Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
mamamaggan
CITAT (*Stintan* @ 06-11-2011, 14:49) *
Äggröra och tomatsallad.

Det lät gott , det måste jag prova .
merlin68
CITAT (merlin68 @ 06-11-2011, 14:41) *
Thailändsk kyckling i het kokossås och jasminris:) Oklart vad det blir till efterrätt än så länge..

Det blir mangosorbet som efterrätt/kvällsfika senare ikväll. Köpte nämligen en 1kg påse fryst mango för några dagar sedan för en billig peng (25 kr) på Willys. Här är det busenkla receptet:

http://www.recept.nu/1.239953/recept.nu_re...bar/mangosorbet

Uggi
Vi åt en snabbmåltid i Skövde på hemväg från sommarstugan.
Eva i Skåne
Snabbmat från McD blev det här. Snabbt och bekvämt, men för övrigt så finns det mycket som är bättre
omk
Fisk i ugn med Philadelphiaost med örter uppepå. Ris till. Det blev rätt torrt, så en pås-sås räddade kvällen !!
merlin68
Indonesisk currygryta med bla kokosmjölk, koriander, ananas, paprika och kyckling och jasminris till:).
Ingela i Segersberg
Kålpudding
Uggi
Frugan gjorde en mannagrynspudding och till den blåbärssyllt, det var riktigt gott.
Eva i Skåne
Oj Uggi, det var riktigt många år sedan. Nästan så jag glömt bort rätten, men nu är jag påmind biggrin.gif

Här hade vi stekta fläskfiléskivor med lök och morötter i cremefraichesås, ris till det

Ibland känner jag att vi har fläskfilé varje veckan nästan, men Willys har nästan alltid dansk fläskfilé till 59kr/kg och en filé är lagom till oss när sonen är hemma, dvs tre vuxna (och en hund) och det blir knappast billigare med varken korv eller färs. Dessutom går det att variera i oändlighet.
Margith
Isterband, dillstuvad potatis och inlagda rödbetor.
Jag hade nästan glömt hur gott det är smile.gif
Natur liv
Fläskytterfilé på kronärtskocksbotten med bearnaisesås och så in i ugnen ... med ris till. Kanongod vardagslyx!!!
RitRat
En gryta av sojastrimlor och massa trattisar, med havregrädde. Serverades med kokt potatis.
Aqvakul
I går: Torsk med senapssås...
mamamaggan
CITAT (Margith @ 08-11-2011, 19:35) *
Isterband, dillstuvad potatis och inlagda rödbetor.
Jag hade nästan glömt hur gott det är smile.gif

Oj va gott !

Får du tag i sådana härligt syrliga isterband nu för tiden ? Hittar inga sådana .
Mollis
Idag blir det en köttgryta med potatismos
Eva i Skåne
Idag ska jag äta thaimat på restaurang före bion
merlin68
Tomatsoppa och ugnsrostad bröd med olivolja och vitlök:)

Edit: Medan jag var ute på hundpromenad hann äldsta dottern komma hem och koka fullkornspasta med färskostsås så det får bli tomatsoppa en annan dag istället!
Aqvakul
Blodkorv med lingon...
Skruttis
Rester från igår. Krämig, grönsaksblandad, örtkryddad pasta med stekt kyckling och grönsallad.
Överbölingen
Fläskkotlett, men hur jag gör har jag inte bestämt än. Ev lite smörfräst Karljohan.

I efterskot så blev det en lyckad permoskräm med smörstekt karljohan och en klick äppelnos. Inte en kubikmillimeter blev över.
Margith
CITAT (mamamaggan @ 09-11-2011, 08:08) *
Oj va gott !

Får du tag i sådana härligt syrliga isterband nu för tiden ? Hittar inga sådana .

Jopp, Nyhléns och Hugosons gör såna där härligt syrliga isterband. Men Nyhléns och Hugosons levererar kanske bara här i norra Sverige?
mamamaggan
Sist jag åt isterband så blev jag djupt besviken , smakade i princip inget alls. Då kollade jag lite på Internet och upptäcker till min fasa att EU har förbjudit syrningsprocessen. Fanns tydligen fortfarande några tillverkare som fick göra det med särskilt tillstånd.

Nu vet jag vilka märken jag ska leta efter ! TACK!
Uggi
Imorgon blir det ärtor med fläsk, frugan har lagt ett helt paket i vatten, hennes hemlagade ärtsoppa är toppen.
omk
Sonens lasagne ...
Uff puff, vad mätt jag blev ...
Meriona
Funderar på lasagne idag faktiskt.
Aqvakul
Pizza, kanske..
Biggan_
Pannbiff, potatis, sås och grönt.
Skruttis
Har en nötstek på gång. Nu blir det stek, potatisklyftor och sallad tre dagar i rad.
Natur liv
Latmasken kröp fram, så det blir färdiga vårrullar. 20 minuter i ugnen så är de klara, alldeles lagom väntetid så att jag hinner kolla in på datorn en stund. Återstår att se om det blir gott.
merlin68
hemlagad tomatsoppa och rostad vitlöksbröd:)
Eva i Skåne
Idag blev jag bjuden på en maffig räkmacka tongue.gif
och till fikan efteråt blev det en gåsabakelse. Det är ju Mårtensafton rolleyes.gif
Natur liv
CITAT (Eva i Skåne @ 10-11-2011, 20:58) *
Det är ju Mårtensafton rolleyes.gif

Aha ... å jag som inte har några Mårten-traditioner. Jag har aldrig tillagat gås. Duger det med kyckling?
Natur liv
Så har jag kokat två kilo kyckling och massor av pasta. Det blir kycklinggratäng med hollandaisesås till kvällen.
Eva i Skåne
varmrökt laxfilé med potatis, ägghalvor, cf-sås
merlin68
Köpepizza för en gångs skull:)
Överbölingen
Latmat.
Fläskkotlett a la vildsvinsstuk. Min idé. Att plocka fram en fågel eller älgbit när man är ensam är
inte så smart. Blir så mycket rester.

Blev lite inspirerad när grannen kom och lånade lite mejram till aiolin.

Skall bli spännande att se hur det blir.
Biggan_
Det blir ingen middag idag!

Jag har ätit ostkaka med jordgubbssylt och vispgrädde så nu orkar jag ingen middag! smile.gif
Anma
Rosmarinkyckling i lergryta, potatis (fast jag ville ha ris) och nån sås och grönsaker. Vet inte vad för vi har inte ätit ännu och jag är inte kocken.
Meriona
Var på indisk restaurang idag med våra rara revisorer och käkade chicken tikka masala. Hua så stark den var idag! ohmy.gif
Tikka
Mmmm va gott alla äter smile.gif
Här blev det lite räkor kräftor aioli öl o snaps.
Eva i Skåne
potatismos och korv
malcolm
Repris av gårdagens kyckling.
Natur liv
Pastasallad till lunch och kebabrulle till middag. Nu är jag så mätt att jag antagligen inte behöver äta på fem dagar eller nåt.
merlin68
Tunnbrödsrulle med kycklinggrillkorv/veg korv och mos samt gurkmajonäs. Gott:)
EKLO
Idag nödmiddag (halvtomt kylskåp, trött och hungrig): sallad på hyvlad vitkål, majskorn, riven morot, rökt fläsk i tärning och keso till. Mätt blir man i alla fall... men någon kulinarisk högtid kan man sannerligen inte påstå att det var ...
Meriona
Här blev det hämtpizza för vi är krassliga och sonen som skulle åkt till kusinerna blev hemma för de var ännu sjukare. wink.gif
omk
Här var det inte heller nån kulinarisk höjdpunkt. Rester.
En halv portion ravioli + en halv portion ärtsoppa ... Dock ICKE blandat !! sick.gif

Edit; åt t.o.m. med 2 timmars mellanrum ....
Aqvakul
Lövbiff med bea, stekt svamp och kokt potatis...
malcolm
Oxfilé och fransk potatisgratäng, tårta från konditoriet till efterrätt
Uggi
Rotmos och fläsklägg, TOPPEN.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon