|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Farbror Blå
30-01-2006, 20:28
Så du ser framstegen?=) kul!
Ja 30 min är kort. Mitt corepass är ju också det, men jag tycker det är OK om man bara kör nåt mer i anslutning till det. Grattis till viktpåläggningen!!!!
CITAT (Farbror Blå @ 30-01-2006, 20:28) Så du ser framstegen?=) kul! Hrrmm...ja om man nu kan kalla det ett framsteg att de nya maskinerna inte är lika tunga som de gamla så....ja jo man kan ju välja att göra det så får man känna sig lite duktig!  Nu har vi fått en pectoral flye som man kan finjustera vikterna lite mer på, förut var det 5 eller 10 kg extra man fick lägga på varje gång. Förresten så kändes jag helt återställd efter förkylningen nu.
Farbror Blå
30-01-2006, 20:33
Inte ofta man grattar nån för att ha lagt på kilon
Nej men 20 kg är väl 20 kg.... Fast man kanske har nån annan vinkel som gör det lättare???? Kul att du är "fit for fight" igen!!!  Bara å tuta å köra nu då!!!
CITAT (Farbror Blå @ 30-01-2006, 20:33) Inte ofta man grattar nån för att ha lagt på kilon Haha....nä men jag är ju en sån besynnerlig person som man gärna får gratta även när jag lagt på mig kilon. Inte bara på maskinerna.
Det kanske förresten var din vila som gjort att du fått en massa ork!
CITAT (stina @ 30-01-2006, 20:35) Nej men 20 kg är väl 20 kg.... Fast man kanske har nån annan vinkel som gör det lättare???? Kul att du är "fit for fight" igen!!!  Bara å tuta å köra nu då!!!  Det måste ju vara nåt med maskinen som gör att vikterna slet mer på en på de gamla maskinerna. Nåt med konstruktionen. Jag tänkte på dig och Rossi när jag värmde upp på Cross-trainern ikväll Stina! Jag tänkte att detta är ingen match för er, för om jag klarar det så gör alla det. Det går av sig självt, rörelserna är ju ungefär som om man åker skidor eller springer snabbt och rör armarna mycket. Det måste du testa!
Farbror Blå
30-01-2006, 20:42
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-01-2006, 20:35) CITAT (Farbror Blå @ 30-01-2006, 20:33) Inte ofta man grattar nån för att ha lagt på kilon :rolleyes: Haha....nä men jag är ju en sån besynnerlig person som man gärna får gratta även när jag lagt på mig kilon. Inte bara på maskinerna.  Ska du upp i vikt?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-01-2006, 20:41) CITAT (stina @ 30-01-2006, 20:35) Nej men 20 kg är väl 20 kg.... Fast man kanske har nån annan vinkel som gör det lättare????
Kul att du är "fit for fight" igen!!! :rolleyes: Bara å tuta å köra nu då!!! :rolleyes: Det måste ju vara nåt med maskinen som gör att vikterna slet mer på en på de gamla maskinerna. Nåt med konstruktionen. Jag tänkte på dig och Rossi när jag värmde upp på Cross-trainern ikväll Stina! Jag tänkte att detta är ingen match för er, för om jag klarar det så gör alla det. Det går av sig självt, rörelserna är ju ungefär som om man åker skidor eller springer snabbt och rör armarna mycket. Det måste du testa!  Hur är det jobbighetsmässigt om man jämför med trappmaskinen???
CITAT (Farbror Blå @ 30-01-2006, 20:42) Ska du upp i vikt?  Ja tycker du inte det?  Inte ska jag ner iallafall!
CITAT (stina @ 30-01-2006, 20:43) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-01-2006, 20:41) CITAT (stina @ 30-01-2006, 20:35) Nej men 20 kg är väl 20 kg.... Fast man kanske har nån annan vinkel som gör det lättare???? Kul att du är "fit for fight" igen!!!  Bara å tuta å köra nu då!!!  Det måste ju vara nåt med maskinen som gör att vikterna slet mer på en på de gamla maskinerna. Nåt med konstruktionen. Jag tänkte på dig och Rossi när jag värmde upp på Cross-trainern ikväll Stina! Jag tänkte att detta är ingen match för er, för om jag klarar det så gör alla det. Det går av sig självt, rörelserna är ju ungefär som om man åker skidor eller springer snabbt och rör armarna mycket. Det måste du testa!  Hur är det jobbighetsmässigt om man jämför med trappmaskinen??? Jag har bara testat trappmaskin nån enstaka gång och jag tyckte det var slitigt men inte lika effektivt som cross-trainern. Tar väl mest på rumpan tror jag medan cross-trainern är helkroppsarbete.
CITAT (stina @ 30-01-2006, 20:21) Vad smart med flört-dojor!!! Nån träning imorgon go vänner???? Oja, som alltid  Hur mycket brukar man räkna är normalt att klara i benpress förresten? Sin egen vikt? Mer? Mindre? Har aldrig använt en sån maskin förut så jag vet inte alls om jag är normal eller nått, men den var kul som omväxling till benböj. Man kunde köra vadlyft med den också, och det var också lite annorlunda.
Imorgon ska jag på ett styrkepass - gruppträning (kallades förut för body-toning). 20 min kondition/uppvärmning på bräda och 40 min styrketräning med bar, hantlar, gummiband etc. Om jag hinner dit lite innan ska jag trippa upp och prova lite. (OM jag törs och OM det är lugnt i det hörnet av gymmet!!!) Om man vickar på häcken när man kör trappmaskinen  tar det bra på midjan också!!  Fast man ser lite fånig ut.....
Fånig spelar väl ingen roll heller Det är ju resultaten man är ute efter
Hej Ladyn!!! Absolut! Passar det inte får dom väl blunda, eller hur!
Farbror Blå
30-01-2006, 20:54
CITAT (stina @ 30-01-2006, 20:48) Imorgon ska jag på ett styrkepass - gruppträning (kallades förut för body-toning). 20 min kondition/uppvärmning på bräda och 40 min styrketräning med bar, hantlar, gummiband etc. Om jag hinner dit lite innan ska jag trippa upp och prova lite. (OM jag törs och OM det är lugnt i det hörnet av gymmet!!!) Om man vickar på häcken när man kör trappmaskinen  tar det bra på midjan också!!  Fast man ser lite fånig ut.....  Deet blir iaf inget för mej...
CITAT (stina @ 30-01-2006, 20:53) Hej Ladyn!!! Absolut! Passar det inte får dom väl blunda, eller hur!  *vinkar glatt*  Ja, om de är så lättstötta att de inte tål att se en rumpa som rör sig lite, då är de på helt fel ställe.
Precis min åsikt!!! Å jag kan vicka på rätt vilt, för jag är ju som bekant lite "klent rustad" just där bak, så det syns nog inte så mycket...  Det är lixom inte så mycket som rör sig....
Är det nån mer än jag som gillar att rida förresten? Jag älskar att rida islandshäst - ut i skog och mark. Tyvärr blir det sällan nuförtiden, när jag var yngre red jag väldigt mycket. Nu blir det någon gång per år som det blir av...
Tar man i lite går det säker att svänga rätt bra på det som finns tror jag, det är rörligheten i midjan som gör det, inte storleken på det som svänger  Fast du kan ju hänga på en sån där svans som hänger från antennerna på raggarbilar och hävda att du är en katt?  Fast då kanske de bara blir oroliga istället
CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:01) Är det nån mer än jag som gillar att rida förresten? Jag älskar att rida islandshäst - ut i skog och mark. Tyvärr blir det sällan nuförtiden, när jag var yngre red jag väldigt mycket. Nu blir det någon gång per år som det blir av...  Oh, det var länge sen, men jag hade faktiskt häst innan. En nordsvensk. Fast det var länge sen. Vi hade kul tillsammans, hon och jag.
Farbror Blå
30-01-2006, 21:03
CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:01) Är det nån mer än jag som gillar att rida förresten? Jag älskar att rida islandshäst - ut i skog och mark. Tyvärr blir det sällan nuförtiden, när jag var yngre red jag väldigt mycket. Nu blir det någon gång per år som det blir av...  Jag hade chansen i dag att få rida.. i två minuter, sen snöt en kollega den chansen framför ögonen på mej..=( Inte för att jag är bra på att rida, men jag kan minsann tölta med islänningar=)
CITAT (LadyG @ 30-01-2006, 21:02) CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:01) Är det nån mer än jag som gillar att rida förresten? Jag älskar att rida islandshäst - ut i skog och mark. Tyvärr blir det sällan nuförtiden, när jag var yngre red jag väldigt mycket. Nu blir det någon gång per år som det blir av... :( Oh, det var länge sen, men jag hade faktiskt häst innan. En nordsvensk. Fast det var länge sen. Vi hade kul tillsammans, hon och jag.  Åh Nordsvenskar som är så mysiga!!!
Farbror Blå
30-01-2006, 21:06
Näe det VÄGRARjag ha på mej på gymet!!
CITAT (Farbror Blå @ 30-01-2006, 21:03) CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:01) Är det nån mer än jag som gillar att rida förresten? Jag älskar att rida islandshäst - ut i skog och mark. Tyvärr blir det sällan nuförtiden, när jag var yngre red jag väldigt mycket. Nu blir det någon gång per år som det blir av... :( Jag hade chansen i dag att få rida.. i två minuter, sen snöt en kollega den chansen framför ögonen på mej..=( Inte för att jag är bra på att rida, men jag kan minsann tölta med islänningar=) Då hade jag tagit fram min basuka - om jag hade nå'n....
CITAT (Farbror Blå @ 30-01-2006, 21:06) Näe det VÄGRARjag ha på mej på gymet!! Vore väl nuttigt!!!
CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:05) CITAT (LadyG @ 30-01-2006, 21:02) CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:01) Är det nån mer än jag som gillar att rida förresten? Jag älskar att rida islandshäst - ut i skog och mark. Tyvärr blir det sällan nuförtiden, när jag var yngre red jag väldigt mycket. Nu blir det någon gång per år som det blir av...  Oh, det var länge sen, men jag hade faktiskt häst innan. En nordsvensk. Fast det var länge sen. Vi hade kul tillsammans, hon och jag.  Åh Nordsvenskar som är så mysiga!!!  Som stora lurviga klippor med en rygg som ett köksbord. Jag red både sommar och vinter, helst genom skog och mark utan stigar bara för att vi kunde Hon var otroligt snäll, den hästen.
CITAT (LadyG @ 30-01-2006, 21:08) CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:05) CITAT (LadyG @ 30-01-2006, 21:02) CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:01) Är det nån mer än jag som gillar att rida förresten? Jag älskar att rida islandshäst - ut i skog och mark. Tyvärr blir det sällan nuförtiden, när jag var yngre red jag väldigt mycket. Nu blir det någon gång per år som det blir av...  Oh, det var länge sen, men jag hade faktiskt häst innan. En nordsvensk. Fast det var länge sen. Vi hade kul tillsammans, hon och jag.  Åh Nordsvenskar som är så mysiga!!!  Som stora lurviga klippor med en rygg som ett köksbord. Jag red både sommar och vinter, helst genom skog och mark utan stigar bara för att vi kunde Hon var otroligt snäll, den hästen.  Åh vad mysigt! Och dom är så himla sköna att rida barbacka på, ingen manke!!!
CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:11) Åh vad mysigt! Och dom är så himla sköna att rida barbacka på, ingen manke!!!  Ingen manke knappt, iaf ingen man behöver bry sig om, och på vintern är de varma och mysiga att sitta på och borra in fingrarna manen. Man fryser inte så mycket då, och för det mesta begriper de själva vart de ska på någotvis. Man avslöjar nog en del bara genom hur man sitter och hur man placerar vikten och knäna tror jag, det är nog inte alla hästar som bryr sig  Brukade köra henne också, men det kändes lite ensamt att sitta bakom henne och inte kunna klappa henne på halsen eller så när hon var duktig. Tyckte bättre om att rida, så jag var nära henne.
Farbror Blå
30-01-2006, 21:23
Aldrig ridit barbacka nån gång. Skumpade på en stor fjording ett par timmar genom skogen runt en sjö och fick såån värk i ljumskarna dan efter.. ruund om maggen den hästen
Man blir grymt stark i benen av att rida. Särskilt insidan av låren, eftersom man kniper hela tiden för att hålla sig kvar.  Bra jobbat Farbrorn, om du fick ont i ljumskarna måste du försökt riga rätt iaf  De flesta brukar få mer ont i rumpan av att rida, ljumskarna brukar de flesta inte få ont i helt enkelt för att de inte kniper alls utan bara "studsar fritt" s a s.
Farbror Blå
30-01-2006, 21:30
CITAT (LadyG @ 30-01-2006, 21:27) Man blir grymt stark i benen av att rida. Särskilt insidan av låren, eftersom man kniper hela tiden för att hålla sig kvar.  Bra jobbat Farbrorn, om du fick ont i ljumskarna måste du försökt riga rätt iaf  De flesta brukar få mer ont i rumpan av att rida, ljumskarna brukar de flesta inte få ont i helt enkelt för att de inte kniper alls utan bara "studsar fritt" s a s. behövdes inte mycket "knipa" på den hästen så stor som den var hehe=)
CITAT (Farbror Blå @ 30-01-2006, 21:30) CITAT (LadyG @ 30-01-2006, 21:27) Man blir grymt stark i benen av att rida. Särskilt insidan av låren, eftersom man kniper hela tiden för att hålla sig kvar.  Bra jobbat Farbrorn, om du fick ont i ljumskarna måste du försökt riga rätt iaf  De flesta brukar få mer ont i rumpan av att rida, ljumskarna brukar de flesta inte få ont i helt enkelt för att de inte kniper alls utan bara "studsar fritt" s a s. behövdes inte mycket "knipa" på den hästen så stor som den var hehe=) Jodu, du tänkte nog inte på det bara  Fjodisar kan bli ganska knubbiga, men de är ju så goa. Riktiga gullegrisar är vad de är, trots att de kan vara grymt envisa
Natti, natti go vänner! Nu ska jag försöka lära mig min mp3-spelare.... Dessa instruktionsböcker!!! Vi hörs! /Stina
Farbror Blå
30-01-2006, 21:37
CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:33) Natti, natti go vänner! Nu ska jag försöka lära mig min mp3-spelare.... Dessa instruktionsböcker!!! Vi hörs! /Stina Gonatt gonatt
CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:33) Natti, natti go vänner! Nu ska jag försöka lära mig min mp3-spelare.... Dessa instruktionsböcker!!! Vi hörs! /Stina Natti! Håll oss uppdaterade  Och ha det gott! Jag ska sätta mig och plugga, behöver kolla lite i systemboken på lite tekniker. Ses imorgon om inte annat!
CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:05) Åh Nordsvenskar som är så mysiga!!!  Tack!  Nähä, det var hästar du menade??
CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:01) Är det nån mer än jag som gillar att rida förresten? Jag älskar att rida islandshäst - ut i skog och mark. Tyvärr blir det sällan nuförtiden, när jag var yngre red jag väldigt mycket. Nu blir det någon gång per år som det blir av...  Japp, jag älskar att rida men det var ett tag sen sist.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-01-2006, 21:47) CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:05) Åh Nordsvenskar som är så mysiga!!! :wub: Tack!  Nähä, det var hästar du menade??   Jamen du é också mysig - så ta åt dej du!!! Vill bara rapportera att det gick bra med mp3-spelaren. Inte helt lätt makapär dock.... Fast nu vet jag hur jag spelar in låtar från radion, hittar dom för att lyssna på dom och hur jag raderar dom....  Det tar sig sa mordbrännaren..... Jag har lyckats få träningsvärk i magen, det ni!!!! Hur jag lyckades med det? Det var nog den frenetiska "plank-träningen" igår + att vi på danspasset körde med väldigt mycket hopp där man skulle spänna ryggen i en båge bakåt samtidigt som man hoppade. Då måste man hålla magen stenhård för att inte råka översträcka ryggen. Så det blev mycket för magen igår.... Får se vad hon hittar på på styrkan idag. "Fröken" brukar vara rejält elak (Samma som kör stepen på torsdagar....) Tjolahopp från Stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-01-2006, 21:47) CITAT (stina @ 30-01-2006, 21:05) Åh Nordsvenskar som är så mysiga!!! :wub: Tack!  Nähä, det var hästar du menade??  Jo, men du är också mysig
CITAT (stina @ 31-01-2006, 08:45) Vill bara rapportera att det gick bra med mp3-spelaren. Inte helt lätt makapär dock.... Fast nu vet jag hur jag spelar in låtar från radion, hittar dom för att lyssna på dom och hur jag raderar dom....  Det tar sig sa mordbrännaren..... Jag har lyckats få träningsvärk i magen, det ni!!!! Hur jag lyckades med det? Det var nog den frenetiska "plank-träningen" igår + att vi på danspasset körde med väldigt mycket hopp där man skulle spänna ryggen i en båge bakåt samtidigt som man hoppade. Då måste man hålla magen stenhård för att inte råka översträcka ryggen. Så det blev mycket för magen igår.... Får se vad hon hittar på på styrkan idag. "Fröken" brukar vara rejält elak (Samma som kör stepen på torsdagar....) Tjolahopp från Stina Grattis! Då är du klar att börja använda den under träningen nu? Kul att du lyckats få träningsvärk i magen, det är svårt att åstadkomma tycker jag. Bra att ni har en ledare som kör med er så det blir lite fart också
CITAT (stina @ 31-01-2006, 08:45) Tack!  Nähä, det var hästar du menade??   Jamen du é också mysig - så ta åt dej du!!! Tackar!  Fy på mig som går med håven på det där viset men det var för svårt att låta ett så gyllene tillfälle gå mig förbi! Idag känns det i kroppen att jag tränade igår. Tydligen hinner man bli ovan på bara en vecka. Det var rekordmycket folk i gymmet igår, totalt proppat med folk. Det beror nog på att de har gratis kampanjvecka nu efter att de nya maskinerna kommit, de vill värva fler medlemmar. Det finns ju så många maskiner nu att man inte behövde vänta ändå. De gamla står kvar så nu är det dubbel uppsättning, inte mycket yta mellan maskinerna nu om man säger så. Ingen ny magmaskin syntes till tyvärr.  Men jag kanske bara missade den bland alla grejer, inte lätt att få nån överblick i villervallan. Idag är det vilodag och imorgon blir det styrketräning och Core.
Är det någon av er som använder "fällkniven för ryggen" för att träna sidan? Min tränare körde det idag. Med en vikt i famnen. Hon hade vridit sig helt åt sidan istället för neråt och så fällde hon upp överkroppen och vred på slutet upp framkroppen lite (för att få med lite mage också sa hon). Det såg väldigt effektivt ut, måste testa det imorgon!!! Lufsade på löpbandet innan styrkepasset idag och mp3-spelaren kom väl till pass för "kackelmaja" var där igen....  Nu hade hon ingen pt att prata med, så hon stod och kacklade i telefon hela tiden. Skönt att stänga in sig!!!
Kul att mp3-spelaren kom till nytta  Jag begriper inte riktigt vad den där fällkniven är?
CITAT (LadyG @ 31-01-2006, 13:54) Jag begriper inte riktigt vad den där fällkniven är?  Inte jag heller!
Jag kallar den för fällkniven. Man står kraftigt framåtlutad (ca 45 grader) och har ett stöd som tar slut vid höfterna. Sen fäller man sig fram och reser sig (med eller utan vikt i famnen) för att träna ryggen. Den heter säkert något tjusigt, men jag kan inga såna namn....  Förstår ni mitt surr?????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|