jättemycket  Bäst att inte ta några risker, imho iaf.
Passa på och vila och njut nu! Träna kan du väl göra sen! På vårat gym har vi mamma-barn-träning. Det är för mammor/pappor med riktigt små barn och det är alltså mammorna/papporna som tränar. Ser jättegulligt ut med alla små knyten som ligger på filtar och tittar på mamma när hon skuttar omkring. Det finns väl på dom flesta gym?
/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|