Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
stina
Ja, jag längtar som sjutton efter den "organiserade" träningen! rolleyes.gif Det gör att det känns helt OK att börja jobba igen om en vecka faktiskt. Jag har lite svårt att bara vara stilla faktiskt - undantaget är om det är jättevarmt och soligt, då inställs allt fysiskt arbete! tongue.gif Tur att vi har landet som jag kan "joxa" på.

Ha så himla kul på klättringen idag LadyG - väntar på rapport!
LadyG

Så ser en av väggarna ut som vi klättrade på idag. Bilden är tagen från tredje våningen, vilket är det högsta jag vågat mig upp till hittils. Det är superjobbigt för fingrarna och underarmarna, men det är verkligen kul när man kommer förbi svårigheterna och kommer vidare. Jag är fortfarande skiträdd för höjder och tycker det är superläskigt, men samtidigt är det jättekul när jag kan besegra rädslan och ta mig vidare.

Men imorgon kommer jag att ha så ont i underarmarna att jag inte vet vad jag heter tror jag. Jag är så otroligt trött, i armar, axlar, rygg, fingrar... Hela överkroppen är slutkörd.

Fast det känns skönt att veta att vi ska dit på tisdag igen och sedan uppklättring på torsdag för topprepskortet (uppklättringen är gratis för toppreskortet, det är utbildningen vi gick som kostade men det är det verkligen värt!). Lite regelbundenhet i träningen igen, det har jag saknat jag ockjå.
stina
Hu jag får svindel bara av bilden! wacko.gif Fast jag förstår att det är kul! rolleyes.gif

Tyvärr tror jag inta att jag hinner träna imorgon, måste hjälpa till och släpa gamla möbler. sad.gif Fast man måste ställa upp när sambon inte hittar någon hjälp (svårt så här i semestertider - alla är borta). Nu är det i alla fall bara den här veckan kvar, sen så.... Får väl ta det lite lugnt första veckan efter semesterledigheten annars smäller väl kroppen av.... Efter möbelsläpningen ska vi ner till landet och jag ska gräva för 4 nya rosbuskar som jag varit iväg och köpt idag. rolleyes.gif

Är det armarna man jobbar mest med när man klättrar?

/Stina
LadyG
Låter inte som att det är lugna gatan att släpa möbler direkt och gräva är väl inte "ta det lugnt" heller? smile.gif

Det är benen man ska jobba med, man orkar inte klättra med armarna särskilt länge. Fast i mitt fall blir det lite knasigt eftersom jag klamrar mig fast ganska hårt vid väggen, så jag blir supertrött i armarna trots att det är benen som får ta hela vikten.

Man får bara svindel om man tittar ner förresten, så det bästa är att hålla blicken mot nästa grepp, dvs uppåt smile.gif

Om du hinner jogga någon slinga innan den riktiga träningen börjar är mycket vunnet, fast det kan ju vara svårt att planera in.
stina
Förstår fullständigt att du klamrar dig fast! ohmy.gif Jag skulle inte ha några fingertoppar kvar...

Ja, jag ska försöka komma iväg och jogga nere på landet nu i veckan. Jag har ju i alla fall sprungit några gånger under ledigheten och det känns bra.

Nej, att hjälpa till med att hämta möbler och grejer är faktiskt många gånger mer slitsamt än träningen. Konstiga tunga grejer, grejer man måste vara rädd om, trappor och eländig ergonomi!
LadyG
Jag hoppade faktiskt över cyklingen nu på morgonen, kroppen var helt enkelt för trött. Det nästan gnisslade om mig när jag steg ur sängen tongue.gif

Akta ryggen när du släpar sådär, det kan sätta sig ordentligt om det vill sig illa. Hur gick det med förskjutningen sedan, fick du ordning på det? Det kan ju vara en idé att ta det lite lugnt för bäckenets skull om inte annat?

Fast det borde du kännt när du joggade isf, eller? Jag har aldrig råkat ut för något liknande så jag vet inte riktigt hur mycket det känns. Fast det låter läskigt.
stina
Jag försöker vara ergonomiskt klok när jag bär! Det är inte så där jättebra med bäckenet faktiskt. Ska nog gå tillbaka till kiropraktorn när jag börjar jobba igen, förmodligen var det för lite med en gång. Dessutom har jag ju misshandlat kroppen rejält, framför allt när vi fick rycka in vid branden. Då fanns det inte mycket tid till eftertanke, det var bara att slita och bära.

Förskjutningen känns som tandvärk i benet. Inte konstant utan det isar till på olika ställen längs med benet. Det värker också till i vänstra skinkan och i ländryggen ibland. Men som tur är är det som sagt ingen konstant värk.

Joggningen har gått bra, jag har inte sprungit så långt och jag har sprungit på plan mark. Igår körde jag mitt mag-/ryggprogram och det gick också riktigt bra. Det är det som är det luriga, jag vet aldrig i förväg vad som ska göra ont. Vaknar ibland på natten av att det gör ont och det är alltid när jag ligger på rygg med raka ben. Men det släpper direkt när jag ändrar ställning.

Det är absolut ingenting jämfört med tex ryggskott (jag har iofs aldrig haft det men sett andra) men det är ju så att om man tränar så kräver man ju att kroppen ska fungera perfekt, minsta defekt är vansinnigt irriterande, eller hur?
Farbror Blå
KLättra är kul!

Jag har klättrat både på vägg och bergsväggar..

jag tycker det läskigaste är när man till slut vill ner igen och instruktören svarar:

-Ja men släpp! taget då bara...

Deet är läskiogt, inte att hålla i sej, utan att bli beroende av någon annan som ska hålla en i repet..
tongue.gif
LadyG
CITAT (stina @ 25-07-2006, 08:19)
Jag försöker vara ergonomiskt klok när jag bär! Det är inte så där jättebra med bäckenet faktiskt. Ska nog gå tillbaka till kiropraktorn när jag börjar jobba igen, förmodligen var det för lite med en gång. Dessutom har jag ju misshandlat kroppen rejält, framför allt när vi fick rycka in vid branden. Då fanns det inte mycket tid till eftertanke, det var bara att slita och bära.

Det kanske hände något vid branden, fast det inte märktes. Som du skrev fanns det ju ingen tid för eftertanke då precis, och som det verkar är förskjutningen inget farligt, bara smärtsamt, om jag förståss rätt?

Förskjutningen känns som tandvärk i benet. Inte konstant utan det isar till på olika ställen längs med benet. Det värker också till i vänstra skinkan och i ländryggen ibland. Men som tur är är det som sagt ingen konstant värk.

AJJJ, tandvärk i benet låter smärtsamt. Vilken tur att du har en kiropraktor i huset!

Joggningen har gått bra, jag har inte sprungit så långt och jag har sprungit på plan mark. Igår körde jag mitt mag-/ryggprogram och det gick också riktigt bra. Det är det som är det luriga, jag vet aldrig i förväg vad som ska göra ont. Vaknar ibland på natten av att det gör ont och det är alltid när jag ligger på rygg med raka ben. Men det släpper direkt när jag ändrar ställning.

Det är absolut ingenting jämfört med tex ryggskott (jag har iofs aldrig haft det men sett andra) men det är ju så att om man tränar så kräver man ju att kroppen ska fungera perfekt, minsta defekt är vansinnigt irriterande, eller hur?

Absolut, man blir jätteorolig när något i maskineriet klickar eftersom det kan innebära att man missar något träningspass och det vore trist.

Fast varken du eller jag skulle träna med skador som skulle kunna bli värre, så helt vrickade är vi inte. biggrin.gif

CITAT (Farbror Blå @ 25-07-2006, 10:16)
KLättra är kul!

jag tycker det läskigaste är när man till slut vill ner igen och instruktören svarar:

Deet är läskiogt, inte att hålla i sej, utan att bli beroende av någon annan som ska hålla en i repet..
 tongue.gif

Ja, det är helt klart det läskigaste av allt. När man väl bestämt sig för att släppa känns det som om hjärtat ska stanna i bröstet, tills selen fångar upp en och man inser att man inte störtar mot golvet som en nedskjuten duva idag heller smile.gif

Salveo Gym ligge ri Solna, kostar 40:- att klättra en hel dag nu och fram till 20:e augusti.... tongue.gif
stina
CITAT (LadyG @ 25-07-2006, 13:31)
Det kanske hände något vid branden, fast det inte märktes. Som du skrev fanns det ju ingen tid för eftertanke då precis, och som det verkar är förskjutningen inget farligt, bara smärtsamt, om jag förståss rätt?

AJJJ, tandvärk i benet låter smärtsamt. Vilken tur att du har en kiropraktor i huset!

Absolut, man blir jätteorolig när något i maskineriet klickar eftersom det kan innebära att man missar något träningspass och det vore trist.

Fast varken du eller jag skulle träna med skador som skulle kunna bli värre, så helt vrickade är vi inte. biggrin.gif

CITAT (Farbror Blå @ 25-07-2006, 10:16)
KLättra är kul!

tongue.gif

Ja, det är helt klart det läskigaste av allt. När man väl bestämt sig för att släppa känns det som om hjärtat ska stanna i bröstet, tills selen fångar upp en och man inser att man inte störtar mot golvet som en nedskjuten duva idag heller smile.gif

Salveo Gym ligge ri Solna, kostar 40:- att klättra en hel dag nu och fram till 20:e augusti.... tongue.gif

Ja det är nog kanske så att det gled tillbaka i fel läge när vi kånkade och bar. När kiropraktorn ryckte det rätt så kändes det helt annorlunda, jag var smidig och vig i höfterna igen. Nu liksom fastnar det.

"Tandvärken" i benet är tack och lov inte alls så smärtsam som tandvärk i tänderna! ohmy.gif Men det är den bästa beskrivning jag kan komma på, det liksom ilar till i nervbanorna ner i benet. Inte jätteont, men lite ont, kanske 4 på en 10-gradig skala. Tandvärk i tänderna tangerar ju 10 av 10!!! ohmy.gif

Nej, det är inte farligt, men man ska väl inte hårdträna medan det ligger fel antar jag. Det kanske kan bli förslitningar....

Ja det är nog skräcken att inte kunna träna som gör att man blir så upprörd när man får ont någonstans. Dessutom funkar det dåligt mentalt att ta ut sig om det gnager någonstans i kroppen.

Imorgon åker vi till Dalarna en sväng på SEMESTER! rolleyes.gif Inget grävande, inget möbelsläpande på flera dagar. Visserligen ska sambon på en gårdsauktion på lördag så det finns viss inköpsvarning, men han har så himla fullt på lagret nu så han kan inte köpa så himla mycket mer. tongue.gif Jag ska bada, sola och åka till en jättefin handelsträdgård nån mil utanför Borlänge och skaffa inspiration, kanske någon ros och fika.

(Oj, det här blev ett långt inlägg, jag är visst piggelin i tangentfingrarna ikväll...)

Tjingeling!
forget-me-not
Det jag frågar om kanske har varit uppe till diskussion redan, men 144 sidor är lite för mycket att läsa igenom så jag ställer min fråga.

Jag har införskaffat en motionscykel, en Energetics CT6060. Den har en massa förprogrammerade program.

Min fråga är, hur ska jag lägga upp träningen för bästa resultat?

I första hand är jag ute efter fettförbränning, ett antal kilon ska nu trampas bort.

Dessutom är jag självklart ute efter bättre allmänhälsa, ett starkare hjärta, bättre kondition, och allt sånt där.

stina
Hej forget-me-not!! rolleyes.gif

LadyG är en hejare på motionscykelträning och hon kommer säkert att ge dig en massa goda råd så fort hon loggar in här.

Jag är själv inte alls någon cyklare, men jag vill i alla fall önska dig lycka till med din träning och grattis till nya cykeln!
Rossi
CITAT (forget-me-not @ 26-07-2006, 07:38)
Det jag frågar om kanske har varit uppe till diskussion redan, men 144 sidor är lite för mycket att läsa igenom så jag ställer min fråga.

Jag har införskaffat en motionscykel, en Energetics CT6060. Den har en massa förprogrammerade program.

I första hand är jag ute efter fettförbränning, ett antal kilon ska nu trampas bort.

Dessutom är jag självklart ute efter bättre allmänhälsa, ett starkare hjärta, bättre kondition, och allt sånt där.

Jag har också en motionscykel hemma. Min har 12 program och ett av dem är upplagt just för bästa möjliga fettförbränning. Nu har vi nog inte exakt samma cykel men har du kollat programmen på din?

Tyvärr får jag ont i vänsterknät när jag cyklar på min motionscykel, vilket jag inte får på en vanlig cykel. Suck!
forget-me-not
CITAT (Rossi @ 26-07-2006, 08:18)
har du kollat programmen på din?

Näe sleep.gif Jag har precis fått hem den.

smile.gif
forget-me-not
CITAT (stina @ 26-07-2006, 08:16)
jag vill i alla fall önska dig lycka till med din träning och grattis till nya cykeln!

Tack! smile.gif
Rossi
CITAT (forget-me-not @ 26-07-2006, 08:52)
har du kollat programmen på din?

Näe sleep.gif Jag har precis fått hem den.

smile.gif

OK, men kolla så ska du se att du säkert har ett fettförbränningsprogram. (Sen tror jag att det är ganska svårt att INTE förbränna fett vilket program du än kör ... Tror inte att skillnaderna är JÄTTEstora på den punkten precis.)
Farbror Blå
CITAT (forget-me-not @ 26-07-2006, 07:38)

Jag har också en motionscykel hemma. Min har 12 program och ett av dem är upplagt just för bästa möjliga fettförbränning. Nu har vi nog inte exakt samma cykel men har du kollat programmen på din?

Tyvärr får jag ont i vänsterknät när jag cyklar på min motionscykel, vilket jag inte får på en vanlig cykel. Suck!

Aj det var trist att höra. Cykla men bara svänga höger? rolleyes.gif
LadyG
CITAT (forget-me-not @ 26-07-2006, 08:38)

Ett enkelt sätt att höja sin fettförbränning är att stiga upp lite tidigare och cykla 30 - 40 minuter före frukost.

Det ska inte vara högre tempo än att du kan prata obehindrat, dvs ganska lågt tempo.

Morgoncyklingen ska inte vara tyngre än att man skulle kunna göra det varje morgon, om man hinner.

Om du däremot vill förbättra din kondition är det intervaller och lite tuffare träning som gäller. Men var sak har sin tid, eller hur? smile.gif

Börja med att införa en cykeltur på morgonen i ett par veckor och se hur det känns. När det känns bra kan du lägga in ett pass eller två någon kväll där du går in för att träna kondis, specifikt. smile.gif
forget-me-not
CITAT (LadyG @ 26-07-2006, 10:46)
Ett enkelt sätt att höja sin fettförbränning är att stiga upp lite tidigare och cykla 30 - 40 minuter före frukost.

Det ska inte vara högre tempo än att du kan prata obehindrat, dvs ganska lågt tempo.

Morgoncyklingen ska inte vara tyngre än att man skulle kunna göra det varje morgon, om man hinner.

Om du däremot vill förbättra din kondition är det intervaller och lite tuffare träning som gäller. Men var sak har sin tid, eller hur? smile.gif

Börja med att införa en cykeltur på morgonen i ett par veckor och se hur det känns. När det känns bra kan du lägga in ett pass eller två någon kväll där du går in för att träna kondis, specifikt. smile.gif

Åh tack, precis detta jag var ute efter att få information om. smile.gif

Det är alltså okej att cykla varje dag?
anna_rispan
det borde det absolut vara. om man tar det i "lugnt" tempo. man ska ju enligt experetr ta minst 30 minuters promenad var dag. då kan man lika gärna cykla.
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 26-07-2006, 16:28)
det borde det absolut vara. om man tar det i "lugnt" tempo. man ska ju enligt experetr ta minst 30 minuters promenad var dag. då kan man lika gärna cykla.

Exakt! tongue.gif

Cykla är f ö bättre eftersom du kan göra det oavsett om det snöar, haglar eller ligger drivis på gatorna, och du kan sluta när du vill och hoppa in i duschen.

Jag cyklar så gott som varje morgon, om jag inte har träningsvärk från någon annan aktivitet förståss för då ska kroppen vila. Efetrsom jag har cykeln i vardagsrummet framför TV:n (gömd bakom en hop palmer och andra plantor) så att den är lätt att dra fram så blir det ofta att jag cyklar istället för promenera eller jogga.

Jag skulle nog inte gjort det om inte cykeln stått så lämpligt framme - lite bekväm av sig är man ju smile.gif
LadyG
Uppklättring ikväll! biggrin.gif

Jag är nog inte hemma förrän sent ikväll, de stänger 23 och om jag lyckas lär jag hänga som en spindel på väggen biggrin.gif
LadyG
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jag lyckades, och visst hängde jag som en spinder på väggen. Men en fasligt trött sådan smile.gif

Det är jobbigt för fingrarna att klättra tongue.gif

Nu är jag iaf godkänd topprepsklättrare biggrin.gif

*nöjd*
forget-me-not
Jag trodde mig vara tekniskt lagd, men nu går jag bet. Jag frågar därför er här.

Jag köpte ju min motionscykel och det är en Energetics CT6060 som har en sån där avancerad dator på styret. Nu har jag försökt läsa instruktionerna som följde med, men jag fattar ingenting. Jag har bestämt mig för att nu till börja med bara cykla med ett lagom motstånd (4 av 8) för att komma igång (det går riktigt bra smile.gif )

Hur som helst, det jag inte klarar av är att nollställa varvräknaren efter avslutat pass. Nästa gång jag sätter mig på cykeln så fortsätter datorn räkna kilometer och tid där jag slutade förra gången.

Någon som kan hjälpa mig? unsure.gif
stina
CITAT (LadyG @ 28-07-2006, 00:07)
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jag lyckades, och visst hängde jag som en spinder på väggen. Men en fasligt trött sådan smile.gif

*nöjd*

Grattis!!!!! rolleyes.gif

Två dagar kvar till träningen börjar..... smile.gif

Abstinenser.....
LadyG
CITAT (forget-me-not @ 29-07-2006, 14:01)
Jag trodde mig vara tekniskt lagd, men nu går jag bet. Jag frågar därför er här.

Jag köpte ju min motionscykel och det är en Energetics CT6060 som har en sån där avancerad dator på styret. Nu har jag försökt läsa instruktionerna som följde med, men jag fattar ingenting. Jag har bestämt mig för att nu till börja med bara cykla med ett lagom motstånd (4 av 8) för att komma igång (det går riktigt bra smile.gif )

Hur som helst, det jag inte klarar av är att nollställa varvräknaren efter avslutat pass. Nästa gång jag sätter mig på cykeln så fortsätter datorn räkna kilometer och tid där jag slutade förra gången.

Någon som kan hjälpa mig? unsure.gif

Nu vet jag inte hur det är med din, men på min finns det två olika mätarställningar: en för totalt antal cyklade kilometer och en för kilometer den här gången.

Tyvärr vet jag inte så mycket om din modell. Jag önksar jag kunde hjälpa dig.
LadyG
CITAT (stina @ 29-07-2006, 16:53)
CITAT (LadyG @ 28-07-2006, 00:07)
biggrin.gif  :D  :D  :D

*nöjd*

Grattis!!!!! rolleyes.gif

Två dagar kvar till träningen börjar..... smile.gif

Abstinenser.....

Tack wub.gif

Har styrketränat lite också, det fick jag träningsvärk av minsann! ohmy.gif

Fast jag orkar fortfarande göra mina armhävningar och situps som jag brukar, så helt ute och cyklar är jag inte. Fast det känns att man slöat.
stina
Ja nog känns det i kroppen att man slöat till. Fast jag orkar också lika många sit-ups och armhävningar som tidigare. Men det känns ändå, framför allt i magen/ryggen på mej. Tycker jag ser "degigare" ut också!! ohmy.gif Fast det ska strax ändras på!
LadyG
Visst är det kul att motivationen kommer krypande tillbaka så snart sommarhettan lägger sig lite? smile.gif

Det ska bli kul att börja träna på riktigt, det känns. smile.gif
forget-me-not
CITAT (LadyG @ 29-07-2006, 18:17)

Någon som kan hjälpa mig?  :unsure:

Nu vet jag inte hur det är med din, men på min finns det två olika mätarställningar: en för totalt antal cyklade kilometer och en för kilometer den här gången.

Tack LadyG! wub.gif

Jag vet inte om min har någon räknare för de totala värdena, instruktionsboken är väldigt konstigt skriven. blink.gif

Men jag kollade nu vid 19-tiden och då hade värdena nollställts. Cyklade gjorde vid 11-tiden. Jag vet inte när värdena nollställdes, men uppenbarligen gör de det efter en viss tid. Jag önskar det gick att nollställa dem direkt, om t ex någon skulle vilja cykla ett pass efter att jag cyklat. Men kommer jag inte på hur man gör så frågar jag i butiken vid tillfälle. smile.gif

Det var väl investerade pengar i vilket fall som helst, jag är jättenöjd med cykeln. Det känns bra, början på mitt "nya" liv. wub.gif
LadyG
Strålande att det fixade sig ändå!

Tänk på att inte cykla för fort och med för mycket motstånd i början, så att kroppen hinner med att vänja sig vid de nya tagen smile.gif

Affären var en bra idé förresten, de om några borde ju veta! I synnerhet om de är licensierade återförsäljare, som en del är. Då SKA de kunna smile.gif
*Felix matte*
CITAT (LadyG @ 29-07-2006, 18:17)

Någon som kan hjälpa mig?  :unsure:

Jag har en Energetics 6070... så här ser min dator ut.
Nollar gör jag genom att trycka mot Reset och hålla nere så länge tillsdet kommer upp en radda nollor...
sedan stängs datorn av sig själv efter ca 1 minut, men den nollställs inte.
Funktionen totala antalet trampade sträckor finns inte i min.
forget-me-not
CITAT (Felix matte @ 29-07-2006, 19:42)
Nollar gör jag genom att trycka mot Reset och hålla nere så länge tillsdet kommer upp en radda nollor...

Tack Agneta! wub.gif

*går och kollar min cykeldator*
Tyvärr, det finns ingen Reset-knapp på min.
*Felix matte*
CITAT (forget-me-not @ 29-07-2006, 20:10)
CITAT (Felix matte @ 29-07-2006, 19:42)

Tack Agneta! wub.gif

*går och kollar min cykeldator*
Tyvärr, det finns ingen Reset-knapp på min.

Aha... då vet jag faktiskt inte hur man gör.
Hur ser din dator ut? Jag minns inte hur den såg ut i min förra som jag fick utbytt.
forget-me-not
CITAT (LadyG @ 29-07-2006, 19:34)
Strålande att det fixade sig ändå!

Tänk på att inte cykla för fort och med för mycket motstånd i början, så att kroppen hinner med att vänja sig vid de nya tagen smile.gif

Affären var en bra idé förresten, de om några borde ju veta!  I synnerhet om de är licensierade återförsäljare, som en del är. Då SKA de kunna smile.gif

Jag testade först att cykla på 3:ans motstånd, men märkte då att jag cyklade lite för fort, jag blev snabbt trött. Med 4:ans motstånd fick jag ner tempot till lagom fart och orkar längre.

Jag köpte cykeln på Intersport så de bör kunna svara på frågorna. Jag ska göra lite fler försök själv först och även gå igenom de andra funktionerna som jag ännu inte tittat på. Sedan så frågar jag dem vid tillfälle det jag inte lyckas klura ut själv. smile.gif
forget-me-not
CITAT (Felix matte @ 29-07-2006, 20:12)
Aha... då vet jag faktiskt inte hur man gör.
Hur ser din dator ut? Jag minns inte hur den såg ut i min förra som jag fick utbytt.

Jag har tyvärr ingen kamera så jag kan inte ta en bild och visa dig. Jag har sökt efter en bild på Google bildsökning men utan resultat.

De knappar jag har är:

MODE
ENTER
UP
DOWN
SET
RECOVERY

Den övre displayen ser nästan ut som din. Sedan har jag en nedre display som scannar motståndsnivån och RPM var 4:e sekund.
*Felix matte*
Ok.
Jag köpte också min på Intersport, de är väldigt duktiga på att
ge svar på alla funderingar man har smile.gif
stina
Idag har jag köpt ett par SKITsnygga träningsbrallor (tycker jag). Beige-khakifärgade och lösa i modellen. rolleyes.gif Tyvärr kan jag inte ha dom när jag springer imorgon, för då måste jag ha åtsittande brallor, annars tappar jag dom! ohmy.gif ohmy.gif Är inte utrustad med höfter som brallorna hänger uppe på.... huh.gif Men dom blir kanonbra att träna annat i! rolleyes.gif

Imorgon smäller det!!! tongue.gif
LadyG
Hängslen? tongue.gif

Skämt åsido, kul att du får komma igång igen. Jag kan nästan ana mig till förväntan smile.gif
stina
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vilken bra idé! Fast då åker väl brallorna in i ändan istället.... tongue.gif

Ja det ska bli så himla skönt att komma igång igen. Återkommer med rapport om hur löpningen gick. Jag får se hur långt jag pallar så här första gången. Orsa kompani lovar ingenting bestämt....
LadyG
Ta inte ut dig första gången, om du inte vill ha stans träningsvärk biggrin.gif

Fast det är lite småkul att få träningsvärk också, man känner att man varit duktig smile.gif

Lycka till hur som helst och hoppas det går bra på träningen!
stina
Tack!!! Nej, jag ska försöka ta det lugnt och vara nöjd med det jag klarar av. Fast LITE träningsvärk tar jag tacksamt emot som kvitto på att jag tränat. rolleyes.gif
forget-me-not
Vad tränar ni för något? smile.gif

Ni har säkert skrivit om det men jag orkar inte läsa igenom hela tråden. sleep.gif
LadyG
Jag tränar ungefär så här:

Mornarna (minst tre varje vecka, helst fler): cykel 30 - 40 minuter

Måndag: styrketräning
Tisdag: Ju-jutsu
Onsdag: Vila
Torsdag: Ju-jutsu
Fredag: Klättring
Lördag: Vila
Söndag: Ju-jutsu

Två vilodagar behövs med ett sånt schema, men det är kul!
stina
Jag tränar 5 ggr/v

Löpning 2ggr/v
Styrketräning enskilt
Styrketräning i grupp
Step-up
Tidigare dansaerobics, from i höst Poweryoga istället

/Stina
forget-me-not
Oj, imponerande träningsscheman! smile.gif

Styrketräning är något jag gärna skulle vilja prova på en dag. Men just nu håller jag mig till motionscykeln, kompletterat med sköna kvällspromenader. wub.gif
stina
Ja styrketräning är jättekul, skönt och ett kanonbra komplement till konditionsträning! rolleyes.gif

Jag började styrketräna enskilt förra året så jag har inte hållit på så länge med det men gillar det starkt som sagt! Tidigare körde jag styrketräning i grupp och body-pump.

/Stina
stina
Hej på er!

Jag gjorde det!!!! rolleyes.gif Jag pallade att springa en mil trots "sommarslappet". Visserligen tog det lite längre tid, visserligen tillät jag mig att stanna ett par gånger till förutom den obligatoriska "5 km drick-pausen" och visserligen skippade jag intervallträningen. Men ändå! rolleyes.gif

Jag är glad, det var inte så eländigt med kondisen som jag befarade!

/Stina
Rossi
CITAT (stina @ 31-07-2006, 13:11)
Hej på er!

Jag gjorde det!!!! rolleyes.gif Jag pallade att springa en mil trots "sommarslappet". Visserligen tog det lite längre tid, visserligen tillät jag mig att stanna ett par gånger till förutom den obligatoriska "5 km drick-pausen" och visserligen skippade jag intervallträningen. Men ändå! rolleyes.gif

Jag är glad, det var inte så eländigt med kondisen som jag befarade!

/Stina

Grattis Stina! Visst är det skönt när man uppnår sina mål!

Jag hade behövt att förbättra min kondition och ska ta ett krafttag när hösten sätter in tänkte jag. Jag har alltid varit mer stark än haft kondition om du förstår vad jag menar.
stina
Tack! I ärlighetens namn trodde jag aldrig att jag skulle palla en mil efter semestern så jag är "skitglad" rent ut sagt. Det är så trist att behöva "börja om" . Fast jag måste säga att en redig förkylning, även om själva sjukdomstiden bara varar några dagar ger mer negativ effekt på orken än vad semesteruppehållet gjorde. I alla fall gäller det mej.

Ja det är inte lätt att fixa balans i kondisen/styrkan. Ofta tycker man ju det ena är roligare och då är det lätt att det blir övervikt på den fronten.... Själv gillar jag konditionsträning bättre än styrketräning, men jag vet att styrketräningen är lika viktig så jag kämpar på.

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon