|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
CITAT (anna_rispan @ 11-08-2006, 11:13) Snacka om att det gcik snabbt. Det såg ut som att de ksulle skaka hand först och sen sjvupp så hade den andra liksom ramlat över AXELN på den första.
Men jag undrar ibland om man hinner få in sånt där i en riktig själförsvarssituation? Eller sitter det liksom i ryggmrägen då??? Tja, det fungerar på tävling när båda två är beredda på att någon av dem ska hitta på något, så rimligtvis borde det fungera även i en självförsvarssituation. För hur många angripare hoppar på någon de tror kan försvara sig? De väljer ju dem de tror de kan spöa, så man har överraskningsmomentet på sin sida  Sen är det precis som du säger reflexreaktioner också. I en riktig situation reagerar man först och funderar på vilken teknik det var efteråt.
CITAT (stina @ 11-08-2006, 09:24) Kul Magdis! Lycka til. med träningen! Hu LadyG, inte skulle jag vilja åka i backen på det där viset!!!  Aj, aj, aj... Idag är det step/core som gäller. Efter en natts vila känner jag mig fit-for-fight igen!  Det är inte så farligt som man kan tro, dels för att mattan är ganska mjuk och dels för att man får lära sig falla först innan man får lära sig bli kastad. Men vilken träningsvärk jag har idag! I axlarna, ryggen, bröstet, lite i magen och en hel del på baksidan av benen. Jisses.... Hur ska det går att klättra idag egentligen Lycka till på step/core, Stina! Väntar på rapport från passet
Jag har faktiskt också träningsvärk kände jag när vi körde coren!  Kände av all plank- och annan styrketräning tidigare i veckan minsann. Men det gick bra ändå, orkade hänga med i alla fall. Fast det kändes! Jag var så tidig på gymmet så jag han gå en stund på bandet innan stepen började. Hissade upp bandet till ganska kraftig uppförsbacke och gick lite raskt i 10 minuter - blev helt klart svettig! Stepen var bara 30 minuter (liksom coren), men det är lättare koordination så här på sommarschemat så man kan ta ut stegen rejält. En vecka kvar på sommarschemat, sen börjar dom ordinarie passen. Nu sitter jag och smaskar en jättegod fruktsallad med grekisk yoghurt, honung och valnötter. En vaniljsmoothi därtill. I helgen blir det lugnt på "fysik-fronten". Vi ska bara ner till landet en sväng över dagen imorgon så att jag kan vattna, det lär behövas! Annars blir det stadsliv, kanske jag åker in en sväng till stan och flanerar lite på söndag. Kikar lite i affärer och sätter mej på nåt mysigt utefik och tar en latte... Vi får se. Lycka till med klättringen Lady-G!
CITAT (stina @ 11-08-2006, 14:09) Jag har faktiskt också träningsvärk kände jag när vi körde coren!  Kul! Brukar inte du ha ganska svårt för att få träningsvärk? Det är ju trots allt lite trevligt att känna att man gjort något
Jo, jag brukar inte få träningsvärk så lätt, men jag har kört ovanligt mycket styrketräning inkl magträning nu. Dessutom tror jag att det kanske fortfarande hänger ihop med mina 4 veckors uppehåll - kroppen är inte riktigt i trim ännu. Men framför allt beror det nog på all tid jag tillbringat i gymmet pga att det är så få grupp-pass på sommaren. Inte mina 3,5 min i plankan att förglömma heller - jag tog ut mej totalt max då.... Men det är som du skriver bara trevligt med lite träningsvärk. Å nu får jag två dagars vila!
Ja, det låter ju onekligen som om du kört ovanligt hårt och det alldeles i början av en ny termin. Klart det märks då  Nu är jag tillbaka från klättringen och det märktes att jag tränade igår, det säger jag bara. Gudars vad tungt! Gissa vem som har ont i alla möjliga kroppsdelar nu  Fast kroppen är inte van vid det nya schemat än, så det är bara att bita ihop. Om några veckor är allt som vanligt igen, då slipper jag värk i en massa konstiga små muskler  Det ser jag fram emot, för det är då man kan börja utvecklas och bli bättre.
Ja tänk att man har en massa delar av kroppen som man inte tänker på annars - men dom känns (ibland). Jag har träningsvärk i armhålorna, i ljumskarna och i sidorna av midjan ! Ja, det är bara att bita ihop så tystnar musklerna inom kort och operation uppbyggnad kan starta på allvar! På coren körde vi mycket "att sitta i balans", dvs att sitta på rumpan, luta sig bakåt och ha lyfta, böjda ben. Kändes rejält i mina ömma ljumskar vill jag lova. För att inte tala om magen... Jösses!! Ett gott glas vin kanske LadyG, som belöning?
*fniss* Armhålan? Det var ett nytt ställe att ha träningsvärk på  Körde core direkt efter step eller var det tvärt om? Ikväll blir det filmen "Chocolat" och naturligtvis lite choklad till som belöning, vin är jag inte så jätteförtjust i. Men en liten bit choklad däremot säger jag aldrig nej till
Godmorgon! Idag har träningsvärken ökat i ljumskarna - måste vara coren och all "balanssittning"!  Det var step först och core direkt efter. Gillade du filmen? Jag tycker den var kanonbra!  Choklad är mums!!!!
Filmen var bra, framför allt var den en suverän anledning att stoppa i sig choklad  Som tur är ska jag vila idag, något annat klarar inte kroppen idag, jag har sån träningsvärk att det är larvigt. Och jag som ska träna imorgon...
Oj, oj, oj.... Du kanske kan flirta till dig en massage av kära gubben??? Jag har varit nere och vattnat på landet idag. Ingen träning idag eller imorgon.... Jag grunnar å grunnar på hur jag ska lägga upp höstchemat. Så här funderar jag: Måndag - givet 1 mil löpning Tisdag - givet 1 tim step/styrka, dvs 20 min step-up och 40 min styrketräning i grupp med hantlar, bar, gummiband etc Onsdag - styrketräning i gymmet Torsdag - givet 1 tim step up och/eller 1 tim poweryoga Fredag - givet 5 km löpning lite snabbare och så någon form av styrketräning i gymmet. Det är det där med styrketräningen i gymmet som jag funderar på vad jag ska fokusera på. Tycker inte det blir så bra att träna hela kroppen, det blir så hattigt och jag har ju bara 1,5 gång styrketräning i gymmet i veckan. När jag tittar på mitt veckoschema så är det benen som får jobba mest och vad jag grunnar på är om jag ska koncentrera mig på mage/rygg och överkropp i gymmet. Undrar om mina ben får tillräcklig styrketräning ändå? Är löpning och step-up likvärdigt med styrketräning? Dom får ju styrketräning på tisdagar på gruppstyrkan också .... Eller ska jag köra lite benträning? Vad tror ni???? Ge mej ett råd!!!
anna_rispan
12-08-2006, 16:26
Som den lill amatör jag är så ser det ju ut som att du tränar benen lite mer. Så om du tycker att det känns mer lockande med att köra styrketräning med fokus på överkropp så känner du rätt!
Lita på magkänslan!!
Mycket ben blir det, men du kan ju styra styrketräningen mot överkropp och bara göra någon enstaka benövning så blir det lite bättre balans tror jag.
Du kan t ex göra övningar för armar, rygg, bröst och mage, det blir ganska mycket att hinna med ändå.
Vill du ändå hinna med lite styrketräning för benen kan du ju ta ett par rejält tunga hantlar (eller skivstång om sådan finnes) i händerna och göra benböj . Jag tänker mig en totalvikt om 15 - 20 kg, minst. Det tar både baksida och framsida på benen om man går ner lagom djupt, dvs inte mer än 90 graders vinkel i knäet.
Fast egentligen gör det nog inte så mycket om du inte styrketränar benen, de får så mycket träning ändå.
Tack för svaren!  Ja, det känns som ni skriver som om det blir mycket ben.... Mer än överkropp i alla fall. Så jag tror jag följer era råd och låter bli/kör väldigt lite ben under gym-dagarna. Jag kan ju börja så och känna efter hur det känns! Himla gott att ha er att bolla funderingar med! Ha en riktigt skön lördagkväll! Hälsar Stina
Jag valde faktiskt att inte träna idag, kroppen var för trött och öm för det. Säsongen har nyss börjat, jag hinner träna nästa söndag  Det gäller att veta när man ska hålla igen också.
Vad duktig du är LadyG!  Visst, det finns en gräns när kroppen är så trött så att det inte är roligt... Jag har tränat med skurhinken idag!
Risken finns att man skadar sig om man pressar sig för hårt för tidigt också, och det vill jag inte. Skurhinken ska inte underskattas! Sist jag tog fram den lyckades jag dra på min träningsvärk i armarna av allt gnuggande
Stämmer - gäller att vara lyhörd när kroppen slår i backen! Jag har inte skurat så himla frenetiskt, storstädade rejält och jättenoga för en vecka sedan, men vi får gäster i veckan så jag kände att det var läge att damsuga och torka golven. Strax är det badrummet som ska få sig en omgång! Imorgon ska jag springa så jag ska hiva i mej en rejäl portion kålpudding gjord på savojkål ikväll. Råröda lingon därtill - mums.
krellus
14-08-2006, 10:54
Så är man åter efter semestern!
Tränar i princip "bara" löpning just nu. Springer 5 dagar av 7 efter ett speciellt schema(som jag säkert redan har nämnt tidigare).
Springer bland annat: -Allt från 5 km till 2.3 mil. -2.5 km uppvärmning, 4 x 1 km "högt tempo"(90 sek vila mellan) + 2.5 km lugn jogging. -2.5 km uppvärmning, 5 x 400 meter "högt tempo"(60 sek vila mellan) + 2.5 km lugn jogging.
Började efter Stockholm maraton(nej jag sprang inte detta lopp) och har som mål att springa halvmaran i september samt "kanske" maran nästa år.
Resultat? Har inte varit i så bra form sedan 1981 då jag "tävlade" som junior. Har blivit av med mycket av den övervikt jag hade och flåset känns jättebra. Kan nu springa en längre sträcka i högt tempo utan att känna något(nästan).
-Dricker mindre alkohol! Visst, jag vill gärna ta ett glas vin eller två men dricker aldrig "mycket" kvällen innan ett morgonpass tex.
Underbart!
Grattis Krellus! Härligt att höra om dina framsteg  Hoppas det blir en halvmara och så småningom en mara, det är jag övertygad om att du fixar!
Kul Krellus!! Är det S:t Eriksloppet du ska springa? Visst är det roligare att lägga in intervallträning i löpningen istället för att bara "mala på". Tiden och sträckan går mycket fortare om man gör så tycker jag. Jag sprang idag, det kändes bra. Jag började på 9 km/tim och ökade successivt första halvmilen till 11,5 km/tim. Pustade därefter ca 2 minuter och sedan startade jag på 11,5 km/tim och ökade successivt till 12,5 km/tim tills jag sprungit 7,5 km. Ca 1 minuts drick- å pustpaus och sedan startade jag om på 11,5 km/tim för att avsluta efter 1 mil på 12,5 km/tim. Jag hade bra ork idag - undrar om det var kålpuddingens förtjänst...  (Jag åt som en mindre häst igår kväll) /Stina
Farbror Blå
14-08-2006, 15:58
 CITAT (Jag åt som en mindre häst igår kväll) på alla fyra ur en påse?
CITAT (Farbror Blå @ 14-08-2006, 17:58)  CITAT (Jag åt som en mindre häst igår kväll) på alla fyra ur en påse? Japp!
krellus
15-08-2006, 10:01
STINA Japp, det är St Eriksloppet jag tänker "börja" med. Jo, det är roligare än att bara "mala" på, helt klart. Ikväll blir det en runda. Får se hur lång den blir
Anledningen till att jag vet att St Eriksloppet går då är att det är en på mitt jobb som också ska springa det.
Idag blev det ingen träning för mej, blev ett besök hos kiropraktorn istället. Jag har fortfarande ont i skinkan och ena benet och han konstaterade en inflammation i en stor muskel långt inne i skinkan (kommer inte ihåg vad den hette) och möjligen en diskpåverkan. Han knäckte, bände och masserade och jag ska äta Ipren över helgen + ta det lite lugnt med träningen ett tag. Gärna springa - men inte 1 mil. Ingen plankträning och absolut inga rygglyft. Sit-ups ska jag inte göra från liggande, utan fälla upp ryggen om jag kör i sit-ups-manicken eller lägga en kudde under om jag kör på golvet. Nästa vecka ska jag tillbaka så kör han samma sak en gång till om det verkar bli bättre.
Så idag var jag och åt lunch med en arbetskamrat för första gången på jag vet inte hur länge. Kändes lite konstigt... Men imorgon blir det i alla fall lite styrketräning.
/Stina
Oj, det låter som om det var allvarligare än man kunde tro! Hoppas det inte blir några tråkiga efterverkningar nu bara, man vet aldrig om diskarna är inblandade. Lunch är inte träning, men det är ganska trevligt det också  Har du någon uppfattning om hur länge du ska ta det försiktigt, eller gäller det "tills vidare"?
Ja, jag blev alldeles iskall när han började prata om diskarna. Men när han kände hur "illa" det kändes i skinkmuskeln trodde han att det mycket väl bara kunde vara muskeln eftersom den mådde så jättedåligt. För att ta det säkra före det osäkra skulle jag dock ta det lugnt med att anstränga nedre delen av ryggen ett tag. Nja, hur länge vet jag faktiskt inte. Jag ska ju tillbaka nästa vecka och då ska jag fråga. Kanske ett par veckor.... Som tur är kan jag ju i alla fall fortsätta träna.  Och jag som kört så otroligt mycket plankan på sistone!  Jag har precis berättat för några av mina arbetskamrater att vi kan glömma Bellmanstafetten (i alla fall med min medverkan). Vi hade planerat att springa den nu i september och man måste vara 5 personer. Laget var klart....  Visst, den är bara 5 km, men jag VET att jag inte skulle kunna ta det lugnt med löpträningen om jag ska springa ett lopp. /Stina
Jag tycker du gör helt rätt när du tackar nej till stafetten. Inte kul kanske, men det snällaste för kroppen. Det kommer fler stafetter, men inte fler ryggar.
Skönt att du kan träna en del iaf, även om du inte kan göra allt. Förhoppningsvis betyder det att de tinte är så allvarligt och att det går över fort.
Ja man har ju lärt känna sig själv hyfsat bra och vet hur man funkar.... Ja det kunde varit värre - totalt träningsstopp!  Nu kan jag i alla fall hålla kondis och styrka uppe, även om jag för tillfället inte kanske kan utvecklas... Hur mår du i kroppen nu förresten - har träningsvärken börjat ge med sig?
Träningsstopp hade inte varit det minsta kul, inte för en endorfin-jägare iaf. Man får vara glad för att det inte var helstopp.
Ja, ikväll bär det av ner till klubben igen, musklerna är lite sega (i brist på bättre förklaring, jag känner mig som en gummianka, ungefär) men det blir nog bättre efter uppvärmingen får vi hoppas.
Lycka till!  Ser fram emot en rapport!
Äntligen hemma igen, vi hade styrelsemöte efter träningen  Gudars så trött jag blev av uppvärmingen, vi körde stenhårt ikväll. Jag blev faktiskt tvungen att stiga av vid ett tillfälle eftersom jag inte orkade springa mer, tjugo minuter är lite för mycket för mig i det tempot. Men sen blev det kul, med mycket tekniker och lite fys. Hoppas det inte blir modellen för framtiden, att tokköra på det viset för då vet jag inte om folk kommer att stanna kvar. Man måste ha lite energi kvar efter uppvärmingen (!) så man orkar lära sig något.
Vad kul det låter LadyG trots "slutkörningen".  Nej, man ska ju inte skrämma iväg folk med ett tempo som dom som är med inte klarar av. man ska gärna bli riktigt trött, men om man inte pallar känns träningspasset för många som ett misslyckande! Jag VILL OCKSÅ bli trött! Har redan abstinenser och spring i benen - hur ska detta gå!  Ska iväg och GÅ lite på löpbandet och sedan köra lite överkroppsträning. Precis det jag älskar får jag inte göra just nu: hård löpning, min älskade plankan och rygglyft.... Tycker lite synd om mej själv *suckar till * Hoppas jag träffar kiropraktorn idag så att jag kan fråga hur länge detta fysiska celibat ska pågå.... ps. LadyG, du är smartare än jag som lyssnar till din kropp och la in en vilodag nu när träningen precis dragit igång. Kanske min rivstart är en bidragande orsak till att det blev värre i häcken. *Rodnar lite skamset* ds
krellus
16-08-2006, 07:57
Trist Stina!
Du måste få myror i kroppen...
Ja usch ja!  Lugn träning är också bra, men det ger ju ingen endorfinkick, eller hur.... Berätta gärna om dina löppass så jag får dregla lite...
Hej på er! Nu har jag varit och smygtränat lite på gymmet. Började med 10 minuter i trappmaskinen, väldigt låg intensitet. Sedan körde jag lite styrketräning, mest överkropp, men även ett par benövningar där jag halverade vikterna mot vad jag brukar köra. Inte så där jättemycket träning, för jag kände lite i "aktern" och ryggslutet även när jag körde överkropp (svårt att låta bli att spänna hela kroppen). Det kändes inte som någon elak smärta, snarare är jag ordentligt öm efter gårdagens behandling hos kiropraktorn. Ville ändå vara jätteförsiktig eftersom jag äter Ipren (enligt ordination). En lång stretch fick bli avslutningen. Kändes skönt att träna något i alla fall och om jag bara är försiktig är det tydligen bättre att jag tränar än att jag låter bli (för blodgenomströmningen och läkningen). Saknade dock min planka.....  Imorgon ska jag försöka mig på rask gång/lätt jogging i 5 km på löpbandet. Hälsar akter-stina
Stackare, du har det verkligen inte lätt nu. Inte hjälper det väl att träna lite lugnt, inte för dig som är van att gå ut stenhårt?
Har du funderat på att simma under tiden ryggen är som den är, eller är det för mycket för ryggen? Tänkte om du kanske ville trötta ut dig utan att göra dig illa, och simning ska ju vara bra "sjukgymnastik".
Helt klart är det bättre att röra på sig så mycket man kan och försöka än att bli stel och stillasittande, det håller jag med om.
Idag blir det lugnt, för imorgon är det ju-jutsu igen och på fredag ska vi klättra, så jag bör nog lägga in en vilodag när jag kan.
Nja, det är ju inte riktigt samma sak.... Förstår du känslan med "husmorsgymnastiksvarianten" kanske? Jag kände ju av det här redan under semestern och att simma gjorde rejält ont så tyvärr är det nog ingen jätte-hit... (ont i benet) Nu tröstar jag mig med att jag ska få främmande imorgon em och vi ska på grönan imorgon kväll (i främmandet ingår 2 barn). Fredag har jag semester och då ska vi (vuxna) till Zetas trädgård och njuta. Lördag ska vi till Kungsträdgården (barnens nöje) där radiokanalen The Voice har en gratiskonsert. Med risk för att jag berättat det här redan: Jag har beslutat mig för att unna mig massage en gång i månaden. När kiropraktorn skulle bända mej igår utbrast han: Men herre gud människa vad stel du är - stretchar du överhuvud taget efter dina träningspass... Det gör jag - jättemycket!! Men jag är väldigt stel och "hård" i kroppen och jag tänkte att det kanske är bra för mej med regelbunden massage. Dessutom tror jag att jag tycker det är jätteskönt. Jag har tänkt på det tidigare - men nu ska det bli av (bara jag blir bra från det här eländet...) /Stina
Just det, nu kommer jag ihåg att du berättade om simningen. Då är inte det något bra alternativ heller, och det är nog det skonsammaste jag kan komma på.
Massage tycker jag definitivt du ska unna dig, det låter som om din kropp behöver det. Vet inte om Yoga är så bra just nu, det är så vitt jag vet ganska jobbigt med poweryoga, fast man kan ju göra bara det man klarar av kanske?
Nej kiropraktorn var lite tveksam till Poweryogan just nu, men han tyckte jag skulle se hur jag känner mej nästa torsdag när det börjar och ta ställning till det då. Han sa också "du kan ju prova hur det känns" om du känner dej OK på torsdag. Det är tydligen så att han vill att smärtan ska gå över så att man är säker på att det inte är någon diskpåverkan innan jag börjar belasta ryggen. Sen är det väl bara å tuta å köra. Betr massagen och vad som fått mej att besluta mej för att unna mig det just nu är (nu kommer en bekännelse) att jag är nikotinist (skäms lite). Jag röker inte, slutade för 7 år sedan, men jag har tuggat nikotintuggummi sedan dess. Det är fruktansvärt dyrt att hålla på med!!! Nu har jag bytt ut tuggumi mot snus och med det bytet så tjänar jag 1500:-/månad!  Funderade vad jag skulle unna mig och då kom jag på att massage var en bra idé. Ja, jag vet att jag borde sluta med nikotinet helt, men det är så mysigt och inte får jag dålig kondis av det och inte får jag lungcancer och inte får jag kol....
Tja, det är bara du som drabbas av snusets negativa biverkningar (du känner till det där om tandköttet och tänderna och att nikotin ger högre hjärtfrekvens), och det är ditt val. Dessutom tar du ju hand om kroppen i alla andra avseenden, så det jämnar nog ut sig i längden  Skönt att du har kiropraktorn att vända dig till så att du fär kvalificerad hjälp, ryggen ska man aldrig leka med. Den är alldeles för viktig för det! Dessutom verkar han duktig på att bända saker rätt
Ja jag vet.  Men jag försöker vara hälsosam på alla andra punkter i alla fall och jag snusar inte mycket alls. Jo, han är jätteduktig och specialiserad på idrottsskador så jag har fullt förtroende för honom. Himla praktiskt att han håller till på gymet faktiskt! Man tycker att du som håller på med kampsport borde se mycket skador, att kroppsdelar hoppar snett etc, men det kanske är så att man skadar sig mindre i det än i andra sporter?
krellus
16-08-2006, 15:24
Stina, smygträna? Vem hade kunnat tro det Var försiktig bara! Dregla över min löpning? Okej, vad sägs om det här.... Igår sprang jag 2 mil genom följande rutt... 1) Västertorpshallen ner till Axelsberg 2) Axelsberg till Gröndal längs mälaren 3) Via kanalen i liljeholmen vidare längs vattnet mot Årsta 4) Upp för berget och sedan rutt byte mot Essingeleden(söder om liljeholmen) 5) Söderut längs Essingeleden mot Västberga 6) Åter Västertorpshallen Tror att du har koll på dessa områden...
Är försiktig - lovar! Ja, jag har stenkoll på områdena, vet precis hur du sprungit! Du är jätteduktig!!!! *torkar dregel från tangentbordet*
Kampsport är en av de minst skadedrabbade sporterna i landet faktiskt, men det beror nog på att vi är akut medvetna om vilka skador vi skulle kunna orsaka om vi verkligen försökte. Vanligaste kampsportskadorna är finger- och tåskador (små kroppsdelar som lätt fastnar i dräkt eller matta av misstag) och därefter knä (vridningar) och fotleder (stukningar), men det händer väldigt sällan. När jag tänker efter har jag bara sett en riktig skada de senaste åren och det var ett lillfinger som vreds tillhälften ur led i andra leden. Han fastnade i en dräkt och hann inte komma loss i tid. Det lustiga är att senaste Folksam-undersökningen ang idrottsskador visade att innebandy av alla sporter är den mest skadedrabbade. Har aldrig spela det, men det ser ju inte så våldsamt ut... Ush vilken tur att jag inte ska träna idag, det känns som om det är åska i närheten (dundrande huvbudvärk). Det är så trist att träna då.
Det kanske kan vara så farligt betr skador så att ni har stenkoll på vad ni gör just därför. Om man håller på med något som inte är så direkt farligt så blir man kanske lite "slarvig" och då kommer skadorna som ett brev på posten. Innebandyspelarna kanske dunkar på varandra med bandyklubborna! Jag känner mig faktiskt också tung i huvudet - regnet VRÄKER ner över södermalm! Och jag som snart ska gå hem....
Ja, det kan nog stämma. Eftersom vi sysslar med ganska våldsamma övningar emellanåt (sparring t ex kan se ganska våldsamt ut) ser vi till att vara försiktiga, vi brukar påminna varandra om att vi tränar MED varadra och aldrig MOT varandra. *fniss* Bandyspelare är farliga människor  Ush, det lät som om det var åska i närheten innan, men nu ser det ut att klarna lite grand. Det stora svarta molnet är påväg bort, fast trycket i huvudet är kvar.
Ja här har det slutat regna ser jag - ska passa på att trippa ner till t-banan!
Trevlig kväll på er!
Undrar om jag tog i för mycket igår, jag har tränigsvärk i rumpan  Det är illa nog att gå, det gör lite ont att sitta på den också. Nåja det går över ganska snabbt
Välkommen i "stjärt-smärt-klubben" LadyG!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|