Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
malcolm
Skinkstek
hattstugan

Makaroner köttbullar och stekt ägg
merlin68
Kryddiga blandfärs-köttbullar i tomatsås och pasta (gnocci).
sommarhumla
Köttgryta med bönor och ris
Eva i Skåne
korv stroganoff med ris och rivna morötter.
(Det blev korv två dagar i följd, vi som nästan aldrig har korv längre, men igår var det kryddiga korvar och det kan man ju knappast skylla falukorv för så skillnad var det)
Elisabeth-Västkustkolonisten
Stekt torsk men potatismos (hemgjort så klart) och kokt blomkål
Iren
lasagne
Eva-Helene
Tänkte göra köttbullar...men dom bidde platta och stora rolleyes.gif. Guben skar en massa lök som jag steker i smör och glaserar med några gryn socker. Till det kokt potatis. Lite grönt lär väl wokas till också...
Aqvakul
Asiatisk hämtmat...
sommarhumla
Plättar
hattstugan

Köttbullar i Gräddsås och kokt potatis
silos
Köttfärssås med makaroner och grönsaker till.
merlin68
Pastasallad med tonfisk:)
Överbölingen
Ingefärskryddad fläskkotlett med rotsaksmos och för min del en klick äppelmos uppepå. Om en stund åker vi till Böle med en skuttande tom släpvagn bakaför.
smuleborg
Ingenting, gitter inte.

Till lunch vart det pasta med (ja vad var det?) en slags sås på lunchrestaurang. Jag sätter inte min fot där mer.
Meriona
Funderar på vad räkorna kostar idag?
malcolm
Hämtpizza
töre
Tänkte lyxa till det med en räkmacka och ett glas vitt i kväll.
Tikka
Samma som Malcolm smile.gif
Uggi
Middagen är avklarad isamband med skidor på TV, det blev hämtmat.
Nu hoppas jag att det blir något gott till kvällen.
*Stintan*
Ska frossa i mig en räkmacka lite senare.
merlin68
CITAT (*Stintan* @ 18-03-2011, 18:01) *
Ska frossa i mig en räkmacka lite senare.

Får jag komma förbi på en kvällsmacka Stintan whistling.gif ? Jag älskar räkmacka mumelimums crazy.gif

Har blev det vegetarisk nudelwok och senare i kväll smördegsgifflar med sylt:)
Eva i Skåne
Idag var det bekvämt. Rester från tre dagar och jag tror vi alla tre åt av den middagen vi tyckt bäst om under veckan.
hattstugan

Fiskgratäng från frysen (rest från tidigare mao)
Aqvakul
Benfri kalvkotlett, sparris, bearnaissås, pommes och sallad..
Anki V
Laxpudding, skirat smör och rivna morötter.

/A
netha
Laxfilé och potatismos till lunch.
Middag = önskerätt ... Raggmunkar m bacon och lingonsylt. smile.gif
Bee
Idag blev det Pasta med lövbiff och senap . Har lagat det flera gånger, det är så vansinnigt gott!
netha
CITAT (Bee @ 18-03-2011, 22:46) *
Idag blev det Pasta med lövbiff och senap . Har lagat det flera gånger, det är så vansinnigt gott!

Tack för tipset ... jag har ett par kg lövbiff i frysen. Bra med variation till det man lagar av gammal vana. smile.gif
Överbölingen
Hustrun gjorde en sagolik gryta på älgskav av bog kryddat med citron och balancerad med peanbutbutter. Med jasminris. Gotti gotti.
Motti
Här blev det Älgfärsbiff med ungstekt klyftpotatis och Kantarellsås(egenplockade)
Tikka
Jag ser att det är flera som äter vilt, det gör inte jag så ofta men idag blir det älgryggbiff som gästerna tar med sig hit. Tänkte helsteka den i ugnen men kryddning???? Salt o peppar enbart kanske?
Till tror jag det blir svarttrumpetsås kokta grönsaker o potatis av något slag...kokt mandelpotatis eller hasselback...flädergele och syltade trattkantareller...vad tror ni om det?
Läste någonstan att man kunde ha enbärssmör till, har någon gjort det?

Efterrätt har jag gjort kanelpannacotta som står i kylen redan.
merlin68
Ikväll blir det souvlaki med rosmarinkryddade klyftpotatis, tsatsiki och grekisk salad. Melon och ost blir det senare på kvällen.
Meriona
Idag blev det lax som lagade sig själv i ugnen. Mycket bekvämt. Imorgon blir det nog kyckling som får laga sig själv. wink.gif
malcolm
Kyckling i lergryta, ris och sås av skyn till + broccoli
Aqvakul
Ingen fin middag idag: Jag hjälpte svärsonen att snickra ett altantak och det fick bli hämtpizza - men allt går ner när man är hungrig...
Noak
Rökt lax med dillstuvad potatis, och en grönsallad därtill.
hattstugan

Fick en jättegod Kyckling i ugn med ris hos min kompis
Biggan_
Grillade kycklingklubbor och Ceasarsallad blev det idag.
Wilmer
Makaroner med pastasås- jag brukar veva ihop av det jag har hemma, det brukar bli helt OK. Hela frysen, kylen och skafferiet är fullt av varor - sambon säger att vi inte har något att laga mat av rotfl.gif Lite fantasilöst tycker en som sällan använder recpet..
Bee
Här blev det hemlagad fiskgratäng på fryst torskblock, räk- och dillsås, potatismos. Helt ok.
Motti
I dag blev det Makaroner och stekt falukorv mums smile.gifI morgon blir det gammal hederlig svensk söndagstek med potatis och grönsaker.
netha
Sjömansbiff ... sååå jämrans gott så jag åt mig övermätt. smile.gif
merlin68
Det blev ostfyllda tortellini i grönsaksbuljong med hackade morötter och bladselleri. Riven parmesanost till.
Iren
Köttfärssås och spagetti
malcolm
Middag avklarad, det blev fläskfilé, hasselbackspotatis o. broccoli.
Bee
CITAT (malcolm @ 20-03-2011, 19:01) *
Middag avklarad, det blev fläskfilé, hasselbackspotatis o. broccoli.

Milde så gott det låter! Hasselbackspotatis..... mmmm.

Här blev det Helstekt fläskytterfile (vad är det egentligen för bit av nassen?) med ugnsstekt klyftpotatis och morötter, lättkokt blomkål och broccoli, ärter och en himmelsk sås.

Tips: på just fläskkött passar det finfint med en gnutta (och då menar jag en liten gnutta!) kanel förutom salt och peppar. På ngt sätt förstärks smakerna av kanelen. Och såsen sen, ja, den blir himmelskt god. Man kan undra om kanel är naturens egen glutamat.
smuleborg
Värmde på gårdagens Boeuf Bourguignon. Jättegott, men jag har gjort godare. Funderar på vad som hände.

Till lunch vart det potatisomelett, med en tomatsallad bredvid.

Och till helgerna finns tid för frukost, idag havregrynsgröt med en klick hemgjord äppelmos och mjölk. Hade slut på russin, jag brukar ha i en näve mot slutet (och då ingen äppelmos eller sylt).
Anki på Öland
Gravad lax och grädd- och creme fraishestuvad zuchini.
Eva i Skåne
skinksnitzel med rösti, pepparsås och gröna ärter.

fastlagsbulle till fikat efteråt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon