|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Jag är rädd att jag börjar tro detsamma.... Kanske måste jag ta mej i kragen och låta bli passen som gör ont en längre tid och bara köra det som inte känns kombinerat med en veckas ipren-behandling.... Det är bara så svårt att låta bli att testa om det funkar när jag inte haft ont på ett par dagar.  Benmaskinerna kan jag överleva utan, men step-upen och dansen känns trist att inte kunna vara med på!
krellus
20-03-2006, 15:59
Stina, kör du varje dag eller?
Själv blir det spinning ikväll och styrketräning imorgon...
Jag kör 5 ggr/v mån-fre, vila lör-sön. Jag kör väldigt varierat, så det känns ok att köra 5 dagar i rad.
Spinning och styrketräning är ju också två vitt skilda saker som går bra att köra dagarna efter varandra.
/Stina
krellus
20-03-2006, 16:28
Ja, det går att köra rätt täta pass när man blandar spinning och styrketräning vilket är bra! Nä, nu ska jag hem och spinna lite... Ha de bra allihopa...
Ha det bra du också Krellus och lycka till med spinningen....
Jag är i valet och kvalet om jag ska vara med på styrkepasset imorgon eller springa på löpbandet istället. Hmmmmm. Jag får nog bestämma mej imorgon, velar rejält.... Antingen styrkepass imorgon och löpband på onsdag eller löpband imorgon och styrketräning i gymmet på onsdag. Lutar nästan åt det sista, men kan inte riktigt bestämma mej. Fördelen med sista alternativet är att löpningen känns ok för knät och om jag kör själv i gymmet på onsdag så kan jag hoppa över de övningar som gör ont. Styrkepasset imorgon innehåller en konditionsdel på step-up-brädan, aj, aj, aj kanske....
/Stina
krellus
21-03-2006, 07:57
*pust* Spinningen var jobbig. Det var dessutom lite dålit med luft i lokalen så det blev... något varmt och syrefattigt!
Ikväll väntar styrketräning och lite löpband...
CITAT (krellus @ 21-03-2006, 07:57) *pust* Spinningen var jobbig. Det var dessutom lite dålit med luft i lokalen så det blev... något varmt och syrefattigt!
Ikväll väntar styrketräning och lite löpband... Kul!  Kör du med fria vikter eller maskiner?
krellus
21-03-2006, 11:35
Ser man tillbaka så har jag alltid föredragit "fira vikter" men just nu har jag börjat på nytt gym och där är det maskiner som gäller just nu.
Känns rätt bra så här långt. Kör ett "allround" pass och försöker få med så många muskelgrupper som möjligt.
Du då?
Fria vikter hela vägen, eftersom jag inte ids att gå till ett gym  I vanliga fall tränar jag kampsport tre gånger i veckan och utöver det ett styrkepass och så många konditionspass jag hinner med och orkar, så det är nödvändigt att strykepasset är enkelt att komma igång med och effektivt. Fast den senaste veckar har jag inte tränat alls, förkyld  Brukar hämta inspriation och nya roliga övningar här: AST sports
krellus
21-03-2006, 11:51
Synd att du är förkyld men så kan det va...
Har alltid gillat hantelövning för axlarna. Absolut roligaste övningarna tycker jag! Har aldrig gilla benövningarna men man måste ju antar jag... är 1.96 lång så man blir ju lätt svajmast annars...
CITAT (krellus @ 21-03-2006, 11:51) Synd att du är förkyld men så kan det va...
Har alltid gillat hantelövning för axlarna. Absolut roligaste övningarna tycker jag! Har aldrig gilla benövningarna men man måste ju antar jag... är 1.96 lång så man blir ju lätt svajmast annars... Jag gillar också hantelövningar för axlarna. Träning med fria vikter är ju faktiskt effektivare än träning i maskiner också. När man lyfter hantlarna så spänner man ju andra delar av kroppen för att hålla balans och det blir en mer effektiv träning. Benövningar är tråkiga tycker jag också. För mig är det viktigast att bygga upp överkroppen eftersom den är tunnast....jag har en sån där ganska rak och pojkaktig figur och är klen i rygg o axlar. Shit....196 cm!! Skulle ju få nackspärr om man pratade med dig!
Benövningarna blir på sätt och vis ännu viktigare för dig som är lång eftersom din tyngdpunkt hamnar högre upp än min (jag är bara 1.60). Fast benövningar kan man smyga in i vardagen, gå i trappor, promenera osv så att behovet att regelrätta övningar minskar. Fast man kommer inte undan benövningarna helt...  Personligen är jag ganska förtjust i benböj nu när jag satt ett nytt personligt rekord på 120 benböj i rad utan vila. Det ska jag slå, en vacker dag!  Det är kul att utmana sig själv lite ibland
krellus
21-03-2006, 12:24
Man kan ju inte gilla alla övningarna...eller? Jorå, 196 lång och 100 pannor drygt men jag önskar att jag kunde säga att det var muskler för (nästan) hela slanten. Jobbar dock hårt på att komma i form nu Kommer att fasa in mera övningar med "fria vikter". Bland annat för underarmarna...
krellus
21-03-2006, 14:06
Aha, du är också kontorsslav?!
CITAT (krellus @ 21-03-2006, 14:06) Aha, du är också kontorsslav?!  Japp!
Idag var första gången på länge jag varit på gymmet... phu det var tungt, fast skönt också. Jag har verkligen tappat muskler, jag fick plocka bort vikter för att orka. men jag är igång i alla fall. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag slipper fler förkylningar, influensor och liknande.
Bravo yenny!!! Skönt när man är igång efter ett uppehåll!
krellus
21-03-2006, 14:15
Kanoners yenny!!!
Är i samma sits själv. Man får ta bort lite vikt och kämpa sig tillbaka upp med tiden!
Det känns bra att vara på g igen.... fast pust..jag hade ingen kondis heller Men det är väl bara att köra på så är jag snart på rätt spår igen
Hur hinner ni odla och träna så mycket?? Längtar ibland att barnen klarar sig mer själva ; läs flyttat. vill inte ha för mycket inbokat varje dag, barnen tar sin tid, och deras aktiviteter
Jag tränar på luncherna - passar mej perfekt!
krellus
21-03-2006, 14:26
Hm... jag brukade säga att jag "inte hade tid att träna".... gammal klassiker!
Tid är inget man har - det är något man tar.
Bra gjort Yenny! Det är bara att bita ihop så kommer kondisen att repa sig ganska snabbt
God morgon på er!!!! Hoppas ni mår gott! Idag ska jag träna styrketräning på lunchen. Får koncentrera mej på överkropp + mage/rygg och låta mina benpipor vila.... Är det någon mer än jag som blir hög av att träna? Jag blir speedad till max (på ett skönt sätt) och det sitter i lääääänge. Känner mej fortfarande upprymd efter gårdagens löpning. Länge leve endorfinet!!!! /Stina
Efter ett bra träningspass brukar jag vara ganska speedad, så jag förstår vad du menar Jag testade att träna lite mjukt igår, och det var jättejobbigt! Men nu kan jag börja ta upp träningspassen igen, om jag tar det lite sansat. Kroppen känns helt slut, som om den nyss genomgått världens träningspass. Ungefär som jag kände mig efter instruktörshelgen. Jag har saknat träningen.
Jag förstår dej och saknaden.... Själv har jag sträckt ryggen på nå't sätt på träningen idag. Mittryggen krampar . Stackars kropp, är det inte det ena så är det det andra.... Som tur är så fick vi en massagefåtölj till jobbet idag!  Jag är av chefen utsedd som massagestolsansvarig och är beordrad att testa alla olika program under eftermiddagen. Himla synd om mej.....  Den ser kanonskön ut. Man ligger nästan ner (om man vill) och så får man musik i öronen. Det finns olika massageprogram som knådar hela kroppen. Ska käka lite och sedan börja testningen! /Stina
Jisses vilken träningsvärk jag har idag. Var hemma hos min syster igår och provade hennes träningsmaskin, jag tror den kallades för Gaselle. En mackapär som ska funka ungefär som om du vore ute och sprang fast du slipper stötarna. Och så kan du jobba med armar, bröst och rygg. Det kändes inte så mkt så jag höll på en bra stund. I början blev jag lite yr för kroppen fattade inte riktigt det där med att röra sig fast ändå stå still (låter knäppt)  Men skönt var det! Lite mag, arm och rygg övningar på det och träningsvärken är ett faktum
Jag förstår vad du menar med yr. Jag håller på och ramla omkull av yrsel om jag inte är försiktig när jag kliver av löpbandet!!!
Hannele
23-03-2006, 08:07
CITAT (stina @ 22-03-2006, 13:14) Själv har jag sträckt ryggen på nå't sätt på träningen idag. Mittryggen krampar . Stackars kropp, är det inte det ena så är det det andra.... Ha en bra vilodag.
krellus
23-03-2006, 10:06
Stina, speedad vet jag inte men nog är det hiiiiiiiiimla skönt! Var på utbildning igår så det blev ingen träning men nu på morgonen hängde jag på låset och sprang på löpbandet samt styrketränade! Vilken start på dagen!
CITAT (krellus @ 23-03-2006, 10:06) Stina, speedad vet jag inte men nog är det hiiiiiiiiimla skönt! Var på utbildning igår så det blev ingen träning men nu på morgonen hängde jag på låset och sprang på löpbandet samt styrketränade! Vilken start på dagen!  Vi menar nog samma sak... Ett lyckorus efteråt! Avundas dej som orkar träna på morgonen - vilken bra start! Själv skulle jag förmodligen svimma om jag tvingades till fysisk aktivitet före lunch! /Stina
CITAT (stina @ 22-03-2006, 13:14) Själv har jag sträckt ryggen på nå't sätt på träningen idag. Mittryggen krampar . Stackars kropp, är det inte det ena så är det det andra.... Aj, din stackare. Det är inte roligt när kroppen börjar bråka. Hoppas det går över på ett kick, så du slipper ha ont!
Eftersom ont ska med ont fördrivas  så gick jag på step-upen i alla fall idag. Det var lite stelt i början, men sen gick det som en dans!  Känner mej lite stel igen nu, men definitivt inte värre än innan träningen. Kan det inte vara så eftersom det nu verkar vara "bara" en sträckning att det är bättre om jag försöker hålla igång med träningen? Om jag koncentrerar mej på konditionsträning och låter bli maskinerna några dagar. Jag vet vad som hände igår: Jag tränade i den där manicken där man sitter på en bänk med ansiktet mot maskinen och drar i handtag mot sig (kommer som vanligt inte ihåg vad den heter). Var rent ut sagt skittrött när det var 2 drag kvar i sista serien, men jag bet ihop och tänkte "fan den som ger sig". Tog i för kung och fosterland och tog spjärn med fötterna för att orka bättre. Då gled vänsterfoten iväg och det blev ett ryck i ryggen. Men vad tror ni träningskompisar: Är det bättre att jag håller mej igång försiktigt om det inte känns värre??? Jag blir så stelare när jag inte rör på mej.... Imorgon är det mitt pass på löpbandet och på eftermiddagen är det löpning på trädgårdsmässan!  Lördag-söndag vila... /Stina
krellus
23-03-2006, 13:08
Jag hade nog kört "tigerbalsam" och el-värmedyna på ryggen samt varit lite försiktig i någon dag... men jag har ju haft ryggproblem så... Känner jag dig rätt så har du nog svårt att hålla igen!
Jag tänkte att lite joggning på löpbandet skulle vara uppmjukande för ryggen..... Snälla.......
krellus
23-03-2006, 14:22
Det går nog bra, det verkar ju vara tunga lyft du ska undvika om "sträckningen" sitter i ryggen...
Lika bra att du kör på tror jag...
Skönt, annars kanske jag blir ledsen och kinkig....
Det kallas "aktiv vila" när man rör sig utan att anstränga det ömmande området, och aktiv vila brukar rekommenderas så fort det handlar om sträckningar. Sluta inte träna, men träna inte det som gör ont  Så fick vi lära oss iaf, på instruktörsutbildningen, och det är väl ungefär det du ville göra tyckte jag det lät som
Jag såg det, var har den tagit vägen? Hur går det för er allihop med träningen? Blir det några framsteg?
krellus
24-03-2006, 11:42
Körde löpband och styrketräning igår mellan 06.30-07.30. Hängde på låset med annat ord! Konstigt nog kände jag mig inte speciellt trött efteråt trots att jag körde 2-3 övningar extra.... mye skumt! Själv då?
Att du bara orkar träna så tidigt! *imponerad* Min träning sköts på kvällarna huvudsakligen  Det går otroligt trögt just nu, som om jag jobbar i sirap i musklerna. Det är väl förkylningen som satt sina spår antar jag, men det är irriterande. Märker en tydligt skillnad, är säkert 30% sämre än vanligt, i de flesta moment.
krellus
24-03-2006, 13:05
Ikväll blir det i alla fall ingen träning... Ut till fritidshuset, fixa maten och korka upp vinet!!!
Hej på er!!! Jag var och sprang på löpbandet på lunchen. Hade sån himla tur så kiropraktorn (som har sin mottagning precis intill löpbanden) stod och väntade på en patient när jag kom. Så jag haffade honom och han knäckte min rygg.  Det var en låsning mellan skulderbladen och nu känner jag mej mjuk som en katt!  Lite öm, men mycket, mycket bättre. Kiropraktorn är helt klart min idol. Kl 15.00 bär det av mot Nordiska trädgårdar på Älvsjömässan. Ska tömma ur träningsryggsäcken på svettiga träningskläder, dom får vara kvar här på jobbet över helgen, så att det finns plats för ev inköpta godsaker! /Stina
Kiropraktorer ska man vara snäll vid, de är så vansinnigt bra att ha Ge din kiropraktor en bukett tulpaner eller något  Imorgon blir det träning igen, jag vet inte om jag ser fram emot det eller ej. Kroppen känns fortfarande sliten.
God morgon! Ta det lugnt med träningen idag LadyG!. Man ska lyssna till sin kropp (lätt att råda andra!  ) Jag har vilodag 2 idag. Igår lyckades jag få ändan ur vagnen och så mina fröer! På kvällen kalas för min brorson som fyller 14 år. Idag ska jag åka till Solna centrum en sväng och spankulera. Har lovat försöka hitta ett par gympadojor år sambon. Kiropraktorn ville inte ha något betalt eftersom det gick så fort, men han fick en hundring med uppmaningen att köpa sej en flaska vin. Vill kunna be om hjälp fler gånger utan att känna mej som om jag utnyttjar honom. Visst är det så att man är mer kinkig mot smärta när man håller på med träning? Jag blir skitsur om det gör ont någonstans i min kropp. /Stina
Jomen visst blir man kinkigare, men delvis tror jag det beror på att man undemedvetet är rädd för att smärtan ska betyda träningsuppehåll - och sånt blir man riktigt rejält tjurig av  Idag tränade vi länge, men det var ganska skönt faktiskt. Det kändes lite som om proppen gick ur, sen gick det bättre. Men det var jobbigt att komma igång.
Härligt att du är igång LadyG!!! Det är alltid motigt efter ett uppehåll, men det brukar räta till sig fort tycker jag. Jag ska utmana ryggen imorgon och köra dansaerobics.  Får se hur det går. Tänker tala om för ledaren att jag har ont i ryggen så att hon vet varför om jag bara avviker. Jag hatar att störa allihopa genom att gå fram och tala om att jag måste sluta mitt i passet - bättre att förvarna att det kan bli så så att man bara kan droppa av diskret om man måste... Ja ont i kroppen är stora skräcken!!! Tänk om man skulle få något bestånde fel!!!! Och när man tränar hårt så utmanar man ju kroppen så minsta krämpa känns rejält... /Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|