|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
CITAT (stina @ 24-04-2006, 11:54) CITAT (cinis74 @ 24-04-2006, 11:05) Kul att se att ni håller igång åt mig också. :lol: Här har det inte tränats på två veckor pga den däringa dumma förkylningen som jag åkte på. Är fortfarande risig i halsen så jag törs inte köra på riktigt än men jag promenerar för fullt. Och så läser jag och inspireras av er - VILL OCKSÅ TRÄNA!!!! :D :D :lol: Du kommer snart igång igen!  Och promenader är inte fy skam!!! Promenader ska inte underskattas som motionsform. Dessutom är det trevligt att promenera nu i vårvädret
Ha det så bra idag... nu bär det av till gymmet!
Ha det så kul på gymmet, jag kommer inte iväg och tränar förrän imorgon men jag ska tänka på dig när jag softar
Ha't så kul Yenny på gymmet och ha't så skönt med softningen LadyG! Jag kom just tillbaka från dansaerobicsen. Det var inte så kul att träna idag, jag fick ett väldigt märkligt "hjärnsläpp" mitt i passet. Efter att ha lärt mig alla stegen tappade jag plötsligt verklighetsförankringen och fattade absolut noll. En fruktansvärt obehaglig känsla som höll i sig närmare 5 minuter. Det var så att jag tänkte bryta, men kämpade på och till slut släppte det. Fick samma konstiga "drömtillvaro" när jag gick tillbaka till jobbet. Nu känns det dock bättre igen. Pratade med en arbetskamrat som är beteendevetare och hon trodde det kunde bero på stress. Jag har det lite stökigt privat just nu och min hjärna kanske tyckte det blev för mycket att hålla på med alla svåra stegkombinationer och gick i strejk.... Ingen kul känsla var det i alla fall att knappt veta var man befann sig! Hälsningar från "snurriga" Stina
Ja då är man hemma igen då... jag har äntligen kommit tilll den nivån att det är skönt att träna... det tog mej hela 6 veckor!
Nu skall jag ut i solen och njuta!
CITAT (stina @ 24-04-2006, 14:45) Jag har det lite stökigt privat just nu och min hjärna kanske tyckte det blev för mycket att hålla på med alla svåra stegkombinationer och gick i strejk.... Ingen kul känsla var det i alla fall att knappt veta var man befann sig! Hälsningar från "snurriga" Stina Ta det försiktigt så du inte går in i den berömda väggen. Det låter som om du behöver lite lugn och ro kring dig ett tag, vilket kanske kan vara lättare sagt än gjort ibland.
Ja jag ska hem och bara softa ikväll. Det har gått för runt ett tag.... Men jag mår bra nu i alla fall! /Stina
Läste i tidningen häromdagen att den optimala mängden motion i veckan är 3-4 pass à minst 35 minuter där man kommer upp i 60% av maxpulsen. Det nya som de presenterade var att om man tränade för mycket så blev man dum i huvudet! Krasst uttryckt! Och varför det då? Jo, då hann inte cellerna återuppbyggas utan bröts istället ner. (Jag minns inte vilka celler det var - hjärncellerna???!!!.) Då får man förmoda att elitidrottarna är ganska korkade.  Ja, ibland kan man ju undra förstås ..... Själv har jag nu kommit in i golfsäsongen och spelade 5 timmar i helgen. Solen och vinden har gjort mig röd om kinder och öron (spelade i hästsvans). Vårens solbränna är på gång ....
CITAT (Rossi @ 24-04-2006, 14:53) Det nya som de presenterade var att om man tränade för mycket så blev man dum i huvudet! Krasst uttryckt! Och varför det då? Jo, då hann inte cellerna återuppbyggas utan bröts istället ner. (Jag minns inte vilka celler det var - hjärncellerna???!!!.) Ja men då fick jag ju svar på varför jag mådde så konstigt....
CITAT (stina @ 24-04-2006, 14:06) CITAT (Rossi @ 24-04-2006, 14:53) Det nya som de presenterade var att om man tränade för mycket så blev man dum i huvudet! Krasst uttryckt! Och varför det då? Jo, då hann inte cellerna återuppbyggas utan bröts istället ner. (Jag minns inte vilka celler det var - hjärncellerna???!!!.) Ja men då fick jag ju svar på varför jag mådde så konstigt....  Ah, nä! Det tror jag inte alls på! Är man korkad så inser man nog inte den kopplingen i alla fall! Har inte följt med här på ett tag Stina och vet inte på vilket sätt du mår dåligt. Hoppas att det försvinner snart i alla fall.
Nu mår jag bra igen - jag fick "hjärnsläpp" och tappade orienteringen totalt under träningen på lunchen idag + på vägen tillbaka till jobbet. Men som sagt - nu är det tiptop igen!  Så det passade så himla bra med ditt inlägg om "dum i huvudet" - kunde bara inte låta bli att sätta det i samband med mitt inlägg ett par rader upp! Fast man ska inte skoja om sånt - jag vet!!!
OK, då förstår jag! Skönt att det är bättre!
Nä, jag skulle inte driva med dig om något sådant men det vet du nog.
Ibland får man bara för mycket och det snurrar runt.
CITAT (Rossi @ 24-04-2006, 15:52) OK, då förstår jag! Skönt att det är bättre!
Nä, jag skulle inte driva med dig om något sådant men det vet du nog.
Ibland får man bara för mycket och det snurrar runt. Ja jag förstod att du inte syftade på mitt inlägg när du skrev!  - det var jag som skulle va lite lustig åt eländet! Vad mysigt det lät förresten med ditt golfande i helgen! Härligt att kunna kombinera motion och solning! /Stina
cinis74
24-04-2006, 14:37
CITAT (stina @ 24-04-2006, 14:47) Nu mår jag bra igen - jag fick "hjärnsläpp" och tappade orienteringen totalt under träningen på lunchen idag + på vägen tillbaka till jobbet. Men som sagt - nu är det tiptop igen!  Ta det försiktigt så att du inte blir utbränd. Stannade med näsan mot väggen i fjol vår så jag vet vad det innebär..... Det värsta är att man inte förstår hur illa det är förrän det är försent tyvärr. Sköt om dig! Tog en snabb promenad på 35 min på lunchen, jätteskönt nu när det börjar lukta vår ute och snön nästan är borta. Med lite tur kanske det går att kratta lite till helgen....
Hannele
24-04-2006, 14:46
CITAT (stina @ 17-01-2006, 20:41) Hemma på morgonen: En kopp kaffe På fm på jobbet: En drickyoghurt och en banan Tränar på lunchen Efter träningen: Keso och en banan eller fruktsallad med yoghurt + en smoothie På em: En banan
Men när jag kommer hem äter jag lagad middag. CITAT (stina @ 17-01-2006, 17:56) Jag tycker det är svårt att veta hur mycket "mer" jag ska äta när jag tränar. Eftersom jag varit överviktig är jag livrädd för att gå upp i fettvikt igen och är alltså lite skraj för att öka matintaget. Någon som har någon kommentar ang detta???? Det finns ju tabeller, hur mycket man förbrukar under en träning. En timme i din fart motsvarar nog minst 400 kcal, dvs motsvarande en vanlig måltid. Lätt (!) styrketräning lätt 40 min ca 200 kcal, med du tränar ju inte lätt.. Simma lätt 1 timme ca 350 kcal. Spinning lätt 50 min ca 350 kcal. Du gör säkert av med en hel lunch, snåla inte med proteinet, det ger muskler och håller dej mätt.
Tack Hannele! Jag har lagt på en Gainomax efter träningen också + ökat fruktintaget ffa bananer. Jag VET att många tycker Gainomax är onödigt dyrt, men jag tycker det är gott och mättar inte trots energin det innehåller. /Stina
Hannele
24-04-2006, 15:21
Gainomax innehåller ju protein, så det är bra. Men varför äter du inte mer riktig mat?
Jag äter riktig mat på kvällen. Jag använder min lunch till att träna och äter lunchen vid skrivbordet. Därför är det lättare att inte äta riktig mat mitt på dagen. Jag är för ohuslig och lat dessutom för att fixa till matlåda.
Ikväll är det träning igen, hoppas det går bättre den här gången. Jag ska inte glömma att äta den här gången iaf  Mycket teknikträning blir det, och lite fys.
Lycka till LadyG!  Jag kommer just tillbaka från en mil löpning på löpbandet. Egentligen skulle jag gå på gruppstyrka, men det var inte min favvisledare så jag skippade det och sprang istället. Skönt att bara koppla av och låta tankarna fladdra fram och tillbaka i en timme.  Helt klart välgörande för min trötta hjärna!!!
Härligt, du kanske skulle göra det lite oftare om din hjärna gillade det?
Ja. Den här veckan blir det inga korrdinationspass mer ändå och nästa måndag är det ju 1:a maj och ingen träning. Så det dröjer länge tills nästa "krångelpass".  Fast jag tycker ju det är himla kul det också.... Imorgon blir det styrketräning, torsdag core och fredag löpning igen om planeringen håller... /Stina
Det kommer nog att hålla, om inte omvärlden gaddar ihop sig mot dig förståss. För min del är det dags att skruva upp tempot succesivt eftersom maken ska gradera om en månad, och han ska använda mig som kastdocka och det är minst lika jobbigt som att vara den som graderar. Som tur är har jag ganska stabil form redan, men den måste bli vassare. På torsdag ska jag hålla i vuxenträningen, det ska bli kul
Ja inte blev det nån träning för mig inte....jag som var så peppad!  Blev liggande i magsjuka istället!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-04-2006, 15:27) Ja inte blev det nån träning för mig inte....jag som var så peppad!  Blev liggande i magsjuka istället!  Din stackare!!! Det är bara att dricka mycket, behålla det du kan och hoppas att det går över fort. Krya på dig, och ta hand om er. *tröstkram*
CITAT (LadyG @ 25-04-2006, 15:31) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-04-2006, 15:27) Ja inte blev det nån träning för mig inte....jag som var så peppad! :( Blev liggande i magsjuka istället! :( Din stackare!!! Det är bara att dricka mycket, behålla det du kan och hoppas att det går över fort. Krya på dig, och ta hand om er. *tröstkram* Tack! Det känns som att "det onda" är ute nu men mattheten och näringsbristen sätter djupa spår. Jag minns att jag blev fruktansvärt sjuk förra gången jag hade magsjuka under graviditeten också. Det kändes som en otroligt aggressiv typ av magsjuka, hela kroppen försöker liksom vränga ut o in på sig med våldsam kraft så man håller på att kvävas. Hoppas magsjukan på avdelningen lagt sig tills jag ska dit o jobba onsdag natt.
Ush vad jobbigt, det är svårt att hitta något näringsrikt och energirikt som kroppen tolererar när den är magsjuk. Det verkar nästan som om ditt immunförsvar gått på semester under graviditeterna? Iaf så fort det rör sig om magsjuka, och det som är så hemskt Aktivt kol hjälper bara mot förgiftningar och sånt tror jag, så det är nog ingen hjälp heller...
Usch, usch! Magsjuka kan knäcka den värsta tuffing!
Det tuffade på ganska bra på träningen, fast jag är bekymrad för konditionen. Inte uthålligheten, den verkar gå bra (jag är för envis för annat) men de korsta, snabba ruscherna och 2 minuterskamperna gör mig blå om läpparna igen. Det har jag inte blivit sen jag var nybörjare. Undrar om jag balanserat styrketräning och konditionsträning fel nu igen..?
Jag skall nog ligga lågt med min träning idag... känns som att jag är påväg att bli förkyld.. så det är bäst jag tar det lugnt.
Aj, det var synd. Du får komma igen med nya friska tag när kroppen är okej igen
CITAT (LadyG @ 26-04-2006, 11:14) Aj, det var synd. Du får komma igen med nya friska tag när kroppen är okej igen  ja bra typiskt när man äntligen känner att det är kul med träning!
Fast man ska inte leka med hjärtmuskelinflammation, så jag tycker du gör helt rätt. Förkylningar kan vara riktigt ruskigt farliga, om man inte hanterar dem rätt. Promenera kan du ju fortfarande göra f ö om du inte vill vara stilla helt och hållet. Eller påta i en rabatt
CITAT (LadyG @ 26-04-2006, 11:22) Fast man ska inte leka med hjärtmuskelinflammation, så jag tycker du gör helt rätt. Förkylningar kan vara riktigt ruskigt farliga, om man inte hanterar dem rätt. Promenera kan du ju fortfarande göra f ö om du inte vill vara stilla helt och hållet. Eller påta i en rabatt  just därför jag tänker ta det lugnt.... men en promenad skall jag ta...och kolla om något behöver påtas i
Huvudsaken är att du inte blir för stilla heller för då känner man sig ofta sjukare än man verkligen är
Farbror Blå
26-04-2006, 10:52
Lite påtning i trädgården kan ju vara nyttigt också! Hörde på radion för nån vecka sen att en engelsman kommit på den terapeutiska effekten av att påta och bara varai trädgåren.
Hans mål var att sjukhem och andra vårdinstitutioner skulle få bra trädgårdar där de intagna kunde få plantera lite, rensa lite eller bara sitta och njuta i=)
Jag har alltid sagt att min trädgård är min terapi.. utan den skulle jag antagligen få fnatt eller bli galen.
Hej på er! Kommer just från ett kortare styrketräningspass. Koncentrerade mig på armar, mage och rygg. Mina ben är icke tillräkneliga idag efter gårdagens löpning! Nu ska jag på möte - återkommer hit ikväll! /Stina
CITAT (stina @ 26-04-2006, 13:35) Hej på er! Kommer just från ett kortare styrketräningspass. Koncentrerade mig på armar, mage och rygg. Mina ben är icke tillräkneliga idag efter gårdagens löpning! Nu ska jag på möte - återkommer hit ikväll! /Stina Har du några roliga idéer om hur man tränar trapezoidmuskeln (deltamuskeln)? Helst utan maskin då  Jag är så trött på samma eviga skivstångslyft
krellus
26-04-2006, 16:17
Körde stenhårt igår kväll(styrketräning).
Långhelgerna sabbade min träning men nu är man igång igen...
CITAT (LadyG @ 26-04-2006, 15:54) CITAT (stina @ 26-04-2006, 13:35) Hej på er! Kommer just från ett kortare styrketräningspass. Koncentrerade mig på armar, mage och rygg. Mina ben är icke tillräkneliga idag efter gårdagens löpning!
Nu ska jag på möte - återkommer hit ikväll! :rolleyes:
/Stina Har du några roliga idéer om hur man tränar trapezoidmuskeln (deltamuskeln)? Helst utan maskin då  Jag är så trött på samma eviga skivstångslyft  Ingen idé så där på rak arm, men jag kan fråga min tränare när jag träffar henne imorgon eller på fredag. Hon är duktig och påhittig! Jag ligger just nu på sängen och är så trött så jag ser i kors!  Har problem just nu med att jag vaknar så himla tidigt - imorse vaknade jag kl 04.00 och kunde inte sova. Slumrade ca 20 minuter precis innan det var dags att gå upp. Det har gått bra hela dagen, men nu känns det! Vill inte somna för tidigt för då vaknar jag väl igen i vargtimmen! Kul att du är igång igen Krellus!  Har du ingen träningsidé till LadyG? Jag körde magövningen igår när man står på knä och drar i rep med mostånd och krullar ihop magen och jag har träningsvärk i magen! Jippi!!!  Jädrans effektiv övning.
Ikväll är det träning igen!  Jag längtar
Härligt att längta, eller hur! Jag körde ett corepass idag. Hon hade skruvat upp jobbighetsgraden så det var faktiskt ganska tufft! Innan dess gick jag en stund på löpbandet för att värma upp. Imorgon har jag tänkt springa. Hälsningar Stina
Det som är så kul, bland annat, är att jag succesivt får mer och mer ansvar för vuxenträningen också. Jag kör redan barnpassen, men det är bara 1 timmer två gånger i veckan och det är i anslutning till vuxenpassen. Jag älskar att instruera och se luman tändas  Dessutom är det ett av de absolut bästa sätten att själv lära sig en teknik, för man måste verkligen bryta ner den i beståndsdelar och analysera den för att kunna lära ut den begripligt. Fys, styrka och kondis räknar jag lite med att folk sköter själva, så jag kör lite mindre av den varan och mer av sådant som de inte kan köra hemma eller på gymmet. För det är inte lätt att öva kast och falltekniker på S.A.T.S.
Det låter väl som ett klokt val! Måste kännas jättekul - om du är betrodd att lära andra måste du ju vara jätteduktig själv!!!
Det är det som är det bisarra: jag tycker inte att jag är särskilt bra, med mina mått mätt. Jag vet vad jag kan göra bättre, vad jag måste lära mig mer av osv. Fast å andra sidan har jag fortfarande brunt och svart kvar att ta så det saknas några terminer och tekniker för att jag ska vara fullfjädrad  När jag tagit svart har jag lärt mig större delen av alla tekniker i systemet. Sen är det bara att jobba på perfektionen. Så än så länge ser de andra svartbältarna mig nog som en "blivande instruktör" och ger mig chansen att öva på att instruera till den dagen då jag får fullt ansvar  Fast nog kan jag tillräckligt för att undervisa i bälten under min egen grad, och det är bara två i klubben som är högre graderade än mig. *stolt* Nu längtar jag ju ännu mer! Jag ska nog ut och promenera en sväng, kanske handla något. Syns senare!
Hannele
27-04-2006, 15:41
Hade tänkt mej en vilodag, men dottern ringde så det blev styrketräning med ben, rygg, biceps, hon var lite impad av min styrka.
CITAT (Hannele @ 27-04-2006, 17:41) Hade tänkt mej en vilodag, men dottern ringde så det blev styrketräning med ben, rygg, biceps, hon var lite impad av min styrka.  Vad kul!!!  Strong mama, ge dom yngre på pälsen bara!! Själv har jag fått köpa ett par nya springskor IGEN idag. Köpte ett par på Intersport på måfå och fick värk på insidan av benen...  Åkte till Löplabbet idag och jag fick springa på ett löpband med skorna samtidigt som dom filmade mitt löpsteg. Inte bra!!! Fötterna darrade fram och tillbaka i varje löpsteg - inte konstigt att jag fick ont! Noll stabilitet alltså. Gick därifrån 1000 kronor fattigare med ett par New Balance-skor. Får använda dom andra vid promenader.... Ska prova mina nya skor imorgon. Hälsningar Stina
Hannele
27-04-2006, 21:05
CITAT (stina @ 27-04-2006, 20:12) Fötterna darrade fram och tillbaka i varje löpsteg - inte konstigt att jag fick ont! Noll stabilitet alltså. Gick därifrån 1000 kronor fattigare med ett par New Balance-skor. Får använda dom andra vid promenader.... Ska prova mina nya skor imorgon. Skor är väldigt viktiga. (Dottern gick till Löplabbet och fick tips om, vilka sorters skor som passar henne, men hon köpte dem billigare på ett annat ställe..)
Det var ett alldeles underbart träningspass, lagom av allt och nu är jag lagom mör utan att vara utmattad.
Ibland älskar jag verkligen kampsport!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|