Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
netha
Kycklingpaj, älgköttsoppa och blåbärspaj blev vi bjudna på idag. smile.gif
skånepåg
Var hos papsen idag och käkade kokta kotletter med gnocchi och till efterätt glass med hemmagjord chokladsås, inatt till south park filmen så blir det stekt potatis och köttbullar ^^
omk
Här blev det, för många timmar sen, Shepherd´s pie. Dvs en slags köttfärssås, mustig och INTE för lös/såsig, i en ugnsform med potatismos + ost uppepå, som gratinerades i ugn.
Gjorde 8 portioner (för några matlådor), men det blev 3 stor-ätande grabbar + jag, så det blev bara en pytteportion över ..... sad.gif
Solstorm
Korv stroganoff igår. Vet inte vad det blir idag.
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 16-10-2010, 19:06) *
HA DET SÅ TREVLIGT! smiley_small_hug.gif

thanks.gif vi hade jättetrevligt! tummenupp.gif
Det blev timjan- o vitlöksmarinerad oxfilé med stekta kantareller, skysås och en krämig och god potatisgratäng till.
Kladdkaka med glass och jordgubbar till efterrätt.
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 17-10-2010, 13:25) *
thanks.gif vi hade jättetrevligt! tummenupp.gif
Det blev timjan- o vitlöksmarinerad oxfilé med stekta kantareller, skysås och en krämig och god potatisgratäng till.
Kladdkaka med glass och jordgubbar till efterrätt.

Var var ni?

I kväll är det middag hos svågern som fyller år - ingen aning vad det blir, men säkert supergott...
malcolm
Kalops
fuchsian
Ja, nu får man se vad "kocken" serverar idag??? Troligen kyckling. ..Fuchsian...
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 17-10-2010, 15:33) *
Var var ni?

Gräddhyllan i Lund.
Biggan_
Köpte 2 kg nötfärs som jag nu skall tillaga till matlådor att ha med på jobbet.
Det blir köttfärssås, tacokryddad köttfärs, lasagne och hamburgare.
Idag blir det hamburgare till middag.

Noak
Kålpudding, potatis och rårörda lingon
sommarhumla
Inte mycket till middag, ett par kiwifrukter.
bergvallmo
stuvade makaroner, stekt korv, lingonsylt
Meriona
Idag fick sonen bestämma maten, då blev det bacon och potatismos. Moset fick HAN göra, min arm klarar inte sånt, dessutom blir det godare och mindre klumpigt om han gör det. GOTT!
Uggi
CITAT (Meriona @ 17-10-2010, 21:09) *
Idag fick sonen bestämma maten, då blev det bacon och potatismos. Moset fick HAN göra, min arm klarar inte sånt, dessutom blir det godare och mindre klumpigt om han gör det. GOTT!

Det tror jag säkert. kompiskram.gif
Meriona
CITAT (Uggi @ 17-10-2010, 21:12) *
Det tror jag säkert. kompiskram.gif

Nu fuskade du, åt ni ingenting idag? flirting.gif
netha
Blev plötsligt sååå sugen på isterband ... så blev det ... m potatis och rödbetor. smile.gif
skånepåg
CITAT (Meriona @ 17-10-2010, 21:09) *

Använd en el-visp, det gjorde jag tills den ena vispen gick isönder =(
Så får banka med en sån mospressar sak numera, får väl köpa en ny elvisp sen för man kan väl inte köpa såna vispar seperat??
Aqvakul
Små petichouer med diverse tillbehör och champagne...

Soppa på trattkantareller och konfiterad and, rött vin

Hjortstek med grillade morötter och röbetor, gräddsås, ugnsstekt potatis och sallad, rött vin

Glasstårta

Kaffe och calvados...
netaave
CITAT (Aqvakul @ 17-10-2010, 22:15) *

Hjortstek med grillade morötter och röbetor, gräddsås, ugnsstekt potatis och sallad, rött vin

Glasstårta

Kaffe och calvados...

Bröllopsdag?

Här blev det klyftpotatis, lövbiff med Café de Parismör sen micrade jag lite wokgrönsaker till.
skogstroll
igår kände jag ett fruktansvärt begär efter pizza... så det fanns inget annat att göra än att åka och köpa en... sen blev jag trött som en gris och somnade i soffan d010.gif
bergvallmo
CITAT (Aqvakul @ 17-10-2010, 22:15) *

Glasstårta

Kaffe och calvados...

Oj, de va de värsta... vilken fantastisk måltid wub.gif

Idag blev det smörgåstårta på jobbet när vi hade fackligt möte..
herkules
1/2 påse hot sweet chilichips och en blodapelsinläsk, hundarna fick älgkött.
Tikka
Mackor tidigare...nu rostade kastanjer smile.gif

Meriona
trattisomelett blev det idag. smile.gif
Uggi
Dillstuvad potatis och isterband, det var jättegott.
Läste om det på tråden för ett tag sedan.
Aqvakul
Bokcirkel:
Buffé med diverse helt underbara rätter...
Kaffe och chokladbiskvi....
Motti
En Gottegris ser jag :)själv är jag inte mycket för sötsaker ,tar hellre en tonfiskmacka.
Motti
I morgon blir det nog Biff Stroganoff :)med ris måste alltid tänka på att det ska fungera som matlåda också att värma upp utan att smaka bläää.svårt det där med att göra bra matlådor som fungerar.
Klint
Igår blev det bongs köttsoppa med ostmackor Idag hade jag tänkt flygande jakob en rätt som vi inte gjort så mycket men den blev populär hälften av grejorna fanns inte hemma så det får bli nåt med ccocosmjölk inspirationen försvann nu thumbdown.gif
Skruttis
Igår blev det gratäng på pasta och köttfärs.
Resterna av den idag.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Igår fick jag för mig att göra skinkstek, så klart med god sås till. Räcker till idag med, även potatissallad finns kvar. Jag gör ju alltid potatissallad utan mayo så som man gör i Bayern och Österrike och den är mycket uppskattat hos oss.

skogstroll
igår stekt potatis, ägg, bacon, falukorv laugh.gif yummy
ninnisky
Idag blir det middag på IKEA. Köttbullar för 16:- inte alls så tokigt.

Lokan
Här blev det fiskburgare med ris och rödgultrumpetsås! 000.gif
Aqvakul
Lammkorv med potatisgratäng och små gurkor
bergvallmo
Kyckling och ris
sommarhumla
Fisk med ris.
Meriona
Lunchmöte med banken idag, jättegod kallops bjöd de på! smile.gif
Ingela i Segersberg
Idag grävde jag upp mina jordärtskockor, så det blev Fransk grönsakssoppa till middag.
smuleborg
Det blev rostade kastanjer med smör och salt. Gott i all sin rustika enkelhet.
skånepåg
Blev precis en 150grams hamburgare meal på grillen biggrin.gif
Anki på Öland
Moussaka
bergvallmo
Ceasarsallad med kyckling...
sommarhumla
Flingor och mjölk
Aqvakul
Lenrimmad lax och stuvad potatis, sockerärtor och tomater
Suz
Vildsvinsstek och nyplockade gula kantareller med pommes och en god sås till.
Aqvakul
Vilfärsbiff med kantarellsås, rönnbärsgelé och potatiskroketter...
Alexander-VG-zon3
Thaimat med friterande jätteräkor, tigerräka och diverse andra tillbehör och såser, onyttigt-fullt med tillsatser-förstör miljön,, fast det är inte jag som bestämt så man får väl äta ändå, är dö hungrig.
omk
Som vanligt, när jag är gräsänka, omelett ....
Mmmmmm ....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon