|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
CITAT (Bettson @ 16-05-2006, 08:54) Åsså har man efter mycket om och men fått sin motionscykel. jag mins att du skrivit om cykeln förut... men vet inte om du skrev vad det var för cykel. Jag är nyfiken (för jag funderar på att köpa en själv) Vad heter den? vart har du köpt den och vad fick du betala?
Bettson
16-05-2006, 16:33
CITAT (yenny @ 16-05-2006, 15:40) CITAT (Bettson @ 16-05-2006, 08:54) Åsså har man efter mycket om och men fått sin motionscykel. jag mins att du skrivit om cykeln förut... men vet inte om du skrev vad det var för cykel. Jag är nyfiken (för jag funderar på att köpa en själv) Vad heter den? vart har du köpt den och vad fick du betala? Köpt på Stadium En Benefit sports 610P kostar normalt 3455. Med Staduim card så köpte jag den för strax runt 2900. Jag kollade att den inte skulle vara så lågt viktklassad. Ju mera vikt den tål desto bekvämare sadel. Sadel går att justera läget både horisontellt och vertikalt. Ger bekvämare sittställning. Datorn. Är väl inte så avancerad med den är jättekul. Jag har testat like olika grejor. Orkar inte så mycket nu i början för jag har varit ganska dålig länge men....... Det gläder mig att jag klarar att öka hastigheten ganska mycket utan att öka pulsen. Det stegrar sig ganska fort. Om jag bestämmer mig för att köra upp 200cal så cyklar jag nu 1,5 kilometer längre utan att pulsen ökar. I mitt lilla minne så måste det väl tyda på en konditionshöjning om än ganska liten. Eftersom jag har jobbet hemma, så ska jag nu cykla 8 km till jobbet varje morgon. Få se när jag får ork att cykla hem också
Tack! den skall jag kolla upp! Låter bra att du skall cyckla till jobbet... önskar jag också kunde göra det, men det är aldeles för långr och på en motionscykel skulle det väl gå helt åt fanders
Värk... Urgh. Igår körde jag ett rejält styrkepass för armar, axlar, rygg och avslutade med lite mage. Idag körde vi.... *trumvirvel* mycket armar, axlar och rygg!!! Räknade ut att under den tiden jag befann mig i lokalen gjorde jag närmare hundra situps, armhävningar och benböj, eftersom jag deltog i barnträningen (en timme) som en aktiv och delaktig ledare ska. Och man ska ju inte be barnen göra något man inte tänker göra själv... Sen hade jag min egen tränig efter det, och idag var det inte jag som ledde passet. Gissa vem som är trött nu...
Måste kännas härligt LadyG!  Vilken genomkörare!!! Idag är det jag som förhoppningsvis ska bli trött - dags för ett löppass!  Jag blev trött igår också, men då var det i musklerna efter gruppstyrkan. Idag är det kondisen som ska få sig en genomkörare. Känner mej taggad.....
krellus
17-05-2006, 07:24
Låter skönt LadyG. Så där lagom "smärtsamt" men som sagt... skönt! Ikväll blir det styrketräning för mig "innan" Barcelona - Arsenal på TV
Idag har vi stor sorg här på jobbet. En arbetskamrat har dött. Han blev 55 år och dog tydligen i sömnen. Vår VD kastade sig hit och vi har precis suttit tillsammans och pratat och gråtit....
Jag berättar det bara i den här tråden, för jag tycker att ni som skriver här är mina kompisar....
Var rädda om era nära och kära, era vänner och er själva!!!
Kramar från en ledsen Stina
CITAT (stina @ 17-05-2006, 11:04) Idag har vi stor sorg här på jobbet. En arbetskamrat har dött. Han blev 55 år och dog tydligen i sömnen. Vår VD kastade sig hit och vi har precis suttit tillsammans och pratat och gråtit....
Jag berättar det bara i den här tråden, för jag tycker att ni som skriver här är mina kompisar....
Var rädda om era nära och kära, era vänner och er själva!!!
Kramar från en ledsen Stina Stackars dig Stina, så tragiskt att kollegan skulle gå bort så ung. Sånt kan man aldrig vara förberedd på. *tröstekram* Du kanske ska skippa träningen och krama din sambo (make?) lite extra istället?
Tack för kramen - den värmde!!!
Jag vägde för och emot om hur jag skulle göra med träningen. Beslöt mig i alla fall för att gå och testa att springa. Minsta motstånd så skulle jag vara snäll mot mej själv och bryta. Men det blev tvärt om - det skönaste löppass jag haft faktiskt - hur konstigt det än låter. Jag skippade musik i öronen och sprang min mil samtidigt som jag tänkte på kollegan som gått bort. Ibland kom det glada minnen - ibland blev jag ledsen och kände att tårarna steg i ögonen. Det blev som en meditativ timme som jag fick ägna åt att bara tänka....
/Stina
Åhnej vad tråkigt Stina!  Så ung och så oväntat som det verkar ha varit....det måste vara en svår chock för alla de närmaste. Skickar tröstekram jag också.
Tack snälla du!! Dessutom skrev jag fel - han var inte 55 utan 53. 3 barn i övre tonåren som iofs flyttat hemifrån. Men ändå......
CITAT (stina @ 17-05-2006, 15:22) Tack snälla du!! Dessutom skrev jag fel - han var inte 55 utan 53. 3 barn i övre tonåren som iofs flyttat hemifrån. Men ändå...... Precis....men ändå!  Jag minns hur chockad jag blev när mamma ringde för 3 år sen och sa att pappa fått en hjärtinfarkt. Det tog lång tid innan jag fattade vad som faktiskt kunde ha hänt....nu gick det ju bra tack och lov. Vilken fruktansvärd chock det måste vara att få höra att ens pappa bara dött helt plötsligt utan förvarning. Jag kan tänka mig att man inte kan ta in det ordentligt på väldigt lång tid.
CITAT (stina @ 17-05-2006, 14:32) Tack för kramen - den värmde!!!
Jag vägde för och emot om hur jag skulle göra med träningen. Beslöt mig i alla fall för att gå och testa att springa. Minsta motstånd så skulle jag vara snäll mot mej själv och bryta. Men det blev tvärt om - det skönaste löppass jag haft faktiskt - hur konstigt det än låter. Jag skippade musik i öronen och sprang min mil samtidigt som jag tänkte på kollegan som gått bort. Ibland kom det glada minnen - ibland blev jag ledsen och kände att tårarna steg i ögonen. Det blev som en meditativ timme som jag fick ägna åt att bara tänka....
/Stina Det kanske var det du behövde, få tänka i lugn och ro. Sköt om dig, och låt sorgen ta den tid den behöver. Det låter som om du har en bra och förstående chef, så det kommer nog att gå bra på jobbet också. Får ni samtalsstöd och lite tid tillsammans kommer sorgen så småningom att kännas mindre, och de glada minnena mer framträdande.
Usch så jobbigt stina Det är så tråkigt när någon går bort aldeles för tidigt *kram*
krellus
18-05-2006, 07:35
Beklagar "kompis", vi hade en liknande situation här på jobbet för ett tag sedan... *kramis*
Tack snälla ni!!!!  Idag känns det lite mer sansat - man börjar i alla fall fatta vad som hänt... Igår var huvudet som en bubbla, nu börjar det funka igen. Så åter till lite träningssnack: Idag ska jag på Step och Core. Ska passa på och fråga tränaren om hon vet något om min energiförbrukningsfundering vid löpning/gång i mil.... Kramar från Stina
krellus
18-05-2006, 10:31
Jo, det är ju bäst att vi får klarhet i det där gå jämfört med jogga/springa! Körde ett hårt styrketräningspass igår kväll. Känns så där skönt segt idag...
Nu har jag frågat min tränare och så här är det enligt henne:
Det går åt mer energi att springa en mil än att gå en mil. Några siffror kunde hon av förklarliga skäl inte ge - det beror ju på hur fort man går, på vilket sätt man går, etc etc. Det är precis som en bil sa hon: Det går åt mer bensin att köra en mil i 100 km i timmen än i 50 km i timmen - motorn får jobba mycket mer. Eftersom hon är en mycket klok och kunnig person så tror jag på henne.
Idag har jag kört step och core. Kanonskönt och kul som alltid.
Oj oj säger jag bara... det är vart inte kul idag.... fösta dagen sedan björkpollen attakerade (ca 2v) var jag på gymmet idag... man blir visst betydligt mer sänkt än vad man tror av pollen. Började med att värma upp på cyckel... körde på i mitt vanliga tempo... nästan tvärdog efter bara 2 minuter... det var så otroligt svårt att andas (har ju astma också  ) Sen fick jag köra allt på halvfart... blä! Men men... bara de där förbenade pollen kan ta slut så skall det nog bli lite ordning igen.
Usch, stackars dej Yenny!!! Jag glömde berätta att jag pratade med min tränare idag och frågade henne om hon tyckte jag var för mager. Du ska absolut inte lägga på dig något fett sa hon - däremot tyckte hon att jag skulle minska konditionsträningen lite tillfälligt så att jag inte fortsätter gå ner i vikt och byta ut det mot styrketräning. Jag ska ta henne på orden och styrketräna imorgon istället för att springa. Nu har jag tränat två stentuffa konditionspass 2 dagar i rad. Hon sa också att jag skulle skriva upp allt jag äter under 3 dagar så skulle hon kika på det och se om hon kunde ge mej något tips på förbättring. Du ska äta som en häst sa hon - för du tränar så otroligt mycket. Det är min "bilringar runt magen-skräck" som sitter i. Men du får inga bilringar sa hon - det kommer omsättas i muskler på dej. Hon är i alla fall en superpärla!
Idag har jag kört ett styrketräningspass. Kändes mycket bättre än vad jag väntat mig!  Känner mig duktig som lät bli löpbandet... I helgen blir det hästskitskörning. /Stina
Hej på er! Var är ni????? Får väl avlägga min rapport i alla fall:
Idag har jag varit på dansaerobics. Hann med en snutt magträning innan. Kände på dansen att jag kört hästskit i helgen - ryggmusklerna är trötta!!! Men kul var det i alla fall.
Hälsar Stina ut i cyberrymden och hoppas att nån läser!
Det var väl inte den trevligaste sysselsättningen man kan ägna sig åt kanske, men det verkade som bra ryggträning iaf  Själv har jag haft för mycket för mig för att hinna träna  Men det blir tid för det i veckan
Hej!!!! Kul att höra av dig och att det "bara" är tidsbrist och inget annat som orsakat tystnaden! Nja, trevligt kanske det inte var - men det blir väldigt fint i mina rabatter och mina blommor blir glada!  Och bra träning som du skriver!
Maken har lunginflammation till råga på allt, så helt muntert har det inte varit. Det låter läskigt när han hostar. Det gr han ofta, i synnerhet på natten. Stackars krake, inte kan jag göra något heller.  Inte är det så motiverande att gå till träningen då, jag vill hellre vara hemma och ta hand om min älskling.
Dåligt med träning har det blivit här.... jag har mest jobbat så det har inte hunnits med tyvärr... men på onsdag skall jag äntligen ha tid att dra till gymmet
CITAT (LadyG @ 22-05-2006, 20:26) Maken har lunginflammation till råga på allt, så helt muntert har det inte varit. Det låter läskigt när han hostar. Det gr han ofta, i synnerhet på natten. Stackars krake, inte kan jag göra något heller.  Inte är det så motiverande att gå till träningen då, jag vill hellre vara hemma och ta hand om min älskling. Usch, stackars honom! Klart man prioriterar sin älskling!!!  Hoppas han piggar på sig snart. /Stina
krellus
23-05-2006, 10:47
Spinningpass igår.... bara 10 deltog...
Jag har skymtat pärleporten.... Nej skämt å sido - var på gruppstyrka på lunchen idag å jösses vad hon körde med oss. En riktig näradödenupplevelse. Jag lämnade min "matlista" till tränaren och hon rynkade på pannan och sa "jag återkommer...." Ja betr 10 på ditt spinningpass Krellus - det mattas väl av nu inför sommaren kan hända. Fast vi var många på styrkepasset idag konstigt nog. /Stina
Hannele
23-05-2006, 12:44
CITAT (stina @ 23-05-2006, 13:35) Jag har skymtat pärleporten.... Nej skämt å sido - var på gruppstyrka på lunchen idag å jösses vad hon körde med oss. En riktig näradödenupplevelse. Alla ska ju kunna träna, tillsammans. Man bestämmer ju själv...? Jag har fortfarande ömma tår efter några dagar i Rom, en av damerna hade stegmätare, en lugn dag gick vi över 19 000 steg, drygt en mil! Colosseum i Rom.
CITAT (Hannele @ 23-05-2006, 14:44) CITAT (stina @ 23-05-2006, 13:35) Jag har skymtat pärleporten.... Nej skämt å sido - var på gruppstyrka på lunchen idag å jösses vad hon körde med oss. En riktig näradödenupplevelse. Alla ska ju kunna träna, tillsammans. Man bestämmer ju själv...? Jag har fortfarande ömma tår efter några dagar i Rom, en av damerna hade stegmätare, en lugn dag gick vi över 19 000 steg, drygt en mil! Colosseum i Rom. Självklart bestämmer man alltid själv på passen hur mycket man vill ta ut sig - men jag gillar att köra hårt, därför blir jag triggad när någon eldar på mig. Sen kan inte alla träna tillsammans alla gånger och få ut det dom vill - därför finns det olika pass med olika intensitet och mer eler mindre krånglig koreografi. Bra tycker jag så att alla blir nöjda! Vad mysigt det låter med Rom! Har inte varit där - skulle väldigt gärna vilja... Hälsar Stina
krellus
23-05-2006, 13:38
CITAT (stina @ 23-05-2006, 13:35) Jag har skymtat pärleporten.... Nej skämt å sido - var på gruppstyrka på lunchen idag å jösses vad hon körde med oss. En riktig näradödenupplevelse. Jag lämnade min "matlista" till tränaren och hon rynkade på pannan och sa "jag återkommer...." Ja betr 10 på ditt spinningpass Krellus - det mattas väl av nu inför sommaren kan hända. Fast vi var många på styrkepasset idag konstigt nog. /Stina Japp, folk har redan börjat "banga" träningen... men å andra sidan blir det mer luft åt mig då... det är ju rätt varm i lokalen!
CITAT (krellus @ 23-05-2006, 15:38) CITAT (stina @ 23-05-2006, 13:35) Jag har skymtat pärleporten.... Nej skämt å sido - var på gruppstyrka på lunchen idag å jösses vad hon körde med oss. En riktig näradödenupplevelse. Jag lämnade min "matlista" till tränaren och hon rynkade på pannan och sa "jag återkommer...." :o
Ja betr 10 på ditt spinningpass Krellus - det mattas väl av nu inför sommaren kan hända. Fast vi var många på styrkepasset idag konstigt nog.
/Stina Japp, folk har redan börjat "banga" träningen... men å andra sidan blir det mer luft åt mig då... det är ju rätt varm i lokalen!  Vi har jättehett i vår lokal också tyvärr. I gruppsalen är det ett glastak och dom som kommer sent riskerar att få stå och träna i solsken... I gymmet är det också varmt, men där ska renoveras nu och vi ska visst få bättre luftkonditionering tack och lov!  Håller förresten med om att det är skönt med lite folk på träningen!
Hej på er! Nu har jag avverkat en mil på löpbandet. Var tungt i början, så jag hängde handduken över kilometerräknaren för att slippa se... Sen gick det bättre och på slutet kändes det riktigt bra. Nu känns det toppen!  Ska sitta en stund till här på jobbet, sen bär det av hemåt. Imorgon bitti åker vi till landet för att fortsätta rabattgrävande och hästskitskörning. Ha en riktigt skön helg!!! hälsar Stina
själv släpade jag mej till gymmet för styrketräning idag... det gick riktigt bra  Antagligen för att björkpollena nästan är helt borta nu! Så nu skall jag fixa lite kyckling för jag är hungrig som en varg.
CITAT (yenny @ 24-05-2006, 14:52) själv släpade jag mej till gymmet för styrketräning idag... det gick riktigt bra  Antagligen för att björkpollena nästan är helt borta nu! Så nu skall jag fixa lite kyckling för jag är hungrig som en varg. Vad skönt för dej (och alla andra björkpollenallergiker)!  Snart kommer väl mitt h-e (timotej och sedan gråbo) /Stina
CITAT (stina @ 24-05-2006, 13:53) CITAT (yenny @ 24-05-2006, 14:52) själv släpade jag mej till gymmet för styrketräning idag... det gick riktigt bra  Antagligen för att björkpollena nästan är helt borta nu! Så nu skall jag fixa lite kyckling för jag är hungrig som en varg. Vad skönt för dej (och alla andra björkpollenallergiker)!  Snart kommer väl mitt h-e (timotej och sedan gråbo) /Stina ja det värsta är att jag får väll bara nån veckas uppehåll... tål inte gräs heller
Stackars er som är allergiska. Den mest underbara tiden är ju våren när allt börjar spricka ut och så ska ni behöva må dåligt av det.  Vi börjar bli oroliga att vår 5-åriga dotter är känslig mot pollen. Hon har gått runt och snorat och nysit jättelänge nu och för några dagar sen blev hon alldeles röd runt ögonen och det kliade jättemycket.
Dubbelotur alltså!!!  Fast jag tycker mindre synd om mej som är gräsallergisk än om er som är björkallergiska. Gräspollen verkar vara mer lokalt liksom och lättare att undvika. Maken får klippa gräset tex. Här i stan tex känner jag aldrig av gräspollen medan ni som är björkallergiska verkar vara jagade av detta otyg nästan överallt.... /sTINA
Jag är nästan helt symptomfri från pollen nu, får väl se om jag klarar mig utan medicin eller inte. Fast tränat har jag inte gjort på evigheter, det känns så kymigt att lämna älsklingen ensam hemma med lunginflammation även om han börjar bli bättre. Träna kan jag alltid göra senare, det finns andra saker jag måste göra känns det som. Plötsligt är det bara en av oss som kan sköta hushållet t ex, sysslor som vi annars delar på. Hade nästan glömt hur mycket det faktiskt är. Bortskämd har jag tydligen blivit  Det blir lite extra mycket städning eftersom vi är pollenallergiker och har katter men det får duga som träningssumbstitut för tillfället.
Första träningspasset på länge, får väl se hur det går...
Hej på er! Nu är jag tillbaka efter ett "landet-pass" sedan i onsdags em. Jag har ägnat mig åt att gräva, å gräva, å hacka, å spetta bort stenbumlingar, å köra hästskit, å köra tung lerjord och hacka bort rötter för att fixa en ny rabatt. Men nu är det klart!  Tur att man tränar för jösses vad tungt det var. Imorgon är det dags för dansaerobics. Är sugen!!!  Hoppas ditt träningspass gick bra LadyG! Hälsar Stina
Det var tungt, det kändes att jag varit passiv ett tag nu. Det kändes lite som om jag hade sirap i lederna  Annars var det kul
Kommer precis från dansaerobicsen. Vi hade en kille som vikarie - det var jättekul, men otroligt jobbigt. Varmt i salen så svetten sprutade. Men kul, kul som sagt!
Härligt att höra. Har ni tappat många till det varma vädret än?
nej det är fullt på passen faktiskt. Det är väl beach 2006 som hägrar... Körde lite styrketräning på lunchen och fick min "matintagsdom" av tränaren. Det såg i stort sett bra ut, men jag ska öka mitt proteinintag + äta lite mer på förmiddagen innan träningspasset. Dessutom tyckte hon jag skulle unna mig "frosseri" på helgerna! /Stina
Jag håller med, lite frosseri kan man unna sig om man tränar så hårt som du gör.  Ja, det kan nog vara beachen som hägrar, men är det inte lite sent påtänkt isf? Några veckor tidigare hade väl varit en god idé?
Det har varit dåligt med träning här.. är nyss hemkommer från en helsingforskryssning och känner mej degig o som att jag gått upp flera klio (oj va man äter) Måste försöka ta tag i saker och få bort det där som jag inte trivs med runt magen.
CITAT (LadyG @ 30-05-2006, 14:05) Jag håller med, lite frosseri kan man unna sig om man tränar så hårt som du gör.  Ja, det kan nog vara beachen som hägrar, men är det inte lite sent påtänkt isf? Några veckor tidigare hade väl varit en god idé? Dom som börjar ge gärnet nu vet nog inte bättre.... Eller så är det dom lättare sommarkläderna som ger ångest! Nej skämt å sido så tror jag att det hos oss beror på att det är så dåligt väder så folk har inte lust med några uteaktiviteter utan fortsätter träna inomhus. Det har nog inte blivit mer folk, men heller inte minskat ännu. Underbart att få beordrat frosseri!! Hälsar Stina
Hannele
31-05-2006, 08:45
Jag börjar ofta gäspa under träning. Vet inte vad det är - jag är duktig på att slappna av, man ska ju inte spänna sej under träning...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|