|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Ställde sekundvisare till det på klockfronten?  Skönt att du känner dig bättre, det suger att gå till jobbet sjuk eller halvdålig.
Nja, det ska nog ordna sig på klockfronten. Med en antikhandlare till sambo så ligger det gamla klockor och dräller både här och där och nästan alla gamla klockor har sekundvisare. Frågan är bara om det går att skaka liv i någon!  Och den måste ju gå från i kväll tills imorgon bitti för jag kan ju inte hålla på och skaka liv i den när jag ska mäta VILOpulsen! Nej, inte kul att jobba dålig. Dyrt att vara hemma också....
 Gamla klockor är underbara, fast inte om man ska ta vilopulsen *fnissar hysteriskt* Jag kan nästan se det framför mig, Stina ilsket ruskande på en klocka som skramlar oroväckande, till sambons förskräckelse: "Sätt igång då, jag ska ta vilopulsen!" *fniss* Jag har för livlig fantasi
Ja isch. Vi har 3 lodur och allihopa slår hel och halvslag!  Ingen av dom går exakt så du kan ju tänka dig hur det låter hos oss klockan 12!  Vi hör det inte, men har vi främmande måste vi stänga av klockorna. Jag älskar våra gamla klockor dom har liksom en själ. Vi försökte byta plats på dom, då stannade 2 av 3 klockor och vägrade gå. Var bara att sätta tillbaka dom på sin gamla plats - då gick dom som tåget igen! Annars har vi inte jättemycket riktigt antika saker hemma. Snarare inte nya sas. Jag tror att det enda vi köpt i en affär hemma är våra sängbottnar.
Imorse kollade jag vilopulsen hyfsat snabbt - 60 var den. Helt OK tycker jag. Det blir nog LITE träning idag i alla fall!  Går med min arbetskamrat som inte vill gå själv och kör lite försiktig styrketräning med lätta vikter. Ingen konditionsträning. Jag mår bättre om jag får gå iväg även om det blir lite halvdant och jag har bara lite "takdropp" kvar av förkylningen känns det som. Pulsen är ju OK igen. /Stina
Känner man sig inte sjuk och sinte trött är det helt okej imho. Då slåss ju inte kroppen med någon infektion och kan hantera lättare träning. Ikväll ska jag styrketräna, får se hur det går efter gårdagens äventyr i dojon
Björken
11-09-2006, 10:25
Har provat bägge sorterna av laxbiffarna och de är helt ok att äta, smidigt att ta till och som sagt otroligt nyttiga.
CITAT (Björken @ 11-09-2006, 12:25) Har provat bägge sorterna av laxbiffarna och de är helt ok att äta, smidigt att ta till och som sagt otroligt nyttiga. Underbart, då kanske jag kan hålla mig under mina kcal som jag måste för att gå ner i vikt. Man vill ju äta sig mätt även om man ska ner några kilo  Hur går det för dig med träningen björken? Har du fått med dig någon än, eller har de gym-allergi allihop?
Giltigt skäl till att inte träna:
De ringde nyss ifrån träningslokalen där jag brukar träna. Mitt vattengympapass idag blev avbokat pga att det hade exploderat en lampa inne i simhallen och det skulle ta lite tid att sanera från allt glassplitter.
Tur i oturen att det inte hände under ett träningspass...
Oj, det hade kunnat gå riktigt illa. Tänk om någon hade varit i närheten... Som sagt, tur i oturen.
CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 12:34) CITAT (Björken @ 11-09-2006, 12:25) Har provat bägge sorterna av laxbiffarna och de är helt ok att äta, smidigt att ta till och som sagt otroligt nyttiga. Underbart, då kanske jag kan hålla mig under mina kcal som jag måste för att gå ner i vikt. Man vill ju äta sig mätt även om man ska ner några kilo  Hur går det för dig med träningen björken? Har du fått med dig någon än, eller har de gym-allergi allihop?  Visst ja - då är nog kanske laxbiffarna inget för mej om dom inte innehåller kalorier!  Jag glömmer allt som oftast att jag inte ska gå ner mer i vikt - det sitter i bakhuvudet fortfarande. Hajar till så fort jag ser någon artikel om viktminskning fast jag absolut inte får gå ner mer i vikt. Svårt att lära gamla hundar sitta.... Styrketräningen gick bra. Eller styrketräning och styrketräning, jag tog det väldigt lugnt, men lite träning blev det i alla fall. Visst kändes det tyngre än vanligt, jag blev tom anfådd av att köra fällkniven, men jag tog det som sagt lugnt och nu efteråt känns det som om det sista av baciluskerna skrämts bort ur kroppen! Fit for fight igen och imorgon kan jag nog springa, i alla fall 5 km.... /Stina
Björken
11-09-2006, 12:28
Inte har jag lyckats övertala någon ännu helt och fullt i varje fall, men jag struntar fullständigt i det och åker själv två gånger i veckan. Det går bra och har insett att särskilt benen hade jag bra styrka i, mer än vad jag trodde, men det är klart jag har ju ett jobb där jag går hela dagarna. Sedan har jag hund och det blir ju några kilometer varje dag som jag tillryggalägger för att ge henne motion. Det jag bara har lite svårt att förstå är att folk inte nyttjar vardagsmotionen den är ju så att säga gratis och inte skulle jag kunna tänka mig att ställa mig på ett löpband och springa när det är så mycket skönare att springa ute. Nu har jag höfter som inte längre riktigt vill som jag vill så löpningen får stå åt sidan utan det blir stavgång istället och det går jag minst 5 km de dagar jag inte styrketränar.
Tycker absolut att du ska pröva laxbiffarna, de mättar bra också.
CITAT (stina @ 11-09-2006, 14:23) Visst ja - då är nog kanske laxbiffarna inget för mej om dom inte innehåller kalorier!  Jag glömmer allt som oftast att jag inte ska gå ner mer i vikt - det sitter i bakhuvudet fortfarande. Hajar till så fort jag ser någon artikel om viktminskning fast jag absolut inte får gå ner mer i vikt. Svårt att lära gamla hundar sitta.... Styrketräningen gick bra. Eller styrketräning och styrketräning, jag tog det väldigt lugnt, men lite träning blev det i alla fall. Visst kändes det tyngre än vanligt, jag blev tom anfådd av att köra fällkniven, men jag tog det som sagt lugnt och nu efteråt känns det som om det sista av baciluskerna skrämts bort ur kroppen! Fit for fight igen och imorgon kan jag nog springa, i alla fall 5 km.... /Stina Det beror ju på tillbehöret också, om du väljer potatismos, en dillsås på mjölk eller grädde och en brödskiva till får du betydligt mer kcal än jag som förmodligen väljer två-tre kokta potatisar, en lättfraiche-sås eller kesoröra och rårivna morötter eller vitkål. Skönt att det inte blev tvärt om, syndafloden från en bihåla  Det jag jag råkat ut för
CITAT (Björken @ 11-09-2006, 14:28) Inte har jag lyckats övertala någon ännu helt och fullt i varje fall, men jag struntar fullständigt i det och åker själv två gånger i veckan. Det går bra och har insett att särskilt benen hade jag bra styrka i, mer än vad jag trodde, men det är klart jag har ju ett jobb där jag går hela dagarna. Sedan har jag hund och det blir ju några kilometer varje dag som jag tillryggalägger för att ge henne motion. Det jag bara har lite svårt att förstå är att folk inte nyttjar vardagsmotionen den är ju så att säga gratis och inte skulle jag kunna tänka mig att ställa mig på ett löpband och springa när det är så mycket skönare att springa ute. Nu har jag höfter som inte längre riktigt vill som jag vill så löpningen får stå åt sidan utan det blir stavgång istället och det går jag minst 5 km de dagar jag inte styrketränar.
Tycker absolut att du ska pröva laxbiffarna, de mättar bra också. Men det är ju jättebra! Visst blir man glad när man gör framsteg eller upptäcker att man var bättre på något än man trodde? Är inte stavgång väldigt jobbigt för armarna och axlarna om man är ovan?
CITAT (Björken @ 11-09-2006, 14:28) Det jag bara har lite svårt att förstå är att folk inte nyttjar vardagsmotionen den är ju så att säga gratis och inte skulle jag kunna tänka mig att ställa mig på ett löpband och springa när det är så mycket skönare att springa ute. Då är jag ett typexempel på en människa du inte förstår dig på! Jag tycker vardagsmotion är skittrist rent ut sagt, och jag älskar att springa på löpband!  En typisk "artificiell" träningsmänniska som gillar gymmaskinerna, som sagt löpbandet, hög musik när jag tränar etc, etc. Men smaken är som baken, vi är alla olika.  Tur att inte alla vill träna på samma ställe, vad trångt det skulle bli!
CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 14:41) Skönt att det inte blev tvärt om, syndafloden från en bihåla  Det jag jag råkat ut för  Det var det som hände i fredags när det bröt ut! Gick till gymmet hyfsat pigg, släpade mig därifrån döförkyld efter 30 minuter!
Måste ju få berätta om cykelpasset jag genomförde idag förresten. Det blev lunchträning istället för morgon, men det gör ju det samma  Första framsteget på ett tag, kändes underbart: Kunde öka motståndet på cykeln till 7 av 8 och satte ändå nytt PB på milen: 30.57 Milen under 30 minuter ligger inte långt borta känns det som, jag sölade lite i början eftersom jag inte direkt trodde på att jag skulle orka ett 30-tempo hela vägen. Det var först när jag passerade 6km som jag fattade att benen skulle orka. Men nu vet jag det till nästa gång, då får vi hoppas att 30-minutersgränsen spräcks Det är verkligen skönt med konditionsträning när man hittar rytmen
CITAT (stina @ 11-09-2006, 14:46) CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 14:41) Skönt att det inte blev tvärt om, syndafloden från en bihåla  Det jag jag råkat ut för  Det var det som hände i fredags när det bröt ut! Gick till gymmet hyfsat pigg, släpade mig därifrån döförkyld efter 30 minuter!  Jamen då har du det värsta bakom dig och kan nog räkna med att det dröjer länge innan någon bacill kommer åt dig igen, nu när immunförsvaret är taggat och redo
Och igår hade jag först tävling (bowling) på förmiddagen och sen spelade vi golf i underbar sommarvärme på eftermiddagen. Ikväll ska vi spela golf igen och förmodligen även imorgon. Visserligen är det väl gymmets tur men det gäller att ta tillvara de sista sommardagarna också!
CITAT (Rossi @ 11-09-2006, 14:59) Och igår hade jag först tävling (bowling) på förmiddagen och sen spelade vi golf i underbar sommarvärme på eftermiddagen. Ikväll ska vi spela golf igen och förmodligen även imorgon. Visserligen är det väl gymmets tur men det gäller att ta tillvara de sista sommardagarna också!  Passa på sä länge det går, gymmet ligger kvar när snön faller också
Hej! Nu har jag varit på medelpass på Friskis också! Jätteskoj! Så det blev iaf träning 2 ggr på en vecka första veckan, det är rätt ok tycker jag. Känner mig motiverad och det känns kul att tänka på träningen, inte som ett måste utan som nåt skoj alltså. Men! Jag har en tand som måste bort. Käkkirurgen ringde idag "Då ska vi boka tid, kan du på torsdag kl 19:30?" Gah! Inte nog med att jag har både tandläkarskräck OCH läkarskräck (detta kombinerar ju sas de båda..) jag antar att jag inte kan träna på några dagar efteråt? Jag kommer ju ha ett par stygn i munnen samt vara lite mör.  Men, jag ska inte måla f*n på väggen innan, jag kanske kan träna redan dagen efter..!  Nu ska jag ut på lite vardagsmotion med barnvagnen! /suddis.
CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 14:54) Måste ju få berätta om cykelpasset jag genomförde idag förresten. Det blev lunchträning istället för morgon, men det gör ju det samma  Första framsteget på ett tag, kändes underbart: Kunde öka motståndet på cykeln till 7 av 8 och satte ändå nytt PB på milen: 30.57 Milen under 30 minuter ligger inte långt borta känns det som, jag sölade lite i början eftersom jag inte direkt trodde på att jag skulle orka ett 30-tempo hela vägen. Det var först när jag passerade 6km som jag fattade att benen skulle orka. Men nu vet jag det till nästa gång, då får vi hoppas att 30-minutersgränsen spräcks Det är verkligen skönt med konditionsträning när man hittar rytmen  Grattis! Heja du!!!  Verkligen starkt jobbat!!! Ja, konditionsträning när det "flyter" är "ett hallelulja moment"
CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 14:02) CITAT (Rossi @ 11-09-2006, 14:59) Och igår hade jag först tävling (bowling) på förmiddagen och sen spelade vi golf i underbar sommarvärme på eftermiddagen.
Ikväll ska vi spela golf igen och förmodligen även imorgon. Visserligen är det väl gymmets tur men det gäller att ta tillvara de sista sommardagarna också! :) Passa på sä länge det går, gymmet ligger kvar när snön faller också  Ja, det är så jag tänker också. Hur det än är så styrketränar jag inte för styrketräningens egen skull utan för att stärka kroppen så att den ska orka med att göra det jag tycker så mycket om, d.v.s. att bowla och spela golf. (Ja, och så givetvis också för att jag ska orka med skrivbordsarbete, mushantering etc. ......)
CITAT (Rossi @ 11-09-2006, 15:08) Ja, det är så jag tänker också. Hur det än är så styrketränar jag inte för styrketräningens egen skull utan för att stärka kroppen så att den ska orka med att göra det jag tycker så mycket om, d.v.s. att bowla och spela golf. (Ja, och så givetvis också för att jag ska orka med skrivbordsarbete, mushantering etc. ......) Glöm inte att golf och bowling också är träning  För lite trött blir man väl av att hålla på? CITAT (stina @ 11-09-2006, 15:04) Grattis! Heja du!!!  Verkligen starkt jobbat!!! Ja, konditionsträning när det "flyter" är "ett hallelulja moment"  Tack, det var verkligen uppmuntrande att det gick så bra idag trots att jag lagt om kosten så radikalt som jag gjort. CITAT (suddis @ 11-09-2006, 15:04) Hej! Nu har jag varit på medelpass på Friskis också! Jätteskoj! Så det blev iaf träning 2 ggr på en vecka första veckan, det är rätt ok tycker jag. Känner mig motiverad och det känns kul att tänka på träningen, inte som ett måste utan som nåt skoj alltså. Men! Jag har en tand som måste bort. Käkkirurgen ringde idag "Då ska vi boka tid, kan du på torsdag kl 19:30?" Gah! Inte nog med att jag har både tandläkarskräck OCH läkarskräck (detta kombinerar ju sas de båda..) jag antar att jag inte kan träna på några dagar efteråt? Jag kommer ju ha ett par stygn i munnen samt vara lite mör.  Men, jag ska inte måla f*n på väggen innan, jag kanske kan träna redan dagen efter..!  Nu ska jag ut på lite vardagsmotion med barnvagnen! /suddis. Det kommer att gå fint Suddis, om de söver dig är du kanske inte människa på ett par dagar, narkos sätter sina spår, men om du är vaken undertiden kommer du att vara ganska pigg redan samma dag. När min visdomstand rök tränade jag efter ett par dagar, men då var narkosen tvungen att gå ur kroppen först. Stygnet och det kände jag inte av alls, fast det beror kanske på vilken smärttröskel man har också. Gör det mycket ont är det bättre att ta en värktablett och vila. Att de måste söva mig för något sådant beror på att ingen tandläkare får peta i min mun så länge jag är vaken, det säger jag bara. Så du är inte ensam om att känna så. Jag håller tummarna för att det går bra för dig på torsdag!
CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 14:32) CITAT (Rossi @ 11-09-2006, 15:08) Ja, det är så jag tänker också. Hur det än är så styrketränar jag inte för styrketräningens egen skull utan för att stärka kroppen så att den ska orka med att göra det jag tycker så mycket om, d.v.s. att bowla och spela golf. (Ja, och så givetvis också för att jag ska orka med skrivbordsarbete, mushantering etc. ......) Glöm inte att golf och bowling också är träning  För lite trött blir man väl av att hålla på? Ja, visst är det så. Golf har jag inte hållit på med så länge men när det gäller bowling så är det så att när man gör som man ska så är det en helt annan sak än när man är ute med kompisarna, tar en öl och svingar klotet på fredagkvällen .... Jag var helt genomsvettig efter matchen igår. Man använder hela kroppen som stöd och kraft när man bowlar rätt. Tänk därtill att mitt klot väger 14 pund. Det innebär att jag svingar iväg ca. 500 kilo på varje träning och match.
Blir du inte väldigt olika stark i höger- och vänstersidan av bowlingen?
anna_rispan
11-09-2006, 15:31
jag tog en rask promenad på tjugo minuter, innan dess hade jag gått kanske en kvart i normalt tempo. målet var plommon. tänk vad jag kan ändå när det hägrar något gått i andra änden.
Farbror Blå
11-09-2006, 15:34
CITAT (stina @ 11-09-2006, 15:35) Blir du inte väldigt olika stark i höger- och vänstersidan av bowlingen? Mm instämmer! Måste du träna den andra sidan mer på styrketräningen sen, eller riskerar man inte att bli sned i ryggen?
CITAT (LadyG @ 10-09-2006, 01:27) Ta det lugnt med dina axlar bara, så du inte överanstränger dem (du hade ont i dem tidigare väl?), annars är det bara bra att du kommit igång igen  Jag försöker ta det lugnt. De blev dock lite överansträngda igår när jag först planterade alla mina vårlökar och sen plockade av alla äpplen, krusbär och vinbär och sedan rensade dem.
Ja var försiktig med axlarna Magdis. Det är ett elände att ha ont i dom, jag vet!  Jag hade ju problem i ett par år, men hade turen att kiropraktorn kunde fixa min axel - att det var något som kunde åtgärdas! Nu har jag spring i benen vill jag lova. Mina ben fattar tydligen inte varför jag inte sprang idag.  Så nu står träningsväskan packad i hallen inför morgondagens springning, nya löparbrallorna ska invigas!
Björken
11-09-2006, 18:54
CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 13:43) CITAT (Björken @ 11-09-2006, 14:28) Inte har jag lyckats övertala någon ännu helt och fullt i varje fall, men jag struntar fullständigt i det och åker själv två gånger i veckan. Det går bra och har insett att särskilt benen hade jag bra styrka i, mer än vad jag trodde, men det är klart jag har ju ett jobb där jag går hela dagarna. Sedan har jag hund och det blir ju några kilometer varje dag som jag tillryggalägger för att ge henne motion. Det jag bara har lite svårt att förstå är att folk inte nyttjar vardagsmotionen den är ju så att säga gratis och inte skulle jag kunna tänka mig att ställa mig på ett löpband och springa när det är så mycket skönare att springa ute. Nu har jag höfter som inte längre riktigt vill som jag vill så löpningen får stå åt sidan utan det blir stavgång istället och det går jag minst 5 km de dagar jag inte styrketränar.
Tycker absolut att du ska pröva laxbiffarna, de mättar bra också. Men det är ju jättebra! Visst blir man glad när man gör framsteg eller upptäcker att man var bättre på något än man trodde? Är inte stavgång väldigt jobbigt för armarna och axlarna om man är ovan? Ja visst är det skönt att upptäcka att kroppen kanske inte är riktigt så vissen som man gått och inbillat sig. Njo, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det där med stavgång och armar/axlar, jag har aldrig haft något problem med någotdera av stavgången, trots att jag har sådana jobb där axlar oftast är utslitna mer eller mindre. Det är i vilket fall bra för dem som har problem med ryggen. Stina, visst är det tur att vi är olika, men tänk att knyta på sig skorna och ge sig ut och springa en tidig morgon med daggen glittrande i gräset och fåglarna kvittrande istället för "dunkadunkamusik" i öronen.
CITAT (Björken @ 11-09-2006, 20:54) Stina, visst är det tur att vi är olika, men tänk att knyta på sig skorna och ge sig ut och springa en tidig morgon med daggen glittrande i gräset och fåglarna kvittrande istället för "dunkadunkamusik" i öronen.  Ja det är underbart!  Jag springer gärna ute på landet om somrarna. Men där jag bor hörs inte mycket till fågelkvitter... Bodde jag inte i Stockholm skulle säkert mina träningsvanor vara annorlunda. Och springa i dom skogsområden som finns i närheten törs jag inte tyvärr.  Så därför har jag bestämt mig för att jag gillar löpbandet!
Björken
11-09-2006, 19:47
Stina, jag förstår ert dilemma i Stockholm, här nere i mörkaste Småland så har vi inte de problemen, det man kan stöta på under en runda är i värsta fall en älg eller ett flock vildsvin och de är inte så illasinnade som många av våra tvåbenta varelser.
Körde lite styrketräning ikväll och det gick ganska bra. Jag är nöjd med att ha lyckats hissa omkring stången med tanke på att den väger 20Kg. Cyklade som uppvärmning. Drag till hakan med skivstången: 2*5 (ont som *** i handlederna?) Militärpress: 2*10 Stångrodd: 4*10 Bicepscurl: 2*4 Hantellyft (åt sidan): 2*10 (3Kg) (larvigt lätt, blev uttråkad) Gav mig på marklyft men det kändes för mycket i benen, de orkade inte riktigt med det idag. Annars är 20Kg inte så tungt. Avslutade med 2*10 ryggresningar och 2*10 (riktiga) armhävningar. Är inte slutkörd, men lite lagom genomkörd s a s
Heja LadyG!  Härligt jobbat! Stångrodd gillar jag. Nåt jag gillar mer är frivändningar - brukar du köra det någon gång?
Hm... nej den har jag ju glömt! Jisses, det är ju en jättebra övning om det är denna du menar?
CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 22:20) Hm... nej den har jag ju glömt! Jisses, det är ju en jättebra övning om det är denna du menar?  Ja precis!  Himla kul - och himla bra!  Jag brukar lägga in en rodd emellan varje frivändning så blir det bra flyt i rörelserna. Det lärde jag mig på body-pumpen.
Men det är ju en jättebra blandning  Ska tänka på det till nästa gång, det blir ju jättebra för axlar och rygg. Tyvärr är inte nästa gång förrän nästa måndag, hinner inte styrketräna oftare än så.
Jag styrketränar inte heller så där jättemycket - som du vet prioriterar jag konditionsträningen även om jag inte borde det.... Det är mycket roligare tycker jag. Försöker däremot kombinera konditionspassen med mag-/ryggträning så ofta jag hinner. Idag blir det 5 km eller 1 mil löpning - får se hur förkylningen känns....  Jag har ju tillgång till läkare och sjuksköterskor här på jobbet och har fått deras välsignelse att "köra på" om jag orkar. Känns tryggt...
Vi borde byta schema nästan, jag borde bygga mindre och jogga mer nämligen  Så praktiskt att ha syrror i närheten, det måste ju kännas tryggt  Lycka till med löpningen, hoppas det går bra nosen till trots. Idag kanske jag inte får så mycket träning, för chefinstruktören flaggade för att jag kanske måste ta alla passen, men det gör inget. Jag kan hänga med på ett hörn på egen hand
Vi får applådera extra högt när vi gör det vi "borde" för att peppa varandra! Du får väl ställa upp och visa en massa när du instruera och därmed smyga in lite "jobbmotion"
Applåder och glada tillrop är verkligen på sin plats då, eftersom vi ju har en tendens att göra mer av det vi tycker är kul och "glömma" det vi borde nånstans på vägen  Tyvärr blir det väldigt lite motion av att visa, eftersom principen är Visa-Pröva-Instruera-Öva, dvs man visar lite kort vad man vill att de ska göra, sen får de pröva. När man ser vad de gör för fel samlar man gruppen och instruerar dem HUR de ska göra och sen övar man på det. Det blir varken hackat eller malet för instruktören  Å andra sidan tränar jag solo på söndagarna, de träningspassen med maken är snudd på heliga för det är enda gången i veckan som jag garanterat får träna på tekniker i lugn och ro. Då gör det inget om jag måste instruera tisdagar och torsdagar, annat än att jag blir sugen
Då är det nog bra att du tränar, som att få lukta på kakan utan att få smaka!
CITAT (stina @ 12-09-2006, 11:15) Då är det nog bra att du tränar, som att få lukta på kakan utan att få smaka!  Exakt så! Kunde inte sagt det bättre själv!  Fast jag kan ju dröja mig kvar och utnyttja styrketräningsprylarna en stund så att jag inte känner mig helt utvilad iaf
Jag menade naturligtvis att vara tränare och inte träna, fast det förstod du visst. Det kom in en kollega och störde mej med jobb!  precis när jag skrev mitt inlägg.
Vad ska man med kollegor egentligen, bara stör och är i vägen Men visst har du rätt, det kan vara lite frustrerande att inte få göra sig av med energin. Som när man inte kan gå till träningen av olika skäl, då känns det i kroppen tycker jag.
CITAT (stina @ 11-09-2006, 15:35) Blir du inte väldigt olika stark i höger- och vänstersidan av bowlingen? Den ena sidan håller emot när den andra jobbar och det krävs krafter för det också. Är man ovan får man t.ex. ofta träningsvärk i vänsterskinkan eftersom den stöttar upp tyngden i högersidan. Det är svårt att säga om det blir ojämnt. De flesta är väl starkare i högerarmen om man är högerhänt. Visst är min högerarm starkare och jag har mer synliga muskler på den men det beror kanske inte enbart på bowlingen eftersom jag ju är högerhänt.
Upplever samma sak inom ju-jutsun. De som kastar mycket åt höger kan bli lite snedtränade och starkare i högersidan, så vi försöker att träna vänstersidan ocskå för att undvika ryggproblem i framtiden. Men det är svårt för det är lättare åt höger
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|