Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 08-09-2006, 08:46)
Lät skönt med en golfrunda, fast jag trodde ni bara hade regn och blöta i skåne?

Du har en helt snedvriden uppfattning om vår underbara del av Sverige, Farbrorn! Kom och hälsa på istället, vet jag! smile.gif Just nu skiner solen ute och vi ska få riktig högsommarvärme hela helgen och nästa vecka.
Farbror Blå
okej! såg bara på TV om översvämade åkrar i skåne.
=)
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 08-09-2006, 08:54)
okej! såg bara på TV om översvämade åkrar i skåne.
=)

I augusti har det regnat mycket i Skåne fast jag slapp uppleva det för det var när vi var bortresta. Bönderna har haft svårt för att skörda eftersom det har varit så blött men helt översvämmade åkrar har jag inte sett några där vi bor i alla fall och vi har åkrar runtomkring oss. Men det finns såklart stora lokala skillnader. Vi var och spelade golf en kväll ca. 2 mil hemifrån. Vi hade fint väder. När vi kom hem så hade det kommit 15 mm enligt regnmätaren.
stina
CITAT (suddis @ 07-09-2006, 23:01)
Hur tränar ni styrketräning? Ett par muskelgrupper/gång eller hela kroppen varje gång?
Om ni bara kör vissa grupper/gång hur ofta tränar ni då? Blir det varje muskelgrupp 1 ggn/vecka eller mer ofta/sällan?
Jag håller på med planering av min träning, går så där bra.. smile.gif
Ännu så länge ser den ut så här:
tis - mammajympa på friskis.
That´s it folks. smile.gif Men jag ska köpa till gymkort för då kan min dotter (4 mån) hänga med, hon stör inte i sin bilstol och jag kan ju träna då inte så många andra gör det. Men eftersom vi bor 3 mil utanför stan så kommer jag inte att träna hur många gånger som helst utan vill ha ett speciellt schema att köra efter, jag vet att det är lättare att komma iväg då i början. Sen när jag väl blir biten är det inte lika viktigt men det tar ett par månader innan jag kommit så långt skulle jag tippa..
/suddis.

Jag tränar mest överkropp och rygg/mage i gymmet. Varierar dock väldigt vilka muskler som ska få sig en omgång, styrs ffa av vad jag känner för och dagsformen.

Tror att många som börjar träna styrketräning får ett program som går igenom hela kroppen på ca 1 timme och att man kör så ett tag. Det där med att fokusera på vissa muskelgrupper brukar många börja med när dom blivit lite "varma i kläderna".

Anledningen till att jag inte kör ben så mycket i gymmet är att jag tränar mina ben väldigt mycket i andra träningsformer så dom är alltid trötta ändå! tongue.gif

Hälsar Stina
Farbror Blå
Okej=)
stina
Idag blir det som sagt styrketräning. Känner mej dock LITE snorig så jag ska ta det lugnt. Alltså ingen som helst konditionsträning som belastar hjärtat och inte jättetunga vikter. Jag ska "tantträna" alltså tongue.gif wink.gif Det är inte så vanligt när det gäller mej, jag brukar ibland känna mej som ett ufo när jag står bland dom svala kvinnorna och svetten sprutar och håret står på ända! tongue.gif Idag ska jag också vara sval och chic! laugh.gif

(Obs! Ovanstående uttryck inom citat är sagt med glimten i ögat - jag vill inte få några arga kommentarer. Jag är också en tant! wub.gif )
stina
LadyG: Om Salveo inte har klippkort för gymträning och du vill prova på det just i Sumpan, men kan tänka dig en annan anläggning föreslår jag Fitness Club på Sturegatan (Hemköpshuset). Jag har varit där på studiebesök och jag tycker det ser trevligt ut. Dom har klippkort i alla fall. Jag är inte någon vän av Sats, därför föreslår jag inte det. Men smaken är som baken, jag tycker det luktar industri om det företaget.

Fitness club
LadyG
Snygg hemsida de hade, om inte Salveo har klippkort så blir det Fitness Club jag kommer att gå till helt klart. Sats är jag inte heller pigg på, lite för opersonligt för min smak.

Maken tog vilopulsen imorse, 54, fast jag var nätt och jämt vaken tongue.gif

Sedan jag började med mina keso/fetaost-mellanmål och började fokusera på allvar att åstadkomma något har jag tappat ett kilo. För två veckor sedan började jag hålla koll på kosten och se till att hålla mig under 1600kcal icketräningsdag och 2200 en träningsdag. -500 på en dag ger en viktminskning på ½kg/vecka och trots en och annan dikesåkning på vägen så har det i stort sett fungerat bra. Sett över en lite längre period har det gått jättebra faktiskt, tack vare alla magra livsmedel man kan äta så mycket av.

"One down, nine to go!" biggrin.gif
stina
Ja visst är hemsidan snygg. Och trevliga tycker jag dom verkar också - jag har bara varit inne på studiebesök och kikat hur dom har det och det är snyggt och rent och personalen är trevliga! rolleyes.gif Dom fick förresten företagarföreningens pris för bästa företag i Sumpan i år.

Grattis till viktframgångarna förresten LadyG! rolleyes.gif

Idag gick det åt pipsvängen med träningen. Hann bara värma upp och köra lite mage innan jag insåg att kroppen inte ville vara med idag. Känner av förkylningen och det gjorde bara ont i musklerna att ta i så jag bestämde mig raskt för att kroppen skulle slippa idag.

Imorgon ska jag in till Adidas butik på Sveavägen. Jag har genom gymet lärt känna tjejen som är ansvarig för butikens utseende och deras convent och dom har en "happening" där imorgon med tränare från Worldclass som ger kostråd, fettmätning etc. Jag har fått ett "vip-kort" av henne så jag har 25% rabatt på allt i butiken - tänkte ev förära mig med ett par nya löparbrallor. På kvällen är det kräftskiva. Så jag FÅR inte bli sjuk på riktigt! ohmy.gif

Tänk att jag glömmer kolla vilopulsen varenda morgon! mad.gif Har aldrig gjort det så det måste jag göra. Nu när jag är snorig är det väl inte rätt att kolla....

/Stina
anna_rispan
hej o ho.

jag tappade bort min aktivering i villan med skolstart o allt annat.

men nu ska jag klä om o ge mig ut på cykeln. i duggregn o så. men nu behöver jag verkligne frisk luft!!!
stina
CITAT (anna_rispan @ 08-09-2006, 14:21)
hej o ho.

men nu ska jag klä om o ge mig ut på cykeln. i duggregn o så. men nu behöver jag verkligne frisk luft!!!

Hej Anna! rolleyes.gif Lycka till med cyklingen!!!
Farbror Blå
Lycka till i regnet! Entusiastisk om du ger dej ut i regn smile.gif
LadyG
CITAT (stina @ 08-09-2006, 13:24)
Ja visst är hemsidan snygg. Och trevliga tycker jag dom verkar också - jag har bara varit inne på studiebesök och kikat hur dom har det och det är snyggt och rent och personalen är trevliga!  :rolleyes:  Dom fick förresten företagarföreningens pris för bästa företag i Sumpan i år.

Grattis till viktframgångarna förresten LadyG!  :rolleyes:

Idag gick det åt pipsvängen med träningen. Hann bara värma upp och köra lite mage innan jag insåg att kroppen inte ville vara med idag. Känner av förkylningen och det gjorde bara ont i musklerna att ta i så jag bestämde mig raskt för att kroppen skulle slippa idag.

Imorgon ska jag in till Adidas butik på Sveavägen. Jag har genom gymet lärt känna tjejen som är ansvarig för butikens utseende och deras convent och dom har en "happening" där imorgon med tränare från Worldclass som ger kostråd, fettmätning etc. Jag har fått ett "vip-kort" av henne så jag har 25% rabatt på allt i butiken - tänkte ev förära mig med ett par nya löparbrallor. På kvällen är det kräftskiva. Så jag FÅR inte bli sjuk på riktigt!  :o

Tänk att jag glömmer kolla vilopulsen varenda morgon!  :angry:  Har aldrig gjort det så det måste jag göra. Nu när jag är snorig är det väl inte rätt att kolla....

/Stina

Tack, få se om det verkligen blir tio kilo sammanlagt, det kanske ä för mycket men några kilo ska bort iaf. Sen får vi se om det blir som jag tror smile.gif

Klokt att inte fullfölja träningen om du känner dig krasslig, mycket klokt. Chansen att du slipper bli sjuk på riktigt ökar om kroppen får vila, men det visste du ju redan smile.gif

Det är därför jag bett maken göra det, han har bättre minne än jag biggrin.gif

CITAT (anna_rispan @ 08-09-2006, 14:21)
hej o ho.

Hejja, det kommer att gå jättebra ska du se. Man får räkna med att verkliga livet kommer och stör ens planer ibland smile.gif
Farbror Blå
CITAT
Tack, få se om det verkligen blir tio kilo sammanlagt, det kanske ä för mycket men några kilo ska bort iaf. Sen får vi se om det blir som jag tror

Tio kilo är rätt mycket, men redan en tiondel klart=)
Trodde du bara var muskler wink.gif
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 08-09-2006, 15:10)
CITAT
Tack, få se om det verkligen blir tio kilo sammanlagt, det kanske ä för mycket men några kilo ska bort iaf. Sen får vi se om det blir som jag tror

Tio kilo är rätt mycket, men redan en tiondel klart=)
Trodde du bara var muskler wink.gif

Nejdå, det finns att ta av helt klart. För att inte viktnedgången ska vara muskler så tränar jag som vanligt, kanske lite mer styrka än annars för att uppmuntra kroppen att behålla musklerna och bränna fettet i stället. Om kroppen tror att den verkligen kommer att behöva musklerna kommer den att bränna fettet istället, det är jag övertygad om. smile.gif

Så småningom kommer andelen att vara betydligt mer muskler än fett iaf, det är ett som är säkert, men jag är inte där än smile.gif
stina
Du gör helt rätt LadyG!

När jag bestämde mig för att plocka bort en massa kilon från min kropp så satte jag upp delmål i form av 5 kg i taget. Då kändes det "nåbart", men det var vad jag behövde för att palla.

/Stina
Farbror Blå
CITAT (stina @ 08-09-2006, 14:35)
Du gör helt rätt LadyG!

När jag bestämde mig för att plocka bort en massa kilon från min kropp så satte jag upp delmål i form av 5 kg i taget. Då kändes det "nåbart", men det var vad jag behövde för att palla.

/Stina

Men du ska väl inte gå ner mer??
LadyG
CITAT (stina @ 08-09-2006, 15:35)
Du gör helt rätt LadyG!

/Stina

Man måste ha realistiska mål helt enkelt, annars ger man upp. Så först tränade jag mycket styrka, struntade i att jag blev större och skaffade mig rejält med musklemassa, och nu när jag är skapligt nöjd där är de dags att nöta bort fettet så musklerna slipper dra på extravikten smile.gif

Bättre för hjärtat också, att inte ha en massa extrakilon.
stina
CITAT (Farbror Blå @ 08-09-2006, 15:37)
Du gör helt rätt LadyG!

/Stina

Absolut inte! Nu försöker jag bara öka på lite mer muskelmassa - borttagningen av fettmassa är klar. Fast jag försökte öka muskelmassan samtidigt genom träningen och det är det jag tänker fortsätta med.

/Stina
Farbror Blå
tänkte väl rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 08-09-2006, 16:08)
CITAT (Farbror Blå @ 08-09-2006, 15:37)
Du gör helt rätt LadyG!

/Stina

Absolut inte! Nu försöker jag bara öka på lite mer muskelmassa - borttagningen av fettmassa är klar. Fast jag försökte öka muskelmassan samtidigt genom träningen och det är det jag tänker fortsätta med.

/Stina

Muskelvikt är bara nyttigt, fast mer muskler ökar förbränningen så du kanske förlorar mer fettvikt av bara farten smile.gif

Du gör tvärt om, börjar med viktnedgång och bygger sen? Några fördelar? Nackdelar?
anna_rispan
JA då det gick visst bra. Det regnade inte så mycket. Bara en liten stund det kom lite mer än duggregn. Men det kändes kallt för det blåste också. Blev ca 30 minuter och då darrade benen. Åkte förbi en fd kollega och vilade där. Hehe, sen cyklade jag i stort sett hem direkt.

Tack LadyG för påminnelsen om att det är så att man får räkna med att livet kommer emellan ens strålande planer.
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 08-09-2006, 17:24)
JA då det gick visst bra. Det regnade inte så mycket. Bara en liten stund det kom lite mer än duggregn. Men det kändes kallt för det blåste också. Blev ca 30 minuter och då darrade benen. Åkte förbi en fd kollega och vilade där. Hehe, sen cyklade jag i stort sett hem direkt.

Tack LadyG för påminnelsen om att det är så att man får räkna med att livet kommer emellan ens strålande planer.

Kul att det gick bra smile.gif Det kan vara ganska skönt att ge sig ut när det småregnar, det blir lite svalare då.

Jag brukar råka ut för att mina planer är suveräna, men så kommer livet emellan och ibland blir det inte alls som jag trodde. Det kan vara sååå irriterande biggrin.gif
stina
CITAT (LadyG @ 08-09-2006, 16:15)
/Stina

Muskelvikt är bara nyttigt, fast mer muskler ökar förbränningen så du kanske förlorar mer fettvikt av bara farten smile.gif

Du gör tvärt om, börjar med viktnedgång och bygger sen? Några fördelar? Nackdelar?

Ditt sätt borde gå snabbare eftersom muskler ökar förbränningen....

Jag var inte så vetenskaplig när jag startade. Började med att gå på konditionspass (gympapass) + viktväktarnas cd-skiva. Skulle aldrig i livet sätta min fot på viktväktarnas halleluljamöten (passar inte mej) utan jag gjorde det som ett projekt med mej själv som enväldig projektledare.

Jag ville helt enkelt bli mindre i omfånget snabbt - det var mitt mål då. Sedan, när omfånget minskade ökade lusten till ett riktigt sunt leverne och en stark kropp. Då kom lusten till styrketräning och jag la på det till träningen.

Och nu är jag fast.... tongue.gif

Ja, du har nog rätt i att jag måste äta mer och mer ju större muskler jag får. Fast SÅ musklig är jag inte - det är väl bara det att dom små muskler jag har syns tydligare eftersom jag inte har så mycket fett på kroppen. Jag tränar inte så himla tungt, så jag blir nog mer senig?

Hälsar snörvel-Stina från soffan! rolleyes.gif
LadyG
Krya på dig din stackare, hoppas det inte blir allvarligare än så.

Det är egentligen inte musklernas storlek utan antaler musklefibrer per kvadratcentimeter som avgör, man kan vara gruvligt stark utan att det ser ut som om det finns en muskel på kroppen. En sådan muskel förbränner lika mycket energi som en stor, bullig muskel, om de är ungefär lika starka. De gör ju samma jobb smile.gif

Den bästa coachen är nog en själv i alla fall, imho. Jag har väldigt svårt att ljuga för mig själv, jag får så dåligt samvete då tongue.gif

Nu ska jag upp på cykeln och trampa en stund, har deg på jäsning (sånt där pås-bröd, underbart smidigt) så det ska bli mysigt och trevligt ikväll smile.gif
stina
Lycka till! Jag ska ut i köket och fixa till en kärleksmåltid till sambon. Vi ska äta kalvschnitzel med ansjovis, citron och kapris. Ett gott rött vin därtill. DÅ blir jag nog piggelin igen, eller hur! tongue.gif
LadyG
Det får vi verkligen hoppas, jag vill ju att du ska läsa lusen av fett-mätaren biggrin.gif
stina
Jag ska dit imorgon om jag så får ta färdtjänst, jag lovar! tongue.gif

Nu MÅSTE jag stänga ner och börja med maten, Tjingeling!
LadyG
Jag funderar starkt på att köra ett styrkepass här hemma, eftersom klättringen idag blivit inställd. Tror någon att min kropp fattat det? Nejdå, jag kan känna hur den liksom "varvar upp", som om det vore ett träningspass snart.

Varför är kroppen en sån åsna? biggrin.gif
anna_rispan
vad har du hitta på LadyG?

jag tar två trappsteg i taget när jag går upp från tvättstugan i dag.
LadyG
Antingen sätter jag mig på cykeln och trampar en stund, eller så plockar jag fram hantlarna och bråkar med dem, jag har inte lyckats bestämma mig än biggrin.gif

Trappan är suverän benträning, i synnerhet när du bär tungt i famnen smile.gif

Men det är ju så lätt att glömma vardagsmotionen, tycker jag. allt som oftast glömmer jag mig och tar rulltrappan/hissen istället för att använda de ben jag har och jag är dålig på det där med extra promenader.

Det finns rum för förbättring helt klart smile.gif
anna_rispan
ja visst gör det. i går kväll så tog jag och min sambo en promenad till butiken i vår del av staden för att panta flaskor o köpa en påse bröd.
det känns ovant att gå och handla. oftast så tar vi ju bilen till en affär som ligger längre bort och veckohandlar.
LadyG
Det var ett bra initiativ, då hinner man ju småprata lite också. Det småpratas för lite i de svenska hemmen tycker jag smile.gif

Maken och jag var svåra på promenader tidigare, men det har inte blivit av på sistone. Vet inte riktigt varför. För lite tid kan tänkas.

Jag kom på en sak till förresten: En fördel med att gå till affären är att det blir billigare: man slösar inte bensin och man handlar mindre eftersom man ska orka bära hem allt biggrin.gif
stina
Hej på er!

Vad duktiga ni är som tänker på vardagsmotionen. Själv är jag en notorisk hiss-åkare tex. Hatar att gå i trappor, det mördar mig av tristess. sleep.gif

Jag var inne i Adidasaffären och hittade ett par nya löparbrallor och två toppar! rolleyes.gif Fick 25% rabatt, duschcremer, nyckelremmar och en vattenflaska av min kompis! rolleyes.gif

Så nu ska man springa omkring och göra rejäl reklam för Adidas i fortsättningen. Himla snygg affär är det i alla fall. Och fettmängden var bra, 23% så inte fick jag bli arg heller.... Lika bra det kanske, känner mej onekligen snorig och klen idag. Och snart ska vi iväg på kräftskiva, får väl ta mej ett par små glas med joddlarolja till kräftorna så att jag blir människa igen. wink.gif

Jag lär väl få kasta om planerna för träningen nästa vecka om det inte skulle ske något under så att jag känner mej helt ok på måndag. Annars är det kanske inte så lämpligt med långlöpningen då... sad.gif
anna_rispan
CITAT (LadyG @ 09-09-2006, 13:35)
Det var ett bra initiativ, då hinner man ju småprata lite också. Det småpratas för lite i de svenska hemmen tycker jag smile.gif

Maken och jag var svåra på promenader tidigare, men det har inte blivit av på sistone. Vet inte riktigt varför. För lite tid kan tänkas.

Jag kom på en sak till förresten: En fördel med att gå till affären är att det blir billigare: man slösar inte bensin och man handlar mindre eftersom man ska orka bära hem allt biggrin.gif

Ja det var väldigt trevlig med småpratet som blev under promenaden. Annorlunda mot det som blir över maten tex.
Ja visst blir det billigare... biggrin.gif Inte orkar man släpa hem en extra godispåse eller så när man ska bära allt. wink.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 09-09-2006, 13:50)
Hej på er!

Vad duktiga ni är som tänker på vardagsmotionen. Själv är jag en notorisk hiss-åkare tex. Hatar att gå i trappor, det mördar mig av tristess. sleep.gif

Jag tar alltid tillfället i akt och småspringer/går fort uppför alla traoppor=)
anna_rispan
ja at du har klipp i stegen syns ju på din bild också. smile.gif
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 09-09-2006, 15:01)
CITAT (LadyG @ 09-09-2006, 13:35)

Ja det var väldigt trevlig med småpratet som blev under promenaden. Annorlunda mot det som blir över maten tex.
Ja visst blir det billigare... biggrin.gif Inte orkar man släpa hem en extra godispåse eller så när man ska bära allt. wink.gif

Plus att du faktiskt bränner en massa kcal under promenaden också, fast har man trevligt tänker man inte på det på samma sätt.

Undrar varför småpratet bli annorlunda när man promenerar än vid matbordet (har också märkt det)? Det kan ju knappast ha med maten att göra tongue.gif
anna_rispan
jag gjorde några rygglyft förut. har suttit o läst så mycket så det känns som om ryggraden blir alldeles krokig.

o det där med småprat....bra fråga.... smile.gif
Magdis
Jag har kört lite axelträning för mig själv här hemma ikväll! smile.gif Det kändes jättebra. Jag gjorde tre olika axelövningar med hantlarna (2-kilos) och sen med gummibanden som sitter fästade i trappräcket (armbågen i 45 graders vinkel, övning som stärker de små musklerna i axlarna) Det kanske heter nåt särskilt men vad vet jag inte! biggrin.gif

Jättekul att komma igång lite iallafall. smile.gif
LadyG
Ta det lugnt med dina axlar bara, så du inte överanstränger dem (du hade ont i dem tidigare väl?), annars är det bara bra att du kommit igång igen smile.gif

Axlarna och bröstryggen är bara bra att träna upp, för hållningen om inte annat, fast det där med hållning kanske är lite svårt för dig f n tongue.gif

(Nu kanske jag cyklar, men jag har för mig att ryggträning är extra viktigt för gravida eftersom bäbis och allt tynger ner ryggen i en underlig vinkel.)
stina
Host, host, snörvel, snörvel. Inser fakta - ingen träning imorgon.... sad.gif
LadyG
CITAT (stina @ 10-09-2006, 15:27)
Host, host, snörvel, snörvel. Inser fakta - ingen träning imorgon.... sad.gif

Aww, din stackare, sköt om dig nu så det inte blir värre. Inten är hjälpt av att du stressar när du är dålig.

Själv kommer jag precis från ett av de roligaste jutsu-passen på mycket länge. Nytt personbästa på antal siups 2*50! Sen gjorde vi armhävningar också 5*10 och benböj 1*50. Det var fysdelen av passet, fast vi körde en hel del tekniker och lite slag och sparkträning också. Jag är så genomnöjd att jag inte ens känner mig trött!

Eufori tror jag det kallas tongue.gif
stina
Grattis LadyG! rolleyes.gif Strongt jobbat!!!

Eufori är ett underbart tillstånd! tongue.gif

Själv känner jag mig som sagt som en säck potatis. Iofs tycker jag att jag mår LITE bättre idag än igår så det är nog en snäll "bonnsnuva" som kommer att gå över hyfsat snabbt. Inser dock att jag inte kan träna eftersom huvudet känns som om det var fyllt av bomull. Dessutom håller jag på och få hosta! sad.gif Fast hosta i sig tror jag inte än något hinder för att träna (om man mår bra för övrigt alltså) för den kan ju om man har otur hålla i sig i veckor... Eller vad säger du LadyG - nog borde det vara OK att gå och träna så snart jag känner mej pigg även om hostan skulle vara kvar?
LadyG
Hosta behöver nödvändigtvis inte betyda inflammation i kroppen, så det känner du nog bäst själv hur du vill göra. Rethosta kan ju vara fasligt irriterande (ofta beror det på torr luft eller dålig inomhusmiljö och inte inflammation) och ta energi från träningen, men annars ska det gå bra.

Det är om man har rinnande snuva, feber, musklevärk eller andra förkylningssymptom som man inte får träna, har det sagts mig. Bästa barometern på det är nog man själv smile.gif
stina
Det låter bra, för dom symtomen brukar ju släppa på ett par dagar om det är vanlig förkylning.

Läste förresten i DN idag att man via sin vilopuls kan kolla om det är OK att träna, dvs kolla om viruset i kroppen gett med sig. Om man har ett aktivt virus i kroppen så är vilopulsen 15-20 slag över normalt och då ska man absolut inte träna. Min vilopuls var när jag kollade 90! ohmy.gif så det verkar stämma i alla fall.
LadyG
Jo men det har jag också hört, minns inte var dock. Vilopulsen är högre om kroppen bekämpar en infektion, men vilopulsen ska man ju ta liggande innan man stigit upp på morgonen. Hur lätt är det tat komma ihåg? Dessutom har man högre puls om man vaknar och är kissnödig (kroppen blir lite stressad av det) smile.gif

Har du testat de där fiskbiffarna förresten? (appropå bra träningmat, de är rika på protein och innehåller ingakolhydrater)
stina
Nääää, vilka fiskbiffar då? Nyfiken!!! Har du testat?

Jag har ju aldrig tagit den riktiga vilopulsen, men om man vet vad man har för puls annars så då kan man ju jämföra mot det värdet istället. Det är ju så markant skillnad om man har en infektion så det går ju inte att missa.

Attans, jag som nästan alltid är kissnödig på morgonen! ohmy.gif tongue.gif

Ska i alla fall skaka fram en klocka och lägga bredvid sängen och se om jag kommer ihåg imorgon bitti. Jag använder inte klocka så jag får rota i lådorna.
LadyG
Laxbiff med dill och citron från Abba, hade hoppats på ett omdöme om dem för de verkar hur nyttiga som helst om man bara läser på förpackningen.

Har inte hunnit testa dem än, men de har lågt energivärde men mycket näring och det gillar jag smile.gif

Glöm inte att det ska vara en med sekundvisare, så kan du mäta under 20 sekunder och multiplicera med 3. Funkar lika bra som att föröska räkna under hela 60 sekunder smile.gif
stina
Jaha, nej jag har inte testat. Den som först hinner prova får rapportera om hur det var! rolleyes.gif

Känner mej piggare och piggare! rolleyes.gif Har slappat rejält idag, enda ansträngningen var en promenad ner till Hemköp + lite visp med dammsugaren. Annars har jag bara slöat - det betalar sig nog! rolleyes.gif

Sekundvisare var det....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon