|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Farbror Blå
20-04-2006, 09:06
CITAT (stina @ 20-04-2006, 07:36) CITAT (LadyG @ 19-04-2006, 21:05) Men då löste det sig iaf, det var väl huvudsaken  Tur att det fungerade med skorna också, de kanske bidrog med lite inspiration? Ja skorna var gudomliga. Det var faktiskt peanuts att springa milen igår! Men idag har jag träningsvärk i benen. Brukar inte få det av att springa, däremot brukar jag få kramp i vaderna efteråt. Det fick jag inte, men idag har jag som sagt ganska rejäl träningsvärk. Måste bero på ovanan med skorna i alla fall!? Tur att kroppen består av många delar - idag blir det styrketräning från rumpan å uppåt.  Missar troligen step-up-passet och det är kanske lika bra. Det var en grann skara härifrån jobbet som hade gäster igår. 1 med 39 graders feber, jag som var livrädd att stinka och en tjej som hela tiden fick samtal från en förtvivlad son. Deras boxertjej hade börjat löpa för första gången och det var som han brölade "blod överallt". Stackars gäster.... Nåja mötet gick i alla fall. Hej hopp från Stina och ett Stockholm där snön vräker ner Nu hänger jag inte med....
DDu har köpt nya skor, men boxern löper???
CITAT (Farbror Blå @ 20-04-2006, 10:06) CITAT (stina @ 20-04-2006, 07:36) CITAT (LadyG @ 19-04-2006, 21:05) Men då löste det sig iaf, det var väl huvudsaken  Tur att det fungerade med skorna också, de kanske bidrog med lite inspiration? Ja skorna var gudomliga. Det var faktiskt peanuts att springa milen igår! Men idag har jag träningsvärk i benen. Brukar inte få det av att springa, däremot brukar jag få kramp i vaderna efteråt. Det fick jag inte, men idag har jag som sagt ganska rejäl träningsvärk. Måste bero på ovanan med skorna i alla fall!? Tur att kroppen består av många delar - idag blir det styrketräning från rumpan å uppåt.  Missar troligen step-up-passet och det är kanske lika bra. Det var en grann skara härifrån jobbet som hade gäster igår. 1 med 39 graders feber, jag som var livrädd att stinka och en tjej som hela tiden fick samtal från en förtvivlad son. Deras boxertjej hade börjat löpa för första gången och det var som han brölade "blod överallt". Stackars gäster.... Nåja mötet gick i alla fall. Hej hopp från Stina och ett Stockholm där snön vräker ner Nu hänger jag inte med....
DDu har köpt nya skor, men boxern löper??? 
CITAT (stina @ 20-04-2006, 10:30) CITAT (Farbror Blå @ 20-04-2006, 10:06) CITAT (stina @ 20-04-2006, 07:36) CITAT (LadyG @ 19-04-2006, 21:05) Men då löste det sig iaf, det var väl huvudsaken  Tur att det fungerade med skorna också, de kanske bidrog med lite inspiration? Ja skorna var gudomliga. Det var faktiskt peanuts att springa milen igår! Men idag har jag träningsvärk i benen. Brukar inte få det av att springa, däremot brukar jag få kramp i vaderna efteråt. Det fick jag inte, men idag har jag som sagt ganska rejäl träningsvärk. Måste bero på ovanan med skorna i alla fall!? Tur att kroppen består av många delar - idag blir det styrketräning från rumpan å uppåt.  Missar troligen step-up-passet och det är kanske lika bra. Det var en grann skara härifrån jobbet som hade gäster igår. 1 med 39 graders feber, jag som var livrädd att stinka och en tjej som hela tiden fick samtal från en förtvivlad son. Deras boxertjej hade börjat löpa för första gången och det var som han brölade "blod överallt". Stackars gäster.... Nåja mötet gick i alla fall. Hej hopp från Stina och ett Stockholm där snön vräker ner Nu hänger jag inte med....
DDu har köpt nya skor, men boxern löper???   LOL Promenerade igår och drog på mig träningsvärk. Kul (inte) eftersom det är träning ikväll och jag känner mig lika energisk som en nyligen avliden ekorre.
Och jag hann till step-upen och kunde inte låta bli så nu kan jag inte gå!
CITAT (LadyG @ 20-04-2006, 12:41) Promenerade igår och drog på mig träningsvärk. Kul (inte) eftersom det är träning ikväll och jag känner mig lika energisk som en nyligen avliden ekorre. Jag tycker många gånger att det funkar bra att träna med träningsvärk när man väl kommit igång och inte stannar upp. Så var det för mej idag på stepen, jag fick köra på non-stop, för så fort jag stannade så krampade vaderna!  Är man knäpp eller??? Staplade fram som nån som gjort i brallan  på eftermiddagen, men just nu känns det faktiskt lite bättre! Hoppas det gick bra för dej också på träningen LadyG!
Jodå, fast det var jobbigt  Det jobbigaste var - inte helt förvånande - cyklingen
Men snälla LadyG, är du uppe å surfar 02:34 på natten!!! Själv gick jag till gymmet fast besluten att bara gå lite på bandet och sedan köra styrketräning för att spara benen. Det var otroligt lugnt och skönt, jag var alldeles ensam i "konditionsdelen". Så dök min PT upp och tänkte springa lite så jag blev kvar på löpbandet och vi körde lite intervallträning tillsammans. Hupp, hupp sa det så hade en mil avverkats!  Det var INTE meningen, måste skärpa mej och ägna mig åt lite muskelbyggeri nästa vecka. Nu ska jag snart gå hem från jobbet och vi ska åka till Dalarna över helgen på 40-årskalas. Födelsedagsbarnet ska få ett årskort på Friskis & Svettis i present. Mycket god mat och gott vin blir det säkert så här ska gödas kärlekshandag i dagarna 2! Må så gott alla tokar! Jag loggar in på söndag kväll när jag kommer hem för och se om ni hittat på nåt fysiskt i helgen! Tjingeling från Stina
Hannele
21-04-2006, 14:02
CITAT (stina @ 21-04-2006, 14:58) Mycket god mat och gott vin blir det säkert så här ska gödas kärlekshandag i dagarna 2! :P för och se om ni hittat på nåt fysiskt i helgen! Vi lovar det!
CITAT (stina @ 21-04-2006, 15:58) Men snälla LadyG, är du uppe å surfar 02:34 på natten!!! Själv gick jag till gymmet fast besluten att bara gå lite på bandet och sedan köra styrketräning för att spara benen. Det var otroligt lugnt och skönt, jag var alldeles ensam i "konditionsdelen". Så dök min PT upp och tänkte springa lite så jag blev kvar på löpbandet och vi körde lite intervallträning tillsammans. Hupp, hupp sa det så hade en mil avverkats!  Det var INTE meningen, måste skärpa mej och ägna mig åt lite muskelbyggeri nästa vecka. Nu ska jag snart gå hem från jobbet och vi ska åka till Dalarna över helgen på 40-årskalas. Födelsedagsbarnet ska få ett årskort på Friskis & Svettis i present. Mycket god mat och gott vin blir det säkert så här ska gödas kärlekshandag i dagarna 2! Må så gott alla tokar! Jag loggar in på söndag kväll när jag kommer hem för och se om ni hittat på nåt fysiskt i helgen! Tjingeling från Stina *fnissar* Ja, jag brukar lämna datorn i standby-läge, så det händer att jag går förbi den mitt i natten om jag varit på toa eller inte kan somna  Imorgon är det träning igen, hoppas det går bra. Kul att träningen fungerar så bra nu, du verkar hittat helt rätt med löpningen nu. Ha det roligt nu i helgen Stina! Man måste få festa loss nån gång också
Härligt träningspass, det kändes som om jag hade kunnat hålla på lika länge till! Fast jag ska orka imorgon också så 1½ timme fick faktiskt räcka. Det kan nog vara nyttigt att lämna mattan och vara sugen på mer ibland
Hej på er! Nu är jag hemma igen från en härligt lat helg med god mat och god dryck, mycket skratt å mycket sitta! Kul att det kände så bra med träningen igår LadyG!  Imorgon ska jag få skaka loss rumpan i dansaerobicsen. Längtar som alltid när jag haft ett par dagars uppehåll!!! Hälsningar Stina
Hej vänner! Länge sen jag var här! Jag börjar få tillbaka träningslusten så smått nu, det värsta illamåendet och tröttheten har lagt sig. Kanske tar ett litet träningspass imorgon när jag sovit klart efter nattens vedermödor.
Rapchic
23-04-2006, 19:19
kan man träna när man är gravid?
CITAT (Rapchic @ 23-04-2006, 21:19) kan man träna när man är gravid? Absolut! Finns dem som tränar ända fram till förlossningen! Vissa rörelser ska man akta sig för, t.ex att träna låren i såna där maskiner som man ska föra benen utåt eller inåt. Det kan skada fogarna. Hoppa ska man vara försiktig med också. Jag kommer att begränsa min träning till väldigt lätt styrketräning, främst av axlarna som jag har problem med. Magen blir det knappast av att träna nu på ett tag.
Rapchic
23-04-2006, 19:27
då får du väl lungna dig med alla sittupsen man blir ju ba trött av att se på dig
Rapchic
23-04-2006, 19:28
måste bara skriva nått roligt jag har sett i en kyukushinkarate tidning.... det var ett korsord och här är prisen 1:a pris, en gratis 15 km joggingtur i valfri teräng för fyra personer samt 100 situps, 100 pushups på knogarna på asfalt och 300 maekeage
2:a pris, en gratis 10 km joggingtur i valfri teräng för två personer samt 75 situps, 75 pushups på knogarna på asfalt, och 200 maekeage
3:e pris, en gratis 5km joggingtur för en person, samt 50 situps, 50 pushups på knogarna på asfalt och 100 maekeage
tröstpris 4:e - 10:e pris 50 seiken åpushups på asfalt
skulle du vilja vinna det?
CITAT (Rapchic @ 23-04-2006, 21:27) då får du väl lungna dig med alla sittupsen man blir ju ba trött av att se på dig  Javisst ja...skulle ju byta ut bilden! måste hitta nån bra bara.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-04-2006, 21:15) Hej vänner! Länge sen jag var här! Jag börjar få tillbaka träningslusten så smått nu, det värsta illamåendet och tröttheten har lagt sig. Kanske tar ett litet träningspass imorgon när jag sovit klart efter nattens vedermödor.  Välkommen tillbaka Magdis!!!  Det har varit ett tomrum här efter dej ett tag helt klart! Kul att du känner dej piggare nu. Ja att hålla igång (med måtta naturligtvis) är ju bara nyttigt om man orkar. Vi ser fram emot rapporter! Kram från Stina!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-04-2006, 21:15) Hej vänner! Länge sen jag var här! Jag börjar få tillbaka träningslusten så smått nu, det värsta illamåendet och tröttheten har lagt sig. Kanske tar ett litet träningspass imorgon när jag sovit klart efter nattens vedermödor.  Kul att se dig igen! Klart att du bara tränar så mycket som du vill och orkar i ditt välsignade tillstånd  Huvudsaken är ju att man mår bra, inte sant?
CITAT -------------------------------------------------------------------------------- måste bara skriva nått roligt jag har sett i en kyukushinkarate tidning.... det var ett korsord och här är prisen 1:a pris, en gratis 15 km joggingtur i valfri teräng för fyra personer samt 100 situps, 100 pushups på knogarna på asfalt och 300 maekeage Vad är maekeage??
CITAT (Elanah @ 23-04-2006, 22:59) CITAT -------------------------------------------------------------------------------- måste bara skriva nått roligt jag har sett i en kyukushinkarate tidning.... det var ett korsord och här är prisen 1:a pris, en gratis 15 km joggingtur i valfri teräng för fyra personer samt 100 situps, 100 pushups på knogarna på asfalt och 300 maekeage Vad är maekeage?? 
CITAT (LadyG @ 23-04-2006, 23:04) CITAT (Elanah @ 23-04-2006, 22:59) CITAT -------------------------------------------------------------------------------- måste bara skriva nått roligt jag har sett i en kyukushinkarate tidning.... det var ett korsord och här är prisen 1:a pris, en gratis 15 km joggingtur i valfri teräng för fyra personer samt 100 situps, 100 pushups på knogarna på asfalt och 300 maekeage Vad är maekeage??   Aj min ljumske....
Rapchic
24-04-2006, 07:55
snygg blid lady G
Det var träning igår, och jag kunde inte begripa varför jag var så otroligt trött och tung i kroppen tills jag insåg att jag glömt äta frukost! Snacka om att försöka köra bil med tom tank! Det var ett misstag jag inte gör om igen, det var det jävligaste jag varit med om!
Rapchic
24-04-2006, 08:54
tack för påminnelsen.. har gym ikväll och har glömt frukosten
Aj då, inget bra!!!  Jag kan ju inte äta frukost, fast jag tränar aldrig på morgonen iofs. Har just laddat upp med en näve nötter, två bananer och en drickyoghurt som ska inmundigas innan 12 när dansaerobicsen börjar. /Stina
CITAT (Rapchic @ 24-04-2006, 10:54) tack för påminnelsen.. har gym ikväll och har glömt frukosten Det spelar väl ingen roll vad du äter på morgonen om du ska träna på kvällen!!
Rapchic
24-04-2006, 08:57
det är viktit att äta på morgonen.. äter du kanske för mkt åp kvällen (på natten sänks ju ämnesomsättningen så man hinner inte smälta allt)
Rapchic
24-04-2006, 08:58
jo jag blir jättehungrig om jag missar nått mål på dagen.. blir darrig och slö, en gång svimmade jag nästan.... men nu äter ja *mums mums*
Men du får i dig något iaf, jag vet inte hur jag snurrade till det men allt jag fick i mig var två koppar kaffe. Äta bara föll bort ur planeringen... Kroppen måste ju ha energi för att orka träna, det visste jag redan, men nu vet jag hur kinkig man blir också  Fast av skadan blir man vis. Nått litet måste jag ha före träning, även om det bara rör sig om lite god vilja och en frukt.
CITAT (Rapchic @ 24-04-2006, 10:57) det är viktit att äta på morgonen.. äter du kanske för mkt åp kvällen (på natten sänks ju ämnesomsättningen så man hinner inte smälta allt) Det är möjligt och det är nog tur att jag äter så i så fall, för jag har på gränsen till för lite fett på kroppen! Var och en blir salig på sin tro och jag tror att kroppen känner när den vill ha mat. Min vill ha mycket mat på kvällen! /Stina
Rapchic
24-04-2006, 09:02
skulle vilja äta mer frukt men har inte råd
CITAT (LadyG @ 24-04-2006, 10:59) Nått litet måste jag ha före träning, även om det bara rör sig om lite god vilja och en frukt. Ja att köra helt tom funkar ju inte. Sen beror det ju på hur hårt man ska köra, vad man ska träna, hur länge osv. Eller hur! Jag bunkrar som mest inför mina löppass och step-upen som bränner mest energi av det jag gör, ett styrketräningpass kan jag köra på lite mindre energi.
Rapchic
24-04-2006, 09:04
jag är ju inte dietist men omman äter mkt på kvällen tror jag det är kvar lite i magen på morgonen men jag kan inte tänka mig en dag utan frukost som på jullovet går jag och min syster ner eftersom man bara äter frunch och middag
CITAT (Rapchic @ 24-04-2006, 11:02) skulle vilja äta mer frukt men har inte råd  Vad synd... Vi har gratis frukt på jobbet i näst intill obegränsad mängd, så det är bara att äta på. På torgen brukar väl frukten vara hyfsat billig.
cinis74
24-04-2006, 09:05
Rapchic
24-04-2006, 09:08
här i lilla ycksele finns det ingen som säljer på torget (förutom på marknaderna, men ingen frukt då)
Rapchic
24-04-2006, 09:08
rättelse Lycksele
CITAT (Rapchic @ 24-04-2006, 11:04) jag är ju inte dietist men omman äter mkt på kvällen tror jag det är kvar lite i magen på morgonen men jag kan inte tänka mig en dag utan frukost som på jullovet går jag och min syster ner eftersom man bara äter frunch och middag Du har säkert rätt - men jag KAN inte äta frukost! Har absolut noll salivavsöndring och magen sover så det får bli så här istället... /Stina
Rapchic
24-04-2006, 09:26
men om du kanske testar att äta lite mindre på kvällen så att du hinner smälta maten går det kanske
Då kan jag inte sova... Fast jag mår bra med den mathållning jag har idag så jag känner nog inte för att ändra på något....
Rapchic
24-04-2006, 09:31
jag menade inte att du inte ska äta alls utan bara dra ner lite
CITAT (Rapchic @ 24-04-2006, 11:31) jag menade inte att du inte ska äta alls utan bara dra ner lite Jag har försökt, men det hjälper inte på min morgonmatvägran. Ska tillägga att jag tar en banan/motsv direkt jag kommer till jobbet vid 8-tiden, så SÅ farligt är det inte med mina matvanor.... Det är bara det att jag inte kan käka något hemma innan jag åker. /Stina
CITAT (stina @ 24-04-2006, 10:35) CITAT (Rapchic @ 24-04-2006, 11:31) jag menade inte att du inte ska äta alls utan bara dra ner lite Jag har försökt, men det hjälper inte på min morgonmatvägran. Ska tillägga att jag tar en banan/motsv direkt jag kommer till jobbet vid 8-tiden, så SÅ farligt är det inte med mina matvanor.... Det är bara det att jag inte kan käka något hemma innan jag åker. /Stina va lustigt så olika man kan vara...äter inte jag frukost direkt då jag vaknat så svimmar jag någonstans på vägen.
Rapchic
24-04-2006, 09:42
mne då äter du ju iallafall frukost  och din frukost är nog bättre än vissa andras som vissa som går skola äter typ kanelbulle och saft innan dom går till skolan, eller som min kompis som dricker en kopp te
Jag jobbar på kontor, så jag kan sitta och äta hela dan vid mitt skrivbord om jag vill.  Äter säkert 5-6 frukter utspritt på hela dagen, så snacka om många mellanmål!
Rapchic
24-04-2006, 09:50
jag vill jobba på ett ställe där man får gratis frukt när jag bli stor
CITAT (cinis74 @ 24-04-2006, 11:05) Du kommer snart igång igen!  Och promenader är inte fy skam!!!
CITAT (Rapchic @ 24-04-2006, 11:50) jag vill jobba på ett ställe där man får gratis frukt när jag bli stor  Det blir mer och mer vanligt på kontor - att man byter ut fikabröd mot frukt.  Vi får två fruktleveranser i veckan, måndagar och onsdagar och det räcker gott och väl så att alla kan äta det dom vill. Toppen tycker jag
Rapchic
24-04-2006, 09:59
fast jag vill ju ha egen affär.... få tänka på frukt om jag anställer nån nån gång (långt in i framtiden)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|