Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
yenny
Det blev inget pilates pass sad.gif jag hade inte alls lust idag... jag är helt slut efter att ha jobbat hela helgen.
Men till gymmet tog jag mej i alla fall.
Cyklade en 25 minuter och gjorde ett styrkepass för överkroppen.
Fast idag var det inte alls kul, jag tror jag var för trött.
Jag har en blä dag idag sad.gif
stina
CITAT (yenny @ 23-01-2006, 13:58)
Det blev inget pilates pass sad.gif jag hade inte alls lust idag... jag är helt slut efter att ha jobbat hela helgen.

Usch då, stackars dej!!! Men imorgon är det en ny dag! wub.gif När man har blä-dagar (som vi alla har ibland) är inget kul!

Kram till dej från Stina

wub.gif wub.gif wub.gif
Magdis
CITAT (yenny @ 23-01-2006, 13:58)

Kram på dig! Blä-dagar är inget roliga. Det är lätt att man känner det som att man alltid kommer att må så där och att det är kört för all framtid, men jag brukar försöka tänka att det bara är tillfälligt och ta det lite lugnare just under blä-dagen. Se det som att du ju trots allt var på gymmet och underhöll de muskler du redan har, även om du kanske inte byggde upp dem nåt extra under din blä-dag! smile.gif
yenny
Tack för kramarna wub.gif

jag tar det lugnt idag..latar mej mest. Jag var ju trots allt iväg i alla fall... så det känns bra ändå. Jag får ösa bättre en annan dag då jag känner mej mer på g.
Farbror Blå

Alla har vi dagar då det känns besvärligt, kan vara fysikskt eller mentalt och då kan man vila sej från träningen, för är man inte laddad är risken för sträckningar och skador mycket större

Ta du det lugnt =)
Magdis
Det ser lite mörkt ut på kvällsträningsfronten framöver! sad.gif Jag och maken synkade almanackorna idag och det var mååååånga av mina träningskvällar som går bort p.g.a att han har extra kvällsjobb, kurser och läger. Typiskt nog så är han borta den kvällen då det ska vara introduktion till Body Pump och det är ju bara en gång i månaden! sad.gif Jag tänker försöka ta med mig Caroline och hoppas att de inte misstycker. Hon är ju ändå såpass gammal att hon inte springer ivägen.
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-01-2006, 16:51)
Det ser lite mörkt ut på kvällsträningsfronten framöver! sad.gif Jag och maken synkade almanackorna idag och det var mååååånga av mina träningskvällar som går bort p.g.a att han har extra kvällsjobb, kurser och läger. Typiskt nog så är han borta den kvällen då det ska vara introduktion till Body Pump och det är ju bara en gång i månaden! sad.gif Jag tänker försöka ta med mig Caroline och hoppas att de inte misstycker. Hon är ju ändå såpass gammal att hon inte springer ivägen.

Håller tummarna att dom tycker det är okej!! rolleyes.gif

Om hon bara kan sitta still så borde det ju inte spela någon roll tycker man!
LadyG
CITAT (stina @ 23-01-2006, 17:13)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-01-2006, 16:51)
Det ser lite mörkt ut på kvällsträningsfronten framöver!  :( Jag och maken synkade almanackorna idag och det var mååååånga av mina träningskvällar som går bort p.g.a att han har extra kvällsjobb, kurser och läger. Typiskt nog så är han borta den kvällen då det ska vara introduktion till Body Pump och det är ju bara en gång i månaden!  :( Jag tänker försöka ta med mig Caroline och hoppas att de inte misstycker. Hon är ju ändå såpass gammal att hon inte springer ivägen.

Håller tummarna att dom tycker det är okej!! rolleyes.gif

Om hon bara kan sitta still så borde det ju inte spela någon roll tycker man!

Skicka med tösen en ritbok och ett gäng kritor så har hon något att sysselsätta sig med, så får hon något kul att göra också om hon inte orkar titta på längre smile.gif

Jag hoppas de inte har något emot barn, men det är ju inte alla som vill att man har med sina små. Barnvakt är inte aktuellt?
Magdis
CITAT (LadyG @ 23-01-2006, 18:46)
Skicka med tösen en ritbok och ett gäng kritor så har hon något att sysselsätta sig med, så får hon något kul att göra också om hon inte orkar titta på längre smile.gif

Jag hoppas de inte har något emot barn, men det är ju inte alla som vill att man har med sina små. Barnvakt är inte aktuellt?

Vi har inte tillgång till nån barnvakt tyvärr. Men introduktionspasset är bara på 30 minuter och ligger före det riktiga Body Pump-passet och jag antar att det inte är så många som kommer till det, sådär jättemånga nybörjare lär det nog inte vara varje månad. En fördel är att hon kommer att vara bekant med miljön då eftersom hon ska gå på barngympa där från och med på söndag. Det finns en lekborg i korridoren utanför och det är glasdörrar så hon kan se in till mig, så det är möjligt att hon kan vara utanför. Annars kanske hon kan få en liten hantel och leka att det är en skivstång. smile.gif Det kommer säkert att gå fint!
stina
Hos oss brukar det vara OK att barn "stora nog att kunna sitta still" får vara med inne i salen alt hålla sig i ett hörn och "träna med" utan att störa passet. I gymet är det däremot helt förbjudet om jag fattat det rätt. Tror att det är av säkerhetsskäl. Där finns heller ingen sittgrupp där dom skulle kunna vara. Inte så kul för andra som tränar om det skulle springa omkring barn bland maskinerna heller....

Du måste berätta vad du tyckte om Pumpen!

/Stina
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 23-01-2006, 13:01)
Mm skönt med sån känsla, håller med=)
Kommermagbilden snart, hör jag;)

Eftersom det tyx finnas fler magfixerade här än jag så utmanar jag med en före och efterbild! Mannen med universums flexiblaste mage måste ju helt enkelt haka på här! laugh.gif
Före:

Efter:

rolleyes.gif rolleyes.gif
stina
Wow, vilken förändring!!! Snyggt jobbat!!!! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
LadyG
Tjusigt Magdis! Starkt jobbat smile.gif
Farbror Blå
Menar du att det där är samma mage?
Hur lång tid tog det att jobba den platt?
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 23-01-2006, 22:26)
Menar du att det där är samma mage?
Hur lång tid tog det att jobba den platt?

*Skrikskrattar* Ungefär några dagar tog det! Jag har varit lite busig måste jag erkänna! wub.gif Ja, det är samma mage och båda visar min mage som den ser ut just nu fast på den ena så hänger den rakt ut i luften (jag har vridit på bilden) och på den andra drar jag in den. Magen är flexibel! laugh.gif
Farbror Blå
Haha å jag som trodde det var nåra månaders mellanrum..
hade annars varit en övertygande "före" och "efter"bil för nån magtrimmer hehe laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 23-01-2006, 22:36)
Haha å jag som trodde det var nåra månaders mellanrum..
hade annars varit en övertygande "före" och "efter"bil för nån magtrimmer hehe laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

Ja det väl så det går till när de gör reklam för alla de där magtrimmarna på TV-shop! rolleyes.gif
Nu vill jag gärna se flera före och efterbilder tack! sleep.gif
Släng upp magen, annars! laugh.gif
Farbror Blå
... annars vadå? rolleyes.gif rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 23-01-2006, 22:39)
... annars vadå? rolleyes.gif rolleyes.gif

Annars......nånting! laugh.gif Annars blir jag purken och tar bort alla mina bilder! sleep.gif
Farbror Blå
Haha jaså? vilket läskigt hot! unsure.gif unsure.gif
Då är det ju bästa man lägger in/ut då:lol:

Före

wink.gif
efter
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 23-01-2006, 22:48)
Haha jaså? vilket läskigt hot! unsure.gif  :unsure:
Då är det ju bästa man lägger in/ut då:lol:

Före

och...

efter wink.gif

Oj vilken förbättring! laugh.gif Tänk vad som kan hända bara man drar in magen lite! Men jag lät bli att spänna musklerna för då blir magen så knölig så den ser plattare ut om man inte gör det.
Magar är kuliga! rolleyes.gif
Magdis
Glömde ju säga: Fin mage farbror Blå! smile.gif
stina
Det här var ju en kulig idé ju - att se vad man kan "luras" med kameran!!! Bidrag kommer för mej så småningom...

rolleyes.gif

/Stina
Magdis
CITAT (stina @ 24-01-2006, 08:40)
Det här var ju en kulig idé ju - att se vad man kan "luras" med kameran!!! Bidrag kommer för mej så småningom...

rolleyes.gif

/Stina

Det väntar vi med spänning på! rolleyes.gif Ganska kul att tramsa lite tycker jag...gillar inte att allt ska vara gravallvarligt jämt. Magen måste ju va det som kan flexas mest med iallafall, kanske därför jag tycker de är så kuliga! tongue.gif

Idag känns det verkligen att jag ska låta bli att träna, förkylningen känns mer och det gör ont i kroppen. Kanske inte mycket bättre det jag tänker ägna mig åt istället, nämligen storstäda, men då kan jag ju sätta mig ner när det behövs. Idag är det glashalt ute, sparkturen i uppförsbacke till dotterns dagis kändes lite smått ansträngande när fötterna inte fick nåt fäste. rolleyes.gif +2 grader och regn. sad.gif
LadyG
Promenader ska inte underskattas, i synnerhet inte i det här väglaget. Första halkan brukar alltid ge mig bisarr träningsvärk i benen, trots att jag berömmer mig om att ha ganska starka ben.

Fast någon mag-bild blir det inte än på ett tag. Kanske en ryggbild, om jag lyckas lösa tekniken. Kameror är underliga ibland, de har eget liv tror jag.
Magdis
Precis, när man går i det här väglaget så spänner man sig så man får benvärk. Jag känner lite i fogarna nu. Att storstäda är också motion för mig, jag brukar hålla på i 5 timmar i sträck. Det tar sån vansinnig tid att städa det här huset, främst att plocka upp Carolines alla miljoner småsaker. Men när jag sätter på "Magdisblandning" på stereon och är ensam hemma så kan det vara riktigt mysigt också. smile.gif
LadyG
Det kan vara riktigt skönt att vara ensam hemma ibland så man får rå sig själv lite. Några 5 timmar blir det sällan, så stort har jag det inte, men går man lös med dammsugare och mopp kan det bli riktigt jobbigt ändå.
Rossi
CITAT (stina @ 22-01-2006, 18:43)
Oj!!! Jag tänker köpa en enkel sak! Något tips om vad jag ska tänka på kanske?

Stina!

Kolla in den här länken när det gäller mp3-spelare. Här finns mycket att jämföra med, läsa etc. Man ska ju inte bara titta på priset.

Lycka till!

http://shopping.msn.se/b/a/c_122701_mp3spelare.html
stina
Tack för sidtipset ang mp3 Rossi! Det verkar som om man får lägga till lite mer om man vill ha radio och det vill jag absolut ha - annars kan det vara för mej! Vår granne jobbar på Expert (som ligger granne med vårt hus) och nu har jag övertalat kära sambon hur mycket jag verkligen behöver en mp3-spelare så han har lovat följa med ikväll och "förhandla" med grannen. Han brukar ge oss bra rabatter och sambon är en bättre förhandlare än vad jag är!! rolleyes.gif

Jag gillar också att vara ensam om jag ska städa. Annars blir det inte så effektivt. Det går i 100km/tim när jag kör på - jagar upp en ilska och så gasar jag runt med damsugaren som en vättvilling.. rolleyes.gif

Idag på lunchen var jag och lyfte lite skrot och körde trappmaskin. Det var skönt. Hoppade över magen och ryggen som jag tänkte köra imorgon + ett rejält löppass på löpmaskinen. Skönt att variera sig...

Vad har vi sedan kvar för kroppsdelar.... Rumpa och ben??? Något mer??? rolleyes.gif Alla tar ju foton i ungefär samma vinkel så någon som är duktig på att trolla med bilder borde kunna klippa ihop en riktigt kulig kropp av våra foton!! tongue.gif

Tjingeling från Stina
Hannele
CITAT (stina @ 24-01-2006, 13:44)
Tack för sidtipset ang mp3 Rossi! Det verkar som om man får lägga till lite mer om man vill ha radio och det vill jag absolut ha

Alla nya telefoner har väl radio numera? unsure.gif
Magdis
Vad har vi sedan kvar för kroppsdelar.... Rumpa och ben??? Något mer??? rolleyes.gif Alla tar ju foton i ungefär samma vinkel så någon som är duktig på att trolla med bilder borde kunna klippa ihop en riktigt kulig kropp av våra foton!! tongue.gif

Hihi, ja du kanske minns klippdockan från i somras, den såg ju ut som Tutan Chamon! laugh.gif Vi får klippa ihop en muskel-odlait snart! biggrin.gif
Rossi
CITAT (Hannele @ 24-01-2006, 13:45)
Tack för sidtipset ang mp3 Rossi! Det verkar som om man får lägga till lite mer om man vill ha radio och det vill jag absolut ha

Om vi pratar om telefoner (mobiltelefoner) så finns det inte radio i alla. Jag har en helt ny SonyEricsson som saknar radio.

Och pratar vi mp3-spelare så finns det inte radio i de billigare varianterna. (Det framgår av sidan som jag länkade till om du går in och tittar där.)
stina
Absolut! Fast jag är inget bra på det! Om vi ska köra den bakifrån behöver vi ett bakhuvud förutom rumpa och ben.... tongue.gif

Vad gör du här förresten som skulle städa!!! wink.gif Marsch tillbaka till skurhinken!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
stina
CITAT (Rossi @ 24-01-2006, 13:57)
CITAT (Hannele @ 24-01-2006, 13:45)

Om vi pratar om telefoner (mobiltelefoner) så finns det inte radio i alla. Jag har en helt ny SonyEricsson som saknar radio.

Och pratar vi mp3-spelare så finns det inte radio i de billigare varianterna. (Det framgår av sidan som jag länkade till om du går in och tittar där.)

Jag har en ny Ericsson V800 och den har inte heller radio (däremot kan jag surfa å kolla TV! tongue.gif )
Rossi
Och jag ska styrketräna ikväll!
stina
Kör hårt tjejen!!! rolleyes.gif
Rossi
Ja, och kamera har jag i min telefon också.

I min gamla Motorola hade jag radio och det kan jag sakna lite men å andra sidan har jag ju radio i min mp3-spelare så det gör inte så mycket.
Magdis
CITAT (stina @ 24-01-2006, 13:58)
Absolut! Fast jag är inget bra på det! Om vi ska köra den bakifrån behöver vi ett bakhuvud förutom rumpa och ben....  :P

Vad gör du här förresten som skulle städa!!!  ;)  Marsch tillbaka till skurhinken!!  :D  :D  :D

Hehe..jag anser mig färdig för idag. Har hämtat dottern på dagis nu också. När hon är hemma är det svårt att städa för hon bara river fram allt jag plockar undan och springer efter dammsugaren och skriker och tror att jag ska suga upp hennes saker! biggrin.gif
stina
Oj, stackars barn! Vilket trauma om du skulle fortsatt!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Själv älskade jag när mamma dammsög när jag var liten. Jag åkte med på dammsugaren och lekte häst: Hoppla, hoppla!!! Stackars mamma vad hon fick släpa runt på.... ohmy.gif tongue.gif
LadyG
Nej, nu är det dags att käka och sen dra till tärningen. Inte så uppåt idag, men det måste gå.
Rossi
CITAT (LadyG @ 24-01-2006, 16:19)
Nej, nu är det dags att käka och sen dra till tärningen. Inte så uppåt idag, men det måste gå.

Ska du spela tärning?

laugh.gif biggrin.gif

Sorry, kunde inte låta bli att skämta till det lite!
Magdis
Kör så det räcker för mig också, ni som ska träna ikväll! biggrin.gif Vete sjutton om jag kan gå på nån Core imorgon kväll, om jag mår som nu så går det definitivt inte. Ska lägga mig i ett hett bad med vitlöksklyftor i näsborrarna istället! rolleyes.gif
Lillpowerpuffpinglan verkar inte så kry hon heller, hon ligger just nu i soffan med fetvadd runt benet och ropar "Syster! Jag har ont i pannan!" laugh.gif
Floppy
Har precis varit hos min sjukgymnast för första gången efter att jag opererat knät...
Å gissa om flåset var borta...*pust*....

Läkaren har gett klartecken att köra på för fullt men utan att det ska göra ont...liiiite får det kännas men inte i själva knät...

Jo just nu gör det inte ont...men i morgon lär det göra det...*s*...

Hoppas att denna operation hjälper nu (har gjort tre andra olika som inte har hjälp så det är sista nu)...men det står klart om 1-2 år ca när muskelaturer i knäna och sen när själva läkningen är helt klar....

Hoppas...*håller tummarna*....

Men det var skönt att komma igång...äntligen...snart så kan jag gå längre sträckor...

Hoppas att träningar mm går bra för er andra
Rossi
Floppy! Vad är det för operationer du har gjort? Själv har jag opererat menisken i mitt vänsterknä men det är 20 år sedan nu. Men i slutet av november fick jag ont på utsidan av vänsterknät (jag tror att jag överansträngde mig på motionscykeln) men vet inte om det är menisken. Jag sitter inte gärna på huk, t.ex.

Vad gav dig sjukgymnasten för övningar att göra som ska vara bra för knät? Jag vet ju förstås att det är bra att stärka sina lårmuskler så att de avlastar knät.

Jag är nyfiken!
Magdis
Hoppas det går bra för dig nu Floppy! Sjukgymnastiken är minst lika viktig som själva operationen. Jag håller tummarna för dig! smile.gif
Floppy
De operationerna som jag har gjort tidigare är retning i brosket så att broskbildningen ska komma igång...

Jag har (hade) ett hål i brosken som inte vill läka...jag kallar det för 'rosthål' ... tongue.gif

Vissa människor kan få det och leva med det utan att känna av det och vissa har jätte besvär av det...

Operationen jag har gjort nu är en transplantation:

De har tagit benhinna och sytt och förankrat fast över broskhålet och sedan har de fyllt upp med stamceller...

De jag hoppas på nu är att benhinnan får sitta kvar...och att läkningen fortskrider...
Har även ont i andra knät men inte alls så ont och besvärligt som det opererad...jag tänker inte göra nått i dagsläget åt det andra knät utan först vill jag bli bra i knäet och så bra som möjligt i ryggen...

Sen vill jag konsentrera mig på att börja jobba igen...
Rossi
OK! Tack! Det var helt annorlunda än mina problem.

Du verkar ha gått igenom väldigt mycket och jag hoppas att det kommer att fungera bra för dig! Lycka till och träna försiktigt! Skriv gärna om dina framsteg här så att vi får följa dig!
Floppy
Okidoki..ska jag göra....inte för att jag tror att det kommer att gå speciellt fort fram men jag hoppas att jag kan gå ner de 10 extra kilona som jag har gått upp nu de senaste året...

Men det är kul att äntligen vara på rätt väg och att chanserna *peppar, peppar* till att bli något så när helt återställd är stora... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Rossi
Får jag fråga hur du fick det här hålet i brosket? Var det en skada eller det bara kom av sig självt, medfött eller så?

Knäet är verkligen en komplicerad konstruktion. Inte konstigt att så många har besvär med det.
Rossi
Jag får ta det försiktigt på gymet ikväll. Jag har fått en gruvlig träningsvärk på insidan av låren - tog väl i för mycket på hip abductor-maskinen senast. Jag tog också i rätt mycket på latsen så det stramar gott även där. smile.gif Den tillhör en av mina favoritmaskiner. Man riktigt känner hur skönt det drar i så många muskler när man utför den rörelsen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon