Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Biggan_
Ravioli a la Felix.
hattstugan

Pyttipanna utan ägg eller rödbetor!
heinrich_stubel
CITAT (Bennys trädgård @ 25-04-2012, 00:34) *
Är det din kvinna som lagar speciell mat åt dig? 000.gif För så är det iaf hemma hos oss. biggrin.gif

Nej. Det var då ett jävla tjat om kvinnor!

Skeppsråttan
CITAT (Biggan_ @ 25-04-2012, 21:15) *
Ravioli a la Felix.

Visste inte att han kunde laga det?! giggle.gif
mosquito
Hade grädde hemma som snart skulle gå ut. Så det fick bli våfflor! biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Skeppsråttan @ 25-04-2012, 23:01) *
Visste inte att han kunde laga det?! giggle.gif

biggrin.gif
Vilken överraskning va! santa.gif
Skeppsråttan
Ja verkligen. biggrin.gif

Ikväll blir det trerätters på finkrogen och för en gångs skull ska jag inte köra bil. Hoppas vi får nåt gott vin till!
Natur liv
Ikväll blir det matlåda med köttfärslimpa, pasta och gräddsås. Bra att ha lite av varje i frysen.
hattstugan

Pannkaka med sylt och vispad grädde
Myosotis
CITAT (flaxss @ 26-04-2012, 15:48) *
Här kom nyss in en rejäl hagelskur med stormvindar, tempen sjunk till 8grader från 11grader. Nu hårt slagregn. Min palm knäcktes i bladen -cry-.gif

trostar.gif
Biggan_
Chorizokorv och potatisgratäng.
Lokan
Räktårta tongue.gif
Biggan_
CITAT (Lokan @ 26-04-2012, 19:44) *
Räktårta tongue.gif

Lyckost! smile.gif
ninnisky
Pizza - som inte var god!
Skeppsråttan
Lammroulad till aptitretare, löjrom till förrätt, gös till huvudrätt och 4 dessertostar till efterätt. Till det tre olika sorters goda vita viner. smile.gif
*Stintan*
Idag blir det pasta med bacon- och ostsås
merlin68
Det blev ugnsrostade halvor av frallor med smältost på, riktig latmat men vi var bara tre i familjen som skulle äta någon snabb kvällsmat smile.gif
malcolm
Strömmingsrullader med kokt potatis och gräddså, supergod sjukhusmat. :-9
Skeppsråttan
Back to basics. Findus mandeltorsk.

CITAT (malcolm @ 27-04-2012, 21:40) *
Strömmingsrullader med kokt potatis och gräddså, supergod sjukhusmat. :-9

Malcolm, är du inlagd? kompiskram.gif Hur är det med dig?
hattstugan

Sibylla Big Meal
Biggan_
En tradig matlåda med diverse "hänt i veckan" hade jag med på jobbet idag.
Natur liv
Idag blir det laxpaket gjorda på grillen. Fast jag vet inte ännu om det blir till lunch eller middag, beror på när alla vaknar och när sambon är tillbaka från fisketuren.
Eva i Skåne
Lite småplock blir det idag.
Pajer med och utan skinka, tarteletter med räkor alt champinioner, hemmagjorda vegetariska vårrullar och till detta en stor grönsallad.
marängsviss med lemoncurd till dessert
merlin68
Vi ska äta potatissallad, tsatsiki och grilla kött till köttätarna och laxburgare till mig smile.gif

CITAT (Eva i Skåne @ 28-04-2012, 11:30) *
Lite småplock blir det idag.
Pajer med och utan skinka, tarteletter med räkor alt champinioner, hemmagjorda vegetariska vårrullar och till detta en stor grönsallad.
marängsviss med lemoncurd till dessert

Låter jättegott! Mmmm vegetariska vårrullar...ska försöka komma ihåg att laga det nån gång snart och marängsviss är ju bara såååå gott tummenupp.gif
mamamaggan
Helstekt karré i ugn och ugnsbakad potais.
Uggi
Åkte till korvkiosken och köpte en Bib Mack, frugan är sjuk, över 39 graders feber och hon ville inte ha någon mat idag.
Bee
Idag skulle det bli grillpremiär! Men pga diverse omständigheter blev till att ta fram grillpannan istället. Nån ny styckbit från Ica, Top Blade. Framdelskött från kossa, tror det är strax nedanför entrecoten. Bra pris och köttet var faktiskt riktigt gott*. Till det kokt potatis, morötter, ärter, tomat, gurka, (överbliven) pizzasallad samt bearnaisesås (Knorr). Riktigt gott!

* = paketeringen var hemsk! Som att klippa/slita/dra/hugga upp ett paket med rakblad eller sånt. Blä för det Ica!
malcolm
Skulle ha blivit kalvsylta med kokt potatis och rödbetssallad men jag frågade om jag kunde få av lunchens gulash istället och det gick bra (ligger på sjukhus.
merlin68
Det blir spagetti med tomatsås och en stor sallad till smile.gif
Skeppsråttan
CITAT (malcolm @ 28-04-2012, 22:23) *
Skulle ha blivit kalvsylta med kokt potatis och rödbetssallad men jag frågade om jag kunde få av lunchens gulash istället och det gick bra (ligger på sjukhus.

trostar.gif

Blev spaghetti och köttfärssås idag, hade inte planerat nån middag men ungen kom visst hem utan att ha ätit.
Aqvakul
Entrecôte med pommes och bea...
*Stintan*
Räkfrossa och kokt ägg.
hattstugan

Lax,ägghalvor,västkustsallad,potatis köttbullar, köttgryta samt Janssons Frestelse
malcolm
Laxfiskbullar med kokt potatis ikväll men viltfärsbiffarna till lunch var goda fast jag är trött på sjukhusmaten nu.
Bee
Grillad korv (säsongspremiär!), potatissallad, blandad grönsallad. Åts inomhus. Sådär.
Eva i Skåne
ost/skinkpaj och sallad (rester från igår)
Anki på Öland
Har varit sjuk och inte orkat laga mat så det blev något kokt ägg eller så men en dag tog jag tag i det och kokade en soppa på köttfärs och trattkantareller och så en rejäl skvätt grädde. Attans så god den blev smile.gif Nu har jag ätit den i 4 dagar så nu är den slut. Hoppas jag orkar laga någon mat i morgon...
Natur liv
CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2012, 23:45) *
Har varit sjuk och inte orkat laga mat så det blev något kokt ägg eller så men en dag tog jag tag i det och kokade en soppa på köttfärs och trattkantareller och så en rejäl skvätt grädde. Attans så god den blev smile.gif Nu har jag ätit den i 4 dagar så nu är den slut. Hoppas jag orkar laga någon mat i morgon...

Trist när man är sjuk, men har man tur som du och lagar god mat som kan ätas i flera dagar så är det bra. Krya på dig!

Här blir det wokade grönsaker, kött och potatis. Muurika-stekhällen ska äntligen fram!
hattstugan

Ugnsstekt färsk kyckling med svampsås och ris + Broccoli
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2012, 23:45) *

Krya på dej Anki! smiley_small_hug.gif
RitRat
Det är inte ofta som jag bidrar här med mina vegetariska rätter. I dag blev det en mustig tjock gryta med stekta sojastrimlor, svarta bönor, skivor av stjälkselleri, riven färsk ingefära, mycket tomatpuré, redd med majsena. Serverades med råris och en stor sallad av riven vitkål och rårörda lingon.
Biggan_
....oj, glömde...jag har en liten flintastek på grillen och potatisgratäng i ugnen.
Skeppsråttan
Fiskgratäng blev det här.
malcolm
Rimmad lac med dillstuvad potatis, kafe med jordgubbstårta till efterrätt. MUMS!
gnon49
En underbar dag har det varit. Har gjort allt o inget, arbetat o slöat, lapat sol o tvättat utemöblerna. Som det skall vara på våren helt enkelt.
Anki på Öland
CITAT (Natur liv @ 30-04-2012, 07:26) *
Trist när man är sjuk, men har man tur som du och lagar god mat som kan ätas i flera dagar så är det bra. Krya på dig!..........

CITAT (Biggan_ @ 30-04-2012, 18:31) *
Krya på dej Anki! smiley_small_hug.gif

Tack! Idag var jag för första gången hungrig sen i tisdags så det blev stekt fisk och wookade grönsaker smile.gif
merlin68
Ikeas vegetariska pizzaslices och medhavd apelsinjuice blev det till lunch. Ska spela tennis nu en timme ungefär så det blir inga kulinariska höjdpunkter till middag heller utan tacokryddade vita bönor i tomatsås, potatismos och stekta ägg wink.gif
Uggi
Det blev ingen middag idag, frugan är sjuk så vi får äta lite mer en annan dag.
RitRat
Ugnsrostade rotsaker; rödbetor, palsternacka, potatis och gula lökar i "kvarts"-klyftor. Välkryddat. Jättegott. Serverades med en stor sallad av pintobönor, råris och stjälkselleri i tunna skivor. Dressing av olja, vinäger, pizzakryddor och riven färsk ingefära.
malcolm
Ikväll bjöd sjukhuset på potatissoppa med palsternacka i, gott...? Njae och föga mättande. thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon