|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
CITAT (LadyG @ 28-01-2006, 20:09) CITAT (Farbror Blå @ 28-01-2006, 19:41) CITAT (stina @ 28-01-2006, 17:41) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-01-2006, 17:38) Jag måste nog inrikta mig mer på att försöka komma åt de nedre bukmusklerna och inte träna de övre på ett tag också. De övre bullar ut sig för mycket och däruppe har jag inget fett heller så det blir lite ojämnt resultat!  Samma här! Uppifrån och ner på magen: Först ett berg, sen en dal och sist en påse...  Förlåt, men så såg inte magen ut=)Jag håller med dig Farbror Blå, inte såg magen ut som hon beskriver den. Jag såg en stark, vältränad mage utan påsar.  Tack!  Det tog faktiskt emot rejält att lägga ut en bild på magen ska ni veta! Fast jag är väl dum som blåstirrar på minsta lilla skavank på mig själv. På andra gör jag ju inte det... Antar dock att jag inte är ensam om det! Nu ska jag snart gå upp. Ska träffa min älskade mamma i Solna centrum idag. Hon är 80 år men en riktig krutgumma är det. Gumma är egentligen fel ord, hon är mer som en kruttjej faktiskt!  Vi har jättekul ihop, ska kolla kläder och fika. Och jag ska köpa mina styrketräningshandskar! Hoppas ni också får en mysig söndag! /Stina
CITAT (stina @ 29-01-2006, 08:40) Tack!  Det tog faktiskt emot rejält att lägga ut en bild på magen ska ni veta! Fast jag är väl dum som blåstirrar på minsta lilla skavank på mig själv. På andra gör jag ju inte det... Antar dock att jag inte är ensam om det! Du har ingenting att skämmas för Stina.  Tyvärr så är det ofta så att man ser sig själv i detalj och andra i helhet.
God morgon Rossi!!
Usch ja! Står och nyper, klämmer, stirrar och förömer...
Vad ska ni andra göra idag?
Träna Annars är ingenting särskilt inplanerat så jag får se vad jag får lust att göra
CITAT (LadyG @ 28-01-2006, 19:41) Musklerna syns ju inte om man inte aktiverar dem tänkte jag och det stämde ju. Har en bild till i albumet, stående, men den ser betydligt beskedligare ut  LadyG! Var inne och kikade i ditt album! Jädrans vilket muskelknippe du verkar vara! Skithäftig rygg rent ut sagt! Vaddå beskedlig i vila? Din rygg är ju BARA muskler!
Tack Jag ville lära mig göra en riktig armhävning, en gång i tiden. Sen bara fortsatte det, kan man väl säga
CITAT (LadyG @ 29-01-2006, 09:00) Tack Jag ville lära mig göra en riktig armhävning, en gång i tiden. Sen bara fortsatte det, kan man väl säga  Jo tack, det syns vill jag lova!!!
Jag undrar om det kan ha något att göra med att när jag tränar så gör jag hellre 55 armhävningar från knäna än 20 (orkar inte fler) från fötterna? Principen borde väl vara densamma som när man tränar med hantlar?
CITAT (stina @ 29-01-2006, 08:40) Tack!  Det tog faktiskt emot rejält att lägga ut en bild på magen ska ni veta! Fast jag är väl dum som blåstirrar på minsta lilla skavank på mig själv. På andra gör jag ju inte det... Antar dock att jag inte är ensam om det! Så är det nog för de flesta. Sig själv är man mycket hårdare emot. Däremot när andra ojar sig över att de t.ex är tjocka så kan jag inte se det hur mycket jag än stirrar. För mig ska en person vara rejält överviktig innan jag ens tänker på det. Min lilla magpåse är säkert synlig för omvärlden men det är knappast nån annan än jag som bryr sig.
Ja, vi var och tränade i förmiddags. Ganska tidigt när det inte fanns så många personer på gymet. Så skönt att kunna gå från maskin till maskin utan att behöva köa. Jag använda en ny maskin till uppvärmning, nämligen ellipsmaskinen. Ni vet den där man har två plattor för fötterna och så går/springer man och om man vill så kan man hjälpa till med armarna. Det var väldigt effektivt och man sprang utan att belasta knäna lika mycket som om man verkligen hade sprungit. Jag är väldigt försiktig med mitt knä nu och försöker att träna upp det i sakta mak. Tyvärr gör det att jag har lite svårt för att träna kondition nu så det blir mest styrka. Nu ska det städas lite och sen ska jag titta på två matcher på handbolls-EM på dansk TV.  Min man har kört iväg för att jobba lite extra. Vi har haft en jättehärlig helg - synd att den inte är lite längre bara ...
Här blir det ingen träning alls... jag är dyngförkyld Men men... det är bara att ta del lugnt... vi skall gå ut en sväng i solen så jag får röra mej lite i alla fall.
CITAT (Rossi @ 29-01-2006, 13:53) Jag använda en ny maskin till uppvärmning, nämligen ellipsmaskinen. Ni vet den där man har två plattor för fötterna och så går/springer man och om man vill så kan man hjälpa till med armarna. Cross-trainern...det är min älsklingsmaskin!!  Man blir varm i hela kroppen av den. Har man problem med knät så är den mycket bättre än löpbandet t.ex.
CITAT (yenny @ 29-01-2006, 13:56) Här blir det ingen träning alls... jag är dyngförkyld Men men... det är bara att ta del lugnt... vi skall gå ut en sväng i solen så jag får röra mej lite i alla fall. Krya på dig! Så himla tråkigt det är att vara förkyld. Jag har inte tränat på en hel vecka nu men ikväll ska jag följa med dottern på hennes träning!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-01-2006, 14:04) CITAT (Rossi @ 29-01-2006, 13:53) Jag använda en ny maskin till uppvärmning, nämligen ellipsmaskinen. Ni vet den där man har två plattor för fötterna och så går/springer man och om man vill så kan man hjälpa till med armarna. Cross-trainern...det är min älsklingsmaskin!!  Man blir varm i hela kroppen av den. Har man problem med knät så är den mycket bättre än löpbandet t.ex. Jaså den heter cross-trainer? Ja, man blev varm snabbt. Jag hade lite svårt att få in rytmen när jag använde armarna och så gled jag bakåt med fötterna hela tiden så ibland fick jag försöka att liksom hoppa fram eftersom jag var rädd för att trilla av maskinen.
CITAT (Rossi @ 29-01-2006, 14:06) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-01-2006, 14:04) CITAT (Rossi @ 29-01-2006, 13:53) Jag använda en ny maskin till uppvärmning, nämligen ellipsmaskinen. Ni vet den där man har två plattor för fötterna och så går/springer man och om man vill så kan man hjälpa till med armarna. Cross-trainern...det är min älsklingsmaskin!!  Man blir varm i hela kroppen av den. Har man problem med knät så är den mycket bättre än löpbandet t.ex. Jaså den heter cross-trainer? Ja, man blev varm snabbt. Jag hade lite svårt att få in rytmen när jag använde armarna och så gled jag bakåt med fötterna hela tiden så ibland fick jag försöka att liksom hoppa fram eftersom jag var rädd för att trilla av maskinen.  hihi...ja fötterna har en tendens att flytta sig lite under tiden men mest i sidled för min del. Bakåt far jag inte. Det är lite som att åka skidor och så kan man ställa in olika program på våra så att det är omväxlande skjuta på och dra i handtagen som gäller. Så här ser våra ut:
Ja, det är precis en sådan maskin. Jag körde inget program utan tryckte bara på QuickStart.
Hur länge använder du din? Jag har en arbetskamrat som står 30 minuter och då är hon dyngblöt efteråt. Men jag vet inte hur hög belastning hon har. Det är ju såklart avgörande för hur länge man kan använda den.
CITAT (Rossi @ 29-01-2006, 14:20) Ja, det är precis en sådan maskin. Jag körde inget program utan tryckte bara på QuickStart.
Hur länge använder du din? Jag har en arbetskamrat som står 30 minuter och då är hon dyngblöt efteråt. Men jag vet inte hur hög belastning hon har. Det är ju såklart avgörande för hur länge man kan använda den. Jag brukar bara köra 10 minuters uppvärmning på medelbelastning. Kör också oftast quick start men det har hänt att jag valt helkroppsträning nån gång och då har maskinen ändrat lutning under programmet. Jag är lite försiktig med fettförbrännande aktiviteter, särskilt före styrketräningen. Jag är rädd att förlora vikt. 10 minuter brukar vara lagom för att jag ska bli varm rakt igenom och lite fuktig i pannan!
Tjingeling på er! Nu har jag varit i Solna med lilla mamma och sprätt pengar! Hittade bland annat styrketräningshandskar. En jätteskön, mjuk modell valde jag av märket Nike. Det fanns en tjockare sort också, med mer skinn på än den jag valde, men den var inte lika skön tyckte jag. Köpte även andra grejer: Ett par kortare, vita Peak-brallor på rea (till sommaren), en vit Logg-skjorta på HM, En randig tröja på Gina Tricot och två två lösa bh-bandsuppsättningar. Åt en sallad. Nu är jag hemma och provar mina "fynd"... Den där cross-trainern måste jag försöka våga mig på. Vet inte riktigt hur man gör och då känns det så pinsamt att stå och fumla  så larvig är jag! Imorgon är det i alla fall veckans dans-pass! Kuligt värre!!! Jag brukar köra på löpbandet eller trappmaskinen. Trappmaskinen 10 min medeltungt som uppvärmning 20 min maxtungt som konditionspass. Då forsar svetten om mej vill jag lova! /Stina
CITAT (stina @ 29-01-2006, 15:05) Den där cross-trainern måste jag försöka våga mig på. Vet inte riktigt hur man gör och då känns det så pinsamt att stå och fumla  så larvig är jag! Det låter jättemysigt Stina!!!! Visst är det kul med nya kläder! Jag bara älskar kläder! Du är inte alls larvig. Jag känner mig likadan. Jag har gått länge och sneglat på den där maskinen utan att ha vågat testa den. Men idag var det rätt folktomt på gymet och det fanns ingen i närheten av maskinen så jag frågade en instruktör om hon ville visa mig och det var jätteenkelt!
Farbror Blå
29-01-2006, 15:26
ÅÅÅÅ fler som är som jag
Jag tycker allt nytt är genant, känns ju alltid som om ALLA stananr och tittar bara på MEJ! Ska åka slalom nästa helg, nåt som jag bara gjort en enda gång i barnbacke... gruvar mej nåt enormt..
Ja kläder är kul! Kuligast tycker jag vår- och sommarkläder är! Jag ska passa på när det är tomt i gymet och cross-trainern!  Kul med slalom farbrorn!!! Jag kan INTE åka slalom, men har provat en helg med skidlärare och det var kul. Fast jag fick så ont i benen/fötterna av jävulskängorna! Och svårt var det också - det blev störtlopp - svårt att svänga!  Du kommer säkert få jättekul när första "pinighetskänslan" släppt!! /Stina
Farbror Blå
29-01-2006, 16:07
Låter bra=)
Skrattar åt din formulering
"jag kan inte åka, men fick en helg med en skidtränare.."
vad sysslade ni med då om man får fråga?
Nu som först har jag kommit hem från träningen. Idag var det lågintensivt men dessto längre så jag trattade faktiskt i mig en Gainomax på mitten för att orka. Det behövdes, för jag övar inför graderingen så jag behöver all träningstid jag kan få. Sammanlagt höll vi på i fem timmar effektiv tid! Fast då hade vi en paus på mitten, i en kvart ungefär så där hann man ju ta igen sig och så drack jag energidryck under passen också (en kolhydratstinn sak som jag bara tar till under långpassen). Det är bra att varva styrke-, konditions- och uthållighetsträning tror jag, för om man bara gör det ena och inget av de andra blir det nog snett till sist. Fast långpass står jag bara ut med ett par tre gånger per termin, det är otroligt jobbigt! Härligt att höra att du hade en trevlig dag Stina  Nu måste det ju bli jättekul att få träna igen när du är utvilad och musklerna fått bygga i lugn och ro. Känner du dig redo att ta dig an träningen igen?  Du är inte ensam Farbror Blå, jag skulle känna mig helt handfallen om jag kom in i ett gym. Hälften av alla maskiner vet jag inte vad man gör med, och den andra hälften ser farliga ut
Farbror Blå
29-01-2006, 16:19
Låter som en rejäl prövning detta! Måste vara bra uthållig också, inte bara stark!
CITAT (Farbror Blå @ 29-01-2006, 16:19) Låter som en rejäl prövning detta! Måste vara bra uthållig också, inte bara stark! Oja, styrka utan uthållighet är inte mycket bevänt med i kampsport och inget av det betyder ett vitten utan kondition, osv så alla sakerna beror på varandra. Men det är så jobbigt! Man blir så trött att man börjar "sluta tänka", om du förstår hur jag menar. Fast egentligen blir det ju inte jobbigare än man gör det, men jag tar alltid i för mycket och är för ivrig. Så jag får skylla mig själv
Farbror Blå
29-01-2006, 16:24
Förstår hur du menar, berättade ju tidigare hur det gick när en kille blev för ivrig och okoncentrerad, så jag skadade axeln ordentligt på judon. Man tappar liksom stinget av en timmas mattkamp.. mycket jobbigare än man kan tro
Oja, mattkamp är urjobbigt! Men kul, för man får brottas och det är roligt  Vi kör mycket mittsar (slag och sparkträning) också när vi kör långa pass, det är mindre risk för alla deltagande att man gör någon illa då. Mycket teknik också, när man slår i slow motion och försöker få rörelsen helt perfekt. Svårare än man kan tro, man blir genomsvettig av att hålla på  Mot slutet brukar vi lugna ner oss (de flesta iaf) och bara öva gamla tekniker som vi redan kan, utnyttja rutinen s a s och nöta in sakerna i kroppen
Farbror Blå
29-01-2006, 16:29
Låter väl genomtänkt=) Där du fått dina sidomuskler med andra ord, brukar man få träna rejält på kickboxning, karatae och liknande, när man lyfter benen
Ja, det kan det nog vara. Det har jag inte ens tänkt på faktiskt. Men när du säger det så, prova själv att lyfta knäet upp i midjehöjd fast som om du knäar någon t ex en sisådär 50 gånger  Fast värst ont gör det nog att lyfta benet rakt ut från sidan, lätt böjt i knäet, hela vägen upp till midjehöjd (det är den rörelsen man ska behärska för att kunna göra diverse sparkar), men det känns mer i höften tycker jag.
Farbror Blå
29-01-2006, 16:38
hehe låter som om det gick hett till
CITAT (stina @ 29-01-2006, 16:36) CITAT (Farbror Blå @ 29-01-2006, 16:07) Låter bra=)
Skrattar åt din formulering
"jag kan inte åka, men fick en helg med en skidtränare.."
vad sysslade ni med då om man får fråga? ;) :lol: Du skulle bara veta!!! Nej, faktum är att jag i alla fall lyckades hamna på honom en gång!  Körde på honom så att hans skida löste ut och for nerför backen!  Så jag var INTE någon populär elev....  Det låter roligt ju
CITAT (LadyG @ 29-01-2006, 16:15) Nu som först har jag kommit hem från träningen. Idag var det lågintensivt men dessto längre så jag trattade faktiskt i mig en Gainomax på mitten för att orka. Det behövdes, för jag övar inför graderingen så jag behöver all träningstid jag kan få. Sammanlagt höll vi på i fem timmar effektiv tid! Fast då hade vi en paus på mitten, i en kvart ungefär så där hann man ju ta igen sig och så drack jag energidryck under passen också (en kolhydratstinn sak som jag bara tar till under långpassen). Det är bra att varva styrke-, konditions- och uthållighetsträning tror jag, för om man bara gör det ena och inget av de andra blir det nog snett till sist. Fast långpass står jag bara ut med ett par tre gånger per termin, det är otroligt jobbigt! Härligt att höra att du hade en trevlig dag Stina  Nu måste det ju bli jättekul att få träna igen när du är utvilad och musklerna fått bygga i lugn och ro. Känner du dig redo att ta dig an träningen igen?  Du är inte ensam Farbror Blå, jag skulle känna mig helt handfallen om jag kom in i ett gym. Hälften av alla maskiner vet jag inte vad man gör med, och den andra hälften ser farliga ut  5 timmar!!!  Jösses amalia vad du jobbat.... Om du visste vad jag längtar till morgonens pass. Det "spritter" i rumpa och själ att få dansa loss....
CITAT (LadyG @ 29-01-2006, 16:38) CITAT (stina @ 29-01-2006, 16:36) Det låter roligt ju  Tyckte inte han alltså - fast jag och min kompis skrattade så vi tjöt och ramlade ännu mer....  Han hade ingen humor alltså..... Sedan beslöt vi oss för att skippa skidläraren och hittade en backe som såg kul ut - det var bara det att det var en jättesvår nerfart som slutade nere vid restaurangen med stora panoramafönster upp mot backen där vi tog så där 1 timme på oss att ramla nerför.... Undrar om dom kunde äta?
CITAT (stina @ 29-01-2006, 16:39) 5 timmar!!!  Jösses amalia vad du jobbat.... Om du visste vad jag längtar till morgonens pass. Det "spritter" i rumpa och själ att få dansa loss....  Jo, nu ska det bli gott att tugga i sig fast föda också, jag har bokstavligen levt på energidrycker och gainers  Jag hoppas verkligen att du får det rolig på träningen nu när du är utvilad, men jag tror det kommer att gå jättebra. Du verkar inte ha något fel på motivationen iaf Fast... hur gör man när det spritter i rumpan?
CITAT (LadyG @ 29-01-2006, 16:49) Fast... hur gör man när det spritter i rumpan?  Shakar loss så de bara ryker om brallan!!
Farbror Blå
29-01-2006, 19:03
Japp! Vi får dela på överskottet sen=)
Nu kommer vi tillbaka från Kids Club.  De fick först varsin T-shirt och varsin vattenflaska. Sen lekte de "förstenad" och några andra lekar där de skuttade omkring. Sen hoppade de i ringar som låg ner på golvet, gick på "lina" på ett hopprep på golvet och lite sånt. Det avslutades med att de fick slappna av och massera varandras axlar. De såg så söta ut! Lite konstigt var det att föräldrarna genast skickades ut och flertalet gick iväg långt medan jag och två andra mammor stannade precis utanför. Det hade nog behövts lite extra vuxna som höll ordning, särskilt på två av pojkarna som var totalt sjövilda och bara sprang omkring och kastade saker och slog omkring sig. Det är synd att det alltid ska finnas någon med som förstör för de andra. Men i stort var Caroline väldigt nöjd. Sen gick vi upp i gymmet och tittade eftersom jag visste att de nya maskinerna kommit. Jag kände inte igen nånting så nu blir det nog till att vänta på instruktionstiden. Fattade i princip ingenting av de maskiner jag kollade på.  Svårt att få henne bort från lekrummet och åka hem sen men med löfte om att vi kommer tillbaks nästa söndag så gick det till slut.
Farbror Blå
29-01-2006, 19:11
Kul det lät=)
Tror du inte dom körde ut föräldrarna för att dom inte skulle lägga sej i? Eller barnen hålla er i hasorna? =)
Busarna springer nog av sej ska du se Kul att det finns saker som gör träning attraktivt även för barn=)
Låter som om Caroline haft ett "toppentränignspass" Gud vad avis jag blir på alla dina nya maskiner!! Låter jättespännande. Kommer du bo i gymmet framöver måntro???
CITAT (Farbror Blå @ 29-01-2006, 19:11) Tror du inte dom körde ut föräldrarna för att dom inte skulle lägga sej i? Eller barnen hålla er i hasorna? =) Jag vet inte varför men jag tror nog det hade varit bra med lite assistans. Visserligen satt den vildaste pojkens mamma utanför och "fröken" fick bära ut honom ett par gånger. Han deltog inte alls i lekarna och ville inte vara därinne, ville hellre leka i borgen som var utanför. Hade jag varit hans mamma hade jag nog försökt få pengarna tillbaka och väntat tills han mognat till sig lite.
CITAT (stina @ 29-01-2006, 19:13) Gud vad avis jag blir på alla dina nya maskiner!! Låter jättespännande. Kommer du bo i gymmet framöver måntro???  Ja det blir kul när jag fått dem introducerade. Nu kändes det bara läskigt!  Jag såg flera "önskemaskiner", sittande rodd och tricepsmaskin bl.a. Jag ska gå på Coreboard styrka imorgon kväll och sen går jag nog upp och nosar lite på maskinerna igen!
Farbror Blå
29-01-2006, 19:18
CITAT (stina @ 29-01-2006, 19:13) Låter som om Caroline haft ett "toppentränignspass" Gud vad avis jag blir på alla dina nya maskiner!! Låter jättespännande. Kommer du bo i gymmet framöver måntro???  bäst vi turas om att gå med mat till Magdis om hon ska bo på gymet
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-01-2006, 19:15) CITAT (Farbror Blå @ 29-01-2006, 19:11) Tror du inte dom körde ut föräldrarna för att dom inte skulle lägga sej i? Eller barnen hålla er i hasorna? =) Jag vet inte varför men jag tror nog det hade varit bra med lite assistans. Visserligen satt den vildaste pojkens mamma utanför och "fröken" fick bära ut honom ett par gånger. Han deltog inte alls i lekarna och ville inte vara därinne, ville hellre leka i borgen som var utanför. Hade jag varit hans mamma hade jag nog försökt få pengarna tillbaka och väntat tills han mognat till sig lite. Han kanske inte kommer tillbaka....
CITAT (stina @ 29-01-2006, 19:20) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-01-2006, 19:15) CITAT (Farbror Blå @ 29-01-2006, 19:11) Tror du inte dom körde ut föräldrarna för att dom inte skulle lägga sej i? Eller barnen hålla er i hasorna? =) Jag vet inte varför men jag tror nog det hade varit bra med lite assistans. Visserligen satt den vildaste pojkens mamma utanför och "fröken" fick bära ut honom ett par gånger. Han deltog inte alls i lekarna och ville inte vara därinne, ville hellre leka i borgen som var utanför. Hade jag varit hans mamma hade jag nog försökt få pengarna tillbaka och väntat tills han mognat till sig lite. Han kanske inte kommer tillbaka.... Nä det vore ju det bästa för både honom och de andra. När man inte deltar överhuvudtaget i lekarna och dessutom såg det ganska våldsamt ut det han höll på med istället. Fast eftersom det kostade 500:- kronor så vet man ju inte, men man tycker ju mamman kunde be att få pengarna tillbaka i ett sånt här fall.
CITAT (Farbror Blå @ 29-01-2006, 19:18) Gud vad avis jag blir på alla dina nya maskiner!! Låter jättespännande. Kommer du bo i gymmet framöver måntro???  bäst vi turas om att gå med mat till Magdis om hon ska bo på gymet Det vore ju snällt av er!  Jag skulle vilja be att få beställa......
Farbror Blå
29-01-2006, 19:36
Ja vad vill du beställa? Viktökningsdiet, proteindrycker och några kotletter till att börja med?
CITAT (Farbror Blå @ 29-01-2006, 19:36) Ja vad vill du beställa? Viktökningsdiet, proteindrycker och några kotletter till att börja med?  Ja det låter ju gott. Tänkte på indonesiskt eller kinesiskt kanske...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|