Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
yenny
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-01-2006, 22:42)
Nån som testat Yoga och kan berätta om det då? Det är väl också så där långsamt antar jag? Imorgon smiter jag kanske iväg på Body pump om jag törs! Det är mitt på dagen så jag hoppas på att det inte är så mycket folk som kan se om jag klantar mig! wub.gif

Japp... yoga har jag testat.... och ja det är långsamt.
Det handlar mycket om att fokusera.
Men man blir otroligt stark och seg... dessutom väldigt vig av yoga.
Man mår dessutom väldigt psykiskt bra för man blir lugn o samlad.

Nu vet jag inte om detta gäller för yogan som brukar vara på gymmen (i alla fall inte det som handlar om att bli lugn o samlad) för den yogan jag gjort har dom inte på gymmet.
När jag har gått har det varit i en lokal utan insyn, nedsläkt och med tända ljus och vacker musik. Kundaliniyoga heter den föresten. En utav de lugnare sorterna.
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-01-2006, 23:05)
CITAT (LadyG @ 19-01-2006, 22:54)
Bara en gång i månaden?!? När är nästa gång?

7:e februari är nästa introduktion och det känns ju lite länge. Om de har överseende med mig imorgon så lär jag mig säkert ganska snabbt. smile.gif

Välj lätta vikter första gången och fokusera på tekniken så går det säkert bra. Det är ju inga konsitgheter alls. Det går ganska fort mellan dom olika övningarna så 1:a gången kan det vara bra att bestämma sig för lätta vikter och köra samma vikt rakt igenom för att "känna efter". Att inte maxträna en gång spelar ju ingen roll (säger hon som lider av lite prestationsångest själv)

/Stina
stina
Yoga kanske vore något för mej! Fast då får jag köra det hemma för jag vill inte offra något av mina "fart och fläkt-pass". Jag har nämligen väldigt svårt att varva ner. Vaknar efter ett par timmar och är utsövd, pigg och vill gå upp.... Det brukar börja vid 1-tiden och sedan håller det på med ca 1,5 timmes mellanrum tills det är morgon. Så jag sover ca 1,5 tim - vaken ca 0,5 tim osv... Inget kul. Jag är pigg på morgonen, så tydligen räcker sömnen, men det är trist att ligga vaken.....

sad.gif
/Stina
Åsa E
Jag går på yoga på gymmet nån gång ibland. Den yogan handlar mest om stretch och det känns bra. Stina, ett sådant pass kan man köra direkt efter
t ex body pump, det blir som stretching och nervarvning och så behöver du inte offra något av dina andra pass.
stina
Det låter ju toppen, men tyvärr ligger inga yogapass på mitt gym så att det passar... sad.gif
Annika Ljunggren
Är det någon av er som har gjort eller funderar på att göra en tjejklassiker? Jag tänkte göra en för att ha ett bra mål för min träning.
biggrin.gif

Vet inte riktigt när jag ska börja, men kanske med Tjej-vättern i juni (om jag inte har tenta då).

Tänkte att om det är fler som har tänkt vara med så kanske man kan försöka sporra varandra lite? Skulle vara kul! biggrin.gif
stina
CITAT (Annika Ljunggren @ 20-01-2006, 10:55)
Är det någon av er som har gjort eller funderar på att göra en tjejklassiker? Jag tänkte göra en för att ha ett bra mål för min träning.
biggrin.gif

Vet inte riktigt när jag ska börja, men kanske med Tjej-vättern i juni (om jag inte har tenta då).

Tänkte att om det är fler som har tänkt vara med så kanske man kan försöka sporra varandra lite? Skulle vara kul! biggrin.gif

Berätta, jag måste erkänna att jag inte vet vad det är.... huh.gif
Annika Ljunggren
Har kopierat detta från http://www.ensvenskklassiker.com/docs/page15.html

"Tjejklassikern är en utmaning för alla tjejer från 15 år och uppåt.
Du måste avverka Kristinaloppet alternativt TjejVasan, KortVasan 30 km, Tjejvättern 90 km, Tjejsimmet 1 km och Lidingö Tjejlopp 10 km.
Du har 12 månader på dig och du börjar med vilket lopp du vill."

Man kan ju göra en vanlig klassiker oxå, men distanserna i tjej-klassikerna är lite lättare att börja med. Gör man en vanlig så är det vasaloppet (9 mil), Vätternrundan (30 mil), Vansbrosimningen (3 km) och Lidingöloppet (30 km). Och det är lite väl för mig iallafall!
laugh.gif Får väl ta det senare... sleep.gif
LadyG
CITAT (Annika Ljunggren @ 20-01-2006, 10:55)
biggrin.gif

Det låter alldeles för jobbigt för mig.

Dessutom är jag en katastrof på skidor, så det går inte tongue.gif
Magdis
På måndagar ligger det ett yoga-pass strax efter ett pass i CoreBoard styrka så jag hade tänkt prova på nån gång. Kanske nu på måndag om inte maken jobbar kväll.

Det blev ingen Body pump för mig idag sad.gif Jag håller på att bli ordentligt förkyld och vaknade med halsen full med tjockt slem. Det blir vilodagar nu fredag och lördag så får jag se om jag är piggare på söndag.
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-01-2006, 12:46)
På måndagar ligger det ett yoga-pass strax efter ett pass i CoreBoard styrka så jag hade tänkt prova på nån gång. Kanske nu på måndag om inte maken jobbar kväll.

Det blev ingen Body pump för mig idag sad.gif Jag håller på att bli ordentligt förkyld och vaknade med halsen full med tjockt slem. Det blir vilodagar nu fredag och lördag så får jag se om jag är piggare på söndag.

Var köper man en sån där body pump?

Å var ansluter man den? blink.gif blink.gif blink.gif laugh.gif rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 20-01-2006, 13:00)

Å var ansluter man den? blink.gif blink.gif blink.gif laugh.gif rolleyes.gif

Testa cykelpumpen du och anslut den till det stället där det verkar som att det pyser ut överskottsluft ibland. Pumpa så hårt det går. rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-01-2006, 13:02)

Å var ansluter man den? blink.gif  :blink:  :blink:  :lol:  :rolleyes:

Testa cykelpumpen du och anslut den till det stället där det verkar som att det pyser ut överskottsluft ibland. Pumpa så hårt det går. rolleyes.gif

biggrin.gif laugh.gif
biggrin.gif laugh.gif

Finns det ingen kork eller något man kan försluta öppningen med så att luften stannar kvar, som i en luftmadrass?
Farbror Blå

Å var ansluter man den? blink.gif  :blink:  :blink:  :lol:  :rolleyes:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Trodde nog att mitt dåliga skämt skulle förbigås med talande tystnad.. wink.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 20-01-2006, 13:09)

Å var ansluter man den? blink.gif  blink.gif  blink.gif  laugh.gif  rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Trodde nog att mitt dåliga skämt skulle förbigås med talande tystnad.. wink.gif

Hur i hela friden kunde du tro det?? blink.gif Känner du inte mig vid det här laget? laugh.gif laugh.gif
Hannele
Jag älskar att skotta snö! wub.gif
Helt gratis motion.
stina

Usch, stackars dej som är förkyld!!! Krypa på dig!!!! wub.gif En whiskey eller två kanske?

Själv blev det inte mycket till styrketräning på lunchen. Det känns som om det har lixom "fastnat" i övre ryggen. sad.gif Det gör ont när jag andas och känns trångt i bröstkorgen. Träffade kiropraktorn och frågade och han sa att jag skulle höra av mig efter helgen om det inte släpper så skulle han "knäcka mej". ohmy.gif Det är så äckligt tycker jag, men det hjälper ju direkt...
Magdis
CITAT (stina @ 20-01-2006, 13:21)

Det blev ingen Body pump för mig idag  :( Jag håller på att bli ordentligt förkyld och vaknade med halsen full med tjockt slem. Det blir vilodagar nu fredag och lördag så får jag se om jag är piggare på söndag.

Usch, stackars dej som är förkyld!!! Krypa på dig!!!! wub.gif En whiskey eller två kanske?

Själv blev det inte mycket till styrketräning på lunchen. Det känns som om det har lixom "fastnat" i övre ryggen. sad.gif Det gör ont när jag andas och känns trångt i bröstkorgen. Träffade kiropraktorn och frågade och han sa att jag skulle höra av mig efter helgen om det inte släpper så skulle han "knäcka mej". ohmy.gif Det är så äckligt tycker jag, men det hjälper ju direkt...

Tack tack! Lite whiskey skulle ju smaka gott men jag har ingen. Echinagard, vitlök, gul lök och honung finns det dock.

Det låter ju inge bra alls med din låsning i ryggen. sad.gif Har du haft så förut alltså? Jag brukar känna som att revbenen sitter fast i mitten av ryggen ibland, det sliter när jag kör shoulder press. Det var nåt som hände när jag hade lunginflammation och hostade av ett revben och sjukgymnasten där jag bodde förut trodde att hela problemet med axlarna kom därifrån. Han gjorde också en "knäckning" där för att få bort låsningen.

Hoppas verkligen att det ordnar upp sig med det för dig. wub.gif
stina
Ja, jag har haft så förut. Fast värre, då brände det som attan också mellan skulderbladen. Tror jag ska gå och få det fixat innan det blir värre. Det är nog inte bra att träna om det är något som ligger tokigt.... Jag krockade för 10 år sedan och precis i krockögonblicket var satt jag framåtböjd och kikade ut genom högerrutan (förberedde filbyte). Jag flög väldigt långt fram mot vindrutan och slungades sedan tillbaka och landade nästan på huvudet på ryggstödet. Ryggen trycktes ihop och det gjorde fruktansvärt ont, jag skrek rakt ut. Vet inte om det är sviter av det som gör att det låser sig ibland, tur att kiropraktorer finns....
Magdis
O fy vad hemskt Stina, inte undra på att du har ont då! sad.gif Massor med beröm till dig som är så aktiv och tränar efter det, det måste vara en stor fördel för dig. Jag tror faktiskt att om jag hade börjat träna redan för 7 år sen när jag fick den här skadan i revbenen så hade jag inte haft dessa axelproblem idag. Du är jätteduktig! smile.gif
stina
Tack snälla du, det värmer!!! wub.gif Att träna hjälper helt klart, jag hade mycket större problem med ryggen innan jag började än nu, även om man får inse sina brister och får "fixa till sig" ibland - fast det är det värt mot att ha evig värk som jag numera guskelov slipper!!!

Förresten försökte jag ta en bild på ryggen imorse, men det funkade inte att pricka in ryggen i kameralinsen! Jag försökte hålla kameran över huvudet och stod med ryggen mot en spegel, men antingen blev det suddigt, eller så kom byrån med eller taklampan!:P
Magdis
CITAT (stina @ 20-01-2006, 14:08)
Förresten försökte jag ta en bild på ryggen imorse, men det funkade inte att pricka in ryggen i kameralinsen! Jag försökte hålla kameran över huvudet och stod med ryggen mot en spegel, men antingen blev det suddigt, eller så kom byrån med eller taklampan!:P

Hihi, vad synd! Du har inte självutlösarfunktion på kameran då? Eller så kan du be maken fota, fast han kanske tycker det verkar lite konstigt? laugh.gif Min man börjar nog vänja sig vid mina konstigheter vid det här laget! laugh.gif Han fick ju t.o.m ställa upp och visa benen i somras i den där roliga tråden som blev till en Odlait-klippdocka! laugh.gif laugh.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 20-01-2006, 14:08)
Tack snälla du, det värmer!!! wub.gif Att träna hjälper helt klart, jag hade mycket större problem med ryggen innan jag började än nu, även om man får inse sina brister och får "fixa till sig" ibland - fast det är det värt mot att ha evig värk som jag numera guskelov slipper!!!

Haha vad roligt deet lät när du försökte ta bild biggrin.gif
Du får be någon annan att hålla i kameran kanske?=)
stina
Hmmmm - jag är inte så säker på att sambon vill dela min rygg med cyberrymden.... tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Han förstår lixom inte att det är i vetenskapligt syfte.... laugh.gif
yenny
CITAT (stina @ 20-01-2006, 15:03)
Hmmmm - jag är inte så säker på att sambon vill dela min rygg med cyberrymden.... tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Han förstår lixom inte att det är i vetenskapligt syfte.... laugh.gif

hi hi...jag övertalade min kille i somras att ta bilder... men han tittade mysko på mej o trodde nog jag var aldeles knasig biggrin.gif
(fast jag fick hjälp)
stina
Jag får väl testa.... Kanske han kommer i stämning efter ett par glas vin ikväll! wink.gif tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 20-01-2006, 15:08)
Jag får väl testa.... Kanske han kommer i stämning efter ett par glas vin ikväll! wink.gif tongue.gif

CITAT
Vetenskapligt syfte

Du är för rolig:lol: laugh.gif

hehe kanske blir riktigt spännande laugh.gif rolleyes.gif
Magdis
CITAT (stina @ 20-01-2006, 15:08)

Sen kan du ju be att få ta ett på hans rygg också? rolleyes.gif
Min man fick ta kort på min mage redan i somras till den helknasiga tråden vi hade igång då...han tyckte nog det var ganska skojigt också eftersom vi har samma typ av humor han och jag. biggrin.gif

Såklart det är i rent vetenskapligt syfte! laugh.gif
LadyG
Idag är motivationen verkligen inte på topp, och jag som inte ens behöver gå ut för att komma till träningscykeln. Behöver bara ställa fram den framför TV:n och köra. Fast jag har lixom ingen lust.

Å andra sidan är det knappt en timma av mitt liv, och spenderar jag den nu mår jag gott ikväll. Gott samvete är bästa huvudkudden.

Fast idag är jag trött. Och less på träningen, urless till och med.

Är det mörkret månne som gör att jag känner mig sån? Är det fler här som blir såhär när kylan och mörkret sätter in?
yenny
CITAT (LadyG @ 20-01-2006, 19:30)

Är det mörkret månne som gör att jag känner mig sån? Är det fler här som blir såhär när kylan och mörkret sätter in?

Ja jag är hopplös på att träna när mörkter kommer.... jag lägger mer eller mindre av att träna, tappar orken alldeles.
Och i år verkar det trögt att komma igång också... jag vill träna... men gymmet lockar inte alls tyvärr.
LadyG
CITAT (yenny @ 20-01-2006, 19:38)
Ja jag är hopplös på att träna när mörkter kommer.... jag lägger mer eller mindre av att träna, tappar orken alldeles.
Och i år verkar det trögt att komma igång också... jag vill träna... men gymmet lockar inte alls tyvärr.

Men du styrketränar en hel del? Det skulle du i princip kunna göra hemma också, om du har en hantel (eller en stor bok) och en skivstång (eller ett litet barn) och en stabil stol.

Å andra sidan får man inte gemenskapen, peppningen och den biten, och man kommer inte ut, vilket kan vara uppiggande i sig.

Det är ju olika från person till person vad man vill göra. En del vill inte alls visa upp sig på gym, medan andra inte har något emot att andra ser när man tränar. Jag skulle nog inte våga gå till ett gym, jag är nog lite för självmedveten. Har fortfarande en ganska sned kroppsuppfattning, som jag måste komma till rätta med först.

Du kanske skulle testa ett gym-pass hemma, kanske till någon favoritmusik?
yenny
Det skulle nog vara bra att ha ett pass att göra hemma när jag inte kommer iväg till gymmet. jag styrketränar lite lagom i vanliga fall (typ 2 pass i veckan)
jag behöver det för att orka med jobbet, får så ont i axlarna annars.
Jag har egentligen inget emot gymmet i sej och jag bryr mej inte om någon skulle titta.
Jag bara kommer mej inte för... sitter hellre hemma o häckar.
(jag blir nog lite vinter deppig... orkar inte träffa kompisar heller)
LadyG
Om du inte har lättretade grannar under dig kan du ju också använda hopprep, det är jobbigt! smile.gif

Fast om du är lite vinterdeppig kanske det är bättre om du i första hand försöker komma ner till gymmet, och i andra hand tränar hemma. Vinterdeppighet är inte alls roligt att drabbas av, men ljus ska visst vara jättebra. Och träna, men det gör du ju smile.gif

Det är strongt av dig att inte släppa allt vad träning heter när du är deppig. Att orka planera och göra upp planer i sig är tungt, och om du så bara kör ett litet pass i veckan så är det en stor seger över vintermörkret wub.gif
yenny
Hopprep.... tja... jag ska nog hoppa över det... annars blir nog inte grannarna så glada (jag får ta det utomhus när det blir varmare)

Jag tror att gymmet är det bästa... jag ska bara ta mej i kragen och komma dit.. har planer på ett pilates pass på måndag smile.gif

Jag försöker göra något varje vecka i alla fall... just nu blir det oftast inte 2 ggr i veckan... snarare en... eller inget.
Men ljuset kommer ju tillbaka nu och jag känner mej redan piggare, så snart är jag nog i full gång smile.gif
stina
CITAT (yenny @ 20-01-2006, 21:34)
Hopprep.... tja... jag ska nog hoppa över det... annars blir nog inte grannarna så glada (jag får ta det utomhus när det blir varmare)

Jag tror att gymmet är det bästa... jag ska bara ta mej i kragen och komma dit.. har planer på ett pilates pass på måndag smile.gif

Jag försöker göra något varje vecka i alla fall... just nu blir det oftast inte 2 ggr i veckan... snarare en... eller inget.
Men ljuset kommer ju tillbaka nu och jag känner mej redan piggare, så snart är jag nog i full gång smile.gif

Vi hejar på dej Yenny!!!! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
yenny
CITAT (stina @ 20-01-2006, 21:41)
Vi hejar på dej Yenny!!!! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Tackar! det behöver jag biggrin.gif
stina
CITAT (LadyG @ 20-01-2006, 19:30)

Jag har faktiskt lättare att komma iväg till gymmet nu på vintern. Tycker det är en så skön miljö med ljuset, musiken och alla aktiviteter. Dras med och får energi på något sätt... Däremot kan det kännas motigt en vacker vårdag istället tycker jag....

/Stina
stina
CITAT (yenny @ 20-01-2006, 21:42)

Vi hejar på dej Yenny!!!!  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Och fast man inte kan tro det när man tittar ut (i alla fall inte i Stockholm där vi har vargavinterväder just nu) så ÄR våren i antågande!!! Hörde minsann talgoxarnas vårsång i onsdags vid Katarina kyrka på Söder!!! rolleyes.gif
yenny
CITAT (stina @ 20-01-2006, 21:45)
CITAT (yenny @ 20-01-2006, 21:42)

Vi hejar på dej Yenny!!!!  rolleyes.gif  rolleyes.gif  rolleyes.gif

Och fast man inte kan tro det när man tittar ut (i alla fall inte i Stockholm där vi har vargavinterväder just nu) så ÄR våren i antågande!!! Hörde minsann talgoxarnas vårsång i onsdags vid Katarina kyrka på Söder!!! rolleyes.gif

ja här sjunger de så vackert så wub.gif
LadyG
CITAT (yenny @ 20-01-2006, 21:34)

Det tror jag med. Stina och jag hejar på dig smile.gif

Jag lyckades faktiskt ta mig upp på cykeln tillsist, mitt samvete jagade upp mig, och jag presterade mitt bästa pass hittils på kuppen. Vilken morot att klå det resultatet nästa gång! Snart kanske det t om är dags att utöka från 20 minuters tramp till 25 minuter. smile.gif

Vet inte hur andra motionscyklar ser ut, men min har en skala 0 - 8 i motstånd och jag ligger på 6,5 hela tiden. Sen har jag ingen aning om vad det är för distans den visar i displayen, om det är eneglska miles eller kilometer eller vad, men tid och puls begriper jag biggrin.gif

Den enda manual som fanns med var den som beskrev hur man monterade den unsure.gif men inte vad den mätte distans och hastighet i.

Nån som vet om det finns något standardvärde man brukar använda på motionscyklar?
yenny
jag har funderat på motionscykel ett tag... fats jag vet inget om sånna... är det någon som har tipps på bra sånna? Vad ska man tänka på..vad bör finnas på dom?
LadyG
Min är inte någon svindyr märkessak men den fungerar bra fast den inte heter monark smile.gif

Tänk på att du vill förmodligen ha en magnetbromsad, de är i regel tystader och mer hållbara. Den behöver inte den mest avancerade träningsdatorn på marknaden heller, men pulsmätare är kul och du vill säkert veta hur fort det går och hur långt du kommit. Motståndet vill man också kunna ställa in, fast några femton träningsprogram behövs inte, sådant är helt bortkastat om man inte tränar för att tävla. För motion räcker det med fart- och pulsmätare. Min gick lös på runt 700:- och jag är supernöjd.
Magdis
Hur gör man egentligen när man gör situps med vikter? Ska man hålla hantlar uppe vid öronen eller? Jag måste hålla i huvet annars får jag så ont i nacken.
LadyG
Jag brukar lägga en skivstångsvikt på bröstet, fast då håller jag den på plats med båda händerna. Det kanske räcker med en hand om huvudet och en om vikten?

Annars är en romersk stol (ser ut som en lutande bänk med fösten för fötterna, man lutar sig jättejångt bakåt och får göra situps i uppförsbacke)en vettig sak, om man inte går ner hela vägen och vilar och inte går upp helt heller (då vilar man också för mycket). Den tar jättebra, om man inte gör för yviga rörelser.
Rossi
Jaha, då är det min tur att bidraga med ett foto på ryggen. Med hjälp av min man har jag alldeles nyligen tagit det här fotot. Han fick använda vidvinkel för att få med alla muskler! laugh.gif Äsch, jag bara skojar!

stina
Snyggt Rossi!!! Tyvärr blev det ingen "stämning" igårkväll - vi fick gäster. Nu har sambon åkt bort. Ska försöka fördjupa mig i manualen till kameran för att lista ut hur självutlösaren fungerar. Återkommer alltså så snart mina tekniska problem löst sig!!!

Leve vetenskapen! wink.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 21-01-2006, 02:35)
Jag brukar lägga en skivstångsvikt på bröstet, fast då håller jag den på plats med båda händerna. Det kanske räcker med en hand om huvudet och en om vikten?

Just det, skivstångsvikt kan nog gå bättre. Eller en 15 kilos dotter på bröstet kanske? laugh.gif laugh.gif

Det är ganska lustigt det här med träningen för det är fler i min familj som blivit träningsgalna. Både mamma och pappa har börjat styrketräna på äldre dar! De är skilda sedan 2 år så de har dessutom börjat var för sig. Mamma har varit aktiv länge med Friskis & Svettis, stavgång och vattengympa och nu har hon alltså lagt till ett styrkepass i veckan. biggrin.gif Pappa har aldrig varit nån träningsmänniska, det är precis som jag.

Jag pratade med pappa igår och då hade han varit på först spinning och sen styrketräning och han har skaffat sig en skivstång där hemma, träningscykel och allt! biggrin.gif Han opererade akut by-pass för 2 år sen efter en hjärtinfarkt, bytte ut 5 blodkärl i hjärtat. Jag tycker det är så himla skoj att de börjat komma igång så här och låter så där totalentusiastiska som man själv känner sig när man pratar om träning.
Synd att de bor 100 mil bort bara, så vi inte kan träna ihop. När mamma var här för ett tag sen och hälsade på så hängde hon med på mitt gym och jag ska hänga med på deras när jag åker dit i vår. biggrin.gif biggrin.gif
stina
Å här é min rygg...

Jösses vad jag kämpat för att föra vetenskapen framåt.... tongue.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-01-2006, 12:00)
CITAT (LadyG @ 21-01-2006, 02:35)

Just det, skivstångsvikt kan nog gå bättre. Eller en 15 kilos dotter på bröstet kanske? laugh.gif laugh.gif

Det är ganska lustigt det här med träningen för det är fler i min familj som blivit träningsgalna. Både mamma och pappa har börjat styrketräna på äldre dar! De är skilda sedan 2 år så de har dessutom börjat var för sig. Mamma har varit aktiv länge med Friskis & Svettis, stavgång och vattengympa och nu har hon alltså lagt till ett styrkepass i veckan. biggrin.gif Pappa har aldrig varit nån träningsmänniska, det är precis som jag.

Jag pratade med pappa igår och då hade han varit på först spinning och sen styrketräning och han har skaffat sig en skivstång där hemma, träningscykel och allt! biggrin.gif Han opererade akut by-pass för 2 år sen efter en hjärtinfarkt, bytte ut 5 blodkärl i hjärtat. Jag tycker det är så himla skoj att de börjat komma igång så här och låter så där totalentusiastiska som man själv känner sig när man pratar om träning.
Synd att de bor 100 mil bort bara, så vi inte kan träna ihop. När mamma var här för ett tag sen och hälsade på så hängde hon med på mitt gym och jag ska hänga med på deras när jag åker dit i vår. biggrin.gif biggrin.gif

En dotter kan bli besvärligt, men mycket roligare smile.gif Hon kan få räkna och hejja, och hon kan hålla sig fast själv smile.gif

Men det är ju jättebra om de börjat träna på äldre dar, det är ju jättenyttigt för hela kroppen! Vad glad jag skulle bli om mina föräldrar tog upp någon form av träning. Du ska vara stolt över dina föräldrar, tycker jag. Hoppas entusiasmen överlvever tills träningen blivit en vana, i synnerhet för din pappas skull.

Snygga ryggar tjejer! Jag törs inte hänga på, jag är alldeles för knubbig för att mysklerna på ryggen ska synas tongue.gif
Rossi
CITAT (stina @ 21-01-2006, 12:30)
Å här é min rygg...

Jösses vad jag kämpat för att föra vetenskapen framåt.... tongue.gif

Bravo! Snyggt jobbat!

Nu har vi snart till en hel kalender IGEN!

smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon