Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Aqvakul
pasta med kycklingsås
bergvallmo
Gårdagens lasagne
vildvittra
gårdagens spagetti med lite riven ost som blivit över från helgens potatisgratängmakeri

denna vecka är det en matvarukedja som utmanar oss konsumenter att inte kasta mat
tror det är ett i-landsproblem att faktiskt inte ta till vara det som finns i kylskåpen
kanske det är något receptsajer borde ta upp, inte bara huvudrätter utan vad de kan bli dagen efter-ofta saknar man själv fantasi....
Husihelvete
Ikväll blir det pasta med hemgjord pesto. Det sista av årets basilikaodling skall avnjutas.
Anki på Öland
Nu har jag kokat drygt 3 l fisk och skaldjurssoppa och lagt i portionsförpackningar som jag kan ta med mig till jobbet så jag kan få en snabb, enkel och god middag när jag jobbar smile.gif
Bettis
Pannbiff med ungnsbakade grönsaker
Klint
Hemgjort potatismos med st.falukorv
batski
Thai rödcurry-gryta med kokosmjölk och risnudlar tongue.gif
Cacki
Potatis, stekt makrill och spenat.
Aqvakul
Fläskpannkaka med rårörda ligon - en härlig klassiker..
Uggi
Stekt salt sill med mycket lök samt kokt potatis.
Biggan_
Findus sprödbakade torsk, kokt potatis, gröna ärter, citron och smält smör.
malcolm
Ingen mat alls, alldeles för upprörd av bilproblemtidigare idag.
Solstorm
Igår åt jag bruna bönor som jag älskar. Äter så det nästan sprutar ut genom öronen på mig.
Chamomille
CITAT (Solstorm @ 24-11-2010, 07:26) *
Igår åt jag bruna bönor som jag älskar. Äter så det nästan sprutar ut genom öronen på mig.

Åhh... Va gott! Själv åt jag gula i en soppa.
zissi
Steksill du Uggi är inte dumt...inte bruna bönor heller. Men idag blev det dillkött o potatis med äppelpaj o glass till efterrätt. Pappa och svärfar gjorde oss sällskap idag.
Husihelvete
Ikväll blir det rökt kotlettrad med kokt potatis. Antagligen fixar jag en svampsås till också.
Aqvakul
Till middag blir det blodkorv med rårörda lingon - enkelt men gott....

Till lunch blev det mer än vad som var tänkt. Skulle ta en bricklunch, men blev övertalad av en kollega på restaurangprogrammet att ta en dagens husman i restaurangavdelningen, lammtallrik . Fem små lammrätter, gratinerade rotsaker och en härligt krämig potaisgratäng. Trots att jag inte lyckades äta upp allt, drabbades jag av någon slags "lammkoma", som menligt inverkade på eftermiddagslektionerna....
herkules
risgrynsgröt, kanel, socker, mjölk
Klint
Wokat fläskkött m grönsaker o jasminris

edit:ändrat till w
sommarhumla
Makrill och kokta ägg.
Överbölingen
Paltbröd och fläsk! Med rikligt med vitsås.
Tikka
Färska räkor smile.gif

Eva i Skåne
Idag blev det nödlösning = besök på MacDonalds, Big Tasty och chokladmilkshake.
Pommes gillar jag inte, men är barnsligt förtjust i milkshake. tongue.gif
netha
Jamie Oliver lagade igår på teve ... kycklingfilé snett skuren i ca 1 cm tjocka skivor ... dubbelpanerade i vetemjöl, ägg och kryddad och saltad ströbröd ... brynte i lite olja ... precis så den sögs upp av paneringen ... la på ett lock och fick stekas medan riset kokade = Supergott
Det hade vi till middag idag ... hade soja till riset.
Biggan_
Helstekt benfri fläskkotlett i lergryta, potatisgratäng till.

zissi
CITAT (Överbölingen @ 25-11-2010, 18:05) *
Paltbröd och fläsk! Med rikligt med vitsås.

Ohh, så gott! Måste skrivas upp på inköpslistan tummenupp.gif
Klint
Svärföräldrarna kom hit lite oplanerat,vi blev sittandes och prata och blev dags att få nåt i magarna hade ju ibte planerat nåt så det fick bli kokt wienerkorv och potatismos allt är gott med trevligt sällskap!!
Anki på Öland
Fläskkotlett och blomkålsmos.
EKLO
Potatis- och broccolisoppa med rökt fläsk i . Nybakta kalljästa brödbullar till. Gott! Nybakta mandelmassebullar och kaffe till "efterrätt".
netha
CITAT (Klint @ 27-11-2010, 20:25) *
Svärföräldrarna kom hit lite oplanerat,vi blev sittandes och prata och blev dags att få nåt i magarna hade ju ibte planerat nåt så det fick bli kokt wienerkorv och potatismos allt är gott med trevligt sällskap!!

Är ju sånt som är så kul tycker jag ... oväntat besök och så blir man sittandes och "pladdrar" tills det börjar kurra i magen ... kikar i kyl o frys och visst finns där alltid något att svänga ihop till en måltid. smile.gif
Tikka
Jag gjorde gratinerad fransk löksoppa
Överbölingen
Oj! löksoppan lät underbar.
Jag stekte hajmal. (Brukar kalla den för Pangea, och Wilys i Östersund hade lite i lager som de erbjöd till rena stöldpriset för de skulle sluta föra produkten. Vi köpte några förpackningar och i stället för att de skulle förstöras är det bätre att de äts upp. Dybbelpanerade med permos och kokta morotsslantar med hemgjord remouladesås kryddad med paprika och ättiksgurka. Synnerligen läckert. Men vad slags seafood skall vi äta när all fisk är slut? Krill? Plankton? Nu börjar jag känna mig mogen för en isgädda snart. Senapspanerad eller pepparrotsdito.
Monarda
Ugnsstekt kyckling med dillsås & potatis. Mjukt pepparkaka och kaffe till efterrätt.
malcolm
Tvivlar på att jag kommer att laga nå´n middag ikväll, har så ont i ryggen att jag knappt kom upp ur sängen imorse så jag skickar kanske sonen till pizzerian istället för att ta hem något därifrån.
zissi
CITAT (malcolm @ 28-11-2010, 12:02) *
Tvivlar på att jag kommer att laga nå´n middag ikväll, har så ont i ryggen att jag knappt kom upp ur sängen imorse så jag skickar kanske sonen till pizzerian istället för att ta hem något därifrån.

Krya på dig malcolm! Om du bott lite närmre kunde du fått köttfärslimpan som det blev lite över av hos oss.
Eva i Skåne
CITAT (Överbölingen @ 27-11-2010, 22:50) *
Nu börjar jag känna mig mogen för en isgädda snart. Senapspanerad eller pepparrotsdito.

Isgädda med pepparrot tongue.gif Gud så gott! Snålvattnet rinner.
Det har jag inte ätit på många år.

Här blev det bara varma mackor.
malcolm
CITAT (zissi @ 28-11-2010, 14:20) *
Krya på dig malcolm! Om du bott lite närmre kunde du fått köttfärslimpan som det blev lite över av hos oss.

Tack! Jag hade med glädje tagit emot lite köttfärslimpa. kram2.gif
Ralf

Det här äter vi i Moderatland.
Biggan_
CITAT (Ralf @ 28-11-2010, 19:40) *

Det här äter vi i Moderatland.

Med det priset tror jag att jag avstår! crying.gif
Inget för en fattig arbetare! no.gif
Aqvakul
Köttfärslimpa...
netha
Entrecote m kokt potatis
Biggan_
Jag har bara ätit varma mackor idag! Med skinka, ananas o ost. Lite pizzakrydda på toppen.
Suz
Vi åt fläskfilé med sås gjord på taggsvamp, klyftpotatis och sallad till och en flaska rött Sardiskt vin.
Gossen Ruda
Här var det en kyckling också, fast kokt i lergryta. Till denna ris och hemodlade brytbönor. En kyckling på 1,3 kg för en person är lite mycket så jag fick över till ytterligare en middag. biggrin.gif
Tikka
Stuvade makaroner med köttbullar o falukorv, riven vitkål med lingon...blev lunchlåda oxå smile.gif
malcolm
Spagetti med köttfärssås.
EKLO
Här blir det trerätters söndagsmiddag - förrätt på kokta rödbetor med getost; sen helstekt rödspotta i ugnen med pressad potatis, pepparrot och skirat smör; saffransbullar till efterrätt.
Monarda
Stek på fransyska, var det tänkt, men så kom annat i vägen och tiden räckte inte till. Så fransyskan strimlades, senapsmarinerades och fick puttra i en halv liter grädde i stället. Fick godkänt av familj och katt.
Aqvakul
en mustig köttgryta med kokt potatis och grönsallad
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon