Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
LadyG
Ojoj, det har varit dramatiskt värre hör jag! ohmy.gif

Hoppas alla mår bra nu.
stina
Läget under kontroll! rolleyes.gif

Imorgon missar jag mitt styrkepass! mad.gif Måste ut och äta lunch med vår dataleverantör. Systemsäljaren ska sluta och ska introducera en ny säljare. JAG VILL INTE!!!!! Men jag måste.... Är man knäpp när man hellre går på sitt träningspass än blir bjuden på lunch? Det brukar vara flotta luncher på Gondolen eller något liknande, men det lockar inte mej!!!! Jag ÄR nog träningsnarkoman! ohmy.gif
Elanah
Hej alla! Har en fråga. Jag är just nu lite förkyld, ont i halsen, snuvig o lite extra seg i kolan, allt det klassiska. Hur ska jag göra med träningen? Har inte tänkt ge mig ut o springa el träna på gymmet men tänker mer på mina hemma övningar. Rygg, ben, rumpa, mage osv. Och på fredag hade jag tänkt prova ett yoga pass. Ska jag lägga allt på is el köra försiktigt?
anna_rispan
det låter som en riktig förkylning. de brukar gå över snabbats om man verkligen vilar! jag brukar själv gå o jobba med en förkylning o tänka, det är ju BARA en förkylning, men de senaste gångerna har jag stannat hemma o blivit frisk snabbare än när jag gått o segat på jobbet. trevligare för de andra också kanske.
stina
CITAT (Elanah @ 07-02-2006, 10:56)
Hej alla! Har en fråga. Jag är just nu lite förkyld, ont i halsen, snuvig o lite extra seg i kolan, allt det klassiska. Hur ska jag göra med träningen? Har inte tänkt ge mig ut o springa el träna på gymmet men tänker mer på mina hemma övningar. Rygg, ben, rumpa, mage osv. Och på fredag hade jag tänkt prova ett yoga pass. Ska jag lägga allt på is el köra försiktigt?

Jag har fått lära mig att det är konditionsträning framför allt som inte är bra vid förkylning. Men du måste ju känna själv hur du mår och göra en bedömning utifrån det om vad du vill/orkar göra.... Vore jag dig skulle jag vila helt ett par dagar och sedan känna efter på fredag om du orkar gå på yogan. Det är ju bara tisdag idag och om det är en vanlig förkylning kanske du är piggare på fredag. Vad man ska passa sig för är tydligen kombinationen konditionsträning/ont i halsen (och det har du ju skriver du). Inte bra för lilla hjärtat! Så ta det lugnt tycker jag.

/Stina
LadyG
Idag är sista chansen att öva tekniker, även om jag betvivlar att jag kan lära mig något på två dagar. Fast det känns lugnande att repetera.

Inte heller kan jag förbättra kondition eller stryka inför prövningen, bara ladda.

Jag börjar bli otålig.
stina
CITAT (LadyG @ 07-02-2006, 11:43)
Idag är sista chansen att öva tekniker, även om jag betvivlar att jag kan lära mig något på två dagar. Fast det känns lugnande att repetera.

Inte heller kan jag förbättra kondition eller stryka inför prövningen, bara ladda.

Jag börjar bli otålig.

Ja nu är det väl rätt att bara koncentrera sig på att ladda!!!

Tummarna har intagit startposition! rolleyes.gif
Annika Ljunggren
CITAT (stina @ 07-02-2006, 11:19)
CITAT (Elanah @ 07-02-2006, 10:56)

Jag har fått lära mig att det är konditionsträning framför allt som inte är bra vid förkylning. Men du måste ju känna själv hur du mår och göra en bedömning utifrån det om vad du vill/orkar göra.... Vore jag dig skulle jag vila helt ett par dagar och sedan känna efter på fredag om du orkar gå på yogan. Det är ju bara tisdag idag och om det är en vanlig förkylning kanske du är piggare på fredag. Vad man ska passa sig för är tydligen kombinationen konditionsträning/ont i halsen (och det har du ju skriver du). Inte bra för lilla hjärtat! Så ta det lugnt tycker jag.

/Stina

Jag har oxå hört att det är så. Om det är styrkeövningar som är ganska lugna så kan du nog göra dem försiktigt, men ta inte i för mycket.

Kondition ska man vara jätteförsiktig med även när man tror att man har blivit frisk. Jag var ute och joggande en höst för några år sedan och hade nyss kommit över min förkylning. Det kändes så bra att jogga så jag tog i lite mer (ni vet hur man kan peppa sig själv när det går bra) och helt plötsligt så gjorde det jätteont i hela kroppen, bara en snabb smärta. Efter det blev jag väldigt trött. Och fick en ny förkylning som varade i flera veckor! Och jag kanske ska vara glad för att det inte inträffade något värre.
LadyG
CITAT (stina @ 07-02-2006, 13:08)
CITAT (LadyG @ 07-02-2006, 11:43)

Jag börjar bli otålig.

Ja nu är det väl rätt att bara koncentrera sig på att ladda!!!

Tummarna har intagit startposition! rolleyes.gif

Tack, du är snäll wub.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-02-2006, 00:27)
CITAT (LadyG @ 04-02-2006, 00:12)
ohmy.gif

Skabb?!? USH!  :o

Ringorm har drabbat några klubbar vid något tillfälle, men jag har aldrig varit med om det själv och vår klubb har skonats.

Läskigt.  :huh:

Usch vad det började klia överallt! huh.gif unsure.gif Vad äckligt! Jag har aldrig hört talas om nån som drabbats av skabb så det låter skumt att det skulle vara så vanligt på gym. Ska nog ha tätslutande gummidräkt på mig nästa gång. unsure.gif

Gummikläder, nåt nytt för vetenskapliga foton?

rolleyes.gif rolleyes.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 05-02-2006, 14:39)
Ja! rolleyes.gif Imorgon är det dansaerobics och då ska jag ha det ena nya - ett rött Nike-linne! rolleyes.gif

Fick svåra träningsabstinenser tidigare idag - men jag lyckades låta bli att åka in till gymmet. Körde mitt eget lilla mag-rygg-program istället och sen kändes det bättre! tongue.gif Nu ska jag skura torrskafferiet - har lyckats ta i någonting därinne med strömmingshänder så det luktar rutten fisk i hela skafferiet! sad.gif Har torkat flera gånger redan men får inte bort det. Jag kan ju inte kasta alla påsar för det är MASSOR därinne och jag vet inte var lukten sitter! Ska försöka med klorin nu. Sedan ska jag slåss med dammsugaren tänkte jag....

Hej hopp från Stina!

Träningsklädsmodevisning? smile.gif
Hannele
Ett par timmas gratis skottning av blötsnö och styrketränin på det. smile.gif
Magdis
Jag tog ju som sagt med mig lillastumpan på Body Pump-teknik idag eftersom maken är på kurs nånstans i Skåne. Han ringde nyss och sa "det är vinter här!" Jasså vad är det vi har häruppe då? undrade jag. Jamen här har de inte kommit på att de måste hålla undan snön, sa han. laugh.gif Det blir väl så när det sällan är riktig vinter. smile.gif

Iallafall, lillan var jätteduktig när hon var med mig på Pump. Hon satt blickstilla och tyst mot väggen och tittade på och varje gång jag tittade dit så log hon ett strålande leende och såg ut som att hon tänkte "vad duktig du är mamma!"
Vi gick igenom tekniken på alla övningar och så fick man ju känna på ungefär hur tungt man ska ha. Det blir ett himla bytande och plockande med vikter för jag kan definitivt inte ha samma vikter på alla övningar. Vissa grejer kändes rejält i min sjuka axel. Men det verkar kul och jag tänker absolut gå på ett riktigt pass nån gång. smile.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 07-02-2006, 19:04)
ohmy.gif

Skabb?!? USH!  ohmy.gif

Ringorm har drabbat några klubbar vid något tillfälle, men jag har aldrig varit med om det själv och vår klubb har skonats.

Läskigt.  huh.gif

Usch vad det började klia överallt! huh.gif unsure.gif Vad äckligt! Jag har aldrig hört talas om nån som drabbats av skabb så det låter skumt att det skulle vara så vanligt på gym. Ska nog ha tätslutande gummidräkt på mig nästa gång. unsure.gif

Måste bara skaffa dem först! tongue.gif Ska man söka på sportavdelningen efter dykardräkter tror ni? rolleyes.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 07-02-2006, 19:10)

Absolut!!!! wink.gif tongue.gif Jag é ju tjej ju!!! blink.gif
stina
CITAT (Hannele @ 07-02-2006, 19:15)
Ett par timmas gratis skottning av blötsnö och styrketränin på det. smile.gif

Ja snöskottning är en träning som heter duga! rolleyes.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2006, 19:39)
CITAT (Farbror Blå @ 07-02-2006, 19:04)
ohmy.gif

Skabb?!? USH!  ohmy.gif

Läskigt.  huh.gif

Måste bara skaffa dem först! tongue.gif Ska man söka på sportavdelningen efter dykardräkter tror ni? rolleyes.gif

Ja kanske, alternativt affärer för ovanliga böjelser! wink.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2006, 19:38)
Jag tog ju som sagt med mig lillastumpan på Body Pump-teknik idag eftersom maken är på kurs nånstans i Skåne. Han ringde nyss och sa "det är vinter här!" Jasså vad är det vi har häruppe då? undrade jag. Jamen här har de inte kommit på att de måste hålla undan snön, sa han. laugh.gif Det blir väl så när det sällan är riktig vinter. smile.gif

Iallafall, lillan var jätteduktig när hon var med mig på Pump. Hon satt blickstilla och tyst mot väggen och tittade på och varje gång jag tittade dit så log hon ett strålande leende och såg ut som att hon tänkte "vad duktig du är mamma!"
Vi gick igenom tekniken på alla övningar och så fick man ju känna på ungefär hur tungt man ska ha. Det blir ett himla bytande och plockande med vikter för jag kan definitivt inte ha samma vikter på alla övningar. Vissa grejer kändes rejält i min sjuka axel. Men det verkar kul och jag tänker absolut gå på ett riktigt pass nån gång. smile.gif

Om stängerna räcker till alla ändå kan man ju ha åtminståne två stänger färdigladdade - en lättare och en tyngre.... Kul att du tyckte det var kul. Jag gillar musiken som används till Pumpen.... Härligt att ha ett litet fan som ser på när man tränar!!! wub.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 07-02-2006, 19:45)

Absolut!!!! wink.gif tongue.gif Jag é ju tjej ju!!! blink.gif

MM låter bra! Här?=)
stina
Nja - SÅ roligt ska vi nog inte ha!! biggrin.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 07-02-2006, 20:12)
Nja - SÅ roligt ska vi nog inte ha!! biggrin.gif

Jo, men det är väl väldigt trevligt med den modeshow här?=)
stina
Jag röstar för Magdis gummikläder i så fall istället!!! tongue.gif
Magdis
CITAT (stina @ 07-02-2006, 20:23)
Jag röstar för Magdis gummikläder i så fall istället!!! tongue.gif

Såna affärer finns säkert inte här i norrland! tongue.gif Får väl ta en tripp till Stockholm när jag är nere och hälsar på mina föräldrar i påsk istället. rolleyes.gif Inga nya träningskläder blev det heller, de hade bara de gamla vanliga tråket på Intersport. Inget nytt. Jag shoppade en liten söt rosa dress med paljettjordgubbar istället...fanns tyvärr inte i min storlek så den fick bli till dottern! biggrin.gif

Hon somnade som en stock ikväll, alldeles utPUMPad! laugh.gif
stina
Vi väntar med spänning.... tongue.gif

Jag ha abstinenser eftersom jag inte kunde träna idag eftersom jag var tvungen att gå ut och äta lunch med dataleverantören. Imorgon är det dax för styrketräning och då jädrar i min låda ska kroppen få bekänna färg... Håller på och laddar för att köra stenhårt minsann. Det känns konstigt och tomt utan "muskelsurret"....
Hannele

Jag i våryran med inlines jag "ärvt" av sonen. wub.gif
anna_rispan
coolt. bra jobbat. det är kul att åka skridskor, med eller utan hjul. det blir sånt skönt fartfläkt
Farbror Blå
CITAT (Hannele @ 07-02-2006, 21:11)

Jag i våryran med inlines jag "ärvt" av sonen. wub.gif

Heja!
Du leder modevisningen !=)
är det inte svårt med inlines? jag är inte så bra på skridskor överhuvudtaget unsure.gif rolleyes.gif
Magdis
Kul att åka inlines! Det har jag aldrig testat.
Jag har ju visat lite mode här redan när jag visade upp baksidan på mitt träningslinne! Vad mer kan ni begära? rolleyes.gif
yenny
Det ser väldigt kul utt med inlines... men jag vågar inte sedan grannen knackade på förra sommaren med armen tvärt av i en läskig vinkel wacko.gif
Hannele
CITAT (yenny @ 07-02-2006, 22:10)
Det ser väldigt kul utt med inlines... men jag vågar inte sedan grannen knackade på förra sommaren med armen tvärt av i en läskig vinkel wacko.gif

Ska jag låta bli att köra bil för att grannen krockat?? unsure.gif
yenny
CITAT (Hannele @ 07-02-2006, 22:34)
CITAT (yenny @ 07-02-2006, 22:10)
Det ser väldigt kul utt med inlines... men jag vågar inte sedan grannen knackade på förra sommaren med armen tvärt av i en läskig vinkel  :wacko:

Ska jag låta bli att köra bil för att grannen krockat?? unsure.gif

Nej absolut inte! Du ser ut att vara av den smarta sorten som använder skydd som man ska (det gjorde inte min granne)
Hannele
CITAT (Farbror Blå @ 07-02-2006, 21:31)
är det inte svårt med inlines? jag är inte så  bra på skridskor överhuvudtaget unsure.gif  :rolleyes:

Tja, jag var den enda mamman med (sonens) hockeyrör och deltog i föräldrarmatcher i hockey mot pojkarna.
Jag fick en fin komplimang av sonen efteråt: "Mamma, du var grym!"

Jag har fortfarande några saker kvar att lära mej; vindsurfa, till exempel.
Som ung hade jag inte råd, nu har jag uppfostrat egna lärare. laugh.gif
Magdis
CITAT (Hannele @ 07-02-2006, 22:39)
Tja, jag var den enda mamman med (sonens) hockeyrör och deltog i föräldrarmatcher i hockey mot pojkarna.

Vilken fin komplimang! smile.gif De är duktiga på att berömma en, de små gullhjärtana. wub.gif Min dotter är av det mer envisa slaget och vi har haft många duster. Jag är dock ännu mer envis, så efter ett av sjöslagen (hon var ca 2 år) så gav hon mig erkännandet: Du är en tuff liten mamma!

Nu är hon ännu snällare och säger ofta "du är söt i hela kroppen!" och "du är född söt!" wub.gif wub.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2006, 22:46)

Vilken fin komplimang! smile.gif De är duktiga på att berömma en, de små gullhjärtana. wub.gif Min dotter är av det mer envisa slaget och vi har haft många duster. Jag är dock ännu mer envis, så efter ett av sjöslagen (hon var ca 2 år) så gav hon mig erkännandet: Du är en tuff liten mamma!

Nu är hon ännu snällare och säger ofta "du är söt i hela kroppen!" och "du är född söt!" wub.gif wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif

Sånt måste värma ett modershjärta.... Eftersom jag inte har några barn som kan dyrka mig får jag köra min egen lilla "klubben för inbördes beundran". tongue.gif Brukar klappa mig själv på huvudet när jag gjort nå't bra... tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 08-02-2006, 09:03)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-02-2006, 22:46)

wub.gif wub.gif wub.gif

Sånt måste värma ett modershjärta.... Eftersom jag inte har några barn som kan dyrka mig får jag köra min egen lilla "klubben för inbördes beundran". tongue.gif Brukar klappa mig själv på huvudet när jag gjort nå't bra... tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Du får väl en del beröm av gubben också?=)
Annars är de flesta väldigt mysiga här och kan peppa upp en med beröm ju =)
stina
Jadå, jag har världens underbaraste gubbe! rolleyes.gif Och ni är också toppen! Jämför vår tråd med många andra "skälltrådar" - alla som tränar får ut sina aggressioner på annat sätt än att vara elaka! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Kram från Stina (som fått tillbaka sitt mysiga "muskeldirr" efter lunchpasset)
Magdis
Hej och hopp, gummidräkt!! biggrin.gif
Idag har jag rusat från det ena till det andra. Först till dagis och lämna snuttan och hennes skidor, sen till sjukhuset för att gå en kurs i datajournalföring, sen rusa ifrån det innan det var slut för att möta min instruktör på gymmet. Jag skulle få nytt träningsprogram och lära mig de nya maskinerna. Tyvärr hade han haft ett äldre par som tog så lång tid på sig att han plötsligt hade två på en gång som skulle instrueras. Jag fick nöja mig med hans praktikant. Nog för att hon kunde övningarna och maskinerna och så men jag kände att jag blev tvungen att vara lite för drivande, min vanliga PT brukar bestämma utifrån mina förutsättningar och behov vilket program som blir bäst.

Nu blev det ett program som var väldigt öppet, jag har att välja mellan flera olika övningar för samma muskelgrupp. Det är ju iofs bra men jag känner just nu att jag behöver lite struktur för att inte ge upp. Idag blev det så att jag inte körde igenom hela programmet för jag kände mig stressad, hade inte ätit nån lunch heller.

Imorgon ska jag försöka komma iväg på Cirkel Core. Det är nåt nytt så det blir spännande. smile.gif
stina
Oj, oj, låter som du haft stressigt.... Men imorgon är det en ny dag - tänk på det! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Jag har också lite för många övningar på mitt program så jag får välja. Framför allt benövningarna är för många för att jag alltid ska hinna med. Fuskar ibland med ut- och insida måste jag bekänna för det är inget kuligt.... Brukar också fuska med att träna axlarna, fast jag verkligen borde det, men det är trist för mina axlar är dåliga och jag kan bara stå och harva med ganska lätta hantlar. mad.gif

Tjolahoppsan från Stina!
Magdis
Jag har bara tre benövningar, benpress och ut och insida lår. Kör du axelpressen då? Den tycker jag är bra och funkar trots mina trasiga axlar. Den nya magmaskinen fick jag lära mig idag och förstod genast varför jag tyckte den var så hopplös när jag testade den själv. Man måste nämligen ta i och dra ganska mycket med armarna första gången man drar sig upp. Sen ska man inte gå ner hela vägen tillbaka som jag trodde först. Men den är helt klart knepigare än den gamla.

Jag funderar på att splitta programmet så att jag delar upp övningarna på olika muskelgrupper. Då kan man ju ha mycket fler övningar på varje och det är ju kul nu när det finns så mycket maskiner. Det finns t.ex tre olika maskiner för bröstmusklerna. Jag har inte tränat bröst förut men nu ska jag börja. Det är nog på tiden för mina axlar har blivit ganska bulliga på baksidan men platta på framsidan så nu behövs det lite balans. biggrin.gif
stina
Axelpressmaskin - hur ser en sådan ut och vad gör man i den undrar jag ivrigt!!!

Jag har 5 benövningar benpress, ut och insida och fram och baksida.

Det är väl många som splittar programmet. Det sa min tränare till mej också - du behöver ju inte köra hela kroppen varje gång. Jag kör nog någon övning för alla kroppsdelar varje gång, men kan däremot ofta tänka att: idag ska jag koncentrera mej på benen och då får dom mest, eller mage/rygg osv... På så sätt blir det ju lite variation också och inte samma hela tiden. Jag kör en bröstmanick där man sitter och skjuter fram handtagen, dvs ungefär som sittande bänkpress. tongue.gif
Magdis
CITAT (stina @ 08-02-2006, 16:02)
Axelpressmaskin - hur ser en sådan ut och vad gör man i den undrar jag ivrigt!!!

Jag kör en bröstmanick där man sitter och skjuter fram handtagen, dvs ungefär som sittande bänkpress.  :P

Shoulderpress...man sitter rakt upp och pressar upp handtag ovanför huvudet. En sån bröstmanick som du beskrev har vi också och så finns pec-dec, en sån visade Rossi bild på för många sidor sedan. Och så har vi även denna för bröst:
stina
Ska kolla om vi har någon shoulderpress. Det är några maskiner jag inte använder...

Har ni motsatsen till bröstmanicken där man skjuter fram handtagen, dvs att man sitter med magen mot en platta och drar fram handtagen. Den tycker jag är skön! rolleyes.gif
Magdis
CITAT (stina @ 08-02-2006, 16:32)
Har ni motsatsen till bröstmanicken där man skjuter fram handtagen, dvs att man sitter med magen mot en platta och drar fram handtagen. Den tycker jag är skön! rolleyes.gif

Nä det känner jag inte igen. Är det också för bröstmusklerna. drar man handtagen mot sig? Vi har den som man skjuter handtagen ifrån sig.
stina
Hmmmm, är lite osäker på vilken muskel som får jobba mest, men kan tänka mig att det är både bröst och rygg, eller vad tror du? Man sitter alltså och drar handtagen mot sig med motstånd. Ganska brett mellan handtagen är det...
Magdis
CITAT (stina @ 08-02-2006, 16:44)
Hmmmm, är lite osäker på vilken muskel som får jobba mest, men kan tänka mig att det är både bröst och rygg, eller vad tror du? Man sitter alltså och drar handtagen mot sig med motstånd. Ganska brett mellan handtagen är det...

Det måste jag kolla. Det finns en hel del maskiner som jag inte använder. Vi har fått en bicepsmaskin som jag testade idag men det kändes ju bara bängligt. Bättre att använda hantlar till bicepscurl då. Två olika tricepsmaskiner har vi också och jag ska använda den ena. Rörelsen blir densamma som när man använder ett rep i en vanlig sån där mojäng med tyngder.
Magdis
Det kan inte va den här du menar Stina? Sittande rodd?

Är det den så håller jag verkligen med dig, den är superb! Tar nog både axlar, biceps och rygg skulle jag tro.
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-02-2006, 16:57)
Det kan inte va den här du menar Stina? Sittande rodd?

Är det den så håller jag verkligen med dig, den är superb! Tar nog både axlar, biceps och rygg skulle jag tro.

Jo, en sån är det!!! Fast i våran sitter man upprätt, men det kan ju inte spela någon roll.... Vissa muskler är skönare att träna än andra, och den här är en njutning tycker jag!!! rolleyes.gif
Magdis
CITAT (stina @ 08-02-2006, 19:39)
Jo, en sån är det!!! Fast i våran sitter man upprätt, men det kan ju inte spela någon roll.... Vissa muskler är skönare att träna än andra, och den här är en njutning tycker jag!!! rolleyes.gif

Ja det klickade mellan mig och den där maskinen också! rolleyes.gif Testade en sån på ett gym i Lycksele när jag var där i julas, kunde ju inte låta bli att träna på hela 5 dagar så jag hann med 3 pass där tillsammans med svägerskan under de 5 dagarna! Jag hoppades att det skulle komma en sån maskin till oss nu och det gjorde det! biggrin.gif

Brukar du använda maskinen för sidorotationer som är för sidorna av magen? Vi har en gammal variant och den är inte riktigt perfekt.
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-02-2006, 19:51)
CITAT (stina @ 08-02-2006, 19:39)
Jo, en sån är det!!! Fast i våran sitter man upprätt, men det kan ju inte spela någon roll.... Vissa muskler är skönare att träna än andra, och den här är en njutning tycker jag!!!  :rolleyes:

Ja det klickade mellan mig och den där maskinen också! rolleyes.gif Testade en sån på ett gym i Lycksele när jag var där i julas, kunde ju inte låta bli att träna på hela 5 dagar så jag hann med 3 pass där tillsammans med svägerskan under de 5 dagarna! Jag hoppades att det skulle komma en sån maskin till oss nu och det gjorde det! biggrin.gif

Brukar du använda maskinen för sidorotationer som är för sidorna av magen? Vi har en gammal variant och den är inte riktigt perfekt.

Hur menar du då? Sidorotationer.... Berätta!
Magdis
CITAT (stina @ 08-02-2006, 19:52)

Hur menar du då? Sidorotationer.... Berätta!

Svårt att förklara men man sitter på ett säte och tar stöd med armarna mot nåt på sidorna och så vrider man överkroppen åt sidan med hjälp av magmusklerna. Helst ska man även hålla emot med magmusklerna när man går tillbaka till neutralläge. Man gör likadant på bägge sidorna och det är alltså för sneda bukmusklerna eller vad de heter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon