Full version: Träning
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Magdis
CITAT (stina @ 25-01-2006, 15:51)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-01-2006, 15:22)
CITAT (stina @ 25-01-2006, 15:10)
Här kommer en fråga till er: Har ni någon erfarenhet av dom där tetrorna (jag köper dom på 7-eleven, men dom finns överallt). Kommer inte ihåg vad dom heter, Fitness.... någonting. Ska vara protein och grejer i dom.

Jag har inte sett just dem men det finns nåt annat som heter Gainomax recovery. Det är små blåa Tetrapak och finns i olika smaker, vanilj, jordgubb, choklad bl.a. Jag vet egentligen inte så mycket om dem men jag tror att det kan vara ett bra tillskott efter träningen om man har svårt att äta ordentligt med vanlig mat. Jag köpte ett pulver på hälsokostaffären som blandas med mjölk eller vatten men det har jag slutat med nu eftersom det bara satte sig på magen. Det verkar lönlöst för mig att försöka lägga på mig nåt fett och tro att det ska hamna nån annanstans än just där. sad.gif

Det är precis dom jag menar! Men dom innehåller nästan inget fett...

Nej Gainomax kanske inte gör det. Det där pulvret jag köpte däremot innehåller ungefär 7 g fett/portion. Gainomax med vaniljsmak är ganska god. Det blir dock ganska dyrt.
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-01-2006, 15:56)
CITAT (stina @ 25-01-2006, 15:51)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-01-2006, 15:22)
CITAT (stina @ 25-01-2006, 15:10)
Här kommer en fråga till er: Har ni någon erfarenhet av dom där tetrorna (jag köper dom på 7-eleven, men dom finns överallt). Kommer inte ihåg vad dom heter, Fitness.... någonting. Ska vara protein och grejer i dom.

Jag har inte sett just dem men det finns nåt annat som heter Gainomax recovery. Det är små blåa Tetrapak och finns i olika smaker, vanilj, jordgubb, choklad bl.a. Jag vet egentligen inte så mycket om dem men jag tror att det kan vara ett bra tillskott efter träningen om man har svårt att äta ordentligt med vanlig mat. Jag köpte ett pulver på hälsokostaffären som blandas med mjölk eller vatten men det har jag slutat med nu eftersom det bara satte sig på magen. Det verkar lönlöst för mig att försöka lägga på mig nåt fett och tro att det ska hamna nån annanstans än just där. sad.gif

Nej Gainomax kanske inte gör det. Det där pulvret jag köpte däremot innehåller ungefär 7 g fett/portion. Gainomax med vaniljsmak är ganska god. Det blir dock ganska dyrt.

Håller med - tror jag betalade 25:- på 7-eleven!!! Men det kanske är billigare någon annan stans...
Magdis
CITAT (stina @ 25-01-2006, 16:27)

Håller med - tror jag betalade 25:- på 7-eleven!!! Men det kanske är billigare någon annan stans...

Oj jösses! De säljer såna på mitt gym och tar 18:- och det tyckte jag var dyrt. På Coop har jag köpt för 14:- styck.
LadyG
Jag brukar nöja mig med vatten och en banan direkt efter träningen. Sedan äter jag någon fullkornssmörgås eller onaka-fil när jag kommer hem (om det är sent) eller soppa och fullkornssmörgås om det inte är så våldsamt sent.

Dessutom får man nästan 2 kilo bananer för vad en Gainomax kostar smile.gif

Man klarar sig bra om man bara äter förnuftigt, tycker jag iaf smile.gif

Snabb jämförelse:

Gainomax, energivärde / 100g:

Energi 440 kJ / 100 kcal
Protein 8 g
Kolhydrat 16 g
Fett 0,5 g
varav mättat fett 0,3 g
Kostfiber 0 g
Natrium 35,7 g (Mer om salter)

Bananenergivärde / 100g:

Energi 350 kJ / 84 kcal
Kolhydrat 21.2 g
Fett 0.4 g
varav mättat fett < 0.1 g
Protein 1.1 g
Fiber 1.8 g
Natrium 0.3 mg
Salt 0.8 mg

Inte för att jag är expert eller så, men jag förstår inte varför man skulle vilja betala dyra pengar för något naturen redan hittat på så att säga. Om man tar skinka eller kalkon på mackan när man kommer hem får man dessutom i sig extra protenier, om det är de man är ute efter.

Fast var och en blir salig på sin fason biggrin.gif
Rossi
CITAT (LadyG @ 25-01-2006, 18:06)
Om man tar skinka eller kalkon på mackan när man kommer hem får man dessutom i sig extra protenier, om det är de man är ute efter.

Glöm inte att lägga en tomatskiva eller annan grönsak ovanpå skinkan. Det motverkar nitrit eller nitrat eller vad det heter som är farligt för kroppen och som ingår i rött kött. Det har jag läst i Åke Truedssons grönsaksbok.
Rossi
Nu ska jag snart iväg och tävla (bowling). Det ska bli sååå kul! smile.gif
LadyG
CITAT (Rossi @ 25-01-2006, 18:08)
Om man tar skinka eller kalkon på mackan när man kommer hem får man dessutom i sig extra protenier, om det är de man är ute efter.

Glöm inte att lägga en tomatskiva eller annan grönsak ovanpå skinkan. Det motverkar nitrit eller nitrat eller vad det heter som är farligt för kroppen och som ingår i rött kött. Det har jag läst i Åke Truedssons grönsaksbok.

Duger det med körsbärstomater (de kanske är för små och hårt framdrivna för att ha något viktigt i sig?) eller de där underbart söta plommontomaterna eller vad de nu heter (avlånga, jättegoda)?

Jag älskar dom, äter det som godis wub.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 25-01-2006, 14:05)
Jaha, då har man avverkat dagens lunchpass. 5 km på löpbandet och en rejäl mag- och rygg-genomkörare och en låååååång stretch. Kändes skönt!!!

Tyvärr funkar det inte att ha mp3-spelaren när jag börjar svettas (och det gör jag som en hel häst vill jag lova, är en riktig svettpåse). Då ramlar öron-plopparna ur.... mad.gif mad.gif mad.gif

/Stina

Oj va du kör hårt då smile.gif
Åsa E
Stina!
CITAT
Man behöver ju inte maskiner till allt men jag vill ha riktigt "jävligt jobbiga" övningar för magen och ryggen...

Här ska du få en ruskigt jobbig magövning!
Hämtad från det nya Coreball-passet som jag testade häromdan.

Sätt dig på bollen så den hamnar lite mellan rumpan och svanken, och gör situps. Tio gånger så jobbigt som på vanligt sätt! Detta var första övningen på passet, och jag höll på att avlida blink.gif men sen blev det bättre som tur var.

Hälsningar Åsa smile.gif

PS. Jag lyckas inte få in citatet med namn och så som ni andra, hur gör man?
Magdis
Inte för att jag är expert eller så, men jag förstår inte varför man skulle vilja betala dyra pengar för något naturen redan hittat på så att säga. Om man tar skinka eller kalkon på mackan när man kommer hem får man dessutom i sig extra protenier, om det är de man är ute efter.

Ja det räcker säkert för de flesta men jag är ju nalta eljest (om ni förstår norrländskan) Jag har svårt att äta så mycket som behövs. Jag lånade en bok om effektiv viktökning och jag har förstått att personer med min kroppstyp har lika svårt att gå upp i vikt som vissa har svårt att gå ner och att man verkligen får kämpa hårt för att lägga på sig muskler när man ser ut som jag i kroppen. Då kan det vara bra med nåt extra kaloririkt mellanmål. Men jag tror inte jag behöver det extra fettet, extra protein däremot när jag har tränat.

Men eftersom det också är så lätt förgånget så vet jag inte om det är värt besväret.
stina
Man klarar sig bra om man bara äter förnuftigt, tycker jag iaf smile.gif

Jag håller med dej fullständigt egentligen. Mitt problem är ju som jag skrev att jag har svårt att äta efter träningen, men kan däremot dricka och då ger det en snabb mättnadskänsla och energi-kick.

Det är bara ibland, när jag tränat extra hårt som jag köper en sån "artificiell" dryck. Kanske 2 ggr/v. Annars brukar jag klara mej ändå! rolleyes.gif

Imorgon ska jag på veckans "nära-döden-upplevelse" tongue.gif Ett step-up-pass där ledaren (som är min tränare förresten) bestämt sig för att hitta på koreografier som är maximalt jobbiga. Träffade henne för nån dag sedan och då sa hon att hon hittat på något riktigt hemskt åt oss.... Direkt efter det passet är det 30 min Core. Passar perfekt ihop! tongue.gif Längtar!!!!!

/Stina
Farbror Blå
Att ni bara orkar med allt!
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 25-01-2006, 20:45)

Orkar med vad? Att ligga i sängen och snyta mig och käka godis? rolleyes.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-01-2006, 20:48)

Jaså det är DET som är dagens träning?
Deet orkar jag med=)
rolleyes.gif
näe läste att du var sjuk, sorry..
stina

Övrig tid får man viiiiiila. Ligger just nu på sängen, med datorn på magen och samlar energi! tongue.gif Fast jag har faktiskt varit en duktig husmor och rensat 1 kg strömming i kväll och stekt dom. Det vi inte åt upp lade jag in i ättika (sambons favvismat). Duktigt va!!! rolleyes.gif
stina

Hur mår du Magdis????? sad.gif wub.gif
Magdis
CITAT (stina @ 25-01-2006, 20:53)

Hur mår du Magdis????? sad.gif wub.gif

Jodå, jag lever men näsan är söndersnuten och allt det där ni vet....snurrig och varm. Men när maken kom hem vid 18-tiden och kunde ta hand om dottern fick jag vila lite och nu sitter jag här! Jag fick godis också! smile.gif Grämer mig lite över att missa Core ikväll men när man vet att det inte är nåt att göra åt så är det bara att acceptera. Bra att det bryter ut ordentligt förresten så kanske det är över sen. Så slipper man gå och vara segsjuk i flera veckor istället.
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-01-2006, 20:31)
Ja det räcker säkert för de flesta men jag är ju nalta eljest (om ni förstår norrländskan) Jag har svårt att äta så mycket som behövs. Jag lånade en bok om effektiv viktökning och jag har förstått att personer med min kroppstyp har lika svårt att gå upp i vikt som vissa har svårt att gå ner och att man verkligen får kämpa hårt för att lägga på sig muskler när man ser ut som jag i kroppen. Då kan det vara bra med nåt extra kaloririkt mellanmål. Men jag tror inte jag behöver det extra fettet, extra protein däremot när jag har tränat.

Men eftersom det också är så lätt förgånget så vet jag inte om det är värt besväret.

Gissar att det betyder att du är något annorlunda smile.gif

Tja, bygger du muskler är det proteiner du behöver efter träningen och kolhydrater före. Snabba kolhydrater är i princip aldrig bra, med få undantag (efter träning är snabba bra t ex men sällan annars) och långsamma är så gott som alltid rätt.

Sen vet jag inte mer biggrin.gif

CITAT (stina @ 25-01-2006, 20:41)
Det är bara ibland, när jag tränat extra hårt som jag köper en sån "artificiell" dryck. Kanske 2 ggr/v. Annars brukar jag klara mej ändå!  :rolleyes:

Ajabaja, då är det bättre att dricka Gainomax och vara glad än att inte få i sig något alls! Annas börjar ju kroppen ta av den energidepå den hittar, dvs musklerna.

Imorgon ska jag på veckans "nära-döden-upplevelse"  :P  Ett step-up-pass där ledaren (som är min tränare förresten) bestämt sig för att hitta på koreografier som är maximalt jobbiga. Träffade henne för nån dag sedan och då sa hon att hon hittat på något riktigt hemskt åt oss.... Direkt efter det passet är det 30 min Core. Passar perfekt ihop!  :P  Längtar!!!!!

/Stina

Oj, då behöver du verkligen all energi du kan få! Att du orkar! ohmy.gif

Jag är imponerad!
Elanah
Man blir verkligen peppad av att läsa alla era inlägg. Är inte alls så aktiv utan göt lite övningar här o då. Tänker ofta att jag borde göra både det ena o det andra men det blir inte av. Så fortsätt skriv så kanske även jag kan ta mig i kragen wub.gif
LadyG
CITAT (Elanah @ 25-01-2006, 21:35)
Man blir verkligen peppad av att läsa alla era inlägg. Är inte alls så aktiv utan göt lite övningar här o då. Tänker ofta att jag borde göra både det ena o det andra men det blir inte av. Så fortsätt skriv så kanske även jag kan ta mig i kragen wub.gif

Jag är övertygad om att du också kan smile.gif Börja vid en tid på dygnet när du har gott om energi - för mig är det eftermiddag eller kväll fast du kanske är morgonmänniska?
Elanah
Just nu tycks jag inte ha energi ngn gång under dygnet. Försöker släpa mig ut i ljuset åtminstone ett tillfälle under dagen men det blir knappt det. Överväger att gå i ide tongue.gif
LadyG
Det är årstiden tongue.gif Vi lider alla till mans av det verkar det som, men det blir bättre när våren kommer, så vänta du tills det är ljusare innan du rycker igång smile.gif
Magdis
Jag blir bara tröttare och tröttare ju mer jag vilar så för mig hjälper det att släpa mig till gymet trots att jag inte orkar. Medan jag tränar blir jag piggare och piggare och känner som om jag skulle orka hur länge som helst. Förutom nu då, när jag är sjuk. Då räcker det med att gå uppför trappan så blir jag tungandad. sad.gif
LadyG
Ja, det kan ju aldrig skada att testa smile.gif

Jag skulle nog vara ännu tröttare om det inte vore för träningen. Man blir lite vaccinerad av att träna. Men bara lite tongue.gif
stina
God morgon!!!!! Har nu anlänt till jobbet och det första jag gör är naturligtvis att titta in här!! tongue.gif

Håller med om att träning verkligen ger energi! Här på jobbet klagar alla nu att dom är så trötta. Det är inte jag! rolleyes.gif Pigg som en jag vet inte vad.... Fast jag säger inte det, utan mumlar med om årstider och så för det verkar så äckelhurtigt annars....

Jag tänker nog fortsätta med Gainomax i alla fall eftersom jag tränar så pass mycket som jag gör i kombination med lite taskigt energiintag. Vill INTE gå ner i vikt mer! Kollade i morse och jag hade tappat 1 kg, så jag ska försöka käka mer. Eftersom jag börjat med styrketräningen borde jag väl gå upp lite!!?? Har i normala fall inte problem med att jag är för mager, utan det är väl träningen som "tär". Dra ner på den tänker jag i alla fall inte göra, så alternativet är väl mer energi...

Förresten ska jag försöka fixa magbilden i helgen (känner trycket, ni har ju redan fixat det). Kameran är utlånad, men kommer åter lördag!

Tjingeling från Stina!

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Farbror Blå
Heja Stina! Kände du grupptrycket wink.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 26-01-2006, 10:29)
Heja Stina! Kände du grupptrycket wink.gif

Absolut!!!

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Magdis
CITAT (stina @ 26-01-2006, 08:48)
Förresten ska jag försöka fixa magbilden i helgen (känner trycket, ni har ju redan fixat det). Kameran är utlånad, men kommer åter lördag!

Jippie, snart ska vi få se magrutor!! biggrin.gif biggrin.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-01-2006, 12:22)

Absolut INTE!!! Jag har inga magrutor!!!! ohmy.gif Säger du så där så blir det ingen bild - vad förväntar ni er egentligen!!!! unsure.gif
stina
Imorgon ska jag på veckans "nära-döden-upplevelse" tongue.gif Ett step-up-pass där ledaren (som är min tränare förresten) bestämt sig för att hitta på koreografier som är maximalt jobbiga.

/Stina

Jag har sett ljuset i tunneln... tongue.gif wink.gif
Magdis
CITAT (stina @ 26-01-2006, 13:10)

Absolut INTE!!! Jag har inga magrutor!!!! ohmy.gif Säger du så där så blir det ingen bild - vad förväntar ni er egentligen!!!! unsure.gif

Jag retas lite med dig bara! tongue.gif Det är nog väldigt svårt att få magrutor när man är tjej skulle jag tro. smile.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-01-2006, 13:14)

Jag retas lite med dig bara! tongue.gif Det är nog väldigt svårt att få magrutor när man är tjej skulle jag tro. smile.gif

Nej, jag har aldrig sett någon i "real life" som haft det.

Vi består ju av mer fett än killar - så ska det ju vara.
Magdis
CITAT (stina @ 26-01-2006, 13:16)

Ja så är det ju bara. Skulle magrutorna synas så vore man på tok för mager helt enkelt. Jag kan spänna fram mina två översta rutor men sen kommer det inte längre p.g.a min lilla putmage längst där nere. smile.gif Jag tycker mina magmuskler ser konstiga ut, de är inte raka som man har sett att de flesta har utan de breder liksom ut sig som en tratt upp mot bröstkorgen. Ska det vara så? unsure.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-01-2006, 13:54)

Ja så är det ju bara. Skulle magrutorna synas så vore man på tok för mager helt enkelt. Jag kan spänna fram mina två översta rutor men sen kommer det inte längre p.g.a min lilla putmage längst där nere. smile.gif Jag tycker mina magmuskler ser konstiga ut, de är inte raka som man har sett att de flesta har utan de breder liksom ut sig som en tratt upp mot bröstkorgen. Ska det vara så? unsure.gif

Har aldrig tänkt på det - ska kolla hemma ikväll framför spegeln. Skulle se konstigt ut om jag drog upp tröjan och började inspektera magen här på jobbet.... tongue.gif

Ja, lilla "påsen på nedermagen" har vi nog alla lite till kvinns!!! laugh.gif
stina
Raderat av Stina
LadyG
CITAT (stina @ 26-01-2006, 14:01)

Har aldrig tänkt på det - ska kolla hemma ikväll framför spegeln. Skulle se konstigt ut om jag drog upp tröjan och började inspektera magen här på jobbet.... tongue.gif

Unnar du inte kollegorna en titt på magen? tongue.gif
stina
Nja, dom förstår nog inte det där som vi förstår "i vetenskapens tjänst"....

tongue.gif
LadyG
CITAT (stina @ 26-01-2006, 14:54)
Nja, dom förstår nog inte det där som vi förstår "i vetenskapens tjänst"....

tongue.gif

Stackarna, är de inte lika flexibla som vi? Det är nog allt lite synd om dem tongue.gif

Gå miste om magar och armar och ryggar och allt smile.gif
Floppy
Väldans vad det pratas om rutor...jag har ett cykeldäck och ett bildäck som ska kallas för mage...*suck*biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
...å jag tror ingen vill se min mage på bild...*ironisk*...

fast det är ju bra iof att se lite bilder på platta magar så har man nått att se fram emot... smile.gif unsure.gif

...blir så när man blir stillasittandes förlänge... tongue.gif tongue.gif tongue.gif

(för er som inte visste, jag opererade knät och kunde inte gå på bra länge...)

Frågan är vilket som gjorde ondast egentligen.....att ha ont i knät...eller att ha ont av träningsverk... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
LadyG
Du kan ju glädja dig åt att träningsvärk är en positiv värk Floppy smile.gif

Jag "syndar" ikväll, och låter kroppen vila. Jag är helt slut, och det enda jag gjort idag är egentligen att jag varit på ett möte och ringt några samtal. Men jag sov illa och vaknade trött, det kanske är det. Men jag ska iaf bada och lyxa till det ikväll, och belöna kroppen lite istället för att bråka med den, så hoppas jag på en fin respons till cyklingen imorgon smile.gif

Man vinner ingenting på att bara träna, det är i vila kroppen bygger upp sig. Men för att den ska göra det krävs det att man börjar bryta ner den först, dvs tränar, var det en som sa till mig och det låter ganska troligt, eller hur?
stina
Låter mysigt att "synda" LadyG!!! Det ska jag göra i helgen. Ska ta två vilodagar på raken har jag bestämt mig och ägna mig åt annat än träning! Ska åka ner till stugan och titta till hus och vattna på änglatrumpeten lite som står inne i stugan på vinterförvaring.

Imorgon ska jag lyfta skrot. Ingen konditionsträning, det har blivit mycket av den varan den här veckan....

Idag hittade jag en jättefin sport-bh på Åhléns city. Eller fin och fin, den satt bra alltså. Märket blev FILA. Hittade också en jättefin träningstop på Stadium. En typ vit t-shirt med holkärm, linning nertill och v-ringning och det står Nike med enkla bokstäver på ryggen. Blir perfekt till styrketräningen rolleyes.gif rolleyes.gif Måste fira löningen lite i alla fall!

Låter klokt med att det krävs träning för att kroppen ska byggas upp under vila!

/Stina
Elanah
Tycker jag har varit lite duktig idag iaf. Knatade både till och från jobbet idag. Enligt steg mätaren har jag traskat närmare milen och det är betydligt mer än jag brukar. Ska göra min ryggympa alldeles strax smile.gif
LadyG
CITAT (stina @ 26-01-2006, 20:08)
Låter mysigt att "synda" LadyG!!! Det ska jag göra i helgen. Ska ta två vilodagar på raken har jag bestämt mig och ägna mig åt annat än träning! Ska åka ner till stugan och titta till hus och vattna på änglatrumpeten lite som står inne i stugan på vinterförvaring.

Imorgon ska jag lyfta skrot. Ingen konditionsträning, det har blivit mycket av den varan den här veckan....

Idag hittade jag en jättefin sport-bh på Åhléns city. Eller fin och fin, den satt bra alltså. Märket blev FILA. Hittade också en jättefin träningstop på Stadium. En typ vit t-shirt med holkärm, linning nertill och v-ringning och det står Nike med enkla bokstäver på ryggen. Blir perfekt till styrketräningen rolleyes.gif rolleyes.gif Måste fira löningen lite i alla fall!

Låter klokt med att det krävs träning för att kroppen ska byggas upp under vila!

/Stina

Det är hur skönt som helst måste jag erkänna. smile.gif

Två vilodagar på raken kan vara precis vad din kropp behöver, om du vill bygga muskler nu när du tränat så mycket. En PT jag pratade med tyckte att en till två vilodagar skulle man ju ha iaf.

Visst blir man glad när man hittar en bra tränings-BH t ex, eller ett snyggt linne? Man blir lite extra inspirerad på sätt och vis, för man måste ju testa de nya kläderna tongue.gif
LadyG
CITAT (Elanah @ 26-01-2006, 20:36)
Tycker jag har varit lite duktig idag iaf. Knatade både till och från jobbet idag. Enligt steg mätaren har jag traskat närmare milen och det är betydligt mer än jag brukar. Ska göra min ryggympa alldeles strax smile.gif

Strongt Elanah smile.gif

Man går mer än man kan tro på en dag. Du tar trapporna och så också eller?
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 26-01-2006, 14:49)

Unnar du inte kollegorna en titt på magen? tongue.gif

Skrattar åt kollegornas min om man skulle posera framför spegeln i kapprummet laugh.gif laugh.gif
Farbror Blå
CITAT (Elanah @ 25-01-2006, 22:48)
Just nu tycks jag inte ha energi ngn gång under dygnet. Försöker släpa mig ut i ljuset åtminstone ett tillfälle under dagen men det blir knappt det. Överväger att gå i ide tongue.gif

Har di Idekort då? rolleyes.gif
Magdis

Så här menar jag att magmusklerna ser ut alltså...som en tratt. Typiskt att jag lånade ut min anatomibok och aldrig fick tillbaka den, det är ju nu jag skulle behövt den och läsa på om musklerna! rolleyes.gif
stina
Stirrade å stirrade i spegeln - men jag såg ingen tratt.... Ser inte mycket muskler över huvudtaget på min mage om jag ska vara ärlig. Det enda jag ser är två lodräta dalar på var sida om magen när jag spänner den... unsure.gif
Magdis
Tack Stina. Jag kollade på sidan men kunde inte se att bukmusklerna skulle vara nåt annat än raka. Börjar undra om de har skurit och tråcklat ihop mig fel under operationen. unsure.gif Eller så är det några andra muskler som går ihop med bukmusklerna som syns som en tratt. Jag är ju väldigt smal uppe under bröstkorgen så det skulle ju kunna vara nåt sånt.

Bra sajt det där, den läggs in under favoriter! smile.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 11:07)
Bra sajt det där, den läggs in under favoriter! smile.gif

Kul att du gillar sajten! Det är som sagt på redaktionen för den sajten jag befinner mej när jag inte tränar eller sover! rolleyes.gif tongue.gif

Idag var det motigt i gymet. sad.gif Tror jag behöver vila. Hade ingen fighting spirit alls - så fort det blev jobbigt ville jag lägga av! Tog det lite lugnt och tillät mig att maska. unsure.gif

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon