|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Farbror Blå
12-09-2006, 11:15
CITAT (Rossi @ 12-09-2006, 10:52) CITAT (stina @ 11-09-2006, 15:35) Blir du inte väldigt olika stark i höger- och vänstersidan av bowlingen? Den ena sidan håller emot när den andra jobbar och det krävs krafter för det också. Är man ovan får man t.ex. ofta träningsvärk i vänsterskinkan eftersom den stöttar upp tyngden i högersidan. Det är svårt att säga om det blir ojämnt. De flesta är väl starkare i högerarmen om man är högerhänt. Visst är min högerarm starkare och jag har mer synliga muskler på den men det beror kanske inte enbart på bowlingen eftersom jag ju är högerhänt. Betyder det att vänster skinka e starkare också?
CITAT (Farbror Blå @ 12-09-2006, 12:15) CITAT (Rossi @ 12-09-2006, 10:52) CITAT (stina @ 11-09-2006, 15:35) Blir du inte väldigt olika stark i höger- och vänstersidan av bowlingen? Den ena sidan håller emot när den andra jobbar och det krävs krafter för det också. Är man ovan får man t.ex. ofta träningsvärk i vänsterskinkan eftersom den stöttar upp tyngden i högersidan. Det är svårt att säga om det blir ojämnt. De flesta är väl starkare i högerarmen om man är högerhänt. Visst är min högerarm starkare och jag har mer synliga muskler på den men det beror kanske inte enbart på bowlingen eftersom jag ju är högerhänt. Betyder det att vänster skinka e starkare också?  Jag försöker knipträna båda så att jag ska få en symmetrisk form på häcken!
Farbror Blå
12-09-2006, 12:04
Bra så du inte börjar luta åt vänster
Det är faktiskt lite samma problem med dansaerobics. Alla ledare har en tendens att göra snurrar åt vänster, på vänster ben och alla hopp så att man landar på vänster ben, så ofta får man belastningsskador på vänster sida. Vet inte varför, men det är faktiskt lättare att snurra åt vänster än åt höger.... Löpningen gick kanon! Kände ingenting av någon förkylning. Visst var det jobbigt, men det är ju liksom meningen. Pressade mig hårt sista halvmilen och pulsen låg på 148 när jag stannade. Den bör ju upp om kondisen ska förbättras.... Ska man däremot bränna fett ska den inte upp så högt (om jag fattat det hela rätt - rätta mig gärna någon)!
Mammajympat idag! Det var riktigt, riktigt skönt! Tog ut mig betydligt mer än förra veckan, kanske för att jag känner mig lite mer Friskis-van?  Vet inte när nästa pass blir. LadyG trodde ju att jag skulle kunna träna ett par dagar efter min tand.op så kanske på söndag.. /suddis.
Det finns inget bättre än ett riktigt skönt träningspass, det är precis som om kroppen bara njuter då  Ha inte för bråttom att komma tillbaka, men låt inte latmasken bita dig heller. Som farmor skulle sagt: Lagom är bäst  Operera tänder är rutinoperationer så du har inget att oroa dig för
Igår var det träning igen, men jag kom hem så sent att jag inte orkade skriva något. Det var hur som helst ett bra pass, lagom jobbigt med tanke på träningsvärken och lagom inspirerande också. Nu känns det som att ju-jutsun börjar ta fart igen, med nya tekniker och bättre kondition än tidigare. Skönt
Kul att ju-jutsun känns bra LadyG, eftersom det verkar vara det ditt hjärta brinner för allra mest! Själv var jag iväg och tränade på lunchen. Sprang en sväng, men gårdagens millöpning satt helt klart kvar i ben och psyke. Så det blev 4 km "snabbspringningsattacker". Dessutom var det en dröse skolgrabbar runt konditionsmaskinerna så det var ingen optimal stämning... Tror att dom hade någon slags friluftsdag eller liknande. Efter springningen var jag med på core-passet. Det var ett tungt pass, brände gott i kistan!
Ja, det är för ju-jutsuns skull jag tränar allt det andra  Kul att det gick bra på corepasset, när det nu blev som det blev med löpningen. Skolgrabbar kan vara väldigt kaxiga men få av dem har något att sätta bakom de stora orden
Dom var "högljudda" och lekte med grejerna så att jag blev lite sur. Annars var dom säkert snälla killar. Pajar löpbandet blir inte jag glad...  Roligast var när dom sneglade på min löphastighet för att kolla att dom inte sprang långsammare än "tanten". Fast där gick dom bet, i alla fall efter nån minut!  Jag kände rejält i ljumskarna också på corepasset. Vi kör mycket "sitta i balans" där man ska balansera på svanskotan och ha benen (böjda) i luften och luta sig bakåt. Löpningen gjorde sig rejält påmind även då!
Dom kan ju försöka, grabbarna. Det krävs mer än stora ord för att orka springa en mil som du gör  Hoppas inte core passet gav dig känningar i ryggen/baken bara, är det inte därikring du hade ont innan?
Ja, jag såg att dom kikade i smyg och snackade!  Dom var ju inte så gamla, mest spaghettiarmar, långa kroppar, stora adamsäpplen, händer och fötter. Rätt söta faktiskt i sin valpighet! Känner tack och lov absolut ingenting i baken längre!  Bara begynnande träningsvärk i ljumskarna som sagt. Ikväll fick jag en hungerattack och vräkte i mej nästan en hel påse färska tortellini med ricottafyllning. Mums var det! Jag får mina hungerattacker minsann!  Hann inte käka lunch ordentligt, det blev bara en Gainomax, en burk keso och en banan. Lite frukt på em - men det var nog lite lite efter att ha tränat. Imorgon vet jag inte om det blir någon träning. Egentligen är det ju step och sedan poweryoga, men vi ska ha personalmöte som riskerar att dra ut på tiden. Så antingen blir det bara poweryoga eller inget alls...
Keso, fetaost, kyckling och kassler har blivit basvaror i min kost. Fast ikväll blir det fiskbiff, får se om det blir ätbart.... Finns det tråkigare saker än personalmöten? Det skulle väl vara att moppa golvet då... Jag överväger att avstå från cyklandet ikväll till förmån för lite vila inför morgondagen, så jag hinner bli träningsvärksfri nån gång
Jag äter också mycket Keso och fetaost. Kyckling minst en gång i veckan. Kassler har tyvärr maken tröttnat på så jag brukar köpa skinka i bit nu istället. Du måste rapportera om hur fiskbiffarna smakade. Jag brukar göra egna fiskpinnar av torskblock - mumma tycker jag och mycket godare än färdigköpta. En sås av viktväktarnas creme fraiche med mycket dill och gräslök eller franska örter (har alltid frysta förpackningar av örter hemma), kokt potatis och citron därtill. Det ska vi äta imorgon. Kan väl vara bra att vila ikväll om du har träningsvärk!  (Lättare att råda andra....  )
Laxbiff med citron och dill, som de egentligen heter, kommer definitivt att serveras fler gånger. Jag kände ingen utpräglad fisksmak (som tur är, jag gillar inte det) och hade jag inte stekt dem för länge så hade de nog inte varit så torra  Men de passade utmärkt till potatis och fisksås! Det roliga är att de bara innehåller 5g kolhydrater, 4,5g fett och hela 16g protein / 100 g laxbiff - och det är en fisk jag kan äta utan att få kväljningar av fisksmak!! Bara 120 kcal / 100g laxbiff, varje biff väger cirka 60g och jag blev proppmätt på två! Skulle haft lite citron, färskpressad till, så hade det varit perfekt
Kul! Måste testas! Är dom frysta alltså?
Får se om jag får någon träning idag....
Japp, styckfrysta så man behöver bara steka dem 3-5 minuter på varje sida. Notera att innehållsförteckningen inte riktigt stämmer, jag mailade abbafoods och undrade om den stämde och det gjorde den inte. Däremot stämmer den på deras hemsida, så där kan man kolla. De har fler djurfrysta fiskrätter som är helt nya. Jag äter numera fiskpinnar, laxbiffar samt findus fiskgratäng i fiskväg  Ikväll blir det ju-jutsuträning för min del iaf, det känns som om det vore en bra idé att gå
Ha så kul på ju-justsun LadyG! Det blev ingen träning för mej. Mötet höll på till 12.00 och börjar igen 14.00, vi hann inte klart. Men det känns OK med en vilodag - styrketräning i morgon. I fiskväg äter jag: Hemgjorda fiskpinnar, torsk i alla former, lax i alla former utom inkokt, stekt strömming, inlagd sill, stekt rödspätta och säkert något mer som jag inte kommer ihåg just nu... Har för ovanlighetens skull varit ute och ätit lunch med arbetskamrater. Vi har ett favvisställe här i närheten "Health bar" som serverar asiatisk mat. jag har ätit räkor i stark sås med ris. Mumma!
En vilodag lite då och då kan göra susen för träningen dan efter, precis som om batterierna blir lite extra laddade av en oväntad vila. Fisk är iofs nyttigt, men i de flesta fall smakar det ju fisk *ryser*
Då dränker man fisken i citron (det gör jag alltid) då smakar det nämligen citron och inte fisk!
anna_rispan
14-09-2006, 12:23
inkoktfisk är ju jättegott. har faktiskt gjor det en gång. annars känns det som en klassisk mammarätt. men just att det är blandat med citronskivor och räkor och dill. kan det bölir godare och somrigare?? inte enligt mig iallafall!! mne tillbaka till träningen. jag tänker göra olika styrkeövningar hemma i dag. börjar komma in i studierna mer nu. ska nog rent av gå till friskis snart. har ju inte kommit dit än...
CITAT (stina @ 14-09-2006, 14:20) Då dränker man fisken i citron (det gör jag alltid) då smakar det nämligen citron och inte fisk!  Ja, så kan man också göra för att slippa ifrån smaken  Förhoppningsvis blir det mycket teknik och inte så mycket fight, det känns som om jag skulle vinna mer på att öva på det jag borde kunna än att försöka använda det i kamp än så länge. Man kan ju alltid komplettera med lite styrkeövningar efteråt, så har man gjort sitt.
Då får vi hoppas att du får som du vill på träningen! Håller tummarna!
Jag är en klantskalle. Blev sittande och tappade bort tiden, så jag fick cykla istället för att bli av med uppdämd energi... Klumpigt, men jag såg inte vad klockan var förrän det var för sent.
Nåja, jag slog personbästa iaf, cyklade 1 mil på 28:25 på näst tyngsta motståndet och det kommer att dröja innan jag kan slå det tror jag, för så ilsk som jag var idag är det ytterst sällan jag är.
anna_rispan
14-09-2006, 19:32
jag cyklade en sväng i dag också. föra gången cyklade jag den sträckan på lite mer än 30 minuter. i dag kollade jag cykeldatorn och den talade om att det var 11 kilometer. men då är jag inte hemma vid dörren. däremot blev jag lite tveksam om den verkligen har helt rätt, för den visade att jag cyklade 50 kilometer i timmen ett tag!! men hur som så blev jag lagom svettig och motionerad
Vad duktiga ni är på era cyklar!  säger hon som får allergi och rysningar av cykling.... Idag ska jag styrketräna. Bråkade ordentligt med mig själv för jag hade styrketräningskläderna på jobbet och en del av mig ville smyga ner springkläderna i en påse IFALL jag hellre ville springa. Den duktiga delen av mej vann, så springkläderna ligger hemma, inget val alltså!
Farbror Blå
15-09-2006, 07:44
muskelstina
CITAT (Farbror Blå @ 15-09-2006, 09:44) muskelstina  Äsch heller....
CITAT (stina @ 15-09-2006, 09:03) Vad duktiga ni är på era cyklar!  säger hon som får allergi och rysningar av cykling.... Idag ska jag styrketräna. Bråkade ordentligt med mig själv för jag hade styrketräningskläderna på jobbet och en del av mig ville smyga ner springkläderna i en påse IFALL jag hellre ville springa. Den duktiga delen av mej vann, så springkläderna ligger hemma, inget val alltså!  Du springer ju, det är betydligt jobbigare för hela kroppen.  Fredagens vägning landade på 74kg - alltså ner ett kilo på en vecka! Egentligen hade jag ju tänkt mig 1 kilo på två veckor, fast jag gör ju inget annat än äter och vikten rasar ändå  Keso, grönsaker, kassler och kyckling är en underbar uppfinning! Och Laxbiffarna  Vilodag idag, för imorgon ska jag förhoppningsvis klättra för första gången på ganska länge.
CITAT (LadyG @ 15-09-2006, 12:58) Du springer ju, det är betydligt jobbigare för hela kroppen.  Fredagens vägning landade på 74kg - alltså ner ett kilo på en vecka! Egentligen hade jag ju tänkt mig 1 kilo på två veckor, fast jag gör ju inget annat än äter och vikten rasar ändå  Keso, grönsaker, kassler och kyckling är en underbar uppfinning! Och Laxbiffarna  Vilodag idag, för imorgon ska jag förhoppningsvis klättra för första gången på ganska länge. Jag tycker det är skitjobbigt att cykla rent ut sagt. Blir dödstrött i benen. Grattis till viktnedgången!  Det har ju inte gått FÖR fort - det är bra att inte rasa i vikt, men mellan 0,5 och 1 kg/v är väl sunt.  Himla duktigt - det är verkligen en konst att gå ner i vikt, annars skulle det ju inte finnas så himla många olika metoder framtagna. Även om du äter så går du ju på "energisvält". Jag var på dåligt humör (rör jobbet) när jag gick iväg till träningen och det gick så himla kanonbra att träna styrketräning idag!  Körde slut på både överkropp och mage. Testade en manick jag inte provat tidigare - jag haffade en tjej och bad henne om hjälp. Det är manicken där en stång sitter fast i något som ser ut som hinderstöd för hästhoppning. Den kan man ju använda till mycket kul!  Låg ner på en bänk och körde bänkpress och stod upp och körde utfall med hjälp av den. Magen fick 4x50 situps, 4x25 benlyft och 4x25 rumplyft. Åsså plankan.
Visst går det lite bättre att lyfta tungt om man är sur? Jag tycker det känns som att det går mycket bättre, men det kanske är aggressionerna som letar sig ut i musklerna och genererar lite extra lyft. Har du någon bild på manicken? Jag begriper inte hur den ser ut  Vilket strongt program du kört idag, en sån faslig massa situps !
Ja, man känner inte tröttheten när man är lite ilsk! Sån här maskin är det. Inte samma märke, så vår ser annorlunda ut, men principen är densamma. Man hänger på vikterna på sidorna. Förstår att du inte fattade, för jag skrev visst att stången sitter fast. Det gör den ju egentligen inte, den löper fritt upp och ner och så kan man genom att vrida stången lite framåt haka fast den när man inte orkar mer. (Det gör man inte på den här modellen ser jag) Ser att stången inte sitter fast på den här, så det var en dålig bild, men jag hittar ingen bättre. Stången löper alltså i ett spår upp och ner men kan inte röras framåt/bakåt. Smith maskin heter den visst enligt sidan jag hittade bilden på. När jag låg ner och körde bänkpress sköt jag in en bänk under.
Aha, en smithmaskin! Den känner jag igen - en av få jag vet vad de heter  Det finns så mycket knepiga maskiner på gym, det är ju en halv vetenskap
Ja och när man som mej är ett "blåbär" på den fronten blir det inte lättare när man ska försöka förklara....
Du har ju åtminstone varit inne och kört i ett riktigt gym, jag skulle bara trassla in mig i något om jag försökte  Är det någon som är blåbär här så är det jag
Gå till gymmet jag tipsade om (vid Hemköp) å testa vettja!  Det ser så himla fint ut och dom verkar så himla gulliga som jobbar där! Du kommer säkert bli helsåld om jag känner dej rätt!
Hej på er träningskompisar! Idag känns det som om jag blivit överkörd av en ångvält!  Jag var visst lite VÄL arg när jag körde styrketräningen i fredags för jag har sån himla träningsvärk!!! Ryggsidorna, häcken och bröstmusklerna är värst. Jag körde mycket tyngre än vad jag brukar, med färre repetitioner istället. Blev väl inte bättre heller av att jag klampade omkring i sankmark framåtböjd i två timmar igår och plockade 10 kg rödgul trumpetsvamp. Igårkväll när jag skulle förvälla svampen hade jag tillslut så ont i ryggen så jag var tvungen att lägga mej ner på golvet med benen på köksstolen mellan varven. Idag har jag ialla fall inte osunt ont, bara en helsikes träningsvärk. Hoppas det släpper LITE tills imorgon för då ska jag springa min mil-springning!
Men det är ju underbart! Smithmaskinen har verkligen gjort sitt jobb då, och du fick valuta för besväret! Inte kommer träningsvärkn ha gått över, men den hinner kanske lindras tills imorgon, om du rör på dig och inte stelnar för mycket.
Jag försökte fundera ut vad som gett mej sån håkens träningsvärk i baken och det måste vara utfallen i Smithmaskinen. Bröstmusklerna måste också vara den rackarns fel - bänkpressen!!! Men det känns härligt, bara jag kommer igång och rör på mig så känns det bättre (var just en runda och luktade omkring på Åhlens  ) Blir nog bra med springning. Tränade du igår LadyG? Hur gick det?
Nej, vi hamnade på Ikea  Fast det kanske räknas det också för det är fasligt så långt man får gå för att hitta det man ska där  Idag blev det inte heller någon träning, magen satte stopp för det. Man ska inte föräta sig på chili con carne... Det har varit ett slött veckorslut måste jag erkänna, men det känns som om det behövdes också. Har burit in hyllan med pellisar och pysslat istället, så tiden har ju gått åt.
Ikea räknas helt klart som träning!  Ibland är det skönt att slöa också. Idag har jag bara slöat och ätit. Har precis haft min bror på middag och vi har håvat in åtskilliga kalorier, jag lovar! Först kalvsnitzel med kapris, ansjovis, citron, sås och potatis. Efterrätt: Minipäron inlagda i amaretto med vaniljglass och smält mörk choklar. Mmmmmmm!  Nu är jag så mätt så jag spricker snart. Bra energiintag inför löpningen imorgon alltså!
anna_rispan
17-09-2006, 16:54
Jag o sambon gick tispbingopromenad i dag. Ca en timme med rejäl hjärngymnastik. Härligt väder var det också.
Oh, vad skönt det låter!  Underbart väder har det ju varit och kul att pyssla med något medan man går.  Tipsbingo är himla kul!
Farbror Blå
18-09-2006, 10:37
Jag sprang igår, visserligen bara 7 km, men ändå. Stannade inte en enda gång och flåsade mej runt på gubbenen=)
CITAT (Farbror Blå @ 18-09-2006, 12:37) Jag sprang igår, visserligen bara 7 km, men ändå. Stannade inte en enda gång och flåsade mej runt på gubbenen=) Starkt jobbat! 7Km är inte så bara, det är ju nästan en mil!
CITAT (Farbror Blå @ 18-09-2006, 12:37) Jag sprang igår, visserligen bara 7 km, men ändå. Stannade inte en enda gång och flåsade mej runt på gubbenen=) Bra jobbat! 7 km är väl inte bara heller!!!!
Nu har jag sprungit veckans millöpning. Det gick kanonbra, så nu sitter jag full av endorfiner och smaskar i mej en sallad med parmaskinka.
Jag tycker det går så himla bra att springa på måndagar nu senaste tiden. Tror ni att det beror på att jag har utsett söndagen till min "frossardag" då jag äter mycket och energität mat. Kan det vara så att energiintaget på söndagen speglar sig i hur träningen går på måndagen???
Vad tror ni?
CITAT (stina @ 18-09-2006, 17:00) Jag tycker det går så himla bra att springa på måndagar nu senaste tiden. Tror ni att det beror på att jag har utsett söndagen till min "frossardag" då jag äter mycket och energität mat. Kan det vara så att energiintaget på söndagen speglar sig i hur träningen går på måndagen???
Vad tror ni? Definitivt är det väl så. På söndagen laddar du musklerna med energi (en kolhydratladdning kan göra att man lagrar upp till 3 ggr mer energi i musklerna än vanligt) och det måste ju påverka både styrka och hastighet. Marathonlöpare laddar med kolhydratrik mat i flera dagar före ett lopp, men meningen är ju att de ska springa i tre timmar på den energin. Det kanske vore något för dig?
Skulle jag springa över 4 mil skulle jag avlida! Intressant det där med "energilagring"... Det är inga kopiösa mängder jag äter, men jag äter klart mer på söndagar än övriga dagar. Det är väl också dom två vilodagarna i sträck som ger energi. Imorgon är det styrketräning. Känner mej jättesugen på att ge mig i kast med "mr Smith" igen!  Och nästa måndag är det massage igen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|